Een Virtuele Wereld

DeletedUser71860

Guest
Beste AF'ers.

Zoals jullie de laatste dagen misschien al hadden gemerkt is er mot tussen mij en schnappi. Deze heeft een veel verder verleden, waar ik niet op door wil gaan. Dit is interne info van Par.

Wel kan ik jullie vertellen dat het zover is gekomen dat schnappi en ik niet meer verder met elkaar kunnen samenwerken. Wij, gaapje, zijn tot dit besluit gekomen en verlaten daarom ook Par.

We konden kiezen tussen of ReB! joinen, of Crows. Wij zien ons niet in een kleine stam als ReB! zitten, en crows had toch al contact met ons gezocht dus leek Crows voor ons de meest reeele oplossing. Het is voor ons een stapje omhoog, en we zullen bewijzen dat we dit waard zijn.

De eerste 3 dagen gaan we sws geen Par. leden aanvallen, dit omdat het natuurlijk onrespectvol tegen de stamleden zou zijn.
Als jullie dit zien als verraad vind ik het best, maar de mensen intern Par. weten dat dit geen verraad is, maar een verstandig besluit.

Voordat wij uit Par. konden is dit al gebeurt:

Schnappi heeft jou uit de stam Paranoia ontslagen
Gr

Acc Gaapje


Een paar dagen later staat er een post op het AF van een doodgelukkige Bearguy

HASHAHHAHAHAHAHAHA vincent aka snappie aka vinke is gestopt ja. REDEN: zn vriendin vondt dat die minder voor haar deed.


Hoge bomen vangen heel wat wind

Schnappi.jpg



Ondanks dat Paranoia haar Grote Leider verloor en te maken kreeg met overstappers bleef de stam stug doorvechten. Vanaf februari 2012 zal de stam zich voornamelijk beperken tot verdedigen. Een positie die Yahel duidelijk wel te pruimen vond. Hij werd voor een tijdje de nummer 1 ODD

14ww7k.jpg



Andere rimstammen

Andere stammen aan de rand roerden zich minder op het wereldtoneel, en waren over het algemeen ook kleiner. Zo had je in het noordoosten de stam Reboot. Een ronde clusterstam met een paar snelle groeiers (Fasteddie was bvb best fast). De compactheid van het stamcluster was ook karakteristiek. Voor zover ik weet voerden ze geen noemenswaardige oorlogen in de laatste maanden van 2011.

Als we onze reis verderzetten naar het zuidwesten komen we de stammen Pirate & Lemon tegen. Opvallend is dat beide stammen eigelijk totaal in elkaars weg liggen. Maar wat wil je. Als Cornelis Rex je buurtje is maak je best niet al te veel (extra) vijanden. Aan één Rex heb je ruimschoots genoeg. En dat bleek ook. De afgezonderde Rex, wiens ligging totaal los is van het exuberante Plaguecluster, kreeg diverse massa’s maar hield telkens al bij al makkelijk stand. Tot wanhoop van iedere Piraat en Citroen. De speelfilosofie van Cornelius laat weinig aan de verbeelding over. Tussen de eerste 1200 overnames van het account is welgeteld één barbaartje te tellen. Een barbaar die per ongeluk door zijn co Sharbelsz genobeld was. Meteen ook he tdieptepunt van zijn passage hier op W21. Hij heeft er geloof ik nachten niet van kunnen slapen. Deze agressieve ‘players only’ nobelstijl indachtig hoeft het niet te verbazen dat er heel wat Piraten en Citroentjes gesneuveld zijn. Ook was hij standaard in de top5 van de ODA-ranking terug te vinden.

Ze mogen best palaveren bij mij hoor :D

Een andere stam die zich in de edelruimte van het oude S.inc wrong, luistert naar de naam Heidi. Qué? Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Heidi , heb ik een artikeltje gevonden in de diepste krochten van het forum.

De underdog.
Ik heb eens wat tijd over en dacht, laat ik eens een artikeltje maken, mijn idee was om me eens te verdiepen in de underdog, dus stammen die het redelijk doen, maar waar eigenlijk nooit over gesproken wordt.

In dit artikel ga ik me eens verdiepen in de stam HEIDI

Oprichting.
HEIDI is opgericht op 13 januari, door de speler Ramtijn[/URL], die nu nog steeds leider van HEIDI is.

Ligging.
HEIDI ligt in het zuidoosten, het grootste deel van de dorpen bevinden zich in Continent 76, Continent 77, Continent 87 en in mindere mate ook in Continent 86.
Ook is er nog een "cluster" in Continent 58/59, je kunt dus wel zeggen dat HEIDI een "rimstam" is, ondanks dat ze bijna een jaar bestaan.

HEIDI ligt tegen meerdere stammen die ze als concurrentie kunnen zien, zoals bijvoorbeeld Elv, Show, Lemon & Plague.

In de spoiler staat een kaartje. ;)
343099.png

Rankings.
Op het moment staat HEIDI op plaatsje 11, wat mij opvalt is dat de stam goed scoort als het gaat om ODA, op het gebied van ODA hebben zij een 7e plek in handen, wat misschien ook te wijten is aan het feit dat ze wat langer bestaan dan sommige andere stammen, maar alsnog vind ik het vrij hoog voor een stam die op het Algemeen Forum nooit genoemd wordt...
Zou HEIDI soms een van de onderschatte stammen van Wereld 21 zijn?

De leden?
Als we even naar de spelers gaan kijken, zien we dat oprichter Ramtijn op Wereld 6 (Linkje) ooit 17,6 miljoen had, hij heeft dus ervaring met grotere accounts en is hoogstwaarschijnlijk een speler die we voorlopig nog niet zien stoppen...

Op de 2e plaats zien we Jasperkuh, een speler die wel op andere werelden heeft gespeeld volgens zijn TWstats-pagina, maar nog nooit een groot account heeft gehad, hier valt dus niet zo veel over te zeggen...

Daarna volgt De Doorzetter, een speler die ik nog ken van Wereld 16, Wereld 17 en Wereld 20, op de eerste twee had hij weinig succes, maar op Wereld 20 wist hij de 8e plaats te bereiken, hij ziet er op het moment niet al te actief uit en is op 30 December een dorp verloren aan Lady Artica, die we zo nog zullen noemen, wordt hij geinternd?

Lady Artica iemand met een goede groei, erg actief als ik het zo zie, verder valt er niet zo veel over te zeggen...

Groei.
Trek je conclusies zelf. :)
343102.png


Interview met Ramtijn.

.Showtime: Jij hebt HEIDI opgericht, waarom heb je zelf een stam opgericht en heb je niet een stam in de buurt gejoind?
Ramtijn: De ervaring leert dat als je iets goed wil doen, dat je het zelf moet doen.
.Showtime: HEIDI bestaat bijna een jaar, ben je daar trots op?
Ramtijn: Ja, best wel. =) Volgend jaar bestaan we ook nog maar dan staan we wel wat hoger in de ranglijst.
HEIDI is niet, zoals jij het noemde, de "underdog". Wij zijn de "rising star".
.Showtime: Hebben jullie al oorlogen gevoerd of zijn er oorlogen gaande?
Ramtijn: Zie ranglijst/stammenoorlogen. Plague is #01, wij zijn #04.
.Showtime: Jullie hebben een in verhouding met jullie rang hoge ODA, hoe komt dat?
Ramtijn: Het antwoord is voor de hand liggend: veel aanvallen. =)
.Showtime: Heel erg bedankt voor je medewerking. :)


Leuk om te lezen alleen beetje saai:p

En met deze reactie is de presence van Heidi waarheidsgetrouw overgebracht blijkbaar. Dit kwam hoofdzakelijk omdat ze door niemand werden vertegenwoordigd op het forum. Wat nogmaals aantoont dat Politiek & Propaganda er nu eenmaal bij hoort. En tsja. De naam. Ik stelde me er vroeger altijd een geile Tirolermeid bij voor. Dat beeld is enigszins afgezwakt.
 

DeletedUser71860

Guest
Ten zuiden van het grote Plague vinden we de stam War terug. Als je de twstats erbij neemt merk je dat War een ontzettend groot stamverloop heeft. De stam heeft stap voor stap de kleinere accounts en spelers eruit kunnen filteren. Hunvoornaamste spelers luisteren naar de namen Lord Blitter, The Bushwackers & Twistervision. De stam heeft een rechthoekig cluster en ziet Plague steeds dichter en dichter opdoemen…

Ten zuiden van het grote Plague vinden we de stam War terug. Als je de twstats erbij neemt merk je dat War een ontzettend groot stamverloop heeft. De stam heeft stap voor stap de kleinere accounts en spelers eruit kunnen filteren. Hunvoornaamste spelers luisteren naar de namen Lord Blitter, The Bushwackers & Twistervision. De stam heeft een rechthoekig cluster en ziet Plague steeds dichter en dichter opdoemen…

In het zuidwesten vinden we de stam Erotisch Fruit terug. Fruit werd opgericht door Barneveldse Haan op 5 maart 2011 en is stelt zich op als een elitestammetje. Hun bekendste speler is misschien wel Spamoholic. Die meerdere fora wel eens onveilig durt te maken. Verder valt voorlopig niet zo veel over deze stam (& andere rimstammen) te zeggen. Paranoia uitgezonderd hebben ze immers nog geen rechtstreekse contacten gehad met de Groten van W21.

Een stam die wel al de eer heeft gehad om met een gigant in contact te komen is H52. Zoals al eerder vermeld werd deze stam tegen het einde van het jaar opgeheven en werden de grensspelers door LawZzZ opgeruimd. Een nieuwe stam die verrees uit de assen van H52 was Riot!. Deze stam werd door o.a. Schipsmark opgericht in een poging zich te organiseren tegen het aanstormende LawZzZ.

In het noordoosten vinden we Project Retry terug. Iets waar destijds nog al lacherig over gedaan werd. PR verenigde de spelers in de regio ten westen van Noord-LawZzZ. De verdeel en heers-politiek aldaar kwam tot een einde. Na een paar weken nam Caporzo de leiding van de stam in handen. Een vrij klein account dat ik hoogspersoonlijk tijdens het Divide et Empira-tijdperk makkelijk van de wereld had kunnen nobelen. Maar dat was dus niet gebeurd. Iets wat ik me later nog zou beklagen.



Samenvatting aan de hand van een spotprent en oorlogstatistieken:D

1. Lunat!c's spotprent

memewars.png


2. Idunno's stats!



De oorlogstats moet je allereerst met een korreltje zout nemen ( stats zijn gebaseerd op officiële oorlogen), maar het is toch een leuke extra parameter. :)

De ratio van Sweet is wel erg indrukwekkend, tikken op maar liefst 58,5 af. Komt het omdat ze zo pro zijn? Of omdat de tegenstand gewoon erg zwak is. Laten we van een geïntegreerde waarheid uitgaan :D Sweet zal overigens wederom extra puntjes scoren met Hercules , daar twijfelt niemand aan :D. Hmm niet te beste start voor deze post, daar gaat al meteen de geloofwaardigheid van deze stats :eek:

Op naar een meer waarheidsgetrouw feit dan. Als er 1 ding wel opvalt is het de stam Heidi. Heidi wie?
Wel, een stam met een verdienstelijke 4de plaats op deze ranglijst en monsterscore aan ODA voor een toch wel 'kleine' stam. Respect voor Heidi bij deze ! :)

De stumperts van dienst zijn Crows, H52 en Par. die veel 'ODD' mochten scoren. Crows koppelt dit dan ook nog eens aan een hoge ODA. Het is duidelijk welke officiële oorlog er het hardst aan toegaat. De 4,1 ratio van Crows is daarentegen niet super sterk imo, toch geen topstam waardig.

Frappant: Polleke1967 zorgde met zijn 70 mil aan ODD voor meer dan de helft van H52's ODD. Was dit het dan wel waard om zoveel geweld te gebruiken op die speler? Als LawZzZceleb kan ik hier wel op antwoorden:D. Dat was het zeker! De vermoedens dat het verslaan van leider Polleke ( die in de weg lag om het centraal en zuidelijk LawZzZcluster te verbinden) H52 op de knieën zouden krijgen werden bewaarheid. Hiermee was 1 van de grootste spelers (Rang: 23ste, Groeirang:15de), die serieus gestacked werd ook in no time weggespeeld. Mooie prestatie toch, als ik m'n ego eens een keer los mag laten ;)

Ook opvallend: de 350 gewonnen dorpen van Project Retry met 18 miljoen ODA. Lijkt meer op intern dan oorlog ;). Of het moeten meesters zijn in het goedkoop laten wegvallen van deff. Maar dat is nu niet direct mijn eerste gedachte:D. Zelfde verhaal voor Tfc. Of zijn dat de stats van Hercules? :rolleyes:

De beste stats komen van de nummer 1 en 2. Plague en LawZzZ, waar de verloren dorpen bijna uitsluitend aan inactieve accounts te wijten waren ( Gerardos & Hanneske4 zijn hier goede voorbeelden van)

Wie is de beste stam op vlak van officiële oorlogen? Onze ratio is hoger, maar ik geloof dat Plague wel taaiere klanten heeft gehad. H52 was enorm taai doorheen de maanden, dat mag je niet onderschatten ( zie ODD stats) maar ze zijn niet van het niveau S.inc om eerlijk te zijn. Vind het moeilijk te zeggen wie het best is in het oorlogsspelletje. Of is Sweet de zogenaamde topstam? Inactief Hercules en Shhhh ownen is helaas niet genoeg om die titel te verdienen :p

PS: Hap! staat 17de met 82 gewonnen dorpen tegen 0 verloren. 24 mil ODD en geen dorpje verliezen is ook nog wel een vermelding waard :)
 

DeletedUser71860

Guest
Hoofdstuk IX: De Grote Oorlog

Wereldse Taferelen

In de maanden januari & februari van het jaar 2012 werd er stevig genobeld op W21. Het was rond deze tijd dat de derde ring overvloedig contact maakte met de grootmachten uit de semirim. Er ontstond nieuw front met hopen. In het zuiden werd het front tussen Heidi,War, Fruit & Riot aan de ene kant en Plague & LawZzZ aan de andere kant enorm groot. Een ellenlange lijn die de hele wereld in de breedte doorkruiste. In het Westen verenigde Caporzo de boel door bijzonder vlijtig te rekruteren en een bondgenootschap aan te gaan met de rimstam The Last Legion. In het Oosten maakten de stammen Pirate & Lemon front met de stam Hap! & Cornelis Rex. Zowat de meest oorlogszuchtige spelers op deze server. Oorlog kon niet veel langer meer uitblijven. Velen zouden de komende maanden het voorbeeld van Paranoia volgen. Enkel de stam Reboot leefde nog ietofwat op een eiland en kon zijn isolationistische politiek nog een hele tijd aanhouden.

In de core werd alles bij elkaar geperst. Hercules spatte in duizend stukjes uiteen door de aanhoudende druk van zowat iedereen. Sommigen konden bij Plague, Time For Change & Sweet terecht. Anderen werden van de wereld getrapt. Ook de twee andere centrale stammen (Tfc & Sweet) voelden de druk van buitenaf en begonnen 3k barbaartjes te edelen in een poging hun cluster te versterken voor wat komen ging.


De Aanleiding

En het kwam. Op 24 februari werd het propagandaforum opgeschrikt met een nieuwe thread: ‘De Grote Oorlog’. Met meer dan 10k posts tevens één van de populairste oorlogstopics aller tijden. Het begon allemaal met een oorlogsverklaring van Plague aan Sweet. De verklaring is amusant leesvoer maar voor de minder geduldige lezer heb ik wat (propagandagetinte) quotes ter samenvatting:

Het prille begin van dit alles, een aanval op The Impersonator begin februari, viel tegen voor Plague

Als je naar de statistieken kijkt, dan denk je waarschijnlijk dat Plague heeft gewonnen. Maar Plague heeft verloren. Plague was op zoek naar een waardige tegenstander, deze heeft Plague niet gevonden.

Sweet kiest allies

En dan nog iets wat me opvalt, de keuze van de bondgenoten van Sweet en hun nieuwe recruit, Henkybanky...
Naast aanvallen van TfC. en Plague, valt ineens ook W~A~R ons aan, door deze aanvallen zouden wij, als we niet goed na zouden denken, twee accounts hebben die niet meer mee konden doen aan de massa op Sweet, nu is het zo dat wij niet achterlijk zijn en weten dat W~A~R en TfC. enkel ons aanvallen omdat Sweet ze mooie beloftes gedaan heeft, die natuurlijk uit zullen komen. (niet dus)

Een gezamenlijke massa van Tfc & Sweet (midden februari) op Dreadking levert een dorp op.

Inmiddels zit DreadKing bijna aan de 30 miljoen ODD behaald met alleen deze oorlog, die nu bijna 6 dagen duurt.
En hij heeft slechts 1 dorpje verloren, waar hij er 5 voor teruggepakt heeft... 30 miljoen tegenstanders + 5 dorpen van de tegenstander, dat is dat ene dorpje wel waard. :D

Weet je hoe ik dat noem? Pure onkunde... Zonder hulp van de stam wisten Chipklapper en co met het offensief op the Impersonator Sweet al 4 dagen lang in puntenaantal laten dalen. Sweet, W~A~R en TfC. kunnen het met 3 stammen, een hele planning en een heleboel meer troepen dan wij toen stuurden (enkel de accounts die edelden stuurden clears en ikzelf had er ook nog een kleine 100 op pad gezet lol) niet eens Plague 1 keertje een dagje in puntenaantal te laten dalen. Met andere woorden, misschien is het tijd om gewoon na te denken. Om een conclusie te trekken...
Zo, dat noem ik nog eens propaganda van een deftig kaliber! De timing van Ash gaf de impact van de post nog dat tikkeltje extra. De ochtend die er op volgde zouden er immers duizenden clears aankomen op het front met Sweet. Een offensief van dergelijke grote had de wereld nog niet eerder gezien. En zoals iedereen weet: Massa=Kassa

Dit keer werd niet enkel het front tussen Ervee/Chipklapper & The Impersonator een slagveld maar ook in het oosten was er heel wat strijdgewoel. Vooral aan het front van Lord Kachari dan. Als we een duik nemen in twstats.nl zien we dat het vooral deze laatste was die kind van de rekening werd. Endless Infinity & Unforgotten veroverden op de eerste dag al hele sloten dorpen. Dorpen die tevens niet meer over 9000 punten zaten. Het lijkt erop dat er in Kachari’s boerderijtjes hier en daar wel een paar ruiten werden ingegooid. Hij werd volledig met de grond gelijk gemaakt, terwijl The Impersonator al bij al stand hield. Voor wat het waard is natuurlijk. Spotprenten konden natuurlijk niet uitblijven. Zeker met een speler als Chipklapper. Die naast geduchte MB/edelaar van Ervee ook een fervent maker van olijke prentjes was.


eentjeminder.png


volbegript.png


Sweet sloeg terug door het kleine Perno-account weg te edelen. Een account met een MB-verleden en een kwetsbare ligging. Wildcard, Doggie & Yakari roken bloed en gingen eveneens volledig los. Maar het cluster van Plague had in principe geen deukje opgelopen met deze offensieve actie van de Snoepjes. Lord Kachari & later ook Perno gingen op delete.

Zoals hoger al te lezen viel, bundelden Time For Change & Sweet de krachten. Op onderstaande kaart zie je een grote noordelijke uitstulping van Plague tussen de twee allies in. Daar lag Dreadking. Een topaccount & topspeler. En daarnaast ook paraat om het hele AF te trollen (hij zei een tijdje geleden dat ie nog 500 edels had - wat geloofwaardig overkwam gezien zijn ‘serieuze status’ & waarbij de aap pas maanden later uit zijn mouw geschud kwam). Maar goed, met anekdotes alleen red je het niet in de core. Dreadking was strategisch gezien het target bij uitstek en dat wist Plague. Door goed deffwerk en hele legioenen ter ondersteuning (tevens credits voor Ash/Showtime als vv’er) kwam het account ongeschonden uit de strijd. Dreadking mocht bijna heel de week de verdediger van de dag-award op zijn conto schrijven.


tumblr_m153l0mes21rs6tu4o1_1280.png


Koude oorlog

De stam When Justice Sleeps is toegetreden tot de oorlog "Succes." tegen Sweet, Time For Change?.

Een dag later gebeurde het ondenkbare. LawZzZ trad toe tot de oorlog. Als ally van Plague. Deze gebeurtenis leidde tot heel wat consternatie op het AF. Hoewel in latere tijden wel eens is beweerd dat sommige wisten van een geheim bondgenootschap tussen de twee grootmachten, wisten wij wel beter. En de geschiedenis geeft ons gelijk.

