BLM?

Reactiescore
1.697
hallo

ten eerste wil ik even vermelden dat ik tegen elke vorm van racisme ben.
MAAR IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE
met al die mensen die bang zijn dat ze racist worden genoemd en zich erachter scharen
met al die mensen die continue de racismekaart trekken terwijl er helemaal geen sprake is van racisme.
met al die mensen die kansloze demonstraties voeren, met bijbehorende geweldspleging, want we worden niet gehoord dus mogen we slopen!
met al die mensen die alle kansen die ze wel hebben gekregen voor het gemak even vergeten.
met al die mensen die boos op mij worden als ik terecht opmerk dat ik als blanke ook scheef wordt aangekeken in de getto's
met al die selectieve verontwaardiging.
met al die mensen die (de volgende 100 mogen jullie in het topic neertikken)

wanneer gaat de zwarte en blanke deugmens eens inzien dat het hier helemaal niet zo verschrikkelijk is, maar een ieder voor zijn eigen kansen moet strijden?
het is niet de schuld van de blanke dat zwarte mensen gemiddeld genomen niet vooruit te branden zijn omdat ze weten dat ze altijd de racismekaart kunnen trekken.
dat Marokkanen niet worden aangenomen omdat ze nou eenmaal onhandelbaar zijn als het aankomt op iets accepteren van een blanke.
mensen willen wel de baten maar niet de lasten. zodra er een last is komt de racismekaart weer tevoorschijn om toch iets voor elkaar te krijgen.

de mentaliteit van de deugmensen zal enkel nog maar verslechteren vanwege bewegingen als de blm. Het is allemaal de schuld van racisme en dat zal het de komende 1000 jaar blijven want deze groepering wil zich niet verbeteren, maar wil zich enkel afzetten.

Maar ondertussen komen ze wel met duizenden tegelijk Europa in omdat het hier zoveel beter is!!!

Natuurlijk bestaat er wel racisme, maar dat gaat evengoed 2 kanten op.
Al dat politiegeweld in nederland. verschrikkelijk!! altijd de zwarte tegen de blanke agent :( Racisme ten top?



Of neem nou de kwestie Johan Derksen, en rapper Kwakworst. Rapper Kwakworst bedreigt zwarte pieten met fysiek geweld.
Johan Derksen maakt bij een foto van een zwarte piet de opmerking dat het Rapper Kwakworst is.
Johan Derksen is de racist en over rappek Kwakworst hoor je niemand?


oei ik ben echt boos?
 
Reactiescore
1.804
Rapper knakworst bewezen racist?
 
Reactiescore
1.697
hebben jullie ook meegekregen over het Nederlands Deugvoetbalelftal.
Ze gaan uit protest tegen de o zo racistische Johan Derksen geen interviews meer geven aan zijn voetbal praatprogramma.
Dit is ook zo voor de vrouwentak, maar die hadden daar toch al geen podium en werden vooral belachelijk gemaakt, maar daar gaat het nu even niet om.

Maar ditzelfde deugelftal schaart zich dus achter een beweging die valt over ons slavernij verleden, en elk bronzenbeeld van helden van vroeger aan gort wil slaan.
Dus gaan we wel voetballen in een land waar stadions zijn gebouwd door slaven.

ik ruik hypocrisie?
jullie ook?

All life matters??
 

DeletedUser40402

Guest
Als Stefan posts met meer dan 3 lijntjes plaatst moet hij wel erg boos zijn.
 
Reactiescore
1.286
hallo

ten eerste wil ik even vermelden dat ik tegen elke vorm van racisme ben.
MAAR IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE
met al die mensen die bang zijn dat ze racist worden genoemd en zich erachter scharen
met al die mensen die continue de racismekaart trekken terwijl er helemaal geen sprake is van racisme.
met al die mensen die kansloze demonstraties voeren, met bijbehorende geweldspleging, want we worden niet gehoord dus mogen we slopen!
met al die mensen die alle kansen die ze wel hebben gekregen voor het gemak even vergeten.
met al die mensen die boos op mij worden als ik terecht opmerk dat ik als blanke ook scheef wordt aangekeken in de getto's
met al die selectieve verontwaardiging.
met al die mensen die (de volgende 100 mogen jullie in het topic neertikken)

wanneer gaat de zwarte en blanke deugmens eens inzien dat het hier helemaal niet zo verschrikkelijk is, maar een ieder voor zijn eigen kansen moet strijden?
het is niet de schuld van de blanke dat zwarte mensen gemiddeld genomen niet vooruit te branden zijn omdat ze weten dat ze altijd de racismekaart kunnen trekken.
dat Marokkanen niet worden aangenomen omdat ze nou eenmaal onhandelbaar zijn als het aankomt op iets accepteren van een blanke.
mensen willen wel de baten maar niet de lasten. zodra er een last is komt de racismekaart weer tevoorschijn om toch iets voor elkaar te krijgen.

de mentaliteit van de deugmensen zal enkel nog maar verslechteren vanwege bewegingen als de blm. Het is allemaal de schuld van racisme en dat zal het de komende 1000 jaar blijven want deze groepering wil zich niet verbeteren, maar wil zich enkel afzetten.

Maar ondertussen komen ze wel met duizenden tegelijk Europa in omdat het hier zoveel beter is!!!

Natuurlijk bestaat er wel racisme, maar dat gaat evengoed 2 kanten op.
Al dat politiegeweld in nederland. verschrikkelijk!! altijd de zwarte tegen de blanke agent :( Racisme ten top?



Of neem nou de kwestie Johan Derksen, en rapper Kwakworst. Rapper Kwakworst bedreigt zwarte pieten met fysiek geweld.
Johan Derksen maakt bij een foto van een zwarte piet de opmerking dat het Rapper Kwakworst is.
Johan Derksen is de racist en over rappek Kwakworst hoor je niemand?


oei ik ben echt boos?


Wat me het meeste stoort is dat we de discussie scheef aan het trekken zijn en de Amerikaanse argumenten op onze Nederlandse en Belgische samenleving aan het projecteren zijn.

Europa net na de 2e wereld oorlog was arm. heel arm, de lokale bevolking heeft destijds afgezien om het continent weer op te bouwen tot welvarend. Zonder hulp van slaven en zonder hulp van geld uit die schatten die ze zouden hebben geroofd. Dit in tegenstelling tot Amerika waar het land niet kapotgeschoten was en wel met behulp van een soort moderne slavernij destijds nog geleefd werd. de gemiddelde Europeaan was destijds straatarm tenzij je tot de rijke elite behoorden. De opa's en Oma's van ons zijn dus opgegroeid in wat we hedendaags armoe zouden noemen. Waarom dien ik dan spijt te hebben voor een bevolkingsgroep waarvan hun voorouders door een bepaalde elite zijn uitgebuit? wil je excuses? prima ga naar de koning van Nederland of de koning van België en zeg dat je excuses eist voor het onrecht van de kroon. maar ga jan modaal er niet mee lastig vallen. jan modaal in Nederland en België heeft nul geprofiteerd van haar kolonies en van de slavenhandel. ik weiger dus ook mij verantwoordelijk te voelen voor de handel en wandel en consequenties van slavernij.

Naast dit economische aspect is het in onze 2 landen al veel langer gewoon dat een persoon van andere afkomst een volwaardig burger is dan dat dit zo is in bepaalde delen van Amerika. Onze vangnetten zijn beter dan die van Amerika en ook het perspectief van geboren worden in armoe is anders hier als in Amerika. Dus ook qua gevolgen van slavernij in het hier en nu is marginaal voor de gemiddelde belg en Nederlander van donkere afkomst.
Dat betekend niet dat er geen racisme meer is in onze landen, maar zeker niet diep geworteld en zeker niet ingebakken in onze cultuur.

Wat betreft de rellen, ik ben er 120% van zeker dat de relschoppers die er nu lopen TUIG is. tuig vanuit politieke links fascistisch gedachtegoed en tuig van het soort rellen en plunderen is oke. Er is maar een antwoord op deze beide categorieën, ongenadig hard neer knuppelen zodat ze hopelijk de volgende keer twee keer nadenken voordat ze het land zo uiteen rijten in haat en nijd.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Deels snap ik je punt. Wanneer er door de gediscrimineerde groep wordt gereageerd op de manier die jij beschrijft, ben ik het zelfs helemaal met je eens. Iets wordt veel te snel racisme genoemd.
Echter moet ik wel zeggen dat er ook wel degelijk sprake is van racisme. Etnisch profileren is een bewezen iets bij random controles, kinderen uit andere culturen krijgen gemiddeld een lager schooladvies, stages zijn veel moeilijker te vinden voor jongeren met een migratieachtergrond (op mbo niveau is dit bewezen). Natuurlijk hebben deze mensen het heel goed hier en ik denk dat velen zich dat ook beseffen (zeker de eerste generatie), dus de mensen die waarderen wat ze krijgen, maar gewoon meer gelijkheid willen, groot gelijk dat ze protesteren wat mij betreft.
Laten we eerlijk zijn, de problemen in Nederland staan ook totaal niet in verhouding met de VS, ik denk echter dat het wel degelijk goed is om hierover na te denken en te kijken hoe we de samenleving toch eerlijker kunnen maken, want ik ben wel iemand die staat voor gelijke kansen.
 
Reactiescore
1.733
Ik was zo blij dat ik deze onzin nog niet had gezien hier , kom jij aan.

Gvd
 
Reactiescore
5.693
We leven momenteel in een land dat compleet ontspoord is. Laat ik voorop stellen dat iedere vorm van racisme of discriminatie niet thuis hoort in een toch moderne maatschappij. Echter zolang er twee groepen zijn, zal er altijd een vorm van bestaan.

Tegenwoordig moet je een zwart vlakje op je insta en een BLM vuist als profielfoto hebben om te laten zien dat je tegen racisme bent. Doe ff normaal man, zegt 90% van de populatie is tegen racisme en die paar procent die het niet zijn, worden het nu niet opeens wel.

Ook in het kader van Johan Derksen, meneer geeft duidelijk aan tegen racisme te zijn en vervolgens een misplaatst grapje wel of niet, wat daar altijd gebeurt, wordt uit zijn verband getrokken en vergroot door de media, “bekende” Nederlanders en bedrijven. De vrijheid van meningsuiting wordt zwaar op de proef gesteld.

Wat mij het meeste stoort is de hypocrisie van iedereen die erbij betrokken is. Arie nogwattes heeft zijn sportscholen in keurige wijken en niet in achterstandswijken en waarom? Tuurlijk, veiligheid en aanzien. Als je zo tegen racisme bent, laat je je hier niet door beïnvloeden en heb je sportscholen gewoon ook in wijken waar niet alles top en keurig schoon is.

Glenn is Grace die verleden jaren o zo graag wilde werken in een land waar racisme 200x zo erg is. Die daar uiteindelijk is geflopt en nu in Nederland komt verkondingen hoe erg het hier is, terwijl ze dolsgraag werkte en geld aannam van racistische werkgevers.

Dan hebben we nog bedrijven, die door brieven van oa Arie f** nogwattes goedkoop zieltjes willen winnen door zich terug te trekken met adverteren in en voor het programma waar de uitspraken zijn gedaan, Veronica inside.

Bedrijven als Albert Heijn die zelf boeren uitpersen tot het niveau van slaven, die slaven indirect stimuleren met de inkoop van hun producten. Hypocriete bende.

Vervolgens nog een of andere kiwi bedrijf waar nooit iemand van heeft gehoord, die ook goedkoop zieltjes wilt winnen en zich ervan distantieert. Alsof die kiwis van hun, door rijke blanke mensen worden geplukt, ga toch weg.

En waar waren deze bedrijven bij de grappen die gemaakt zijn over homo’s, bepaalde sporten, vrouwen etc. Juist ja, nergens. Want in dit programma zegt men wat ze denken en dit kan overkomen als discriminatie, racisme of als een grap.

En dan het ergste, het Nederlands elftal. De jongens die dalijk het WK in notabene Qatar gaan spelen, jezus Christus hoe achterlijk denk je dat wij zijn. In Qatar geld gaan opstrijken waar discriminatie aan de orde van de dag is. Vrouwen die minder waard zijn, slaven die jaren en jaren met een hongerloon of zelfs zonder loon stadions hebben gebouwd, waar homos worden vermoord. Daar ga je heen, een land waar racisme en discriminatie 100x erger is. Hypocrisie ten top.

Alle spelers gaan ook op vakantie naar landen als Dubai, die gebouwd zijn op dezelfde idealen als ze zelf zo verafschuwen.


Haha, Nederland is gek geworden, doei.
 
Reactiescore
1.286
Deels snap ik je punt. Wanneer er door de gediscrimineerde groep wordt gereageerd op de manier die jij beschrijft, ben ik het zelfs helemaal met je eens. Iets wordt veel te snel racisme genoemd.
Echter moet ik wel zeggen dat er ook wel degelijk sprake is van racisme. Etnisch profileren is een bewezen iets bij random controles, kinderen uit andere culturen krijgen gemiddeld een lager schooladvies, stages zijn veel moeilijker te vinden voor jongeren met een migratieachtergrond (op mbo niveau is dit bewezen). Natuurlijk hebben deze mensen het heel goed hier en ik denk dat velen zich dat ook beseffen (zeker de eerste generatie), dus de mensen die waarderen wat ze krijgen, maar gewoon meer gelijkheid willen, groot gelijk dat ze protesteren wat mij betreft.
Laten we eerlijk zijn, de problemen in Nederland staan ook totaal niet in verhouding met de VS, ik denk echter dat het wel degelijk goed is om hierover na te denken en te kijken hoe we de samenleving toch eerlijker kunnen maken, want ik ben wel iemand die staat voor gelijke kansen.

ik heb even een stukje onderstreept in je tekst.
Is dat ook racisme?

Zolang er in een stad door bijvoorbeeld de Turkse bevolking een schaduw maatschappij wordt gecreëerd waar men nauwelijks Nederlands spreekt en men dus in het dagelijkse leven minder bezig is met het deelnemen in de taal krijgt men een achterstand in het leren. Dat is simpel oorzaak gevolg. Het is dan niet zo dat iemand minder kansen heeft bij geboorte, maar meer zo dat ouders onbewust een kind niet dezelfde middelen geeft als een andere ouder. Gevolg is dat de kwaliteit van zo'n kind zijn opleiding minder is. Dat werkt zelfs door in een stageplek op het MBO. Naar mijn mening zijn dit soort keuzes die een familie neemt om bewust niet deel te nemen aan de gehele Nederlandse samenleving geen racisme en zouden dus ook niet als dusdanig gebruikt mogen worden om te bewijzen of iemand racist is of niet,

En de situatie die ik hierboven schets is wel degelijk bewezen.

Verder zijn we geneigd om de autochtone bevolking te vergelijken met de mensen net een migratie achtergrond. dat is echter niet eerlijk in het geval van het aantonen van racisme. zoals ik hierboven schets kunnen er andere argumenten in het spel zijn. ik vind het daarom interessanter om te kijken naar allochtonen onderling. Onderstaand laat bijvoorbeeld zien dat ondanks dat het allemaal allochtonen zijn er dus wel verschil zit in opleiding tussen mensen die voor de meeste 'westerlingen' als 'dezelfde' afkomst worden beoordeeld. Ik denk namelijk dat het merendeel van jullie het verschil niet ziet tussen een iranier en een turk, maar onderstaand laat zien dat hoewel iraniers historisch gezien verder van ons afstaan ze beter meekomen in opleiding. Dat heeft dus niks met racisme te maken maar puur met culturele verschillen in normen en waarden van iraniers en turken.

Knipsel.PNG
 
Reactiescore
1.697
jouw grafiekje is idd ook wat ik wou omschrijven maar ik kon de tabel zo 1 2 3 niet vinden.
Sterke argumentatie.
ik haalde het al licht aan met dat ze zich willen afzetten en niet verbeteren.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Zeker waar hoor, daar zal zeker een deel van de verklaring in liggen. Echter ging het onderzoek om de vergelijking tussen eindscore (cito bijvoorbeeld) en schooladvies. Aangezien hier een significant verschil in zat, bewijst het dus wel degelijk iets.
Uiteraard vind ik het volkomen terecht dat je iemand die minder goed Nederlands praat ook minder snel aanneemt, is alleen maar logisch (zeker in bepaalde beroepen). Dat zou ik ook nooit als racisme bestempelen.
 
Reactiescore
1.286
Echter ging het onderzoek om de vergelijking tussen eindscore (cito bijvoorbeeld) en schooladvies. Aangezien hier een significant verschil in zat, bewijst het dus wel degelijk iets.

Ik heb net beargumenteerd dat die verschillen een culturele oorzaak hebben en dus geen racisme zijn. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar het probleem wordt te groot gemaakt zoals derksen ook al zei.

Lees dit anders ook is. https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie/2020/06/ik-kniel-voor-niemand-760647/
 
Reactiescore
1.697
schooladvies komt overigens heus niet voort uit enkel de citotoets, maar ook de jaren die eraan vooraf gaan. uit wat voor gezin komt een kind en is het niet beter om iemand waarbij de ouders nooit enige interesse in hun kind hebben getoond, of de taal niet spreken een niveautje lager te doen en dan vanaf daar op te klimmen, ipv na 1 jaar al meteen weer naar beneden te flikkeren?
 
Reactiescore
534
Deels snap ik je punt. Wanneer er door de gediscrimineerde groep wordt gereageerd op de manier die jij beschrijft, ben ik het zelfs helemaal met je eens. Iets wordt veel te snel racisme genoemd.
Echter moet ik wel zeggen dat er ook wel degelijk sprake is van racisme. Etnisch profileren is een bewezen iets bij random controles, kinderen uit andere culturen krijgen gemiddeld een lager schooladvies, stages zijn veel moeilijker te vinden voor jongeren met een migratieachtergrond (op mbo niveau is dit bewezen). Natuurlijk hebben deze mensen het heel goed hier en ik denk dat velen zich dat ook beseffen (zeker de eerste generatie), dus de mensen die waarderen wat ze krijgen, maar gewoon meer gelijkheid willen, groot gelijk dat ze protesteren wat mij betreft.
Laten we eerlijk zijn, de problemen in Nederland staan ook totaal niet in verhouding met de VS, ik denk echter dat het wel degelijk goed is om hierover na te denken en te kijken hoe we de samenleving toch eerlijker kunnen maken, want ik ben wel iemand die staat voor gelijke kansen.

Wat is er mis met etnisch profileren?
 
Reactiescore
2.444
Natuurlijk bestaat er wel racisme, maar dat gaat evengoed 2 kanten op.

Je geeft hier eigenlijk zelf al aan dat er een reden is om te protesteren, de manier waarop een klein deel van de groepen het doet is vanzelfsprekend fout maar een reden om te protesteren is er zeker, ook in Nederland waar iedereen het in vergelijking met andere landen een stuk beter heeft.
 
Bovenaan