Dat geloof

DeletedUser23115

Guest
Over de kosten kan ik het eens zijn. Alleen van de eerste kerk ben ik tegen. Je priester zou zeker niet minder mogen kosten.

Wat dacht je van dit:
Priester hoofddorp: 5 vakjes buiten cirkel
Priester andere dorpen: 3 vakjes buiten de cirkel

Eventueel veranderen we de naam van de priesters naar:
priester hoofdorp -> priester
andere -> diaken

of

priester hoofdorp -> (hulp)bisschop
andere -> priester


Niet als je kerk lv 3 ervoor nodig hebt. En daarna moet je hem ontwikkelen. Het geeft wel een strategie zoals bij de smederij afbreken wanneer alle troepen ontwikkeld zijn.
Hmmm... daar ben ik ook mee eens...
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me goed, alleen is het overbodig... Er is een radius van je kerk en dat is genoeg denk ik...

Nog zo iets: Hoe weet TW wat jij als je hoofddorp beschouwt? Als ze gewoon je 1e nemen dan weten je vijanden ook dat ze dat 1e met rust moeten laten hé
Simpel het dorp waar de eerste kerk staat. Het wordt natuurlijk overbodig als de priester het geloof overal hoog houd. Maar ik gaf de suggestie om juist enkele vakjes buiten de cirkel het geloof hoog te houden.

Hmmm... daar ben ik ook mee eens...
Volgens mij moet de topic starter dringend zijn idee veranderen. Anders post ik het idee zelf eens goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23115

Guest
Simpel het dorp waar de eerste kerk staat. Het wordt natuurlijk overbodig als de priester het geloof overal hoog houd. Maar ik gaf de suggestie om juist enkele vakjes buiten de cirkel het geloof hoog te houden.
En als de kerk wordt uitgebereid, wordt het geloof groter maar dan kan je met de priester nog eens vakjes verder (het groeit mee met het level van de kerk).


Volgens mij moet de topic starter dringend zijn idee veranderen. Anders post ik het idee zelf eens goed.
Voor de 2de keer ben ik eens met jou :p
 

DeletedUser

Guest
Als een priester slechts 3 vakjes kan lopen heeft hij een slechte conditie:rolleyes:

Serieus: Als een priester 3 vakjes ver kan, dan kan je met de radius van de kerk verder...
 

DeletedUser23115

Guest
Als een priester slechts 3 vakjes kan lopen heeft hij een slechte conditie:rolleyes:

Serieus: Als een priester 3 vakjes ver kan, dan kan je met de radius van de kerk verder...
De priester kan 3 vakjes verder dan de kerk-radius ;)
 

DeletedUser

Guest
Oplossen van dat probleem:

Aan TW vragen of ze de radius willen verleggen...
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit nutteloos, een slechte immitatie van de kerk en verspilling van de tijd van de ontwerpers van TW (als dit idee er ooit door komt...)
 

DeletedUser

Guest
Gevechtssysteem

Indeling
1a. Priesters verplaatsing
1b. Priesters verplaatsing level 3 systeem
2. Aanvalsvolgerde
3. Priestersgevecht
4a-p. Geloofbalans in gevechten (deel 2)
5a. Aanvallen bij meer dan 75% doden (deel 2)
5b. Geloofsberekening aanval bij meer dan 75% doden (deel 2)
6a. Verdediging bij meer dan 90% doden (deel 3)
6b. Geloofsberekening verdediging bij meer dan 90% doden (deel 3)
7. Verdedigende priesters na overname van aanvaller (deel 3)
8. Voorbeeld (deel 3)


Om te beginnen heeft de priester geen aanval. Net zoals de verkenner. Bij komt dus eerst in het gevechtsysteem. Dus er wordt gebruik gemaakt van het verkennerssysteem. Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen. De priesters vechten dus eerst in het aanvalssysteem. Bij een overmacht, dus wanneer 75% of meer van de aanvallende troepen sterft dan sterven ook de priesters. Als verdediger is dat 90%.

1a. Priesters verplaatsing
Met de priester in een aanval kan je geloof hoog houden tot 4 vakjes. Hoog is eigenlijk niet het woord. Het geloof zal hoger liggen dan normaal:
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90% geloof
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80% geloof
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70% geloof
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60% geloof

1b. Priesters verplaatsing level 3 systeem
Met de priester in een aanval kan je geloof hoog houden tot 6 vakjes. Hoog is eigenlijk niet het woord. Het geloof zal hoger liggen dan normaal:
lv 1
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

lv 2
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 92%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%

lv 3
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%

2. Aanvalsvolgerde
Zolang er niet meer dan 75% van de aanvallende of 90% van de verdedigde van de troepen word deze volgorde beschouwd: Priester, verkenners, andere troepen. Die priester vecht dus alleen tegen zichzelf net als verkenner. Enkel bij een overmacht kan hij dus gedood worden door anders troepen. Het gevecht van de priesters zal dus uitmaken hoeveel geloof je hebt.

3. Priestersgevecht
Even volgens de aanval: je valt met 5 priesters aan. De verdediging heeft er 3. Jij verliest dus 1 priesters terwijl de verdediging er 2 verliest. De aanvallen worden dus gelijktijdig berekend. Dus om een aanvallende priester te doden via verdedigende priesters heb je er 3 nodig voor er 1 te doden. Bij de aanval is dat maar 2.

Vervolg klik hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Vind ik ook. Toch vind ik dat je voor de priester kerk lv 3 nodig moet hebben. Anders zoals ze zeggen zullen veel spelers niet meer beginnen de kerk te upgraten.

Als het zo gaat kan ik er mss nog inkomen. De priester zou ook met een systeem moeten werken zoals de adelshoeve en dan is hij natuurlijk sterker dan 0 :p
 

DeletedUser

Guest
Maar ook niet vergroten,
dat moet je net met de priester doen die grondstoffen kost.
Vind ik ook. Toch vind ik dat je voor de priester kerk lv 3 nodig moet hebben. Anders zoals ze zeggen zullen veel spelers niet meer beginnen de kerk te upgraten.

Ik vind dit nutteloos, een slechte immitatie van de kerk en verspilling van de tijd van de ontwerpers van TW (als dit idee er ooit door komt...)
Als je het idee nutteloos vind vraag ik me af hoe lang jij al tw speelt. De cirkel is een natuurlijk grens. De met de priester heb je juist stategie.

Als het zo gaat kan ik er mss nog inkomen. De priester zou ook met een systeem moeten werken zoals de adelshoeve en dan is hij natuurlijk sterker dan 0 :p
Ik denk nie dat een muntensysteem een goed idee is. Als de priester maar genoeg populatie telt is er geen systeem nodig. Zoals is voorgesteld dus 25 populatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik denk nie dat een muntensysteem een goed idee is. Als de priester maar genoeg populatie telt is er geen systeem nodig. Zoals is voorgesteld dus 25 populatie.

50 populatie en hoge productiekosten.
Bv. 17.500 :hout:, 20.000 :leem:, 15.000 :ijzer:
 

DeletedUser

Guest
4a. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 90% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 90%
25% dood = geloof 80%
50% dood = geloof 70%
75% dood = geloof 60%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 90-80% liggen

4b. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 80% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 80%
25% dood = geloof 72,5%
50% dood = geloof 65%
75% dood = geloof 57,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 80-72,5% liggen

4c. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 70% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 70%
25% dood = geloof 65%
50% dood = geloof 60%
75% dood = geloof 55%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 70-65% liggen

4d. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen

4e. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 92% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 92%
25% dood = geloof 81,5%
50% dood = geloof 71%
75% dood = geloof 60,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 92-81,5% liggen


4f. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 85% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 85%
25% dood = geloof 76,25%
50% dood = geloof 67,5%
75% dood = geloof 58,75%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 85-76,25% liggen

4g. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 75% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 75%
25% dood = geloof 68,75%
50% dood = geloof 62,5%
75% dood = geloof 56,25%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 75-68,75% liggen

4h. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 65% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 65%
25% dood = geloof 61,25%
50% dood = geloof 57,5%
75% dood = geloof 53,75%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 65-61,25% liggen

4i. Geloofbalans in gevechten bij 5 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen

4k. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 95% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 95%
25% dood = geloof 83,75%
50% dood = geloof 72,5%
75% dood = geloof 61,25%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 95-83,75% liggen

4l. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 90% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 90%
25% dood = geloof 80%
50% dood = geloof 70%
75% dood = geloof 60%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 90-80% liggen

4m. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 80% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 80%
25% dood = geloof 72,5%
50% dood = geloof 65%
75% dood = geloof 57,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 80-72,5% liggen

4n. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 70% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 70%
25% dood = geloof 65%
50% dood = geloof 60%
75% dood = geloof 55%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 70-65% liggen

4o. Geloofbalans in gevechten bij 5 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 65% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 65%
25% dood = geloof 61,25%
50% dood = geloof 57,5%
75% dood = geloof 53,75%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 65-61,25% liggen

4p. Geloofbalans in gevechten bij 6 vakjes buiten de radius (level 3 systeem lv3)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen

5a. Aanvallen bij meer dan 75% doden
Als 75% van je aanvallende troepen sneuvelen in een gevecht dan komt de priesters tegenover de andere eenheden. Zijn er ook priesters in de verdediging zal de priesters eerst tegenover de priesters staan en daarna tegen de verdedigende troepen. Even een voorbeeld:
Je hebt 5 priesters. Na het gevecht tegen de 3 priesters heb je 1 priester verloren. Maar de verdediging is in overmacht. Maar toch win je nipt. Je hebt bijvoorbeeld 1000 infanterie en 100 lichte calvalerie. Dus 1400 populatie. Je deelt de populatie door het aantal overlevende priesters. Dus 1400/4 = 350 populatie. De eerste priester sneuvelt dus wanneer er 350 populatie sneuvelt. De twee 700. De derde 1050 en als 4de (de laatste priester sneuvelt nooit als laatste er wordt 10% van de bijtellende populatie afgetrokken) Dus 350/10 = 35. Even rekenen: 1400 - 35 = 1365. Dus de vierde priester 1365 populatie.

5b. Geloofsberekening aanval bij meer dan 75% doden
De geloofsberekening zal bepaalde worden door het gevecht van priesters vs priesters om verwarring te voorkomen.

Vervolg klik hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
50 is veel te veel. Dat is hetzelfde als de edelman. Ik zou het bij 25 houden. Als je over 20.000 begint te spreken zit je al in de edelman zone. Dus bij de munten. Ik zou nemen zoals zoals is voorgesteld. Dus 4000|4500|3000. Dat vind ik het beste. Bovendien wordt de priester dan de duurste eenheid buiten de edelman.

edel = 100 plaatsen...
 

DeletedUser

Guest
6a. Verdediging bij meer dan 90% doden
Bij de verdediging is dit ongeveer hetzelfde: Als 90% van je verdedigende troepen sneuvelen in een gevecht dan komt de priesters tegenover de andere eenheden. Zijn er ook priesters in de aanval zal de priesters eerst tegenover de priesters staan en daarna tegen de verdedigende troepen. Even een voorbeeld:
Je hebt 6 priesters. Na het gevecht tegen de 2 priesters heb je 1 priester verloren. Maar de aanval is in overmacht. Maar toch win je nipt. Je hebt bijvoorbeeld 1000 infanterie en 100 lichte calvalerie. Dus 1400 populatie. Je deelt de populatie door het aantal overlevende priesters. Dus 1400/5 = 280 populatie. De eerste priester sneuvelt dus wanneer er 280 populatie sneuvelt. De twee 560. De derde 840. De vierde 1120 en als 5de (de laatste priester sneuvelt nooit als laatste er wordt 5% van de bijtellende populatie afgetrokken) Dus 280/20 = 14. Even rekenen: 1400 - 14 = 1386. Dus de vierde priester 1386 populatie.

6b. Geloofsberekening verdediging bij meer dan 90% doden
De geloofsberekening zal bepaalde worden door het gevecht van priesters vs priesters om verwarring te voorkomen.

7. Verdedigende priesters na overname van aanvaller
Als het dorp overgenomen wordt, zijn alle verdedigende priesters sowieso dood.

8. Voorbeeld
We beschrijven en een aanvalsvoorbeeld: Er vallen 2000 bijvechters binnen met 6 priesters. De verdediging dood 20% van de troepen. De aanval kwam van 1 vakje buiten de radius en volgt het level 1 systeem. Het geloof van de aanvaller is dus 90%. De verdediging heeft maar 2 priesters dus worden er geen priesters van de aanvaller gedood. De verdediging verliest wel al zijn priesters. De aanvaller verliest dus 0% van zijn priesters dus het geloof blijft 90%. Stel dat er bv 3 priesters gedood werden in het gevecht dus dat de verdediger 9 priesters had. Was het geloof 70% geweest voor de aanvaller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
We zullen die discussie aan het TW-Team overlaten... Als het OOIT ingevoerd word natuurlijk
 

DeletedUser

Guest
50 populatie en hoge productiekosten.
Bv. 17.500 :hout:, 20.000 :leem:, 15.000 :ijzer:
50 is veel te veel. Dat is hetzelfde als de edelman. Ik zou het bij 25 houden. Als je over 20.000 begint te spreken zit je al in de edelman zone. Dus bij de munten. Ik zou nemen zoals zoals is voorgesteld. Dus 4000|4500|3000. Dat vind ik het beste. Bovendien wordt de priester dan de duurste eenheid buiten de edelman.

edel = 100 plaatsen...
Toch is 50 veel te veel. Vergeet niet bij 25 populatie = 6 bijna 7 lichte calverie. Dus 480 tal farmgrondstoffen minder. Als je bv 5 dorpen buiten de cirkel wilt farmen kost het je dus 125 extra populatie!!!

We zullen die discussie aan het TW-Team overlaten... Als het OOIT ingevoerd word natuurlijk
Eerst moet het idee beter uitgewerkt worden. Ik ben even bezig aan een afbeelding met wat details.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan