4a. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 90% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 90%
25% dood = geloof 80%
50% dood = geloof 70%
75% dood = geloof 60%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 90-80% liggen
4b. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 80% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 80%
25% dood = geloof 72,5%
50% dood = geloof 65%
75% dood = geloof 57,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 80-72,5% liggen
4c. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 70% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 70%
25% dood = geloof 65%
50% dood = geloof 60%
75% dood = geloof 55%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 70-65% liggen
4d. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen
4e. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 92% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 92%
25% dood = geloof 81,5%
50% dood = geloof 71%
75% dood = geloof 60,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 92-81,5% liggen
4f. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 85% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 85%
25% dood = geloof 76,25%
50% dood = geloof 67,5%
75% dood = geloof 58,75%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 85-76,25% liggen
4g. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 75% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 75%
25% dood = geloof 68,75%
50% dood = geloof 62,5%
75% dood = geloof 56,25%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 75-68,75% liggen
4h. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 65% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 65%
25% dood = geloof 61,25%
50% dood = geloof 57,5%
75% dood = geloof 53,75%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 65-61,25% liggen
4i. Geloofbalans in gevechten bij 5 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen
4k. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 95% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 95%
25% dood = geloof 83,75%
50% dood = geloof 72,5%
75% dood = geloof 61,25%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 95-83,75% liggen
4l. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 90% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 90%
25% dood = geloof 80%
50% dood = geloof 70%
75% dood = geloof 60%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 90-80% liggen
4m. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 80% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 80%
25% dood = geloof 72,5%
50% dood = geloof 65%
75% dood = geloof 57,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 80-72,5% liggen
4n. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 70% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 70%
25% dood = geloof 65%
50% dood = geloof 60%
75% dood = geloof 55%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 70-65% liggen
4o. Geloofbalans in gevechten bij 5 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 65% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 65%
25% dood = geloof 61,25%
50% dood = geloof 57,5%
75% dood = geloof 53,75%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 65-61,25% liggen
4p. Geloofbalans in gevechten bij 6 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen
5a. Aanvallen bij meer dan 75% doden
Als 75% van je aanvallende troepen sneuvelen in een gevecht dan komt de priesters tegenover de andere eenheden. Zijn er ook priesters in de verdediging zal de priesters eerst tegenover de priesters staan en daarna tegen de verdedigende troepen. Even een voorbeeld:
Je hebt 5 priesters. Na het gevecht tegen de 3 priesters heb je 1 priester verloren. Maar de verdediging is in overmacht. Maar toch win je nipt. Je hebt bijvoorbeeld 1000 infanterie en 100 lichte calvalerie. Dus 1400 populatie. Je deelt de populatie door het aantal overlevende priesters. Dus 1400/4 = 350 populatie. De eerste priester sneuvelt dus wanneer er 350 populatie sneuvelt. De twee 700. De derde 1050 en als 4de (de laatste priester sneuvelt nooit als laatste er wordt 10% van de bijtellende populatie afgetrokken) Dus 350/10 = 35. Even rekenen: 1400 - 35 = 1365. Dus de vierde priester 1365 populatie.
5b. Geloofsberekening aanval bij meer dan 75% doden
De geloofsberekening zal bepaalde worden door het gevecht van priesters vs priesters om verwarring te voorkomen.
Vervolg
klik hier.