Dat geloof

DeletedUser

Guest
Voor de zoveelste keer de priester is een non-agressieve unit!!!!!! Hij heeft geen aanvalskracht. Dus er is geen stabiliteitsverandering

hij vecht zelf niet maar versterkt de kracht van de units enorm, of had je dat nog niet door ?!?
jij zegt dus dat de balans niet word veranderd doordat de priester zelf niet vecht ?
dan zou hij dus niet dood kunnen gaan in een gevecht en hij versterkt alles units met onwijs veel kracht waardoor je de balans door de unit zelf niet veranderd maar wel door zijn bij-effect.

100% dood = 50% geloof
75% dood = 60% geloof
50% dood = 75% geloof
25% dood = 95% geloof
0% dood = 100% geloof

je maakt een giga fout
100%dood = 50% geloof
75%dood = 63% geloof
50%dood=75% geloof
25%dood=88%geloof
0%dood =100% geloof (haal die procenten niet door elkaar)
 

DeletedUser

Guest
hij vecht zelf niet maar versterkt de kracht van de units enorm, of had je dat nog niet door ?!?
jij zegt dus dat de balans niet word veranderd doordat de priester zelf niet vecht ?
dan zou hij dus niet dood kunnen gaan in een gevecht en hij versterkt alles units met onwijs veel kracht waardoor je de balans door de unit zelf niet veranderd maar wel door zijn bij-effect.



je maakt een giga fout
100%dood = 50% geloof
75%dood = 63% geloof
50%dood=75% geloof
25%dood=88%geloof
0%dood =100% geloof (haal die procenten niet door elkaar)
Zij effect is een nadeel weghalen bij een aanval. Geloof staat vast en is geballanseerd. Een nieuw ding niet.

Ik maak geen fout. De procenten heb ik gewoon naar gesmeten. Dit heeft niets met misrekenen te maken xd. Ik zal jou % nemen.
 

DeletedUser

Guest
Zij effect is een nadeel weghalen bij een aanval. Geloof staat vast en is geballanseerd. Een nieuw ding niet.

Ik maak geen fout. De procenten heb ik gewoon naar gesmeten. Dit heeft niets met misrekenen te maken xd. Ik zal jou % nemen.

klopt een nadeel bij de aanval en dat is een speleffect in combinatie met de kerk die veel boerderij plaatsen kost met jouw idee hoef je minder kerken te bouwen *ik word hier zo moe van* omdat je priesters een groter berijk hebben.
wat jij doet is met een omweggetje het oude systeem terugbrengen.
want die kerk is er voor gemaakt om spelers het meer troepen te laten kosten en op belangrijke plaatsen neer te zetten met dit idee heb je er +/- 5 nodig voor 600+ dorpen (voor de n00bs : ik bedoel met een enorm cluster en niet overal een eilandje)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb misschien nog een toevoeging op dit idee, zeg maar wat jullie ervan vinden:

De radius kan wel vergroot worden door meer prietsers in 1 dorp te doen:
1 priester: radius kerk +3
3 priesters: radius kerk +4
5 priesters: radius kerk +5
En eventueel als priesters onbeperkt gemaakt kunnen worden per 2 priesters 1 vak erbij.
 

DeletedUser23115

Guest
Ik heb misschien nog een toevoeging op dit idee, zeg maar wat jullie ervan vinden:

De radius kan wel vergroot worden door meer prietsers in 1 dorp te doen:
1 priester: radius kerk +3
3 priesters: radius kerk +4
5 priesters: radius kerk +5
En eventueel als priesters onbeperkt gemaakt kunnen worden per 2 priesters 1 vak erbij.

Overbodig,
Als je priester lvl 3 is en je hebt 5 priesters dan kan je 10 vakjes verder.
Echt totaal overbodig.
En als ik de informatie begrepen hebt kan je maar 4 priesters per dorp.
Totaal overbodig dus.
 

DeletedUser

Guest
Overbodig,
Als je priester lvl 3 is en je hebt 5 priesters dan kan je 10 vakjes verder.
Echt totaal overbodig.
En als ik de informatie begrepen hebt kan je maar 4 priesters per dorp.
Totaal overbodig dus.

