Dat geloof

DeletedUser14425

Guest
ik wil niet zeuren maar ik mis wat of het is een soort idee

zoals in het spelletje stronghold

daar kan je bij de katedraal (de grootste kerk)
daar heb je eerst capel-kerk-catedraal dat is dus ongeveer hetz elfde als hier heir heb je ook de kerk die 3 levels heeft

alleen ins tronghold kan je een priets maken die vecht ook met je mannen mee het is wel is waar neit de beste eenheid maar ik dacht als je nou bij de kerk als hij level 3 is (of eerste kerk) dat je dan ook die priest kan maken die geen aanvalspunten enz. heeft maar die dan het geloof hoog houd bij je troepen als je ze dus over de hele wereld stuurd dan is het geloof laag dan zijn je troepen slaper (vreemd) maar als je dan die priest maakt en die mee stuurd met je troepen dat dan het geloof hoog blijft

leek mij wel een goed idee maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zelf verzon :p

die priest is er dan alleen om te prediken niet om te vechten dus net als scouts

0 atk.
1 infantrie def.
1 cavelarie def.
1 boog def.

... leek mij ddan dus weinig uit te maken en ofcourse 1 populatie in beslag

hij gaat dan wel gewoon dood als 50% van je eenheden dood gaan net als edelmannen ... 10 speer 1 edel -> muur 6 speer dood 1 edel dood ...

10 speer 1 edel -> muur 4 speer dood 0 edels dood

snappen jullie ?

graag jullie mening hier over aangezien mijn idee voor de kruisboogschutter (1 april grap) serius te maken toenw erd mij gezegt dat de aanvals en verdedigings troepen goed in evenwicht stonden daarom graag mening omdat dit dan wel weer een extra eenheid brengt ... hoewel hij neit vecht of scout of iets stuk maakt ...

Mvg.
Queen au (W1)
Crimson Thunder (W11)
 

DeletedUser

Guest
Hoort bij het ideen topic, stel voor dat het verplaatst word.
 

Deleted User - 9131

Guest
Dus je wilt nieuwe eenheid toevoegen? Dit lijkt mij op den duur wel leuk, weer nieuwe tactieken ontwikkelen :)
 

DeletedUser

Guest
lol

Hey,

Lijkt me zo gek nog niet
Maar het moet niet te veel veranderen.
 

DeletedUser3577

Guest
Leuk idee, je zou idd je speltacktiek moeten veranderen, waardoor iedereen weer een nieuwe start moet make
 

DeletedUser

Guest
Vind ik ook wel mooi
of als je hem meestuurt dat de aanvalskrachten versterkt worden van de meegaande troepen ?
Want ik vind (persoonlijk) een totaal verkeerd gbruik van de kerk.
Ik vind dat de kerk juist je troepen beter moet laten vechten.
Maar ik vind als je een pastoor wil kopen (ALS) dat je dan ook kruisjes of zoiets moet verzamelen (?) misschien door mensen aan te vallen ..
 

DeletedUser

Guest
vindt ik wel een zeer goed idee. nu ben je eigelijk verplicht om in je cirkeltje te blijven. Dit brengt eigelijk met zich mee dat men eigelijk zeer beperkt is tot zijn hoekje en k gevechten tussen stammen moeilijker zijn of zeer lange voorbereiding nodig hebben
 

DeletedUser

Guest
ik wil niet zeuren maar ik mis wat of het is een soort idee

zoals in het spelletje stronghold

daar kan je bij de katedraal (de grootste kerk)
daar heb je eerst capel-kerk-catedraal dat is dus ongeveer hetz elfde als hier heir heb je ook de kerk die 3 levels heeft

alleen ins tronghold kan je een priets maken die vecht ook met je mannen mee het is wel is waar neit de beste eenheid maar ik dacht als je nou bij de kerk als hij level 3 is (of eerste kerk) dat je dan ook die priest kan maken die geen aanvalspunten enz. heeft maar die dan het geloof hoog houd bij je troepen als je ze dus over de hele wereld stuurd dan is het geloof laag dan zijn je troepen slaper (vreemd) maar als je dan die priest maakt en die mee stuurd met je troepen dat dan het geloof hoog blijft

leek mij wel een goed idee maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zelf verzon :p

die priest is er dan alleen om te prediken niet om te vechten dus net als scouts

0 atk.
1 infantrie def.
1 cavelarie def.
1 boog def.

