1 Jaar w20

DeletedUser53396

Guest
Morgen, 25 augustus bestaat deze wereld precies 1 jaar :p



Dit kunnen we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan.
Hierbij vraag ik aan iedereen om een kort, lang, grappig of serieus verhaaltje te schrijven over wat zij hebben beleefd in deze tijd.
Dit mag over van alles gaan, je stam, je eigen account, wat je opmerkelijk vond of gewoon een algemene indruk over deze wereld.

Zo krijgen we onze eigen geschiedenis over deze wereld.

Als afsluiting vraag ik jullie ook om een kleine voorspelling te doen wat de toekomst ons gaat brengen. Natuurlijk is dit onmogelijk precies te voorspellen, maar het lijkt me gewoon leuk om de verwachtingen van iedereen te lezen, dit mag ook over alles gaan, je eigen account je stam, de gehele wereld etc.

Ikzelf zal de eerste zijn die zijn verhaal hier post, mogen er vele volgen.

Mijn verhaal:

Voor mij is het op deze wereld allemaal begonnen op een ander account als waar ik nu op speel namelijk koendorp i.p.v. chuugi.
Het begon allemaal op een 5 september, ik kwam net terug van vakantie en besloot mijn tw-account maar eens te bekijken.
Eerst logde ik in op w11 om mijn vv-er te bedanken, te kijken wat er moest gebeuren en gewoon een beetje bij te kletsen.
Op ons stamforum zag ik ineens iets staan over w19 & w20, veel van mijn stamgenoten waren er al gestart en ik besloot ook maar een poging te wagen. Dus ik uitloggen, inlognaam en wachtwoord opnieuw intypen en op w20 klikken, dan krijg je de bekende keuze. Welke windrichting wil je?
Ik besluit om Noordwest te kiezen, omdat ik dat eigenlijk altijd doe (macht der gewoonte).

De eerste paar dagen bestonden uit het gebruikelijke: Farmen, dorpje opbouwen en farmen. Na een paar dagen had ik een smederij, stal en de lc ontwikkelt. Het normale begin dus, na een weekje vond ik het wel tijd voor een stam en ging een beetje rond kijken. Ik dacht een goede stam te hebben gevonden en joinde, dit bleek dus 20x niks te zijn en besloot dat ik de maar beter zo snel mogelijk een goede stam kon vinden.

Na nog een week ofwat had ik een goede stam gevonden en joinde, het was opzich wel een goede stam alleen was het stamforum oersaai. Dit werkt niet bepaald motiverend, maar toch ben ik hier langer gebleven. Een groot deel van de spelers daar had zich al goed bewezen op andere werelden of op w20 zelf. Na een week of 2 had ik het hier echter ook weer gezien, skills oke, maar fun is toch echt het doel van dit spel.
Ik besloot een sollicitaie te doen bij Empire. Gelukkig voor mij werd ik aan genomen en redelijk snel opgenomen in de groep. Ik kon het vooral goed vinden met chuugi en wij werkte dus ook geregeld samen om tegenstanders op te ruimen. Na een paar maanden stonden wij samen in de top 40 en waren we gemotiveerd om door te stromen. Onze samenwerking beviel me zo goed dat ik vroeg om een fusie zodat ons account nog langer online zou zijn en top 10 potentie zou hebben.

Deze fusie duurde ongeveer een maand tot eind midden december, hierna speelde wij dus samen op chuugi. We stonden inmiddels top 10 met rang 6 als hoogste rang. Na kwam mijn medespeler (de originele chuugi) met het slechte nieuws dat hij stopte met TW :(.
Zoals een groot deel van jullie ongetwijfeld zal weten, is dit een van de redenen geweest voor mij om naar /Dome over te stappen. Ik vroeg aan Godly of er misschien een plaatsje voor mij vrij was. Na een tijdje werd ik dan toch toegelaten, dit gebeurde met veel commotie omdat Empire en /Dome op dat moment vijanden waren...
Ik heb een boel pm's gekregen van Empire-leden met de vraag waarom ik weg ben gegaan (terwijl ik dit duidelijk heb uitgelegd :p). Velen accepteerde het niet en hadden de hekel aan me, een klein deel heeft me succes gewenst en een paar leden hadden er blijkbaar geen woorden want ze gaven geen reactie op mijn pm.

Mijn eerste indruk binnen /Dome was een gezellige stam, met minder stam als op het Empire forum en toch wat serieuzer. Na een tijdje kwam ik erachter dat Empire het op mij gemunt had. Dus ik kreeg mijn eerste massa.
Door mijn toch redelijk agressieve speelstijl kwam in na een tijdje rang 1 ODA te staan, iets wat toch wel een mooi doel is. Na een tijdje kreeg ik meerdere massa's van Empire op me die me inmiddels bijna volledig hadden omsingeld. Hier heb ik mijn ODD dan weer aan te danken.

De oorlog met BWR kwam er toen nog bij, Dis. onze bondgenoten sloten zich bij ons aan en ik kreeg er een nieuw front bij. Mijn front begon een beetje groot te worden, het was inmiddels al bijna 360 graden. Nadat de stinovh bb werd had ik geen enkel front meer met /Dome en had ik een volledig front.

Toen ik op vakantie was deze zomer is er een gigantische hap uit mijn cluster genomen door Empire, mijn rang is ook rang 40 naar 100 gegaan en mijn ODD van rang 10 naar 2. Ik ga dit natuurlijk dichten hoe en wanneer weet ik nog niet maar ik ga er alles aan doen om het zover te krijgen.

Ik denk eigenlijk dat ik wel ben uitgepraat over mijn eigen account, waar ik mijn oude medespeler nog steeds voor bedank.

Wat ik verwacht van W20?

Ik verwacht dat het een clash gaat worden tussen BWR & Time. in het zuidwesten vs. /Dome en Sick. in midden en oosten.
Deze 4 stammen vind ik er persoonlijk bovenuit springen en verwacht ook dat ze het ver gaan schoppen. Wie hiervan de winnaar wordt kan ik niet zeggen maar ik weet wel dat we aan elkaar gewaagd zullen zijn.

Het is nu de beurt aan jullie,

Alvast veel leesplezier iedereen :D.
 

DeletedUser59561

Guest
achja heb toch niks te doen dus hier is mijn verhaal :

ik begon op deze wereld onder de naam ridderkane.
ik lag midden in c61 en vrij wel omringt door ua1 ( daarvoor heeft het nog 100 namen gehad die weetik niet meer xD )
me dorpje groeide hard, ( dit kwam omdat ik geen school had en overdag zat te gamen voor een paar maanden :p )
ik solliciteerde dus bij ua1, het was een gezzelige stam, we groeiden groeiden en werden uiteindelijk de baas over c61.
de leiding besloot een opleidingsstam te maken, mede omdat ik zo actief was ben ik daar oprichter/leider geworden.
later werd ik door een of anderre gek :p beschuldigt van iets wat ik niet gedaan had, ( weet niet eens meer wat :p )
en ua1 geloofde het, en voelde me in de steek gelaten, dus ik leavde...
ik heb een lange tijd stamloos gezeten, en ua1 bleef groeien.
een vriend uit die stam vertelde me dat ze een massa op me wouden sturen, dus ik bouwde defence troepen en wachten op de aanval.
maar nee, die kwam niet..
ik besloot moraalbreker te worden van chicago5.
veel hoefde ik niet te doen, en zat tegelijkertijd in een tw dip, ik kwam elke dag 1 maal online .
chicago kreeg er een co bij (bryan) die leerde me alles over tw, snipen timen, daar was ik heel blij mee en erg leergierig :D
na een lang overleg met mauss (leider ua1) mocht ik terug in ua1.
chicago besloot ua1 aantevallen, dus werd ik gekickt uit ua1 ( bang dat ik ging spioneren voor hem)
later stopte chicago de aanvallen, en nodigden ze mij weer in ua1 uit.
volgens mij ben ik er toen weer uit gekickt of geleaved dat weet ik niet meer.
ragnarcar was toen der tijd leider van ua1, en probeerde mij weer in ua1 te krijgen, dat wou ik niet meer..
dus vroeg ik aan chicago5 of die me in een stam kon krijgen,
een paar dagen later kreeg ik een uitnodiging van bmb, ik joinde.
op het forum werd niet zoveel gezegt, alles werd besproken in de pm,s eigenlijk.
chicago5 vroeg me hoe ik het vond in bmb, dus ik vertelde hem dat ik het saai vond...
chicago5 had weer zijn best voor me gedaan, en ik kreeg een plaatsje in order :D
daar leerde ik veel leuke/gezzelige mensen kennen.
ondertussen had chicago5 ruzie gekregen met ragnarcar ( de orginele)
ragnarcar deed een aanmelding bij bwr en werd niet aangenomen ( zo ontstond de ruzie)
ik was echter bevriend met ragnarcar..
dus dat was wel een lastige situatie :p
mauss probeerde de ruzie optelossen, en na een tijdje lukte het.
toen op een dag kreeg ik een pm van ragnarcar, hij vroeg me hee wil jij me account overnemen? ( ik dacht echt JA:D )
hij had 1.6mil punten en ik 250k punten dus die beslissing was snel gemaakt:p
jammer genoeg (voor chicago) had die geen moraalbreker meer :(
maarja, dus ik delete ridderkane speelde op ragnarcar, leavde ua1, en vroeg of ik in order kon, na lang overleg, kon ik er weer in :D
toen kregen we oorlog met ua1, (dat we later zwaar gewonnen hebben :p)
ik was iets van 2mill punten toen ik een een aanmelding bij bwr deed, ( ik wou in een topstam )
ik werd niet aangenomen :p :(
later toen de oorlog voorbij was heb ik het nog eens gedaan, met resultaat :D:D:D:D:D
en nu zit ik in bwr, heb 2,8mill punten en ben erg gelukkig :)
 

DeletedUser52174

Guest
Leuk topic!!

Ik ga ook een stukje schrijven wanneer ik tijd heb, morgen avond ofzo..
 

DeletedUser55122

Guest
Leuk topic, leuk iniatief, leuk verhaaltje. Goed, ik zal morgen ook even kijken of ik tijd heb.
Ligt er ook een beetje aan hoeveel zin jouw stammies hebben om aan te vallen :p
 

DeletedUser40358

Guest
oke,
hier komt mijn verhaal:

ik begon hier 1 jaar geleden.
ik ging goed,ik draaide top,maar stam /dome had al vlug de overhand in het spel.
ik ging slapen om 01:00 uur en om 07:00 uur was ik mijn eerste dorp verloren.
ik was zwaar teleur gestelt,ik kon nog geen ondersteuning vragen of ik lag eruit.

dus moest ik met zware achterstand opnieuw beginnen
ik farmde en farmde en farmde zodat ik vlugger groter werdt dan mijn buren.
ik zat in een goede stam die ik oprichte maar kon naar een betere stam toe.
daar werdt ik helemaal groot samen met mijn buurman edelde we samen alles weg.

omdat ik niet goed overweg kon met de leiding besloot ik een eigenstam opterichten.
vele grote spelers achtervolgde mij en ik starte met een anderstam maori. op.
ik ging van plaats 15.000 naar de top 10 en heel kort top7
en eerst in mijn continent....wow wat was ik blij zeg :)

maar mijn vader kreeg ineens een beroerte en belande in het ziekenhuis terecht,
met veel traantjes te hebben gelaten kwam deze van het sterfbed uit en loopt nu gelukkig weer rond.
door heel deze situatie heb ik mijn bedrijf bijna ten onder gericht ook mijn huwlijk ging bijna na de knoppen omdat,
ik werken niet meer zag zitten....dit gedeeldt dus in het kort.

ik heb uit vertrouwen mijn vv aan de leiding gegeven,
maar ik liet dus 6 weken niets meer van mij horen.
dus besloot de stam mij te edelen,en terecht ook ik had deze keuze gemaakt als ik het voor het zeggen had.
ik ging van de top 10 naar de top 50.
ik verloor bijna 55 tot 60 dorpen....en goudmuntjes verloor ik ook.
600k punten achterstand en veel edels verloren door mijn eigenschuld.
ik had gewoon mijn verhaal moeten vertellen en zeggen dat ik later wel weer ging spelen.

ik kwam weer terug en de stam was anders dan toen ik het voor het zeggen had.
inkorte tijd draaide ik weer top doordat ik een groot account mog interne,edels had ik voldoende.
zo ben ik weer in de top 20 beland.

