Beste Browser

DeletedUser42134

Guest
Zet Opera Turbo dan aan :)) doe ik (alleen) bij downloaden dan gaat ie stukken sneller
 

DeletedUser

Guest
Opera ;) en mijn gm's die eigenlijk voor FireFox zijn bedoeld doen het ook op opera :cool:
 

DeletedUser14191

Guest
Ik zal wel als een grote noob klinken onder al die spelers hier met 4000000 dorpen maar wat zijn greasemonkey scripts? Het klinkt als hacken ofzo:p
 

DeletedUser

Guest
Noem één voordeel aan IE die je niet hebt bij een andere browser. Hij zit standaard bij je Windows? :p Heb jij uberhaupt al een eens een andere browser geprobeerd?
Tabs, die je met de middelste muisknop opent, omfg wat is dat fijn! 1x klikken inplaats van 2x bij IE. En gwn de add-ons de scripts, de webstandaarden die goed worden nageleefd. En FireFox klinkt gewoon stoerder als Internet Explorer... Het internet heb ik nou wel onderzocht.
 

DeletedUser

Guest
Wat vinden jullie de beste browser? Deze vraag wordt veel gevraagd maar nog nooit echt beantwoord:

Enkele bekende:

- Internet Explorerer
Veruit de meest gebruikte browser, wel het meest onveilig blijkt
uit tests
- Safari 4.0
Apple heeft zijn browser ook voor windows-besturingssystemen ter hand gesteld. Veiligheid
staat bij deze browser voorop, denk aan wachtwoorden,bankgegevens.
- Google Chrome 3.0
Google's Browser, gemaakt om de hegemonie van IE te breken. Dit lukt nog niet erg, maar bij google gaan de ontwikkelingen snel.
- Opera 10
Browser van een Noors bedrijf, heeft al een redelijk marktaandeel in strijd met de grote(re) Browsersaanbieders. Deze browser wordt door hackers veelal met rust gelaten omdat er (bijna) niet in te breken valt. Deze browser is ook zeer geschikt voor langzamere computers en er bestaat en speciale uitvoering voor de mobiele telefoon: Opera Mini
- Firefox 3
Claimt op zijn website ook de snelste browser te zijn, browser met veel mogelijkheden weliswaar, maar blijkt niet altijd de snelste. Voor deze browser zijn talloze add-ons beschikbaar. Voor netbooks is deze browser niet geschikt aangezien het veel van de processor vraagt.

Verder zijn er nog talloze andere browsers zoals Netspace Navigator.

Nu aan jullie de vraag: Wat vinden jullie de beste browser?


IE:
De standaard browser op windows tot een paar weken geleden toen er een update werd uitgebracht waardoor je uit verschillende browerser kunt kiezen eer je IE installeert. Uit tests blijkt dit juist de best beveiligde. Ondersteunt enkele scripts. Ondersteunt plug-ins.

Safari:
Heb ik niet veel weet van.

Google Chrome:
Is de snelste browser maar niet de best beveiligde. Hij is zeker niet slecht beveiligd maar daar werken ze aan. Sinds een paar weken kunnen hier ook veel plug-ins op worden geïnstalleerd. En is er een uitgebreide versie beschikbaar. Gaat naar mijn mening straks veel verder komen dan FireFox.

Opera:
Goed en stabiel, verder niet veel weet van.

FireFox:
Langzaam en niet heel stabiel, word door de meeste TW gebruikers gebruikt omdat deze de meeste plug-ins ondersteunt en scripts kan uitvoeren.


Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
Mensen die nooit een andere browser dan IE hebben gebruikt, probeer het gewoon!
Toen ik overstapte naar FF was het een verademing: minstens twee keer zo snel, en nog makkelijker scripts maken.

Chrome doet het ook goed met snelheid, maar heeft geen Adblock plus en ook geen Firebug (wel ongeveer, maar niet 100%)

Chrome heeft wel een Ad-blocker. En hij werkt ook!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
de fijnste vind ik opera, opera werkt erg eficient. en is erg snel ookal heb je een tijdje sloom internet hij blijft het snel doen. maar het enige is als je ergens je acc opslaat dat doet ie dan niet. het vakje komt dan tussen oranje lijntjes te staan.
 

DeletedUser

Guest
Ik gebruik op dit moment Firefox, ik vind de scripts van Grease Monkey erg fijn.

Opera wil ik ook graag gebruiken alleen heb ik daar een paar probleempjes mee (als ik bij de kaart ben in tw, zie je - als je je muis op een dorp houd - geen venstertje komen.

Ook op youtube komt er een apart venster met daarop een foutenconsole.

Vandaar dat ik firefox gebruik.
 

DeletedUser

Guest
Ik gebruik op dit moment Firefox, ik vind de scripts van Grease Monkey erg fijn.

Opera wil ik ook graag gebruiken alleen heb ik daar een paar probleempjes mee (als ik bij de kaart ben in tw, zie je - als je je muis op een dorp houd - geen venstertje komen.

Ook op youtube komt er een apart venster met daarop een foutenconsole.

Vandaar dat ik firefox gebruik.


dan is er gewoon wat mis met je pc, hij moet met opera goed werken hoor want ik krijg nooit een foutconsole.
 

DeletedUser

Guest
dan is er gewoon wat mis met je pc, hij moet met opera goed werken hoor want ik krijg nooit een foutconsole.

eerder ging dit ook altijd goed, dit is van de laatste keer dat ik hem gedownload heb.

ik heb het een keer helemaal verwijderd en nog een keer gedownload, maar dat hielp niets. ik denk dat er iets mis is met mijn instellingen van Opera.
 
Reactiescore
0
Ik gebruik nu chrome, opera blijft teveel vaststeken en Mozilla voor die opgestart is duurt het een uur.
 

DeletedUser

Guest
IE:
De standaard browser op windows tot een paar weken geleden toen er een update werd uitgebracht waardoor je uit verschillende browerser kunt kiezen eer je IE installeert. Uit tests blijkt dit juist de best beveiligde. Ondersteunt enkele scripts. Ondersteunt plug-ins.
Ondersteunt vooral eigen shit, gelukkig werken ze aan webstandaarden in hun browser

Safari:
Heb ik niet veel weet van.

Google Chrome:
Is de snelste browser maar niet de best beveiligde. Hij is zeker niet slecht beveiligd maar daar werken ze aan. Sinds een paar weken kunnen hier ook veel plug-ins op worden geïnstalleerd. En is er een uitgebreide versie beschikbaar. Gaat naar mijn mening straks veel verder komen dan FireFox.
snel is het zeker

Opera:
Goed en stabiel, verder niet veel weet van.


FireFox:
Langzaam en niet heel stabiel, word door de meeste TW gebruikers gebruikt omdat deze de meeste plug-ins ondersteunt en scripts kan uitvoeren.
instabiel? waar haal je dat vandaan?



Chrome heeft wel een Ad-blocker. En hij werkt ook!
Geef eens naam/link? Ik heb verschillende geprobeerd, maar die waren allemaal bagger.
Enkele breken zelfs de pagina op
[lees schuingedrukte delen]

Algemeen: wat bedoel je met 'plugins'?
Flash? Ja, de bekende browsers ondersteunen ze allemaal.
ActiveX? Uitsluitend voor IE, en dat is maar goed ook (beveiliging)
 

DeletedUser974

Guest
FF voor de add-ons (Adblock Plus, FF Personas etc etc) en Greasemonkey (Die handig werkt dan, bij Opera is het zo'n gedoe..)

Opera voor aanvallen sturen & dorpen opbouwen.

Chrome en Opera vind ik vergelijkbaar, dorpen opbouwen gaat veel sneller met Opera :)
 

DeletedUser45687

Guest
chrome zorgt voor altijd beste times, al hou ik ook wel van FF met greasemonkey en tabblad addon al gaat die zo traag
 

DeletedUser

Guest
Ik werk graag met Opera maar tegenwoordig Freezed hij volledig zo af en toe.
En dan moet je hem echt afsluiten voordat je wat kan doen.

Mvg, Bas
 

DeletedUser

Guest
Ik werk graag met Opera maar tegenwoordig Freezed hij volledig zo af en toe.
En dan moet je hem echt afsluiten voordat je wat kan doen.

Mvg, Bas

jep dat is zwaar irritant. Maar heb het alleen als ik op Tw stats zit xD

BTW opera FTW
 
Bovenaan