... leek mij ddan dus weinig uit te maken en ofcourse 1 populatie in beslag

hij gaat dan wel gewoon dood als 50% van je eenheden dood gaan net als edelmannen ... 10 speer 1 edel -> muur 6 speer dood 1 edel dood ...

10 speer 1 edel -> muur 4 speer dood 0 edels dood

snappen jullie ?

graag jullie mening hier over aangezien mijn idee voor de kruisboogschutter (1 april grap) serius te maken toenw erd mij gezegt dat de aanvals en verdedigings troepen goed in evenwicht stonden daarom graag mening omdat dit dan wel weer een extra eenheid brengt ... hoewel hij neit vecht of scout of iets stuk maakt ...

Mvg.
Queen au (W1)
Crimson Thunder (W11)

Eerst en vooral vind ik je idee zeer ingewikkeld uitgelegd. Bovendien staan er enkele details niet in. Je spreek over stronghold. m.a.w. afkijken via een ander spel. Je idee is om een kathedraal in te voeren. Wil je zeggen dat je ze als plaatsvervanger wilt voor de eerste kerk.

Even verduidelijken voor de andere spelers:
Eerste kerk: wordt kathedraal
Volgende kerken:
lv 1: kapel
lv 2: kerk
lv 3: kathedraal

Dit eerste idee van je idee slaat nergens op. Kathedralen vind je niet in dorpen. Om historisch correct te zijn zijn het kerken. Want momenteel dus is!! Waarom dan in hemelsnaam veranderen. Kapellen stonden meestal op hoeken in de middeleeuwen. Dus zijn kapellen in dorpen mogelijk. Maar het is geen plaatsvervanger voor de kerk.

Je tweede deel lijkt me wel interesant. Dat van de priester. Alleen vraag ik me niet af dat je niet gewoon het effect van de kerk schrapt. Waardoor het eigenlijk hetzelfde als vroeger wordt. Bovendien kost de priester bijna niets.

Mijn suggestie: Inplaats van de priester over heel tribalwars zijn geloof hoog te houden doet hij dat maar voor 5 vakjes buiten de cirkel. Dit is enorm veel. Dat wil zeggen dat de cirkel bijna verdubbeld. De priester kost enorm veel.
Details:
• Gebouw : Kerk
• Kosten: 12.000 hout | 10.000 leem | 9.000 ijzer
• Bevolking: 10

• Aanvalstype: Geen
• Snelheid (minuten per veld): 25
• Buit dragen: 0

• Aanvalssterkte: 0
• Verdediging tegen infanterie: 3
• Verdediging tegen cavalerie: 2
• Verdediging tegen boogschutters: 2

• Gebouwen nodig: Kerk (Level 3)
• Ontwikkelingskosten: 59.000 hout | 48.000 leem | 39.000 ijzer |

In de eerste kerk kun je geen priester trainen. Verder is zoals gezegd zoals een scout en wordt gedood als 50% van de troepen gedood worden.


Verduidelijk je idee en zien wat er nog van komt. Vergeet niet dat TW enorm tegen nieuwe eenheden is. Dus je moet echt 90% voor krijgen.
 

DeletedUser

Guest
is dat nog niet van kracht??:confused::confused::confused:
ik begrijp da nie van die :edelman: en :verkenner: en :licht: en :boog:

ah jens heb je me niet gemist??

die grondstoffen vind ik te hoog
:D:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
is dat nog niet van kracht??:confused::confused::confused:
ik begrijp da nie van die :edelman: en :verkenner: en :licht: en :boog:
Momenteel is er al een kerk ingevoerd in tw. Een priester nog niet.

Daarvoor moet je gewoon het gevechtssysteem kennen. Er wordt gewoon bedoeld dat wanneer 50% van de troepen doodgaan in een gevecht. De priesters kunnen gedood worden. Ze worden gedood via het edelmandoodsysteem. Dat was een voorbeeld.µ

edit: pummel 3dubbelpost!!
 

DeletedUser14425

Guest
Eerst en vooral vind ik je idee zeer ingewikkeld uitgelegd. Bovendien staan er enkele details niet in. Je spreek over stronghold. m.a.w. afkijken via een ander spel. Je idee is om een kathedraal in te voeren. Wil je zeggen dat je ze als plaatsvervanger wilt voor de eerste kerk.

