BLM?

Reactiescore
1.695
tis niet voor niks dat als het over goede Marokkanen gaat het altijd over ALi B en abdelhak Nouri gaat.
in 2030 gaat het nog steeds over die 2
 
Reactiescore
93
Ik ga mijn mening heel kort geven: Ik heb niets tegen mensen van een andere afkomst in Belgie of Nederland ALS ze moeite doen om te integregen in onze samenleving. Als ze daar geen moeite voor doen dan moet je niet gaan klagen als mensen er eens iets van zeggen ofzo.
 
Reactiescore
757
Ik ben onlangs te weten gekomen dat een immigrant in België een uitkering kreeg van 2000€ netto maandelijks. Je zou gek zijn als je dan gaat werken. Het is gewoon de fout van België om zulke slechte regelingen te treffen. Uiteindelijk is het iedere werkende Belg die dat moet betalen via zijn belastingen
 
Reactiescore
1.732
Het is een lastig probleem wat soms meer woorden verdient dan een oneliner, hoewel goede oneliners ook erg effectief kunnen zijn.




Dit onderwerp is volgens mij ook meer geschikt voor het serieuze vrije forum. Al kom ik hier niet vaak dus weet het niet zeker, maar dat lijkt me logischer.

Beter om het ook daar naar toe te verhuizen.
 
Reactiescore
1.049
Rens, waar zie jij mij zeggen dat we alle racisme uit de wereld gaan verbannen? Kom op, waarom probeer je direct een uiterste te pakken? Natuurlijk zullen er altijd racisten overblijven, maar we kunnen toch als samenleving ons in spannen om racisme zo veel mogelijk te voorkomen? Je schetst nu een scenario waarbij er alleen succes is als 100% van alle discriminatie weg is, terwijl ik, volgens mij ook veel andere, het al als een succes zien als er gewoon minder gevallen van discriminatie plaats zal vinden. Succes is niet per definitie dat er totaal geen discriminatie meer is. Ik geloof inderdaad ook dat er gewoon racisten zijn van oudere generaties die de zwarte voor altijd als minderwaardig zal zien, hopelijk kunnen we ervoor zorgen dat de nieuwe generaties dit denkbeeld niet zal overnemen.
Het punt van demonstreren is goed, ik heb an sich niks tegen de BLM-demonstratie en was zelfs vrij symphatiek ermee. Mits ze dit buiten corona tijden hadden gedaan bijvoorbeeld. Want nu stel je discriminatie boven volksgezondheid en steek je eigenlijk een dikke middelvinger op naar Kermiseigenaren, allerlei events en niet te missen de ouderen van de samenleving. Ik vond zo'n demonstratie dus gewoon enorm selfish. Over het nut van het demonstrereb komen we zo even op. Het succes van een demonstratie zie ik wel, maar ik zie het nut niet op het moment dat jullie staan te demonstreren voor een ver van ons bed show. Het gebeurt hier totaaal niet in dezelfde proporties en zou daarom nooit een reden mogen zijn om de volksgezondheid en de adviezen van de mensen die er verstand van hebben in de wind te slaan.

Vervolgens stel je dat het in het aard zit van de mens om vooroordelen te hebben, dit is gewoon onjuist. Talloze studies die laten zien dat vooroordelen aangeleerd zijn en niet natuurlijk zijn. Denk aan de kinderboeken waar de vrouw altijd als huisvrouw wordt neergezet, denk aan oude strips waarin de crimineel vrijwel altijd buitenlands is, hierdoor krijg je met de pap mee dat dit de norm is, om maar twee voorbeelden te noemen.
Ik ben geen socioloog o.i.d. en heb er ook nooit uitgebreide onderzoeken naar gedaan of gelezen dus je kunt prima gelijk hebben. Echter aan de andere kant denk ik PERSOONLIJK (prove me if im wrong) dat vooroordelen ontstaan uit eerdere ervaringen met een bepaalde cultuur waardoor het ook gewoon een bepaalde intuïtie is die je niet tot amper kunt uitschakelen. Waarom voelen vrouwen of homostellen zich vaak niet veilig als ze 's nachts over straat gaan en n stel jonge marrokanen samen zien (even een voorbeeld). Maakt dit ze gelijk racistisch of is dat een intuïtie doordat je vaak dingen leest in het nieuws en vrouwen in hun cultuur (stel dat ze islamitisch zijn) vrouwen en homo's gewoon mindere mensen zijn. Dan kun je het discriminerend noemen hoe ze zich opstellen tov hen en een vooroordeel. Maar die is wel ergens op gebaseerd toch?

