§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding - Nog van deze tijd?

DeletedUser1316

Guest
De regel op een rijtje.

In reglement:
§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jouw bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen". Deze regel geldt voor iedereen die aan één computer of LAN speelt. Het maakt niet uit of dit een keer of regelmatig gebeurt. Als LAN geldt bijvoorbeeld hetzelfde huishouden, dezelfde werkgever of school.
Voorbeelden:

- Bij het delen van dezelfde internetverbinding moeten alle jou bekende spelers zich onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen" inschrijven. Dit moet op elke wereld waarop die spelers spelen gebeuren.

- Als 2 personen binnen 1 huishouden spelen mogen ze niet bij elkaar inloggen.
- Als je een internetverbinding deelt met een andere persoon, ook als dat sporadisch is, moet je op een paar regels letten:

* Jullie moeten jullie accounts onafhankelijk van elkaar beheren.
* Jullie wachtwoorden moeten geheim blijven.
* Vergeet niet het delen van de internetverbinding aan te geven onder ’Instellingen --> Internetverbinding delen’.
* Belangrijk is ook dat er geen activiteiten (Grondstoffen versturen, gecoördineerde aanvallen en ondersteuning van elkaar) onderling plaats vinden.
* Jij mag ook niet op zijn account in loggen.

Verdere informatie hieromtrent vind je in de regels.

Op de regels worden geen uitzonderingen gemaakt. Internetverbindingsdelen is dus zeker noodzakelijk als je inlogt via dezelfde internetverbinding.

- Als je inlogt via hetzelfde IP adres, (al is het maar eenmaal), dan moet internetverbindingsdelen aan staan. Je zult dus duidelijk afspraken moeten maken wie, wie aanvalt. Ook kotbewoners moeten internetverbindingsdelen aanzetten. Wij maken hier geen uitzonderingen voor.
Internetverbinding delen

Als je met één of meerdere personen op eenzelfde internetverbinding speelt moet je dat hier aangeven. Grondstofleveringen, het sturen van bevelen (aanvallen & ondersteuningen) is dan niet meer mogelijk. Een aantekening kan pas na drie dagen weer verwijderd worden.

Wanneer er op meerdere jou bekende accounts vanuit één verbinding gespeeld wordt zonder dat dit is aangegeven, kan dat tot een schorsing leiden.

Van zodra je samen op één internetverbinding speelt, speel je het beste op veilig door dit hier aan te geven. (ook al speel je sporadisch vanaf dezelfde verbinding)

Iedere speler mag maar één account hebben. Lees a.u.b. de regels!

Elke speler op een internetverbinding moet alle bekende accounts vermelden.
Voorbeeld: Als drie spelers op één internetverbinding zitten, dan moet elke speler de andere twee accounts hier vermelden.

Ik ben weer TW beginnen spelen omdat enkele familieleden en vrienden ook weer begonnen waren. Ik woon met echter twee ervan nog in hetzelfde huis, en vrienden komen nu en dan langs.
We zijn allemaal individuen zijn met elk ons eigen e-mailadres, eigen spelersnaam en eigen account. We hebben nu wel allemaal ons eigen laptop/ipad/gsm, en we zitten nooit op elkaars accounts. Als iemand voor langere tijd niet online kan zijn, vragen we VV aan.

Volgens de regel zouden wij ALLEMAAL "internetverbinding delen" en dus onder die regel zitten. Ook al komen die vrienden gewoon eens langs: vanaf zij op ons netwerk zitten (volgens de regel: al is het maar eenmaal), dan hebben wij en zij de belemmeringen van de regel.

Enkele voorbeelden waarom deze regel niet meer van deze tijd is:
- Stel dat enkele studenten in eenzelfde studentenhuis wonen. Meestal is dit één netwerk. Ook al kennen ze elkaar niet, toch zouden ze onder de regel vallen als ze TW spelen.
- Ik zat enkele jaren geleden op kot, en had dus de hele week een andere internetverbinding dan die familieleden. Dan geldt de regel niet, maar wanneer ik thuis woon dan weer wel?
- Stel dat er enkele mensen iets gaan eten ergens, en daar op het internet gaan. Tegenwoordig is er overal wel internet te vinden, en kunnen mensen via de app op hun mobiel apparaat inloggen. Ze kennen elkaar totaal niet, maar toevallig spelen ze wel TW, en beiden loggen zich (op een ander moment) in op dezelfde internetverbinding van de plaats waar ze eten. Moeten zij dan ook internetverbindingsdelen aanzetten?
- De regel is daarnaast "makkelijk" te omzeilen door op 3G te gaan of door op een ander netwerk in te loggen.

In hoeverre deze wijziging mogelijk is, zijn mijn kennis in het spel, de regels ervan en mijn kennis in informatica jammer genoeg beperkt om een zinnig antwoord te geven. Eén ding is zeker, en dat is dat men maar 1 account per wereld kan en mag hebben.
Dus: één account per wereld per toestel?
* Als je meerdere accounts hebt op verschillende werelden, dan kan per wereld 1 specifiek account gespeeld worden per toestel. Dit houdt in dat als iemand een eigen account heeft en dan bv. fuseert en daarop inlogt, dat men pas kan inloggen vanaf het ene account volledig weg is op die wereld, en 1 account op die wereld is.
* Als je op een toestel inlogt met dat 1 account op die wereld, dan kan alleen met dat account op die wereld ingelogd worden op dat toestel (tenzij het "verwijderd" is, dan kan een ander account op die wereld).
* Als je op een ander toestel inlogt, dan gaat dat, zolang het tot 1 account per wereld blijft.
Dit is nog altijd niet 100% eerlijk voor sommige spelers, maar in deze tijd heeft bijna iedereen een eigen apparaat in handen.

Wat met jonge kinderen en één vast toestel? Als ik dan toch meer eerlijkheid wil omtrent die regel, wat dan met mensen die een toestel wel delen (bv. jonge kinderen)? Daar weet ik helaas geen antwoord op, maar het is dan ook niet aan mij om daar een oplossing te vinden eerlijk gezegd. Zij hebben sowieso de belemmering van "internetverbinding delen", maar door het voorstel dat ik gaf is de groep onder deze regel al minder ruim. Het is al een begin.
Ik vind dat de originele regel omtrent internetverbinding delen niet meer van deze tijd is, en ofwel gewijzigd ofwel geschrapt moet worden. Zelfs als ik hier persoonlijk geen last had van deze belemmering, dan vind ik het nog altijd niet juist.
Wat denken jullie?
 

DeletedUser

Guest
Dus als ook "slechts" MAAR af en toe is,

Zijn en dan als niet heel veel voordelen? Te veel voordelen?
Denk bijvoorbeeld aan:

* Mondelinge informatie delen?
* Bij elkaar kunnen meekijken?
* Stam gevoeligeinformatie delen?

Indien jullie dan ook nog eens:
* Vrij GSkunnen sturen
*Tegekijkertijd spelers kunnen aanvallen

zijner dan niet veels te veel voordelen hieraan?

Dus nee, vind de regel MEER dan terecht
Ondanks dat jij/jullie wellicht ter goede trouw zijn

My 2 cents
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1316

Guest
Zijn deze voordelen ook niet bij vrienden in het spel zelf?

Ik heb intussen heel wat vrienden gemaakt, hoewel ik ze nog nooit irl ontmoet heb. Dan communiceren we ook vaak, kan er stam gevoelige informatie gedeeld worden, etc. Ik heb bv. iemand leren kennen die ik dan op steam heb toegevoegd. Zo kan je mensen op skype en teamspeak toevoegen en ook op die manier mondelinge informatie delen. Met al die apps en sociale media van tegenwoordig, kan je iemand zo goed kennen maar hoef je er nooit internetverbinding mee te delen. Dan komt dat toch op hetzelfde neer?

In hoeverre je communiceert, hangt van persoon tot persoon af. Maar of het nu familie is die in het hetzelfde huis wonen, of vrienden die op dezelfde school zitten (in beide gevallen moeten ze internet delen) of spelers die je hebt leren kennen via TW (geen internet delen) is er dan wel een groot verschil door die regel.
In de eerste 2 gevallen kan ik in dezelfde stam zitten, maar kunnen we niet deftig aanvallen en verdedigen zoals andere stammen. In het laatste geval kan ik in dezelfde stam zitten, en kunnen we dat allemaal wel.

Familie maar ook irl vrienden hebben inderdaad dat voordeel. Maar je kan ook goede communicatie hebben (en zelfs "scherm delen" en zo meekijken op scherm) met vrienden die je nooit irl hebt ontmoet en daardoor die voordelen ook hebben.

Het is dus zeker geen 'privilege' meer zoals vroeger.
 

DeletedUser

Guest
Grootendeels met je eens!

Denk echter, ook voor jezelf, dat je elkrisico moet uitsluiten.
De regel opzich is er niets voor niets, misbruik is en word veel gemaakt, waardoor de regel is ontstaan.
Zitten veel nadelen aan,echter in mijn ogen Meer voordelen gezien eerder genoemde punten

Wellicht dat opzich eens goed gekeken naar kan worden ;)
Zijn meerdere optie's inderdaad indien je "vals wil spelen" ...
 

DeletedUser63648

Guest
De regels zijn er om grootschalig misbruik te voorkomen. 1 van de voornaamste voorbeelden is het voorkomen van VV-regels. Daarnaast inderdaad om te voorkomen dat er dubbele accounts worden gebruikt. Bijvoorbeeld een speler die via meerdere VPN's (en dan heb ik het over het betere werk) meerdere accounts beheerd. Als hij dat dan een keer vergeet, of het onzin vindt omdat de verbinding zo traag is en hij moet timen, dan kan hij alsnog makkelijk gepakt worden op deze regel.

Overigens, het is best wel prima easy om aanvallen te plannen als daar 2 of 3 paren accounts internet delen hebben. Leer er mee werken, zou ik zeggen.

Overigens, dat wat jij voorstelt is technisch niet haalbaar. Inno kan geen onderscheid maken tussen laptops. Inno kan voor de leek hooguit uitmaken welke browser je speelt, maar een beetje scripter kan dat al zo gemakkelijk schoonhouden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1316

Guest
De regels zijn er om grootschalig misbruik te voorkomen. 1 van de voornaamste voorbeelden is het voorkomen van VV-regels. Daarnaast inderdaad om te voorkomen dat er dubbele accounts worden gebruikt. Bijvoorbeeld een speler die via meerdere VPN's (en dan heb ik het over het betere werk) meerdere accounts beheerd. Als hij dat dan een keer vergeet, of het onzin vindt omdat de verbinding zo traag is en hij moet timen, dan kan hij alsnog makkelijk gepakt worden op deze regel.

Ja, ik begrijp heel goed waarom deze regel er is, maar het neemt niet weg dat
- er talloze manieren zijn om het te omzeilen;
- eerlijke spelers dan gestraft worden.
Ik denk dat er wel redelijk wat mensen zijn die als vriendengroep beginnen te spelen. Dan is het jammer dat zij dan die belemmeringen hebben terwijl anderen die niet hebben, terwijl zij geen misbruik maken.

Er zullen vast wel andere manieren zijn om dergelijke spelers te pakken te krijgen. Ik vraag dan ook geen verwijdering van de regel, maar een herziening.

Overigens, het is best wel prima easy om aanvallen te plannen als daar 2 of 3 paren accounts internet delen hebben. Leer er mee werken, zou ik zeggen.

Als je als individuele spelers speelt, dan ga je niet meedelen welke farms je hebt of welke dorpen je wilt aanvallen. Zoals ik al zei is er in deze maatschappij kans op spelers die niet eens van elkaar bewust zijn, en dat dus niet kunnen inplannen.
Daarnaast heb je nadelen i.v.m. het ondersteunen. Zo zit ik bv. in dezelfde stam, dus zijn we allemaal stamleden. In tijden van nood kan er niet gepland of 24u gewacht worden.
Wie zegt er trouwens dat familieleden/vrienden willen samenwerken? Wat als ze nu elk hun eigen ding willen doen, zonder die mondelinge communicatie, maar toch belemmeringen hebben omdat ze bv. gemeenschappelijke farms hebben? Of toevallig eenzelfde dorp willen overnemen?

Het is gewoon niet meer van deze tijd. Er zijn meer nadelen aan eerlijke spelers dan voordelen om de oneerlijke op te zoeken. Het is even makkelijk te omzeilen als dat je (al dan niet onwetend) eenmalig een netwerk hebt gedeeld met iemand.

Overigens, dat wat jij voorstelt is technisch niet haalbaar. Inno kan geen onderscheid maken tussen laptops. Inno kan voor de leek hooguit uitmaken welke browser je speelt, maar een beetje scripter kan dat al zo gemakkelijk schoonhouden...

Ja, zoals ik al zei: ik ben geen expert erin. Hoe het gewijzigd kan worden, is niet aan mij. Ik zoek gewoon meningen over deze regel (ik kan toch niet de enige zijn?) om zo al een eerste stapje te zetten om deze regel te herbekijken.
 

DeletedUser73869

Guest
Overigens, dat wat jij voorstelt is technisch niet haalbaar. Inno kan geen onderscheid maken tussen laptops. Inno kan voor de leek hooguit uitmaken welke browser je speelt, maar een beetje scripter kan dat al zo gemakkelijk schoonhouden...

dat is niet helemaal waar coentje

een mod heeft mij ooit eens verteld dat ze ook naar een zogenaamd CID (computer ID ) kunnen kijken
wel met de mededeling er bij dat ik dat eigenlijk niet mocht weten
waarschijnlijk heeft dat met het recht op privacy te maken of zo
 

DeletedUser1316

Guest
Grootendeels met je eens!

Denk echter, ook voor jezelf, dat je elkrisico moet uitsluiten.
De regel opzich is er niets voor niets, misbruik is en word veel gemaakt, waardoor de regel is ontstaan.
Zitten veel nadelen aan,echter in mijn ogen Meer voordelen gezien eerder genoemde punten

Wellicht dat opzich eens goed gekeken naar kan worden ;)
Zijn meerdere optie's inderdaad indien je "vals wil spelen" ...

De regel bestaat al sinds het begin van .NL. Vroeger ging ik er ook mee akkoord, maar nu is het gewoon niet meer van toepassing met al de gevorderde technologieën.
Misbruik is er sowieso, en jammer genoeg heb ik in al die jaren er voorbeelden van gezien. Ik wil hier echter niets mee te maken hebben, maar dan is het toch oneerlijk dat ik wel bestraft word terwijl ik alleen maar plezier wil hebben en eerlijk ben?
Ikzelf heb ik denk ik slechts 2 dingen verkeerd gedaan en van beide wist ik niet dat dit niet mocht. Ik wil dan ook liever over de regel discussiëren i.p.v. manieren te vinden om het te omzeilen en "vals te spelen". Dat ligt niet in mijn aard.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Je maakt het echter erg makkelijk om vals te spelen als die regel vervalt. Er zijn genoeg redenen om de regel te laten vervallen, maar de argumenten om hem niet te laten vervallen zijn sterker.

Deze regel moet gewoon lekker blijven staan.
 

DeletedUser1316

Guest
Je maakt het echter erg makkelijk om vals te spelen als die regel vervalt. Er zijn genoeg redenen om de regel te laten vervallen, maar de argumenten om hem niet te laten vervallen zijn sterker.

Deze regel moet gewoon lekker blijven staan.

Heb al enkele keren gezegd dat ik gewoon hiermee wil dat de regel HERZIEN wordt. Dat het vervallen wordt kan een gevolg ervan zijn, maar het lijkt me logischer dat het gewijzigd wordt en meer schikt naar deze tijd.

Ik ben volledig tegen valsspelers, maar niet alleen rechtvaardigheid vind ik belangrijk maar ook eerlijkheid.
 
Reactiescore
1.367
Waarom zou die regel oneerlijk zijn? Beste manier om mensen tegen te houden niet vals te spelen.
Al ben ik het zeker met je eens dat er een andere manier moet komen waardoor je minder beperkingen hebt.
 

DeletedUser1316

Guest
Waarom zou die regel oneerlijk zijn? Beste manier om mensen tegen te houden niet vals te spelen.
Al ben ik het zeker met je eens dat er een andere manier moet komen waardoor je minder beperkingen hebt.

Het is oneerlijk voor eerlijke spelers en eerlijk voor oneerlijke spelers. ;p Maar ik snap je punt. Ik begrijp ook volledig waarom die regel er is uiteraard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser54299

Guest
dat is niet helemaal waar coentje

een mod heeft mij ooit eens verteld dat ze ook naar een zogenaamd CID (computer ID ) kunnen kijken
wel met de mededeling er bij dat ik dat eigenlijk niet mocht weten
waarschijnlijk heeft dat met het recht op privacy te maken of zo

Dit is bullshit bertje.

Elke computer heeft een MAC address. Dit is een unieke waarde (geen andere computer heeft hetzelfde MAC adres) en die is niet beschikbaar voor websites in je browser.

Wat wel mogelijk is is dat ze een cookie in je browser zetten om je mee te identificeren, maar dat is niet erg reliable aangezien je meerdere browsers kan hebben/je cookies kan verwijderen. Ik betwijfel ook of ze dat doen. (denk wel dat ze iets vergelijkbaars op de app doen eigenlijk :x)

Ontopic: De regel is er vooral om dubbelaccounts te voorkomen, en daarom moet ie in mijn ogen ook blijven.
 

DeletedUser

Guest
De regel bestaat al sinds het begin van .NL. Vroeger ging ik er ook mee akkoord, maar nu is het gewoon niet meer van toepassing met al de gevorderde technologieën.
Misbruik is er sowieso, en jammer genoeg heb ik in al die jaren er voorbeelden van gezien. Ik wil hier echter niets mee te maken hebben, maar dan is het toch oneerlijk dat ik wel bestraft word terwijl ik alleen maar plezier wil hebben en eerlijk ben?
Ikzelf heb ik denk ik slechts 2 dingen verkeerd gedaan en van beide wist ik niet dat dit niet mocht. Ik wil dan ook liever over de regel discussiëren i.p.v. manieren te vinden om het te omzeilen en "vals te spelen". Dat ligt niet in mijn aard.

Je bent nu toch niet je ban aan bespreken he?? ;)

Ik ben er te lang uit ook eerlijk gezegt.
Als mod heel veel met deze regel te maken gehad.
Ik begrijp je punt, weet niet of het ook technisch mogelijk is. Wel weet ik dat de regel opzich goed is,
de" vals spelers" zijn nu erg makkelijk opspoorbaar, en voor jou niet veel werk goed te regelen/, zodat je volgens de regels speelt.

De goede moeten vake onder de kwade leiden,
Tot de regl herzien word (mocht dat kunnen) is aangeraden, gewoon je interrnet te delen ;)
 
Reactiescore
2.490
Topic is aangemaakt op aanraden van een cm, om juist de tegen te herzien ;) is deze regel nowadays nog zinvol of shaden we er voornamelijk eerlijke spelers mee... (Het is technisch mogelijk aan te zetten dat gedeelde internetverbinding aangezet kan worden maar er niet geblokkeerd wordt voor gezamenlijke acties)
 
Reactiescore
1.367
Topic is aangemaakt op aanraden van een cm, om juist de tegen te herzien ;) is deze regel nowadays nog zinvol of shaden we er voornamelijk eerlijke spelers mee... (Het is technisch mogelijk aan te zetten dat gedeelde internetverbinding aangezet kan worden maar er niet geblokkeerd wordt voor gezamenlijke acties)

Maar dan verandert het toch niet als je geen verbinding delen hebt? Of bedoel je dat je wel aanvallen en def/off naar elkaar kunt sturen/samen mag aanvallen? Dan ben ik voor
 

DeletedUser

Guest
Als technisch mogelijk is, lijkt het me wel interresante discussie ;)


Al blijf ik erbij dat er (zeker toen) veel misbruik van gemaakt word, en door de regel veel cheaters het moeilijk word gemaakt.
En voor het team ook lastiger te controleren, dus moet wel goed over worden nagedacht.....

Wellicht bijvoorbeeld later in het spel,sommige beperkingen laten vallen?
 
Reactiescore
1.367
Als technisch mogelijk is, lijkt het me wel interresante discussie ;)


Al blijf ik erbij dat er (zeker toen) veel misbruik van gemaakt word, en door de regel veel cheaters het moeilijk word gemaakt.
En voor het team ook lastiger te controleren, dus moet wel goed over worden nagedacht.....

Wellicht bijvoorbeeld later in het spel,sommige beperkingen laten vallen?

Goede suggestie, maar als je dan weer start met je broertje op de andere pc kun je hem niet helpen als hij aangevallen word
 

DeletedUser65875

Guest
Goede suggestie, maar als je dan weer start met je broertje op de andere pc kun je hem niet helpen als hij aangevallen word

En dat is eigenlijk het probleem.

Iedereen is schuldig of wordt schuldig geacht van hier misbruik van te maken.
En ik naïef denken dat het "onschuldig tot de schuld bewezen" is overal geld.

Voor de regel had je de kwaaddoeners die er misbruik van maakte.
Nu zal je er nog steeds hebben mocht de regel veranderd worden.
MAAR! is het aan de mods om deze te bestraffen.

Zodat mensen die graag met hun broertje samen spelen, de voordelen eruit kunnen halen elkaars broer te zijn.

Uiteraard zal het aan Inno zijn om er iets op te vinden om de eerlijke & oneerlijke spelers te kunnen onderscheiden, zoniet zal deze regels hoogstwaarschijnlijk bestaan hoe deze nu is. Desondanks de moderne tijd.
 

DeletedUser

Guest
Goede suggestie, maar als je dan weer start met je broertje op de andere pc kun je hem niet helpen als hij aangevallen word

Ja, er zal altijd duscussie blijven ;)
Sofar ik nog kan herinneren, zijn de cheaters vaak juist bij de start, vandaar de suggestie.
Later in spel zijn zwakkere al verdwenen en/of weg gespeelt, mods hebben cheaters verwijderd, dan wellicht een optie om dan dus later enkele ristricties te laten verwdijnen. Dan kann je ( met gedeelde verbinding) bijvoorbeeld wel gezamelijk mee doen aan stam oorlog o.i.d.?

En andere vraag natuurlijk, of je in begin al gelijk moet helpen, of waarom je niet samen op1 account begint ;)
 
Bovenaan