Praothoeksje

Reactiescore
1.145
Denk dat ze het aantal bb's per speler start wel aardig wat mogen opschroeven want op wat misclicks zullen er niet veel deze wereld starten ben ik bang :biggrin:
Al hebben ze wel slim het hoogste nummer gepakt voor de premium wereld zodat spelers die de aankondiging gemist hebben blind de laatste wereld joinen.
 
Reactiescore
581
Denk dat het wel mee zal vallen. Er zijn genoeg spelers, die zonder premium nog geen deuk in een pakje boter slaan. Die zullen snel genezen zijn van hun non-premium avontuur en hier weer opduiken.
 
Reactiescore
5.693
Het gross van de spelers slaat dan ook op geen een wereld een deuk ik een pakje boter.
 
Reactiescore
581
Het gross van de spelers slaat dan ook op geen een wereld een deuk ik een pakje boter.
Dat is inherent aan een groep spelers die wel een deuk in een pakje boter slaan, omdat ze met velen op een account spelen, eigen scripters hebben of elk bestaand script maximaal uitbuiten, dikke PP met velen opbrengen en ieder evenement maximaal uitbuiten. Met als bonus, dat velen daarom bereid zijn, om hun dorpjes bijna gratis af te staan, om bij ze in de gunst te komen. Jij weet ook hoe het werkt Tom.
 
Reactiescore
358
Dat is inherent aan een groep spelers die wel een deuk in een pakje boter slaan, omdat ze met velen op een account spelen, eigen scripters hebben of elk bestaand script maximaal uitbuiten, dikke PP met velen opbrengen en ieder evenement maximaal uitbuiten. Met als bonus, dat velen daarom bereid zijn, om hun dorpjes bijna gratis af te staan, om bij ze in de gunst te komen. Jij weet ook hoe het werkt Tom.
Accuraat
 
Reactiescore
277
Dat is inherent aan een groep spelers die wel een deuk in een pakje boter slaan, omdat ze met velen op een account spelen, eigen scripters hebben of elk bestaand script maximaal uitbuiten, dikke PP met velen opbrengen en ieder evenement maximaal uitbuiten. Met als bonus, dat velen daarom bereid zijn, om hun dorpjes bijna gratis af te staan, om bij ze in de gunst te komen. Jij weet ook hoe het werkt Tom.
tjah maar die spelers weten wel(niet allemaal dan) hoe ze moeten timen, plannen, deffen en voorbereiden. dat weten alle spelers die nog nooit end game hebben gespeeld niet. scripts kan iedereen gebruiken en zoveel heb je er ook niet nodig dus dat valt mee hoor.
 
Reactiescore
581
tjah maar die spelers weten wel(niet allemaal dan) hoe ze moeten timen, plannen, deffen en voorbereiden. dat weten alle spelers die nog nooit end game hebben gespeeld niet. scripts kan iedereen gebruiken en zoveel heb je er ook niet nodig dus dat valt mee .
Het zijn bijna altijd dezelfde spelers/accounts die winnen. De buit wordt soms zelfs vooraf al verdeeld in twee kampen,, die eerst de rest opruimen en dan pas tegen elkaar gaan strijden. En in tegenstelling tot vroeger leiden deze accounts amper of niet, nog nieuwe spelers op. Zijn ze bang voor toekomstige concurrentie? Wie het weet mag het zeggen.

Dus die (nieuwere) spelers, komen zelf nooit tot een endgame... vanwege dezelfde groep spelers. Ze worden bijna altijd uitgesloten en als ze lekker groeien (iets beter zijn dan de rest), ook als eerste opgeruimd (beter moraal).
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Het zijn bijna altijd dezelfde spelers/accounts die winnen. De buit wordt soms zelfs vooraf al verdeeld in twee kampen,, die eerst de rest opruimen en dan pas tegen elkaar gaan strijden. En in tegenstelling tot vroeger leiden deze accounts amper of niet, nog nieuwe spelers op. Zijn ze bang voor toekomstige concurrentie? Wie het weet mag het zeggen.

Dus die (nieuwere) spelers, komen zelf nooit tot een endgame... vanwege dezelfde groep spelers. Ze worden bijna altijd uitgesloten en als ze lekker groeien (iets beter zijn dan de rest), ook als eerste opgeruimd (moraal).

Je zegt het zelf al: bijna altijd. Ik heb vandaag nog een voorbeeld leren kennen van iemand die doorgegroeid is en nu op twee werelden in de betere stammen zit. De playerbase is tegenwoordig ook gewoon kleiner en stammen zijn minder groot: als je vroeger een stam van 30 leden had, was het niet erg als je 1 of 2 wat mindere spelers had, die gaf je dan gewoon een rimlijn en met VV'tjes konden ze prima in de leer.

Dat is tegenwoordig gewoonweg veel lastiger, dus die groep die echt doorkomt zal altijd kleiner worden, maar die is er wel.
 
Reactiescore
581
Die is te verwaarlozen, omdat het gros van de solo of duo spelers, naar een account gaat waarop al 3-8 spelers zitten. En ze daardoor zelf veel minder actief worden.

De eerste wereld waarop ze echt doorkomen, worden ze 9 van de 10 keer geïntegreerd op een andere account omdat er in de stam geen of amper ruimte is voor meer leden en staan ze hun dorpen na geveinsde tegenstand af.

Het is zelden dat er een nieuwe account aan de kleine top-account basis wordt toegevoegd. Er worden veel vaker spelers toegevoegd aan een bestaande account. Jij weet ook dat het zo werkt. En kom je eens een 'nieuwe' top-account tegen, dan is het wederom bijna altijd, oude wijn in nieuwe zakken. Spelers die we al kennen, maar die onder een nieuwe accountnaam gaan spelen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Die is te verwaarlozen, omdat het gros van de solo of duo spelers, naar een account gaat waarop er al 3-8 zitten. En ze daardoor veel minder actief worden.

De eerste wereld waarop ze echt doorkomen, worden ze 9 van de 10 keer geïntegreerd op een andere account omdat er in de stam geen of amper ruimte is voor meer leden en staan ze hun dorpen na geveinsde tegenstand af.

Het is zelden dat er een nieuwe account aan de kleine top-account basis wordt toegevoegd. Er worden veel vaker spelers toegevoegd aan een bestaande account. Jij weet ook dat het zo werkt. En kom je eens een 'nieuwe' top-account tegen, dan is het wederom bijna altijd, oude wijn in nieuwe zakken. Spelers die we al kennen, maar onder een nieuwe accountnaam gaan spelen.

Tuurlijk komen die spelers bij bestaande accounts, je gaat geen vlaggen weggooien: zo simpel is het. Maar is dat zo erg? Uiteindelijk spelen ze wel en leren ze nog meer bij, zo ging dat vroeger ook uiteindelijk. Desnoods met fusies. En sowieso heeft dat ook gewoonweg te maken met het lage ledenlimiet van een stam, wat ik zojuist ook al besproken heb.

Je praat in utopieën, maar accepteert niet dat het spel niet meer hetzelfde is als 5 of 10j geleden. Elke stam kan tegenwoordig maar een x-aantal stamleden hebben, en dan ga je niet het account met al ontzettend veel vlaggen opofferen naar het account van de nieuwe speler: zo gaat dat gewoon. Je gaat geen gokjes nemen, vooral als de twee zijdes erg tegen elkaar gewaagd zijn.

En dan ook gewoon een oprechte vraag: is dat zo erg? Maakt het uit op welk account je speelt? Uiteindelijk is de stam als geheel die de wereld wint, dat is geen enkel account individueel. Tegenwoordig maakt dat nog minder uit, omdat mensen vaak op een andere wereld met een andere speler gaan spelen en dan juist op een ander account gaan spelen: de stam is dan hetgeen waarmee je je identificeert.
 
Reactiescore
581
Voor mij - en dat is persoonlijk - zijn er twee zaken die mij hieraan storen.

Ik speel het liefst alleen (de start) en later in het spel met twee. Dan kom je altijd tegenover een grote account met meer spelers. Die meer online kunnen zijn en per speler, minder tijd online hoeven te spenderen. Dus ik no-lifen en zij relaxed spelen, zodat het evenwicht intact blijft. Nu ben ik graag online, maar het is er soms wel over. Ik word dan toch, naar mate het spel vordert, min of meer gedwongen om zo te spelen, zoals ik niet wil spelen. Met 3-5 spelers. Daar baal ik wel van.

Ten tweede, de meeste echt grote accounts, hebben 2-4 hele actieve spelers en de rest doet veel minder vaak iets in het spel. Ze zijn gezellig in de chat, no problem... en dit vind ik wel een probleem, betalen mee aan pakketten en PP aankopen tijdens evenementen (als er bonussen zijn), zodat ze de winst mede op hun naam kunnen schrijven. Buiten Mr. T, (die ook in zijn eentje de wereld koopt aan extra's) kunnen deze topteams een groot deel van hun voorsprong opbouwen met deze aankopen van hun 'spelers' (ook degene die amper iets doen). Meer GS pakketten, meer VBs, meer aanvalsboosters etc etc En daar moet ik tegenop boksen, terwijl ik geen zin heb, om er evenveel geld in te steken.

Mijn tegenvraag is dan ook; Kan je wel echt trots zijn op een wereldwinst, die je voor 75% gekocht hebt, voor 5% door scriptgebruik en voor 20% te danken hebt aan de vele spelers op een account. Ik kan dat oprecht niet.

Dus ja, het spel is geëvolueerd van een spel met vele solo/duo spelers die samenwerkte in één stam (en er waren vele leden in een stam en veel stammen), naar een spel waarin vele spelers, samenwerken op 1 account (minder stammen, minder leden). De stam is minder belangrijk t.a.v. een 10 jaar geleden. Je zal er zonder niet winnen, maar dit is wel een feit en dat vind ik persoonlijk erg.

Is het te veranderen? Op W97 doen ze een poging door vele geldelijke voordelen weg te halen. Maak er op een soortgelijke wereld, eens een solo of max. 2 spelers wereld van en het zal zo zijn. De scripts - alleen publieke scripts toestaan - maken het verschil niet.
 
Reactiescore
100
Voor mij - en dat is persoonlijk - zijn er twee zaken die mij hieraan storen.

Ik speel het liefst alleen (de start) en later in het spel met twee. Dan kom je altijd tegenover een grote account met meer spelers. Die meer online kunnen zijn en per speler, minder tijd online hoeven te spenderen. Dus ik no-lifen en zij relaxed spelen, zodat het evenwicht intact blijft. Nu ben ik graag online, maar het is er soms wel over. Ik word dan toch, naar mate het spel vordert, min of meer gedwongen om zo te spelen, zoals ik niet wil spelen. Met 3-5 spelers. Daar baal ik wel van.

Ten tweede, de meeste echt grote accounts, hebben 2-4 hele actieve spelers en de rest doet veel minder vaak iets in het spel. Ze zijn gezellig in de chat, no problem... en dit vind ik wel een probleem, betalen mee aan pakketten en PP aankopen tijdens evenementen (als er bonussen zijn), zodat ze de winst mede op hun naam kunnen schrijven. Buiten Mr. T, (die ook in zijn eentje de wereld koopt aan extra's) kunnen deze topteams een groot deel van hun voorsprong opbouwen met deze aankopen van hun 'spelers' (ook degene die amper iets doen). Meer GS pakketten, meer VBs, meer aanvalsboosters etc etc En daar moet ik tegenop boksen, terwijl ik geen zin heb, om er evenveel geld in te steken.

Mijn tegenvraag is dan ook; Kan je wel echt trots zijn op een wereldwinst, die je voor 75% gekocht hebt, voor 5% door scriptgebruik en voor 20% te danken hebt aan de vele spelers op een account. Ik kan dat oprecht niet.

Dus ja, het spel is geëvolueerd van een spel met vele solo/duo spelers die samenwerkte in één stam (en er waren vele leden in een stam en veel stammen), naar een spel waarin vele spelers, samenwerken op 1 account (minder stammen, minder leden). De stam is minder belangrijk t.a.v. een 10 jaar geleden. Je zal er zonder niet winnen, maar dit is wel een feit en dat vind ik persoonlijk erg.

Is het te veranderen? Op W97 doen ze een poging door vele geldelijke voordelen weg te halen. Maak er op een soortgelijke wereld, eens een solo of max. 2 spelers wereld van en het zal zo zijn. De scripts - alleen publieke scripts toestaan - maken het verschil niet.
Leuk idee dat van max 1 a 2 spelers. Alleen zoals ik laatst in de Discord server al aan iemand anders vroeg: Hoe zie je dat voor je? Dat valt namelijk vrijwel niet te handhaven. Of je moet het ook al gaan limiteren aan een maximaal aantal devices en dergelijke. Iets waar Innogames niet actief gebruik van mag maken. Met IP's valt er te sjoemelen. Dus hoe zou je het voor je zien?
 
Reactiescore
581
Ik hoef niets voor mij te zien of te bedenken en ik ken idd manieren om het te omzeilen. Maar desondanks al twee keer gezien, dat er op een andere server, een Franstalige en een Spaanstalige server, wel een solo wereld werd geopend. Dus het kan wel.
 
Reactiescore
548
Ik begrijp wel een beetje waar je vandaan komt, maar het spel is nu eenmaal zo geëvolueerd. Verder zie ik nog vaak genoeg nieuwe spelers betrokken worden bij de top. Dat dat op grotere accounts is, is maar een vormkwestie.
 
Reactiescore
358
@Triador

Een solo wereld moet inderdaad kunnen maar ik denk dat het voor de meesten net fijn is om in teamverband te spelen.

Daarnaast denk ik dat de problematiek hetzelfde blijft maar gewoon op een iets andere manier. In een solo-wereld zal iemand die bijvoorbeeld actief is in de IT-sector dezelfde impact hebben ten opzichte van iemand dat als havenarbeider werkt. Je zit dan misschien niet meer met teams maar de ene zal altijd meer activiteit vertonen dan de andere omwille van bepaalde factoren. Het 'probleem' blijft hetzelfde al denk ik dat een solo-wereld voor hun die daar nood aan hebben wel gewoon eens op de agenda gezet mag worden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
100
W97 is zonder premium functies. Daar maak je met veel farmen meer kans om de start te overleven als beginnende speler. Indien je hulp nodig hebt stuur een PB.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Het zijn bijna altijd dezelfde spelers/accounts die winnen. De buit wordt soms zelfs vooraf al verdeeld in twee kampen,, die eerst de rest opruimen en dan pas tegen elkaar gaan strijden. En in tegenstelling tot vroeger leiden deze accounts amper of niet, nog nieuwe spelers op. Zijn ze bang voor toekomstige concurrentie? Wie het weet mag het zeggen.

Dus die (nieuwere) spelers, komen zelf nooit tot een endgame... vanwege dezelfde groep spelers. Ze worden bijna altijd uitgesloten en als ze lekker groeien (iets beter zijn dan de rest), ook als eerste opgeruimd (beter moraal).
Zal ik jou opleiden Edwin?
 
Bovenaan