De Verenigde Staten van Amerika

DeletedUser974

Guest
Jah want Amerika is lekker veilig, vallen ook nooit doden door dat achterlijke vuurwapenbezit.

Dream on.

Hier in NL zijn wapens wel verboden, maar vallen ook doden door vuurwapenbezit..
Als iemand graag een wapen wil, komt hij er toch wel aan.
 

DeletedUser

Guest
Doden in VS door vuurwapens in een jaar: +/- 9300.
Aantal doden in Duitsland door vuurwapens: +/- 80

In Duitsland wonen 80 miljoen, in de VS 300 miljoen. Laten we dan zeggen 80x4=320 miljoen, dat is 320 doden. En kijk hoe dat tegenover 9300 staat. Oh, en vergunningen zijn net zo makkelijk te krijgen als je veterstrikdiploma+ de zwarte markt is ontstaan door LEGALE aankopen vanuit winkels naar inkopers van wapens die ze dus 'illegaal' doorverkopen naar mensen die niet bereid zijn het kleine bedrag dat wordt gevraagd te betalen voor een wapenvergunning. Jouw redeneringen kloppen dus niet. Er vallen daar meer doden door legaal wapenbezit. Punt uit.

Heeft Duitsland dan een grens dat duizenden kilometers groot is waar zwaargewapende drugkartels wet maken?
De vergunningen mogen inderdaad wat strenger met verplichte lessen en examen om de zoveel jaar.
Als ze in het illegale circuit zijn beland zijn is het toch geen legaal wapenbezit meer?

Trouwens wat met Zwitserland?
Zij hebben per persoon nog meer geweren dan in Amerika.
Toch hebben zij heel weinig problemen ermee.

Police statistics for the year 2006[13] records 34 killings or attempted killings involving firearms, compared to 69 cases involving bladed weapons and 16 cases of unarmed assault. Cases of assault resulting in bodily harm numbered 89 (firearms) and 526 (bladed weapons). As of 2007, Switzerland had a population of about 7,600,000. This would put the rate of killings or attempted killings with firearms at about one for every quarter million residents yearly. This represents a decline of aggravated assaults involving firearms since the early 1990s. The majority of gun crimes involving domestic violence are perpetrated with army ordnance weapons, while the majority of gun crime outside the domestic sphere involves illegally held firearms.[14]

Daarbij, hoe komt het dat in Amerika de plaatsen waar wapens legaal niet gebruikt mogen worden ze het meeste misbruikt worden?
 

DeletedUser

Guest
Als de scholen daar echt zo zijn als in American Pie, dan wil ik daar wel gaan studeren :D.
Ooit wil ik zelf een rondreis daar doen, 2 maandjes ofzo. Prachtig land
 

DeletedUser34772

Guest
Hier in NL zijn wapens wel verboden, maar vallen ook doden door vuurwapenbezit..
Als iemand graag een wapen wil, komt hij er toch wel aan.

Toch een pak minder doden hoor. En harde criminelen kunnen dan nog altijd wel makkelijk aan een vuurwapen komen, maar voor tieners die even hun school willen afknallen of een geschifte gek die even midden in een stad in het rond gaat schieten word het toch al wat moeilijker...
 

DeletedUser

Guest
Wel opvallend dat nu we over Amerika beginnen, direct wordt gepraat over moord en wapens. :p
 

DeletedUser

Guest
Heeft Duitsland dan een grens dat duizenden kilometers groot is waar zwaargewapende drugkartels wet maken?
De vergunningen mogen inderdaad wat strenger met verplichte lessen en examen om de zoveel jaar.
Als ze in het illegale circuit zijn beland zijn is het toch geen legaal wapenbezit meer?

Trouwens wat met Zwitserland?
Zij hebben per persoon nog meer geweren dan in Amerika.
Toch hebben zij heel weinig problemen ermee.

Police statistics for the year 2006[13] records 34 killings or attempted killings involving firearms, compared to 69 cases involving bladed weapons and 16 cases of unarmed assault. Cases of assault resulting in bodily harm numbered 89 (firearms) and 526 (bladed weapons). As of 2007, Switzerland had a population of about 7,600,000. This would put the rate of killings or attempted killings with firearms at about one for every quarter million residents yearly. This represents a decline of aggravated assaults involving firearms since the early 1990s. The majority of gun crimes involving domestic violence are perpetrated with army ordnance weapons, while the majority of gun crime outside the domestic sphere involves illegally held firearms.[14]

Daarbij, hoe komt het dat in Amerika de plaatsen waar wapens legaal niet gebruikt mogen worden ze het meeste misbruikt worden?

Van je laatste uitspraak zou ik graag wat directe cijfers zien. En als de Zwitsers er, en dan moet ik even van jouw woord uitgaan, er inderdaad mee om kunnen gaan, dan ligt het dus gewoon aan de Amerikanen. En de drugskartels zijn vooral actief in het dunbevolkte zuiden van Amerika en het dichtbevolkte noorden(!) van Mexico. Daar komen die getallen dus niet vandaan. Elke staat heeft geen wapenverbod. Wel liggen zijn de restricties in sommige staten hoger. In staten als Arizona en Alabama mag je met een vergunning van het eerste niveau al een wapen verborgen bij je dragen: Op niveau 2 mag je hem open en bloot meenemen waar je ook wilt, als je je vergunning kunt tonen aan de politie. Dit is natuurlijk erg extreem, en daarom is dit ook in slechts 3 staten de wet. In alle andere staten heb je een vergunning van het 2e niveau nodig om een wapen verborgen bij je te dragen en mag je het niet zo maar trekken.

