§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding - Nog van deze tijd?

DeletedUser61042

Guest
Als er dan zoiets komt als een proeffase zou ik het om 1 test wereld doen en daar dan continu een team van mods op zetten die het in de gaten houden om misbruik te voorkomen.
 
Reactiescore
1.142
Als je een heel team van mods nodig hebt om het misbruiken te voorkomen dan werkt het dus niet heel goed.
Maar ik neem aan dat je bedoelt een heel team van mods om te controleren of het werkt.

Persoonlijk zou ik dan zeggen sta het toe maar maak het wel verplicht om aan te geven net zoals nu.
Zo valt het denk ik wat makkelijker in de gaten te houden, immers zijn alle spelers die het zelfde ip delen geregistreerd.
Ik zou ook zeggen dat er max met 2 spelers internet gedeeld. En bij twijfel dat er misbruik/geboost word, staat een mod altijd in zijn recht om een straf uit te delen. Zodat spelers niet die grens gaan opzoeken en als ze dat wel doen ze max 1 waarschuwing krijgen en daarna gewoon gelijk gestraft kunnen worden.
 
Reactiescore
2.490
De 2 broers hangt dan puur van de ligging af als die al die tijd samen spelen en je daardoor onder vuur komt te liggen ben je alleen in het nadeel... de ene broer kan dan zo op het andere account inloggen.

We hebben ook 'nood'vakantievervangingen die altijd 'aan' staan. Welk specifiek nadeel is hier dan aan verbonden? (Buiten online-tijd van een account dat je net zo goed simuleert met een co-speler of 5).

Het gaat hier over 2 spelers die op één internetverbinding zitten en daarin belemmert worden (en eigenlijk beter samen op 1 account spelen). De vraag is dan wegen de beperkingen (tegen pushen edm.) op tegen het nadeel (niets samen kunnen doen)

de 5 verschillende spelers die dan samen spelen dat gebeurt nu waarschijnlijk ook al dus dat zou ik dan minder erg vinden. dan 2 mensen die op elkaar ingesteld zijn en op elkaar account kunnen inloggen, als je samenspeelt met 5 verschillende mensen heb je ook verschillende tijden.

In hoeverre verschillen 2 broers met 5 co-spelers hier dan in?

Wat is het voordeel aan het feit dat ze broers of gewoon co-spelers zijn?
 

DeletedUser

Guest
Tegenwoordig, zijn " nood vv's" bijna verplicht..... Dan spelen die mensen zonder Gedeelde verbinding toch samen, zonder gedeelde verbinding.
Echter ze hebben wel de voordelen, maar niet nadelen ervan?!

Begrijp het punt wel hoor....
Gedeelde verbinding is en blijft een MUST!
De restricties kunnen denk, in later stadium, versoepelt worden?
 

DeletedUser

Guest
Ik snap zeker waarom deze regel er is en hij is ook belangrijk om tegen te houden dat mensen meerdere accounts hebben. Dit is naar mijn mening echter het enige waar deze regel goed voor is. 2 broers zouden elkaar moeten kunnen helpen zonder restricties.

Daarom ben ik persoonlijk voor een verwijdering van de restricties en een invoer van anti push regelgeving. Uiteraard zouden er in het begin problemen zijn met wat als pushen gezien wordt, maar het lijkt me eerlijker dan de huidige regel.
Ik denk dat het redelijk haalbaar is om gewoon op het forum een topic aan te maken en te vragen wat de community als eerlijk zou aanzien qua anti push regels.

Ik zou de internetverbinding zelf wel laten bestaan om gewoon wat extra aandacht te kunnen besteden aan die spelers. Ik zou er echter ook een functie aan toevoegen zodat je bijvoorbeeld gewoon kan aanduiden dat je je met een bepaald IP-adres op een school of in een kot bevindt. Op deze manier kunnen ook heel wat misverstanden opgelost raken. Zelf vind ik dit persoonlijk enorm belangrijk. In hoge scholen of op universiteit is het namelijk onmogelijk om te weten wie er allemaal tw speelt, bij grote koten idem.

Ik ben een groot voorstander van het wegwerken van de restricties, maar ik snap natuurlijk ook de tegenstanders. Hoewel ik in dit geval vind dat ze eerder ongelijk hebben. 2 broers zouden elkaar moeten kunnen helpen, zolang 1 broer niet gewoon alles naar de andere broer stuurt. Als mensen elkaar online leren kennen en niet samenwonen zou de regel hetzelfde moeten zijn. Het is voor hen namelijk ook perfect mogelijk om via scherm delen in skype of via teamviewer of eender welk dergelijk programma om op elkaars scherm te kijken.
 
Reactiescore
19
ik ben voor een verwijdering van de restrictie's.

het niet kunnen ondersteunen of samen aanvallen is achterhaald

als ik samen wil aanvallen met iemand is het met de huidige communicatiemiddelen een stuk makkelijker geworden
eigenlijk is het alsof je in 1 huis woont
1 telefoontje en er is actie
 

DeletedUser17472

Guest
Ik ben voor de beperking als mensen via 1 internetverbinding spelen. Ik ben voor de regel dat mensen die via dezelfde internetverbinding spelen niet mogen fuseren.

Als je deze regel afschaft, denk ik dat je misbruik in de hand werkt. We hebben al genoeg broertjes en zusjes (soms gezinnen met 7 kinderen, echt waar, ze bestaan nog). Als ik zeker zou zijn dat iedereen met 1 account zou spelen en niet om sneller te kunnen groeien, want helaas daar waar regels zijn, weten spelers ook omwegen te verzinnen om dingen wel voor elkaar te krijgen, dan zou ik voor afschaffing zijn. Het is inderdaad vervelend dat ze elkaar niet kunnen helpen, maar er zijn werelden genoeg waar ze op kunnen spelen, en anders gaan ze maar samen op 1 account.

Deze regel zorgt er in ieder geval voor dat niet één speler belaagd wordt door allemaal broertjes en zusjes... en soms ook papa's en mama's. Nogmaals, afschaffen gaat misbruik in de hand werken.

Ook wat pushaccount betreft, zou dit goed bekeken moeten worden, want ook dat werkt oneerlijk spel in de hand. Maar dat is een andere discussie.



In hoeverre deze wijziging mogelijk is, zijn mijn kennis in het spel, de regels ervan en mijn kennis in informatica jammer genoeg beperkt om een zinnig antwoord te geven. Eén ding is zeker, en dat is dat men maar 1 account per wereld kan en mag hebben.
Dus: één account per wereld per toestel?
* Als je meerdere accounts hebt op verschillende werelden, dan kan per wereld 1 specifiek account gespeeld worden per toestel. Dit houdt in dat als iemand een eigen account heeft en dan bv. fuseert en daarop inlogt, dat men pas kan inloggen vanaf het ene account volledig weg is op die wereld, en 1 account op die wereld is.
* Als je op een toestel inlogt met dat 1 account op die wereld, dan kan alleen met dat account op die wereld ingelogd worden op dat toestel (tenzij het "verwijderd" is, dan kan een ander account op die wereld).
* Als je op een ander toestel inlogt, dan gaat dat, zolang het tot 1 account per wereld blijft.
Dit is nog altijd niet 100% eerlijk voor sommige spelers, maar in deze tijd heeft bijna iedereen een eigen apparaat in handen.

Hier kan ik me helemaal in vinden, geen problemen mee. Ik denk dat in deze tijd iedereen een eigen pc heeft. Maar wat dan met schoolcomputers? Dus voer je het eencomputersysteem in, dan krijg je daar dus problemen mee. Verboden in te loggen via je computer op school.


Wat met jonge kinderen en één vast toestel? Als ik dan toch meer eerlijkheid wil omtrent die regel, wat dan met mensen die een toestel wel delen (bv. jonge kinderen)? Daar weet ik helaas geen antwoord op, maar het is dan ook niet aan mij om daar een oplossing te vinden eerlijk gezegd. Zij hebben sowieso de belemmering van "internetverbinding delen", maar door het voorstel dat ik gaf is de groep onder deze regel al minder ruim. Het is al een begin.[/spoiler]
Ik vind dat de originele regel omtrent internetverbinding delen niet meer van deze tijd is, en ofwel gewijzigd ofwel geschrapt moet worden. Zelfs als ik hier persoonlijk geen last had van deze belemmering, dan vind ik het nog altijd niet juist.
Wat denken jullie?

Dat dit dus het probleem is. Ineens heeft iedereen kleine broertjes en zusjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52046

Guest
Regel verouderd of niet. Ik denk met de nodige aanpassingen dat de regel moet blijven! Er zijn zoveel manieren waarop het spelen met een 2de account onmogelijk wordt om te herkennen door Innogames (ik ga ze niet benoemen).

Wat zou er dan aangepast moeten worden?
– Als eerste moet je grondstoffen kunnen versturen (misschien met een beperking van +-10.000 per dag).
– Ten tweede samen aanvallen moet kunnen (hetzelfde target vanuit een 2 verschillende dorpen moet kunnen).
– Ten derde OnderSteunen moet mogelijk zijn (eventueel met beperkingen).

Wat mag er dan niet?
– Fuseren/edelen van elkaars dorp.
– Delen van het zelfde IP-adres (dezelfde computer).
– Inlogrestrictie van een bepaald aantal minuten en/of seconden zodat je niet snel kunt overschakelen met dezelfde computer (elke computer heeft ander IP-adres).
– Maximaal aantal speler op 1 server/thuisnetwerk (8 spelers toegestaan, wie heeft er een groter gezin dan 8, die ook allemaal TW spelen).
– Internet verbinding delen geldt niet voor openbare plaatsen zoals school/werk/restaurant/trein/enz.

Maar al met al wat is er allemaal wel niet mogelijk met de techniek van nu. Dus je moet de regels wel goed dichttimmeren! Denk maar aan GS sturen via een mede-stamgenoot naar je broertje/zusje/papa/mama… Ik zeg dus er zullen altijd mazen te vinden zijn, en je hier kan helaas nooit op afgestraft worden!

Dus bij deze zeg ik tegen InnoGames denk er goed over na, zorg dat je dan alles dichttimmert. En hoe ga je alles bij houden?

Ik wens jullie heel veel succes!

Iedereen verder speelse :)
 

DeletedUser

Guest
En als je nou mijn situatie neemt als voorbeeld.
Samen met een goede vriend speel ik op Wereld 45.
We zitten op zondag in dezelfde kerk, dus een uur dezelfde internet verbinding per week. Daarbuiten zijn we wel eens bij elkaar of samen bij andere vrienden.
Dan praat je over een totaal van 5-10 uur per maand.

In dit geval lijkt me de regel toch meer een overbodige last dan dat het misbruik voorkomt?
 
Reactiescore
1.075
het is ook zo lastig om gedeelde internetverbinding aan te zetten he
 

DeletedUser

Guest
Beste tribalwars medewerkers en spelers.

Via een support ticket ben ik op dit forum topic terecht gekomen. Na wat redenen gelezen te hebben heb ik besloten toch mijn zegje te willen doen:

Tribalwars is een spel dat leuk is om samen met vrienden te spelen. De internetverbinding deel regel ontneemt mij echter bijna al het plezier van het spelletje. ondanks dat ik begrijp dat deze regel een voetstuk heeft gekregen binnen de regelementen zijn er toch een paar dingen die ik niet snap:

Wanneer ik sporadisch bij een kameraad op de wifi mijn tribalwars check, kunnen wij elkaar 24 uur geen OS bieden. Voordat wij bekent waren met deze regel heb ik 1 keer ingelogd op mijn account op de wifi van mijn kameraad. Toen ik later aangevallen werd bleek dat hij mij dus geen ondersteuning kon bieden. uiteraard ben ik mijn dorp verloren.

De regel maakt dus dat ik een keuze moet maken tussen het spelen van tribalwars en het bezoeken van vrienden. het spel loopt immers op tijd, iedereen weet wat er gebeurd als je je tribalwars niet regelmatig checkt. Het aangeven van het delen van de internetverbinding zou, als ik het goed begrijp, het samenspelen volledig onmogelijk maken.

Daarnaast ben ik verbaast over het feit dat de regel ook geld voor schoolgenoten. Ik heb ruim 2000 mensen op mijn school zitten waarvan er ongetwijfeld een aantal spelers de wifi gebruiken om tribalwars te spelen. Deze regel betekent dat ik, ondanks dat ik die mensen niet ken, de kans heb gebanned te worden of sommige targets niet aan kan vallen.

Ook verontwaardigd mij dat in de regels beschreven staat dat ik internetverbinding delen moet aangeven voor de mensen die wel eens met mij op de wifi zitten. Dan zou ik eerst de mensen op mijn school die tribalwars spelen op moeten zoeken en ze verzoeken om samen met mij het internetverbinding delen aan moeten geven. Ondanks dat ik deze mensen helemaal niet ken.

Ook zou het aangeven van de internetverbindingen mij een halve dag kosten, gezien ik nogal wat mensen ken, en bij vrij veel mensen thuis kom. Er bestaat altijd een kans dat er iemand in dat huis is die tribalwars speelt.

Wat mij het meest verbaast is dat er geen uitzondering voor deze regel bestaat. Het zou gemakkelijk zijn bijv. een kopie van mensen hun identiteit te vragen om spelers met meerdere accounts tegen te gaan. Een goede oplossing zou het behoud van de regel maar met toepassing van een uitzondering zijn.

Een voorbeeld:
Ik en een kameraad wonen bij elkaar in huis. Wij willen toch samenspelen. Door een uitzonderings optie die vraagt om een kopie van je identiteitskaart zou het tribalwars team er verzekerd van zijn dat wij maar 1 account beheren en zouden wij vooralsnog samen kunnen spelen.

het voorbeeld is niet perfect uitgedacht. Maar ik wilde niet ergens tegen aan schoppen zonder een oplossing aan te bieden ;)
Met vriendelijke groet,
Niek Kramer
wizemen < classic >
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser17472

Guest
Daarnaast ben ik verbaast over het feit dat de regel ook geld voor schoolgenoten. Ik heb ruim 2000 mensen op mijn school zitten waarvan er ongetwijfeld een aantal spelers de wifi gebruiken om tribalwars te spelen. Deze regel betekent dat ik, ondanks dat ik die mensen niet ken, de kans heb gebanned te worden of sommige targets niet aan kan vallen.

Als je op school speelt hoef je alleen internetverbindingsdelen aan te zetten met de spelers die je kent. Niet met iedereen die bij je op school zit.
 
Reactiescore
1.142
Jup voor school valt dat idd te controleren en hoef je het niet aan te geven.
Ik denk dat als je bij vrienden thuis komt en je echt alleen op je eigen apparaat (gsm of zo) zit en je niet dagelijks bij die vriend bent maar gewoon af en toe dan kan de support ook wel zien dat het om verschillende personen gaat.
Officieel moet je dan als nog aangeven dat je verbinding deelt maar goed doe je dat niet dan zou je daar normaal wel mee weg moeten komen onder het nom je niet wist dat ie tw speelde of zo en dan lijkt het mij ook terecht als je er mee weg komt aan gezien het ook om 2 verschillende personen gaat.
Echter zit er wel risicootje aan dus moet je moet zelf weten of je het echt doet maar persoonlijk vind ik het vrij lullig mocht je daar een ban voor krijgen aangezien dan de regel belangenrijker wordt dan het doel.
 

DeletedUser17472

Guest
Jup voor school valt dat idd te controleren en hoef je het niet aan te geven.
Ik denk dat als je bij vrienden thuis komt en je echt alleen op je eigen apparaat (gsm of zo) zit en je niet dagelijks bij die vriend bent maar gewoon af en toe dan kan de support ook wel zien dat het om verschillende personen gaat.
Officieel moet je dan als nog aangeven dat je verbinding deelt maar goed doe je dat niet dan zou je daar normaal wel mee weg moeten komen onder het nom je niet wist dat ie tw speelde of zo en dan lijkt het mij ook terecht als je er mee weg komt aan gezien het ook om 2 verschillende personen gaat.
Echter zit er wel risicootje aan dus moet je moet zelf weten of je het echt doet maar persoonlijk vind ik het vrij lullig mocht je daar een ban voor krijgen aangezien dan de regel belangenrijker wordt dan het doel.

Zolang je niet via hun wifi gaat, maar via je eigen databundel, is er niets aan de hand en hoef je geen internetverbindingsdelen aan te zetten. Ga je wel via hun wifi, dan moet dat wel.

Als je via dezelfde wifi speelt en je kent elkaar en je zet geen internetverbindingsdelen aan terwijl je elkaar kent, dan val je vroeg of laat door de mand. Ik zou dus het risico niet nemen.
 
Reactiescore
1.142
Hoe zo door de mand vallen tis niet de bedoeling van die regel om verschillende spelers die toevallig wel is op de zelfde verbinding spelen aan te pakken.
als gewoon duidelijk blijkt dat het om 2 verschillende personen gaat en dit is duidelijk terug te zien ondanks dat ze af en toe op de zelfde wifi zitten dan lijkt het me niet dat er onterecht met bans gestrooid moet worden.

Daarom heb ik al is eerder gezegd maak een 2e optie om mensen te registreren voor dit soort gevallen waarbij geen acties geblokkeerd zullen worden. Deze registratie is wel verplicht en word enkel gebruikt om zo beter overzicht te hebben en makkelijker te kunnen controleren of iets een dubbel account betreft of gewoon 2 verschillende personen die soms gebruikmaken van de zelfde verbinding.
Die oude registratie word dan enkel nog gebruikt voor mensen die in het zelfde huis wonen en waarbij het niet te controleren valt.
 
Reactiescore
126
De support kan volgens mij zien op welke IP wordt ingelogd?

Wanneer ik dan 7 dagen van de week op eenzelfde IP speel en dan bijvoorbeeld in het weekend bij een vriend ben die ook TW speelt. Is het toch wel heel makkelijk te zien dat het om 2 verschillende accounts gaat. Toch lopen wij de kans op 30% aftrek van de punten.

Mogen wij dan elkaar niet meer zien? of mogen wij dan gewoon geen tribalwars bij elkaar spelen, wat ons dan natuurlijk zou benadelen. Internet verbinding delen zou ons ook benadelen moesten we in de komende 24 uur worden aangevallen..

Mijn punt is dus wanneer iemand x aantal dagen (2-3) van een week op een ander IP adres speelt dan zijn meest voorkomende IP, dat alle restricties van op het zelfde IP adres spelen zouden moeten worden opgeheven...
 

DeletedUser70174

Guest
Is het niet mogelijk dat je ipv een ban, een melding krijgt zodra je verbindingen deelt?
Dus net zoiets als bij de 5 bevelen-per- seconderegel?

Ik zit namelijk op de hogeschool en daar zitten geen 2k maar soms wel 10x zo veel mensen op dezelfde wifi.
Wordt op basis daarvan ook kicks gegeven? Hoe zit dat precies??
Hebben jullie een lijst met openbare gelegenheden ofzo? Want bijvoorbeeld mac's enz hebben ook wifi...
 
Reactiescore
4
Is het niet mogelijk dat je ipv een ban, een melding krijgt zodra je verbindingen deelt?
Dus net zoiets als bij de 5 bevelen-per- seconderegel?

Ik zit namelijk op de hogeschool en daar zitten geen 2k maar soms wel 10x zo veel mensen op dezelfde wifi.
Wordt op basis daarvan ook kicks gegeven? Hoe zit dat precies??
Hebben jullie een lijst met openbare gelegenheden ofzo? Want bijvoorbeeld mac's enz hebben ook wifi...

Wij weten of het gaat om een openbaar netwerk of niet. Je zal dan ook niet geblokkeerd worden omwille van het niet aangeven van een gedeelde verbinding op een openbaar netwerk, zoals een school.
 
Bovenaan