Even verduidelijken voor de andere spelers:
Eerste kerk: wordt kathedraal
Volgende kerken:
lv 1: kapel
lv 2: kerk
lv 3: kathedraal

Dit eerste idee van je idee slaat nergens op. Kathedralen vind je niet in dorpen. Om historisch correct te zijn zijn het kerken. Want momenteel dus is!! Waarom dan in hemelsnaam veranderen. Kapellen stonden meestal op hoeken in de middeleeuwen. Dus zijn kapellen in dorpen mogelijk. Maar het is geen plaatsvervanger voor de kerk.

Je tweede deel lijkt me wel interesant. Dat van de priester. Alleen vraag ik me niet af dat je niet gewoon het effect van de kerk schrapt. Waardoor het eigenlijk hetzelfde als vroeger wordt. Bovendien kost de priester bijna niets.

Mijn suggestie: Inplaats van de priester over heel tribalwars zijn geloof hoog te houden doet hij dat maar voor 5 vakjes buiten de cirkel. Dit is enorm veel. Dat wil zeggen dat de cirkel bijna verdubbeld. De priester kost enorm veel.
Details:
• Gebouw : Kerk
• Kosten: 12.000 hout | 10.000 leem | 9.000 ijzer
• Bevolking: 10

• Aanvalstype: Geen
• Snelheid (minuten per veld): 25
• Buit dragen: 0

• Aanvalssterkte: 0
• Verdediging tegen infanterie: 3
• Verdediging tegen cavalerie: 2
• Verdediging tegen boogschutters: 2

• Gebouwen nodig: Kerk (Level 3)
• Ontwikkelingskosten: 59.000 hout | 48.000 leem | 39.000 ijzer |

In de eerste kerk kun je geen priester trainen. Verder is zoals gezegd zoals een scout en wordt gedood als 50% van de troepen gedood worden.


Verduidelijk je idee en zien wat er nog van komt. Vergeet niet dat TW enorm tegen nieuwe eenheden is. Dus je moet echt 90% voor krijgen.


euhm

okey zal probeeren ff wat duidelijker te zijn :p

het diee was gewoon dat je als je die kerk op lvl 3 hebt gebouwt dat je dan een priester kon maken die je mee stuurd met je troepen zodat je op lange afstand kan aanvallen

de eerste kerk zou eventueel dan geen troepen kunnen maken maar dan vraag ik mij af waarom die eerste kerk ? ... waarom zou die kerk niet geraakt kunnen worden door een katapult :S ... lijkt mij echter als dat wel kon maar toch dat kan die kerk dat neit maken en lvl 3 wel (dus in andere dorpen)

ow en je hebt het over 2de deel over die priester nja ben niet erg goed in uitleggen maar het hele stuk ging er eigenlijk om die priester te introduceeren ... :p die kathedraal is de kerk dus op lvl 3 alleen ins tronghold heet het een kathedraal snap je was neit de bedoeling de naam te veranderem

ik ben me ervan bewust dat TW erg tegen nieuwe eenheden is en stronghold jah daar komt het diee wel vandaan maar daar kunnen we onze eigen draai toch aan geven ?

die kerk op de startpagina bij die 3 plaatjes is ook veel grooter dan mijn eerste kerk dus dan zou die kerk lvl 3 zijn neem ik aan ... en zou die kerk die dus lvl 3 is die priester kunnen maken en hoef de naam niet veranderd te worden.




Verder ik weet dat mijn nederlands niet heel erg goed is maar ik denk wel dat ik mezelf zo wel heb duidelijk gemaakt :p ...

zo te horen waren er wel mensen die het een goed idee vonden dus die 90% komt denk ik wel ;) ik zie er namelijk geen nadelen aan ...
 

DeletedUser11552

Guest
Leuk idee!

Als tribalwars er nu wat bijvoegt , dan kan op W11 alles nog uitgetest worden.
 

DeletedUser

Guest
zo te horen waren er wel mensen die het een goed idee vonden dus die 90% komt denk ik wel ;) ik zie er namelijk geen nadelen aan ...
Als je het geloofbereik van de priester over heel TW laat uitreiken zijn er inderdaad geen nadelen. Zonder nadelen geen nut.