Hierna twijfel jij aan het nut van demonstraties, heeft het nou zin vraag jij je af. Rens, werkelijk alle grote vooruitgangen op dit gebied, komt door protesteren. Niet alleen op dit gebied, maar überhaupt worden maatschappelijke veranderingen in beweging gezet door protesteren. Daarom is het ook een fundamenteel recht van ons allen. Dat jij het nut er niet in ziet, betekent niet dat het geen nut heeft. Alles wijst erop dat het wel nut heeft, zelfs als we nu kijken naar Amerika. We kunnen nu nog niet met zekerheid zeggen of de veranderingen ten goede komen, maar door de protesten worden de politiekorpsen wel al een deel van het budget in genomen (Ben zelf niet helemaal eens of dit de goede oplossing is, maak ik hoop het wel.). Maar om nu te zeggen dat demonstreren voor dit onderwerp nutteloos is, is gewoon flauwekul.

Volgens mij begrijp jij gewoon niet de essentie van de demonstraties als jij stelt dat iedereen maar wat roept. Black lives matters gaat, nogmaals, niet alleen om politie geweld. Het gaat ook om diep ingewortelde racisme binnen de samenleving. Kan jij mij aangeven wat ze dan roepen wat hier niet mee te maken heeft?
Buiten dat je me hier de woorden enorm in de mond legt die ik nergens heb gezegd (wederom). Tuurlijk kan protesteren zin hebben, enkel denk ik dat de huidige protesten buiten een verstevigde band tussen de demonstranten enkel mensen extremer worden. Waarom de keuze het nu te doen? George Floyd had talloze mensen voor zich die door politiegeweld zijn omgekomen. Maar omdat het in Amerika opblies begon het hier ook te spelen en dachten mensen dat het slim was om nu te gaan demonstreren. Terwijl iedereen ook snapt dat dit gewoon intens dom is. Je schiet dus ook bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Je had het prima na de corona kunnen doen maar door de hype verloeder je maar de gezondheid van iedereen (want het is niet enkel je eigen gezondheid). Maar je zegt diepgewortlede racisme in de samenleving die 2 kanten op werkt. Leg me eens uit waarom het dan BLM heet? Enkel omdat het daar meer gebeurd. Dus Black life matters more op dit moment?


Rens, dat jij communisten kunt vergelijken met pro-blm supporters, laat mij zien dat jij totaal geen kennis hebt van BLM. Communisme gaat inderdaad om het eerlijk verdelen van de welvaart. Ik vraag me af hoe jij erbij komt dat dit ook zo is bij BLM? BLM gaat om het creëren van gelijke kansen. Iedereen moet vanaf het zelfde startpunt beginnen, maar dan is het wel aan het individu om te beslissen hoe ze ermee omgaan. Snap je dat dit een fundamenteel verschil is? Niemand beweert dat we even de welvaart moeten verdelen tussen de verschillende afkomsten, het gaat er simpelweg om dat een gekleurd iemand dezelfde kans heeft op succes als een wit iemand. Dus kom op Rens, noem deze mensen nou geen communisten. Nogmaals ik benoem je hypocrisie, jij labelt deze demonstranten als een extreme groep, maar bent wel verontwaardigt als pro-standbeeld-nederlanders (om ze zo maar even te noemen) als extreem rechts worden weggezet. Beide is kut, beide hoort niet. Draag er dan zelf niet aan bij als jij dit ook vervelend vindt, okay?
In je eerste zin zitten alweer 2 drogredenen, ten eerste het stropop argument waarbij je mijn genuanceerde opmerking totaal zwart-wit maakt :) Daarnaast ook nog een mooie persoonlijke aanval. Maakt je punt wel een stuk minder sterk, om er toch op te reageren heb ik nooit ALLE pro BLM supporter (even tussendoor volgens mij zijn supporters altijd pro maar dat terzijde) communistisch o.i.d. genoemd. Enkel zeg ik dat het beeld van sommige BLM supporters vrij overeenkomt met communistische beelden, dit haal ik dan uit de 'rechtse' media filmpjes als die van Powned. Waardoor ik dus wel degelijk kan zeggen dat sommigen (of velen zoals k hierboven aangaf geen idee van) een best wel communistisch beeld hebben waarbij ze vinden dat iedereen gelijk zou moeten zijn en niemand waardevoller of minder waardevol zou zijn. Daarnaast denk ik dat ook veel van de individuen waar we over praten zelf de keuze hebben gemaakt om aanstoot te nemen van bepaalde dingen en die te bestempelen als discriminerend of racistisch terwijl wij als nuchtere nederlanders dit iets minder snel zouden doen. maar dat terzijde.

