Death doet zijn zegje

DeletedUser71618

Guest
Dus de leider(s) verlaten het schip zonder de leden een alternatief te bieden? Dat eerste is al laf, het tweede is ronduit belachelijk. Iemand met een beetje zelfrespect staat er voor zijn leden. Ga liever ten onder dan dat je je stamgenoten en BG verlaat. Loyaliteit is blijkbaar ver te zoeken.
 

DeletedUser51186

Guest
Ik heb bij het bestaan van Gentle zelfs als meermaals genoemd dat VR nooit de beslissende stam zou zijn van w26.
Blijkbaar zijn wij wel beslissend maar op een andere manier dan jij had verwacht ;)

Komop man, dat heb je zelf veroorzaakt. Er kwam geluid dat je naar Quiem zou gaan, logisch dat je dan pm's ontvangt met de vraag of het zo is... Hou op met die leugens van je, het stond al zolang vast dat je naar Quiem zou gaan. Je zei alleen dat je het nog niet wist, maar aan alles was te merken dat jij allang je keuze had gemaakt.
Je draait het nu gewoon om, dat je door onze pm's en omdat wij je een verrader noemde hebt gekozen om Quiem te joinen. Het ging andersom, maakt nu verder niet meer uit, maar je hoeft niet te verdraaien.
Afgetast noem je dat, als je nou eerlijk bent. Je had je keuze al voor 99% gemaakt.
Jij hebt spijt gehad dat de BG met Quiem werd opgezegd, je was al langer in contact met ze, je vond ons nooit goed genoeg terwijl je eigen stam maar faalde en faalde, dus je kan mij echt niet wijs maken dat je nog geen keuze had gemaakt.

2de alinea, HA-HA-HA.
1 grote leugen ben jij.
Jammer voor jullie dat Quiem! geïnteresseerd was, toen ik hoorde dat je naar Quiem wilde was het voor mij wel duidelijk dat als Quiem je afwees je er bij ons niet in kwam. Heb nog geprobeerd je nog over te halen geef ik eerlijk toe, want ja ik geloofde niet dat je als leider van VR en 7 maanden lang mijn bg stamleider naar Quiem zou gaan.
Je kan wel makkelijk praten, hoe moeilijk is het om je BG te verraden en respectvol te blijven? Wat verwacht je dan van ons, okee titus, jammer dat het zo gelopen is. We hebben 7 maanden als leiders van een bg geprobeerd het Quiem lastig te maken(wij meer dan jullie), jij gaat nu liever naar de vijand dan naar je bondgenoten/'vrienden' veel succes in je nieuwe stam. Als je dat denkt moet jij je hersens is gaan gebruiken.

Ja dat waren de problemen in je eigen stam, maar dat was de schuld van jullie zelf. Je kan het op de leden afschuiven, maar als leiding hebben jullie net zo goed gefaald.
Leden als Stoere, Victor en Justice. Dat zijn gewoon je stamgenoten, dat je ons verraad kan ik al niet bij. Maar dat je je eigen stamgenoten verraad, als leider nota bene van je stam. Daar kan ik niet bij hoor, je kan hoog en laag springen maar dat kan je niet goed praten. Ze waren dan misschien niet de beste stamgenoten die je je kon wensen, misschien waren ze niet zo ontzettend goed als jij, maar Quiem sluit die leden gewoon in en gaat ze opeten en jij werkt er vrolijk aan mee.

Ongelooflijk dit

Ik zal nu verder naar Nikki Proberen te luisteren
Het is duidelijk dat we er beide anders over denken. Ik ga je niet proberen over te halen en dat hoef jij bij mij niet te doen. Ik vind dat er geen schuld is bij beide stammen. We hebben het samen geprobeerd maar helaas. Het (V)(R) was niet meer het (V)(R) wat het was na de fusie tussen VoW en (K)(R). Ik heb geen stamleden verraden want de personen die ik kende en wist dat ze kapabel waren heb ik mee genomen ;) of een goed woordje voor gedaan. De rest hebben nieuwe spelers gekregen in de loop der tijd en die kende ik lang niet zo goed, misschien een gebrek van mij als leider maar ik heb meer te doen dan iedereen persoonlijk te kennen op TW.

Enne victorkiller ging mee naar Q maar heeft het zelf verkloot helaas. Wouter van meyerroy is de grootste naab die je kunt vinden op W26, hij werd in september leider gemaakt door Jens (bartmaster vver heisenberg) maar schold al zijn eigen leden uit, en als zij niet deden wat hij wenste zou hij ze persoonlijk aanvallen. Hah srry hoor maar dat kan echt niet. Dat was allang niet meer de orginele meyerroy



Dus de leider(s) verlaten het schip zonder de leden een alternatief te bieden? Dat eerste is al laf, het tweede is ronduit belachelijk. Iemand met een beetje zelfrespect staat er voor zijn leden. Ga liever ten onder dan dat je je stamgenoten en BG verlaat. Loyaliteit is blijkbaar ver te zoeken.
Ik was gestopt met de leiding in juni/juli denk ik misschien iets eerder al, van wegen lange stage dagen en geen tijd om iedereen PM te lezen.
 

