BLM?

Reactiescore
967
Het punt van demonstreren is goed, ik heb an sich niks tegen de BLM-demonstratie en was zelfs vrij symphatiek ermee. Mits ze dit buiten corona tijden hadden gedaan bijvoorbeeld. Want nu stel je discriminatie boven volksgezondheid en steek je eigenlijk een dikke middelvinger op naar Kermiseigenaren, allerlei events en niet te missen de ouderen van de samenleving. Ik vond zo'n demonstratie dus gewoon enorm selfish. Over het nut van het demonstrereb komen we zo even op. Het succes van een demonstratie zie ik wel, maar ik zie het nut niet op het moment dat jullie staan te demonstreren voor een ver van ons bed show. Het gebeurt hier totaaal niet in dezelfde proporties en zou daarom nooit een reden mogen zijn om de volksgezondheid en de adviezen van de mensen die er verstand van hebben in de wind te slaan.

Vraag uit interesse: jij bent toch een redelijk grote FvD supporter? Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar is een van hun grote recente handel punten niet dat ze weg van de 1.5 meter willen? Indien je het hier mee eens bent, zou je dan niet voor het recht van protesteren zijn? Ook in deze tijd? Slechts een vraag uit interesse.

Jij haalt aan dat het een ver uit ons bed show is, daar ben ik het niet mee eens. Dat het niet even erg is in Nederland als in Amerika, betekent niet dat er hier geen problemen zijn. Dit heb ik al meerdere keren genoemd? Dat je het er niet mee eens bent is prima, maar deze demonstranten zijn het er wel mee eens en vinden dus ook dat er genoeg redenen zijn om te protesteren. Daar hebben we het toch over?


Ik ben geen socioloog o.i.d. en heb er ook nooit uitgebreide onderzoeken naar gedaan of gelezen dus je kunt prima gelijk hebben. Echter aan de andere kant denk ik PERSOONLIJK (prove me if im wrong) dat vooroordelen ontstaan uit eerdere ervaringen met een bepaalde cultuur waardoor het ook gewoon een bepaalde intuïtie is die je niet tot amper kunt uitschakelen. Waarom voelen vrouwen of homostellen zich vaak niet veilig als ze 's nachts over straat gaan en n stel jonge marrokanen samen zien (even een voorbeeld). Maakt dit ze gelijk racistisch of is dat een intuïtie doordat je vaak dingen leest in het nieuws en vrouwen in hun cultuur (stel dat ze islamitisch zijn) vrouwen en homo's gewoon mindere mensen zijn. Dan kun je het discriminerend noemen hoe ze zich opstellen tov hen en een vooroordeel. Maar die is wel ergens op gebaseerd toch?

Tuurlijk, daar heeft het ook mee te maken? Er zijn super veel factoren waardoor vooroordelen ontstaan. Jij stelde alleen dat het in ons aard zit (van nature) om vooroordelen te hebben, dat is gewoon niet juist.


Buiten dat je me hier de woorden enorm in de mond legt die ik nergens heb gezegd (wederom). Tuurlijk kan protesteren zin hebben, enkel denk ik dat de huidige protesten buiten een verstevigde band tussen de demonstranten enkel mensen extremer worden. Waarom de keuze het nu te doen? George Floyd had talloze mensen voor zich die door politiegeweld zijn omgekomen. Maar omdat het in Amerika opblies begon het hier ook te spelen en dachten mensen dat het slim was om nu te gaan demonstreren. Terwijl iedereen ook snapt dat dit gewoon intens dom is. Je schiet dus ook bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Je had het prima na de corona kunnen doen maar door de hype verloeder je maar de gezondheid van iedereen (want het is niet enkel je eigen gezondheid). Maar je zegt diepgewortlede racisme in de samenleving die 2 kanten op werkt. Leg me eens uit waarom het dan BLM heet? Enkel omdat het daar meer gebeurd. Dus Black life matters more op dit moment?

Je vroeg je het nut af van de demonstratie op de huidige manier, ik leg je vervolgens uit waarom demonstraties zoals deze juist van nut zijn. Ik leg je geen woorden in de mond. Er zijn inderdaad meerdere zaken voor George Floyd geweest, erg veel zelfs (helaas). Het bijzondere (nare) van George Floyd, echter, is dat het heel goed gedocumenteerd is en het heel duidelijk de issue weergeeft. Waarom nu demonstreren? Mensen zijn het zat, mensen zien het weer proberen, uiteindelijk is de maat vol. Best logisch toch? Had je bericht al even verder gescanned en zie je me aanrekenen dat ik drogredenen schijn te gebruiken. Gebruik zelf dan ook niet drogredenen zoals "iedereen weet toch dat het dom is" :confused2: . Het laatste wat je aanhaalt is precies wat BLM niet is. Het is niet BLM more, het is BLM too. Black lives matter too, zwarten levens doen er ook toe. Zwarten levens worden gewoon meer benadeeld, hoezo is het dan raar om het BLM te noemen? Het is slechts een benaming om aan te duiden dat zwarten levens er ook toe doen.

In je eerste zin zitten alweer 2 drogredenen, ten eerste het stropop argument waarbij je mijn genuanceerde opmerking totaal zwart-wit maakt :) Daarnaast ook nog een mooie persoonlijke aanval. Maakt je punt wel een stuk minder sterk, om er toch op te reageren heb ik nooit ALLE pro BLM supporter (even tussendoor volgens mij zijn supporters altijd pro maar dat terzijde) communistisch o.i.d. genoemd. Enkel zeg ik dat het beeld van sommige BLM supporters vrij overeenkomt met communistische beelden, dit haal ik dan uit de 'rechtse' media filmpjes als die van Powned. Waardoor ik dus wel degelijk kan zeggen dat sommigen (of velen zoals k hierboven aangaf geen idee van) een best wel communistisch beeld hebben waarbij ze vinden dat iedereen gelijk zou moeten zijn en niemand waardevoller of minder waardevol zou zijn. Daarnaast denk ik dat ook veel van de individuen waar we over praten zelf de keuze hebben gemaakt om aanstoot te nemen van bepaalde dingen en die te bestempelen als discriminerend of racistisch terwijl wij als nuchtere nederlanders dit iets minder snel zouden doen. maar dat terzijde.

Leuk dat je me probeert te betichten van het gebruik van drogredenen, jammer voor jou dat dit geen drogreden is helaas. Bij een Stropopredenering zou ik jouw argument expres verkeerd interpreteren om op die manier gelijk te krijgen, waar doe ik dat? Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat jij BLM supporters kunt vergelijken met communisten, waar zeg ik dat jij alle BLM supporters vergelijkt met communisten? Dit heb jij inderdaad niet gezegd, maar ik ook niet. Waar is dan de mooie drogreden? Benoem je dit nu expres om niet inhoudelijk erop in te gaan? Vervolgens trek je weer een vergelijking tussen BLM en communisme, terwijl ik toch net daarvoor al heb uitgelegd dat deze ideologieën niet te vergelijken zijn? Je vergelijking slaat kant noch wal. Nogmaals, communisme gaat over de verspreiding van welvaart, BLM gaat over excessief politie geweld en institutioneel racisme wat leidt tot ongelijke kansen. Nergens wordt er gepleit voor een welvaart verdeling binnen BLM, waarom trek je telkens deze vergelijking? Waar doe ik een persoonlijke aanval trouwens?

