- Reactiescore
- 510
Lekker praten blablabla stelletje pp-noobs
Kijk naar jou.Het gross van de spelers slaat dan ook op geen een wereld een deuk ik een pakje boter.
Dat is inherent aan een groep spelers die wel een deuk in een pakje boter slaan, omdat ze met velen op een account spelen, eigen scripters hebben of elk bestaand script maximaal uitbuiten, dikke PP met velen opbrengen en ieder evenement maximaal uitbuiten. Met als bonus, dat velen daarom bereid zijn, om hun dorpjes bijna gratis af te staan, om bij ze in de gunst te komen. Jij weet ook hoe het werkt Tom.Het gross van de spelers slaat dan ook op geen een wereld een deuk ik een pakje boter.
AccuraatDat is inherent aan een groep spelers die wel een deuk in een pakje boter slaan, omdat ze met velen op een account spelen, eigen scripters hebben of elk bestaand script maximaal uitbuiten, dikke PP met velen opbrengen en ieder evenement maximaal uitbuiten. Met als bonus, dat velen daarom bereid zijn, om hun dorpjes bijna gratis af te staan, om bij ze in de gunst te komen. Jij weet ook hoe het werkt Tom.
tjah maar die spelers weten wel(niet allemaal dan) hoe ze moeten timen, plannen, deffen en voorbereiden. dat weten alle spelers die nog nooit end game hebben gespeeld niet. scripts kan iedereen gebruiken en zoveel heb je er ook niet nodig dus dat valt mee hoor.Dat is inherent aan een groep spelers die wel een deuk in een pakje boter slaan, omdat ze met velen op een account spelen, eigen scripters hebben of elk bestaand script maximaal uitbuiten, dikke PP met velen opbrengen en ieder evenement maximaal uitbuiten. Met als bonus, dat velen daarom bereid zijn, om hun dorpjes bijna gratis af te staan, om bij ze in de gunst te komen. Jij weet ook hoe het werkt Tom.
Het zijn bijna altijd dezelfde spelers/accounts die winnen. De buit wordt soms zelfs vooraf al verdeeld in twee kampen,, die eerst de rest opruimen en dan pas tegen elkaar gaan strijden. En in tegenstelling tot vroeger leiden deze accounts amper of niet, nog nieuwe spelers op. Zijn ze bang voor toekomstige concurrentie? Wie het weet mag het zeggen.tjah maar die spelers weten wel(niet allemaal dan) hoe ze moeten timen, plannen, deffen en voorbereiden. dat weten alle spelers die nog nooit end game hebben gespeeld niet. scripts kan iedereen gebruiken en zoveel heb je er ook niet nodig dus dat valt mee .
Het zijn bijna altijd dezelfde spelers/accounts die winnen. De buit wordt soms zelfs vooraf al verdeeld in twee kampen,, die eerst de rest opruimen en dan pas tegen elkaar gaan strijden. En in tegenstelling tot vroeger leiden deze accounts amper of niet, nog nieuwe spelers op. Zijn ze bang voor toekomstige concurrentie? Wie het weet mag het zeggen.
Dus die (nieuwere) spelers, komen zelf nooit tot een endgame... vanwege dezelfde groep spelers. Ze worden bijna altijd uitgesloten en als ze lekker groeien (iets beter zijn dan de rest), ook als eerste opgeruimd (moraal).
Die is te verwaarlozen, omdat het gros van de solo of duo spelers, naar een account gaat waarop er al 3-8 zitten. En ze daardoor veel minder actief worden.
De eerste wereld waarop ze echt doorkomen, worden ze 9 van de 10 keer geïntegreerd op een andere account omdat er in de stam geen of amper ruimte is voor meer leden en staan ze hun dorpen na geveinsde tegenstand af.
Het is zelden dat er een nieuwe account aan de kleine top-account basis wordt toegevoegd. Er worden veel vaker spelers toegevoegd aan een bestaande account. Jij weet ook dat het zo werkt. En kom je eens een 'nieuwe' top-account tegen, dan is het wederom bijna altijd, oude wijn in nieuwe zakken. Spelers die we al kennen, maar onder een nieuwe accountnaam gaan spelen.
Leuk idee dat van max 1 a 2 spelers. Alleen zoals ik laatst in de Discord server al aan iemand anders vroeg: Hoe zie je dat voor je? Dat valt namelijk vrijwel niet te handhaven. Of je moet het ook al gaan limiteren aan een maximaal aantal devices en dergelijke. Iets waar Innogames niet actief gebruik van mag maken. Met IP's valt er te sjoemelen. Dus hoe zou je het voor je zien?Voor mij - en dat is persoonlijk - zijn er twee zaken die mij hieraan storen.
Ik speel het liefst alleen (de start) en later in het spel met twee. Dan kom je altijd tegenover een grote account met meer spelers. Die meer online kunnen zijn en per speler, minder tijd online hoeven te spenderen. Dus ik no-lifen en zij relaxed spelen, zodat het evenwicht intact blijft. Nu ben ik graag online, maar het is er soms wel over. Ik word dan toch, naar mate het spel vordert, min of meer gedwongen om zo te spelen, zoals ik niet wil spelen. Met 3-5 spelers. Daar baal ik wel van.
Ten tweede, de meeste echt grote accounts, hebben 2-4 hele actieve spelers en de rest doet veel minder vaak iets in het spel. Ze zijn gezellig in de chat, no problem... en dit vind ik wel een probleem, betalen mee aan pakketten en PP aankopen tijdens evenementen (als er bonussen zijn), zodat ze de winst mede op hun naam kunnen schrijven. Buiten Mr. T, (die ook in zijn eentje de wereld koopt aan extra's) kunnen deze topteams een groot deel van hun voorsprong opbouwen met deze aankopen van hun 'spelers' (ook degene die amper iets doen). Meer GS pakketten, meer VBs, meer aanvalsboosters etc etc En daar moet ik tegenop boksen, terwijl ik geen zin heb, om er evenveel geld in te steken.
Mijn tegenvraag is dan ook; Kan je wel echt trots zijn op een wereldwinst, die je voor 75% gekocht hebt, voor 5% door scriptgebruik en voor 20% te danken hebt aan de vele spelers op een account. Ik kan dat oprecht niet.
Dus ja, het spel is geëvolueerd van een spel met vele solo/duo spelers die samenwerkte in één stam (en er waren vele leden in een stam en veel stammen), naar een spel waarin vele spelers, samenwerken op 1 account (minder stammen, minder leden). De stam is minder belangrijk t.a.v. een 10 jaar geleden. Je zal er zonder niet winnen, maar dit is wel een feit en dat vind ik persoonlijk erg.
Is het te veranderen? Op W97 doen ze een poging door vele geldelijke voordelen weg te halen. Maak er op een soortgelijke wereld, eens een solo of max. 2 spelers wereld van en het zal zo zijn. De scripts - alleen publieke scripts toestaan - maken het verschil niet.
Zal ik jou opleiden Edwin?Het zijn bijna altijd dezelfde spelers/accounts die winnen. De buit wordt soms zelfs vooraf al verdeeld in twee kampen,, die eerst de rest opruimen en dan pas tegen elkaar gaan strijden. En in tegenstelling tot vroeger leiden deze accounts amper of niet, nog nieuwe spelers op. Zijn ze bang voor toekomstige concurrentie? Wie het weet mag het zeggen.
Dus die (nieuwere) spelers, komen zelf nooit tot een endgame... vanwege dezelfde groep spelers. Ze worden bijna altijd uitgesloten en als ze lekker groeien (iets beter zijn dan de rest), ook als eerste opgeruimd (beter moraal).