DeletedUser63354

Guest
Vind het wel grappig dat jij dat denkt terwijl daar niks van waar is.. :D :D

Op w27 zijn Jeremy en Jordi de oprichters, niet ene zaletio. Jeremy & Jordi staan bekend als respectievelijk Vitalise & Conceived by Communism. Beide hebben geen w26 gespeeld.

Hehe was niet boos naar jou, ik hoorde dat het 2 zelfde oprichters waren. :)

Dus de leider(s) verlaten het schip zonder de leden een alternatief te bieden? Dat eerste is al laf, het tweede is ronduit belachelijk. Iemand met een beetje zelfrespect staat er voor zijn leden. Ga liever ten onder dan dat je je stamgenoten en BG verlaat. Loyaliteit is blijkbaar ver te zoeken.

Conclusie uit de beargumentatie van blauweufo wat dus de waarheid voor brain is. De echte waarheid is in het bezit van titus, dus het lijkt me dat je berer naar zijn mening luistert :)
 

DeletedUser71618

Guest
Nuja, ik ga op de feiten af zoals ze er liggen. Spelers/leiders/ = VR --> leaven en laten de BG achter.

Dat Quiem ze rekruteert is begrijpelijk gezien het overwicht dat je ermee krijgt. Enige puntje waar je wat op kan aanmerken is dat je gewoon voor een groot deel een stel inactieve noobs binnen haalt. Je doet dit puur voor het overwicht qua dorpen/troepen/accounts en niet als een echte versterking qua spelers. Niemand gaat me van een ander punt kunnen overtuigen, dit is precies zoals ik het zie en ik ben er van overtuigd dat het voornamelijk hierop neer komt vanuit Quiems kant. Desalniettemin, begrijpelijk en slim gespeeld.

Dat Brain boos is is even begrijpelijk. VR laat ze in de steek en waarschijnlijk gezien het hoge saaiheidsgehalte van deze wereld is de keuze die ze maken ook begrijpelijk. Eens is het genoeg geweest. Er moet een leuke uitdaging zijn maar in een geval als dit zijn er naar mijn idee te weinig vaardige Brain spelers die tegen een overmacht kunnen spelen en winnen. De activiteit zou verder ook alleen maar dalen gezien de wereld ouder en ouder wordt en het zou gewoon gaan gebeuren dat Brain vanuit zichzelf maar ook vanuit Quiem kapot gemaakt wordt. Dat ze er geen plezier zo meer in zien is niets minder dan begrijpelijk en normaal.

De keuze die VR echter maakt valt te betwisten. Ik vind het enerzijds laf om richting je vijand te stappen welke je lang geleden zelf maar al te graag wilde aanvallen en daarom ook maar al te graag de BG wilde opzeggen. Want ja, ik heb met Quiem gepraat over het aanvallen van VR, maar in de tussentijd/vlak daarna heeft VR ook geluiden aan mij gemeld dat ze bijna klaar zouden zijn om Quiem te pakken en de BG te verbreken. Veel mooie informatie vanuit beide kampen die wezen op een strijd. Maar dan moet je die strijd ook voltooien of anders het strijdveld met opgeheven hoofd verlaten. Dat men nu stamgenoten en de BG in de steek laat ten gunste van zichzelf vind ik, en is naar mijn mening, laf en respectloos.

Dat Brain, VR, Quiem, weet ik veel welk kamp, anders had moeten handelen is aan een ieder om zelf te beoordelen. Iedereen zal een eigen (gekleurde en subjectieve) interpretatie hebben van de feiten. Jammer toch dat men hier nu elkaar de grond in boort en de interpretatie van anderen zonder sterk op de feiten te blijven hameren maar al te graag zwart wilt maken. Daarbij: ik weet dat het raar staat als men zijn eigen stam tegenspreekt. Maar ik weet wel zeker dat er hier ook Quiem spelers zitten die, diep van binnen, het ook laf vinden van VR. Maar proficiat, jullie hebben er goed van geprofiteerd.

Nu nog even doorzetten naar die 60%. :)
 

DeletedUser36954

Guest
Tsja, Quiem. Misschien heb ik een paar dagen geleden teveel de nadruk gelegd op Q en zijn (naar mijn subjectieve mening) medeverantwoordelijkheid dit leuk te houden (misschien naief of zelfs tactisch niet goed, maar wij wilden nooit goedkoop scoren op de ranking door zomaar met V/R te fuseren, toen het eigenlijk wel nodig was, waren de eisen vrij bizar naar onze mening). Maar zoals ik kat ook al ingame heb gezegd; je zou vanuit een kant gewoon kunnen redeneren dat dit 'tactisch recruteren' is geweest inderdaad, zoals gezegd wordt. Natuurlijk. Kansen pakken nu V/R echt zou gaan vallen, het is een manier.

Misschien dat ik gewoon te blown away was dat boomtak, 1 van de 2 grote leiders van V/R die ik maanden heb meegemaakt (dat ie teruggetrokken was als leider doet daar geen afbreuk aan) dit zou doen en daarom nieteens toespitste daarop. Maar wat gebeurd er, boomtak gaat anderen de schuld geven van zijn overstap en feiten echt verkeerd brengen, liegen noemen sommigen dat ook wel ben ik bang.
Boomtak, als je na zo'n extreme periode V/R eerst 2/3 dagen uit de stam gaat en het Future noemt en dan naar Quiem gaat, dan verbloem je echt geen overstap naar de vijand.
Enkele dagen voordat je uit V/R zou gaan, hoorden we al berichten en kregen we communicaties te lezen tussen hannibal en jou die al lang gericht waren op een overstap naar Q. Tijdens ons gesprek zei je als verdedigend argument voor jezelf, dat je niet ineens naar Quiem wilde gaan maar dat dit allang in voorbereiding was.
Ik pm'de je namelijk nadat ik die communicatie met hannibal had gelezen en NADAT jij op het gedeelde forum zelf je afscheidspost(s) had gedaan met jouw uitleg van jouw weggaan bij V/R. Maar de keus voor Quiem zat daar al in, die stukken die ik las vanuit jouw keyboard gedaan. En je/jullie had(den) het al geplanned vernam ik dus van jou.
Nu ga je het zo draaien alsof je eerst uit V/R ging en daarna pas tot de keus voor Quiem kwam en dat die mede veroorzaakt werden door de reacties van Brainers.
Ik heb je nog gepm't waarom ben je niet naar ons gekomen naar 'je vrienden', en daar heb je ook inhoudelijk antwoord op gegeven (zouden dezelfde mensen zijn die van V/R dan zouden komen en er zou niets veranderen).

Nimt (ik noem mensen niet meer bij eigen voornaam, omdat ik daarvoor een waarschuwing heb gekregen van een mod), Brain was gekgenoeg best actief en Q zeker natuurlijk. Middelmaat in deze wereld jawel, maar saai was het niet. Brain had nog best door gekunt en had ook precies een massa gedaan waarbij poekie eindelijk na veel strijd weleens zou kunnen vallen. Of nikki (zo heet ie op AF ook dus mag ik zo noemen neem ik aan) het had kunnen redden, zullen we nooit weten; zijn skills zal ik niet betwisten, maar we stonden klaar om echt goed door te gaan met 4-5 edelaars en restvegen paraat. We waren in ieder geval nog lekker bezig, met twee nieuwe mensen die massa's organiseerden en dat ging prima. De rest is al veel te veel beschreven, ook vanuit mijn kant; gewoon geen zin, absolute weerstand, om het zo te spelen. En ik bleek niet bepaald de enige te zijn die er zo over dacht.

Ook de dynamiek he, het ironische van dit allemaal. V/R dat dit zo doet, na alles. Zonde, ik vond hem leuk nimt, middelmaat maar doordat er zoveel mensen zo lang bleven zowel bij Brain als Q was het heel lang verschrikkelijk leuk en zijn de houdingen dat deze wereld supersaai is eigenlijk langzaam vedwenen. Het spetterde best wel zo nu en dan, zeker voor een oude wereld. Ik denk niet dat dat terug gaat komen op 26.
 

DeletedUser71618

Guest
Tsja, jammer alleen dat niemand even reageert op de berichten van Dave en mij. Die boomtakmou spelers hadden eerst zo'n grote mond maar blijkbaar vinden ze dit teveel van het goede.
 

DeletedUser66265

Guest
Nou vooruit, ik zal zo wel even op het bericht van dave en jou reageren.
 

DeletedUser66265

Guest
Nuja, ik ga op de feiten af zoals ze er liggen. Spelers/leiders/ = VR --> leaven en laten de BG achter.

Dat Quiem ze rekruteert is begrijpelijk gezien het overwicht dat je ermee krijgt. Enige puntje waar je wat op kan aanmerken is dat je gewoon voor een groot deel een stel inactieve noobs binnen haalt. Je doet dit puur voor het overwicht qua dorpen/troepen/accounts en niet als een echte versterking qua spelers. Niemand gaat me van een ander punt kunnen overtuigen, dit is precies zoals ik het zie en ik ben er van overtuigd dat het voornamelijk hierop neer komt vanuit Quiems kant. Desalniettemin, begrijpelijk en slim gespeeld.

Ik ben het hier dus niet helemaal mee eens..
Ja (V)(R) was zeker geen al te beste stam meer, en er zaten zeker een paar noobs in.
Als ik erbij was geweest met die keuze had ik ook gezegt: laat (V)(R) en edel ze lekker op.
Maar goed, blijkbaar was het meerendeel van de stam voor en is besloten om te recruiten.
Maar wat dan nog, ze hebben niet heel (V)(R) gerecruteerd.
Ze hebben een paar goede leden eruit gepikt, de rest hebben ze niks mee gedaan.
Dus dat het geen versterking is qua spelers omdat jij denkt dat ze een stel inactieve noobs binnenhalen ben ik niet met je eens. Niet heel (V)(R) zat namelijk vol met rotte spelers;)


Dat Brain boos is is even begrijpelijk. VR laat ze in de steek en waarschijnlijk gezien het hoge saaiheidsgehalte van deze wereld is de keuze die ze maken ook begrijpelijk. Eens is het genoeg geweest. Er moet een leuke uitdaging zijn maar in een geval als dit zijn er naar mijn idee te weinig vaardige Brain spelers die tegen een overmacht kunnen spelen en winnen. De activiteit zou verder ook alleen maar dalen gezien de wereld ouder en ouder wordt en het zou gewoon gaan gebeuren dat Brain vanuit zichzelf maar ook vanuit Quiem kapot gemaakt wordt. Dat ze er geen plezier zo meer in zien is niets minder dan begrijpelijk en normaal.

