Dat geloof

DeletedUser

Guest
Hier enkele details:
dyn007_original_567_545_png_2602166_ab8bd3048cf9906ee6d302aae62138b7.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
lijkt me goed, alleen moet priest dan duurder zijn, qua gs en qua popu.

edit: hierboven goenoemde ga ik mee akkoord
 

DeletedUser

Guest
Dit vind ik goed... :p
Nu zijn we al een stap verder. Nu moet het gevechtsysteem van de priester nog uitgelegd worden.

De priester heeft geen aanval dus zal niet tegenover de troepen komen te staan. Bij de verkenner valt de verkenner eerst aan, dus moet de priester voor of na de verkenner komen. (afhankelijk van als het geloof ook een rol speelt op de verkenner. De vraag is dus hoe kan de priester gedood worden. Zoals al is gezegd kan het systeem van de edelman worden gebruikt. Dat wil dus zeggen dat je net als bij deze edelman troepen moet meesturen om je priesters niet te laten gedood te worden .

Verder is de vraag hoe het geloof zal zijn wanneer een priester wordt gedood. Zal het 100% blijven of verandert het naar 75 of 100%. En hoe zal het zijn bij meerdere priesters. Ik stel voor wanneer de priesters worden gedood in een gevecht het geloof 75% wordt. Bij meerdere priesters blijft het 100% behalve als ze allemaal worden gedood.

Als laatste is de vraag als de priester in de verdediging invloed heeft. En hoe zal hij sterven. De priester heeft bijna geen verdediging. Dus hij zal sterven volgens het systeem van de verkenner.

De invloed op de verdediging zou ik zo doen. Wanneer de aanvallende priesters gedood worden blijft het geloof van de vijand 75%. Maar wanneer er nog priesters in het dorp zijn van de verdediging. Zal het geloof terug om 50% komen. Dit zal niet zijn als de verdedigde priesters gedood worden tijdens het gevecht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
en als de verdediger 3 priesters heeft en de aanvaller ook 3 ofzo?
 

DeletedUser

Guest
en als de verdediger 3 priesters heeft en de aanvaller ook 3 ofzo?
De priester komen nooit tegenover elkaar. Als de vijand wint zullen meestal ook de priesters gedood worden. Dus dan is er geen probleem. Als de aanvaller een slecht aanval doen zal hij waarschijnlijk priesters verliezen. Pas wanneer hij ze allemaal verliest hebben de verdedigde priesters automatisch vrijspel. Zolang de aanvaller priesters hebben heeft maakt het niet uit hoeveel priesters er bij de verdediging zijn. Het is maar pas wanneer de aanvaller tijdens zijn aanval zijn priesters verliest dat er problemen komen. Dus bij 3 tegen 3 blijft het geloof 100%.

Als de priesters invloed kunnen uitoefenen tegen elkaar wordt het risico te groot bij oorlogen. De priester is een beinvloede éénheid zoals de edelman. Geen vechter.
 

DeletedUser14425

Guest
ja daar heb je een punt mensen die een telling gebruiken in hun dorpen lijst ... die zien gelijk wel dorp de grootste range heeft

dus vind ik dat elk dorp even groote range moet krijgen ... omd at te voorkomen ... OF de eerste kerk moet eruit en ook in je 1ste dorp gewoon een kerk neerzetten die naar lvl 3 kan ...
 

DeletedUser4520

Guest
Ik ben tegen tribalwars is leuk zoals het nu is anders hebben we over een paar maanden een albert hein en een shoarma tent in het dorp staan.
 

