De Verenigde Staten van Amerika

DeletedUser

Guest
Van je laatste uitspraak zou ik graag wat directe cijfers zien. En als de Zwitsers er, en dan moet ik even van jouw woord uitgaan, er inderdaad mee om kunnen gaan, dan ligt het dus gewoon aan de Amerikanen. En de drugskartels zijn vooral actief in het dunbevolkte zuiden van Amerika en het dichtbevolkte noorden(!) van Mexico. Daar komen die getallen dus niet vandaan. Elke staat heeft geen wapenverbod. Wel liggen zijn de restricties in sommige staten hoger. In staten als Arizona en Alabama mag je met een vergunning van het eerste niveau al een wapen verborgen bij je dragen: Op niveau 2 mag je hem open en bloot meenemen waar je ook wilt, als je je vergunning kunt tonen aan de politie. Dit is natuurlijk erg extreem, en daarom is dit ook in slechts 3 staten de wet. In alle andere staten heb je een vergunning van het 2e niveau nodig om een wapen verborgen bij je te dragen en mag je het niet zo maar trekken.

Er vallen ook veel meer doden daar omdat inbrekers, die in feite niet zulke grote criminelen(hoeven) zijn, gewoon worden doodgeschoten door de bewoners.

Rare jongens, die Amerikanen. Ik mag ze sowieso niet.

Je hebt de cijfers toch.
Per jaar komt één zwitser per 250.000 in aanraking met Gun violence.
Met die drug kartels bedoel ik dat als ze nog geen drugsmokkel kunnen stoppen hoe kunnen ze dan illegale wapenhandel stoppen?
Een belangrijke vraag als je burgers gaat ontwapenen hoe ga je ze namelijk beschermen.
Er zijn zones waar wapens helemaal verboden zijn.
Denk aan scholen, publieke gebouwen bepaalde new yorkse achterbuurten.

Kan mij niet schelen of het grote criminelen zijn als ze kunnen stelen kunnen ze de gevolgen ook wel dragen.
Bespaart de maatschappij trouwens veel.

Je mag Belgen niet je mag Amerikanen niet...
Heb je een lijstje of haat je gewoonweg iedereen?
 

DeletedUser

Guest
Hoezo haat ik belgen? Enfin

En amerikanen en belgen zijn echt niet iedereen :) gelukkig maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mijn pa heeft High School en College gedaan in de VS, veel vrienden gemaakt voor het leven en een leuke tijd gehad.
Geniet d'r maar van jongen!
 

DeletedUser

Guest
Wel ik hoop dat die Amerikanen zich weer gaan vergissen bij Korea zodat we weer eens zien hoe stom ze bezig zijn.
 

DeletedUser

Guest
Als we afgestudeerd zijn (aan de hogeschool) gaan we (man of 10) er heen :) Total loss.
 

DeletedUser

Guest
Even terugkomend op dat wapenbezit in de VS, het brengt idd niet veel goeds.
Me pa ging met stel vrienden van hem kamperen toen ze klaar waren met high school, toen dacht een jongen en een meisje dat ze hun houtskool gepikt hadden, toen kregen ze ruzie en ging die jongen vriend van me pa slaan, toen pakte dat meisje een geweer om te dreigen, gevolg mijn pa & ze vrienden rennen weg, schiet ze daarna in het wilde weg om ze nog even te laten schrikken, kogel heeft vriend van me pa geraakt, die kon het niet navertellen ;)
 

DeletedUser34772

Guest
Even terugkomend op dat wapenbezit in de VS, het brengt idd niet veel goeds.
Me pa ging met stel vrienden van hem kamperen toen ze klaar waren met high school, toen dacht een jongen en een meisje dat ze hun houtskool gepikt hadden, toen kregen ze ruzie en ging die jongen vriend van me pa slaan, toen pakte dat meisje een geweer om te dreigen, gevolg mijn pa & ze vrienden rennen weg, schiet ze daarna in het wilde weg om ze nog even te laten schrikken, kogel heeft vriend van me pa geraakt, die kon het niet navertellen ;)

Dat ging ik net vertellen :(
 

DeletedUser16501

Guest
Zeer interessant topic! Ik ben een groots fan van Amerika. Waarom? Ik kan het gewoon niet uitleggen. In elk geval de culturele diversiteit, de relatief kleine historie waar heel veel in is gebeurd, de mentaliteit, en de grote invloed op andere landen. De muziek die ik luister komt vrijwel allemaal uit Amerika. Ik denk dat 95% daarvan vandaan komt. Engelse muziek vind ik maar niets. (behalve classic rock) Al met al zorgt dit ervoor dat ik echt een groot fan ben van dit land.
De wapenwet heeft wel iets speciaals, maar toch voel ik me er niet veiliger door. Dat is ook uit cijfers gebleken. Maar mensen die zeggen dat Nederland veiliger is, moeten echt eens nadenken wat er allemaal in ons kleine landje is gebeurd. Een land war 16 miljoen mensen wonen, is een politicus vermoord, een filmregisseur, heeft een man een aanslag proberen te plegen op het koningshuis, heeft een man zichzelf in brand gestoken uit protest, en dan nog niet eens begonnen over het bloedbad in het winkelcentrum in Alphen a/d Rijn. Ik dwaal nu wel echt af, maar dit moest ik gewoon even kwijt.

Terug over Amerika: ik ben geslaagd voor mijn HAVO diploma, en ga dit jaar geen opleiding doen, maar een jaartje fulltime werken, en in maart 2012, voor 2 maanden (alleen) naar de Verenigde Staten.
Ik ga hier het westen (california, nevada, met de schoonheid van de natuur) en het zuidoosten bezoeken. Denk hierbij aan Tennessee, Florida, Georgia e.d. Dus de staten waar het echte zuiden nog leeft. Ik vind de manier van leven daar erg interessant, met de zuidelijke tradities. (uiteraard geen slavernij)

Meer hierover kun je vinden op: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=105617

En zeker de Madi gras beleven? :p

Van je laatste uitspraak zou ik graag wat directe cijfers zien. En als de Zwitsers er, en dan moet ik even van jouw woord uitgaan, er inderdaad mee om kunnen gaan, dan ligt het dus gewoon aan de Amerikanen. En de drugskartels zijn vooral actief in het dunbevolkte zuiden van Amerika en het dichtbevolkte noorden(!) van Mexico. Daar komen die getallen dus niet vandaan. Elke staat heeft geen wapenverbod. Wel liggen zijn de restricties in sommige staten hoger. In staten als Arizona en Alabama mag je met een vergunning van het eerste niveau al een wapen verborgen bij je dragen: Op niveau 2 mag je hem open en bloot meenemen waar je ook wilt, als je je vergunning kunt tonen aan de politie. Dit is natuurlijk erg extreem, en daarom is dit ook in slechts 3 staten de wet. In alle andere staten heb je een vergunning van het 2e niveau nodig om een wapen verborgen bij je te dragen en mag je het niet zo maar trekken.

Er vallen ook veel meer doden daar omdat inbrekers, die in feite niet zulke grote criminelen(hoeven) zijn, gewoon worden doodgeschoten door de bewoners.

Rare jongens, die Amerikanen. Ik mag ze sowieso niet.

Zwitserse hebben nog altijd angst voor buitenlandse invallen, vandaar dat elk burger een wapen in bezit heeft en de bunkers nog goed onderhouden worden ed.

Jullie vergeten even de achterbuurtwijken in het VS waar bendes elkaar beschieten en vermoorden.

Senne, have fun daar, maar pas op voor de achterstandswijken.

Zelf vind ik de Amerikanen oppervlakkig en te zwart/wit.
 

DeletedUser

Guest
En zeker de Madi gras beleven? :p



Zwitserse hebben nog altijd angst voor buitenlandse invallen, vandaar dat elk burger een wapen in bezit heeft en de bunkers nog goed onderhouden worden ed.

Jullie vergeten even de achterbuurtwijken in het VS waar bendes elkaar beschieten en vermoorden.

Senne, have fun daar, maar pas op voor de achterstandswijken.

Zelf vind ik de Amerikanen oppervlakkig en te zwart/wit.

Mardi Gras valt op 21 februari 2012, en ik ben er pas vanaf maart.. :(
 

DeletedUser16501

Guest
Zou wel een leuke bijkomstigheid zijn, maar geen ramp :p

Geloof ik niet. Elk vent staat gratis en live ontbloote vrouwelijke voorgevels niet af :p

Niet voor niets zo popi bij de kerels.

Mannen.. ^^
 

DeletedUser

Guest
Nog enkele jaren te gaan dan zeker? :D

Nog zo'n 5-6 jaar :D. Langetermijnsplanning :cool:. Hangt eigenlijk een beetje af of we na onze Master IT nog een jaartje universiteit bij doen voor Ingenieur in de technische wetenschappen..
 

DeletedUser

Guest
VS is een mogelijkheid om een half jaar te studeren voor internationaal studiepunten over een paar jaar.
Maar Amerika lijkt mij nou echt helemaal niks..
 
Bovenaan