Reactie van een Tfc’er:

zielig van plaque om hun grote broer (LawZzZ) er bij te halen.. :mad:

Reactie van een Sweetlid:

Als ik eerlijk ben, sta ik ook versteld. :eek:

Reactie van een Paranoïde ket:

Shotgun Lawzzz en Plague ^^

De eerste weken bleef een aanval van de wettenlozen uit. Omwille van verschillende redenen. De stam had in deze tijd een inactievere episode. Nadat Ettie al een tijdje gestopt was zei ook de andere oprichter Idunno a.k.a Zonpon a.k.a Mezelve de virtuele wereld voor een tijdje vaarwel. Feyerem (SLD87), Luvaza (Panthera Leo) & I Like To Move It (--Relax--) vormden het nieuwe leiderstrio. Waar ik trouwens veel vertrouwen in had, maar dat terzijde. Mijn exit betekent helaas wel dat er minder ingame anekdotes van mijn hand zullen zijn in het verdere verloop van het verhaal. En over het algemeen ook minder uitgebreidde kennis die neergekrabbeld kan worden. Zoals de volgende anekdote bijvoorbeeld:

Naast het wegvallen van wat dragende spelers had de stam aan het front met Tfc iets meegemaakt dat niemand had kunnen voorspellen. Het account Lien Van De Kelder (Isitdowntopee) had een aanvalbare ban te pakken. Nu heeft W21 al heel wat speciale exits gehad. Het Destroying-Snowcaster incident was vrij legendarisch. Net zoals de delete van nummer 1 Xarrontas. Maar ook IsitDownToPee mag zich tussen deze ‘groten’ nestelen. Doordat hij onzedige plaatjes had gepost op het (for f*ck’s sake) speedforum werden met onmiddelijke ingang al zijn accounts over alle werelden gebanned. Een op zijn zachts uitgedrukt intrigerende straf. LawZzZ, als gesloten stam zijnde, kon dit al bij al makkelijk geheimhouden en adelde het account met een blitze internactie op zodat de rangen weer gesloten werden. Hierdoor werd een andere frontspeler (Flopper99) genoodzaakt al zijn edels te verbruiken aan intern. En dus niet aan Time For Change.

Maar ondanks deze feiten was de aanblik van LawZzZ naar de buitenwereld toe even robuust en dreigend als voorheen. In deze weken van Koude Oorlog met TFC kreeg When Justice Sleeps een sloot aan sollicitaties van de kersverse vijand binnen binnen. LawZzZ had het graag op een knokken willen zetten maar de inkruipende Lategame begon zijn tol te eisen. Verschillende spelers waren de laatste weken gestopt. Om die reden besloot de nieuwe leiding drie TFC’ers aan te nemen die vooral het stamcluster extra versterkten. Met Yriss, Skylie & Masterduvel kreeg LawZzZ meer ‘body’. Op de kaart hierboven kon je al merken dat het middenrif van de stam een stuk dikker was geworden. Een Verenigd LawZzZ was, vijf maanden na de oprichting van de stam, een feit. Een ander gevolg van LawZzZ troepenloze deelname aan de oorlog was het uit de wind zetten van Dreadking. Tfc kon sindsdien niet meer vol gaan op Plague.
 

DeletedUser71860

Guest
De Alliantie drukt door

Met de komst van het lentezonnetje in Maart glansden de speren en bijlen van de vele Plague- & LawZzZ-strijders de oorlog tegemoet. De deelname van LawZzZ aan de Grote oorlog maakte de naam van de thread volledig waar. Want met LawZzZ kwamen ook de andere rimstammen in actie. Zowel Project Retry , The Last Legion als Fruit volgden het voorbeeld van War. De alliantie tussen deze drie randgevallen :)D) werd omgedoopt tot het Westelijk Verbond! Geografisch ziet het er ondertussen zo uit op 21 Maart 2012.

Op deze archiefkaart merkt u, als vinnige lezer, ongetwijfeld op dat in het zuidoosten Riot! ondertussen van de kaart verdwenen is. Na aanhoudende aanvallen van Feyerem en co zagen velen geen toekomst meer in de stam. De volgende verklaring van de Riotleider stond op het AF:

Beste stamgenoten,

Helaas ga ik jullie meedelen dat er een paar spelers naar Fruit. gaan. Dit was voor ons een moeilijke beslissing aangezien lang niet iedereen mee kan naar Fruit.
Helaas wilde Fruit. geen volledige fusie van de stammen.

Wat gaat er dus veranderen: Metaladx200 schipsmark, paulus de dikke, renskiller en midnight gaan uit de stam.

Wat gaat er niet veranderen: De samenwerking tussen de stammen blijft gewoon bestaan. Verder houden we gewoon contact op het gedeelde forum en via pm.We laten jullie niet vallen en gaan jullie ook zeker niet aanvallen. Jullie kunnen ook gewoon op onze steun en ondersteuning blijven rekenen!!

In eerste instantie zullen metal en schips via de vv van noortje de grote en pwnnd leider blijven van RIOT. We willen dan ook graag horen van jullie wie de leider taken gaat over nemen van ons.
Kandidaten kunnen zich beschikbaar stellen.

Jullie kunnen er ook voor kiezen om te solliciteren bij TLL] of BAS. Dat moeten jullie zelf weten.

Verder wil ik nog even zeggen dat als jullie gewoon blijven door groeien je natuurlijk altijd een sollicitatie kunt sturen naar Fruit.

Begrijp aub dat dit geen makkelijke beslissing is geweest voor ons. En ik hoop dat jullie ook geloven dat we jullie niet laten vallen. Jullie kunnen overal bij ons mee komen aankloppen en we zullen jullie daarmee ook helpen.

Met vriendelijke groet

De gezamelijke Leiding van RIOT
Wanneer de Alliantie doordrukt wordt ook Fruit niet gespaard. Er zijn namelijk twee strategische plaatsen waar in maart voornamelijk oorlog werd gevoerd. De eerste vinden we terug in het Zuidwesten van de wereld, Tussen LawZzZ & Plague in. Waar ooit Disturbed lag zijn de stammen ondertussen nagenoeg naar elkaar toe gegroeid (eind januari ging de laatste verzetstrijder van Dsd, Silent Runner, ten onder). Echter onderneemt Fruit nog een laatste poging om zich er tussen te wurmen. Vruchteloos wel. De legers van Pollow & Barneveldse Haan worden teruggedrongen naar de rim en de Alliantie vindt in het zuiden aansluiting met elkaar. Een andere strategische plaats is het oostfront van Dreadking. Na een paar koude oorlogsweken opent LawZzZ dan eindelijk de aanval. Bigtire (recentelijk overgestapt van TFC naar Sweet) wordt aan stukken gereten en verliest op tien dagen tijd maar liefst 100 dorpen. Vooral Sambal Bij steekt Bigtire volledig dol zodat die al snel tot een Bigtime Delete over gaat. In deze regio ligt ook de Tfc’er Jorny21 zwaar onder aanval van Dreadking & Jatu. Hij staat niet onaardig gestacked en verdedigt zich dapper. Maar Time For Change is vallende. DarkelfsEmpire was niet de krachtige leidersfiguur om zich staande te houden in een tweefrontenoorlog & underdogpositie. Half April loopt de stam leeg. De meesten (Oriskany, Sir Love, Contrashooter, Salamander1000 & Muay-Ray) worden gerekruteerd door Crows. Sommigen worden in duizend stukjes genobeld door de Alliantie. Anderen vinden onderdak bij Sweet. En de leider zelf ging op delete.

Maar ook Sweet bleek geen veilige haven te zijn. Begin mei was Cornelis Rex aan een persoonlijke vete begonnen met Nyanoworld. Reden: Rex vond hem zowat de grootste stamhopper en opportunist van W21 (Het klopt inderdaad wel dat hij telkens weer weg was toen Ice, Disturbed & Acro begonnen te vallen). De gevaarlijke Rex veroverde meteen tientallen dorpen nu hij voor het eerst contact kon maken met Nyanoworld. Om dit te bereiken had hij zelfs hulp gezocht :)D). En ook elders wordt met veel overgave gevochten. The Impersonator ligt in de maanden februari en maart nagenoeg constant onder vuur. Druppelgewijs stromen de dorpen binnen voor Plague. Eind mei komt ook daar de definitieve doorbraak. Met alweer het duo Ervee/Chipklapper als killer van dienst. Op 3 dagen tijd is The Impersonator namelijk zo’n 130 dorpen lichter. Sweet was een paar dagen eerder reeds gecapituleerd. Waarna zowat alle leden overstapten naar het krachtig ogende Hap!
scaled.php

En nog was de honger van 'de Plaag' niet gestild. In het zuiden stonden de stammen Plague & War namelijk lijnrecht tegenover elkaar. Met immens veel front. Na een eerste massa-aanval in maart krijgt vooral The Ducky Boys enorme klappen van onder meer Willieboom. Ook leider Twiki toont het goede voorbeeld en nobelt er op los. Wanneer de clears een paar weken later weer opgebouwd zijn volgt een nog grootschaligere massa eind april. Het dodelijke duo Twiki (Zoeperman) & Toxication (Warre) deelt ferme kletsen uit aan rechtstreekse tegenstanders Twistervision, Lord Blitter & Tharoy. Het front schuift gevoelig op en de invloed van War wordt teruggedrongen. Vooral deze krachtige aanval zette sommige War-spelers aan het denken. Net zoals bij Riot! klopten ze aan bij Fruit. Net zoals bij Riot! mocht niet elke speler meestappen in het verhaal.
 

DeletedUser71860

Guest
Over het ontstaan en de val van War heb ik een samenvattende post gevonden in het Grote Oorlog topic. Na lang ploeteren. Want sinds Plague oorlog had met War kwamen nieuwelingen als Ejo13 & de Speeders II (die overigens mee overstapten naar Fruit) op het het AF. Een AF dat ze op nogal kinderlijke wijze kapot spamden (& neen dit is niet per sé een subjectieve ingeving. Zelfs hun eigen leider was van die mening). Wat hen later de bijnaam Baby Fruit zou opleveren.
Dit is zowat de meest representatieve post die ik gevonden heb
lol, de enigste noob ben je zelf gozer, ik own je met 5 vingers in me neus

De val van W~A~R

Ik wil graag dit verhaal beginnen door wat geschiedenis te delen.

W~A~R is altijd een stam van gezelligheid geweest. De stam begon als 'elite'-stam in C84, opgericht door broodjebakpau88.
In de beginfase is W~A~R een zeer stabiele stam geweest die met vrij weinig moeite alle gevaren in de buurt kon domineren.
W~A~R is snel uitgebreid naar C83 waar zij ook succes boekte. Ons eerste echte gevaar was /Care.

/Care opgericht door fire berry, bezat een groot deel van C83. Een obstakel waar W~A~R ooit doorheen zou moeten. Echter, voordat dat kon gebeuren, kregen wij een verzoek van /Care: "Help ons tegen Plague, dan zullen we jullie niet aanvallen". Hier zagen wij op dat moment echter helemaal niets in. Plague was geen gevaar voor ons op dat moment, en dus hielden wij ons afzijdig. 1 of 2 maanden later kregen wij opnieuw een verzoek van /Care. Zelfde verhaal, echter nu begon Plague ook ons in de nek te hijgen, alhoewel we nog nooit aanvallen hadden gehad. Wij accepteerde het verzoek, maar het was voor niets. Voordat wij het wisten, was /Care verleden tijd. Een deel van de leden ging naar W~A~R, de rest ging naar Fruit.

Dan was er het oosten, onze bondgenoot TAO wou met ons fuseren. Op dit moment was de oorlog met Plague net uitgebarsten, we hadden een klein offensief ontvangen. De fusie is doorgegaan, helaas waren er een paar TAO-leden die het niet eens waren met de fusie.
Hierdoor ontstond .Rogue een 'revolutie'-stam opgericht door Anthony McPartlin FTW(IG) en ik dacht grizwald(AF), die hier mooi trots kwam doen dat hij een revolutie begon tegen W~A~R. En dus begon ook de oorlog met .Rogue. Nu hadden we te maken met een twee-frontenoorlog en moesten keuzes maken.
We besloten eerst .Rogue op te ruimen om ons daarna volledig te focussen op Plague.(vandaar dat er in het begin geen offensief van ons op Plague is geweest)
Deze oorlog is afgelopen toen Anthony McPartlin FTW op delete ging.

De rest is zo goed als bekend, dus nu over tot de val zelf.


Plague en de val van W~A~R

Op 28 april vond het eerste grote offensief van Plague plaats.
Rond de 4000 clears kwamen bij ons binnen.
Helaas was dit moment het omkeerpunt voor W~A~R. Sommige leden waren zeer ontevreden over de activiteit van sommige leden en hun bijdrage aan OS.
W~A~R heeft zich met veel moeite kunnen voorbereiden voor de massa die precies 1 week daarna zou wederkeren. Gelukkig heeft W~A~R deze massa zonder al teveel verliezen kunnen af kunnen ronden. Echter de problemen waren er nog steeds.
Door een grote massa te organiseren, hoopte de leiding het moraal op te krikken.
Dit leek in eerste instantie gelukt, door de hoge trots die geuit werd op het AF.
Echter kwamen de problemen weer naar boven. Dit keer vonden sommige leden dat enkele leden niet actief genoeg waren tijdens de massa, waardoor het edelen een ramp was.
Dit bleek genoeg voor 1 lid van onze leiding(cornettoijsje) om naar Fruit. over te stappen, met een oproep aan de actieve leden om mee te gaan.
Er werd gezegd dat men alleen een berichtje moest sturen naar Fruit. om naar binnen te mogen. Maar dit bleek niet het geval. Een VV check was noodzakelijk. Dit om de goede leden, van de 'slechte' te onderscheiden. Enkele leden besloten om niet naar Fruit. te gaan.

We gaan nu kijken of de overstap de juiste keuze is geweest. We hopen in ieder geval van wel.

Ik wil Plague feliciteren voor het succes dat zij hebben geboekt, ik vindt het nog steeds jammer dat W~A~R zo heeft moeten vallen.
De loopgravenoorlog

Op zowat elk front maakte de alliantie terreinwinst. Behalve in het uiterste noordwesten van de wereld, waar de stam Project Retry de plak zwaaide. Het westfront van LawZzZ tegen PR was inactiever geworden toen o.a ondergetekende & Flame-War (Fitzcarraldo) het virtuele wereldje vaarwel zeiden. Flame-War’s magische en niet te traceren script van Zone X liet’m toe met tien vingers in de neus honderden aanvallen te versturen in ettelijke seconden. Iets wat hij maar enkelen had toevertrouwd. Toentertijd werden immers al vragen gesteld bij de ongeziene voorsprong van Zone X op W20. Maar een paar maanden geleden hoorde ik’m er doodleuk over vertellen op het AF dus deze anekdote kan er nog wel bij. Om maar te zeggen: Technologische vooruitgang zal altijd en overal de sleutel zijn. Ik zie spitsvondigheid persoonlijk niet als valsspelen. Er zijn risico’s aan verbonden en je moet het lef maar hebben! Ik liet’m dan ook doen. Zolang Fitz maar niet op delete ging was voor mij alles best. En dat hij daardoor een sloot dorpen van PR veroverde pakte ik er gemakshalve bij!

In de maanden die er op volgden werd LawZzZ wat inactiever, vooral in de noordwestelijke hoek. LawZzZboy Rei David werd gedeeltelijk weggespeeld door het Westelijke verbond en hier en daar werden dorpen veroverd en verloren. LawZzZ veroverde zoetjesaan hoofdzakelijk dorpen van de vele kleine accounts die PR had. Maar veel schoten ze er niet mee op. PR kon af en toe een succesvolle aanval lanceren op een inactiever groot account maar van essentieel terreinverlies kunnen we ook hier niet spreken. Over het algemeen zat alles potdicht en kon er geen doorbraak geforceerd worden . Er was te weinig inspiratie. Te weinig creativiteit.

Balans

Als we een balans opmaken van de lenteperiode komen we tot de vaststelling dat Time For Change, Sweet & War gevallen zijn. Plague is de agressiefste en meest daadkrachtige stam van de Alliantie gebleken. Een andere vaststelling is dat het eens zo kleine elitestammetje Fruit ondertussen een kwart van de derde rimring in handen heeft. Zowel Riot (een restant van H52) als War zochten hun heil en toevlucht bij het Erotische Fruit. Wier aantrekkingskracht blijkbaar groot was. Ook is Crows heel wat accounts rijker aangezien menige TFC’er werd gerekruteerd. Net zoals Hap! zijn imago van kleine odageile stam voortaan kwijt is, nu diverse Snoepjes opgehapt werden. Nu de alliantie terreinwinst boekt kan een reactie van de nieuwe grootmachten Hap! & Fruit niet uitblijven. En wat met Crows? In het volgende hoofdstuk kom je het allemaal te weten!
 

DeletedUser71860

Guest
Hoofdstuk X: Dominantie

Antibioticum Gecreërd 2012-07-30 00:11:33

Tijdens de zomervakantie werd Antibioticum opgericht, een fusie tussen de Hap/Sweet-groep & Crows. Een wending die bij velen een belletje deed rinkelen. Maanden geleden was eenzelfde actie al eens uitgeprobeerd. Eentje die destijds faliekant misliep. Maar vooraleer ik over het reilen en zeilen vertel van Antibioticum (naar eigen zeggen een goed middeltje tegen de ziekelijke invloed van de Alliantie) start ik met een epiloog. Want de kraaitjes en happers hadden per slot van rekening niet stilgezeten de laatste maanden.
epiloog​

kraaien vermenigvuldigen zich.

na de val van s.inc, hercules en sweet werden de kraaien met afstand de oudste stam van w21. Hun wortels dateren van 28 december 2010 toen de stam opgericht werd door targetsniper. En nog steeds heeft diezelfde target zijn plaats in de teamleiding. Wat hem meteen ook de langstzittende leider van w21 maakt. Naar eigen zeggen door de wijsheid die de stam in pacht heeft. “wijsheid over wint het lot”, is hun leuze.

Nadat de oorlog met acro gewonnen werd in oktober 2011, hadden ze niet veel later weer een oorlogsverklaring aan hun broek. Ditmaal was het excentrieke paranoia van vincke de schuldige. Over deze gebeurtenissen is uiteraard al uitgebreid vertelt. Toen eind januari 2012 gaapje & roetgare overstapten naar crows werd de angel bij paranoia er min of meer uitgetrokken. Ze bleven moedig verder knokken. Maar het bleef vooral bij verdedigen. Een creatieve aanval in elkaar boksen die zijn vruchten afwierp hebben de kraaien sindsdien niet meer van zich af moeten schudden. Aan paranoia werd geen account meer verloren. De naam van hun vijand veranderde na de exit van hun grote leider ook. Voortaan zou de stam als mom ofte make your mark door het leven gaan.

Maar naast par/mom hadden de kraaien ook nog met een andere vijand af te rekenen. Een oorlog waar tot nu toe nog niks over gezegd is geweest. Sinds de oprichting van hap! Werd iedereen in het noorden, oosten en zuiden aangevallen (in westelijke richting lag hun bondgenoot sweet, daarmee). Dit betekende dus ook dat crows aangevallen werd. Waar in het verleden er al eens een account aan moest geloven, sloeg hap ook in februari toe. Lord patrick werd overtuigend weggespeeld met monsigneur in de hoofdrol. Maar dit verlies uitgezonderd verloor crows zeer weinig dorpen in het voorjaar van 2012.

In deze maanden werd de kraaienfamilie fors uitgebreid. 6 accounts van tfc en 6 accounts van par/mom. Als we dieper kijken naar het stammenverloop zien we dat verschillende spelers de stam uit en weer ingaan. Hoogst opmerkelijk. Sirlorre, merel25, muay-ray, gaapje & oriskany weten precies van geen hout pijlen maken. Waarom is uw schrijver een raadsel. Crows zelf bleek, zoals wel vaker, op de vlakte
Fresomania: Oriskany kwam er net bij en was een spion. Garden, tja, was bij ons een solo speler in het geheel. Merel en Sirlorre komen nog wel terug hoor.
Philips De Goede: Dan verlaten meerdere spelers voor een tijdje de stam om dan weer terug te komen (merel-sirlorre-Oriskany). De nr1 verlaat de stam en gaat naar lawzzz (toekomstige vijand misschien)

Fresomania: Soms ligt alles gecompliceerder dan het is en is het heel simpel op te lossen. Dat is mijn antwoord en daar zul je het mee moeten doen.


Er is dan ook zeker plaats voor aanvullingen en correcties in dit topic van uw hand. Ook voor een extra verhaal dat mijn aandacht ontglipt is mag (moet!) je een mooie post opmaken. Kan alleen maar een meerwaarde voor de thread en haar lezers zijn. Soit, over de kraaien kunnen we concluderen dat hun forse en compacte cluster zienderogen aangroeid. Ze verliezen weinig, edelen voldoende door en mochten verschillende nieuwelingen verwelkomen. De oorlog met mom kost steeds minder troepen. Om de zoveel weken gaat er wel een mom’er op delete. Een oorlog met de alliantie wenkt.

300

het voorjaar van hap is er eentje met veel éénzijdig geknok. Het feest voor hap begint wanneer ze zin hebben in citroen. Op 12 januari 2012 wordt de oorlog verklaard aan lemon (& dus ook pirate). Even situeren: Hap! Had in die tijd zo’n 2700 dorpen. Tegenover de ruim 11.000 nederzettingen van pirate/lemon. En toch zag hun bondgenoot ‘voor dik en dun’ pirate deze oorlogsverklaring met leden ogen aan. Want nauwelijks tien dagen later stond de volgende verklaring van de piratenleider op het af.

pirate en lemon staan al een hele tijd gekend als bondgenoten. Wij, pirate, hebben besloten na lange tijd een einde te maken aan dit bondgenootschap. Dit om verschillende redenen die jullie kunnen terugvinden in de mededeling die lemon ook heeft gekregen.

beste lemoners,

wij, pirate, zijn tot het spijtige besluit gekomen dat we het bondgenootschap tussen pirate en lemon gaan opheffen. Natuurlijk willen we een eerlijke strijd, daarom zetten we het bondgenootschap om in een nap die minimum zal duren tot 20.00.00u op 30/01/2012. Zo hebben we beide de tijd om wat aanpassingen te maken en ons voor te bereiden. Als de nap gedaan is, is het toegestaan bij elkaar op bezoek te komen.

Waarom wij deze beslissing hebben genomen lijkt wel duidelijk. Maar toch zullen we even een overzichtje maken met waarom het bondgenootschap niet langer werkt.

Het gaat al een tijdje niet meer zo goed tussen onze stammen. Dit komt vooral omdat de communicatie absoluut niet goed is. Laat me eerst duidelijk maken dat de kritiek die hier wordt neergezet niet naar alle leden van lemon is gericht.

De leden van pirate zijn het ook unaniem akkoord dat er een aantal dingen zijn gebeurd in verleden en heden die we niet kunnen vergeten. Ik zal ze nog even opsommen:

- het aannemen van enkele spelers in het verleden zonder een reactie te vragen van spelers die in de nabijheid lagen van het nieuwe lid. Pirate heeft dit wel gedaan, denk maar aan anoniem bijvoorbeeld.

- de magere inzet van met de massa-aanval op cornelis rex waardoor er geen resultaat geboekt werd. Lag ook aan spelers binnen pirate, laat dat duidelijk zijn, we steken niet de schuld op jullie alleen.

- de massa-aanval op anoniem die ook een flop bleek te zijn.

- het feit dat er spelers zijn in lemon waar we na zo'n lang bondgenootschap nog steeds niets van gehoord hebben.

- het feit dat massa-aanvallen mislukt zijn ligt ook mede aan spelers die hun afspraak niet nakwamen wat overeen komt met spelers die enkel in eigen belang denken.

- het aannemen van jefrades waar nog steeds geen enkele goede motivatie voor aan het licht is gekomen. Het beste wat we nu hebben: "we zouden vroeg of laat toch problemen hebben gehad met hap!". Daar kunnen wij enkel uit afleiden dat hij is aangenomen omdat hij zo'n mooi puntenaantal heeft.

- de oorlog mee hap! Waar plots alle medewerking van ons wordt gevraagd. Terwijl de rede tot die oorlog jefrades is. (zie hierboven) ook hebben enkele leden een pbg met één of meerdere spelers van hap!. Er wordt dan verwacht dat ze die opzeggen in het belang van de stam. Klinkt logisch, maar waarom zouden wij dat doen als anoniem dat ook niet doet met anoniem?

- het feit dat het zolang geduurd heeft vooraleer de actie tegen hap! Gestart was bewijst weer dat er een hele hoop spelers zijn die niet achter de oorlog staan en er zich niet mee willen bemoeien. Toch mijn complimenten voor anoniem die tenminste nog moeite doet. Mijn excuses vooral naar hem toe dat wij niet mee zullen doen aan de aanval.

dit zijn zowat de redenen waarom wij denken dat de samenwerking moet stopgezet worden tussen lemon en pirate. Dit zal ons altijd blijven achtervolgen met als gevolg dat we niet meer alles voor elkaar over hebben zoals het zou moeten zijn bij een bondgenootschap.

Vanwege,

pirate



we spelen het eerlijk en geven ze de tijd om alles voor te bereiden door de nap. Ook zullen wij geen informatie doorspelen die we weten ivm de oorlog tussen lemon en hap!. We zien wel wat er van komt.

een mooi verhaal. Ware het niet dat rex, 13lad3r & de rest van zijn hap-familie die losgaan op lemon ongetwijfeld wat extra perspectief biedt voor de meerwaardezoekers onder jullie. Drie maandjes later zijn ze ook alwaar vriendjes met de citroentjes. Omdat de piraten nu niet alleen dorpen verloren aan sweet/hap! Maar ook aan lemon. Het tactisch vernuft van jyqyler bleek ongeëvenaard. Hij zou zijn meerdere niet meer tegenkomen op deze wereld.
Hap! Haalde honderden dorpen binnen (terwijl ze er zelf amper verloor) met mei als hoogtepunt. Hier een kiekje van de dood en vernieling die hap! Achterliet. Wie het woord ‘walk-over’ in de mond neemt gebruikt een understatement. In die tijd was iedereen het er over eens op het af: Lemon waren duidelijk de grootste n00bs op deze virtuele planeet.


Hij zag dat we de aanval hadden ingezet :D
 

DeletedUser71860

Guest
Ook tegen crows werd gevochten. Met de komst van sweet eind mei gebeurde er iets vreemds. Crows & hap! Waren in oorlog met elkaar en tegelijkertijd was sweet ally van beiden stammen. Tegelijkertijd brak de alliantie op vele fronten door. In de zomervakantie had caporzo blijkbaar vakantie, want ditmaal werd ook winst geboekt op het lawzzz-pr front. Ook werd de druk van de alliantie rechtstreeks groter. Nu sweet overstapte verklaarde ook de alliantie hap! De oorlog. Wat hen (tijdelijk) in een situatie bracht met 360° front. Iedereen herinnert zich vast de volgende quote op menig n00bprofiel: Sir , we're surrounded! Excellent, now we can attack in every direction. Hap! Zelf zag er wel de humor van in:

tijd om de film "300" nog eens te gaan bekijken :eek:
Slag bij thermopylae right?
Origineel geplaatst door wikipedia
Leonidas en zijn mannen werden toen van voor en van achter aan gevallen. Dit werd de spartanen echter te veel. De daaropvolgende slag was zeer heftig. De spartanen vochten fel, en slaagden erin twee broers van xerxes te doden. uiteindelijk werd leonidas gedood, samen met al zijn mannen.

Met de hijgende adem van plague in de nek was deze situatie niet langer houdbaar. Het laatste account dat in de driehoeksverhouding sweet-hap-crows verloren ging was superrunner. Eind maart liep dat account op een ban. Pas twee maanden later werd het account weggespeeld door crows.
De oorlog tussen Crows/Lemon & Hap leverde uiteindelijk een ally op voor de Vliegende Pinguins: Reb!. Reboot was een stam die zich altijd had geïsoleerd van de rest van de wereld en zich voornamelijk met internen bezig hield. Hun internstats zijn werkelijk duizelingwekkend. Niet de krachtigste ally dus en meteen ook een teken aan de wand dat Hap! toch niet zo onoverwinnelijk was als iedereen wel dacht. Dat was eind Juni, toen de oorlog na een half jaar schermutselingen werd geofficialiseerd op dit forum, ook al duidelijk.

13lad3r:
Wij houden ook van actie.
En deinzen niet terug voor een oorlogje.
Mochten we deze oorlogen verliezen.
Dan denk ik dat we kunnen terug kijken op een actief geheel.
Kijk bijv. maar naar het AF.
Ineens is het er super druk geworden.

Onze 1e actie op de kraaien was een flop.
Mede omdat er info. is gelekt.
Maar zelf na deze lek zijn er nog dorpen over genomen.

Beste Kraaien.
Ik wens jullie suc6 in deze oorlog.
Ook hoop ik voor jullie dat jullie het contact met LawZzZ en Plague positief kunnen behouden.
Want ik zou best wel eens willen weten wat er zou gebeuren als jullie deze 2 stammen ook tegen jullie gaan krijgen.

Feyerem: Ik kan vanuit Lawzzz zeggen dat wij geen positief contact hebben met de kraaien, wij kijken lachend toe hoe jullie elkaar kapot maken. Ik heb wel een lichte voorkeur, en die is idd voor de kraaien. Dit omdat ik tegen Sweet ben en hap samenwerkte met sweet. Heerlijk, wat kan het leven toch lekker simpel zijn.. Of heb ik nu me mond voorbij gepraat?

Het zou nog anderhalve maand duren vooraleer Crows & Hap de strijdbijl zouden begraven. Een oorlog waar vooral veel OD was rondgegaan, en het minder van de dorpovernames moest hebben. Op 30 Juli is Antibioticum een feit. Een coalitie van drie eerdere grootmachten: Crows, Sweet & Hap!

13Lad3r: Met het onstaan van Hap zijn de actiefste leden er elke keer bij gekomen. Ik heb trouwens altijd goed contact gehad met de leden van Sweet.Tenminste met een aantal leden die later overgestapt zijn naar Hap! Dus dat contact is nooit weg geweest. En ik ben dus ook niet weg gegaan met ruzie.

Maar dan praat je wel over ver terug in dit wereldje. Hap! was voor de fusie met sweet een sterk groepje. Maar met 8 leden red je het niet. Ook toen was er al lang een samenwerking met sweet. Dit was alleen op verdedigingsvlak. Zodat het niet zou opvallen bij de rest van de wereld. Nu zijn we een fusie aangegaan met de kraaien. Wat ergens best logische is..

Want Hap! en Crow vechten een grote oorlog uit. En vervolgens klappen jullie er makkelijk overheen. Daar zitten we niet op te wachten he

Met een massafusie komen er natuurlijk heel wat vragen bovendrijven. Wat met de BG’s bijvoorbeeld? Zal een fusie in het oosten ditmaal wel werken?

Victus: Je weet dat ik je respecteer, ook na de leave uit S.Inc, maar ik moet toegeven dat jullie 2 nu toch wel frappante acties uithalen.. En gezien je zelf al aangeeft dat dit een reactie is op de kracht van zowel LawZzZ als Plague, bespeur ik toch enige zorgen over de toekomst. Een kat in het nauw maakt rare sprongen? Ik verwacht dan ook dat jullie nieuwe stam ook niet lang een veilige thuishaven lijkt te zijn. Sterker nog, ik geef jullie slechts een paar maanden tot A. de stam al is gevallen of B. jullie inzien dat het niks is. Tuurlijk staan jullie vrij je eigen fouten te maken Ben overigens wel benieuwd wat dat voor de oorlog betekent, wisten alle bg's hiervan of worden zij in principe nu ook gestabbed?

Succes in ieder geval!
Werelddiplomatie in definitieve plooi?

Zoals we op deze kaart kunnen zien heeft Antibioticum een enorm robuust cluster. Het belangrijkste gevolg van de oprichting betekent een nieuwe wending in de werelddiplomatie. Lemon & Reboot, die voordien nog aan de zijde van respectievelijk Crows & Hap! vochten, worden vervolgens gedumpt. Zij moeten het voortaan in hun eentje zien te rooien en werden door Antibioticum gedegradeerd tot edelvoer. In de maanden augustus en september floreerde Anti. Alle 34 accounts vertoonden een positieve groei. Sterker nog: een exponentiële groei. Een nieuwe dominante grootmacht leek geboren. De voorbereiding op een oorlog met De Alliantie was duidelijk begonnen.

Antibioticum, De Alliantie & Het Westelijk Verbond waren voortaan de drie kampen waar iedereen hun ogen op richtte.
Frontlijnen:
Bekijk bijlage 4136
Het Westelijk Verbond​

Tijdens de zomervakantie kreeg de gaande loopgravenoorlog tussen When Justice Sleeps & Project Retry een nieuwe wending. Het front aan LawZzZ zijde was terug actiever geworden (o.a. de enige echte Ettie was teruggekeerd en ging op mijn oude account spelen). Het gaspedaal tegenover PR’s frontspelers Eddy, Ruudje den Dikke & Aniron werd ingedrukt en voor het eerst kunnen we zeggen dat de grens een stukje werd opgeschoven en PR achteruit werd geduwd. Al helemaal toen een frontspeler van Project Retry de stamnaam waar maakte en het overnieuw mocht proberen nadat ie op delete ging. Reden: PA-afpersing in pm-verkeer met zijn vijand. Het Westelijk Verbond beweerd in deze dat de LawZzZspeler het had uitgelokt. Sindsdien raakte de relatie tussen de twee stammen ook op ethisch vlak vertroebeld.

Bij mijn weten is .P|R. Geklist door skylie en een mod Drakenslager genoemd... Door een grapje dat ruud block krijgt vanwege PA afpersing wat dus niet waar is. Voor meer info moet je maar eens bijverwijderd ofzo gaan aankloppen
Het ligt nooit aan jullie heh? :rolleyes:

Eddy030 is niet jullie schuld, Ruudje is niet jullie schuld...

Het lijkt erop alsof ik hier een patroontje ontdek? :eek:
Ach liever dat jij dit zegt dan de dokter of iemand met zijn volle verstand:D
Al kan Feyerem niet achterblijven natuurlijk :D
Kennen jullie wel met zijn alle tegen Jerreuh, stelletje bullebakken.
Kom maar hoor ventje, krijg je een glaasje melk in je favoriete calimero bekertje..

Guttegut toch..
 

DeletedUser71860

Guest
Caporzo’s grote reorganisatie

Project Retry stond onder zware druk nu LawZzZ zich dominanter opstelde. Tijd voor een reactie dacht PR’s leider Caporzo en hij stelde een ingenieus plan op waarvan de grote lijnen al snel voelbaar waren.

1) Sterke accounts van The Last Legion rekruteren (midden Juli uitgevoerd)
2) Front versterken (getuige de diverse exuberante VVDD- awards)
3) Spelerfusie stimuleren en de kleinere accounts wegwerken of overplaatsen naar TLL

Met andere woorden: er werd met een zeef door de stam gegaan. Iets wat uiteraard niet iedereen kon appreciëren. Vooral puntje drie dan. Want wat eens stimuleren was, werd uiteindelijk verplichten. De kleinere en inactievere spelers moesten verplicht een fusie aangaan met een groter account, en hun eigen account dus opgeven. Dit zorgde voor heel wat ongenoegen in het PR/TLL-kamp. Eentje lekte uiteindelijk zelfs uit naar het propagandaforum. In die tijden was het water dieper dan ooit tussen Project Retry & LawZzZ. Bij elke misstap werd door beide stammen uitgehaald met verschroeiende propaganda, vooral langs LawZzZ-kant dan. Het constant edelen van 3K barbaren werd belachelijk gemaakt, Caporzo werd afgeschilderd als de grootste stabber van W21, de Wet van Nulanivelo passeerde zelfs en tot slot het verhaal Strike Back. Hij was op een ban gelopen (reden ontglipt me - was wel terecht) die hem onmiddelijk 300 dorpen lichter maakte: PR’s reactie: sito presto een massa (met heel wat halve clears) lossen op Strike Back die het account nog verder in puin legde. Uiteraard tactiek en legaal. Maar de haat die er op volgde was niet klein. Ook al omdat LawZzZ zich altijd ethisch had opgesteld tegen PR. Ze hadden misschien wel de pest aan die ‘laffe 3K barbarenpowners’, toen Aniron in het ziekenhuis lag destijds had When Justice Sleeps wel de aanval afgebroken. De ethiek en morele waarden van Caporzo werden in de laatste maanden van 2012 geregeld onder vuur genomen. Ik zou natuurlijk talloze sfeerbeelden van toen terug kunnen oprakelen met de ellenlange teksten en belachelijk logische poststijl van een Ettie bijvoorbeeld. Of het verweer van Caporzo. Maar omdat deze tekst al lijvig genoeg is op zichzelf kies ik voor Luvaza. Naast diehard tw’er tevens taalvirtuoos:

We zijn inmiddels dichtbij eindejaar 2012. Op zo’n momenten praten echte mannen natuurlijk over bier. Luvaza verraste met een nieuw merk

Er komt ook weer een nieuwe merkbier op de markt,
STABBIER


Om in de sinterklaas stijl te blijven..

caporzo trek je beste stabbert aan..

En ook Feyerem kon niet achterblijven. Never nooit nimmer :D :D

Beter 10 stabbers in je hand dan 1 in je maag..

Maar goed, misschien moet je meer ethanol dan bloed door je aderen hebben stromen om dit grappig te vinden. Deze hele lap tekst schrijven wordt me ook wat te zwaar van tijd. Maar we zetten dapper onze queeste verder. Net zoals het boomende Fruit dat doet!

Fruit laat zich niet plukken

Die andere stam van het Westelijke verbond: Fruit. weert zich in de tussentijd goed tegen de Alliantie. De drie musketiers van LawZzZ (DiscoJohn, SLD87, Thunderia), behorend tot de meest vaardige spelers van W21, doen er alles aan om de erotische vruchten van Fruit te plukken maar slagen ondanks veel geweld en tactiek hier maar mondjesmaat in. Maanden vechten ze aan een stuk door terwijl Fruit (met o.a. Locust aan het front) zich behoorlijk strak houdt en weinig terrein prijsgeeft in de zomervakantie. Ook tegen de Plaag wordt heldhaftig stand gehouden. Enkel Toxication (Warre) weet hier en daar met een succesvolle uitval Fruit pijn te doen. Het mag duidelijk zijn: Fruit is War niet. Het fruit bloeit, maar is moeilijk te plukken.

De stam beperkt zich in de zomervakantie voornamelijk tot onverzettelijk verdedigen. De Alliantie krijgt nauwelijks voet aan de grond in het gebied van het Erotische Fruit. Aanvallen is echter een ander paar mouwen. Met als toppunt: een op handen zijnde massa-aanval van Fruit die gelekt wordt naar de alliantie. Waar de alliantie in geheel eigen stijl mee omging.

LawZzZ & Plague zijn nooit vies geweest van eens op zijn tijd met een goeie troll uit te pakken. Een paar maanden eerder hadden beide stammen een fameuze trollactie op het AF uitgevoerd door te doen alsof ze elkaar naar het leven stonden. In allerhande topics werd er subtiel (en ook wel minder subtiel) steken uitgedeeld. Of zelfs ronduit gebashed op elkaar. Dat ik een paar dagen later een PM van toenmalige Happer Philips De Goede binnenkreeg met de vraag of we geen interesse hadden om eventueel een bondgenootschap op te starten tegen Plague, toont nog maar eens aan hoe sterk TrollPropaganda kan zijn. En ook ditmaal werd voor de leut een actie opgezet die met name Pollow nooit zal vergeten.

Aan de hand van de volgende pm konden wij als alliantie niet anders doen dan in actie komen:

Pollow:Beste leden van IR en fruit.,

Er komt weer een massa aan op Plague en Lawzzz. Ik zal persoonlijk deze massa leiden en zorgen dat het en succes word als iedereen mee doet en ze best doet. Iedereen is verplicht mee te doen! Ik zou graag van iedereen te horen krijgen hoe veel clears en fakes hij heeft voor woensdag om 22.00 uur.

Een clears is ongeveer: 7000 bijl 2500 lc 250 rammen en 50 katas.
een fake is minimaal 50 katas en 25 verkenners.

Tip bouw fakes in def dorpen.

Mvg,

Patrick - team pollow leider van fruit.

Dus daarom het volgende resultaat. Dit kan niet anders dan een grote slag worden!

Tonnon: Gegroet edele meneer,

Ik persoonlijk zal 100 clears en ten minste 50 fakkies ter beschikking zetten om jullie lekker te pesten.

Deze 'clears' zullen bestaan uit;
7000 bijl 2500 lc 250 rammen en 50 katas.
En de 'Fakkies' zullen bestaan uit;
minimaal 50 katas en 25 verkenners.

Ik hoop u hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Dèlano


anders59: Ik wil graag meedoen met de actie op Plague en Lawzzz.

Clears: 341
Fakes: 84

Mvg,
Anders59


--Relax-- :Hey ik kreeg een mededeling dat ik jou in een mededeling moest vertellen hoeveel clears ik ter beschikking stel voor de actie op lawzzz en plague. Ik wil wel 500 clears ter beschikking stellen en 1000 fakes moet ook wel lukken kun je daar iets mee?


Endless Infinity: Beste aapgeneraal,

Ik stel zo'n 200 apenlegers tot jouw beschikking, zodat jij LawZzZ en Plague eens lekker kan gaan pesten. Ik zal ook nog een stuk of 100 aapjes in cowboysoutfits klaar zetten om eens lekker te gaan faken.

Zie je dat zitten, mijn beste apengeneraal?

Met vriendelijke groet,
Matthias|Endless Infinity
Minister van het apen uitmoorden.


.FarmAlarm:
jo,

Voor de aktie op die belachelijke mensen in plague en lawZzZ stel ik 150 clears en 200 fakes beschikbaar deel ze maar goed in. Ook heb ik zo'n 15 treintjes voor ze staan

Team: .FarmAlarm

☆|MarK|☆


gioc4tor3: Beste,

Aangezien ik ze hier altijd al heb willen backstabben zet ik graag 200 clears en 500 fakes in.
Tevens kunnen jullie een massa verw88 binnen nu en ooit.
Met vriendelijk groet,
--------------------------------
||Mathijs||Team. Gioc4tor3||
--------------------------------

P.S. Doet u even de groeten aan mijn apenvriend Endless Infinity?


ettie2:Beste Patrick,

Bij deze wil je je graag helpen met de massa op LawZzZ en Plague.
Ik stel 23clears en 15 fakes ter beschikking! Het liefst wil ik dan ook de eer krijgen om het Sambal Bij eens erg moeilijk te maken met deze 23clears! Helaas moet ik er wel bij zeggen dat mijn clears niet uit 7000 bijl 2500 lc 250 rammen en 50 katas bestaan. Ik heb ze anders ingedeeld zodat de spelers wie ik aanval meteen een verlies hebben in hun dorpen.Mijn clears bestaan uit 380 bijl, 59lc, 5scouts, 473zc, 1500ram, 1200kata. De 473 zc heb ik er extra bijgezet zodat die de rammen mee konden nemen. Ik heb het op de AF gelezen, zo lopen de clears dubbel zo snel!

Hopelijk word de massa succesvol! Dit zodat ik kan laten zien hoeveel hoeveel ventilators ik op mijn kamer heb, om mijn hoofd koel te houden tijdens deze massa!

Mvg, Mike.


Unforgotten:
Beste Pollow,

Aangezien veel leden clears en fakes inzetten voor de aankomende massa kunnen wij natuurlijk niet uitblijven.

Wij zetten in:
-120 clears
-120 fakes.

Succes met de indeling en nog de groeten aan de stam van mij.

_____________
Ramon - Unforgotten


dragonghost:beste ...

ik wil graag mee doen op de massa op Plague en LawZzZ ik heb ter beschikking 2 clears en 1 fake.. hopelijk ben je hier iets mee ..

mvg. dragon


Twiki:Hoi Pollow,

Ik wil me graag opgeven aan de actie op Lawzzz en Plague.
Als oprichter kan ik gewoon niet anders dan mijn leden een oor aan naaien.

Ik wil dus doorgeven dat ik 200 clears, 500 fakes en 75 edels beschikbaar heb om die mensen het leven zuur te maken.

Zoepie
Twiki
Plague


jatu:Beste Pollow,

Bij deze wil ik voor mijn rekening 350 clears en 700fakes nemen.
Mijn fakes zijn niet specifiek ingedeeld zoals u dat graag wenst, maar uiteindelijk komt dat zo nauw niet.
Hopelijk kunnen we flink tekeer gaan op Lawzzz aangezien hun denken alles beter te weten dan ons. De samenwerking is dan ook lang niet meer wat het geweest is...

Gelieve tijdig de doelen door te sturen zodanig dat ik mij hierop kan voorbereiden.

Met vriendelijke groet,
|.Team~Plague~.~JaTu~B.|
 

DeletedUser71860

Guest
Nu vraagt u zich waarschijnlijk af hoe de Alliantie aan deze informatie kwam? Neen, niet door te spy’n. Tot dergelijke praktijken hebben beide stammen bij mijn weten zich nooit verlaagd (al zeggen sommigen dat spy’n part of the game is). Het lek werd belichaamd door de speler met de illustere naam Brada Zwaard. Brada Wie? Persoonlijk zou ik hem omschrijven als de Oppern00b. De koning van alle n00bs op aarde. Brada Zwaard was leider van Infected Rain (IR). IR was een absolute rimstam als het ware. Een stammetje dat zich nestelde achter Fruit, bengelend op de rand van de wereld.

Als leider van de stam zijnde had Brada deze info over de massa uit eigen beweging overhandigd , met als doel een bondgenootschap aan te gaan met de Alliantie. In dat geval zou Fruit in een tweefrontenoorlog terechtkomen. En hoe n00b IR ook overkwam of mag zijn, dit zou wel eens het front te veel kunnen zijn voor Fruit aangezien hun stamcluster zeker niet tot de breedste van de wereld behoorden. Maar het vertrouwen (en tevens ook het ego) was gegroeid bij zowat elk lid van de Alliantie. Daarnaast hadden we altijd gezegd dat we geen verdere diplomatische betrekkingen zouden aangaan. Toen Paranoia aanklopte was dat zo. Net zoals bij zovele andere stammen wiens namen dit topic niet eens halen. Hetzelfde lot was dan ook Infected Rain bezegeld. De enige andere mogelijkheid om te overleven voor Brada en Co was zich aansluiten bij Fruit. Waarover later wel eens lacherig werd gedaan. “De deffn00bjes van IR die niets anders mogen doen dan het front van Fruit stacken.” Nog later zou de stam zelfs helemaal opgaan in Fruit, zodat Fruit ook op de kaart dominanter oogde. Ik weet niet wat er later van Brada Zwaard, de man die vermoedelijk nog zijn eigen kind zou verkopen om W21 te winnen, is geworden. Misschien doolt hij nog steeds rond in een virtueel dorpje op deze wereld.

De massa-aanval van Pollow liep dan misschien wel in het water, een maand later (eind augustus) was het wel raak. The Ducky Boys, het account met ongetwijfeld de meeste Change Of Hearts op deze wereld, werd weggespeeld. Maar ook hier werd die overwinning betwist. Net zoals bij Ruudje Den Dikke & Strike Back het geval was geweest. Spamkoning Maikelzzz was in de zomervakantie tot ons teruggekeerd en hield zich tot ieders verbazing niet alleen bezig met dood en verderf zaaien op dit forum. Ook ingame liet hij van zich horen door de hand te leggen op zijn oude account TDB, dat weken voordien nog grote klappen van Plague had gekregen in het War-tijdperk. Hij bracht het account op orde en joinde Plague. Eind augustus moest hij om privéredenen echter verstek geven voor onbepaalde tijd. En het was serieus, hij had immers al dagen het forum niet meer onder gespammed.

Wel zwak hoor dat 4 van je medeleden en jijzelf nu als kippen zonder kop zich op zijn account storten omdat hij afwezig gaat zijn voor een bepaalde tijd.
Sorry hoor, maar deze actie was allang gepland. Toen wisten we nog niets van de omstandigheden af. En we vinden het geen reden om het nu af te blazen. Het is niet alsof het account onbezet is.
Ik wens Maikelzzz oprecht sterkte met zijn operatie, als hij er wel gewoon was geweest, hadden we ook gewoon aangevallen. Ik had liever dat hij er zelf wel gewoon was. Dat maakt het leuker.

En de aanval bleek erg succesvol. De eerste massa-aanval op de Alliantie die een serieuze deuk bracht in het stamcluster. Was Plague dan toch niet zo ondoordringbaar als iedereen dacht?

Ter samenvatting en om dit hoofdstuk af te sluiten breng ik de oorlog tussen de Alliantie en het Westelijke verbond (in principe onderdeel van De Grote Oorlog waar het noorden (TFC/Sweet) reeds gecapituleerd was) in kaart. Onderstaande statistieken heb ik in het Grote Oorlog-topic teruggevonden en dateren van midden september 2012. We zien twee opvallende pieken terug. De eerste is de oorzaak van de val van WAR. De tweede omvat het doorbreken van de Alliantie, waarbij vooral Project Retry teruggeduwd wordt. Een piek die tevens Caporzo's grote reorganisatie inleidde en een rood lampje deed branden in het Oosten. Toeval of niet. Een paar weken later was Antibioticum een feit.

statszd.jpg




Hoofdstuk XI: Waarom vrienden gevaarlijker zijn dan vijanden

Voor dit elfde hoofdstuk zijn we inmiddels aanbeland in het laatste kwartaal van 2012 (oktober-december). Een periode die heel dynamisch was en het verdere verloop van de wereld essentieel beïnvloedde. Niet in het minst door het buitensporige ego van de gemiddelde tw-speler. Een ego dat ik alvast eventjes door een mossel laat relativeren. Omdat het kan.

Als we interessant waren, dan zouden we niet n00b typen. Als we interessant waren, dan zouden we niet achter deze pc's zitten. Als we interessant waren, dan zouden we op een podium staan, dan zouden een boek schrijven, dan zouden we muziek maken, dan zouden we de wereld tonen dat er meer in ons zit dan dat we tonen. Maar ... We zijn niet interessant, dus doen alsof; is net zoals een masker opzetten. Een verraderlijk masker dat net zoals een ballon doorprikt kan worden. En als dat eenmaal gebeurt is, zullen zij dan van ons houden omdat we niet interessant zijn? En dit mijn vriend is een tekst waarmee ik hoogstwaarschijnlijk een paar minuten van je leven heb kunnen afnemen. Je bent al een paar minuten dichter met jouw dood. :D

Maar goed. Ooit zijn we dit een leuk spelletje leuk gaan vinden waarbij we ons ego de vrije loop konden laten. Om God weet welke reden. Bij de startfase heb je hier nochtans duizenden die zich op de borst kloppen. Ondanks dat alles nog bewezen moet worden. Want geen enkele wereld noch speler is dezelfde. Vaak zijn we inactiever en meer verveeld vergeleken met die ene wereld en dat ene AF waar we ons uiterste best deden om actief en snugger te posten. Die ene wereld die men speelde van start tot lategame. Het hoeft niet te verbazen dat voor mij dit W21 was. Maar genoeg van dit sentimenteel gebazel. Of toch?


Frustratie overwint logica

De lezers die de lategame van deze wereld niet (meer) volgen, hebben ongetwijfeld een prangende vraag op hun lippen: wat gebeurde er verder tussen Antibioticum en de Alliantie? Well It was the war that never was. In het Antibioticumtijdperk is er slechts één account gevallen. Yakari werd aangepakt door eeuwige MB’er en edelbom Chipklapper (ja, weer hij). Zijn antibiotica kon de plaag niet genezen. Maar of deze medische oorzaak de val van Anti inluidde, valt uiterst te betwijfelen. Aangezien ik er zelf niet bij was, is het altijd een beetje tricky om te verslaan over interne zaken van andere stammen. Maar anderzijds zal de post-Anti periode sowieso de pijnpunten van toen blootleggen. Een beetje geduld dus! Zo’n 3 maanden na de oprichting werd plots het Oosten wederom opgesplitst in drie kampen. Kampen die ik naar oude termen zou omschrijven als het oorspronkelijke Hap!, een halve kraai en een zoete halve kraai

Het eerste kamp werd opgericht door 13Lad3r die trachtte het Hap! van zijn gloriemaanden terug in ere te herstellen. Alle originele vliegende pinguins bevonden zich weer op hun eigen ijsschots.

Het tweede kamp dat opgericht werd door TargetSniper kreeg de naam Resist (voluit: The Resistance). We vinden hierin heel wat spelers terug met een Paranoia-verleden. Andre68 & Roetgare bijvoorbeeld. Maar ook Hurei, een account waar sinds kort spelers huisden die vroeger ook tot de core van Par behoorden. Met o.a. Fresomania & No More Idols speelden er twee bijzonder actieve AF-posters. Ik omschrijf ze graag als de public relations managers van Resist. Er ging geen dag voorbij of het was Resist dit , Resist dat. Verder telt de stam met Target, N3rd, Unknownn & Kozacy 4 kraaien die elkaar al langere tijd kennen. Allen waren er al bij voordat de oorlogen met Acro & Paranoia waren losgebarst. In een wel heel ver verleden lijkt het nu. Daarnaast telde de stam nog drie corespelers: The Ganja Farmer, Oriskany & Muay-ray. Drie eigenzinnige spelers die zoal overal gezeten hadden.

Het derde kamp genaamd Fresh Generation (Fresh), en tevens het grootste, werd opgericht door Sirlorre. Hier vond de steeds kleiner wordende Sweetgroep (Lord Kachari, De Professor, Bigtire, The Impersonator, Superrunner, Yakari…) na Hap! & Antibioticum een nieuw onderkomen. Net zoals een hoop kraaien (Sirlorre, What, Hawkmaster…)

Een duidelijke reden voor de val van Anti liet niet heel lang op zich wachten. Een paar weken later barstte de bom en stond er een gloednieuwe oorlogsverklaring op het AF: Resist vs Fresh. Een oorlog volledig berust op onderlinge frustraties die alle logica tartte. De Alliantie werd misschien wel opgehouden door het Westelijke Verbond, stukje voor stukje drukten ze Fruit & Project Retry terug. Daarnaast groeide de Alliantie ook sneller aan. Leden van Project Retry & Fruit zagen deze nieuwe ontwikkelingen met heel wat ongerustheid tegemoet. Voor de lezer die zich ondertussen afvraagt of hij wel het einde van mijn verhaal haalt, heb ik de verklaring als volgt samengevat:

Een reden:​

Het begon allemaal enkele weken geleden toen Anti viel. De stam Anti verviel in verschillende stukken. Hap! kwam bijv weer terug, Sirlorre begon een stam en wij begonnen met Resist. Doordat er ruzie's waren geweest in Anti was er een rivaliteit tussen enkele leden van Resist en Fresh ontstaan. Over het algemeen ging dit over het clubje Sirlorre met familie tegen enkele oud-leiders van Crows. Er was ook maar 1 doel en dat was Sirlorre pijn doen


Een kaart:

2lcb6tt.jpg



Een spotprent:

2zp0cvl.png
 

DeletedUser71860

Guest
De Familie Sirlorre

Met die laatste spotprent (één van de velen) impliceerde Resist een merkwaardig fenomeen. Dat verschillende accounts onder invloed waren van Sirlorre. De legende gaat als volgt: De speler van Sirlorre (niet de originele die het account ooit naar de 1ste plaats stuwde) zou verschillende routers aangekocht hebben om tw te kunnen spelen op meer dan één account. Naast zijn eigen account werden ook Merel25 (die wel eens afgebeeld wordt als zijn vrouw - of zijn vrouw uberhaupt tw speelde is niet zeker) & het kleinere account Victorytje (z’n kind) bespeeld vanuit hetzelfde huis. Ook hebben Lorre & Merel een ongelukje gehad, met als resultaat Roelygan, een laatkomertje. Roelygan is nog heel klein, pas één miljoen punten groot.

Beeld je in dat een speler verschillende routers koopt en op die manier onder verschillende accounts op het stammenforum post, en vervolgens doet alsof het allemaal verschillende spelers zijn. Zeg nu zelf. Is dat niet geniaal? Met Lorre is W21 once again een legendarische persoonlijkheid rijker. Dat is het enige waar we zeker van kunnen zijn.

Reacties op de oorlogsverklaring!

Verbijsterde pinguins

Veel suc6 aan beide stammen.

Al blijf ik het een domme actie vinden.
Deze oorlog slaat echt nergens op namelijk..

:confused:

Plagerig Plague

Geweldig :). Jullie ego's zorgen ervoor dat Plague en Lawzzz een stapje dichterbij de eind overwinning zijn!

When Logic sleeps

+1 :D
Eerst Anti oprichten omdat ze elkaar uitmoordden en Plague en LawZzZ daarvan profiteerden en nu splitsen ze zich op in 3 stammen :D:D Elkaar terug afmaken :D

Unicum: zelfs PR is het er mee eens

Verder wel waar :(

Geen vingertjes naar Fresh alsjeblieft!

Resist heeft de oorlog verklaard hoor, wij niet... ^^

Gelaten Resist

Ach wij hebben plezier aan het spel en dan hoeven we niet eens te winnen. Het is toch prachtig om met een klein groepje mensen die je totaal vertrouwd en waar je op kan bouwen samen overwinningen kan maken?

Een andere Resister is het eens met het gros van de wereld. Ondertussen achterhalen we ook het gros van de redenen die verantwoordelijk waren voor de val van Anti.

geef ik je gelijk in als ze allebei beetje slim hadden gespeeld was het een moeilijk te verslagen stam ... maar ja sommige leiders gedragen zich als dictators dus ja wat moet je dan heh ....

helaas hebben hun de nap ook opgezegd want voor ons had deze oorlog ook niet gehoeven , maar eenmaal oorlog moet je toch je best doen om niet te verliezen en gelukkig zijn de meeste dorpjes voor de kleinste stam ... en dus faalt fresh tot nu toe zeer zwaar ook met de aanvallen die ze sturen

hopelijk zien ze in dat het niets uithaalt en gooien ze de accounts merel25 , sirlorre , hawkmaster , roelygan en victorytje uit de stam aangezien dit maar twee mensen zijn die alle accounts beheren
maar ook de aanstichters van deze oorlog zijn.

de leden van fresh zijn helaas de dupe van een domme actie tegen veel te ervaren tegenstander .....

dus hopelijk denken ze even na en doen ze wat goed voor hun is

Pyrrusoverwinning?

Over de oorlog zelf dan: de eerste maand waren er heel wat schermutselingen met een licht overwicht voor Fresh. Het is wachten tot eind december voor de eerste dynamische wendingen. Op 17 december stapt Bisdejugend over naar Resist. De oudspelers van het account (Toxic Ox/Bisdejugend) hebben rond deze tijd de wereld verlaten en laten de nieuwste cospeler alleen (Jasper123) op het account. De sfeer is in Fresh staat blijkbaar op een laag pitje. In het noorden wordt het enige ingesloten account van Fresh (What) zwaar onder vuur genomen door Resist terwijl in het zuiden Plague aan een nieuwe oud-Sweet speler is beginnen knabbelen: Wildcard.

Nog voor de oorlog losbarstte, vlogen de kraaien Kozacy & N3rd over naar Hap! zodat Resist zeven leden telde. Terwijl Fresh (in theorie toch :D) dubbel zoveel leden had. Ondertussen had Resist ook meer spelers die van origine Paranoid waren dan Kraai. Als reactie rekruteert Resist zowat de gehele MoM-leiding. De stam die ooit Paranoia heette, is met het uit elkaar vallen van Anti immers ally geworden van Resist. De strijdblijl in het noordoosten van de wereld lijkt definitief begraven. Over deze gebeurtenenissen heb ik wat interne informatie van het MoM-forum op de kop kunnen tikken (waarvoor dank Freso!). Uit deze inside info kan je goed opmaken hoe de vork in de steel zat.

Beste stamleden.

Zoals jullie weten zijn er de laatste tijd veel gesprekken geweest met Resist en is er al een BG uit gekomen; we wilden echter verder. Onze opzet was en is een fusie met Resist, omdat wij als leiding vinden dat binnen onze eigen stam te veel spelers inactief zijn en we zo de actieve spelers een betere toekomst op TW willen bieden.

In Resist zitten alleen zeer actieve spelers met grote accounts; men wil voorkomen dat er spelers de stam in komen die minder actief zijn of die de vaardigheden missen om hun accounts afdoende te beschermen tegen vijandige acties van buitenaf of die afspraken niet nakomen die binnen de stam gemaakt worden. Ze zullen dan ook niet iedereen toelaten.

In de massa tegen Roetgare hebben wij en Resist kunnen zien wie er actief en kundig is. Wij als leiding hebben aangegeven wie er in onze ogen gewoon tussen passen en kwamen tot zes of zeven accounts. Enkele andere accounts zijn wellicht door fusies op te krikken tot het niveau dat nodig is, mits het met de activiteit ook goed komt.Helaas zijn bepaalde spelers van ons bij hen niet bekend; we hebben voorgesteld die op proef te laten komen; het compromis houdt in dat Resist eerst gedurende een langere periode de spelers volgt en hen leert kennen via een bondgenootschap om ze als er genoeg vertrouwen in hen is toe te laten in Resist.

Leiding

Op korte termijn, binnen enkele dagen, zullen drie spelers overstappen naar Resist; hopelijk zullen er snel meer volgen. Dit zal grote consequenties hebben voor MoM, niet voor wat betreft de samenwerking, maar voor de leiding aangezien Nikolaas II, warpapa en YaHeL tegelijk zullen overstappen nadat hier de zaken zijn afgehandeld. Er is dan geen leider meer en van de stamraad resteert alleen Just Forgotten. Wij als leiding zoeken dus een of twee leden die in MoM de leiding op zich willen nemen. Vanuit Resist werd voorgesteld de huidige leiding via VV ook de leiding in MoM te laten doen, maar we geven de voorkeur aan een nieuwe leiding. Die kan op alle steun van ons rekenen.

Samenwerking

Resist en MoM zullen gaan samenwerken en er zullen op termijn hopelijk en waarschijnlijk nog meer leden gaan overstappen. In de tussentijd kunnen we elkaar ondersteunen en gezamenlijk acties ondernemen tegen dezelfde vijanden, met name tegen Fresh. Ondersteuning en verdediging die tegen aanvallen door leden van Resist bestemd was zullen niet meer nodig zijn, maar we moeten voorbereid zijn op aanvallen door anderen. Het westfront is niet veilig en kan extra ondersteund worden, en de situatie aan het zuidfront is precair. We doen er goed aan om daar extra troepen heen te zenden.

We gaan ook bezig met fusies tussen en het internen van enkele accounts binnen de stam. We hebben duidelijk aangegeven dat we daar met de huidige leden van MoM zelf wel uitkomen, en dat de leden mee zullen profiteren van eventuele internacties; dat geldt ook voor de vertrekkende spelers. In ruil voor frontposities die de laatsten aangeboden zullen worden vroeg men binnen Resist spelers van die stam de gelegenheid te geven een veilige positie in te laten nemen door hun dorpen toe te spelen. In de latere fases van de onderhandelingen is dit aspect buiten beschouwing gebleven; wij beginnen daar zelf niet weer over. Het is wel zaak te proberen de huidige acties vlot uit te voeren.

Het bondgenootschap zou zo moeten zijn dat beide stammen als een stam opereren, zij het met een verschillende leiding en met een verschillende aanpak. Het is niet de bedoeling spelers uit MoM weg te werken of om hen als tweederangsspelers te behandelen, en daar zullen de nu vertrekkende spelers dan ook zeker niet aan meewerken. Beschouw ons als garantie. Wat er nu gebeurt is wezenlijk anders dan toen eerdere spelers uit MoM de oversteek naar de Crows maakten: die hebben moeten beloven dat ze MoM aan gingen vallen, en zoals we allemaal weten is dat op grote schaal gebeurd.

Met =ReB= is niet gesproken over deze of andere samenwerking, en dat geldt evenzeer voor Lemon. We weten niet hoe de verhouding in de toekomst met deze stammen zal zijn; de intentie tot samenwerking met hen dateerde nog uit de tijd dat Anti een geheel was. Misschien valt er ook met die stammen samen te werken, maar gesprekken daarover zijn nog niet gevoerd.


Reacties

We snappen dat het voor een hoop leden een schok is, maar als je het spelletje goed wilt spelen, zeker in deze fase, dan kan dat alleen met actieve spelers. Ik open meteen een onderwerp op het forum, waarop je kunt reageren. Dit bericht komt daar ook op te staan. Ook zal ik een gedeeld forum met Resist opzetten; een gedeeld leidersforum is er al.Ik hoop dat iedereen mee wil werken en hoop dat we naast onze vrienden in MoM binnenkort ook vrienden in Resist zullen hebben, en dat het jullie ook zo vergaat. Verder hoop ik dat enkele leden de overstap eveneens gaan maken.
 

DeletedUser71860

Guest
Met de komst van MoM wordt What nog meer onder vuur genomen en tevens geen moment rust meer gegund. Altijd tactisch om rond de eindejaarsfeesten een massa op te zetten. Dan heeft niemand zin om zich echt uit de naad te gaan verdedigen op TribalWars. Deze keer komt familie op de eerste plaats :p. Het account wordt helemaal in puin gelegd. Gesloopt. Geruïneerd. Vermorzeld. Totaal kapot gespeeld. Een paar dagen na nieuwjaar staat Resist al 500 dorpen voor in de oorlog. Uiteindelijk wordt de kaap van 1000 in diezelfde maand nog bereikt, hoofdzakelijk door het compleet vernietigen van King What. Een actie die inspirerend bleek voor de rest van Fresh. Eind januari werd het stammenverloop van Fresh immers behoorlijk aangedikt. Meteen het einde van de oorlog. Maar is dit een overwinning? Resist heeft voormalige stamgenoten gekelderd en verdrinkt nu bijna in de barbaren.

Bekijk bijlage 6525

Angst?

De overige accounts van Fresh vertonen geen verdere weerstand meer. De inkruipende lategame en het lage moraal na de val van What en het op barbaar gaan van (de familie) Sirlorre laat zo zijn sporen na. Als LawZzZ verder de aanval opent op het inactieve Fresh en hen hierbij de oorlog verklaart onstaant er een storm van protest vanuit het Resistkamp.

De titel mag worden veranderd naar Resist & Lawzzz vs Fresh. Slappe actie dat jullie nu wij ze hebben afgemaakt gaan meedelen in de feestvreugde / opleuking van jullie oorlogstatistieken.

Verder wordt LawZzZ ook laf genoemd in deze. De stam moet ‘met zijn poten van’ Fresh blijven. Maar geen woord zonder weerwoord uiteraard.​

Hoi,

Geschiedenis lesje:
Ooit was er een grote stoere stam genaamd Crows, of zo leek het toch aan de buitenkant. Echter de kleine rimstam genaamd MoM mocht niet te veel worden aangevallen en na verloop van tijd werd zelfs hun vijand HAP! uitgenodigd voor een fusie van de 2 stammen. Reden: angst voor de dichterbij komende leden van de Alliantie.

Een nieuwe reus was geboren onder de naam Anti, met als claim dat zij een pilletje zouden hebben tegen alles wat er zich op w21 aan stammen bevond. Echter, nog steeds werd er terughoudend om gegaan met de kleine rimstam MoM en ook op het aanbod van bijv. P|R om het de Alliantie eens flink moeilijk te maken door gezamenlijk aan te vallen werd niet in gegaan. De enige remedie waarvoor het pilletje Anti blijkbaar voor was ontwikkeld: het beteugelen van de eigen angst voor de dichterbij komende Alliantie.

Zoals al door menig AF bezoeker was voorspeld bleek de genoten angst een slecht lijmmiddel te zijn voor een stam, ook van het formaat Anti. Al snel ging het rommelen binnen Anti en bleken de ego'tjes daar niet met elkaar door 1 deur te kunnen. En zelfs ruim voordat de stam zijn instabiliteit naar buiten zou tonen door uit elkaar te vallen in 3 splintergroepen, werd er contact opgenomen met leden van de Alliantie met voorzichtige pogingen om te joinen of te kijken of een samenwerkingsverband tot de mogelijkheden zou behoren. De reden laat zich natuurlijk raden... juist: angst.

De opstelling van de Alliantie is daarbij steeds geweest dat men zich niet wilde mengen in deze externe en vaak persoonlijk getinte ruzies. De toenaderingspogingen zijn dan ook diplomatiek en vriendelijk van de hand gewezen.

Heden:
Daar waar op deze wereld de hoop was dat er een mooie en langdurige strijd zou gaan plaatsvinden tussen de 2 kampen genaamd Fresh en Recist, blijkt deze hoop al snel te zijn vervlogen. De claims dat van bepaalde acc's alle off en kerkdorpen zijn vernietigd en dat andere Fresh acc's reeds op bb zijn gegaan, bewijzen dat er van strijd inmiddels nauwelijks nog sprake is.

Dus, de overwinning wordt geclaimd door het kamp Recist na slechts een paar keer wat cleartjes sturen en nu LawZzZ zich een paar dorpen van inactieve acc's wil toe-eigenen is het commentaar niet van de lucht, maar is dit terecht?
1. De overwinning blijkt Recist helemaal niet toe te komen, als het gaat om wie er het langste aanvalt kan maar 1 partij deze overwinning opeisen namelijk en dat zijn de bloedbroeders van LawZzZ die bekend staan onder de naam: Plague
2. Het versturen van een paar keer wat clears waarbij het aantal waves wss op 1 hand te tellen zijn, kan toch moeilijk als geweldig grote overwinning worden gezien...
3. LawZzZ snoept nu wat dorpen mee van Fresh, de stam die het duidelijk lijkt te hebben opgegeven. LawZzZ heeft duidelijk woord gehouden en het einde van de strijd afgew8 en nu komt daar commentaar op? Waarom was dit commentaar niet eerder hoorbaar, toen dit al werd aangekondigd voordat de strijd überhaupt was begonnen?

Er worden nu grote woorden gebruikt door acc's die op een veilige afstand liggen van de Alliantie spelers en wederom een voormalig vijand hebben leeg geplukt genaamd MoM (jaja, dat kleine rimstammetje dat ze niet durfden aan te vallen). Blijkbaar gaan de nu roepende acc's nog steeds liever schuilen achter de rokken en brokstukken van haar oude stamgenoten en leider Sir Lorre. Hetgeen bij mij het beeld oproept van de jongetjes van de Basisschool die dapper tekstjes roepen naar de grote jongens van de nabijgelegen voortgezet onderwijs school, terwijl ze weten dat de leerkracht zo weer op het schoolpein zal verschijnen.

Typisch praatjes van een paar dappere Dodo's..... en we weten allemaal wat daarmee is gebeurd... :D

Groetjes


Een tekst die vanuit PR & Resistkampen als bullshit wordt afgedaan. Maar...​

Spookstam

Als ik dit objectief ontleed klopt het wel dat er maar een wave of 2 kwam en dat veel accounts nagenoeg direct op BB stonden, een spookstam als het ware. Ook de enorme hoeveelheid dorpen zijn vooral toe te schrijven aan het volledig kapotspelen van de speler What, op wereld 7 ook wel bekend als King What, maar hier niet bepaald koning te rijk. Dat Resist en co angst hebben voor de alliantie lijkt me echter maar deels waar. De vele probeersels om vat te krijgen op de Alliantie via de fusies Sweet Crows en Anti mislukten, duidelijk door het gebrek aan voorbereiding. Anderzijds wijst het aanvallen van Fresh erop dat voor nu ze vooral spelplezier zochten , en dat een eventuele oorlog met de alliantie geen prioriteit meer was. Maar goed, als iemand het woord angst gebruikt staat iedereen uiteraard te steigeren. In dit verband laat ik ook nog Ash (Plague) & nogmaals Freso (Resist) aan het woord. Ze staan in een spoiler vanwege het bij tijden hoge propagandagehalte. Iets wat de waarheid en de objectiviteit van een geschiedenistopic nogal in het gedrang brengt. Maar anderzijds zijn het leuke sfeerbeelden en zijn hun schrijfsels naast propaganda ook doorspekt met accurate inhoud.
Ik zie dat er in iedergeval door de alliantie genoeg BS wordt gelult. Bijv die ex-sweet leden. Ze hebben een aanvraag gedaan om bij ons in de stam te komen, dat wilden we niet want wisten in hoeverre hun er kwalitatief voor stonden. Toen zijn ze naar Fresh gegaan. Maar misschien moet ik jullie een geschiedenis les geven over het noorden, wat ik al in het rapportjes topic had gedaan. Jullie kramen echt BS uit, vooral ettie met z'n geschiedenis lesje.

Hoe kan Anti. nou de oorlog gaan verklaren met Lawzzz en Plague terwijl de stam zelf een rotzooitje is? Lijkt mij niet heel verstandig of wel? Ik snap dat jullie dat gewoon zouden doen met jullie tactisch inzicht ;) Ik kan trouwens precies hetzelfde doen als ettie:

Waarom hebben Lawzzz en Plague destijds niet de oorlog verklaard aan Anti. 1 ding: ANGST

Overigens werd Par. (know your facts ettie) non-stop onder vuur gezet door Crows. Destijds heb ik 100den uren vv moeten doen om niet al te grote verliezen te draaien. En geloof me, er is totaal geen angst bij Resist voor Lawzzz. Kom maar op zou ik zeggen. We lussen jullie rauw.


1. Ik ga je de onstaan geschiedenis van Fresh vertellen. Binnen Anti waren er 3 groepen "dragende" spelers. In Resist waren het Hurei, Andre, Target en Unknownn., Hap waren het de bekende happers, en in Fresh Merel, Sirlorre en hawkmaster. De sweet leden waren amper van belang, redelijk inactief en ook niet echt capabel. Maar goed, het zou tactisch wasted zijn om hun niet in Anti aan te nemen toch? ;)

Toen Anti viel maakte Hawkmaster, merel en sirlorre de nieuwe stam aan waarin de sweet leden uiteindelijk als laatst kwamen, nadat ze bij hap en resist waren afgewezen. Niet echt de key-players of wel?

Ze zijn ook echt allemaal zwaar under-skilled. Bijv doggie12, wij wisten dat hij het belang van kerken niet snapte. Target heeft ooit nog in z'n hele acc kerken gemaakt. Terwijl hij rang 6 ofzo stond... Noob. Ik zou echt trots zijn op de geweldige prestatie die daar geleverd is, chapeau Plague

2. Grappig. Laat ik hier enkel hard om lachen en niet serieus op in gaan want is dit uberhaupt wel serieus te noemen? Vind het wel leuk dat jullie in dat idee blijven haken.

3. Het is mee snoepen, en als jullie dat nou erkennen heb ik er geen problemen mee, enkel ontkennen jullie alles en beginnen zelfs rare dingen te roepen over Crows en Anti. en Plague die Resist klein heeft gekregen.
 

DeletedUser71860

Guest
Ik lach me dood om de arrogantie van de spelers van Resist kant. De mate waarin men hier loopt te pochen met "hun overwinning op Fresh" doet enorme afbreuk aan de waarheid. Wie de feiten op een rijtje heeft, zal het met mij eens zijn dat Resist vrij weinig heeft hoeven doen, om zulke op het eerste zicht mooie statistieken te bemachtigen tegenover Fresh. Deze statistieken geven echter een enorm vertekend beeld...

Om eens te beginnen met de spelers van Fresh, zowel de huidige leden als de oud-leden... Een lijstje met daarbij enige uitleg...
WildCard: Weggespeeld door Plague, enkele weken terug. Is op delete gegaan.
bisdejugend : Overgelopen (SMH) naar Resist. Heeft nu trouwens de grootste bek op het forum van heel Resist.
roelygan: Kleine speler, geinternd door Fresh-leden.
c est moi: Eerst Fresh verlaten, maandje of iets dergelijks later op delete gegaan.
Lord PvV: Ligt aan Plague-front.
doggie 12: Ligt aan Plague-front, verliest dorpen aan Plague.
Bismarck: Ligt gedeeltelijk tegen Plague, maar ook tegen Resist.
victorytje: Heeft dorpen verloren aan zowel Plague als Resist. (eerste overname was door Plague (nja BLACKS toen nog), for the record :D)
WOWLY: Verliest de laatste dagen dorpen aan Resist.
contrashooter: Staat nog...
merel25: Staat/gaat binnenkort op delete. Gaat co'en bij Hap!
Sir Love: Staat onder VV bij merel25. (gaat waarschijnlijk ook op delete)
Wiegerink: Verliest dorpen in toptempo.
SirLorre: De speler is gestopt, zal ook op delete gaan dus.
What: Staat onder regie van Merel25, is dus een nieuwe speler. Gaat ook op delete.
the dietstructor: Staat nog.
hawkmaster : Staat nog.

Zoals jullie zien, staan er 5 accounnamen dikgedrukt. Deze accounts staan allemaal onder regie van oorspronkelijk 1 gezin (SirLorre en zijn gezin dus). SirLorre zelf is gestopt en dus staan (inmiddels stonden waarschijnlijk) deze accounts allemaal onder de regie van Merel25. 1 speler, 5 accounts... Die 5 accounts konden allemaal niet deelnemen aan dezelfde massa (uberhaupt niet dezelfde speler aanvallen), elkaar niet OS'en, niet dezelfde spelers OS'en en elke VV die ze draaiden kwam voor zolang ze de VV deden + 24 uur in dezelfde situatie. En dit was "de harde kern" van Fresh. Dus de spelers die het meeste VV deden enzovoorts... Ervanuitgaande dat elke speler met een behoorlijk front met Plague ook geen OS kon leveren, kan ik uitgaan van zo'n 5 accounts die nog wel OS konden leveren buiten die cirkel. En binnen die 5 accounts zitten dan ook weer accounts die dorpen verloren... Deze situatie was, aangezien ze voorheen stamgenoten waren, goed bekend bij Resist en die zijn ook op de hoogte van de beperkingen van deze accounts. Conclusies moet je daar zelf maar bij trekken, in ieder geval is het wel opmerkelijk dat ze zelfs met die kennis het nog een bijzondere prestatie vinden...

Nu kan ik er direct nog iets bij vermelden, onze targets (oke er zijn een paar dorpen van Victorytje gepakt) hadden tot nu toe allemaal geen last van deze beperkingen voor hun accounts, aangezien die er niet waren. Die konden dus wel onderling massa's doen en OS'en. Een groot verschil dus.

Nu het volgende, wij zijn al tijden bezig aan het front daar. In het topic de Grote Oorlog, van 24 februari, kun je al zien dat wij van bijvoorbeeld The Impersonator op 4 februari de eerste dorpen pakten. Ook hebben wij destijds meerdere massa's tegen ons gehad van Sweet/TfC. Dat heeft meerdere spelers van ons tot hele mooie ODD-cijfers gebracht (zoals bijvoorbeeld DreadKing) en ons welgeteld 1 speler gekost, namelijk de n00b perno. Maar wij zijn nu dus al bijna 1 jaar bezig daar, soms druk bezig, soms doen we het er rustig aan. Maar wij kunnen zeggen dat we een groot aantal spelers van dat clubje gesloopt hebben. WildCard is daar de laatste van geweest tot nu toe (al verliest Doggie ook weer veel dorpen haha) en The Impersonator was de eerste. Bigtire, Ronnie91, Vechtersbaas 2, Lord Kachari, The Impersonator, daniel49 en nu natuurlijk ook WildCard zijn accountnamen die ik me nog herinner en die niet meer bestaan op deze wereld door toedoen van de Plaag. Daarnaast waren er natuurlijk ook dorpen die gepakt werden van accounts die geinternd werden/zeer inactief waren/daarna de verliezen terug wisten te internen... Het huidige Fresh was een samenraapsel van spelers uit het voormalige TfC., Sweet en Crows. Op die laatste na allemaal al lang vijanden van de Plaag dus... Jullie komen net kijken, hebben een extreem groot front en vechten tegen inmiddels vaak zeer inactieve of tegenstanders met beperking (gedeelde internetverbinding dus) en hebben van het begin af aan al gevochten tegen een tegenstander die al andere vijanden heeft. Wij hadden dat dus niet (ja LaWzZz misschien, maar die lagen bij bijv. Sweet te ver weg om mee te helpen). En wij hebben ook nooit zo'n extreem groot front gehad...

Dus sowieso hebben jullie (in mijn ogen oneerlijke) voordeeltjes en jullie spelen in vergelijking met Plague nog helemaal niet lang een rol als tegenstander van deze spelers, jullie waren voorheen zelfs stamgenoten. Dan kan je moeilijk zeggen dat je een grotere rol speelt dan wij. Het enige verschil is dat jullie pas mee gaan doen zijn toen het voor Fresh in principe al einde verhaal was. Wij hebben nooit onze ogen bewust op Fresh gericht als vijand, aangezien wij het vooral als makkelijk edelvoer zagen sinds de keer op keer zware overschattingen van de skills van onze vijanden in de core... Aangezien Resist in principe nog altijd erbij hoort en Hap! eigenlijk ook wel. Dat is ook de reden dat er na de oprichting van al die splintergroepstammetjes er geen oorlogsverklaring de deur uit is gegaan, de eerste geldde naar ons inziens namelijk nog. Want hoezo zouden de vijandelijke diplomatieke verhoudingen veranderen door middel van die stamwisselingen? Zou enorm vreemd zijn.

Maar aangezien Resist hier helemaal de overwinning opeist, lijkt het mij logisch dat de oorlogsverklaring van onze kant nu ook richting Fresh gaat. Want wij zijn de stam die in deze de hoofdrol heeft gespeeld, dat sowieso.

Conclusie: Anti & het Oostelijk Verbond gaan in rook op

Nu Fresh gevallen is, hebben we in de tussentijd heel wat kunnen leren over de verhoudingen tussen de Alliantie & het oude Antibioticum. En hoewel uw auteur geen insider was van Antibioticum, weten we ondertussen wel meer over het reilen en zeilen van het Oosten. Antibioticum was een stam waarbij elk account floreerde en een mooie groei had. Zeker voor de lategame. Maar statistieken zijn zoals zo vaak maar schijn. Eén (of twee) speler(s) stond(en) in voor vijf accounts. Wanneer Fresh (na de val van Anti) in de eindejaarsperiode inactiever bleek en Sirlorre er vervolgens de stekker uittrok, daalde het moraal in de stam zienderogen. Fresh Generation was op slag een spookstam. Ongeveer half Anti was met andere woorden in lucht opgegaan. Evaporated. En dat in twee maanden tijd. Oude vrienden, oude stamgenoten, soms zelfs stokoude stamgenoten vlogen elkaar (na een korte vredesperiode) naar de haren.

Ook onstond er met de val van Anti een nieuw bondgenootschap. Dat tussen oude vijanden MoM & Resist. Wat meteen het opbreken van het ‘Oostelijk Verbond’ (= MoM + Reb! + Lemon) betekende. Over het Oostelijk verbond is helaas bijzonder weinig geweten. Al zegt dat natuurlijk wel iets. Ze werden amper vertegenwoordigd (actieve AF’ers van Paranoia waren al eerder overgelopen naar Crows) op het propagandaforum en lagen geografisch ook erg versnipperd op de kaart. Wat een samenwerking moeilijk maakte. De grootste stam van de drie, Lemon, was tevens in oorlog met zowel Anti/Hap, Plague (Cornelis Rex :D) & Heidi. Niemand mocht hen blijkbaar. Het toekomstperspectief van een citroen of een Reboot’er zag er bijzonder slecht uit.


Grote Oorlog woedt voort​

Daar het Oosten zijn wonden likt van de Resistiaanse oorlogswoede blijven de westelijke geallieerden Project Retry & Erotisch fruit dapper doorvechten tegen de steeds oprukkende LawZzZ & Plague-soldaten. Sterker nog, ze slaan ditmaal terug. Ze winnen nu ook essentiële veldslagen.

De landing

November is een belangrijke maand in de westelijke regio van de wereld. Het Erotische Fruit valt bij het vallen van de bladeren de enclave Dorus Van Doorwerth aan, een vazal van Plague die de landen van de Fruitige boomgaarden al maandenlang infecteerde. Voortaan lag er geen enkel vijandelijk account meer in de safezone van Fruit. Ook het front van voormalig War heeft de moed hervonden en boekt nu winsten tegenover Plague.

Kijk, feit is dat wanneer zowel plague als LawzZz enkele dorpen willen van ons willen scoren er vegen/fakes 3 weken onderweg zijn vanuit de verste regionen van hun clusters.

Wij vallen veel effectiever aan, meer blitz offensieven en telkens op totaal andere locaties.

In het noordwesten voert PR een gloednieuw project door. Ze nemen het hele noordfront onder vuur. De grenzen van Moises & Zingende Baardaap worden opengebroken en leeggeplunderd. De Baardaapjes , ooit fantastische stamgenoten, waren ondertussen met het spelletje gekapt en waren sinds kort intern. Maar ook PR profiteerde hiervan met als gevolgd dat de grens in het Noordwesten wederom opgeschoven werd. Ditmaal in het voordeel van Caporzo in Co. Een aanval op Zonpon (Ettie als bespeler) werd met verve verdedigd en zonder ook maar een krasje op de muur afgeslagen. Maar inactiviteit was ondertussen ook weer in de rangen van LawZzZ geslopen zodat niet enkel ZB aangepakt werd. Moises, sinds mensenheugenis een vaste klant in de top10, moest ook wat terrein prijsgeven en verloor tientallen dorpen. De robuuste rots in de branding die Moises altijd geweest was begon tekenen van erosie te vertonen.
 

DeletedUser71860

Guest
Koelie-koelie clusters

Moises vandaag om 15:00 uur
Je mag al mijn dorpen hebben, Op deze manier kan ik het niet lang meer volhouden.
Had niet gedacht dat jullie organisatie zo strak en efficiënt in elkaar zou steken!

Het kost me gigantisch veel tijd, En veel zin heb ik er ook niet meer in.

Al mijn clears lopen dood en deffense heb ik al helemaal niet.
Suc6 met wegedelen!

Gr, Moises / Maarten.



En dan dit:

Was maar een geintje, Mijn co is de expert en die weet wel raad met dorpjes inleveren aan goede stamspelers met koelie-koelie clusters.

Het staartje wat jullie nu aanvallen mogen jullie pakken.


Wat die koeli-koelie clusters is weet ik niet =s


Moises gaat idd stoppen, en heeft aangegeven zijn account op barbaar te laten gaan. Het is niet anders, ik heb altijd zeer veel respect gehad voor zijn persoon.

En met koeli koeli clusters bedoeld ie die zeer goed opgebouwde clusters van jullie, dorpje hier dorpje daar.. Lekker door elkaar heen. Andere noemen het noobies en hij koeli koeli clusters, beetje raar mannetje die Moises.

Maar gezien een Alliant de Troll niet schuwt, bleek ook ditmaal niets dan minder waar. Het was zelfs Feyerem himself die Moises eigenhandig uit het slop zou trekken. Maar daarover zo meteen meer. Allereerst een paar bedenkingen bij clustervorming, dat uiteraard een belangrijk aspect van TribalWars vormt. Op W21 zijn er nog maar twee stammen over waar zowat elk lid een mooi rond (of vierkantig) cluster heeft: LawZzZ & Hap!. Deze stammen hebben met relatief weinig leden altijd immens veel edelruimte gehad. Als was het oude S.inc misschien wel het meest extreme voorbeeld, getuige het artikel Topclusters van exact een jaar terug (November 2011). De 'non-sensical' ligging van S. inc destijds indachtig hoeft een overvloed aan edelruimte dan ook niet te verbazen. Alle andere stammen hebben vervormde of zelfs opgedeelde clusters ondertussen. Wereldleider Plague gebruikt bijvoorbeeld de phalanxtechniek, waarbij iedere speler met een lijn naar buiten een stuk(je) front voor zijn/haar rekening neemt. Project Retry gebruikte zo nu en dan de 'random interntechniek'. Wat in de praktijk betekende dat wie een bom edels had, die ook mocht inzetten om een inactief account op te edelen. Zo hadden verschillende PR-spelers verschillende clustertjes. Kleine eilandjes als het ware. Koeli koeli-clusters.

Alliantie slaat harder dan ooit terug

November was een gitzwarte maand voor de Alliantie, over de gehele frontlijn lagen ze immers onder tegen het Westelijk verbond. Iets wat nog niet voorgekomen was. Er moest wat veranderen. En die verandering liet niet al te lang op zich wachten: met de jaarwisseling sloegen LawZzZ & Plague harder terug dan ooit! Ondertussen had Feyerem zijn oude account SLD87 ingeruild voor Moises om het te stabiliseren. En bij stabiliseren bleef het niet. Het buurtje van Moises, Robin Hoodje, had ondertussen zijn moraalbreker Frozenduck laten overkomen (iets wat je in de lategame wel vaker ziet terugkomen om het dalende spelersaantal op te vangen) om het account te versterken. Plots was Zuid-LawZzZ terug de actieve bom energie van weleer (Moises, RH & The three Musketeers :D). En dat liet zich ook merken op de kaart en in de statistieken. Zuid-LawZzZ lag tegen de meest zwakke & inactieve regio van Het Westelijk verbond: Zuid-PR. In de maanden December & Januari drukte LawZzZ dan ook door. Het front schoof sneller op dan sinds het begin van de oorlog tussen When Justice Sleeps & Project Retry. De rim was in de verte al in zicht…

Van minuscule MB / Nobody tot Dragende Speler (& Propagandakanon)

Wat ik me afvraag:

is de BG tussen .P|R. en Fruit en IR nog zo sterk? Op het AF wordt al blijk gegeven van weinig sympathie voor elkaar en op de kaart kun je zien dat een paar leden van Fruit en PR makkelijk een gezamenlijke actie op LawZzZ-spelers kunnen uitvoeren. Waarom zouden ze dit dan niet doen? Ik zie er enkel maar voordelen in: je front schuift op, je kunt accountjes een zware klap geven, ...Waarom heb je anders BG? Omdat je zo gezellig kunt praten? :rolleyes: Trouwens, niet enkel gezamenlijke acties blijven uit, ook stamgebonden acties zien we hier niet. Wanneer is de laatste keer dat een actief acc'je in het zuiden een massa over zich kreeg? 6 maanden geleden ofzo (Moises had 400 inc, dus dat is geen massa)? PR beperkt zich tot stacken en af en toe eens een prikje uitdelen, waarmee ze dan een paar dorpjes winnen, maar die een tijd later toch weer kwijt geraken. Maar met je in te graven, bereik je uiteraard geen goede resultaten. Die tactiek merk je ook in de stand van de Grote Oorlog: een verschil van 1515 dorpen!

Nu kun je zeggen: 'Ja, maar die stats zijn al van lang geleden, toen was WAR er nog bij en jullie MB-stammen staan er niet bij.' Dat klopt. Daarom heb ik de stats van afgelopen maand opgezocht, en die zijn niet veel beter voor PR en Fruit.
Zijde 1:
Stammen: Plague, LawZzZ, BLACKS, WANTED
Zijde 2:
Stammen: Fruit., .P|R.

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 424
Kant 2: 44
Verschil: 380

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 3,856,650
Kant 2: 413,729
Verschil: 3,442,921

chart




Zoals jullie zien: er zit iets grondig fout bij het Westelijk Verbond. Dan kan je wel, zoals PR komen klagen over de activiteit bij bepaalde spelers (omieworld) en dat die spelers van het faalhaas-type zijn, maar er zijn daar ook actieve spelers die geen hulp krijgen/het laten afweten. Om eens een voorbeeld te geven: SAVARO. Die jongen ligt onder aanval, maar niemand wilt/kan er deffen. Dat is wel redelijk vreemd: op 54 (leden van Fruit + PR)-1-nog wat interns=circa 44 leden moet er toch wel iemand zijn die vv wilt draaien? Of er moet van het BG'tje toch iemand zijn die def kan missen? Metaladx200 heeft nog massa's def beschikbaar, genoeg om alles (zelfs dorpen van de 4de lijn) te stacken met +80k eenheden . Kan die dan niet wat tijdelijke def missen, of wilt hij gewoon geen def sturen naar een niet-stamlid? Hoogstwaarschijnlijk is het die laatste reden, omdat de laatste tijd steeds meer blijkt dat de BG tussen PR en Fruit verwatert.

Waarom is die BG er nog? Omdat ze bang zijn voor wederzijdse aanvallen? Of is de activiteit voor een 2de oorlog gewoonweg te laag? Of, wat mij het meest logisch lijkt, is de def op? Kunnen jullie de grensdorpen niet met belachelijke aantallen stacken? Zijn jullie bang om in een situatie als LawZzZ en Plague terecht te komen, waarbij iedereen front heeft en je vooral voor je eigen def moet zorgen? Dan kunnen de spelers van PR niet aan. Caporzo moet al als vv'er gaan bijspringen als het acc ook maar een paar inc heeft, terwijl ze nog heel veel def kunnen aanvragen. Wat zou dat dan wel niet zijn moesten ze het enkel en alleen moeten doen met hun eigen def? Dat zou het directe einde betekenen van PR. De BG tussen die 2 is er al lang niet meer uit tactische overwegingen, maar des te meer omdat ze allebei te zwak zijn om elkaar de oorlog te verklaren.

Nu, ik heb het al een hele tijd over PR en Fruit, maar hoe zit het dan met IR, de stam die al sinds haar bestaan in de luwte ligt? De stam die nauwelijks front heeft en wel eens smalend de defsletten van Fruit wordt genoemd. Enkel Fruit heeft front met Plague. IR ligt helemaal verscholen in de rim. Hun bijnaam def-slet klopt dus. Natuurlijk, er zijn al redelijk wat leden overgestapt van IR naar Fruit, maar nog steeds kun je zien waar ze ongeveer lagen. Waarom hadden zij eigenlijk zo lang een BG? Ook weer puur omdat beide stammen bang waren van oorlog. Nuja, in het geval van IR begrijp ik dat wel :D Zij hebben al hun def uitstaan bij Fruit :D Ik zou ook geen oorlog willen beginnen zonder def. Maar wat ook geldt, is dat IR Fruit gebruikt als buffer tegen Plague. Ze steken liever hun tijd en energie in internen i.p.v. edelen van Plague.

En dat is dan nog een tactiek van het Westelijk Verbond: alles, zelfs tot het kleinste barbarendorpje, wegedelen. Ze hebben, omdat ze dat zelf zo gewild hebben qua cluster nog nauwelijks plaats om te groeien. Ze moeten ook als gekken beginnen jumpen om überhaupt nog iets te kunnen edelen. Daardoor zien ook hun clusters er enorm lelijk uit en, doordat Caporzo steeds moet gaan deffen bij PR bijvoorbeeld, leren de andere PR-leden niet deffen, het zou me verbazen moesten ze kunnen snipen (nouja, afgaande op de 20 seconden-treinen van sommige leden, denk ik het antwoord al te kennen :D) Over Ejo's skills zullen we het nu maar niet hebben zeker? :rolleyes: Daar zijn de laatste tijd al genoeg woorden aan vuilgemaakt en hij heeft nu wel bewezen over hoe weinig skills en tactisch inzicht hij beschikt.

In elk geval: Plague en LawZzZ zullen op het elan zoals ze nu bezig zijn blijven doorgaan, en Fruit en PR langzaam aan wegwerken. Het zou natuurlijk helpen moest één van beide stammen het lef hebben de BG op te zeggen (alhoewel het voor ons dan wel makkelijk zou worden) maar zelfs met een BG ownen we jullie toch. Het is voor jullie een kwestie van aftellen tot jullie gebasht zijn en voor ons een kwestie van aftellen tot we 85% van de wereld in handen hebben.
 

DeletedUser71860

Guest
Weerwoord van de Grote Leider

Wederom werd er weer gespeeld met statistieken, en wederom was er discussie over welke stammer er nou wel of niet bij horen, zeker wanneer wordt gekeken naar de langere tijdschaal.

Daarom wil ik even ingaan op hoe het westelijk verbond presteerd tegen de alliantie, tijdschaal op altijd insteld. Geen getallen, puur even hoe dat ik dat op dit moment zie. Daarop mag dan gereageerd worden, en als je arguemten gebruik kan ik daar dan weer op reageren, en dan houden we hier wat we noemen een discussie. Discussies hebben de fijne eigenschap dat ze door sommige, waaronder ik, interessant gevonden worden. In tegenstelling tot het over en weer gooien van statistieken.

Als we kijken naar de lange termijn, dan zijn er over en weer lange tijd maar weinig overnames geweest, en over het algemeen was er niet echt een peil te trekken op wie er winnende over verliezende was, omdat de dorpenaantallen beperkt bleven. Over het algemeen denk ik dat we kunnen stellen dat het westelijk verbond meer dorpen verliezen dan dat ze veroveren van de alliantie, maar dat we de groot wel hebben weten te stoppen. Frontaccounts aan beide kanten enorme edeloverschotten, het wachten is tot de echte doorbraakt, en account die echt helemaal plat gaat bij een massa. Het geluk van het westelijk verbond is dat de fronten relatief veel gefragmenteerd zijn, waardoor zelfs bij het slopen van een account vaak de dorpenverliezen nog niet zo enorm zijn.
Samengevat: we remmen de groei van de op dit moment dominerende topstammen.
Gevolg: als we zo door blijven gaan met langzaam verliezen, zullen we steeds minder def beschikbaar hebben, terwijl de alliantie zelf nog wel intern/edelruimte heeft en hun hoeveelheden off dus toenemen. Daardoor moeten wij offensieve succesen gaan boeken willen we het op de lange termijn vol houden.

Dan nog even over de discussie over stacken. Vaak wordt er beweert dat er bij het westelijk verbond met absurde hoeveelheden wordt gestacked, en dat wij niet zouden kunnen deffen zonder grote hoeveelheden def. Ik zie dit als nonsens. Er zullen vast wat gevallen zijn van overmatig stacken, maar over het algemeen streven wij (PR) altijd naar dynamisch stacken: voldoende permanent en verder zo veel mogelijk mobiel houden. De keuze voor stacken is ook logisch, want het is de meest effetieve manier van verdedigen op de lange termijn.
Maar ook op het front tussen Fruit & de Alliantie werd er goed geknokt. Met als resultaat dat de frontlijn weer richting de rim werd verschoven. In het uiterste Oosten werd er zelfs een accountje volledig kapotgespeeld. Benassi blijkt kind van de rekening en is al snel niet meer te redden. De sfeer op het forum is ook snediger. In November stond het hele AF vol van de overwinningen van PR & vooral Fruit. Nu de Alliantie er op en er over ging, werd het plots stiller langs hun kant. En dat viel ook Luvaza op. Naast taalvirtuoos ook pedagoog.

Ik weet dat begrijpend lezen moeilijk is voor je dus speciaal voor jouw een aparte uitleg of tewel naar jouw leeftijd gebonden die van de kleuterschool.

Acc. moises----> jullie aanvallen---> jullie dorpjes afpakken van moises----->nieuwe speler op moises---->alle mensjes en diertjes en van die wegschiet dingen gaan allemaal dood----> jullie rode balletjes-----> jullie gelijk stoppen--->Jullie stoer doen op forum(als je weet wat dat is) ---->jullie allemaal dikke piemel omdat jullie dorpjes hebben gepikt van een ander---->nieuwe speler op moises pikt dorpjes terug---> jullie stil en niet er over praten en denk beetje tranen in ogen hebben en denken jeetje kreetje zijn wij dan echt dom.
Euhmmmm. . . mooie bijdrage, dank daarvoor. Nu begrijp ik het volledig.
Hoe weet jij dat trouwens van onze dikke piemels?

fruit.jpg

Maar niet alleen tussen Resist/Fresh & PR/Fruit bleken de trouwste kameraden waar je en allen tijde op kon rekenen te zijn. Eind januari heette de nieuwste thread: S.inc back in business Prepare for trolls and pownage. Met spelers als Ash & Rex weet je dat je persoonlijkheden in huis haalt. Maar ook heel wat eigenzinnigheid. Het was grappig en onverwacht. Maar ergens ook totaal niet onverwachts. De redenen die ik uit Ash's tekst opmaak zijn nogal separatistisch en individualistisch van aard. Plague's ally is een ver-van mijn-bed-show, hier en daar wat vuile was van Plague zelf. En natuurlijk: spelplezier is het allerbelangrijkste. We moesten ons voorbereiden op trolls & pownage. Maar het werd vooral een troll. Niet veel later stonden Ash & Rex op delete. Ik geloof dan ook dat ze het spelletje an sich vooral beu waren, en gewoon nog wat keet wilden schoppen. Maar soit. Feit blijft dat Plague voortaan twee van hun betere spelers zou moeten missen. De lategame nam weer twee spelers tot zich.


Death%2C_Ignotus_Peverell_and_the_cloak_of_invisibility_.jpg

The Lategame


Hoofdstuk XII: Revolutie!