Tuurlijk is het begrijpelijk dat brain boos is, toen ik nog in Qaa? zat waren we ook niet blij toen devine opeens de bg ophefte en later zelfs met Q wilden gaan samenwerken.
En met Q waren we ook niet blij toen (V)(R) opeens de bg ophefte en toen met brain gezamenlijk ons aanviel..
Maar zijn wij ooit op delete gegaan?

Deze wereld word zeker steeds saaier, maar toch is gezamenlijk op delete gaan en dan zeggen dat je de betere was (in mijn ogen) toch wel iets TE.

De keuze die VR echter maakt valt te betwisten. Ik vind het enerzijds laf om richting je vijand te stappen welke je lang geleden zelf maar al te graag wilde aanvallen en daarom ook maar al te graag de BG wilde opzeggen. Want ja, ik heb met Quiem gepraat over het aanvallen van VR, maar in de tussentijd/vlak daarna heeft VR ook geluiden aan mij gemeld dat ze bijna klaar zouden zijn om Quiem te pakken en de BG te verbreken. Veel mooie informatie vanuit beide kampen die wezen op een strijd. Maar dan moet je die strijd ook voltooien of anders het strijdveld met opgeheven hoofd verlaten. Dat men nu stamgenoten en de BG in de steek laat ten gunste van zichzelf vind ik, en is naar mijn mening, laf en respectloos.

Tja hier weet ik verder niks vanaf, dat heb ik echt totaal niet gevolgd..
Echter ben ik het wil met je eens dat het laf/respectloos is zo als het is gegaan.
De spelers van (V)(R) lopen nu eigenlijk gewoon weg voor de aanvallen.
Echter kan ik dat vanuit hun standpunt wel begrijpen, maar dat komt mss omdat ik ex Q ben?

Dat Brain, VR, Quiem, weet ik veel welk kamp, anders had moeten handelen is aan een ieder om zelf te beoordelen. Iedereen zal een eigen (gekleurde en subjectieve) interpretatie hebben van de feiten. Jammer toch dat men hier nu elkaar de grond in boort en de interpretatie van anderen zonder sterk op de feiten te blijven hameren maar al te graag zwart wilt maken. Daarbij: ik weet dat het raar staat als men zijn eigen stam tegenspreekt. Maar ik weet wel zeker dat er hier ook Quiem spelers zitten die, diep van binnen, het ook laf vinden van VR. Maar proficiat, jullie hebben er goed van geprofiteerd.

Nu nog even doorzetten naar die 60%. :)

Ja en dat vind ikzelf ook **** irritand. Iedereen roept hier maar wat zonder echt met feiten te komen, en daardoor word het hier eigenlijk een grote puinhoop. En als er dan een grote post komt (nu yyz en jij, eerder twan), dan word dat gewoon negeert of met een slap antwoord weggevaagd.

Tja doorzetten naar die 60 % :p
Ik vrees dat dat enorm, maar dan ook echt enorm saai gaat worden:p
 

DeletedUser66265

Guest
Tsja, Quiem. Misschien heb ik een paar dagen geleden teveel de nadruk gelegd op Q en zijn (naar mijn subjectieve mening) medeverantwoordelijkheid dit leuk te houden (misschien naief of zelfs tactisch niet goed, maar wij wilden nooit goedkoop scoren op de ranking door zomaar met V/R te fuseren, toen het eigenlijk wel nodig was, waren de eisen vrij bizar naar onze mening). Maar zoals ik kat ook al ingame heb gezegd; je zou vanuit een kant gewoon kunnen redeneren dat dit 'tactisch recruteren' is geweest inderdaad, zoals gezegd wordt. Natuurlijk. Kansen pakken nu V/R echt zou gaan vallen, het is een manier.

tja, teveel nadruk wil ik niet zeggen, maar de schuld werd wel veel naar Q/(V)(R) geschoven, terwijl jullie zelf eigenlijk net zo schuldig zijn. (effe los van alles, ik ben wel benieuwd naar die (V)(R) eisen :$)
Tuurlijk kan je zeggen dat het tactisch recruteren is geweest, maar neem er wel bij dat Q 7 maanden lang eigenlijk tegen een meerderheid vocht. Om dat dan op deze manier gelijk te stellen vind ik niet zo heel vreemd.
Maar goed, zoals ik ook al tegen bjarne zei had ik zelf ze gewoon aan hun lot overgelaten en de front spelers van Q lekker laten edelen. Maar goed, dat is een keuze die je als leiding moet maken.

Misschien dat ik gewoon te blown away was dat boomtak, 1 van de 2 grote leiders van V/R die ik maanden heb meegemaakt (dat ie teruggetrokken was als leider doet daar geen afbreuk aan) dit zou doen en daarom nieteens toespitste daarop. Maar wat gebeurd er, boomtak gaat anderen de schuld geven van zijn overstap en feiten echt verkeerd brengen, liegen noemen sommigen dat ook wel ben ik bang.
Boomtak, als je na zo'n extreme periode V/R eerst 2/3 dagen uit de stam gaat en het Future noemt en dan naar Quiem gaat, dan verbloem je echt geen overstap naar de vijand.
Enkele dagen voordat je uit V/R zou gaan, hoorden we al berichten en kregen we communicaties te lezen tussen hannibal en jou die al lang gericht waren op een overstap naar Q. Tijdens ons gesprek zei je als verdedigend argument voor jezelf, dat je niet ineens naar Quiem wilde gaan maar dat dit allang in voorbereiding was.
Ik pm'de je namelijk nadat ik die communicatie met hannibal had gelezen en NADAT jij op het gedeelde forum zelf je afscheidspost(s) had gedaan met jouw uitleg van jouw weggaan bij V/R. Maar de keus voor Quiem zat daar al in, die stukken die ik las vanuit jouw keyboard gedaan. En je/jullie had(den) het al geplanned vernam ik dus van jou.
Nu ga je het zo draaien alsof je eerst uit V/R ging en daarna pas tot de keus voor Quiem kwam en dat die mede veroorzaakt werden door de reacties van Brainers.
Ik heb je nog gepm't waarom ben je niet naar ons gekomen naar 'je vrienden', en daar heb je ook inhoudelijk antwoord op gegeven (zouden dezelfde mensen zijn die van V/R dan zouden komen en er zou niets veranderen).

Ik neem aan dat deze tekst echt voor boom is? Ik zal er verder dan ook niet op reageren:p

Nimt (ik noem mensen niet meer bij eigen voornaam, omdat ik daarvoor een waarschuwing heb gekregen van een mod), Brain was gekgenoeg best actief en Q zeker natuurlijk.

Je weet dat je tegenwoordig wel voornamen op het af mag noemen zonder dat je een waarschuwing krijgt hea;)


Middelmaat in deze wereld jawel, maar saai was het niet. Brain had nog best door gekunt en had ook precies een massa gedaan waarbij poekie eindelijk na veel strijd weleens zou kunnen vallen. Of nikki (zo heet ie op AF ook dus mag ik zo noemen neem ik aan) het had kunnen redden, zullen we nooit weten; zijn skills zal ik niet betwisten, maar we stonden klaar om echt goed door te gaan met 4-5 edelaars en restvegen paraat. We waren in ieder geval nog lekker bezig, met twee nieuwe mensen die massa's organiseerden en dat ging prima. De rest is al veel te veel beschreven, ook vanuit mijn kant; gewoon geen zin, absolute weerstand, om het zo te spelen. En ik bleek niet bepaald de enige te zijn die er zo over dacht.

Middelmaat in de wereld tja..
Ook brain had zo zijn goede spelers, en ik denk zeker qua ervaring dat het niet eens zo gek veel zou verschillen.. Q heeft ook zijn mindere spelers, maar dankzei goede interne hulp valt toch wel veel te leren:)

tja die massa op poekie, dat zit me eerlijk gezegt niet helemaal lekker..
Om eerlijk te zijn waren jullie al erg ver (in zo'n korte tijd), en ik weet niet of ik veel had kunnen doen omdat ik zelf die dag er weer op kwam en een paar weken niet meer op poekie had gezeten. Laten we poekie maar in jullie voordeel zetten, want het blijft (helaas) een feit dat jullie dat account al aardig gebroken hadden voordat ik uberhaupt wat kon doen. bijna alle eigen deff was dood, en jullie hadden al aardig wat muren/hq/boeren plat..
Ik vrees dat als jullie door waren gegaan jullie van mij zeker nog een dikke 100 dorpen hadden kunnen pakken:(
Genoeg spelers die dat wss beter hadden kunnen doen maar goed:p

Ook de dynamiek he, het ironische van dit allemaal. V/R dat dit zo doet, na alles. Zonde, ik vond hem leuk nimt, middelmaat maar doordat er zoveel mensen zo lang bleven zowel bij Brain als Q was het heel lang verschrikkelijk leuk en zijn de houdingen dat deze wereld supersaai is eigenlijk langzaam vedwenen. Het spetterde best wel zo nu en dan, zeker voor een oude wereld. Ik denk niet dat dat terug gaat komen op 26.

Ja dit klopt wel, eigenlijk zijn er vrij veel spelers op deze wereld blijven hangen wat het juist leuk maakte. Er zijn maar vrij weinig mensen echt weggegaan (in vergelijking met andere werelden). En af en toe met massa's was het inderdaad leuk, maar de rest was toch echt wel saai.
 

DeletedUser36954

Guest
Zoals Bjarne zegt dat t met V/R is gelopen, klopt ook. Vergeef me, maar ik heb er geen zin meer in dit allemaal te gaan beschrijven. Laat ik wel zeggen dat Titus voor een hoop beleid voor een groot deel verantwoordelijk was en dat dit van hem uit eigenlijk vooral betekende: met iedereen praten en zorgen dat niemand ze aanvalt. Tijdens Gentle lulden ze zowel met ons als hun. Tijdens Q was dat ook t geval. Ze zeiden overigens tegen ons dat ze geen keiharde BG hadden met Q maar dat ze hadden gepraat en hun eisen niet ok vonden, zelfde smoesje als met Gentle. Uiteindelijk zijn ze met ons 7 mnd de oorlog ingegaan, iets wat ze in het begin niet fijn vonden; de meesten hadden liever doorgegaan met ongestoord dorpjes verzamelen van inferieur spul.

Hun eisen, zij hadden bepaald bv. welke leiders van ons er in de 'raad' zouden plaats nemen, waar bv. blauweufo niet bij zat maar hoogheidhugo wel en ze wilden dat wij naar hun toe kwamen. Naja kijk als je niet in een ei hebt geleefd afg. 7 mnd op w26 en je gaat dan eisen dat Brain naar V/R moet komen en de leiders voor ons bepaalt werden en onze oprichtersstatus blauwe geen leiding is. Tsja, dan vragen wij ons wel even af.......
Wij hebben oprecht nooit goedkoop willen scoren door V/R op te nemen alhoewel we ALTIJD duidelijk hebben gemaakt dat onze vrienden bij nood altijd welkom zijn; dat was altijd duidelijk. Maar als je verwacht dat wij alles opgeven en naar V/R geen en onder hun structuur gaan werken, terwijl ze zichzelf als collectief alleen maar voor paal gezet hebben 7 mnd lang, dan kan dat in mijn beleving vrij bizar genoemd worden denk.

Magoe, dat goedkoop scoren, ik vind met de manier waarop ik tegen dit spel aan kijk, dat Quiem goedkoop heeft gescoord hier en later dat ook nog redelijk trots uitdraagt als 'tactisch recruteren'.
Wij hadden gewoon absolute weerstand om tegen de mensen te spelen die wij 7 mnd als bondgenoot hebben gezien. Dat feestje ging gewoon niet door. Tactisch recruteren jazeker, en een overmacht binnenhalen jazeker (paar spelers ja, maar het zijn niet de minsten in account van die groep), zonder ECHT goed naar individuele capaciteiten te kijken, jazeker. Brain vind dat Quiem hiermee toch de wereld verpest heeft waar het leuk was (overmacht die jij beschrijf is zo'n voorbeeld van een rare zienswijze; we hadden geen overmacht, jullie vergeten gewoon consequent jullie eigen BG's op te tellen bij jezelf, maar die van ons reken je wel mee). Quiem vind dat de reactie van Brain dit heeft gedaan. Wat kunnen ze anders.

Quiem heeft gewoon vooral op recrutering en diplomatie gewonnen, dat is wel degelijk een onderdeeld van tw, of je het (zoals ik) nou leuk vind of niet. Ze hebben diplomatisch gewonnen met D.V voor hun te schalen en ze voor hun gunstige dingen te laten doen, met 'de flaps/arhandir-groep', met nog enkele recruteringen, S hadden ze volgens mij al als BG, en nu met recruteren binnen onze eigen 7-mdn BG, waar het vrij slim gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheden. Ik denk dat dit ook komt omdat hun leiders hier hun sterke punten (onder anderen) hebben; genoeg dingen voorbij zien komen. Maar ik had het mooier gevonden als Q had kunnen laten zien (tegenover Brain) dat het goeie massa's kon organiseren. Maanden na het begin van de oorlog werd nog steeds het standpunt gebruikt van onderschatting van Brain. Maar feit is toch ook dat er gewonnen moest worden van V/R.
Quiem heeft ook gewonnen op snelheid van algemene groei van hun accounts; dat is simpelweg te zien geweest in de rankings. Q had meer mensen die 'ranking spelers' waren met succes. Het enige wat Brain eigenlijk beter deed dan Quiem, was het rechtstreekse 1 op 1 aanvallen en de score die daaruit voort kwam. Maar dat deed t dan ook wel ongeveer 5x zo succesvol.

Ik geloof dat Q nu eindelijk wilde gaan doen wat ik altijd al heb gevonden: vol gas op 1 gebied en dat compleet slopen/domineren/edelen-trachten. Het argument van we moesten het verdelen is inhoudelijk een eigen keuze geweest die maar bleef voortbestaan.
Zo kan ik wel meer zinnen schrijven, maar de massa's van Quiem, dat was niet waar de sterke punten van de leiders van Q lagen naar mijn mening (ik weet niet wie ze organiseerden hoor). Dat had zoveel beter gekunt. Moet wel eerlijk zeggen dat het steeds beter werd en dat Quiem ons op een gegeven moment wel degelijk pijn kon doen (basbas) en moet ook gezegd worden dat ondanks dat we als boter door hatori en lemis kwamen, met belachelijk veel gemak wanneer we daarop toespitsten, dan poekie een zware dobber voor ons was. En dat spel van nikki, gewoon aanvallen/verdedigen en het pure tw spel spelen, dat is nou waarom ik hem, ondanks sommige rare argumenten hierboven n.m.m., kan waarderen en respecteren.

Brain had jullie 100% massa op ons actief verdedigd, zoals jullie weten waren we zelf net aangekomen en ook aardig wat van plan. Het spijt ons dat we daarvan weggelopen zijn. De redenen waarom zijn uitvoerig beschreven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66265

Guest
en dat is dus het punt, je gaat een bg als (V)(R) toch niet serieus vergelijken met de bg's die wij hadden :O

Wij probeerden het met die bg's een beetje recht te trekken, maar iedereen weet dat die bg's van ons niet veel voorstelden.
 

DeletedUser71618

Guest
Ik ben het hier dus niet helemaal mee eens..
Ja (V)(R) was zeker geen al te beste stam meer, en er zaten zeker een paar noobs in.
Als ik erbij was geweest met die keuze had ik ook gezegt: laat (V)(R) en edel ze lekker op.
Maar goed, blijkbaar was het meerendeel van de stam voor en is besloten om te recruiten.
Maar wat dan nog, ze hebben niet heel (V)(R) gerecruteerd.
Ze hebben een paar goede leden eruit gepikt, de rest hebben ze niks mee gedaan.
Dus dat het geen versterking is qua spelers omdat jij denkt dat ze een stel inactieve noobs binnenhalen ben ik niet met je eens. Niet heel (V)(R) zat namelijk vol met rotte spelers;)

Dan verschillen we daarover in mening. Ik weet dat ze niet heel VR gerecruiteerd hebben. Dat was ook volstrekt idioot geweest.

Tuurlijk is het begrijpelijk dat brain boos is, toen ik nog in Qaa? zat waren we ook niet blij toen devine opeens de bg ophefte en later zelfs met Q wilden gaan samenwerken.
En met Q waren we ook niet blij toen (V)(R) opeens de bg ophefte en toen met brain gezamenlijk ons aanviel..
Maar zijn wij ooit op delete gegaan?

Deze wereld word zeker steeds saaier, maar toch is gezamenlijk op delete gaan en dan zeggen dat je de betere was (in mijn ogen) toch wel iets TE.

Q had het opheffen van de BG met VR zelf al voorspeld en was daarop voorbereid, dat is een heel andere situatie. Ik heb daarover al wat genoemd in eerdere berichten.

Tja hier weet ik verder niks vanaf, dat heb ik echt totaal niet gevolgd..
Echter ben ik het wil met je eens dat het laf/respectloos is zo als het is gegaan.
De spelers van (V)(R) lopen nu eigenlijk gewoon weg voor de aanvallen.
Echter kan ik dat vanuit hun standpunt wel begrijpen, maar dat komt mss omdat ik ex Q ben?

Vanuit hun standpunt is het begrijpelijk, maar begrijpelijk voor de buitenwereld is dat ze geen zelfrespect hebben. :)

Ja en dat vind ikzelf ook **** irritand. Iedereen roept hier maar wat zonder echt met feiten te komen, en daardoor word het hier eigenlijk een grote puinhoop. En als er dan een grote post komt (nu yyz en jij, eerder twan), dan word dat gewoon negeert of met een slap antwoord weggevaagd.

Tja doorzetten naar die 60 % :p
Ik vrees dat dat enorm, maar dan ook echt enorm saai gaat worden:p

Snel zoveel mogelijk noobjes wegedelen :) Minder dorpjes van spelers op de wereld. Geen Barbs meer edelen maar alle edels en clears mooi gebruiken voor spelertjes. Dan is het lekker snel afgelopen en kan iedereen door naar een nieuwe wereld.
 

DeletedUser36954

Guest
en dat is dus het punt, je gaat een bg als (V)(R) toch niet serieus vergelijken met de bg's die wij hadden :O

Wij probeerden het met die bg's een beetje recht te trekken, maar iedereen weet dat die bg's van ons niet veel voorstelden.

Dat is idd hier de kern misschien wel van onze verschillende zienswijzes

Ik vind het belachelijk dat jullie die niet willen vergelijkbaar achten.

- V/R presteerde werkelijk voor geen ene millimeter, op Inge na van tijd tot tijd, dat moeten we haar toch nageven
- D.V. was succesvol door ons in onze ilco gat aan te vallen, ja diezelfde ilco die nu op dit forum mooie praatjes had, maar HIJ was degene die opeens geen tijd meer had en wegliep. Ik mocht de defense linie instellen nadat hij zich een paar weken had laten edelen
- S Sorry hoor nikki, maar S presteerde soms beter dan jullie eigen leden. Heb je enig idee hoe makkelijk wij 2x door hatorihanzo heenkwamen en 1 keer door lemis, door welke redenen dan ook. We hadden meer moeite met S toen wij hun gingen aanvallen (hey, toen hebben wij ook moeten verdelen)


Dus jullie moesten aanvallen en verdedigen verdelen terwijl V/R nieteens enigzins fatsoenlijk ging terugaanvallen en wij moesten dit doen tov S en DV terwijl die wel van tijd tot tijd meededen met dezelfde aanvalsgolven.

Ik snap er tot op de dag van vandaag geen ene millimeter van hoe jullie dat zien.
 

DeletedUser66265

Guest
Dat is idd hier de kern misschien wel van onze verschillende zienswijzes

Ik vind het belachelijk dat jullie die niet willen vergelijkbaar achten.

- V/R presteerde werkelijk voor geen ene millimeter, op Inge na van tijd tot tijd, dat moeten we haar toch nageven

(V)(R) presteerde inderdaad weinig, maar dat houd niet in dat (V)(R) bakken met deff wegtrok omdat ze wel genoeg off hadden.

- D.V. was succesvol door ons in onze ilco gat aan te vallen, ja diezelfde ilco die nu op dit forum mooie praatjes had, maar HIJ was degene die opeens geen tijd meer had en wegliep. Ik mocht de defense linie instellen nadat hij zich een paar weken had laten edelen

Ja maar zeg nou eerlijk, waren jullie aan dv net zoveel offensiefe/deffensieve kracht kwijt als wij aan (V)(R) ?
Ik durf er heel wat om te verwedden van niet.

