Dat geloof

DeletedUser

Guest
Hier is de nieuwere versie:
------------------------------------------------
Priester

Indeling
1. Intro
2. Details
3. Gevechtssysteem
4. 3-lv systeem
5. Ridderitem: de bijbel
6. Bonusdorpen
7. Slot


Intro
De priester is een nieuwe eenheid die ervoor zorg dat het geloof hoog blijft buiten de geloofradius cirkel. Dit is beperkt tot 4 vakjes. Ook dit is al enorm veel. Hier een voorbeeld van de kaart bij een hoofddorp.
dyn001_original_399_265_png_2602166_0c9fe79de95c4c99af7ec720bef74fc9.png

Het rood is het max bereik met de priester om het geloof hoog te houden en het blauwe zonder. De priester wordt dus veel waardevoller omdat je een 80 tal extra dorpjes kunt farmen. Niet mis voor die 4 vakjes. De priester is ook maar een unit en je kunt dus niet verwachten dat hij het geloof om het maximum houd. Bij een aanval van vb 1 vakje buiten de radius met een priester zal het geloof 90% zijn maar bij 4 vakjes is dit zelf maar 60%. De radius zal nog steeds een grens blijven maar met de priesters kun je de schade buiten de radius beperken. Het verschil tussen de priester trainen in de eerste kerk of in de andere kerken maakt niet uit. Het verschil is wel dat je bij andere kerken zijn niveau naar level 3 moet brengen vergeleken met de andere kerken. Verkenners krijgen invloed van het geloof dus spelers scouten met veel verkenners buiten de geloofscirkel is afgeraden. Behalve als je een priester meestuurd. Maar dan moet je ook nog andere troepen meesturen omdat de scout geen aanvallende unit is. (meer zie gevechtssysteem)

Enkele verduidelijkingen: Profiel andere spelers.

Details
dyn005_original_567_573_png_2602166_7fd558ff31bbfeff87dca22c02ac71d2.png


Enkele verduidelijkingen: Kerk trainings deel en Kerk invloed deel.

Trainsnelheid:
12u op snelheid 1
9u op snelheid 1,5
6u op snelheid 2
Gemiddeld zal de priester 9u duren om te trainen

Waarom
Uit momenteel deze resultaten kan ik besluiten dat dat 12u op snelheid 1 de beste oplossing is. Vergeet niet dat de tijdsfactor van 63% geld. Bovendien veranderd de trainingstijden nog: 59% en 56%.
Waardoor de trainingstijd naar:
Snelheid 1: 7:33:36 (met eerste kerk)
Snelheid 1: 7:33:36 (met kerk lv 1)
Snelheid 1: 7:04:48 (met kerk lv 2)
Snelheid 1: 6:43:12 (met kerk lv 3)

Snelheid 1,5: 5:40:12 (met eerste kerk)
Snelheid 1,5: 5:40:12 (met kerk lv 1)
Snelheid 1,5: 5:18:36 (met kerk lv 2)
Snelheid 1,5: 5:02:24 (met kerk lv 3)

Snelheid 2: 3:46:48 (met eerste kerk)
Snelheid 2: 3:46:48 (met kerk lv 1)
Snelheid 2: 3:32:24 (met kerk lv 2)
Snelheid 2: 3:21:36 (met kerk lv 3)


De tijdsfactor geld voor elk gebouw en is standaard voor elk gebouw. Vooral bij de eerste levels:
Dat is:
lv 1: 63%
lv 2: 59%
lv 3: 56%
enz

Het verschil tussen het hoofddorp en de andere dorpen zal dus zijn dat in de andere dorpen de priester sneller kan getraind worden. Misschien handig zeker omdat de kerk een kost is.

Ontwikkelingstijden:

Gevechtssysteem
Klik hier voor het gevechtssysteem.

3-level systeem
Een uitwerking om op een 3-level systeem wereld te zien. Dit is ideaal om de nieuwe 3-level systeem wereld te starten.

Level 1:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:17500, :leem:20000, :ijzer:15000
  • Aanvalssterkte: 0
  • Verdediging infanterie: 6
  • Verdediging cavalerie: 3
  • Verdediging boogschutters: 1
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 4
Level 2:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:20000, :leem:22500, :ijzer:17500
  • Aanvalssterkste: 0
  • Verdediging infanterie: 8
  • Verdediging cavalerie: 5
  • Verdediging boogschutters: 3
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 5
Level 3:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:25000, :leem:27500, :ijzer:22500
  • Aanvalssterkste: 1
  • Verdediging infanterie: 10
  • Verdediging cavalerie: 8
  • Verdediging boogschutters: 6
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 6

Ontwikkelings tijden vind je hier.

Ridderitem: de bijbel
Naam: Melchizedek bijbel
Functie:
- Je kan 1 vakje verder, dan met geloof 55% (andere effecten van item zijn niet bijgerekend)
- 5% extra geloof (buiten radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]
- 5% extra geloof (alleen bij stamleden buiten de radius, met een beperkt limiet van 8 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]

edit: net als bij alle ridderitem's moet de ridder mee!!!!

Bonusdorpen
Type 1:
- 20% snellere productie in de kerk
Type 2:
- 50% snellere productie in de kerk

Slot
De priester zal strategies het spel veranderen. vb ik ontwikkel de priester en ik verlaag de kerk met één level; Ik ondersteun wat leden die verder liggen; Zorg ervoor dat de vijand zijn priesters nodig heeft om aan te vallen. Dan leggen we een hinderlaag; enz... De geloofscirkel verliest niet zijn functie maar wordt juist nog belangrijker. Hij is een natuurlijke grens die omzeilt kan worden. Deze neemt natuurlijk risico's mee.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Credits
(Komen later)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23115

Guest
Hier is de nieuwere versie:
------------------------------------------------
Priester

Indeling
1. Intro
2. Details
3. Gevechtssysteem
4. 3-lv systeem
5. Ridderitem: de bijbel
6. Bonusdorpen
7. Slot


Intro
De priester is een nieuwe eenheid die ervoor zorg dat het geloof hoog blijft buiten de geloofradius cirkel. Dit is beperkt tot 4 vakjes. Ook dit is al enorm veel. Hier een voorbeeld van de kaart bij een hoofddorp.
dyn001_original_399_265_png_2602166_0c9fe79de95c4c99af7ec720bef74fc9.png

Het rood is het max bereik met de priester om het geloof hoog te houden en het blauwe zonder. De priester wordt dus veel waardevoller omdat je een 80 tal extra dorpjes kunt farmen. Niet mis voor die 4 vakjes. De priester is ook maar een unit en je kunt dus niet verwachten dat hij het geloof om het maximum houd. Bij een aanval van vb 1 vakje buiten de radius met een priester zal het geloof 90% zijn maar bij 4 vakjes is dit zelf maar 60%. De radius zal nog steeds een grens blijven maar met de priesters kun je de schade buiten de radius beperken. Het verschil tussen de priester trainen in de eerste kerk of in de andere kerken maakt niet uit. Het verschil is wel dat je bij andere kerken zijn niveau naar level 3 moet brengen vergeleken met de andere kerken. Verkenners krijgen invloed van het geloof dus spelers scouten met veel verkenners buiten de geloofscirkel is afgeraden. Behalve als je een priester meestuurd. Maar dan moet je ook nog andere troepen meesturen omdat de scout geen aanvallende unit is. (meer zie gevechtssysteem)

Enkele verduidelijkingen: Profiel andere spelers.

Details
dyn005_original_567_573_png_2602166_7fd558ff31bbfeff87dca22c02ac71d2.png


Enkele verduidelijkingen: Kerk trainings deel en Kerk invloed deel.

Trainsnelheid:
12u op snelheid 1
9u op snelheid 1,5
6u op snelheid 2
Gemiddeld zal de priester 9u duren om te trainen

Waarom
Uit momenteel deze resultaten kan ik besluiten dat dat 12u op snelheid 1 de beste oplossing is. Vergeet niet dat de tijdsfactor van 63% geld. Bovendien veranderd de trainingstijden nog: 59% en 56%.
Waardoor de trainingstijd naar:
Snelheid 1: 7:33:36 (met eerste kerk)
Snelheid 1: 7:33:36 (met kerk lv 1)
Snelheid 1: 7:04:48 (met kerk lv 2)
Snelheid 1: 6:43:12 (met kerk lv 3)

Snelheid 1,5: 5:40:12 (met eerste kerk)
Snelheid 1,5: 5:40:12 (met kerk lv 1)
Snelheid 1,5: 5:18:36 (met kerk lv 2)
Snelheid 1,5: 5:02:24 (met kerk lv 3)

Snelheid 2: 3:46:48 (met eerste kerk)
Snelheid 2: 3:46:48 (met kerk lv 1)
Snelheid 2: 3:32:24 (met kerk lv 2)
Snelheid 2: 3:21:36 (met kerk lv 3)


De tijdsfactor geld voor elk gebouw en is standaard voor elk gebouw. Vooral bij de eerste levels:
Dat is:
lv 1: 63%
lv 2: 59%
lv 3: 56%
enz

Het verschil tussen het hoofddorp en de andere dorpen zal dus zijn dat in de andere dorpen de priester sneller kan getraind worden. Misschien handig zeker omdat de kerk een kost is.

