Roald, respect voor je ingesteldheid en dat je daar niet van af wijkt. Maar besef eens dat dit maar een online browser spelletje is? Op het AF mag al eens lol gemaakt worden. Zakelijk kan ook en mag zeker, maar je hoeft niet steeds een hele boek te typen wanneer je post. Je 'reputatie' zal heus niet geschaad worden wanneer je eens een keertje de clown uithangt hoor.
Een beetje humor doet goed voor de gehele community.
Dat besef ik zeker. Tevens de reden dat ik - waarschijnlijk als een van de enige - kan stellen dat ik in mijn elf speeljaren nog nooit een cent uitgegeven heb aan tribal wars. Van surveys over bamboesokken invullen met de gegevens van de lokale praxis tot het verkopen van ladingen grondstoffen.
Echter is voor mij de hele charme van het AF nou juist dat hogere niveau en dat het fungeert als discussieplatform. Politiek en propaganda was de titel die boven elke pagina prijkte en als puber heeft dit forum echt wel wat bijgedragen aan mijn woordenschat en discussievermogen, iets waar ik (zonder grappen), in het dagelijks leven nog wel eens profijt van kan hebben. Vervlogen tijden.
Ik vind mijzelf overigens nog best grappig op dit forum. Ik denk dat velen dat kunnen beamen, op verschillende manieren haha
Stel je voor je vraagt om clears aan de tegenstander op je volgestackte front (wist ik niks vanaf), en de tegenstander doet hier voor de grap aan mee. Vervolgens ga je klagen over boosten, daar waar je de vijand feitelijk gezien gewoon vraagt om jou te boosten. Hypocriet much?
Het leuke is het volgende: jullie clear-zwaartepunt lag helemaal niet op het gestackte front maar juist daarachter. De enige reden dat Noire zoveel OSD pakte. Colla heeft namelijk geen prestacks van anderen, niet gehad ook, ik heb mijn mobiele zone laten stacken door buren en daar kwamen alle clears zowat op. Jullie insteek was dus helemaal niet het bashen van stacks, anders had je het front gaan bashen in plaats van de welbekende lege linies erachter.
Bovendien kan je prima wat zeggen over het interne beleid van een stam. Als het immers gaat over zichtbare resultaten, en daarmee doel ik bijvoorbeeld op de recruitkeuzes en edellijnen van een stam, kan ik daar gerust een oordeel over vellen. Als je kritiek hebt op bepaalde recruits of hoe edellijnen zijn aangepakt, kan dat toch prima gedaan worden? Dat is in mijn ogen gezond discussievoer.
Een Spreader, of was je op dat moment nog schijn-neutraal?, die het rekruteringsbeleid van een andere stam bekritiseerd. Vrij krom, typerend voor je uiteenzetting.
Om een voorbeeld te noemen; de recruit van Kratje kwam op de konto van Spread, maar wat niet in beschouwing wordt genomen is het resultaat van wanneer die keuze níet gemaakt werd. Dan hadden Imago en Pit samen een aanzienlijke overmacht op Spread en waren jullie ineens de "bad guys".
Nonsense. Imago en Pit lagen gewoon in oorlog en Kratje behoorde tot Pit. Zonder het wegtrekken van Kratje hadden we drie partijen gehad waarbij Spread met afstand de grootste was geweest. Spread gooide roet in het eten, het overhevelen van Kratje veroorzaakte een flinke frontvergroting bij Pit en zorgde ervoor dat spelers die nooit een front hadden moeten hebben, ineens front hadden. Zorgde ervoor dat Wurm, The boy ineens front kregen en TNP een kansloze jump moest maken waar hij makkelijk weggespeeld werd. De rekruut van Kratje is gamechanging en de rekruut van Kratje is het rekruteren van je directe concurrent en dat is altijd verwerpelijk. Als Imago QQEEZZ gerekruteerd had, was dat van veel minder belang geweest bijvoorbeeld.
Er wordt inderdaad geboost en Spread heeft er ook beweegredenen voor gegeven, maar daar zul je het ook mee moeten doen.
Zoals ik al schreef, jij zet het neer als dat wij slechts kunnen toekijken maar Imago is een veel betere positie om OD en OSD te boosten dan Spread. Simpelweg doordat het verlaten van stammen aan onze kant niets uit maakt en zodoende iedereen elkaar kan aanvallen. Echter is het een keuze om niet mee te gaan in een boost-oorlog, die wij 'zouden winnen' tenzij Spread bereid is om de 14 dagen te resetten.
Neen hoor, ik hoef geen schuldbekentenis of jou door het slijk zien gaan. Je mag van mij alleen een andere houding pakken dan onsportief eindigen door op het einde je eigen gefaalde deel van de stam en Spread steken na te geven en nalaten ook eigen verantwoordelijkheid te pakken. Neem een voorbeeld aan je stamgenoten die het wel positief proberen te houden en hun verlies pakken en respect tonen richting Spread.
Prima, wij zijn uitgesproken. Ik was de eerste die met een behoorlijke uitgebreide felicitatiepost kwam waarbij ik de leiding van Spread hoofdelijk als de betere partij en winnaar feliciteerde. Dat is zowat een unicum op tribal wars. Lees die post nog eens terug, ergens half september en zeg dit vervolgens nog eens. Ik kan nog genoeg leren maar mijn reflectievermogen is altijd in orde geweest. Daarnaast het feit dat ik het boosten slechts aanstip en verder accepteer (en niet zelf de od en odd) eruit boost) lijken mij ook te getuigen van sportief eindigen. Waarom zou het uiten van ongenoegen direct onsportiviteit zijn. Ik richt mij liever op daden en je kunt roepen wat je wilt maar uitgerekend ik - vanaf colla - heb altijd lekker doorgespeeld waardoor de slotfase in ieder geval nog enig leven had. Vertaal het naar een voetbalwedstrijd, heb je liever dat het hele elftal het veld afloopt in de 70e minuut omdat ze toch al 0 - 15 stonden, of heb je liever dat een enkeling nog blijft voetballen. Over sportiviteit gesproken.