Maar dat is alleen in 3-level werelden, in de "gewone" kan je alleen lvl 1 priester maken. En dan lijkt het me wel handig om de radius te kunnen vergroten.
Wat betreft 4 priesters per dorp: dat zou kunnen, ik heb net de hele discussie gelezen en dacht dat het nu weer dicutabel was hoeveel priesters er per dorp kunnen komen.
 

DeletedUser23115

Guest
8 vakjes is nog overbodig,
jou toevoeging is voor MIJ afgekeurd.
 

DeletedUser

Guest
Wat nou als je priester 3 velden buiten de kerkradius je geloof verhoogt naar bijvoorbeeld 85% en nog verder alleen nog maar naar 65% (deze percentages heb ik maar gewoon ff bedacht) Dan kan je beter je stamgenoten helpen zonder die 100% meteen vol te krijgen.

Of per veld buiten de kerk 10 geloof minder! Zegmaar... Een priester maakt je zekerder, maar je blijft ver van de kerk!
Dus:
1 veld buiten radius = 90%
2 velden buiten radius = 80%
3 velden buiten radius = 70%
4 velden buiten radius = 60%
5+ velden buiten radius = 50%

Gaat het niet lager dan 50%! Verder ben ik helemaal voor dit idee.

En nog een klein ideetje... Misschien kan je bij kerkradius van stamgenoten 70% geloof krijgen! En dan met priester:
Binnen stamgenoot-radius = 80%
1 veld buiten radius = 70%
2 velden buiten radius = 60%
3 velden buiten radius = 50%
 

DeletedUser23115

Guest
Wat nou als je priester 3 velden buiten de kerkradius je geloof verhoogt naar bijvoorbeeld 85% en nog verder alleen nog maar naar 65% (deze percentages heb ik maar gewoon ff bedacht) Dan kan je beter je stamgenoten helpen zonder die 100% meteen vol te krijgen.

Of per veld buiten de kerk 10 geloof minder! Zegmaar... Een priester maakt je zekerder, maar je blijft ver van de kerk!
Dus:
1 veld buiten radius = 90%
2 velden buiten radius = 80%
3 velden buiten radius = 70%
4 velden buiten radius = 60%
5+ velden buiten radius = 50%

Gaat het niet lager dan 50%! Verder ben ik helemaal voor dit idee.

En nog een klein ideetje... Misschien kan je bij kerkradius van stamgenoten 70% geloof krijgen! En dan met priester:
Binnen stamgenoot-radius = 80%
1 veld buiten radius = 70%
2 velden buiten radius = 60%
3 velden buiten radius = 50%
Ik vind het goed, maar alleen per veld 5%, want je kan max. 6 vakjes ver met de priester. (3 lvl priester zorgt al voor 5 velden extra + ridder item zorgt voor nog een veld extra)

geen-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

3-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
Eventueel kan je ook nog het ridderitem veranderen of zo laten.
Maar deze keuze ligt volledig in Mark zijn handen want die mag van mij alles over het ridderitem kiezen (buiten als de meerderheid voor één ding stemt :p)
- Één vak buiten bereik (wat nu is)
- 10% extra geloof (buiten radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius, want het ridderitem verandert dan. En de priester moet mee gaan!!)
- 10% extra geloof (alleen bij stamleden buiten de radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius, want de ridderitem verandert dan. En de priester moet mee gaan!!)
Ook komt er dus een nieuw bonusdorp, net volg de kazerne stal en werkplaats. Gaat de kerk ook sneller de priester kunnen produceren:
Volg de kazerne, werkplaats en stal gaat de kerk ook zijn apart bonusdorp krijgen.

- 20% snellere productie in de kerk (bv. voor een nieuwe wereld. nl. wereld 12)
- 50% snellere productie in de kerk (bv. een wereld volg wereld 11)
Even som ik nu de voor en nadelen hier van op:
Voordelen:
- Het wordt voor sommige mensen weer belangrijker om meer kerken te bouwen
Zie spoiler van de procenten, de eerste spoiler.
- Het idee kan zo nog verbeteren
En de discussie gaat voort...
- Japie7 zaagt niet meer over het bouwen van kerken...
Lees gewoon heel dit topic door!