Ontwikkelingstijden:

Gevechtssysteem
Klik hier voor het gevechtssysteem.

3-level systeem
Een uitwerking om op een 3-level systeem wereld te zien. Dit is ideaal om de nieuwe 3-level systeem wereld te starten.

Level 1:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:17500, :leem:20000, :ijzer:15000
  • Aanvalssterkte: 0
  • Verdediging infanterie: 6
  • Verdediging cavalerie: 3
  • Verdediging boogschutters: 1
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 4
Level 2:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:20000, :leem:22500, :ijzer:17500
  • Aanvalssterkste: 0
  • Verdediging infanterie: 8
  • Verdediging cavalerie: 5
  • Verdediging boogschutters: 3
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 5
Level 3:
  • Ontwikkelingskosten: :hout:25000, :leem:27500, :ijzer:22500
  • Aanvalssterkste: 1
  • Verdediging infanterie: 10
  • Verdediging cavalerie: 8
  • Verdediging boogschutters: 6
  • Velden extra in geloof (als de priest mee gaat): 6

Ontwikkelings tijden vind je hier.

Ridderitem: de bijbel
Naam: Melchizedek bijbel
Functie:
- Je kan 1 vakje verder, dan met geloof 55% (andere effecten van item zijn niet bijgerekend)
- 5% extra geloof (buiten radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]
- 5% extra geloof (alleen bij stamleden buiten de radius, met een beperkt limiet van 8 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]

edit: net als bij alle ridderitem's moet de ridder mee!!!!

Bonusdorpen
Type 1:
- 20% snellere productie in de kerk
Type 2:
- 50% snellere productie in de kerk

Slot
De priester zal strategies het spel veranderen. vb ik ontwikkel de priester en ik verlaag de kerk met één level; Ik ondersteun wat leden die verder liggen; Zorg ervoor dat de vijand zijn priesters nodig heeft om aan te vallen. Dan leggen we een hinderlaag; enz... De geloofscirkel verliest niet zijn functie maar wordt juist nog belangrijker. Hij is een natuurlijke grens die omzeilt kan worden. Deze neemt natuurlijk risico's mee.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Credits
(Komen later)

Hmmm, de credits:
Starter idee: Queen au
uitwerking: Jens10
Details: Jens10, japie7, jeroen8, en de andere namen ken ik niet meer van buiten
Gevechtssysteem: Jens10, en die andere
3-lv systeem: Jeroen8, Jens10
Ridderitem: de bijbel Mark
Bonusdorpen: jeroen8
 

DeletedUser

Guest
Hmmm, de credits:
Starter idee: Queen au
uitwerking: Jens10
Details: Jens10, japie7, jeroen8, en de andere namen ken ik niet meer van buiten
Gevechtssysteem: Jens10, en die andere
3-lv systeem: Jeroen8, Jens10
Ridderitem: de bijbel Mark
Bonusdorpen: jeroen8
Ik zal de volledige credits eens morgen opzoeken. De laatste tijd heb ik het al zeer druk gehad en ook wegens ziekte en virussen op de pc heeft de uitwerking lang geduurd. Het kan zijn dat er eventueel nog fouten of dingen onbreken omdat ik het nu pas heb uitgewerkt. Ik dacht er nog aan om voor premium eventueel nog een verduidelijking te geven met het profiel.

Verder ben ik van plan om weer even met TW te stoppen. Door weinig tijd en de fatale inslag van een virus die me 3 dagen ofline heeft gehouden heeft ervoor gezorgd dat ik stop op wereld 11. En dus binnenkort ook niet meer op de forum zal zitten.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een goed idee, en goed uitgewerkt!
Maar echt nodig vind ik het niet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23115

Guest
Ik zal de volledige credits eens morgen opzoeken. De laatste tijd heb ik het al zeer druk gehad en ook wegens ziekte en virussen op de pc heeft de uitwerking lang geduurd. Het kan zijn dat er eventueel nog fouten of dingen onbreken omdat ik het nu pas heb uitgewerkt. Ik dacht er nog aan om voor premium eventueel nog een verduidelijking te geven met het profiel.

Verder ben ik van plan om weer even met TW te stoppen. Door weinig tijd en de fatale inslag van een virus die me 3 dagen ofline heeft gehouden heeft ervoor gezorgd dat ik stop op wereld 11. En dus binnenkort ook niet meer op de forum zal zitten.

Stoppen???
 
Bovenaan