§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding - Nog van deze tijd?

Reactiescore
1.367
Ja, er zal altijd duscussie blijven ;)
Sofar ik nog kan herinneren, zijn de cheaters vaak juist bij de start, vandaar de suggestie.
Later in spel zijn zwakkere al verdwenen en/of weg gespeelt, mods hebben cheaters verwijderd, dan wellicht een optie om dan dus later enkele ristricties te laten verwdijnen. Dan kann je ( met gedeelde verbinding) bijvoorbeeld wel gezamelijk mee doen aan stam oorlog o.i.d.?

En andere vraag natuurlijk, of je in begin al gelijk moet helpen, of waarom je niet samen op1 account begint ;)

Je moet er niet van uit gaan dat men bij elkaar op 1 account wilt spelen, dat is direct al de verkeerde instelling. Je kunt je broertje niet van jou account knikkeren als hij niets doet, wat je wel met anderen wilt/kunt doen.

Als je in het begin naast elkaar ligt, en hij een aanvalletje krijgt en jij genoeg def hebt wil je hem toch kunnen helpen?
 

DeletedUser

Guest
Je moet er niet van uit gaan dat men bij elkaar op 1 account wilt spelen, dat is direct al de verkeerde instelling. Je kunt je broertje niet van jou account knikkeren als hij niets doet, wat je wel met anderen wilt/kunt doen.

Als je in het begin naast elkaar ligt, en hij een aanvalletje krijgt en jij genoeg def hebt wil je hem toch kunnen helpen?

Ging mij meer op text boven het stukje of je ket "broertje" wil spelen.
Vraag was of er op regels aanpassing moest komen ;) Bijvoorvbeeld door enkele ristricties te laten vervalen?
 

DeletedUser1316

Guest
Je bent nu toch niet je ban aan bespreken he?? ;)

Ik ben er te lang uit ook eerlijk gezegt.
Als mod heel veel met deze regel te maken gehad.
Ik begrijp je punt, weet niet of het ook technisch mogelijk is. Wel weet ik dat de regel opzich goed is,
de" vals spelers" zijn nu erg makkelijk opspoorbaar, en voor jou niet veel werk goed te regelen/, zodat je volgens de regels speelt.

De goede moeten vake onder de kwade leiden,
Tot de regl herzien word (mocht dat kunnen) is aangeraden, gewoon je interrnet te delen ;)

Haha, als ik diep in mn geheugen graaf heb ik ooit eens een heel korte ban gehad maar dat was ivm aanvallen en VV en dan was ik het niet eens die de fout had gemaakt. :p Maar wat internetverbinding delen betreft duidde ik het wel altijd mooi aan hoor. ;)
Zoals ik al zei zag ik er vroeger geen problemen in, maar nu wel (ben er ook 5j uit geweest :p).
 
Reactiescore
581
Dit is bullshit bertje.

Elke computer heeft een MAC address. Dit is een unieke waarde (geen andere computer heeft hetzelfde MAC adres) en die is niet beschikbaar voor websites in je browser.

Wat wel mogelijk is is dat ze een cookie in je browser zetten om je mee te identificeren, maar dat is niet erg reliable aangezien je meerdere browsers kan hebben/je cookies kan verwijderen. Ik betwijfel ook of ze dat doen. (denk wel dat ze iets vergelijkbaars op de app doen eigenlijk :x)

Ontopic: De regel is er vooral om dubbelaccounts te voorkomen, en daarom moet ie in mijn ogen ook blijven.

Die controle (op het mac address) zou wel degelijk mogelijk zijn bij het inloggen...

Maar ook dat is makkelijk te omzeilen met spoofing... ik maak bijvoorbeeld geregeld gebruik van een netwerk, dat niet van mij is. Inloggen gebeurd via het Mac address. Even een man in the middle attack (gemiddelde sessie daarvan duurt 8 minuten) en ik kan alles spoofen (Mac adress, computernaam etc etc)... daarna kan ik via dat netwerk internetten.

Wil ik met iemand samenwerken, dan maakt hij de account aan waarop we gaan spelen en ik laat hem even zijn Mac address etc opvragen.... hij geeft dat door (screenshot) en ik kan voor hem spelen.

Die regel moet derhalve gewoon blijven staan, altijd... overigens maken de echt vuile spelers op dit moment gewoon gebruik van andere methoden, die niet opspoorbaar zijn en die ik hier ook niet uit de doeken ga doen, want ik haat dergelijke valsspelers.
 

DeletedUser

Guest
Die controle (op het mac address) zou wel degelijk mogelijk zijn bij het inloggen...

Maar ook dat is makkelijk te omzeilen met spoofing... ik maak bijvoorbeeld geregeld gebruik van een netwerk, dat niet van mij is. Inloggen gebeurd via het Mac address. Even een man in the middle attack (gemiddelde sessie daarvan duurt 8 minuten) en ik kan alles spoofen (Mac adress, computernaam etc etc)... daarna kan ik via dat netwerk internetten.

Wil ik met iemand samenwerken, dan maakt hij de account aan waarop we gaan spelen en ik laat hem even zijn Mac address etc opvragen.... hij geeft dat door (screenshot) en ik kan voor hem spelen.


Die regel moet derhalve gewoon blijven staan, altijd... overigens maken de echt vuile spelers op dit moment gewoon gebruik van andere methoden, die niet opspoorbaar zijn en die ik hier ook niet uit de doeken ga doen, want ik haat dergelijke valsspelers.

Weet niet of echt slim is wat je nu zegt ;)

Echter bevestigt het waarschijnlijk wel, dat de regel er niet voor niets is.
En dus dat regel moet blijven bestaan..... Of we dan nog aan vervallen van ristricties moeten denken?!
 
Reactiescore
581
Weet niet of echt slim is wat je nu zegt ;)

Echter bevestigt het waarschijnlijk wel, dat de regel er niet voor niets is.
En dus dat regel moet blijven bestaan..... Of we dan nog aan vervallen van ristricties moeten denken?!

Het zou alleen niet slim zijn, als ik erdoor in de problemen kwam, dat gaat echter niet het geval zijn.

Voor het gebruik van het netwerk van derden, moet je wel weten waar dat netwerk is, waar ik woon, wie ik ben en ga zo maar door (en dan nog doe ik niets via dat netwerk, dat het daglicht niet kan verdragen).

Ik wil alleen maar aangeven, hoe makkelijk een Mac address controle ontweken kan worden... dus daarom moet dat nooit een optie worden. Voor een Man in the Middle attack, moet je wel weten weten, welke tools te gebruiken, hoe de gegevens van die tools uit te lezen etc.

Kortom, mensen die het kunnen, weten waar ik het over heb en kunnen dat al... mensen die het niet kunnen, moeten het allemaal nog maar zien te leren/te gebruiken en de meesten kunnen dat überhaupt niet.

Mijn advies is gewoon simpel, handhaaf de huidige regels op dit gebied en breidt ze zelfs uit, als dat ooit technisch mogelijk is... momenteel is dat echter niet mogelijk. Zelfs het inloggen via vingerafdruk/irisscan en allerlei andere biologische kenmerken kunnen ook nagebootst worden, met medewerking van de eigenaar (m/v) van een account.

Ik zou willen dat het kon... werelden waarin alle accounts slechts 1 bespeler hebben. Ik was dan met voorsprong de beste op elke wereld waar ik startte. Nu moet je in je eentje opboksen tegen accounts met 3-5 man :mad:
 

DeletedUser

Guest
Point taken :)

Zou je ook tegen zijn mochten er tzt ristricties vervallen??
Bijvoorbeeld gezamelijk aanvallen uitvoeren o.i.d.?
 
Reactiescore
581
Ik hoop dat ze de restricties nooit opheffen. Doen ze dat wel, dan kan je net zo goed direct deze regel afschaffen...

Nu voorkomen ze nog met deze restricties een samenwerking vanaf hetzelfde IP adres (bijvoorbeeld 1 speler met meerdere accounts, die zichzelf zo kan helpen met OS/GS of meerdere familieleden die elkaar helpen). Haal de restricties weg en dan is het hek van de dam. Je speelt dan in je eentje niet meer tegen één account met 3-5 spelers, maar tegen meerdere accounts met 1 of meer spelers. De voordelen van dat laatste zijn nog veel groter voor de tegenpartij... meer dorpen, meer GS, meer troepen, samen gaan treinen met elk een clear met 1 edel etc etc. Je bent dan echt kansloos als eenling.
 

DeletedUser1316

Guest
Weer, ik heb het over de regel te bekijken en te wijzigen, niet per se te verwijderen.
Of door een nieuwe regel vervangen.

Ik ben nog altijd voor om de valsspelers te pakken.
 
Reactiescore
746
Weer, ik heb het over de regel te bekijken en te wijzigen, niet per se te verwijderen.
Of door een nieuwe regel vervangen.

Ik ben nog altijd voor om de valsspelers te pakken.

Op welke manier zou je hem dan wijzigen? Ik denk niet dat er concrete alternatieven zijn die valsspelers niet in de hand zouden werken...
 

DeletedUser

Guest
Op welke manier zou je hem dan wijzigen? Ik denk niet dat er concrete alternatieven zijn die valsspelers niet in de hand zouden werken...

Wellicht isde regel redelijk summier.
Staat bijvoorbeeld niets over eventuele ristricties? (Via linkje boven naar regels)

Denk inderdaad dat aanpassing van deze regel cheaters in de hand werkt!

Mocht er in mijn ogen een aanpassing komen, zou dat later in een wereld zijn, door EEN beperking te latn vallen.
BIJVOORBEELD: bij 100k de gezamelijke aanvallen weg te halen.
Niets meer en niets minder. Dit zou denk ik wel in later stadium wel kunnen, zonder cheater in de hand te spelen?

my two cents
 
Reactiescore
2.490
we kunnen dan verschillende kanten op:

Het laten zoals het is...
In een later stadium de restricties opheffen....
Het volledig weghalen en anti push regelgeving invoeren (bestaat al: account mag niet bestaan puur om een andere account te bevoorraden/ondersteunen/pushen) maar dan komen we in een wat is pushen ?

Wat is erger ? 2 broers die onafhankelijk spelen en elkaar af en toe ondersteunen of 5 spelers die apart in elkaars buurt starten en achteraf elkaar opedelen en samen gaan spelen?
 

DeletedUser61042

Guest
we kunnen dan verschillende kanten op:

Het laten zoals het is...
In een later stadium de restricties opheffen....
Het volledig weghalen en anti push regelgeving invoeren (bestaat al: account mag niet bestaan puur om een andere account te bevoorraden/ondersteunen/pushen) maar dan komen we in een wat is pushen ?

Wat is erger ? 2 broers die onafhankelijk spelen en elkaar af en toe ondersteunen of 5 spelers die apart in elkaars buurt starten en achteraf elkaar opedelen en samen gaan spelen?

De 2 broers hangt dan puur van de ligging af als die al die tijd samen spelen en je daardoor onder vuur komt te liggen ben je alleen in het nadeel... de ene broer kan dan zo op het andere account inloggen.

de 5 verschillende spelers die dan samen spelen dat gebeurt nu waarschijnlijk ook al dus dat zou ik dan minder erg vinden. dan 2 mensen die op elkaar ingesteld zijn en op elkaar account kunnen inloggen, als je samenspeelt met 5 verschillende mensen heb je ook verschillende tijden.
 
Reactiescore
1.367
we kunnen dan verschillende kanten op:

Het laten zoals het is...
In een later stadium de restricties opheffen....
Het volledig weghalen en anti push regelgeving invoeren (bestaat al: account mag niet bestaan puur om een andere account te bevoorraden/ondersteunen/pushen) maar dan komen we in een wat is pushen ?

Wat is erger ? 2 broers die onafhankelijk spelen en elkaar af en toe ondersteunen of 5 spelers die apart in elkaars buurt starten en achteraf elkaar opedelen en samen gaan spelen?

We kunnen het ook testen, in hoeverre het "misbruikt" word, op bijvoorbeeld W48 het ip verhaal loslaten. Is dit positief gewoon op alle werelden doorvoeren.
 
Bovenaan