DeletedUser14425

Guest
jens10

ik had mijn idee niet uitgewerkt omdat ik weleens meer ideeën hebt ingeleverd en die werden dan ook beantwoord met niet goed en verwidjerd ... terwijl ik toen een half uur had zitten typen ... maar verder met al die tabellen enz. lukt me dat ook neit ben neit zo handig met de PC ... wel met spelltjes maar daar blijft het bij :p
 

DeletedUser

Guest
jens10

ik had mijn idee niet uitgewerkt omdat ik weleens meer ideeën hebt ingeleverd en die werden dan ook beantwoord met niet goed en verwidjerd ... terwijl ik toen een half uur had zitten typen ... maar verder met al die tabellen enz. lukt me dat ook neit ben neit zo handig met de PC ... wel met spelltjes maar daar blijft het bij :p
Een idee maken doe je om TW te verbeteren. Niet om te zeggen ik maak een idee en morgen zie ik het in TW. Als je met deze prent in je kom zit ben je niet goed bezig. Zelf heb ik al vele ideeën gegeven. Natuurlijk worden ze 9 op 10 afgekeurd. De kans als je een ideeën op de forum ziet is zeer klein. Als hij hier dan verschijnt komen er meestal massas discussies ervoor. Meestal wordt het afgekeurd. Een vb hiervan was ridderitem's stelen. Er zijn een heleboel discussies over geweest en uiteindelijk verloren gegaan. Maar er zijn ideeën zoals de kerk die drie jaar zijn afgekeurd en die je nu plots in TW ziet. Een idee komt er niet zomaar. Meestal ontstaan de beste ideeën door andere mindere ideeën. Vroeger wanneer je een ideeën poste werd het direct op de forum gepost. Helaas is er nu de goedkeuringsysteem bijgekomen doordat er steeds maar afgekeurde, spam en onuitgewerkte ideeën werden gepost. Je idee van de priester is goed en zal waarschijnlijk nog vele discussies over komen. De uitwerking is geen probleem. De afbeelding zijn niet van echte kwaliteit doordat ze even snel met paint gemaakt zijn. Dat duurt een 5 tal minuten. Het online zitten duurt lager dan het maken.

Verder met de kerk. De eerste kerk ligt in je hoofddorp. Deze kan niet vernietigd worden (zie details W11 bij aankondigingen). De eerste kerk heeft maar 1 level. Bij je andere dorpen heb je een gewone kerk. Deze heeft 3 level. Je kunt de eerste kerk niet verplaatsen.

edit: Als je dit idee niet wilt uitwerken waarom post je het dan. Als je het niet wilt uitwerken dan kopieer je gewoon de uitwerking in de beginpost xd. Die zullen wel ontstaan uit verdere discussies.
 

DeletedUser23115

Guest
Een idee maken doe je om TW te verbeteren. Niet om te zeggen ik maak een idee en morgen zie ik het in TW. Als je met deze prent in je kom zit ben je niet goed bezig. Zelf heb ik al vele ideeën gegeven. Natuurlijk worden ze 9 op 10 afgekeurd. De kans als je een ideeën op de forum ziet is zeer klein. Als hij hier dan verschijnt komen er meestal massas discussies ervoor. Meestal wordt het afgekeurd. Een vb hiervan was ridderitem's stelen. Er zijn een heleboel discussies over geweest en uiteindelijk verloren gegaan. Maar er zijn ideeën zoals de kerk die drie jaar zijn afgekeurd en die je nu plots in TW ziet. Een idee komt er niet zomaar. Meestal ontstaan de beste ideeën door andere mindere ideeën. Vroeger wanneer je een ideeën poste werd het direct op de forum gepost. Helaas is er nu de goedkeuringsysteem bijgekomen doordat er steeds maar afgekeurde, spam en onuitgewerkte ideeën werden gepost. Je idee van de priester is goed en zal waarschijnlijk nog vele discussies over komen. De uitwerking is geen probleem. De afbeelding zijn niet van echte kwaliteit doordat ze even snel met paint gemaakt zijn. Dat duurt een 5 tal minuten. Het online zitten duurt lager dan het maken.

Verder met de kerk. De eerste kerk ligt in je hoofddorp. Deze kan niet vernietigd worden (zie details W11 bij aankondigingen). De eerste kerk heeft maar 1 level. Bij je andere dorpen heb je een gewone kerk. Deze heeft 3 level. Je kunt de eerste kerk niet verplaatsen.

edit: Als je dit idee niet wilt uitwerken waarom post je het dan. Als je het niet wilt uitwerken dan kopieer je gewoon de uitwerking in de beginpost xd. Die zullen wel ontstaan uit verdere discussies.

Ik ben echt geen expert in afbeeldingen maken.
Maar ik zal al wel het 3-level systeem posten van de priest:

Level 1:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:17500, :leem:20000, :ijzer:15000
  • Aanvalssterkte: 0
  • Verdediging infanterie: 6
  • Verdediging cavalerie: 3
  • Verdediging boogschutters: 1
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 3
Level 2:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:20000, :leem:22500, :ijzer:17500
  • Aanvalssterkste: 0
  • Verdediging infanterie: 8
  • Verdediging cavalerie: 5
  • Verdediging boogschutters: 3
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 4
Level 3:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:25000, :leem:27500, :ijzer:22500
  • Aanvalssterkste: 1
  • Verdediging infanterie: 10
  • Verdediging cavalerie: 8
  • Verdediging boogschutters: 6
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 5

Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit beter is als je dit pas kan van: 'kerk level 3' en dat je dit ook niet kan maken met de 'eerste kerk'.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben echt geen expert in afbeeldingen maken.
Maar ik zal al wel het 3-level systeem posten van de priest:

Level 1:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:17500, :leem:20000, :ijzer:15000
  • Aanvalssterkte: 0
  • Verdediging infanterie: 6
  • Verdediging cavalerie: 3
  • Verdediging boogschutters: 1
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 3
Level 2:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:20000, :leem:22500, :ijzer:17500
  • Aanvalssterkste: 0
  • Verdediging infanterie: 8
  • Verdediging cavalerie: 5
  • Verdediging boogschutters: 3
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 4
Level 3:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:25000, :leem:27500, :ijzer:22500
  • Aanvalssterkste: 1
  • Verdediging infanterie: 10
  • Verdediging cavalerie: 8
  • Verdediging boogschutters: 6
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 5

Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit beter is als je dit pas kan van: 'kerk level 3' en dat je dit ook niet kan maken met de 'eerste kerk'.
Dit systeem is een goed idee om in een 3 levelsysteem wereld in te voeren. Volgens mij komt er binnenkort er weer aan.

In andere werelden zou ik dit niet doen. Eigenlijk was het niet de bedoeling dat er een priester kon getraint worden in het hoofddorp. Maar de meerdheid wilt dit wel en bovendien moet hij zelf beter zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23115

Guest
Dit systeem is een goed idee om in een 3 levelsysteem wereld in te voeren. Volgens mij komt er binnenkort er weer aan.

In andere werelden zou ik dit niet doen. Eigenlijk was het niet de bedoeling dat er een priester kon getraint worden in het hoofddorp. Maar de meerdheid wilt dit wel en bovendien moet hij zelf beter zijn.

K'vind het jammer dat de eigenaar van dit topic nog niet aanpast in zijn eigen post...
 

DeletedUser

Guest
K'vind het jammer dat de eigenaar van dit topic nog niet aanpast in zijn eigen post...
Ja, dat is inderdaad vervelend. Ik zou eerst proberen het idee volledig uit te werken. Daarna vragen we als bij het in de beginpost wilt plaats.

edit: ik zal een tijdelijk uitgewerkte versie maken. De priester zal hetzelfde blijven in de eerste of andere kerken. Met een bereik van 3 vakjes. De voorwaarde wordt verhoogt met een smederij van lv 20.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23115

Guest
edit: ik zal een tijdelijk uitgewerkte versie maken. De priester zal hetzelfde blijven in de eerste of andere kerken. Met een bereik van 3 vakjes. De voorwaarde wordt verhoogt met een smederij van lv 20.

Lijkt me wel goed...
 

DeletedUser

Guest
Ik ben niet voor en niet tegen.
Als je die priester invoert dan is die radius opgeheven en dus nergens meer voor nodig!
Denk niet dat TW dit zal willen..
 

DeletedUser

Guest
Ik ben niet voor en niet tegen.
Als je die priester invoert dan is die radius opgeheven en dus nergens meer voor nodig!
Denk niet dat TW dit zal willen..
Volgens de uitwerking van de topicstarter wel. Daarom werk ik een betere versie uit.
 
Bovenaan