Rens, ten eerste: je argument is onlogisch. Volgens jou zouden we dus eigenlijk alleen maar westerse vrouwen moeten aannemen? Immers, voor hun is de kans op criminaliteit lager dan voor westerse mannen. Sterker nog, jouw argument volgend, zouden we zelfs eerst Turkse vrouwen moeten aannemen over Nederlandse mannen. Maar je argument klopt überhaupt al niet, want zo werkt een sollicitatie gesprek helemaal niet. Voor veel banen, als je gaat solliciteren, kan de werkgever vragen om een verklaring omtrent gedrag vragen. Dit is een verklaring waaruit blijkt dat het gedrag van de sollicitant geen bezwaar oplevert voor de nieuwe baan. De werkgever kan zo dus direct zien of de werknemer een mogelijk risico is voor zijn bedrijf. Ergo, je hoeft niet te handelen op vooroordelen Rens.

De waarom vraag naar de hoge criminaliteit-cijfers vind ik overigens persoonlijk veel interessanter dan de cijfers zelf, hoe komt het eigenlijk dat deze mensen gemiddeld sneller de criminaliteit ingaan? Als je hier wat over wilt lezen raad ik dit onderzoek aan, erg interessant: https://www.wodc.nl/binaries/ob277_volledige_tekst_tcm28-70077.pdf Je kan ook alleen de conclusie lezen, is namelijk behoorlijk groot document.
Ten eerste zou dat statistisch als we over criminaliteit gaan praten en iedereen zou exact dezelfde kwaliteiten hebben de beste optie zijn. Echter heeft niemand dezelfde specificaties en kwaliteiten. Mn argument klopt nog wel echter is dit in de theorie en zou dit in de praktijk nooit kunnen, maar dat maakt mijn argument niet minder valide. Die VOG is best wel grappig. Ik heb bij Halt gezeten (lang verhaal) maar daar hebben ze mij verteld dat dingen uit je justitiele documentatie verdwijnen na een bepaalde tijd. Dus stel ik zou drugs hebben gehandeld voor ik 18 ben KAN DIT (weet aantallen niet) na 5 jaar niet meer zichtbaar zijn en niet meer in de weg zitten voor een VOG aan te vragen. Het geeft dus soms een best vertekend beeld, want het zegt vaak enkel iets of je de laatste jaren iets hebt gedaan wat over de grens ging. Terwijl dit ook kan zeggen dat je eht nu gewoon beter aanpakt dan de jaren ervoor en dus niet gepakt bent. Over de cijfers van criminaliteit las ik een trouw artikel (opinie maar gebaseerd op onderzoeken) waarin bleek dat cultuur (met wie ga je om e.d. ) wel degelijk invloed heeft. Turken en Antillianen worden degelijk minder vaak verdacht van misdaden terwijl die toch niet echt veel verschillen qua sociale status inkomsten e,d, van Marrokanen, toch schieten die erboven uit. Dus het kan wel degelijk met bepaalde cultuur verschillen komen, Daarom neemt het CBS die tegenwoordig ook nog steeds op bij verdachten. Als cultuur er niks toe deed hadden ze dit wel weggelaten toch?




Natuurlijk, wat je nu omschrijft is een democratie, maar dan verwoordden je je daarnet gewoon verkeerd. Jij zei dat er niet naar hun geluisterd moet worden, dat is gewoon onjuist. Iedereen heeft het recht van spreken uiteraard, maar uiteindelijk beslist de meerderheid. Overigens mag deze beslissing niet de minderheid buiten proportie benadelen, dus we hebben op die manier nog steeds gelukkig vangnetten binnen onze rechtstaat. Wij zullen dus nooit een china situatie krijgen, als het goed is tenminste :biggrin:.
Waar zei ik dat er niet naar hen geluisterd moest worden? Je legt woorden echt compleet in mijn mond die ik nergens heb gezegd. Iets over subjectief lezen. Daarnaast een interresante vraag is wat buiten propotioneel is. Was die beste dames en heren nou zo buiten proporties dat we naar de minderheid diende te luisteren? Ongeacht of voor ons het een kleine aanpassing is is het feit dat wij ons moesten aanpassen omdat een kleine deel van de samenleving er aanstoot aan nam. Iets wat als we oppassen tever gaat doorslaan
 
Reactiescore
1.695
ik ben het hier niet mee eens. want ik zie allemaal trollposten in dit topic die weinig serieus zijn?
 
Reactiescore
757
Ik denk niet dat er hier puur racisten ronddwalen? Ik ben van mening dat iedereen welkom is en gerespecteerd moet worden. Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat sommige gewoon naar België of Nederland komen om te profiteren, en het dan vertikken om zich ook maar een beetje aan te passen.
 
Reactiescore
770
Kan ik eens spreken met de CEO van Racisme Inc. Thierry Baudet?
 
Reactiescore
93
Ik denk niet dat er hier puur racisten ronddwalen? Ik ben van mening dat iedereen welkom is en gerespecteerd moet worden. Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat sommige gewoon naar België of Nederland komen om te profiteren, en het dan vertikken om zich ook maar een beetje aan te passen.
Dit is dus ook wat ik bedoel.
 
Bovenaan