DeletedUser71860
Guest
Beste AF'ers.
Zoals jullie de laatste dagen misschien al hadden gemerkt is er mot tussen mij en schnappi. Deze heeft een veel verder verleden, waar ik niet op door wil gaan. Dit is interne info van Par.
Wel kan ik jullie vertellen dat het zover is gekomen dat schnappi en ik niet meer verder met elkaar kunnen samenwerken. Wij, gaapje, zijn tot dit besluit gekomen en verlaten daarom ook Par.
We konden kiezen tussen of ReB! joinen, of Crows. Wij zien ons niet in een kleine stam als ReB! zitten, en crows had toch al contact met ons gezocht dus leek Crows voor ons de meest reeele oplossing. Het is voor ons een stapje omhoog, en we zullen bewijzen dat we dit waard zijn.
De eerste 3 dagen gaan we sws geen Par. leden aanvallen, dit omdat het natuurlijk onrespectvol tegen de stamleden zou zijn.
Als jullie dit zien als verraad vind ik het best, maar de mensen intern Par. weten dat dit geen verraad is, maar een verstandig besluit.
Voordat wij uit Par. konden is dit al gebeurt:
GrSchnappi heeft jou uit de stam Paranoia ontslagen
Acc Gaapje
Een paar dagen later staat er een post op het AF van een doodgelukkige Bearguy
HASHAHHAHAHAHAHAHA vincent aka snappie aka vinke is gestopt ja. REDEN: zn vriendin vondt dat die minder voor haar deed.
Hoge bomen vangen heel wat wind

Ondanks dat Paranoia haar Grote Leider verloor en te maken kreeg met overstappers bleef de stam stug doorvechten. Vanaf februari 2012 zal de stam zich voornamelijk beperken tot verdedigen. Een positie die Yahel duidelijk wel te pruimen vond. Hij werd voor een tijdje de nummer 1 ODD

Andere rimstammen
Andere stammen aan de rand roerden zich minder op het wereldtoneel, en waren over het algemeen ook kleiner. Zo had je in het noordoosten de stam Reboot. Een ronde clusterstam met een paar snelle groeiers (Fasteddie was bvb best fast). De compactheid van het stamcluster was ook karakteristiek. Voor zover ik weet voerden ze geen noemenswaardige oorlogen in de laatste maanden van 2011.
Als we onze reis verderzetten naar het zuidwesten komen we de stammen Pirate & Lemon tegen. Opvallend is dat beide stammen eigelijk totaal in elkaars weg liggen. Maar wat wil je. Als Cornelis Rex je buurtje is maak je best niet al te veel (extra) vijanden. Aan één Rex heb je ruimschoots genoeg. En dat bleek ook. De afgezonderde Rex, wiens ligging totaal los is van het exuberante Plaguecluster, kreeg diverse massa’s maar hield telkens al bij al makkelijk stand. Tot wanhoop van iedere Piraat en Citroen. De speelfilosofie van Cornelius laat weinig aan de verbeelding over. Tussen de eerste 1200 overnames van het account is welgeteld één barbaartje te tellen. Een barbaar die per ongeluk door zijn co Sharbelsz genobeld was. Meteen ook he tdieptepunt van zijn passage hier op W21. Hij heeft er geloof ik nachten niet van kunnen slapen. Deze agressieve ‘players only’ nobelstijl indachtig hoeft het niet te verbazen dat er heel wat Piraten en Citroentjes gesneuveld zijn. Ook was hij standaard in de top5 van de ODA-ranking terug te vinden.
Ze mogen best palaveren bij mij hoor![]()
Een andere stam die zich in de edelruimte van het oude S.inc wrong, luistert naar de naam Heidi. Qué? Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Heidi , heb ik een artikeltje gevonden in de diepste krochten van het forum.
De underdog.
Ik heb eens wat tijd over en dacht, laat ik eens een artikeltje maken, mijn idee was om me eens te verdiepen in de underdog, dus stammen die het redelijk doen, maar waar eigenlijk nooit over gesproken wordt.
In dit artikel ga ik me eens verdiepen in de stam HEIDI
Oprichting.
HEIDI is opgericht op 13 januari, door de speler Ramtijn[/URL], die nu nog steeds leider van HEIDI is.
Ligging.
HEIDI ligt in het zuidoosten, het grootste deel van de dorpen bevinden zich in Continent 76, Continent 77, Continent 87 en in mindere mate ook in Continent 86.
Ook is er nog een "cluster" in Continent 58/59, je kunt dus wel zeggen dat HEIDI een "rimstam" is, ondanks dat ze bijna een jaar bestaan.
HEIDI ligt tegen meerdere stammen die ze als concurrentie kunnen zien, zoals bijvoorbeeld Elv, Show, Lemon & Plague.
In de spoiler staat een kaartje.
![]()
Rankings.
Op het moment staat HEIDI op plaatsje 11, wat mij opvalt is dat de stam goed scoort als het gaat om ODA, op het gebied van ODA hebben zij een 7e plek in handen, wat misschien ook te wijten is aan het feit dat ze wat langer bestaan dan sommige andere stammen, maar alsnog vind ik het vrij hoog voor een stam die op het Algemeen Forum nooit genoemd wordt...
Zou HEIDI soms een van de onderschatte stammen van Wereld 21 zijn?
De leden?
Als we even naar de spelers gaan kijken, zien we dat oprichter Ramtijn op Wereld 6 (Linkje) ooit 17,6 miljoen had, hij heeft dus ervaring met grotere accounts en is hoogstwaarschijnlijk een speler die we voorlopig nog niet zien stoppen...
Op de 2e plaats zien we Jasperkuh, een speler die wel op andere werelden heeft gespeeld volgens zijn TWstats-pagina, maar nog nooit een groot account heeft gehad, hier valt dus niet zo veel over te zeggen...
Daarna volgt De Doorzetter, een speler die ik nog ken van Wereld 16, Wereld 17 en Wereld 20, op de eerste twee had hij weinig succes, maar op Wereld 20 wist hij de 8e plaats te bereiken, hij ziet er op het moment niet al te actief uit en is op 30 December een dorp verloren aan Lady Artica, die we zo nog zullen noemen, wordt hij geinternd?
Lady Artica iemand met een goede groei, erg actief als ik het zo zie, verder valt er niet zo veel over te zeggen...
Groei.
Trek je conclusies zelf.
![]()
Interview met Ramtijn.
.Showtime: Jij hebt HEIDI opgericht, waarom heb je zelf een stam opgericht en heb je niet een stam in de buurt gejoind?
Ramtijn: De ervaring leert dat als je iets goed wil doen, dat je het zelf moet doen.
.Showtime: HEIDI bestaat bijna een jaar, ben je daar trots op?
Ramtijn: Ja, best wel. =) Volgend jaar bestaan we ook nog maar dan staan we wel wat hoger in de ranglijst.
HEIDI is niet, zoals jij het noemde, de "underdog". Wij zijn de "rising star".
.Showtime: Hebben jullie al oorlogen gevoerd of zijn er oorlogen gaande?
Ramtijn: Zie ranglijst/stammenoorlogen. Plague is #01, wij zijn #04.
.Showtime: Jullie hebben een in verhouding met jullie rang hoge ODA, hoe komt dat?
Ramtijn: Het antwoord is voor de hand liggend: veel aanvallen. =)
.Showtime: Heel erg bedankt voor je medewerking.![]()
Leuk om te lezen alleen beetje saai![]()
En met deze reactie is de presence van Heidi waarheidsgetrouw overgebracht blijkbaar. Dit kwam hoofdzakelijk omdat ze door niemand werden vertegenwoordigd op het forum. Wat nogmaals aantoont dat Politiek & Propaganda er nu eenmaal bij hoort. En tsja. De naam. Ik stelde me er vroeger altijd een geile Tirolermeid bij voor. Dat beeld is enigszins afgezwakt.