De geloofcirkel is een stategies deel in het spel. Je wilt deze cirkel gewoon breken. Daarom had ik ook voorgesteld om hem maar tot enkele vakjes te laten brengen. Maar dan ook veschrikkelijk duur te maken. Je hebt geen idee hoe waardevol de priester gaat worden in het spel. Daarom zijn dure kosten.

Ik ben voor het idee als:
- Kosten van priester enorm verhoogt worden
(eventueel populatie verhogen)
- Geloof hoog houden slecht voor 3-5 vakjes buiten de cirkel telt
- Geen priester mogelijk is bij eerste kerk
- Priester zeer traag wordt (snelheid 25)
 

DeletedUser23115

Guest
Als je het geloofbereik van de priester over heel TW laat uitreiken zijn er inderdaad geen nadelen. Zonder nadelen geen nut.

De geloofcirkel is een stategies deel in het spel. Je wilt deze cirkel gewoon breken. Daarom had ik ook voorgesteld om hem maar tot enkele vakjes te laten brengen. Maar dan ook veschrikkelijk duur te maken. Je hebt geen idee hoe waardevol de priester gaat worden in het spel. Daarom zijn dure kosten.

Ik ben voor het idee als:
- Kosten van priester enorm verhoogt worden
(eventueel populatie verhogen)
- Geloof hoog houden slecht voor 3-5 vakjes buiten de cirkel telt
- Geen priester mogelijk is bij eerste kerk
- Priester zeer traag wordt (snelheid 25)

Ik ben voor
- Geloof hoog houden voor slecht voor 3-5 vakjes buiten de cirkel telt
- Priesten zeer traag wordt (snelheid 25)
Wat wil ik graag veranderen aan jens
- Kosten van de priester iets lager:
  • Hout: 4000
  • Leem: 4500
  • Ijzer: 3000
  • Bevolking: 25
- Geen priester mogelijk is bij de eerste kerk
Net wel, bij de eerste kerk worden de kosten nog verlaagt!
  • Hout: 3000
  • Leem: 3500
  • Ijzer: 2000
  • Bevolking: 25
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een zwak middel om je kerk niet te moeten upgraden.
De radius van je kerk word hoger naarmate je die upgrade, maar als je priesters invoert heb je dat niet meer nodig.

==> Je bespaart veel gs en je kan die priester makkelijk opnieuw bouwen, dus komt veel goedkoper uit. Waarom zijn er dan nog verschillende levels???
 

DeletedUser

Guest
Ik ben voor
- Geloof hoog houden voor slecht voor 3-5 vakjes buiten de cirkel telt
- Priesten zeer traag wordt (snelheid 25)
Wat wil ik graag veranderen aan jens
- Kosten van de priester iets lager:
  • Hout: 4000
  • Leem: 4500
  • Ijzer: 3000
  • Bevolking: 25
- Geen priester mogelijk is bij de eerste kerk
Net wel, bij de eerste kerk worden de kosten nog verlaagt!
  • Hout: 3000
  • Leem: 3500
  • Ijzer: 2000
  • Bevolking: 25
Over de kosten kan ik het eens zijn. Alleen van de eerste kerk ben ik tegen. Je priester zou zeker niet minder mogen kosten.

Wat dacht je van dit:
Priester hoofddorp: 5 vakjes buiten cirkel
Priester andere dorpen: 3 vakjes buiten de cirkel

Eventueel veranderen we de naam van de priesters naar:
priester hoofdorp -> priester
andere -> diaken

of

priester hoofdorp -> (hulp)bisschop
andere -> priester

Ik vind het een zwak middel om je kerk niet te moeten upgraden.
De radius van je kerk word hoger naarmate je die upgrade, maar als je priesters invoert heb je dat niet meer nodig.

==> Je bespaart veel gs en je kan die priester makkelijk opnieuw bouwen, dus komt veel goedkoper uit. Waarom zijn er dan nog verschillende levels???
Niet als je kerk lv 3 ervoor nodig hebt. En daarna moet je hem ontwikkelen. Het geeft wel een strategie zoals bij de smederij afbreken wanneer alle troepen ontwikkeld zijn.
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me goed, alleen is het overbodig... Er is een radius van je kerk en dat is genoeg denk ik...

Nog zo iets: Hoe weet TW wat jij als je hoofddorp beschouwt? Als ze gewoon je 1e nemen dan weten je vijanden ook dat ze dat 1e met rust moeten laten hé
 
Bovenaan