we hebben altijd tegen de grootste stammen gevochten,en maori.'s hielpen elkaar altijd.
maar dank zij de goede samenwerking van sick. en /dome en de gemene spionen die in maori. zaten,
is deze stam ineens in 3 gedeeldt en vele zijn gestopt.
we zullen dadelijk met 10 man zijn maar opgeven doen we niet.
echter bedank ik iedereen die in maori. heeft gezeten en zeker degene die in de leiding heeft gezeten,
jullie waren geweldig goed,1 voor alle en alle voor 1.

tijdens de vakantie waren de maoriérs aan het roeien ,
ook deze hebben vakantie.
sommige moesten vakantiewerk doen,maar de stam was stamloos,zeker voor 80% was afwezig.
nu hoor de trommels maar tekeer gaan,maori. komt weer terug,geloof me maar.

houdoe.
 

DeletedUser

Guest
Plaagbeest, oude rakker.
Jij ook hier, mooi verhaal heb je daar.
En jij ook bedankt voor de complimenten voor ons ;) je weet wel :rolleyes:
 

DeletedUser26667

Guest
omdat ik niet goed overweg kon met de leiding besloot ik een eigenstam opterichten.

Vind het nog altijd jammer de manier waarop. Misschien vond je onze aanpak slecht, dan kon je dat altijd melden, maar je wachte gewoon tot we een lid hadden aannamen zonder overleg met de leden. Dat was fout , maar daarvoor gebeurde dat ook. Niemand had het ons gevraagt het anders te doen. Je vond dat het moment de stam te verlaten met de reden dat we gezamelijk moesten overleggen. Maar vind het jammer dat daardoor de stam wegviel , je had dat daarvoor ook kunnen melden;)
 

DeletedUser40402

Guest
Ik herriner me de start van W20 nog goed. Was juist een maandje gestopt met tw, en het beviel me redelijk goed. Maar ik volgde nog altijd het AF en daar lag mijn verlies aan het spel. Een aankondiging. 14 augustus 2010: Wereld 19 & wereld 20 + Bouwtijdhalvering voor premium-punten. Damn it, you tw! Nee ik ga niet starten, nee ik ga niet starten, nee ik ga niet starten,.... Tot de 25e augustus geloofde ik dat zelf ook nog. Maar dan de dag van de start maak ik een kapitale fout. Ik open internet, ga naar het AF en begin de nieuwe wereldfora's te lezen. 5 minuten later was mijn beslissing genomen, ik ga starteeen!!!

Maar welke wereld zou ik nu nemen? W19 of W20. Eens kijken. Ik open het topic en het eerste wat is lees is: "Wereld 19 zal een wereld voor gevorderde spelers zijn waar al een tijdje vraag voor is. ". Mijn beslissing is genomen, ik neem W20. Kan ik daar misschien wel nog pwnen. Account WhoAmI? wordt gemaakt en wordt in C45 gesmeten. In mijn 7x7 de 3 beste speeders van het moment op 1 account. Damn you tw! Why me? Mja, natuurlijk heb ik die na de bb gepownd en zijn ze verslagen terug naar hun speeds gegaan. Ofwel zijn ze gewoon inactief geworden, maar dat klinkt niet zo stoer.

Ondertussen ging het spel natuurlijk verder en ging ik naar TPvsTF. Natuurlijk een pro stam, wat had je anders verwacht van mij? Maar ja, die waren allemaal zodanig gedemotiveerd door mijn enorme groei dat ze inactief werden. Tunnelvisie ftw! In die tijd had ik op mijn account alweer 6 co’s aangenomen en er 4 opnieuw gekickt en was ik met mijn overige co’s tot de conclusie gekomen dat we beter eens een sollicitatie naar LOMP konden sturen. Was me dat even een afknapper. 2 zo’n arrogante mensen op 1 account als mijn leider? Ja hoor, jij gelooft ook nog in sprookjes zeker? Anywayzzz, de knop stam verlaten was nogal rap veel te aanlokkelijk voor mij en weg was ik.

Wat zou de volgende stam worden? /Dome leek nog leuk. Dus de solli was ook weg. Stamhoppen ftw! Waar is de tijd? Die goede, oude tijd. Ze komt nooit meer terug. Maar oke, ik begin teveel te klinken als mijn oma, dus terug naar mijn verhaal. /Dome dus. Een stam met Godly Underdogg, The Flodfather, Woef Miauw, Mikekiller, oorspronkelijke Fujimoto team. Aaaah, nostalgie! Dit was een blijvertje. En kijk, vandaag de dag ben ik nog min of meer een lid, ook al is het dan als slaafje.

Natuurlijk gaan we verder met mijn verhaal, nu kunnen we toch niet stoppen he? We springen effe verder in tijd, het verhaaltje dat ik pwn begint na een tijdje afgezaagd te worden niet? Dus gaan we verder de 28e oktober. Zie ik daar plots een topic op het forum verschijnen: Join patsers ftw. Eerste reactie van mijn kant was: wat??? Die arrogante zakken terug in mijn stam, this can’t be true. Maar aan de andere kant dacht ik: hmm, geen leiders meer dus als ze mij niet aanstaan laat ik ze gewoon kicken. Zo gezegd, zo gedaan. Patsers ftw kwam /Dome binnen.

En zo zie je maar weer. Een eerste indruk is niet altijd juist. Die kerels van Patsers leken toffe gasten en wanneer ik in moeilijkheden zat waren zei de eerste die voor me insprongen. Op een avond had ik voor de eerste keer in mijn leven iets stoms gedaan. Ik had al mijn clears laten doodlopen in een impulsieve daad. Ik had wel de aanvaller van de dag, dus dat maakte mijn dag gedeeltelijk goed. Maar toch knaagde er iets. De tijd om tw te spelen was er niet echt meer, ook de motivatie was weg.

Dus nam ik een besluit. WhoAmI? gaat op delete en als ik binnen een aantal dagen geen nieuw account vind met een aantal co’s erbij stop ik ermee. En daar waren ze dan. Patsers ftw. Direct kwam de vraag om een fusie te doen. Ik had er wel oren naar. Zat ik nog altijd in de buurt die ik opgebouwd heb, maar met meer bezette uren op het account. Win-win dus. De fusie begon en het begin van een maandenlange samenwerking was er.

Maar aan alle mooie liedjes komt een einde en opnieuw was de motivatie weg. Te weinig actie en daar kwam opnieuw een nieuw account. Na stamhoppen wou ik iets nieuws uit proberen. Accounthoppen! Na Patsers ftw was het de tijd aan triple 12. Mooi accountje met een lekker front. Dacht ik. Wat had ik mezelf overschat, doe ik meestal nooit maar nu was het zover. Het was teveel front met EMPIRE dan ik kon dragen. 1 spelertje volledig gecleard en geëdeld. Verder ben ik niet gekomen.

En daar waren dan mijn examens. Perfecte tijd om nog maar eens te stoppen dacht ik, maar hier zit ik nu weer te typen dus mijn verhaaltje is zeker nog niet afgelopen. Ik stopte inderdaad en was gedurende de volle 2 maanden accountloos. Maar was wel nog altijd tww-reporter voor deze wereld en hoe kun je nu je functie goed bekleden als je geen account hebt? Niet. Dus startte ik in de rim. Naam ben ik effe vergeten. Anywayz, het liep goed en groeide rapper dan de meeste in mijn omgeving ook al waren die maanden eerder gestart.

Maarja, op den duur ging ik toch aangevallen geweest zijn en daar had ik geen zin in. Ook ging ik er dus teveel tijd in gestoken hebben in deze zelfmoordmissie. Dus beslistte ik aan Godly een mb-accountje te vragen en hier zit ik nu te typen met het Fujimoto account in mijn handen. Ik heb hier nu nog 2 doelen in deze wereld: top 10 ODA worden en Davydenko inhalen met ODA, meer moet ik niet hebben.

Ziezo, dat was het dan wel weer voor mij. Bedankt aan iedereen die het volledig gelezen heeft und auf wiedersehen. Oja, ik lees hier nog juist op het laatst de vraag om voorspellingen te doen. Ik zal nog even mijn waarzegger hiervoor contacteren dus ik kom hier later op terug.
 
Reactiescore
4
mooi initiatief dacure. :)
 

DeletedUser52174

Guest
Goed om te horen dat alles weer goed is gekomen!
Ik zie je snel weer in de top 10 :)
 

DeletedUser40358

Guest
inderdaad, ook al veel meegemaakt.
suc6 tot in de top 10 :)
 

DeletedUser

Guest
Mijn verhaal (verschrikkelijk hard ingekort omdat ik wel een paar pagina's vol kan schrijven:p)
Ik begon hier eind oktober. ongeveer 2 maanden na de start van de wereld en 2 jaar nadat ik in die tijd gestopt was. Dus in het begin was het even zoeken. Ik herinnerde me nog dat ik een "slechte" (trage) starter was. Maar dit viel nog mij dankzij mijn buren die op hun eerste wereld speelden nu. Ik zocht gelijk een paar stammen op, maar ze kwamen in mijn ogen allemaal te kort. Totdat ik (als kleine speler met 1 dorp toen nog) werd aangenomen in RSP. Ze stonden eerste in het continent, dus ik dacht een geweldige stam gevonden te hebben. Er bleken enkele sterke starters te zitten, maar die vielen me later allemaal wat tegen... Na 2 maanden tijd stond ik in de top 3 van die stam en was ik ook deel van de leiding, en toen kwam mijn beslissing om een nieuwe stam te zoeken. Ik besloot wel mijn medeleiders Moneyconnect en Gregorian als PBGs te houden.

Ik vond deze stam na lange gesprekken met Sao-miquel. Deze stam was A-zo, waar ik samen speelde met spelers zoals bijvoorbeeld vetrix, de originele karel zeven, i am chosen, mamba,etc... Dit liep allemaal lekker, tot op het moment dat er wat kritiek naar de leiding uitging. De ene leider vond dat we geen recht van spreken hadden, en hief de stam op. Ik en Karel Zeven hadden toen gelijk dezelfde reactie, een stam oprichte om de achtergelaten spelers op te vangen. Zo kregen we beide een stam van een speler of 7, die later grotendeels allemaal naar Maori. zouden gaan. Een enkeling joinde een stam maar richting het zuiden (naam van de stam vergeten).

In Maori. ging het maandenlang goed, maar na die maanden begonnen er zich verschillende complicaties voor te doen. (onder andere de onverwachte inactiviteit van plaagbeest waar ik alle begrip voor heb). Er kwam veel commentaar op de nek van de leiding terecht en die besloot af en toe een nieuw lid te promoveren. Dit is meerdere malen verkeerd afgelopen (zie het vertrek van exodine).

In de tussentijd had onze stam ook oorlog met de stam waar het allemaal voor mij begon, RSP. Deze oorlog was vooral veroorzaakt doordat ik me bedrogen voelde door mijn PBG Moneyconnect, hij vond die beschuldigingen onterecht --> gevolg? oorlog. Deze oorlog gaat tot op heden nog steeds door, ook omdat ik voor de rest weinig edelmogelijkheden heb. Maar hier ga ik niet verder over uitwijden omdat de vaste forumgangers ongeveer wel weten waar het over gaat.

Terug naar Maori. We waren na verloop van tijd in verschillende oorlogen terecht gekomen, en niet van de minste. We hadden Sick. al een tijdje tegen, maar nu ook /Dome. (Ik was inmiddels een nieuw lid bij de Maori.-leiding) Te laat beseften we dat we te veel hooi op onze vork hadden genomen, en in de vakantietijd is dit fataal afgelopen voor ons. vv's werden te makkelijk doorgegeven, iedereen ging klagen, anderen de schuld geven etc. Dus stukje bij beetje haakten spelers af, sommigen omdat ze te weinig os kregen (je kan moeilijk 10 verschillende spelers van full def voorzien als je maar met 20 actieve leden bent), sommigen omdat ze moeite wilden doen, maar de stam niet meekregen. Ik probeerde als (op dat moment de enige leider wegens inactiviteit van de anderen) de boel staande te houden, maar dit is me jammer genoeg niet meer gelukt.

Mijn beslissing toen, ik maak mijn eigen stam met leden die ik zeker bij me wil hebben en die wel enorm actief zijn. (Heb toen ook naar de ligging gekeken) In die stam hebben we besproken om al dan niet te fuseren met mijn oude vriend Exodine, en zie waar ik nu zit. Terug bij spelers waar ik maanden geleden ook al mee in de stam zat, en of ik blij ben met mijn beslissing :D

Grts
Niels
 
Bovenaan