Februari heeft altijd al een revolutionaire connotatie gehad in onze wereldgeschiedenis. In 1848 was het prijs in Frankrijk. Tevens de reden waarom we heden ten dage naar de stembus kunnen trekken en bij voorbaat niet per sé boerenpummels hoeven te zijn. In 1917 werd in Rusland de gevestigde orde, de familie Romanov, omver geworpen. De kiemen van een Nieuwe Wereld Orde waren gelegd. En nu ook in 2013, op de virtuele landen van W21.

Generatieclash

Door de verdeeldheid van het Oosten (MoM/Resist, Hap!, Lemon) en de gebrekkige samenwerking tussen het Westelijk Verbond, leek alleen de Alliantie nog samenwerking en vertrouwen uit te stralen. Vertrouwen dat wel enigszins een deuk kreeg toen The Lategame twee belangrijke spelers van Plague had uitgeschakeld eind januari. In Februari werden de listen en bedoelingen van het Goddelijke Lategame nog duidelijker. Er werd verdeeldheid gezaaid tussen stamleden onderling. Nu de wereld ouder was dan twee jaar, waren er inmiddels een hoop spelers gestopt zodat nieuwe rekruten nodig waren om de gaten op te vullen. Zoals in bijna elke stam. Fitzcarraldo bijvoorbeeld had in het verleden twee duurzame bespelers gekend. Als eerste B. (Si1simon) en later Flame-War (Zone X). Naast gezellige stamgenoten ook autoritaire wereldleiders op hun andere wereld destijds. Meteen de reden waarom ze het na een aantal maanden hier voor bekeken hielden. Na een inactieve periode van het account kwam K. er op. Een vrij eigenzinnige speler bleek al snel. Hij veranderde de naam van het account na een paar weken naar (for f*ck’s sake) Dkforlive. Soms zeggen futiliteiten meer dan duizend woorden. Ook bij bloedbroeder Plague is een treffend voorbeeld terug te vinden: Pavel Aleksandrov. Het oude account van Thorstenn jawel. Toen het account in Plague verzeilde werd het lange tijd bespeeld door Lunat!c (bekend van W4 & W15), geëgageerde medeleider van de Plaag in die tijden. In LawZzZ ontstond er wrevel tussen de routiniers en de nieuwelingen.

De communicatie met Fitzcarraldo verslechterde. Soms deed hij PR pijn, soms deed hij niet mee aan een vooraf geplande massa, ook al was hij één van de twee edelaars. Ook de nieuwe bespeler van Dragonghost, een andere LawZzZ'er die altijd in de top had gestaan, was grillig in zijn edelen. Wat eens een mooi account was, stond van tijd gewoon weken stil. Iets wat de ervaren rotten in de stam maar moeilijk konden verkroppen, Panthera Leo (Luvaza) in het bijzonder. Hij nam zelfs de vv van Dragon op om sloten dorpen te internen. Gewoon internen dus. De gemoederen liepen hoger en hoger op zodat andere probeerden de kalmte te bewaren (zoals mezelve & Relax). In Plague sloegen de stoppen duidelijk wel door toen de nieuweling op Pavel zich naar eigen zeggen 'niet begrepen voelde' :)rolleyes:). Wat hem blijkbaar de legimitatie gaf om er met een oeroud account van door te gaan en als klap op de vuurpijl Plague onmiddelijk te backstabben door de aanval te openen. Aangezien Plague's cluster opgebouwd is uit een phalanxsysteem, ligt een account natuurlijk snel in puin bij een backstab. Twee accounts eigenlijk. Pavel ging al snel verloren.

Ik heb Fitz & Pavel in het overzicht opgenomen omdat ze 1) treffend in het verhaal passen en 2) omdat ik de interne zaken van de Alliantie natuurlijk beter ken dan die van andere stammen. Maar natuurlijk ben ik me ervan bewust dat veel van deze rotzooi het licht van het propagandaforum niet eens haalt. Het zou goed kunnen dat andere stammen op W21 ten onder gingen door een generatieclash. Net zoals op zoveel werelden arrogante nieuwelingen zich koning te rijk voelen.
 

DeletedUser71860

Guest
Paard van Troje

.jpg


In de zomervakantie had LawZzZ GardenX gerekruteerd. De toenmalige nummer één had een tijdje geleden de Kraaien verlaten en was stamloos. Hij was zelfs stoppende naar eigen zeggen. Hij vond geen uitdaging meer. Maar wat wil je. Hij had een stuk front met MoM, maar voor de rest had hij al zijn andere buurtjes gemanipuleerd tot slaven in zijn persoonlijke internstam Priory of Son a.k.a POS. Die serieus was aangegroeid toen Mini Crows zich afscheurde van Crows door het 'Paranoia incident' en weken later overging in POS. De wereldleider wilde er mee stoppen maar sommige LawZzZ'ers hadden vaak contact met hen. Waaronder Ettie destijds. Je weet wel, nummers-één-onder-elkaar type van gesprek. GardenX wilde extra actie , wat LawZzZ er toe noopte een non-sensical (dixit S. Valmont) beslissing te nemen door hem te rekruteren. Hij lag niet tegen LawZzZ, eerder op een eiland. Het stamcluster van de wettenlozen reikte was al langwerpig, maar nu doorkruiste het werkelijk heel de wereld. British Empire Style.

Actie kwam er echter niet van GardenX, hij bleef sloom en stug door internen. Duizenden dorpen intern had hij bijeen gemanipuleerd en nog voor de boeg. Het langwerpige stamcluster in combinatie met de insluipende inactiviteit begon zwaar te wegen op de schouders van de LawZzZ-leiding. Ikzelf was destijds in een achtergrondrolletje tijdelijk teruggekeerd bij LawZzZ (om Feyerem wat te helpen op Moises) en was van oordeel dat dit het einde van de stam zou betekenen nu het kleine (maar dodelijk actieve) Resist dichterbij kwam. Dat had zelfs Caporzo gezien, hij loste de onderbemanning van PR op door Resist te laten vv'n op accounts met leidersrechten. Dat liet zich merkbaar voelen toen LawZzZ-boy Skylie zwaar onder vuur genomen werd. De druk werd zonodig nog groter, terwijl The Lategame ons van binnen uitholde. De loze beloftes en de gelatenheid waarmee de wereldleider door ging met internen, terwijl hij zijn gezicht amper op het stammenforum liet zien, begon frustraties op te wekken in de stam. En werden door mezelf & Feyerem expliciet uitgesproken. Maar ook anderen vonden zijn bijdrage ontoereikend. Tel daar de wisselvallige activiteit van de nieuwere spelers op Fitzcarraldo & Dragonghost bij en je hebt er vrij inactief noordelijk LawZzZ. Al helemaal toen Ettie op Zonpon besloot te stoppen. Hij had mooie dingen laten zien op het account maar een comeback op dit spel is meestal geen lang leven beschoren. Om het allemaal nog delicater te maken: bij gebrek aan valabele nieuwe rekruten zou de cospeler van Gardenx het gat op Zonpon opvullen. Omdat hij immers maar weinig kon doen op het account van de wereldleider.

Noorden van de stam lozen?

De leiding van LawZzZ (Relax/Luvaza/Feyerem en als oudleider ik) hield een spoedberaad over de mogelijkheden. Over GardenX en 'die lelijke speelstijl met die lelijke internstam van hem' kicken ontstond consensus. Alle leiders trokken aan één zeel hieromtrent. Hij verzwakte onze positie alleen en bleek ondanks beloftes inspiratieloos. Met andere woorden een rasechte hengst van Troje. Maar er speelde nog meer in de stam, zoals u in de paragraaf 'generatieclash' al kon lezen. Door de inactiviteit ontstond het idee om een stam op te richten in de stijl van het Hap! van weleer. Een kleinere groep spelers met een symmetrisch stamcluster. Zuid-LawZzZ was actief, en ook Midden-LawZzZ kon er zeker mee door. We zouden misschien wel veel terrein prijsgeven maar het voortbestaan van de stam en ons spelplezier stonden op het spel. Maar om verschillende reden is dit niet gebeurd. Met als gevolg dat de lontjes korter en korter werden en een impulsieve reactie niet meer uit kon blijven. De moment dat ik zag dat Moises en bij uitbreiding Zuid-LawZzZ de stam uitging (om een statement te maken) heb ik nooit meer gelogged op W21. En geen poging meer ondernomen om de brokken te lijmen. The Lategame had tenslotte ook mijn zieltje gewonnen.

LawZzZ is geschiedenis

Waarom LawZzZ niet verder kon als kleinere stam

Eén van de hoofdredenen is zoals altijd inactiviteit. LawZzZ was omgeslagen in een stam met te weinig (actieve) spelers en te veel accounts. Je zou zeggen: maak de stam dan kleiner. Wat volgt is een verslagje over de redenen die het vormen van een mooi stammetje zoals Hap! dat was verhinderden. Want dat was wel degelijk het plan op een bepaald moment.

Er is onenigheid ontstaan ja. Ik, Ludo ( al pakte hij het fout aan, te agressief. Maar hey Luvaza's hart klopte voor het oude LawZzZ:)), Remco en andere prominente leden hadden een discussie op gang gebracht over het einde van de samenwerking met de noordelijk gelegen spelers. GardenX en zijn gevolg dus. We hebben een serieuze fout gemaakt door hem binnen te halen, maar dat heb ik eeuwen geleden al toegegeven aan jou H. Maar GardenX zelf was het probleem niet, het was zijn invloed op anderen. Accounts als Dragonghost & Zonpon waren ondertussen bemand geraakt door spelers die respectievelijk banden hadden met Gardie en/of gewoon inactief waren. We wilden die accounts niet zomaar opgeven. Omdat het mooie accounts waren & omdat je in het hoge noorden ook nog een speler genaamd Koekdilla had. Die gewoonweg een aangenaam stamlid was. Je kan die kerel toch ook gewoon niet laten zitten? (Stuurde altijd clears, reageerde op het forum, was gezellig en bleef groeien). Dit zijn redenen waarom de dialoog stroef verliep en de lontjes korter en korter werden. Het moest voor iedereen snel gaan maar dat kon niet. Waar de gehele leiding was het erover eens dat er wat moest gebeurde. De in zichzelf gekeerde nummer 1 en zijn gepeupel op straat zetten werd consensus. Al kwam er daarna nog wel een hoop gelul van GardenX dat hij zich graag wou inzetten enzo. Het gaat er echter om dat er in de leiding consensus was gegroeid over het idee om hem eruit te pleuren. Je leest het goed, de leiding trok aan één zeel.

Maar accounts op straat zetten heeft zijn gevolgen. GardenX , Patrick, Babs op straat zetten verzwakte ons cluster niet, integendeel het maakte ons stamcluster sterker. Als we echter Dragonghost (en evt. Zonpon als die niet in ons verhaal wou stappen) op straat zetten zijn er 3 problemen:
1) Koekdilla staat op een eiland. Hij heeft daar allesbehalve om gevraagd.
2) We geven mooie accounts op
3) Als die accounts zouden overstappen naar Resist of PR zou dat tactisch een blunder zijn.

Van solist GardenX, de n00b patrick en de inactieve Napoleon (Dragonghost) krijg je alvast geen schrik. Makkelijk om je daartegen te verweren. Maar als Zonpon en Dragonghost in vijandelijke handen vallen kan dat wel eens erg slecht aflopen, dat is een groot risico.
Daarom heb ik o.a. gesprekken ondernomen met Mike (Zonpon, ex-gardenx en minder egotripperig) en heb ik de brokken die tussen Ludo (Panthera Leo) en Napoleon (Dragonghost) op het forum ontstonden proberen te lijmen door in te praten op Napoleon. Ik probeerde het account in te winnen omdat het volgende me duidelijk werd:

Spelers als Flopper99 en Relax zouden in een scenario met een vijandige Dragonghost veel meer front krijgen. En dat wilden ze kennelijk niet. Wat ik nu zeg is suggestief. Mss sla ik de bal mis maar ik denk het niet. Maar dat moet kunnen e, we zijn geen wijven toch? :eek: Relax wou Dragonghost alvast houden, ook al voerde die amper wat uit. We wilden graag als actieve stam verder, dat wilde iedereen. Maar hieruit groeiden de frustraties. Ludo had Dragonghost al tijden actief gevv'd. Hij edelde er zelfs op via vv omdat hij het niet kon aanzien dat zo'n mooi account in verval geraakte door inactief spel. Dit zorgde voor strubbelingen en onenigheid op het forum. Beiden partijen zijn te begrijpen in dit verhaal. De discussies sleepten aan en hoewel ik aanvoelde dat er schot in de zaak was in de dossiers Zonpon en Dragonghost werd ik ontmoedigd door het feit dat die accounts nog inactief zou worden overgedragen. Mike op Zonpon nog tot daaraan toe maar een Dragonghost zonder beheerder (Napoleon dacht erover na afstand te doen van het account) zou een last blijven. Een goeie nieuwe speler zoeken kost tijd. En tijd hadden we niet want de bom ontplofte tussen Ludo en co.

De moment dat Remco met Moises vertrok was het voor mij over. En heb ik niet meer gelogged. (Ik was nog niet zolang terug in de stam en het leek me ongepast om zomaar te komen zeggen waar het op stond en de lakens uit te delen. Toen LawZzZ afbrokkelde was mijn verslaving ook ten einde. Waarom zou ik immers nog spelen? Het einde van LawZzZ was het definitieve einde van mij als tw-speler. Nu begrijp je mss waarom ik J.'s reactie over Goyaale schrijnend vind. Net zoals ik het schrijnend vind dat zowel LawZzZ als Plague gedeeltelijk naar de vijand zijn

Soit, the story goes on: Nog geen twee dagen nadat Moises (en zijn buren) de stam verlieten worden de posnaabjes (aka GardenX internstam) toegelaten. Ik zie het op twstats gebeuren en toen was ik er echt wel helemaal klaar mee. Hoe lelijk was LawZzZ geworden zeg :D. Totaal in strijd met alles waar de stam in het verleden voor stond imo. In ieder geval een zeer duidelijk signaal dat Gardenx zijn positie in de stam versterkt was. Ik weet niet of dit veel frustratie opwekte in de stam, maar ik kan het me wel voorstellen. Moest dit trouwens een paniekreactie voorstellen ofzo? Dit sloeg werkelijk alles.
 

DeletedUser71860

Guest
Broedermoord & Barbarengolf

De harten van Relax & Flopper waren door het twistpunt over het lozen van inactief front (als ik zo vrij mag zijn het zo te noemen) in de tussentijd al naar Resist gekeerd, die daar handig op inspeelden. Samen met de inactieve Dragonghost ( het account zou later Resists intern worden) stapten ze over naar de vijand. Wat tot een orkaan van verontwaardiging leidde. Andere LawZzZ'ers hadden in de tussentijd onderdak gezocht bij bloedbroeder Plague, waaronder Goyaale, het buurtje en voormalige stamgenoot van Relax. Een paar dagen na de overstap opende Relax de aanval op onze indiaan. Uit pure verbijstering vertoonde hij geen spoor van tegenstand, en ging niet veel later op delete. De val van Goyaale was de precedent van de grootste barbarengolf die W21 ooit heeft gekend. De drie musketiers, accounts die tot de top behoorden, gaven er begin mei de brui aan. Net zoals Panthera Leo & Strike Back grijs gingen. En ook de new guy van Fitzcarraldo ging op delete, kort nadat die bij de vijand Project Retry was toegetreden. Maar het gras bleek niet groener. Ook dat mannetje ging op grijs. Net zoals GardenX. Wereld 21 was 15.000 barbaren rijker. Of moet ik zeggen: armer.
Plague versus The Egobusters

Nu LawZzZ gevallen was, bleef Plague nog als enige grootmacht over. Het eeuwenoude plan van de Alliantie om samen de wereld te winnen werd van de baan geschoven nu alleen Plague nog recht stond. Voortaan zou het centrale Plague elke stam tegen zich hebben. Fruit, PR, Resist, MoM, Hap! & Lemon. Enkel met Heidi hadden ze ietofwat vriendschappelijke banden. Maar ook intern vierde revolutie hoogtij. Allereerst verloor de Plaag Ash, Rex & Pavel door Lategame & backstabpraktijken. Het ideale moment om het mes dieper te duwen dacht de coalitie. Op 14 April 2013 stond er propagandaverklaring op het AF die zeker kon wedijveren met het oude Grote Oorlog topic. Van Fresomania's hand: Een stam in het nauw maakt rare sprongen Plague vs The Egobusters

Wederom goed leesvoer waarvan ik het belangrijkste aspect (of Resist's insinuatie) even samenvat

Achter de rug van Lawzzz om worden wij benaderd om een NAP met hun aan te gaan zodat wij konden knallen op Lawzzz. En dat terwijl er op dat moment nog een gezamenlijke massa van Lawzzz en Plague is op Pollow. Dit is achterbaks, dat doe je je trouwe BG niet aan. Maar het gaat verder, Twiki begint zelfs over dat Lawzzz niet lekker loopt, ze vallen hun BG gewoon af. DUH dat ze niet lekker lopen, jullie hebben net enkele topspelers uit Lawzzz gerecruut, iets wat je normaal gesproken ook niet bij een BG doet. Ik heb verhalen van Lawzzz spelers die nu nog in Lawzzz zitten gehoord en die waren niet heel erg blij met de gang van zaken om het nog lief uit te drukken. Kortom Plague speelt hier vies, heel vies.

Wij als Resist hadden op dat moment al lang de toekomst uitgedacht, de nieuwe recruits waren al bijna aangenomen en de planning van de massa was ook al bijna af op het moment dat we deze PM kregen. Kortom, de mogelijkheid om met Plague flink te fucken. Het plan werd zoals jullie nu in uitvoering zien gaan dat we Plague aan het lijntje houden, we hakken nooit de knoop door van een NAP, maar we zullen ook nooit zeggen dat we het afwijzen. Men zou dit laag kunnen noemen, ik noem het een fout van Plague.


Reactie van Plague (Twiki)

Dit verhaal gaat over het gesprek dat ik met Fresomania gevoerd heb. Allereerst moet ik zeggen, want daar is nogal twijfel over, dat de citaten die gebruikt worden werkelijk zijn. Echter is de intentie achter de berichten nooit bekend geweest bij eender wie dan ook buiten mijzelf en mijn medeleider Dread.

Dread opende een topic op ons leidersforum over Resist, hij wilde er wel eens achterkomen wat nu precies de plannen waren en vroeg mij een balletje op te gooien bij een van de connecties die ik in Resist heb. Dit heb ik dus gedaan bij H. van Muay-ray/Fresomania. Het doel van mijn schrijven aan hem was om zijn aandacht te lokken en daarin een aantal onwaarheden te vertellen om zo zijn intresse nog meer te wekken.

Dit is me zo te zien uitstekend gelukt, aangezien de hele wereld hierin op zijn kop staat. De intentie die geschreven werd in de chat klopt voor geen meter. Ik ben betreffende de band met lawzzz altijd zeer duidelijk geweest en had daar ongeacht de situatie ook altijd maar 1 keuze in: Ze zijn al jaren onze strijdmakkers en dat blijft zo. Ook na de situatie die zij hebben meegemaakt hebben we ze een kans geboden zich opnieuw te hervinden in een nieuwe samenstelling onder een nieuwe leiding. Echter was er voornamelijk 1 persoon niet tevreden over de manier waarop er gehandeld is. In de persoon van R. op --Relax--. Hij voelt zich bedrogen doordat ik leden weggetrokken zou hebben. Echter hebben ze allen zelf een solli gestuurd en heb ik er niemand op aangestuurd of aangesproken dat ze de overstap moesten maken. Dit kan je navragen bij de ex-lawzzzers binnen Plague. Een bewijs hiervan is de volgende citaat van het forum bij ons op Plague:

Hieruit kan je ophalen dat ik altijd pro Lawzzz ben geweest en ook in moeilijker tijden niet van hun zijde ben afgewend.
Het hele gesprek om een nap met resist te krijgen is met opzet zo gespeeld en totaal niet serieus genomen. Bij ons in Plague gebeurt op diplomatiek vlak alles in de keuze van de stam zelf. Ik ga hierin niks veranderen en heb dit ook altijd zo gedaan met diplomatie. Ook als er spelers een solli schrijven zal de hele stam hierover beslissen. En ook als er belangrijke zaken veranderd dienen te worden in de stam beslissen de leden hierover. Dit kan je allemaal navragen aan mijn stamleden.

Ik hoop dat het voor jullie nu duidelijk is. Het maakt me bijzonder weinig uit wat mensen op een spelletje als TW van me denken. Als de juiste mensen maar weten wat ze aan me hebben. Elke persoon moet daarom ook zelf geloven wat hij/zij wilt geloven en daarin zijn eigen normen en waarden zoeken. Ik ga me hierin ook verder niet verdedigen aangezien dat toch totaal geen nut heeft. Of je gelooft me hierboven met wat ik geschreven heb, Of je gelooft het niet. Zo simpel is het op het moment. En zoals er ook al meerdere beschreven hebben is dit een discussie die gaat over het woord van de ene persoon tegen het woord van de andere persoon.

Reactie van LawZzZ (Feyerem & Flopper99)

Inhoudelijk zitten er flinke scheuren in, helaas heb je ze geprobeerd te dichten met prit stift of een kleuter lijm welke niet goed hecht.

Zoals jij weet ben ik grondlegger van Lawzzz, nog lang voordat onze Ruud van Relax leider werd in Lawzzz. Na mijn leiderschap op een andere wereld had ik het leiderschap afgezworen maar ik heb 1 uitzondering gemaakt, en dat was lawzzz. Lawzzz is mijn kleine kindje, een kindje voor wie ik niet meer kon zorgen. Een kindje wie ik met pijn in het hart heb moeten achterlaten.

Ook al had er iemand van Plague gewild dat ik oorlog zou gaan voeren met Lawzzz had ik geweigerd, wel heb ik grote vraagtekens intern gezet bij Lawzzz de stam en de keuzes die ze maakten.

Lawzzz is mijn kindje geweest, ik heb haar achter gelaten omdat het kindje te ziek was. Niemand reageerde meer op het forum en een fatsoenlijke aanval organiseren was er niet meer bij. Mijn zin in TW en W21 waren tot nulpunt gedaald. Ik was gestopt, heb mijn vv aan mijn maat dreadje gegeven, niet in lawzzz maar aan dread. Niemand in lawzzz wilde nog vv´s draaien, en de bondgenoot plague wel.

Ik ben 1 week weggeweest, in die tijd heb ik gesprekken gevoerd. Niet in Lawzzz want er was daar niemand, Plague daar in tegen stond paraat voor mij en ik heb besloten over te stappen naar plague, om plezier terug te winnen en om in een draaiend geheel te komen.

Dat de Lawzzz´ers dit mijn kwalijk genomen hebben vind ik vreemd. Ook zij konden niet trekken aan een dood kalf wat onze stam inhield.

Dat jij nu speculeert dat er een oorlog tussen plague en lawzzz zou komen is een misvatting. Goed stukje propoganda, maar niet over mijn rug.
De reden waarom wij ( relax, flopper en dragon ) overgestapt waren was net dezelfde als die van jullie en wat we erna te horen kregen dat onze BG leider ging polsen naar een NAP ( of dit nu klopt of niet ) maakte de keuze alleen maar makkelijker.

Reactie van Hap! (Philips De Goede)

Een goede vader zou zijn ziek kind niet achterlaten maar trachten te genezen.
Terug de spirit erin krijgen en achter de veren zitten. En als ze niet meewillen dan knal je ze maar uit je stam al blijf je dan maar met 5 of 6 leden achter. Wij in hap zijn ook maar met een beperkt aantal leden maar gaan wel voor elkaar door het vuur. Ik ben er zeker van dat als je een grote kuis had gehouden in je stam je zeker daar ook het spelplezier zou teruggevonden hebben, maar weglopen zal natuurlijk de gemakkelijkste oplossing geweest zjin.
Spijtig dat je als grondlegger zo de handdoek hebt gegooid en je "kindjes" vaderloos hebt achtergelaten
Voor de duidelijkheid: Twiki & Fresomania speelden een verraderlijk spelletje op skype. Beide heren wilden hun tegenstander uit de tent lokken. Persoonlijk geloof ik in deze Twiki voor 100%. Hij was mijn cospeler op W25, maandenlang gebabbeld op skype en samen met mij degene die altijd voorvechter was van de ally tussen de twee stammen. Al vind ik wel dat het plan gebackfired is (voor Plague dan). Het gaf Resist wapens om tweedracht te zaaien en zo oud LawZzZ'ers naar hun hand te zetten. Wat bij sommigen gelukt is. Uiteindelijk liepen ook nog Moises (Feyerem's zieltje werd ook al snel door Lategame gepakt) , Zonpon, Ettie2 & Skylie gerekruteerd. De vraag van Philips De Goede tot slot is hoger al beantwoord.
 

DeletedUser71860

Guest
Over de oorlog zelf dan. Voor deze propagandapost was Resist niet bepaald aan de winnende hand. Ze hadden The Ganja Farmer & Bisdejugend verloren in de oorlog tegen de Alliantie. Ook al omdat deze Newgen niet de grootste stamspelers waren en al bij al vrij eigenzinnig. Een grote of essentiële overwinning ga je me dit dan ook niet horen noemen. Een insider van W21 zal zich de rapkwaliteiten van The Ganja Farmer vast nog wel kunnen herinneren. Daarbij brak Zuid-LawZzZ door tegen Project Retry. Iets wat we in deze loopgravenoorlog eens een keertje een echte doorbraak konden noemen. PR stond op losse schroeven, daarmee ook dat permanent vv werd afgegeven aan Resist. Resist had dus niet alleen de touwtjes van PR in handen, maar ook van MoM, waar ze soortgelijke controle uitvoerden. Het zag er in Januari niet slecht uit voor de Alliantie. Het kan verkeren zei Bredero al.
Door interne twisten, Lategame en de onderhuidse propaganda van Resist capituleerde Plague op 28 April 2013. Na ongeveer twee jaar dominantie. Ik was inmiddels definitief gestopt dus helaas heb ik hier weinig interne informatie over. Ik hoop dan ook dat iemand zich geroepen zal voelen deze thread aan te vullen over deze gebeurtenissen. Of eender wat welke gebeurtenis.

Resist op nummer 1, dat vraagt om een post.

Nog net voordat de echte kroning gaat gebeuren wordt Resist tot nieuwe nummer 1 gekroont van W21. Dit mede dankzij enkele nieuwe recruits, dit mede dankzij een goed uitgevoerde massa en natuurlijk dit mede dankzij de daarop volgende val van Plague.

De vraag is altijd als een stam op nr 1 komt is deze stam deze positie wel waardig, nou ben ik niet helemaal objectief maar ik vind persoonlijk van wel. Op het moment dat Resist werd opgericht had het 1 doel voor ogen, spel plezier krijgen. Een bekent citaat voor resisters laat dit ook zien:



Dit spelplezier werd gevonden in verschillende oorlogen. Fresh werd het eerste slachtoffer en moest als snel zich erbij neerleggen. Na enkele maanden BB edelen was Plague aan de beurt. Een massa, wat propaganda en er was rotzooi binnen Plague. Men leavde uit plague, ging op BB of zelfs nog erger, stapte over naar Resist.

In deze 2 oorlogen heeft Resist in totaal 280 dorpen verloren en 2.576 dorpen overgenomen. Dat is een verhouding van 9, het hoogste binnen de bepalende stammen. Dat terwijl ze toch wel tegen tegenstanders vochten van allure. Kortom Resist is een verdiende NR 1 op dit moment, we zullen er misschien vanaf gerecruit worden maar we zullen er toch wel weer ooit terugkeren.

Overigens wil ik voorop stellen dat wij het liever hadden gehad dat Plague nog fier bovenaan stond en na deze massa zich had herpakt en van zich af gingen bijten. Het is en blijft een spel en daarin wil je het liefst zoveel mogelijk uitdaging. Ik wens dan ook bij deze de nieuwe stammen succes.
Bij deze de felicitaties voor een perfect uitgevoerd plan, wat de val van Plaag in een rap tempo heeft bewerkstelligd. Ik ben het er volledig mee eens dat er meer tegenstand te verwachten viel, maar er is duidelijk gebleken dat Plaag niet bestand was, tegen het geweld. Eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht en op meer actie gehoopt. Spelers verlieten de clan, gingen voor eigen hachie en hebben dus sterk bijgedragen aan de val van Plaag.

Dit alles is terug te voeren op een strak uitgevoerde propaganda en op de nog strakker uitgevoerde massa aanvallen. Ik had graag gezien dat Plaag meer weerstand had kunnen bieden, maar de rek was eruit. We kampten al tijden met inactieve accounts en waren niet slagvaardig genoeg met het updaten van de acoounts in kwestie. Deze samenloop heeft ervoor gezorgd dat er accounts verdwenen en Plaag dood aan het bloeden was.

Bij deze nog mijn dank aan de Plaag spelers die er nog wat van hebben willen maken, maar waar de inactiviteit zelfs niet door de actieve leden was op te vangen, was het dweilen met de kraan open.

Nogmaals mijn felicitaties aan de aanvallende partijen. Ik durf nu gerust te zeggen dat Plaag verslagen is en er een nieuwe #1 is opgestaan, die nu alle ogen van de wereld op zich gericht zullen krijgen.

Succes!!
F*ck The New World Order

Wie geïnteresseerd is in de eindpost van propagandakanon Fresomania over de oorlog met Plague zal hem zelf moeten gaan zoeken. Ik word er intussen wat onpasselijk van eerlijk gezegd. Het is best een vurig topic trouwens dat Egobuster topic. Alleen jammer dat je Nulanivelo niet hebt om door de spam te zeven natuurlijk. Het einde van deze thread nadert, ik voel het! :D. Adem een laatste keer diep in en uit zou ik zeggen.

Niet alleen ik heb blijkbaar een hekel aan de nieuwe wereld orde, ook enkelen van het gevallen Plague hebben er een pesthekel aan. Onder leiding van Dreadking & Jatu werd een rebellenleger opgestart. Wat tot een leuke oorlogsverklaring leidde van Happer Papayatree Resist & Hap! vs FTWNO. Net zoals je clusters tot kunst kan verheven (Magikarp!) kan je ook met een oorlogsverklaring voor wat extra kleur zorgen op dit soms grijze forum. Het hoeft niet doordrongen te zijn met propaganda. Door gewoon niet saai te zijn spring je er al uit!

Een kaart om de oorlog te schetsen:

30avrt3.png


De eerstvolgende maanden werden er niet veel dorpen overgenomen door beide kampen. Het is natuurlijk zo dat de frontlijn niet immens groot is maar toch werd er vurig verdedigd. Geen enkel account ging in de FTWNO-tijd verloren en er werden slechts sporadisch dorpjes over en weer verovert. In de zomervakantie van 2013 flakkerde de ambitie weer op en treden de rebellen toe tot Fruit. Een paar maanden nadat Twiki & Toxication al overgelopen waren (op vraag van Fruit) en de rangen aldaar versterkten. De precedent van een rekrutering wedloop.

Hoofdstuk XIII: Een laatste strijd

Werelden op tribalwars.nl zijn reeds op drie verschillende manieren beëndigd. Of een Alliantie veegt de vloer aan met alle tegenstand zoals op W16 (GoH XL & Mental) of een stam overwint zonder duidelijke ally zoals op W4 (Order). Een derde mogelijkheid is het droeftoeter-einde, zoals bijvoorbeeld op W25. Een grap is het. En wel heel mager vergeleken met stammen als Order.


De wedloop van het Erotische Fruit & The Resistance

Gelukkig is een W21-speler geen droeftoeter. Lange tijd leek een Alliantie te gaan winnen , maar dat is helemaal omgeslagen uiteindelijk. Nu LawZzZ & Plague gevallen zijn, kon het tactische steekspel beginnen. Het instinct om te domineren kwam bovendrijven, en het waren vooral Fruit & Resist die een wedloop hielden. Beide stammen hielden elkaar nauw in het oog en gaven mekaar geen duim breed toe.

Het Oostelijk verbond had zich ondertussen verenigd in de stammen Lemon & later Heidi. Actief Reb! werd gerekruteerd door Resist zodat ook die weinige dreiging meteen de mond werd gesnoerd.. Maar niet alles was rozengeur en maneschijn in die regionen: er is wel degelijk nog een oorlog geweest tussen Fruit & Heidi, nog voor FTWNO de stam joinde

Een kaart:

ligging.png


Een eerste offensief :

statistieken.png



Zoals iedereen kan zien zijn de Tirolervrouwen defensief niet goed ingesteld met een ratio van 1,9 doen ze het zelfs zeer slecht. Tegenover het Fruit. met een ratio van 3,6 staan ze er ruim beter voor. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen.

Vanaf deze kant in ieder geval succes aan Heidi! Maak jullie borst maar nat!

Namens Fruit,
Zoepie.

Uit de eerste krachtmeting was direct af te lezen hoe de verhoudingen lagen. Maar de machtspositie die Resist aan het verwerven was, noopte hen al snel tot gerichte rekrutering en een einde van deze oorlog. In Juli kwamen de rebellen van FTWNO over. In Oktober werd actief Lemon/Heidi gerekruteerd. Kort nadat FTWNO de gelederen van het Erotische Fruit kwamen versterken had Resist immers een paar langverwachte rekruten van MoM opgenomen. De ingame plannen van MoM die we konden inkijken, wierpen duidelijk hun vruchten af. Maar ook ally Hap! trad toe tot Resist. Net zoals twee ronddolende LawZzZ'ers werden opgevist (Zonpon & Ettie2). Aangezien Fruit nu mijlenver achter stond qua slagkracht werd de oorlog met (het sowieso al doodbloedende) Heidi stopgezet en werden de actieve delen van de stam opgenomen. Twee grootmachten bleven nog over. Een derde kleinere stam die nog rechtstond was PR. Sinds kort ook omgedoopt tot TLP: The Last Project.
 

DeletedUser71860

Guest
Bipolaire wereld

water-.jpg


Maar ook The Last Project kon niet ontsnappen aan de invloed van de twee grootmachten. Dat is namelijk inherent aan een Bipolaire Wereld. Want dat was W21 ondertussen geworden. Net zoals Rusland & de USA na 1945 hun invloed overal deden gelden en als de dood waren voor elkaar, zien we een soortgelijke reactie terug op een virtueel spelletje als TribalWars. Iemand die vluchtig zijn oog heeft geworpen op deze thread zou denken dat Fruit hier een streepje voor heeft, aangezien ze zo'n twee jaar lang ally zijn geweest van wat toen nog het Westelijk Verbond heette. Maar niets bleek minder waar. Toen Caporzo uit wanhoop (door onderbemanning) permanente VV's schonk aan Resist werden de verhoudingen tussen PR & Resist duidelijk scheefgetrokken. Het was geen 'gelijke' samenwerking. Resist had toegang tot het hele forum en kende de stam door en door. Terwijl dat omgekeerd niet het geval was. Dat de machtsverhoudingen nu veranderd zijn wist een overgebleven PR-lid niet blijkbaar. Wanneer die op het forum een aanval op een Resist-lid plant (nu LawZzZ verdwenen is), was hij blijkbaar vergeten dat datzelfde Resist toegang had tot hun forum. Als reactie op dat (onuitgevoerd) plan opent leider TargetSniper meteen de aanval op die TLP'er. Deze gebeurtenis is tevens het laatste onderwerp waar het woord stabben in voort komt. Niet veel later joinen 4 TLP'ers Resist, zodat de wereld voortaan volledig in een plooi ligt. Of je bent een lid van Resist, of je bent een lid van Fruit. Er is geen andere weg.

Een statische kaart (30 December 2013)

Bekijk bijlage 6529

Een dynamische kaart (actueel)
 

DeletedUser71860

Guest
Bijlage hoofdstuk III (P&P bij de start)

Kerstmis: een liefdevolle tijd

Soit, genoeg nostalgisch gejammerd voor vandaag! Hoe zit het nu met de P&P van deze epische wereld? Zijn er spelers geweest die enigszins kunnen tippen aan P&P-Goden als een Goede Fee of een Yunma? Die zijn er tot mijn vreugde inderdaad geweest. Dit is tevens de hoofdreden waarom ik hier zolang blijven plakken ben. En ook niet onbelangrijk: de reden waarom ik dit geschreven heb. En als klap op de vuurpijl de reden waarom jij momenteel geen oog hebt voor je vriend(in) , of die berg (school)werk die je nog te wachten staat. Doorheen dit hele kroniektopic zal P&P vaak aangehaald worden. Dit topic is met andere woorden ook een bloemlezing van het W21-forum. Een forum dat tenslotte onlosmakelijk verbonden is met het ingamegedeelte.

Zoals bij elke start van een wereld moet het AF eerst groeien. Eén van die groeipijnen is de start, waarbij nog een hoop onzin gepost wordt en n00bjes als paddenstoelen uit de grond lijken te schieten. Over de eerste maand, we spreken nu over december 2010, is er dan ook nog niet zo heel veel te vertellen. Zelfs wanneer er een thread getiteld ‘Een objectieve kijk op’ wordt geopend, blijkt het niveau niet al te denderend.

Een 'objectieve' kijk vol met subjectieve adjectieven, hooghartig geslijm en zaken die iedereen kan waarnemen.

Maar soit, wat kun je hier anders verwachten.

Toch kan ik melden dat er toen al dominante propaganda sluimerde. De premade Sexyness Included (ook wel S.inc) was opvallend actief aanwezig op het forum. Met leden als Amokro & S.Valmont zal dit niet iedere lezer verbazen. Zoals hoger al aangegeven: hun propagandastijl vertaalt zich voornamelijk in Ad-hominem gebash. Zowat iedere goede speler (n00bs laten ze met rust) die ook maar denkt zijn ego te laten gelden op het forum mag het meteen weer ontgelden. De stijl van Amokro en co viel bij de grijze massa zodanig in de smaak dat S.inc’s slachtoffers vaak nog extra natrappen kregen uit onverwachte hoek. Wat sfeerbeelden ten tijde van de kerstdagen. Het meest liefdevolle eerst:

Iemand is ervan overtuigd dat zijn edelrushtactiek de beste is

Ik onderdruk even de neiging hier opnieuw een epic facepalm te plaatsen.
Naar de hand van je onbegrip een superieure tactiek aan te nemen kan ik je redeneringsvermogen inschatten op ondermaats. Sorry om de illusie te doorbreken maar je bent geen speler van hoog niveau dan.
Je schijnt niet te snappen dat je met rushen andere dingen op zou offeren. Troepen, kazerne-en stallevels, farmmogelijkheden, etc... Je geeft de mogelijke aanspraak op een beter uitgebouwd 2de dorp waar je minder gs tegenaan moet smijten terwijl je al meer binnenkrijgt op voor een kleiner dorp waar je meer energie en gs in moet steken. Daar komt bovenop dat ik met mijn full een trein in 2 dagen bijeen heb en meteen door kan edelen en overal de troepen meteen 24/7 kan aanzetten. Ondertussen moet jij nog je farm uppen in dorp 1, gs pompen in dorp 2, je troepen latern draaien, muntjes slaan, ...
En dan vernoem ik nog niet eens het multiplicatoreffect.
Hoe onnoemelijk hard je hier aan het falen bent... daar zijn geen woorden voor.

Iemand probeert een S.inclid te beschuldingen van valsspelen

Zeg Uberjosti, als een individu meerdere accounts aanmaakt, en nee dat was niet Mike Hawk, en de hele stam gebanned wordt, moet jij niet gaan zeveren over dat de hele stam iets heeft geflikt.
Ik heb een godskolere hekel aan mensen die menen te moeten roepen dat ik op wat voor manier dan ook valsspeel, dus ik zou beter op mijn woorden letten als ik jou was.
Ik own zonder vv foefjes en dergelijke ook 98% van de posters hier met een vuist in de neus, moest dat passen uiteraard.
Dus tenzij je precies weet wat er is gebeurt, kan je beter terug met je knikkers gaan spelen, mss dat je dan wel eens wat wint.

Iemand beschuldigd S.inc van levenloosheid:

TW is mijn leven inderdaad, mag dat niet dan? Overigens heb ik toch wel een klein beetje een leven, jij ook hoorde ik? In real-life uitgelachen worden door iedereen, omdat je een onbenullig lelijke paardenkop hebt haha. En nee dit is geen grap, hij wordt echt gepest. Dus nu is het wel weer genoeg geweest, ook zo lullig dat je en in real-life en op tw gepest wordt :)

Zoals je merkt: de internetetiquette wordt duidelijk gerespecteerd.

[video=youtube;VtATYQHG4Zg]http://www.youtube.com/watch?v=VtATYQHG4Zg[/video]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Held! Fantastisch :p Ik ga ff een paar uurtjes hiervoor uittrekken binnenkort. Als een aantal mensen het linkje naar deze post ook in hun sig zetten, is dat een geweldige promotie.
 
Bovenaan