Er vallen ook veel meer doden daar omdat inbrekers, die in feite niet zulke grote criminelen(hoeven) zijn, gewoon worden doodgeschoten door de bewoners.

Rare jongens, die Amerikanen. Ik mag ze sowieso niet.
 

DeletedUser

Guest
Als de scholen daar echt zo zijn als in American Pie, dan wil ik daar wel gaan studeren :D.
Ooit wil ik zelf een rondreis daar doen, 2 maandjes ofzo. Prachtig land

Nee. Geen prachtig land. In welk sprookje leef jij? Er is daar minder vrijheid dan waar dan ook. Zo spreken ze bijvoorbeeld van 'Freedom of Speech', maar niets is minder waar.
 

DeletedUser17653

Guest
Drinken aan 21 jaar :eek:

Eerst drinken en dan pas leren rijden, ja toch? :cool:
 

DeletedUser

Guest
Nee. Geen prachtig land. In welk sprookje leef jij? Er is daar minder vrijheid dan waar dan ook. Zo spreken ze bijvoorbeeld van 'Freedom of Speech', maar niets is minder waar.
Tja, als ik mag kiezen tussen de watervallen van Coo of de Grand Canyon. Dan lijkt het me prachtig
 

DeletedUser

Guest
Waar haal je die onzin vandaan? :eek:

Van... Al het nieuws uit de VS... Ik heb de nieuwszenders daar een tijdje gevolgd. Wat een walgelijk volk zijn die Amerikanen. En wij als Nederland maar achter ze aanhollen.
 

DeletedUser

Guest
Van... Al het nieuws uit de VS... Ik heb de nieuwszenders daar een tijdje gevolgd. Wat een walgelijk volk zijn die Amerikanen. En wij als Nederland maar achter ze aanhollen.

Amerika is veel groter als Nederland, wat verwacht je nu dat er minder overvallen enzo zouden gebeuren. Hoe meer mensen, hoe meer overvallen enzo.
 

DeletedUser

Guest
Toronto is volgens mij zelfs een van de grootste steden van Canada, als het al niet de grootste is.
 

DeletedUser

Guest
Van... Al het nieuws uit de VS... Ik heb de nieuwszenders daar een tijdje gevolgd. Wat een walgelijk volk zijn die Amerikanen. En wij als Nederland maar achter ze aanhollen.

Jij leeft in het sprookje dat Nederland lief en mooi is zeker? Nederland is in inwonersaantal 19x zo klein, en denk eens na wat hier allemaal in 10 jaar tijd gebeurt.

6 mei 2002 - Moord Pim Fortuyn
2 november 2004 - Moord Theo van Gogh
30 april 2009 - Karst Tates probeert een aanslag te plegen op het koningshuis, en doodt 7 mensen.
6 april 2011 - Man steekt zichzelf uit protest in de brand.
9 april 2011 - Alphen a/d Rijn bloedbad.

Dan nog niet eens over een vent als Geert Wilders begonnen, die wereldwijd door verschillende anti-islam figuren wordt aanbeden.

Van... Al het nieuws uit de VS... Ik heb de nieuwszenders daar een tijdje gevolgd.

Je hoort over gevallen in Amerika omdat Amerika een westers land is, dus zulke gevallen komen naar buiten in de media.
Ben je zo naïef dat je denkt dat zulke dingen niet in Rusland, China of andere grote landen gebeuren? Je kiest gewoon een standpunt dat je niet kunt onderbouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser17653

Guest
Jij bent best wel naief

Kim De Gelder, Hans van Themsche, Dutroux, Bende van Nijvel. Janssens, moord op Joe van Thempse, moord op Stacy en die andere, argh
Die parachutemoord.
Kutland.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

In elk land gebeuren zo'n dingen wel, denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Die heb je hier natuurlijk niet :D

maar lijkt me echt wel een gaaf land, al moeten ze wapens toch is gaan verbieden :p Waar zit je ergens in Californië?

Vlakbij LA.

Verenigde Staten, dus je gaat enkele kilootjes (freshmans fifteen) groeien komend jaar :)

Het studeren is... studeren. Het collegegeld ligt daar zo 10 tot 50x hoger dan in Nederland dus iedereen om je heen zal het ook erg serieus aanpakken. Gelukkig kan jij ernaast nog tennissen.
Californië is gaaf. Ga je daar ook rondreizen? Dat is namelijk wel aan te bevelen. En mag ik mee in je koffer?

Veel plezier in De U S and A! :D

Haha, thx :). Collegegeld is hoog ja, gelukkig kon ik een beurs krijgen. Weet niet of ik die kans krijg om rond te reizen, hoop van wel natuurlijk :p.
 
Bovenaan