De Verenigde Staten van Amerika

DeletedUser

Guest
De Verenigde Staten, officieel de Verenigde Staten van Amerika, afgekort VS (Engels: United States of America, afgekort USA of US), zijn een federatie van 50 staten en het district Columbia, grotendeels in Noord-Amerika gelegen. Twee van de vijftig staten, Alaska en Hawaï, liggen gescheiden en grenzen niet aan de andere staten. Tot het land behoren ook diverse eilandgebieden in de Caraïbische Zee en de Grote Oceaan. De Verenigde Staten zijn het op twee na grootste land ter wereld in bevolking, na China en India. Tevens is het het op drie na grootste land in oppervlakte, na Rusland, Canada en China.

animaatjes-amerika-47248.gif


De Verenigde Staten, meestal aangeduid als Amerika. Een land waar elke seconde van alles gebeurt en waar de meningen over verdeeld zijn. De een vindt het een land vol gekken waar iedereen overgewicht heeft, alleen maar aan geld denkt en volledig doorgedraaid is. Een oneerlijk land bovendien waar veel dingen niet gaan zoals ze moeten. Er gebeuren de meest bizarre dingen waarbij je mensen vaak hoort zeggen 'tsja, dat kan ook alleen maar in Amerika'.

Tegelijkertijd is het een geweldig land met onbegrensde mogelijkheden, een land waar iedereen eens geweest moet zijn. Een land waar ze vooruit lopen op welk ander land dan ook. Het land met de meeste rijkdom, de beste artiesten, de beroemdste filmsterren, de lekkerste wijven, de grootste sporthelden, de beste films, etc. Het beloofde land waar heel veel mensen hun geluk zoeken, proberen rijk te worden.

Wat is jouw mening over dit land?

Het is overigens niet zomaar dat ik dit topic open. Over enkele weken zal ik naar Amerika vertrekken om daar voor 9 maanden te gaan studeren en tennissen in een college team. Ik heb hier uiteraard goed over nagedacht en het hele proces duurt nu al bijna een jaar. Het is heel wat anders dan wanneer je naar Zuid-Frankrijk gaat, een enorm gedoe. Echter lijkt nu alles rond dus binnen een maandje zit ik in zuid-Californië, poor me :). Zal wel TW blijven spelen maar dit wilde ik toch even vertellen.

Jullie zullen wel begrijpen dat ik meer richting pro-Amerika ga dan tegen. Over het gedeelte waar ik naar toe ga kan ik in elk geval alleen maar positief zijn. Het is een rijke, rustige buurt waar het altijd lekker weer is. Weinig criminaliteit en alles wat je als jonge volwassene maar wenst. Toch zit ik ook vaak hoofdschuddend te kijken naar nieuwsberichten over wat er nou weer in Amerika is gebeurd. Er zijn daar zoveel gekken, zoveel rare dingen gebeuren er, het blijft een raar land. Maar naar mijn mening wel een te gekke ervaring om erheen te gaan, of het nou Los Angeles is, of New York, of ergens in Florida. De politiek is natuurlijk weer een verhaal apart. Ook wat dat betreft gebeuren er een hoop rare dingen en is men er nooit over uitgepraat. Qua sport zitten Amerikanen anders in elkaar dan wij. Ze zijn enorm sportminded maar doen andere sporten dan wij. Ik hoef niemand te vertellen over baseball, basketball, American Football, rugby, ijshockey etc terwijl hij hier meer van het zwemmen, wielrennen, voetbal, hockey, tennis, turnen etc zijn.

Nou goed ik ga afronden, go on :)
 

DeletedUser

Guest
Ach dat is waar ook, je ging naar de VS deze zomer met die beurs. Veel plezier man, zorg dat je een goede tijd hebt. Maar dat is je vast wel toevertrouwd.

Je hebt wel een beetje pech natuurlijk, immers weet iedereen dat VS=CIA=Bin Laden=Al Qaida=9/11=Inside Job=Bilderberg=New World Order maar je kunt niet alles hebben. Denk ik.

Persoonlijk heb ik niet zo heel veel op met de VS, maar dat is slechts beeldvorming. Ben ooit nog wel van plan om er een paar weken op, eh, avontuur te gaan.
 

DeletedUser

Guest
Kom je me toch goed opzoeken :)

Palmbomen, zwembad, lekkere chicks, jacuzzi, etc. Je vermaakt je wel ^^

En anders, mocht je dat allemaal niks aanspreken, hebben we altijd nog een laptop met internet :cool:
 

DeletedUser34772

Guest
Die heb je hier natuurlijk niet :D

maar lijkt me echt wel een gaaf land, al moeten ze wapens toch is gaan verbieden :p Waar zit je ergens in Californië?
 

DeletedUser

Guest
Die heb je hier natuurlijk niet :D

maar lijkt me echt wel een gaaf land, al moeten ze wapens toch is gaan verbieden :p Waar zit je ergens in Californië?

Dat is één van de weinige dingen waar ik het juist mee eens ben in amerika.
Als je wapens gaat verbieden en wegneemt uit de handen van law abiding citizens maak je ze kwetsbaar.
Of denk je dat criminelen het verbod gaan respecteren? :p
 

DeletedUser

Guest
Jah want Amerika is lekker veilig, vallen ook nooit doden door dat achterlijke vuurwapenbezit.

Dream on.
 

DeletedUser

Guest
Jah want Amerika is lekker veilig, vallen ook nooit doden door dat achterlijke vuurwapenbezit.

Dream on.

Dus?
Je neemt de wapens weg van burgers en neemt hen hun verdediging af.
Wat gaat de criminelen stoppen om wapens te gebruiken?
De wet?

De meeste moorden met wapens zijn juist in zones waar ze niet toegestaan zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dus?
Je neemt de wapens weg van burgers en neemt hen hun verdediging af.
Wat gaat de criminelen stoppen om wapens te gebruiken?
De wet?

De meeste moorden met wapens zijn juist in zones waar ze niet toegestaan zijn.

Je neemt de wapens van de burgers af, zodat er een hoop levens gespaard blijven. Aantal "ongelukken" met vuurwapens in de US wel eens bekeken?

Daarnaast wordt het ook moeilijker om aan een vuurwapen te komen dus kan niet de eerste de beste debiel/crimineel er een moord mee plegen.

Maar mensen/Amerikanen zijn eenvoudig, en voelen zich "veilig" met een pistool in hun voorraadkast. Tsja.
 

DeletedUser

Guest
Je neemt de wapens van de burgers af, zodat er een hoop levens gespaard blijven. Aantal "ongelukken" met vuurwapens in de US wel eens bekeken?

Daarnaast wordt het ook moeilijker om aan een vuurwapen te komen dus kan niet de eerste de beste debiel/crimineel er een moord mee plegen.

Maar mensen/Amerikanen zijn eenvoudig, en voelen zich "veilig" met een pistool in hun voorraadkast. Tsja.



Daarom moeten ze ook opgeleid worden hetzelfde met je rijbewijs halen.

De zwarte markt in Amerika is groot het is zelfs veel makkelijker om zo je geweer te kopen en daar halen de meeste criminelen ze ook!

In een situatie van seconden is de politie minuten weg.
 

DeletedUser

Guest
Verenigde Staten, dus je gaat enkele kilootjes (freshmans fifteen) groeien komend jaar :)

Het studeren is... studeren. Het collegegeld ligt daar zo 10 tot 50x hoger dan in Nederland dus iedereen om je heen zal het ook erg serieus aanpakken. Gelukkig kan jij ernaast nog tennissen.
Californië is gaaf. Ga je daar ook rondreizen? Dat is namelijk wel aan te bevelen. En mag ik mee in je koffer?

Veel plezier in De U S and A! :D
 

DeletedUser16768

Guest
Koevermans heeft zijn 1ste doelpunt gemaakt bij Toronto FC!
 

DeletedUser

Guest
Moest je er over nadenken?
Ik ga naar Jordanie, ook leuk, haha looool!
 

DeletedUser

Guest
Daarom moeten ze ook opgeleid worden hetzelfde met je rijbewijs halen.

De zwarte markt in Amerika is groot het is zelfs veel makkelijker om zo je geweer te kopen en daar halen de meeste criminelen ze ook!

In een situatie van seconden is de politie minuten weg.

Doden in VS door vuurwapens in een jaar: +/- 9300.
Aantal doden in Duitsland door vuurwapens: +/- 80

In Duitsland wonen 80 miljoen, in de VS 300 miljoen. Laten we dan zeggen 80x4=320 miljoen, dat is 320 doden. En kijk hoe dat tegenover 9300 staat. Oh, en vergunningen zijn net zo makkelijk te krijgen als je veterstrikdiploma+ de zwarte markt is ontstaan door LEGALE aankopen vanuit winkels naar inkopers van wapens die ze dus 'illegaal' doorverkopen naar mensen die niet bereid zijn het kleine bedrag dat wordt gevraagd te betalen voor een wapenvergunning. Jouw redeneringen kloppen dus niet. Er vallen daar meer doden door legaal wapenbezit. Punt uit.
 

DeletedUser

Guest
Zeer interessant topic! Ik ben een groots fan van Amerika. Waarom? Ik kan het gewoon niet uitleggen. In elk geval de culturele diversiteit, de relatief kleine historie waar heel veel in is gebeurd, de mentaliteit, en de grote invloed op andere landen. De muziek die ik luister komt vrijwel allemaal uit Amerika. Ik denk dat 95% daarvan vandaan komt. Engelse muziek vind ik maar niets. (behalve classic rock) Al met al zorgt dit ervoor dat ik echt een groot fan ben van dit land.
De wapenwet heeft wel iets speciaals, maar toch voel ik me er niet veiliger door. Dat is ook uit cijfers gebleken. Maar mensen die zeggen dat Nederland veiliger is, moeten echt eens nadenken wat er allemaal in ons kleine landje is gebeurd. Een land war 16 miljoen mensen wonen, is een politicus vermoord, een filmregisseur, heeft een man een aanslag proberen te plegen op het koningshuis, heeft een man zichzelf in brand gestoken uit protest, en dan nog niet eens begonnen over het bloedbad in het winkelcentrum in Alphen a/d Rijn. Ik dwaal nu wel echt af, maar dit moest ik gewoon even kwijt.

Terug over Amerika: ik ben geslaagd voor mijn HAVO diploma, en ga dit jaar geen opleiding doen, maar een jaartje fulltime werken, en in maart 2012, voor 2 maanden (alleen) naar de Verenigde Staten.
Ik ga hier het westen (california, nevada, met de schoonheid van de natuur) en het zuidoosten bezoeken. Denk hierbij aan Tennessee, Florida, Georgia e.d. Dus de staten waar het echte zuiden nog leeft. Ik vind de manier van leven daar erg interessant, met de zuidelijke tradities. (uiteraard geen slavernij)

Meer hierover kun je vinden op: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=105617
 
Reactiescore
1.777
Ik ga hier het westen (california, nevada, met de schoonheid van de natuur) en het zuidoosten bezoeken. Denk hierbij aan Tennessee, Florida, Georgia e.d. Dus de staten waar het echte zuiden nog leeft. Ik vind de manier van leven daar erg interessant, met de zuidelijke tradities. (uiteraard geen slavernij)

Naar die streken wil ik zeker ook eens gaan, denk er al even over na en het zal allicht voor binnen 2 à 3 jaar zijn.
 
Bovenaan