Beste Browser

DeletedUser42134

Guest
Wat vinden jullie de beste browser? Deze vraag wordt veel gevraagd maar nog nooit echt beantwoord:

Enkele bekende:

- Internet Explorerer
Veruit de meest gebruikte browser, wel het meest onveilig blijkt
uit tests
- Safari 4.0
Apple heeft zijn browser ook voor windows-besturingssystemen ter hand gesteld. Veiligheid
staat bij deze browser voorop, denk aan wachtwoorden,bankgegevens.
- Google Chrome 3.0
Google's Browser, gemaakt om de hegemonie van IE te breken. Dit lukt nog niet erg, maar bij google gaan de ontwikkelingen snel.
- Opera 10
Browser van een Noors bedrijf, heeft al een redelijk marktaandeel in strijd met de grote(re) Browsersaanbieders. Deze browser wordt door hackers veelal met rust gelaten omdat er (bijna) niet in te breken valt. Deze browser is ook zeer geschikt voor langzamere computers en er bestaat en speciale uitvoering voor de mobiele telefoon: Opera Mini
- Firefox 3
Claimt op zijn website ook de snelste browser te zijn, browser met veel mogelijkheden weliswaar, maar blijkt niet altijd de snelste. Voor deze browser zijn talloze add-ons beschikbaar. Voor netbooks is deze browser niet geschikt aangezien het veel van de processor vraagt.

Verder zijn er nog talloze andere browsers zoals Netspace Navigator.

Nu aan jullie de vraag: Wat vinden jullie de beste browser?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 9131

Guest
Ik verbeter direct een grote fout:

Veruit de meest gebruikte browser, wel het meest onveilig blijkt

57% Van de Tribalwars spelers gebruikt Mozilla Firefox, dus de meerderheid ;)

Verder vind ik Chrome het makkelijkst in gebruik.
 

DeletedUser

Guest
Nogal jammer dat je dit zo kort beschrijft in je eerste post dude. Dit kon interessant worden.

IE is inderdaad de slechtste, allways been allways will be?

Firefox wordt door 57% gebruikt van de TW'ers zeg je? Vraag me af hoe jij dat kan gaan weten.. :p

Opera stijgt inderdaad zienderogen en is de snelste browser op dit moment beschikbaar op het net. Al meerdere malen bewezen en daar staan ook online tests van op het net.

Flock huppelt steeds aan achter de feiten. Leuke layout, mindere prestaties.
Avant Browsers. Belachelijk slecht voor op TW of thuis, geniaal voor op school door het pijltje rechtsbovenaan die je scherm minimaliseert maar niet toont in de balk onderaan.

Safari is idd van Mac. Zou niet weten waarom ik die moet gaan gebruiken aangezien ik op een windows zit. :)

Chrome claimt ook zeer snel te zijn, maar haakt vaak af op de zwaardere webpagina's, ook dat is bewezen.

Dan heb je ze wel ongeveer gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 9131

Guest
Firefox wordt door 56% gebruikt van de TW'ers zeg je? Vraag me af hoe jij dat kan gaan weten.. :p

57% zelfs ;) Dit haal ik van de innogames.de website, bij de informatie voor reclame's en advertenties. Hier staan ook de statistieken :)
 

DeletedUser42134

Guest
Ik verbeter direct een grote fout:



57% Van de Tribalwars spelers gebruikt Mozilla Firefox, dus de meerderheid ;)

Verder vind ik Chrome het makkelijkst in gebruik.


Voor de gemiddelde internet gebruiker, niet voor tw-spelers :)
 

DeletedUser42134

Guest
Nogal jammer dat je dit zo kort beschrijft in je eerste post dude. Dit kon interessant worden.

IE is inderdaad de slechtste, allways been allways will be?

Firefox wordt door 56% gebruikt van de TW'ers zeg je? Vraag me af hoe jij dat kan gaan weten.. :p

Opera stijgt inderdaad zienderogen en is de snelste browser op dit moment beschikbaar op het net. Al meerdere malen bewezen en daar staan ook online tests van op het net.

Flock huppelt steeds aan achter de feiten. Leuke layout, mindere prestaties.
Avant Browsers. Belachelijk slecht voor op TW of thuis, geniaal voor op school door het pijltje rechtsbovenaan die je scherm minimaliseert maar niet toont in de balk onderaan.

Safari is idd van Mac. Zou niet weten waarom ik die moet gaan gebruiken aangezien ik op een windows zit. :)

Chrome claimt ook zeer snel te zijn, maar haakt vaak af op de zwaardere webpagina's, ook dat is bewezen.

Dan heb je ze wel ongeveer gehad.

moet ik nog wat meer info opzoeken? of wat moet erbij
 

Deleted User - 9131

Guest
Browsers

distribution-browser.png


Leeftijden

innogames-altersgruppen.png


Edit: 50% inmiddels, de laatste keer dat ik daar keek was het 57% :eek:
 

DeletedUser32240

Guest
nuja iedere browsers hebben hun voor- en nadelen ;)

sommige kunnen tools toepassen waar andere servers het niet kunnen ;)

ik denk bijvoorbeeld aan de massa recruitingtool die niet op IE werkt maar wel op firefox en opera (zijn de 3 servers die ik heb)

nu zou ik graag nog google chrome willen uitproberen maar volgens mij gaat dat een beetje te zwaar zijn voor mijn laptop :p
 

DeletedUser

Guest
nuja iedere browsers hebben hun voor- en nadelen ;)

sommige kunnen tools toepassen waar andere servers het niet kunnen ;)

ik denk bijvoorbeeld aan de massa recruitingtool die niet op IE werkt maar wel op firefox en opera (zijn de 3 servers die ik heb)

nu zou ik graag nog google chrome willen uitproberen maar volgens mij gaat dat een beetje te zwaar zijn voor mijn laptop :p

Ik heb een thuisserver, een server op het internet, maar waar haal jij drie servers vandaan?
Je bedoelt zeker browser ;)

Vroegevogel, ik mis Firefox in het lijstje
Zomaar van een populaire website de stats:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
FF: 46.5%
IE: 35.3%
Chrome: 11.6%
Safari: 3.8%
Opera: 2.1%
Anders: 0.7%

De stats van Tribe Tool:
FF: 51.32%
Opera: 20.06%
IE: 19.82%
Chrome: 6.74%
Safari: 1.90%
Anders: 0.16%

Dat is een duidelijke trend ;)
 

DeletedUser

Guest
FF voor greasemonkeyscripts...
opera voor timen, alleen probleempje.. een tijdje geleden was er nog geen update van opera maar nu wel een keertje een update, waardoor ik niet meer kan timen.. hoe kan je dat ongedaan maken? (was even gestopt met tw, daarom was ik nooit op opera)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb opera het gaat snel het helpt je enz..
echt goed.
 

DeletedUser

Guest
Firefox voor normaal gebruik EN tw, opera enkel voor edels timen, meer niet.
Firefox is een stuk makkelijker in gebruik, userscripts werken makkelijker, je hebt add-ons, en de snelheid tussen opera en firefox is niet te merken met een snelle computer.

Internet explorer heeft geen enkel ander voordeel dan dat het standaard op je pc staat.
 

DeletedUser

Guest
Firefox voor normaal gebruik EN tw, opera enkel voor edels timen, meer niet.
Firefox is een stuk makkelijker in gebruik, userscripts werken makkelijker, je hebt add-ons, en de snelheid tussen opera en firefox is niet te merken met een snelle computer.

Internet explorer heeft geen enkel ander voordeel dan dat het standaard op je pc staat.

Dit word inderdaad vaak gezegd, ik heb Opera en FF, maar ik snap niet waarom FF handiger is dan Opera?
 

DeletedUser

Guest
Ik doe alles met Opera, dat farmed tenminste relax :cool:.

Met opera ben ik met al me dorpen (11). Misschien 30 min bezig om te farmen
En met Firefox zal dat als snel anderhalf uur zijn :eek:
 
Bovenaan