- S Sorry hoor nikki, maar S presteerde soms beter dan jullie eigen leden. Heb je enig idee hoe makkelijk wij 2x door hatorihanzo heenkwamen en 1 keer door lemis, door welke redenen dan ook. We hadden meer moeite met S toen wij hun gingen aanvallen (hey, toen hebben wij ook moeten verdelen)

Hier hoef je je niet om te verontschuldigen hoor, dat is namelijk te hopen voor S:p
Ten eerste zijn de Q accountjes die je hier opnoemt steeds niet actieve account geweest of spelers die zeiden dat alles oke was wegrenden. (inderdaad goed gedaan van jullie, maar dat moet je niet vergelijken met S)

Daarnaast had S maar een heel klein front met jullie, dus kon redelijk makkelijk gestacked door hunzelf worden.

En als laatste, stel dat S daar teruggedreven werd, weet je hoe groot het poekieboe front dan wel niet zou worden?
Dat zou verschikkelijk worden..

S front was dan ook ons front, toen die week lange wave van jullie op ons kwam stond nog 70 % van onze deff aan het S front. Simpelweg omdat zei voor ons eigen welzijn van belang waren. Heb je S namelijk ooit goede snipes zijn verichten?

Daarbij lag S ook redelijk in mijn buurt, dus ik had mijn os binnen 40 uur terug waardoor als er een echte massa van jullie zou komen wij niet in de problemen zouden komen.


Dus jullie moesten aanvallen en verdedigen verdelen terwijl V/R nieteens enigzins fatsoenlijk ging terugaanvallen en wij moesten dit doen tov S en DV terwijl die wel van tijd tot tijd meededen met dezelfde aanvalsgolven.

ROTK heeft een hele tijd rang 1 odd gestaan, door wie denk je dat hij aangevallen werd?
Hij heeft flinke (V)(R) waves te verduren gehad hoor.

Inge draaide ook mee om rang 1 odd, die heeft ook aardig wat off van q verslonden daardoor..

Wat hebben dv/s verder voor schrikwekkende dingen gedaan dat jullie aan hun net zoveel off/deff kwijt waren als wij aan (V)(R) ?

Ik vind stammen als dv/s eerder vergelijkbaar als bv brains, niet als (V)(R).

Ik snap er tot op de dag van vandaag geen ene millimeter van hoe jullie dat zien.
zo zie ik het.

(V)(R) presteerde inderdaad weinig, maar dat houd niet in dat (V)(R) bakken met deff wegtrok omdat ze wel genoeg off hadden.



Ja maar zeg nou eerlijk, waren jullie aan dv net zoveel offensiefe/deffensieve kracht kwijt als wij aan (V)(R) ?
Ik durf er heel wat om te verwedden van niet.



Hier hoef je je niet om te verontschuldigen hoor, dat is namelijk te hopen voor S:p
Ten eerste zijn de Q accountjes die je hier opnoemt steeds niet actieve account geweest of spelers die zeiden dat alles oke was wegrenden. (inderdaad goed gedaan van jullie, maar dat moet je niet vergelijken met S)

Daarnaast had S maar een heel klein front met jullie, dus kon redelijk makkelijk gestacked door hunzelf worden.

En als laatste, stel dat S daar teruggedreven werd, weet je hoe groot het poekieboe front dan wel niet zou worden?
Dat zou verschikkelijk worden..

S front was dan ook ons front, toen die week lange wave van jullie op ons kwam stond nog 70 % van onze deff aan het S front. Simpelweg omdat zei voor ons eigen welzijn van belang waren. Heb je S namelijk ooit goede snipes zijn verichten?

Daarbij lag S ook redelijk in mijn buurt, dus ik had mijn os binnen 40 uur terug waardoor als er een echte massa van jullie zou komen wij niet in de problemen zouden komen.




ROTK heeft een hele tijd rang 1 odd gestaan, door wie denk je dat hij aangevallen werd?
Hij heeft flinke (V)(R) waves te verduren gehad hoor.

Inge draaide ook mee om rang 1 odd, die heeft ook aardig wat off van q verslonden daardoor..

Wat hebben dv/s verder voor schrikwekkende dingen gedaan dat jullie aan hun net zoveel off/deff kwijt waren als wij aan (V)(R) ?

Ik vind stammen als dv/s eerder vergelijkbaar als bv brains, niet als (V)(R).


zo zie ik het.




@ bjarne, zie pas net dat jij en dave samenspelen?
Vandaar je activiteit hier opeens xd?
 

DeletedUser36954

Guest
Mark en Bjarne spelen daar vooral samen sinds ongeveer 1 nov, ben praktisch gestopt
 

DeletedUser67641

Guest
- D.V. was succesvol door ons in onze ilco gat aan te vallen, ja diezelfde ilco die nu op dit forum mooie praatjes had, maar HIJ was degene die opeens geen tijd meer had en wegliep. Ik mocht de defense linie instellen nadat hij zich een paar weken had laten edelen

Geen problemen mee dat je me afbreekt dave, maar geef je dan ook wel even aan dat JULLIE degenen waren die niet de os stuurden waar ik om gevraagd had? Als ik 6 weken van tevoren 60 def dorpjes vraag omdat ik weet dat ik het anders niet ga halen, en die dan niet krijg, verbaast het je dan dat ik er genoeg van krijg?

En aangezien je nu zelf te weinig tijd hebt, weet je toch wel wat het is neem ik aan? Gewoon onderhouden lukte me nog, maar als ik alleen moet gaan deffen lukt het niet.
 
Bovenaan