Ten eerste zou dat statistisch als we over criminaliteit gaan praten en iedereen zou exact dezelfde kwaliteiten hebben de beste optie zijn. Echter heeft niemand dezelfde specificaties en kwaliteiten. Mn argument klopt nog wel echter is dit in de theorie en zou dit in de praktijk nooit kunnen, maar dat maakt mijn argument niet minder valide. Die VOG is best wel grappig. Ik heb bij Halt gezeten (lang verhaal) maar daar hebben ze mij verteld dat dingen uit je justitiele documentatie verdwijnen na een bepaalde tijd. Dus stel ik zou drugs hebben gehandeld voor ik 18 ben KAN DIT (weet aantallen niet) na 5 jaar niet meer zichtbaar zijn en niet meer in de weg zitten voor een VOG aan te vragen. Het geeft dus soms een best vertekend beeld, want het zegt vaak enkel iets of je de laatste jaren iets hebt gedaan wat over de grens ging. Terwijl dit ook kan zeggen dat je eht nu gewoon beter aanpakt dan de jaren ervoor en dus niet gepakt bent. Over de cijfers van criminaliteit las ik een trouw artikel (opinie maar gebaseerd op onderzoeken) waarin bleek dat cultuur (met wie ga je om e.d. ) wel degelijk invloed heeft. Turken en Antillianen worden degelijk minder vaak verdacht van misdaden terwijl die toch niet echt veel verschillen qua sociale status inkomsten e,d, van Marrokanen, toch schieten die erboven uit. Dus het kan wel degelijk met bepaalde cultuur verschillen komen, Daarom neemt het CBS die tegenwoordig ook nog steeds op bij verdachten. Als cultuur er niks toe deed hadden ze dit wel weggelaten toch?

Je gaat totaal niet in op mijn tegenargument? Ik snap dus niet hoezo jou argument toch wel zou kloppen. Als ik je argument opnieuw lees, heb ik toch echt het idee dat we eerst Nederlandse vrouwen, dan Westerse vrouwen, dan Turkse vrouwen en dan pas Nederlandse mannen moeten aannemen als werkgever zijnde. Vervolgens haal je aan dat je strafblad kan verjaren, denk tenminste dat je dat bedoeld. Dit klopt echter ook gewoon niet? Drugshandel is een misdaad en dat verdwijnt niet binnen 5 jaar van je strafblad, ook niet als je minderjarig was. Hetzelfde geldt voor diefstal, dit verdwijnt ook niet. Wellicht had je een overtreding gepleegd, deze kunnen inderdaad wel verdwijnen als je 18 wordt. Denk aan bijvoorbeeld openbaar dronkenschap. Als je een argument gebruikt, fact check het dan wel bvd. Ook nog maar een bron bij gezocht voor je, mocht je me niet geloven: https://www.justid.nl/organisatie/JDS/registratie.aspx

Vervolgens haal je de invloed van cultuur aan op misdaad cijfers. Ik snap niet helemaal waarom? Ben het hier namelijk helemaal niet mee oneens en heb dat ook nergens beweerd. Sterker nog, ik linkte je een onderzoek waar dit ook overgaat.

Waar zei ik dat er niet naar hen geluisterd moest worden? Je legt woorden echt compleet in mijn mond die ik nergens heb gezegd. Iets over subjectief lezen. Daarnaast een interresante vraag is wat buiten propotioneel is. Was die beste dames en heren nou zo buiten proporties dat we naar de minderheid diende te luisteren? Ongeacht of voor ons het een kleine aanpassing is is het feit dat wij ons moesten aanpassen omdat een kleine deel van de samenleving er aanstoot aan nam. Iets wat als we oppassen tever gaat doorslaan

"Jij bent er dus voor dat elke minderheid in Nederland gehoord en naar geluisterd moet worden, zelfs in dezelfde mate als de grotere groep in Nederland?" Naar mijn inziens impliceer je in ieder geval dat er minder geluisterd moet worden naar minderheden, je hebt inderdaad niet "niet" gezegd. Dat is mijn fout dan, ben het nog steeds niet met je stelling eens dat er minder moet worden geluisterd naar minderheden.

"Was die beste dames en heren nou zo buiten proporties dat we naar de minderheid diende te luisteren? Ongeacht of voor ons het een kleine aanpassing is is het feit dat wij ons moesten aanpassen omdat een kleine deel van de samenleving er aanstoot aan nam. Iets wat als we oppassen tever gaat doorslaan" Ik begrijp oprecht niet wat je hier mee bedoeld, mocht je hier nog antwoord op willen, kan je dit dan verduidelijken? Ik snap je gewoon niet.
 
Reactiescore
770
google zoeken 78% of slave owners
 
Reactiescore
1.689
Excuses aanvaard.

Graag wil ik excuses van de duitsers, fransen, vikingen en engelsen
 

Deleted User - 487971571

Guest
schijthekel aan de hele beweging, vol met opgefokte jongetjes die enkel willen plunderen en vernielen en linkse meiden die je willen vertellen dat je zelfs racistisch bent als je niet elke dag steun betuigt aan BLM, rot op, heel dit land is ziek en naar de vernieling, om dan nog maar niet te beginnen over alle zogenaamde BN'ers die zichzelf hoereren jegens de media om maar in goed daglicht te staan van het volk/BLM beweging
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487973071

Guest
Graag dit is het serieus vrij forum. Hier zijn we allemaal bloedserieus en wil ik gerust de discussie met je aangaan?
Mijn mening is simpel: voor de wet is eenieder gelijk. Ik ben daar eveneens een voorstander van. Elke vorm van onrechtvaardigheid moet binnen de kaders van de wet worden bestreden. Iedereen is als mens gelijk aan elkaar. Dus ja, black lives do matter.

Maar over de organisatie BML heb ik me onvoldoende ingelezen om daar een mening over te vormen. Dus ik ben daar geen tegenstander van maar het ook geen voorstander. Wat ik wel kan zeggen is dat ik een tegenstander ben van protestanten die het recht van protest misbruiken om winkels te plunderen (hiervan heb ik door wijdverspreide beelden kennis genomen). Dat is op geen enkele manier verdedigbaar.
 
Reactiescore
976
Mijn mening is simpel: voor de wet is eenieder gelijk. Ik ben daar eveneens een voorstander van. Elke vorm van onrechtvaardigheid moet binnen de kaders van de wet worden bestreden. Iedereen is als mens gelijk aan elkaar. Dus ja, black lives do matter.

Maar over de organisatie BML heb ik me onvoldoende ingelezen om daar een mening over te vormen. Dus ik ben daar geen tegenstander van maar het ook geen voorstander. Wat ik wel kan zeggen is dat ik een tegenstander ben van protestanten die het recht van protest misbruiken om winkels te plunderen (hiervan heb ik door wijdverspreide beelden kennis genomen). Dat is op geen enkele manier verdedigbaar.

Eenieder is niet gelijk. Eenieder is uniek. Een man is geen vrouw en een aziaat is geen Afrikaan. We zijn wel allemaal gelijkwaardig? Cruciaal onderscheid.
 

Deleted User - 487973071

Guest
Eenieder is niet gelijk. Eenieder is uniek. Een man is geen vrouw en een aziaat is geen Afrikaan. We zijn wel allemaal gelijkwaardig? Cruciaal onderscheid.
Je vergeet dat ‘gelijk‘ ook de definitie van gelijkwaardigheid onderschrijft en niet exclusief ‘hetzelfde/identiek’ in sterke zin (vanuit een fysiologische en genetische perspectief) uitdrukt. Dus ik deel je lezing die nogal vanuit de logica is ingegeven.
 

Deleted User - 487973071

Guest
Geldt dat ook voor Slavische mensen ?

Serieuze vraag dus een moderator moet het hier niet komen verwijderen.
Zonder twijfel, dat zijn toch ook mensen? Dus ik snap niet zo goed waarom je de Slavische mensen extraheert van het containerbegrip ‘mensen’? Ook oprecht de vraag waarom je dat doet in een serieuze topic, want je komt niet oprecht over als je zo stinkend je best doet om mijn berichten uit context te trekken.
 
Reactiescore
421
Ik snap Stalov's punt wel gezien over Slavische mensen allerlei dingen gezegd 'mogen' worden, maar je je op bijzonder glad ijs begeeft wanneer het gaat over niet-westerse allochtonen.
 

Deleted User - 487973071

Guest
Ik snap Stalov's punt wel gezien over Slavische mensen allerlei dingen gezegd 'mogen' worden, maar je je op bijzonder glad ijs begeeft wanneer het gaat over niet-westerse allochtonen.
Het ironische is dat hij spreekt over in de slachtofferrol treden, maar hij dat zelf dus ook doet. Het mooie van alles is dat ik met geen woord heb gerept over Slavische mensen en het eens ben met hem in de zin dat ik een ieder gelijkwaardig vind, zonder enige vorm van onderscheid.
 
Bovenaan