§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding - Nog van deze tijd?

DeletedUser1316

Guest
Beste moderators,

Deze topic is intussen een half jaar geleden geopend, en er zijn verscheidene meningen gezegd geweest.
Helaas waren die meningen erg verdeeld, en is het duidelijk dat de regel niet helemaal waterdicht is.

Ik hoop dat jullie nu voldoende info hebben om de regel eventueel te herbekijken?

Met vriendelijke groeten,
Cracy
 

DeletedUser25900

Guest
Dus bij deze zeg ik tegen InnoGames denk er goed over na
500 PP per dubbelaccount per dag. InnoGames is dan ook weer gelukkig.

Het zou gemakkelijk zijn bijv. een kopie van mensen hun identiteit te vragen om spelers met meerdere accounts tegen te gaan
Gemakkelijk? Bij een bank is dit noodzakelijk, maar een online browserspelletje? Beetje overkill.

Als je op school speelt hoef je alleen internetverbindingsdelen aan te zetten met de spelers die je kent. Niet met iedereen die bij je op school zit.
Wij weten of het gaat om een openbaar netwerk of niet. Je zal dan ook niet geblokkeerd worden omwille van het niet aangeven van een gedeelde verbinding op een openbaar netwerk, zoals een school.
Dus mijn vrienden op mijn school (waarmee ik enkel verbinding deel van ma-vr tussen 8-17 uur) kan ik onmogelijk nauw mee samenwerken? Dan is de pret er ook snel van af, wat is het nut dan nog om samen met vrienden te starten? Of begrijp ik het verkeerd?
 

DeletedUser17472

Guest
Dus mijn vrienden op mijn school (waarmee ik enkel verbinding deel van ma-vr tussen 8-17 uur) kan ik onmogelijk nauw mee samenwerken? Dan is de pret er ook snel van af, wat is het nut dan nog om samen met vrienden te starten? Of begrijp ik het verkeerd?


Je kunt er voor kiezen om niet op school in te loggen, dan heb je dat niet. Maar loggen jullie op school via hetzelfde netwerk in, ja, dan moet je internetverbindingsdelen aanzetten en kun je niet nauw samenwerken.
Overigens zit je op school om te leren, niet om te gamen.
 
Reactiescore
1.142
Maar jullie zeggen zelf altijd dat jullie kunnen zien dat het om een openbaar netwerk gaat of niet.
Als je het dus niet aangeeft en je niet gewoon aan het boosten bent maar gewoon aan het samen spelen zoals stamgenoten zeg maar zie ik niet echt een probleem en ook regeltechnisch niet je kunt je ook gewoon van de domme houden en niet weten dat het toevallig een klasgenoot betreft niet veel wat je dan kan gebeuren en terecht in mijn ogen.
 

DeletedUser25900

Guest
Je kunt er voor kiezen om niet op school in te loggen, dan heb je dat niet. Maar loggen jullie op school via hetzelfde netwerk in, ja, dan moet je internetverbindingsdelen aanzetten en kun je niet nauw samenwerken.
Overigens zit je op school om te leren, niet om te gamen.
Dat is ronduit belachelijk natuurlijk.
Ook bedankt dat je me de les wilt spellen met een wijze raad, je zit er alleen rats naast. Gaat hier niet over een middelbaar schooltje waar we leuk op de schoolbankjes zitten van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Ik geef je 1 hint: 'tussenuren'.

EDIT: Wat als er iemand op school zit die ik niet ken, maar die wel in mijn stam zit en samen een massa met mij uitvoert? Alsook OS biedt en handelt op de marktplaats? Ban wegens onwetendheid?
 
Reactiescore
1.142
EDIT: Wat als er iemand op school zit die ik niet ken, maar die wel in mijn stam zit en samen een massa met mij uitvoert? Alsook OS biedt en handelt op de marktplaats? Ban wegens onwetendheid?

Je zult er zowizo geen straf voor krijgen als het goed is want ze herkennen openbare netwerken en bestraffen dat normaal gesproken niet.
Daarom dat ik het ook gek blijf vinden dat je het wel moet aangeven als je iemand kent die op dat netwerk zit in de eerste plaats omdat zoals jij al aangeeft je niet altijd weet dat iemand ook tw speelt waardoor het hoe dan ook al vrij weinig uit maakt of je het nu aangeeft. en in de tweede plaats lijkt me een samenwerking gewoon moeten kunnen tussen 2 spelers die elkaar kennen in real life.
 

DeletedUser77727

Guest
Ik heb maar speciaal een account aangemaakt om hierop te reageren. Het punt je zit op school om te leren, niet om te gamen is tot een zekere hoogte wel waar, maar je hebt ook meerdere keren per dag pauze (+ de uren die uitvallen etc.) Ook ken je niet alle personen die op jouw school/opleiding zitten wat het ook weer moeilijker maakt, want hoe kun je weten dat je verbinding deelt met iemand anders die gebruik maakt van hetzelfde open netwerk. Uiteindelijk zul je alleen standaard concept antwoorden krijgen als het op dit soort punten aankomt, waar uiteindelijk niemand wat aan heeft. Wat is dan ook het nut van "Je vrienden spelen nog geen Tribal Wars? Nodig ze uit in de strijd. Vrienden Uitnodigen" als je in principe niet met hun kan/mag spelen wanneer je je op dezelfde plek bevindt. Kortom de regel is naar mijn mening achterhaald.
 
Reactiescore
126
§ 2) Gedeelde Internet Verbinding
Tijdens de gedeelde verbinding, en 24 uur later zal het spelvoorkomen dat u gezamenlijke interactie en coördinatie met de andere spelers op uw verbinding kunt uitvoeren.

Als u regelmatig (voor 2 dagen of langer) internet deelt met andere spelers in dezelfde wereld, moet u gedeelde verbinding in het spel aangeven. Dit doe je door naar Instellingen, voeg tijdens de gedeelde toegang tot internet. Als u slechts tijdelijk de verbinding (minder dan 2 dagen) deelt, hoeft u dit niet op te geven.

Bron: https://www.tribalwars.se/rules.php

Zoals je kunt zien uit mijn slechte vertaling, zijn ze op de Zweedse server alleszins meer openminded over verbinding delen als hier..
 

DeletedUser17472

Guest
Dan ben ik benieuwd hoe het op de zweedse server is.

Maar we spelen hier op de NL server en dan gelden er in ieder geval andere regels. Ik ben voor eerlijk spel, dus speel je via dezelfde internetverbinding en je kent die persoon (en stamgenoten ken je, anders zit je echt in de verkeerde stam), dan hoort internetverbindingsdelen aan. Zo moeilijk is dat toch niet?
 
Reactiescore
1.142
Die regel is er puur en alleen om te voorkomen dat mensen dubbel accounts hebben en misschien in mindere maten om te voorkomen dat ze geboost worden door iemand die ze kennen.
Beide lijkt me makkelijk te controleren aangezien jullie openbare netwerken herkennen en boosten is ook niet zo moeilijk te constateren.
En dat je in de verkeerde stam zou zitten als je niet weet wie waar naar school gaat is ook een stom argument want er zijn genoeg minder actieve spelers of spelers die net beginnen die niet gelijk al hun info delen met jan en alleman op een forum. Zelfs in de top waar de communicatie gewoon goed kan zijn is niet van elke co op alle accounts bekent waar die naar school gaat of werkt zo bleek een paar werelden terug me eigen co zelfs op de zelfde school te zitten. wel een andere gebouw maar goed in de pauzes deelde we het zelfde netwerk. Toevallig was dit dan een co en maakte het voor ons dus niet uit maar stel hij was een stamgenoot geweest dan hadden we plots niet meer kunnen samenwerken als stamgenoten. De regel is in mijn ogen dan ook al lang achterhaald en persoonlijk had ik eigenlijk wel verwacht dat deze ook zou zijn aangepast bij de afgelopen vernieuwing van de regels.
 

DeletedUser77727

Guest
Ik deel mijn levensverhaal niet met mijn stamgenoten. Buiten dat bestaat ook zoiets als toeval zoals Vanquisher. net heeft beschreven. Uiteindelijk zal een game mod nooit toegeven dat een regel achterhaald is dus dan is een discussie zoals deze nutteloos. Of een stamgenoot die je buiten het spel kent je helpt of iemand die je alleen kent van het spel maakt uiteindelijk toch ook niets uit met betrekking op het sturen van grondstoffen en ondersteuning.
 

DeletedUser17472

Guest
Sorry, toevallig getimede aanvallen op dezelfde speler met mensen die je niet kent, daar geloof ik inderdaad niet in.

Als jullie vijand het voor elkaar krijgt, geloof je er ook niet in.
 
Reactiescore
1.142
Wat een onzin er is helemaal niks toevalligs aan het betreft stamgenoten natuurlijk vallen die de zelfde spelers aan dat is gewoon logisch.
En niet kennen klopt ook niet je kent elkaar gewoon als stamgenoten dat wil niet zeggen dat je meteen van iedereen weet waar ze naar school gaan.
Maar goed dat alles is slechts bij zaak want zoals al aangegeven al ken je de stamgenoot in reallife al zit je bij elkaar in de klas al werk je bewust samen het doel van de regels is niet om te voorkomen dat je met vrienden uit reallife kunt samenwerken maar dat je geen dubbel account hebt.
Als het voor jullie dan eenvoudig te controleren valt is er in mijn ogen geen reden meer om die regel niet aan te passen.
 

DeletedUser

Guest
Overigens zit je op school om te leren, niet om te gamen.

Je bent MOD op TW, en hebt geen enkele zeggenschap over waar en wanneer mensen TW spelen.
Hou je bij je werkelijke taak, tw is al lastig zat voor je.

Ergo, je argument is misplaatst en ongeldig.
 
Reactiescore
1.468
Ik zag toevallig onlangs een interessant artikel op tweakers.net, dat over pokemon go ging, in combinatie met de belgische provider Proximus. (https://tweakers.net/nieuws/114797/...-verbinding-maken-met-pokemon-go-servers.html)

Hieruit bleek dat een groot gedeelte van de Proximus klanten via NAT (Network Adress Translation) werkt.
Voor de mensen die geen computernerd zijn zoals ik: Dit betekent dat een hele hoop mensen op één IP adres werken. Hier gaat het dus om bijna alle proximus klanten. Dit wordt gedaan om IP-adressen te besparen.

Dit soort situaties maken regels als deze vrijwel niet te handhaven op mobiele verbindingen, hier moeten mijns inziens oplossingen voor worden bedacht. Er zijn al expirimenten met mobiele verbindingen als vervanger voor de vaste lijn, waardoor dit in de toekomst een probleem kan gaan worden.
 

DeletedUser17472

Guest
Ja, en daarom waren er ook cheaters daar en daarom heeft Proximus ook plat gelegen.

Wij hebben liever geen valsspelers.
 
Reactiescore
1.142
Sry maar ik word toch wel heel moe hier van je blijft maar vast houden aan de regels zijn regels en het is vals spelen.
Maar kun je ook is naar de regel zelf kijken want dat is het discussie punt.
Want ben jij er nou echt van overtuigt dat het goed is voor tw dat vrienden van school niet samen kunnen spelen op een zelfde wereld zonder zwaar benadeeld te zijn door deze regel. Een regel die inmiddels gewoon gedateerd is nu er zoveel openbaren netwerken zijn. Deze netwerken die voor jullie te herkennen zijn waardoor er dus voor de mods alle mogelijkheid is om te kunnen zien of het hier om 2 verschillende personen gaat.
 
Reactiescore
1.468
Ja, en daarom waren er ook cheaters daar en daarom heeft Proximus ook plat gelegen.

Wij hebben liever geen valsspelers.

Maar hoe controleren jullie zoiets? Dat is technisch gewoon niet mogelijk. Het komt er op neer dat deze regel niet te handhaven is, of deze wordt inconsequent gehandhaafd. Probleem speelt niet alleen op school. Ik ga regelmatig met vrienden naar de McDonalds, daar log ik in op TW. En daar hoef ik niet te leren. Mijn vrienden spelen dan geen TW, maar als ze zouden inloggen op TW en we hebben internetverbinding delen uitstaan (wat toch logisch is) zijn we al fout bezig volgens de regels, terwijl er totaal geen aanleiding is om dit als fout te zien.

Het middel is erger dan de kwaal.

Het probleem zit hem in het feit dat 2 spelers op een IP die achter elkaar inloggen voor jullie gelijkstaat aan 2 accounts met 1 speler. Juist met de huidige IP schaarste kan je deze lijn niet trekken, en die is ook belachelijk. Veel providers gebruiken NAT, internetfilters, openbare netwerken in hotels of restaurants, stadsnetwerken etc. Het is door de huidige technologische ontwikkelingen niet langer verantwoord om deze lijn te trekken.

Een alternatief kan zijn om te kijken naar de User Agent in combinatie met bepaalde cookies. Dit is welliswaar eenvoudig te omzeilen, maar je hebt een stuk minder 'fals positives'.

Ik denk dat de focus momenteel op de verkeerde plaats ligt. We weten dat er een probleem is, dus moeten we gaan kijken naar oplossingen (alternatieve detectiemethoden) ipv een welles nietes discussie te houden.
 
Reactiescore
1.142
Om maar is met een concreet voorstel te komen voor een nieuwe regel.
Voordelen van de huidige regel:
* Het voorkomen van dubbel accounts.
* Het tegen gaan van boosten door vrienden.

Nadelen van de huidige regel:
* Je kunt niet samenwerken met mensen die je kent van school werk ect.

Topic is aangemaakt op aanraden van een cm, om juist de tegen te herzien ;) is deze regel nowadays nog zinvol of shaden we er voornamelijk eerlijke spelers mee... (Het is technisch mogelijk aan te zetten dat gedeelde internetverbinding aangezet kan worden maar er niet geblokkeerd wordt voor gezamenlijke acties)

Dit zou in mijn ogen al een goede gedeeltelijke oplossing zijn.
Om het controleren van misbruik makkelijker te kunnen constateren wel blijven aangeven met wie je samen een verbinding deelt.
Hier voor geldt nog altijd de oude regel je moet aangeven met wie je samen een verbinding deelt doe je dit niet ben je in overtreding.
Openbare netwerken zijn herkenbaar en zul je net zoals dat nu al is niet meteen bestraft worden als je hier iemand niet aangeeft omdat je simpel weg niet iedereen kan kennen die van het zelfde netwerk gebruik maakt. weet je het wel van iemand moet je hem wel aangeven bij internet verbinding delen. Omdat hier ook geen restricties meer aan zitten is er ook geen redden om dit niet te doen natuurlijk.

Wat mag niet.
* Als ik het goed heb is het voor de mods mogelijk te zien als er op het zelfde apparaat word gelogd. Dit is verboden
* Het edelen van spelers waarmee je een verbinding deelt op een niet openbaar netwerk. Dit lijkt me een acceptabele restrictie. Je kunt het spel gewoon nog goed samen spelen met je vrienden en zo maar het overnemen van dorpen bied te veel mogelijkheden voor boost accounts. Tevens word de verleiding om boost accounts te maken hier door een stuk minder groot.
* Dubbel accounts zijn en blijven natuurlijk verboden. Omdat door deze regel dit natuurlijk lastiger aan te pakken word gelden hiervoor de volgende regels.
Bij twijfel over een dubbelaccount zal de mod altijd in zijn recht staan om hier voor een ban uit te delen probeer dan ook niet de grens op te zoeken.
Mocht je bang zijn dat je te dicht bij die grens zit bijvoorbeeld met je broer of zus of kamergenoot ect. heb je de mogelijkheid om een beveiliging in te stellen. Deze beveiliging kun je aanvinken achter elke speler die in je lijst met gedeelde verbindingen staat.
Bijv..
9c7aec49e1.png

Deze beveiliging zal de zelfde restricties geven zoals ze bij de huidige regel zijn. Uiteraard blijven dubbel accounts nog steeds verboden maar een mod zal deze beveiliging zwaar mee nemen bij een verdenking van een dubbel account omdat je op deze manier niet veel hebt aan een dubbel account.

Voordelen van deze nieuwe regel:
* Vrienden en familie kunnen nu samen spelen en samen werken iets wat in mijn ogen gewoon moet kunnen. en wat het spel voor veel nieuwe spelers een stuk aantrekkelijker maakt.

Nadelen van deze nieuwe regel:
* Het geeft enigszins meer mogelijkheden voor valsspelers.
* Je hebt een iets wat minder duidelijke regel hij is niet zo zwart wit als de vorige iets wat je zoveel mogelijk wilt voorkomen.

Persoonlijk denk ik dat op dit moment het versoepelen van de regel een groter voordeel biedt voor tw dan een nadeel.
Je kunt op deze manier namelijk tw makkelijker laten groeien als spel vrienden en familie kunnen nu namelijk samen spelen en dat is precies waardoor tw ooit groot geworden is.
Ook denk ik dat het kleine percentage misbruik wat hier mee mogelijk word niet al te veel schade zal aanrichten. Er word op dit moment namelijk al vrij veel door tw spelers onderling geboost iets wat je helaas niet echt kunt voorkomen maar waardoor de invloed van deze regel in nadelig opzicht bijna te verwaarlozen is.
Het niet kunnen edelen van spelers waarmee je verbinding deelt is iets waar ik nog beetje over twijfel en ik weet ook niet zeker of dit makkelijk is toe te voegen voor Poo of Duckje.
 
Reactiescore
1.468
* Als ik het goed heb is het voor de mods mogelijk te zien als er op het zelfde apparaat word gelogd. Dit is verboden

Ik weet niet hoe dit is geregeld, maar dit is óf niet waar óf heel makkelijk te omzeilen. Enige manier om zoiets met zekerheid te kunnen zeggen is het plaatsen van een cookie, en dat is eenvoudig te omzeilen door het gebruik van de private/incognitomodus.
 
Bovenaan