Stelling van de dag

Reactiescore
180
Nieuwe stelling: Een limiet op het aantal co spelers zou beter zijn voor tw.

Dit moet een tactisch spelletje zijn, maar wat je ziet is dat het bijna niet meer mogelijk is om solo (of zelf met één co) de echte top te bereiken door accounts die met een hele berg co's spelen. Dit haalt veel van de tactiek weg die dan pas mid/late een grotere rol gaat spelen. Ik denk dat een wereld met een spelers/account limiet van bijvoorbeeld 3, werelden veel spannender en interessanter zouden maken en er voor zou zorgen dat werelden weer groter worden. Ipv 15 man op 1 account is dat dus gewoon een volle stam. Ook leuk voor teams die wereld na wereld op hetzelfde account spelen dat ze dan wat kunnen verspreiden voor wat voor wat extra onderlinge competitie.
Welke tactieken verliezen we doordat er met co's wordt gespeeld?
 
Reactiescore
28
Ik zeg niet dat je tactiek verliest, maar wel dat je automatisch op een achterstand komt tov accounts die 24/7 aan het farmen zijn en tactiek daarom minder belangrijk wordt. Als 1 account dubbel zoveel farmt als het andere en daardoor eerder edels heeft, grotere legers bouwt, makkelijker spelers cleart om te farmen bij de start dan blijft dat voordeel maar opstapelen. Als je dan bij zon speler in de buurt ligt kan je snipen en backtimen wat je wil, maar als die ander al 2 of 3x het aantal dorpen heeft wat jij hebt wordt het een lastig verhaal om zo'n strijd te winnen. Minder co's zou het speelveld in ieder geval wat gelijker trekken.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Helaas is handhaving op de hoeveelheid spelers op een account volstrekt onhaalbaar, gezien de meeste spelers vanaf meerdere locaties en met meerdere apparaten spelen en dus ook vanaf verschillende ip- en mac-adressen. Afgezien daarvan denk ik dat het een enigszins positief effect kan hebben, je zou met een man of 3-4 een account actief genoeg kunnen houden. Mogelijk dat je een handjevol extra accounts zou krijgen (want laten we wel wezen, hoeveel accounts hebben 4> personen op een account, dat zullen er hooguit tientallen per wereld zijn). Anderzijds verlies je ook veel 'passieve' spelers met zo'n maximum aantal spelers per account, denk aan spelers die af en toe eens een nachtje draaien of een taakje uitvoeren en ondertussen het AF volspammen -terwijl ze wel bijdragen aan de cohesie/spelplezier in teams en stammen.
 
Laatst bewerkt:

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
258
Wellicht interessant om de co-spelen functie van TW2 eens te bekijken: https://nl.forum.tribalwars2.com/index.php?threads/co-ooooooooooooooooooooooop.1371/

Het spel is redelijk doodgebloed, maar wel een interessante invulling van co-op spelen.
Oh en voor de TLDR-ers onder ons: je kan daar in-game twee andere co-op spelers aangeven. Deze twee co-op spelers spelen zelf op hun eigen account op dezelfde wereld en kunnen via de co-op functie op jouw account "inloggen". Beetje zoals het VV systeem wat wij hebben, maar dan twee vaste spelers die ten alle tijden kunnen inloggen bij jou. De co-op speler gebruikt ook zijn eigen premium punten en niet die vanuit het account waar hij co-op speelt.
 
Reactiescore
140
Is inderdaad niet te handhaven. Daarom groot voorstander van pp-loze werelden zoals deze, en hopelijk w100, Limited Haul maken. Zodat je in de start door middel van farmen nog wel een voorsprong kan maken, maar niet maanden op die A-knop hoeft te blijven rammen voor een hoge rank
 
Reactiescore
15
Wellicht interessant om de co-spelen functie van TW2 eens te bekijken: https://nl.forum.tribalwars2.com/index.php?threads/co-ooooooooooooooooooooooop.1371/

Het spel is redelijk doodgebloed, maar wel een interessante invulling van co-op spelen.
Oprecht wel een interessante manier!

Ik zeg niet dat je tactiek verliest, maar wel dat je automatisch op een achterstand komt tov accounts die 24/7 aan het farmen zijn en tactiek daarom minder belangrijk wordt. Als 1 account dubbel zoveel farmt als het andere en daardoor eerder edels heeft, grotere legers bouwt, makkelijker spelers cleart om te farmen bij de start dan blijft dat voordeel maar opstapelen. Als je dan bij zon speler in de buurt ligt kan je snipen en backtimen wat je wil, maar als die ander al 2 of 3x het aantal dorpen heeft wat jij hebt wordt het een lastig verhaal om zo'n strijd te winnen. Minder co's zou het speelveld in ieder geval wat gelijker trekken.
Maar ook met 1, 2 of 3 spelers kan je 24/7 farmen als je daar de tijd voor hebt. Het zal de volle accounts wat beperken, die niet 24/7 met 3 man halen, maar de accounts met de grootste activiteit per speler zullen wel een nog groter verschil maken.
 
Reactiescore
180
Feit is wel dat als jij dit spel graag speelt, maar ook gewoon een fulltime baan, vrouw/vriendin en (wie weet) ook kinderen hebt zou een reductie in het aantal co's er mogelijkerwijs voor zorgen dat je ook niet meer kan meedraaien. Je hebt dan immers gewoon minder tijd voor dit spel. Meerdere co's op je account hebben is dan ook een goede oplossing om de tijd op te vullen die jij moet werken of andere belangrijke zaken moet doen.

En veel co's hebben is ook niet per se altijd goed, als ik kijk naar mijn ervaringen. Hoe meer co's hoe lastiger het wordt om iedereen betrokken te houden bij de wereld. Meer co's die dan stoppen en/of inactief raken, omdat ze lastig tussen de andere co-spelers kunnen komen.
 
Reactiescore
999
Is inderdaad niet te handhaven. Daarom groot voorstander van pp-loze werelden zoals deze, en hopelijk w100, Limited Haul maken. Zodat je in de start door middel van farmen nog wel een voorsprong kan maken, maar niet maanden op die A-knop hoeft te blijven rammen voor een hoge rank

lijkt me een prima suggestie

immers ben ik al serieus achterop gehaald en dit kan enkel maar te wijten zijn aan activiteit en zeker niet aan skills
 
Reactiescore
490
Ik zeg niet dat je tactiek verliest, maar wel dat je automatisch op een achterstand komt tov accounts die 24/7 aan het farmen zijn en tactiek daarom minder belangrijk wordt. Als 1 account dubbel zoveel farmt als het andere en daardoor eerder edels heeft, grotere legers bouwt, makkelijker spelers cleart om te farmen bij de start dan blijft dat voordeel maar opstapelen. Als je dan bij zon speler in de buurt ligt kan je snipen en backtimen wat je wil, maar als die ander al 2 of 3x het aantal dorpen heeft wat jij hebt wordt het een lastig verhaal om zo'n strijd te winnen. Minder co's zou het speelveld in ieder geval wat gelijker trekken.
Ga dan lekker casual spelen joh
 
Reactiescore
15
Is inderdaad niet te handhaven. Daarom groot voorstander van pp-loze werelden zoals deze, en hopelijk w100, Limited Haul maken. Zodat je in de start door middel van farmen nog wel een voorsprong kan maken, maar niet maanden op die A-knop hoeft te blijven rammen voor een hoge rank
PP-loos en limited haul, geniale combi! Ik ben voor.
 

Azzandra

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
142
Oprecht wel een interessante manier!


Maar ook met 1, 2 of 3 spelers kan je 24/7 farmen als je daar de tijd voor hebt. Het zal de volle accounts wat beperken, die niet 24/7 met 3 man halen, maar de accounts met de grootste activiteit per speler zullen wel een nog groter verschil maken.
Viel opzich wel mee in hoevaak het voorkwam, doordat de Co's hun eigen account ook hebben te beheren had je er al vrij snel een dagtaak aan. Het klopt dat er per account 2 co-ops zijn, maar een speler kan voor 9 personen 1 van die 2 slots zijn. Over 9 accounts heen constant wisselen voor het constant versturen van farms vonden de meeste toch wat vervelend, dus dat was vaak gewoon de verantwoordelijkheid van de desbetreffende spelers zelf.
 
Reactiescore
439
Nieuwe stelling: Een limiet op het aantal co spelers zou beter zijn voor tw.

Dit moet een tactisch spelletje zijn, maar wat je ziet is dat het bijna niet meer mogelijk is om solo (of zelf met één co) de echte top te bereiken door accounts die met een hele berg co's spelen. Dit haalt veel van de tactiek weg die dan pas mid/late een grotere rol gaat spelen. Ik denk dat een wereld met een spelers/account limiet van bijvoorbeeld 3, werelden veel spannender en interessanter zouden maken en er voor zou zorgen dat werelden weer groter worden. Ipv 15 man op 1 account is dat dus gewoon een volle stam. Ook leuk voor teams die wereld na wereld op hetzelfde account spelen dat ze dan wat kunnen verspreiden voor wat voor wat extra onderlinge competitie.
Edwin zn alt gevonden
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Ik zou eerlijk gezegd dit spel ook gewoonweg niet spelen zonder co's, het is gewoonweg veel leuker met die randdebielen die op m'n account zitten. Ik ben dan ook van oudsher opgegroeid met dit spel waar zolang ik al speel het spel met co's gespeeld kan worden: dit element weghalen zou naar mijn idee de doodslag van dit spel zijn dat al sowieso te oud is voor de mensen die nu met gamen opgroeien.
 