Nadelen:
- We gaan weer heel wat dingens veranderen.
En het idee kan nog niet worden doorgegeven...
Al deze veranderingen komen door één kleine verandering.
Ik hoop nog meningen te krijgen om dit idee te verbeteren.
Heb je nog vragen over deze post of over de priester,
je kan ze altijd aan mij vragen of aan andere mensen van de credits.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Zo kom je niet tot mijn stop bij 50%, en zonder 3-level systeem komt hij dus maar tot 3. Dus bij 3-level systeem 5% en bij geen-level systeem 10%?

Ridderitem is dan prima.
 

DeletedUser23115

Guest
Zo kom je niet tot mijn stop bij 50%, en zonder 3-level systeem komt hij dus maar tot 3. Dus bij 3-level systeem 5% en bij geen-level systeem 10%?

Ridderitem is dan prima.

Oké:
-10% op geen-level systeem werelden
-5% op 3-level systeem werelden
K'zal het aanpassen in mijn post.
Hoe bedoel je: 'Het ridderitem is dan prima'??
Mark mag kiezen wat het ridderitem wordt en daarmee basta.
Je mag wel zeggen waar je voorkeur naar gaat of overleggen met Mark of hij een ander ridderitem wilt.
Of vind jij het huidig ridderitem goed of zelfs perfect??
 

DeletedUser

Guest
Hoe meer mensen in je dorp hetzelfde geloof hebben als jij de koning, en dmv kerken die je kan upgraden versnel je de bekering onder je onderdanen.
Het spelletje is sowieso niet historisch correct dus kathedralen kunnen best, maar hoe meer mensen jouw geloof hebben hoe minder snel het moraal daalt.
 

DeletedUser

Guest
Jeroen8: Ik bedoelde dat ik het zo goed vond, ik bedoelde niet: HET IS PRIMA NIEMAND MAG ER MEER AAN VERANDEREN.
 

DeletedUser

Guest
Even overlopen wat er nu allemaal gaat veranderen:
- Priesterlimied vervalt
- Aanpassing van gevechtssysteem: zoals priesters vechten tegen priesters, je kunt dus nu de priesters gebruiken om je te verdedigen tegen andere priesters.
Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen. Bij een overmacht, dus wanneer 75% of meer van de aanvallende troepen sterft dan sterven ook de priesters. Als verdediger is dat 90%.

Priesters als OS sturen is mogelijk (dan heb je er 12 nodig om een aanval te zuiveren van priesters). Het kan dus ook zijn dat er enkel priesters terugkeren van dorpen, zoals ook al bij verkenners het geval is.

Het geloof wordt berekend op basis van het % aantal resterende priesters.
100% dood = 50% geloof
75% dood = 63% geloof
50% dood= 75% geloof
25% dood= 88%geloof
0% dood =100% geloof

Geloof bij de verdediging is dus ofwel 100% ofwel 50%, aangezien er geen priesters kunnen gedood worden.

Uiteraard, als het aangevallen dorp in de geloofsradius ligt van het dorp van de aanvallende troepen, zijn priesters overbodig voor de aanvaller. Priesters als verdediging hebben is aan te raden.

Als het dorp overgenomen wordt, zijn alle verdedigende priesters sowieso dood.
Als het verdedigende dorp onder invloed is van de geloofsradius, tellen dode verdedigende priesters niet mee bij de berekening van het geloof, het is en het blijft 100%

Door deze veranderingen zijn er nieuwe suggesties gegeven

Suggesties
- Aanpassing van ridderitem
- Één vak buiten bereik (wat nu is)
- 10% extra geloof (buiten radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius, want het ridderitem verandert dan. En de priester moet mee gaan!!)
- 10% extra geloof (alleen bij stamleden buiten de radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius, want de ridderitem verandert dan. En de priester moet mee gaan!!)
- Aanpassing priesterseffect omzeilen van radius
geen-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

3-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%

Het gevolg hierdoor is dat ook het gevechtssysteem weer lichtjes zal worden aangepast. Ook zal er nog wat moeten worden aangepast.

Discussies
Bonusdorpen suggesties: Ik zou het een beetje aanpassen.
Dorp soort 1
- 20% snellere productie in de kerk
- Radius 3 groter

Dorp soort 2
- 50% snellere productie in de kerk
- Radius 1 groter

Ik zal de post van het priester idee terug updaten als er een besluit gekomen is over al deze suggestie en verandering.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Uitwerking voorbereiding
Waarden kloppen nu niet meer

1-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

3-level systeem
Er was een fout met de vorige waarde. Elk level kun je ook een vakje verder. En het lv 1 tegen level 3 klopte niet. Even aanpassen:

lv 1
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

lv 2
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 92%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%

lv 3
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%

De percenten kunnen nog worden aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Even overlopen wat er nu allemaal gaat veranderen:
- Priesterlimied vervalt
- Aanpassing van gevechtssysteem: zoals priesters vechten tegen priesters, je kunt dus nu de priesters gebruiken om je te verdedigen tegen andere priesters.
Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen. Bij een overmacht, dus wanneer 75% of meer van de aanvallende troepen sterft dan sterven ook de priesters. Als verdediger is dat 90%.

Priesters als OS sturen is mogelijk (dan heb je er 12 nodig om een aanval te zuiveren van priesters). Het kan dus ook zijn dat er enkel priesters terugkeren van dorpen, zoals ook al bij verkenners het geval is.

Het geloof wordt berekend op basis van het % aantal resterende priesters.
100% dood = 50% geloof
75% dood = 63% geloof
50% dood= 75% geloof
25% dood= 88%geloof
0% dood =100% geloof

Geloof bij de verdediging is dus ofwel 100% ofwel 50%, aangezien er geen priesters kunnen gedood worden.

Uiteraard, als het aangevallen dorp in de geloofsradius ligt van het dorp van de aanvallende troepen, zijn priesters overbodig voor de aanvaller. Priesters als verdediging hebben is aan te raden.

Als het dorp overgenomen wordt, zijn alle verdedigende priesters sowieso dood.
Als het verdedigende dorp onder invloed is van de geloofsradius, tellen dode verdedigende priesters niet mee bij de berekening van het geloof, het is en het blijft 100%

Door deze veranderingen zijn er nieuwe suggesties gegeven

Suggesties
- Aanpassing van ridderitem
- Één vak buiten bereik (wat nu is)
- 10% extra geloof (buiten radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius, want het ridderitem verandert dan. En de priester moet mee gaan!!)
- 10% extra geloof (alleen bij stamleden buiten de radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius, want de ridderitem verandert dan. En de priester moet mee gaan!!)
- Aanpassing priesterseffect omzeilen van radius
geen-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

3-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%

Het gevolg hierdoor is dat ook het gevechtssysteem weer lichtjes zal worden aangepast. Ook zal er nog wat moeten worden aangepast.

Discussies
Bonusdorpen suggesties: Ik zou het een beetje aanpassen.
Dorp soort 1
- 20% snellere productie in de kerk
- Radius 3 groter

Dorp soort 2
- 50% snellere productie in de kerk
- Radius 1 groter

Ik zal de post van het priester idee terug updaten als er een besluit gekomen is over al deze suggestie en verandering.

Is goed hoor!!! Valt gewoon niets meer op te zeggen
 

DeletedUser

Guest
Waarom vervalt de priesterlimiet?

Enneuh, priesters doen dus niks binnen de kerkradius?
 

DeletedUser

Guest
nog iets :
hoeveel velden mag je priester maximaal afleggen?

en mijn 2de vraag :
werkt het net zoals de ridder dat je de priester in ieder dorp kunt schuiven met "priester hierheen stationeren".
 

DeletedUser

Guest
nog iets :
en mijn 2de vraag :
werkt het net zoals de ridder dat je de priester in ieder dorp kunt schuiven met "priester hierheen stationeren".

priester is GEEN ridder, en gedraagt er zich ook niet naar, dus nee
 

DeletedUser

Guest
nog iets :
hoeveel velden mag je priester maximaal afleggen?

en mijn 2de vraag :
werkt het net zoals de ridder dat je de priester in ieder dorp kunt schuiven met "priester hierheen stationeren".
Momenteel 4 met level 1 systeem en afdalend geloof:
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

Nee, met deze volgende suggestie hierboven en het aanpassing van het gevechtsysteem van priester vs priester zal de priester weer productief worden.

edit: het is nu zeer moeilijk om het idee bij te houden want waar de discussie zit klopt totaal niet meer bij pg 63. Deze pas ik pas aan als het idee weer stabiel is.

edit 2: Gaat iedereen akkoord met het nieuwe priesterseffect. Het oude (3 vakjes met 100% geloof zal wegvallen)

Verwerking

& Aanpassing van priester buiten de radius.
De priester kan nu max 4 vakjes uit de radius. Maar het geloof verzwakt telkens wanneer je een vakje uit de radius komt. Bij het level 3 systeem kan hij tot 6 vakjes.

1-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

3-level systeem
lv 1
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

lv 2
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 92%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%

lv 3
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%

& Aanpassing ridder item.
- Je kan 1 vakje verder, dan met geloof 55% (andere effecten van item zijn niet bijgerekend)
- 5% extra geloof (buiten radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]
- 5% extra geloof (alleen bij stamleden buiten de radius, met een beperkt limiet van 8 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]

& Bonusdorpen
Type 1:
- 20% snellere productie in de kerk
Type 2:
- 50% snellere productie in de kerk
Type 3:
- Radius 3 groter
Type 4:
- Radius 1 groter
- 15% snellere productie in de kerk

& Gevechtssysteem (voorbereiding)
Om te beginnen heeft de priester geen aanval. Net zoals de verkenner. Bij komt dus eerst in het gevechtsysteem. Dus er wordt gebruik gemaakt van het verkennerssysteem. Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen. De priesters vechten dus eerst in het aanvalssysteem. Bij een overmacht, dus wanneer 75% of meer van de aanvallende troepen sterft dan sterven ook de priesters. Als verdediger is dat 90%.

1a. Priesters verplaatsing
Met de priester in een aanval kan je geloof hoog houden tot 4 vakjes. Hoog is eigenlijk niet het woord. Het geloof zal hoger liggen dan normaal:
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90% geloof
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80% geloof
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70% geloof
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60% geloof

1b. Priesters verplaatsing level 3 systeem
Met de priester in een aanval kan je geloof hoog houden tot 6 vakjes. Hoog is eigenlijk niet het woord. Het geloof zal hoger liggen dan normaal:
lv 1
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%

lv 2
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 92%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%

lv 3
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%

2. Aanvalsvolgerde
Zolang er niet meer dan 75% van de aanvallende of 90% van de verdedigde van de troepen word deze volgorde beschouwd: Priester, verkenners, andere troepen. Die priester vecht dus alleen tegen zichzelf net als verkenner. Enkel bij een overmacht kan hij dus gedood worden door anders troepen. Het gevecht van de priesters zal dus uitmaken hoeveel geloof je hebt.

3. Priestersgevecht
Even volgens de aanval: je valt met 5 priesters aan. De verdediging heeft er 3. Jij verliest dus 1 priesters terwijl de verdediging er 2 verliest. De aanvallen worden dus gelijktijdig berekend. Dus om een aanvallende priester te doden via verdedigende priesters heb je er 3 nodig voor er 1 te doden. Bij de aanval is dat maar 2.

4a. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 90% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 90%
25% dood = geloof 80%
50% dood = geloof 70%
75% dood = geloof 60%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 90-80% liggen

4b. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 80% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 80%
25% dood = geloof 72,5%
50% dood = geloof 65%
75% dood = geloof 57,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 80-72,5% liggen

4c. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 70% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 70%
25% dood = geloof 65%
50% dood = geloof 60%
75% dood = geloof 55%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 70-65% liggen

4d. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen

4e. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 92% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 92%
25% dood = geloof 81,5%
50% dood = geloof 71%
75% dood = geloof 60,5%
100% dood = geloof 50%

Het geloof zal dus tussen de 92-81,5% liggen


De uitwerking van het gevechtsysteem is te groot om in één post te krijgen. Ik zal ze over meerdere posten moeten verspreiden. namelijk 31, 35 en 37.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan