@Duckje
Hallo Duckje (/TW-team)
Ik blijf maar gewoon lekker zeuren, of het nou zin heeft of niet.
Maar ik vraag je vriendelijk om even naar de nieuwste casual wereld te kijken die nu net 100 dagen (nog niet eens 4 maanden) open is.
De rim is bijna helemaal dichtgemaakt binnen 4 maanden sinds de start van deze casual. En nu er een nieuwe speelwereld aan komt maakt iedereen zich klaar om over 2 a 3 weken weer veel BB dorpen te gaan edelen op Casual 10. Maar als je denkt dat deze nieuwe BB dorpen in de handen komen van de kleinere speler dan vergis je je behoorlijk. De grotere spelers (inclusief mij) zijn al zo ver met de rim opeisen dat ze eigenlijk niets anders kunnen dan wachten op nieuwe BB dorpen. En de kleine spelers die hebben gewoon pech. Ze vechten het maar uit onder elkaar terwijl wij, de grotere spelers, alle BB dorpen opeissen en ons klaar gaan maken voor het gevecht wat volgend jaar pas gaat beginnen. En zodra er nieuwe spelers komen die op de nieuwe W79 overgenomen worden dan gaan wij hard juichen! Want 5 a 14 dagen later kunnen we grotere BB dorpen stacken en/of overnemen! Want je denkt toch zeker niet dat wij, de grote spelers, hun uberhaupt de kans, laat staan de ruimte, gaan geven om groter te worden in ONZE rim?! Bah, die kleine spelers zoeken maar een andere wereld op, want wij zijn de baas op de Casual werelden. En deze de beperkte ruimte die er is gaan wij NOOIT delen met de kleine spelers!!
Hoe goed (of slecht) de intenties ook zijn van de ervaren spelers die vaak alleen maar op casual werelden spelen, feit is dat ze er voor zorgen dat de wereld na 4 maanden al gesloten is voor elke nieuwe speler die het spel beter wilt leren of het spel wilt spelen op hun eigen tempo. En tenzij TW er voor kiest om de casual werelden te verbieden voor alle spelers die snel groeien, ervaring hebben en niet genoeg tijd hebben voor normale werelden, zal de casual wereld nooit een plek worden waar spelers het spel beter kunnen leren kennen. Er zijn door de jaren heen al veel dingen veranderd, en een aantal veranderingen hebben een zeer positief effect gehad zoals het niet meer meenemen van goudmunten, bepaalde inventarisitems beperken en vlaggen deactiveren (twijfelgeval). Maar ondanks deze veranderingen is er één fundamenteel probleem wat gewoon niet aangepakt wordt: Het aantal BB's per speler.
Jullie (TW dus) weigeren om deze instelling te veranderen terwijl vrijwel iedereen het er over eens is dat een drastische vermeerdering van het aantal BB's per speler een enorm positief effect zal hebben op de verloop van de casual werelden. En het moet toch overduidelijk zijn dat als de casualwereld veel groter is met hetzelfde aantal (vaste) casual spelers, er na 4 maanden nog steeds meer dan genoeg ruimte is om als nieuw/beginnend speler op een casual wereld een noemenswaardig cluster op te bouwen?
Voordat ik een heel werkstuk ga schrijven stop ik hier. Ook al was ik niet van plan hier nog verdere aandacht aan te besteden (omdat er toch niets mee gedaan zou worden), het is misschien toch nog mogelijk om TW van gedachten te veranderen t.o.v. het aantal BB's per speler.
Ik hoop oprecht dat de volgende casualwereld wel een wereld zal worden waar je wat kunt leren. Want als jullie WEER deze instelling onaangepast laten, dan zal ik bij casual 11 weer de kleine spelers gaan beperken in hun ontwikkeling. En als je mij dan vraagt wie er dan het meeste schuld aan heeft dat de kleine spelers niet gebruik kunnen maken van de casual wereld zoals de wereld er voor bedoeld was, dan is mijn antwoord: TW zelf.
JULLIE kunnen hier als enige wat aan doen. WIJ doen mee met de visie zoals jullie die uitvoeren. En het werven en behouden van nieuwe spelers die hun vaardigeheden willen/kunnen ontwikkelen liggen dus ook in jullie handen.
Met vriendelijke groet,
Erwin