Reactiescore
431
Gelukkig ben ik de dictator die alles bepaalt en mag Martijn enkel op A drukken.

Verder ben ik die periode ook gestopt geweest, dus ik kan niet oordelen over de situatie destijds. Hoor het nu ook voor het eerst verder.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat iedereen in zijn vele speeljaren wel eens discutabele dingen heeft uitgespookt. Ik hecht daar zelf geen waarde aan. Ik kijk louter naar mijn ervaringen zelf met een speler.
Jaja ik open weer eens toevallig een mooi topic en de sukke is weer in opspraak tjongejonge het is allemaal zo duidelijk
 
Reactiescore
12
Stelling: krijgen mensen voldoening van top10 te zijn door oftewel:

- 4 co's te hebben en 24/7 te farmen?
- 6 spelers te hebben die gewoon dorpen voor je uitbouwen?
- beide?

Honest thought.

Solo for life hier, ook al zal het nooit ne top 100 worden voor mij. Mijn ego heeft geen nood aan die grind, maar ik vraag me wel oprecht af waar de voldoening op die moment nog ligt bij de spelers?

Like what am I even supposed to do? Quit my job? Just to hope, my neighbours are not cheesing with 44 alt accounts, friends, ... IDK man, ik zie het competitieve gedeelte achter tribalwars gewoon niet, hence mijn stelling. Het is een cheese spel geworden, waar zelfs grind niet eerlijk beloond wordt want het is gewoon hyper prone to cheat/cheese. Al is het maar groepjesvorming.

Ik ben naar de non-premium world gegaan omdat ik de GS kopen mechanic de meest lame ooit vond (#pay2win), maar ik denk dat het misschien gewoon tribalwars is, fanaticisme van sommige spelers/groepen verkracht het spel vrij hard, althans op de manier waarop het door sommigen uitgevoerd wordt.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Stelling: krijgen mensen voldoening van top10 te zijn door oftewel:

- 4 co's te hebben en 24/7 te farmen?

- 6 spelers te hebben die gewoon dorpen voor je uitbouwen?
- beide?

Honest thought.

Solo for life hier, ook al zal het nooit ne top 100 worden voor mij. Mijn ego heeft geen nood aan die grind, maar ik vraag me wel oprecht af waar de voldoening op die moment nog ligt bij de spelers?

Like what am I even supposed to do? Quit my job? Just to be competitive and bash the 'A' button enough? Just to hope, my neighbours are not cheesing with 44 alt accounts. IDK man, ik zie het competitieve gedeelte achter tribalwars gewoon niet, hence mijn stelling. Het is een cheese spel geworden, waar zelfs grind niet eerlijk beloond wordt want het is gewoon hyper prone to cheat/cheese. Al is het maar groepjesvorming.

Ik ben naar de non-premium world gegaan omdat ik de GS kopen mechanic de meest lame ooit vond (#pay2win), maar ik denk dat het misschien gewoon tribalwars is, fanaticisme van sommige spelers/groepen verkracht het spel echt hard, imo.
Absoluut, accountdiscord, alles meemaken met een paar anderen is eigenlijk leuker dan het spelletje zelf. Zonder de interacties met co's zou ik dit spel niet spelen.

Overigens doe je net alsof spelen met cos iets nieuws is. Dat is al sinds het begin van het spel vrij normaal.
 
Reactiescore
12
Absoluut, accountdiscord, alles meemaken met een paar anderen is eigenlijk leuker dan het spelletje zelf. Zonder de interacties met co's zou ik dit spel niet spelen.

Overigens doe je net alsof spelen met cos iets nieuws is. Dat is al sinds het begin van het spel vrij normaal.

Ik heb een 15-jaren break gehad, dus geen idee, ik had de indruk dat het vroeger niet STANDAARD was, maar het was er allesinds wel, ja. Wat zijn die leuke interacties die je dan hebt als co's die je niet hebt met bv. stamleden op discord? Die echt, UNIEK zijn aan co's?

En ik wil niet haatdragend zijn ofzo, ik wil je er alleen maar op attent maken, dat als je het normaal vindt dat iedereen co's heeft, wordt het ook gewoon een vereiste. Solo spelen is gewoon geen optie meer. In mijn ogen verliest het de charme die een spel moet hebben. Het sociale aspect is de stam (evt buren etc.), niet de co's.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan