[Speeltopic] WvW #306 - Mijn Kampverhalen uit de Ardennen

Reactiescore
723
Waarom kun jij met bijna volledige zekerheid zeggen dan @Lyonn een goedje is @miketijger
het lijstje van anthraxxol

Volgens mij ben ik eruit. @altijd bezig @Lyonn

Westkip

Westkip zei daarstraks dat een betere lunch hemzelf of mezelf geweest was.
De beste lunch en de enige lynch voor de wolven om te winnen was Westkip vannacht.
Nu zit de BM bij Westkip, dus als het op een 2v2 aankomt (ik denk niet dat er op dit moment een bosbietje over is)
Bij de 2v2 stemmen wint de BM
Dus dan zou de wolf AB of tussen lyonn en mij moeten gaan. Ik sta er volledig voor in dat lyonn goedje is, daarover ga ik niet meer twijfelen.

en dan gaat het mis, want AB en Westkip zouden dan morgen 'strijden' 1v1 en dan wint Westkip het goedje, wat AB als wolf wil voorkomen.
De wolf zou dan Westkip als lunch moesten nemen, waardoor de kans viel om bij de wolf te vallen.
Tenzij onze BM de wolf is.

Laila lag er dag 1 uit, dus de BM kon niet gezien worden als ziener. Het was dus redelijk veilig van materlotti om de BM aan westkip te geven, want ook Westkip had een aantal stemmen voor de BM (allemaal goedjes)
Het speelde in het geluk van Westkip dat de vos hem bij de 100% goedjes rekende, met gevolg 2 rustige dagen.
 
Reactiescore
61
Klinkt wel heel erg geloofwaardig inderdaad, maar ik ben niet 100% overtuigd van Lyonn op basis van Anthrax zijn lijstje.
Hij zat ook fout met TSMM
 
Reactiescore
976
het lijstje van anthraxxol

Hoezo lijstje van Anthraxxol? De resterende levende spelers waren allemaal zwart aangeduid op het lijstje van Anthraxxol.

Lyonn is goedje omdat hij duidelijk heks is.
Volgens mij ben ik eruit. @altijd bezig @Lyonn

Westkip

Westkip zei daarstraks dat een betere lunch hemzelf of mezelf geweest was.
De beste lunch en de enige lynch voor de wolven om te winnen was Westkip vannacht.
Nu zit de BM bij Westkip, dus als het op een 2v2 aankomt (ik denk niet dat er op dit moment een bosbietje over is)
Bij de 2v2 stemmen wint de BM
Dus dan zou de wolf AB of tussen lyonn en mij moeten gaan. Ik sta er volledig voor in dat lyonn goedje is, daarover ga ik niet meer twijfelen.

en dan gaat het mis, want AB en Westkip zouden dan morgen 'strijden' 1v1 en dan wint Westkip het goedje, wat AB als wolf wil voorkomen.
De wolf zou dan Westkip als lunch moesten nemen, waardoor de kans viel om bij de wolf te vallen.
Tenzij onze BM de wolf is.

Laila lag er dag 1 uit, dus de BM kon niet gezien worden als ziener. Het was dus redelijk veilig van materlotti om de BM aan westkip te geven, want ook Westkip had een aantal stemmen voor de BM (allemaal goedjes)
Het speelde in het geluk van Westkip dat de vos hem bij de 100% goedjes rekende, met gevolg 2 rustige dagen.

Toch nog een kritische blik. Ik begon me al af te vragen waarom niemand mij in vraag stelde. Het feit dat ik op AB ga én jij daarna nog een kritische blik ten opzichte van mij opzet, sluit zo goed als uit dat jij slechtje bent. Blijft over: ik en AB.

Ondanks je kritische blik, vergeet je mijn inziens wel een paar headpoints:

  • zoals ik zelf naar voor heb gebracht is Yube inderdaad een rare lunch. Indien ik zelf wolf zou zijn, had ik eerder Lyonn gelunched, omdat het voor mij gisteren reeds duidelijk was dat hij een bewezen goedje is en dus niet te lynchen valt. Desgevallend zouden zijn overgebleven: ik, Mike, AB en Yube, waarbij het veel makkelijker zou zijn om iemand anders te kunnen lynchen.

    Tot mijn eigen verbazing was ik gisteren - buiten Lyonn en AB - de enigste speler die zich er bewust van was dat Lyonn de heks is. Kan jij mij dan een logische verklaring geven waarom ik er niet voor kies op Lyonn te lunchen? Naar het einde van het spel toe, is het echt cruciaal om alle bewezen goedje eruit te knallen. Ik ken dit spelletje veel te goed om zo'n cruciale fout te maken.

    Lyonn lijkt mij er doelbewust ingehouden, omdat AB wist dat hij werd aanzien als heks en de dood van Lyonn dat teniet kon doen.

  • Verder wijs ik ter volledigheid er nog op dat Anthraxxis met geen enkel woord over mij gesproken heeft. Ik was de eerste dagen heel actief, waardoor het voor hem niet moeilijk was om mij op zijn minst een beetje het vuur aan de schenen te leggen. Anthraxxis reageerde zelfs nooit op een post van mij ondanks mijn activiteit.

    Ten slotte wijs ik er nog op dat ik gedurende het potje één van Materlotti zijn hoofdtargets was. In die fase van het spel - er was namelijk door de goedjes nog geen enkele wolf gedood én er was wel reeds een welpje verloren gegaan - was het niet nodig om een medewolf effectief te proberen lynchen. Een medewolfje lynchen zou pas een optie mogen zijn om een belangrijkere wolf te redden of indien er teveel bewezen goedjes dreigen te zijn.
Klinkt wel heel erg geloofwaardig inderdaad, maar ik ben niet 100% overtuigd van Lyonn op basis van Anthrax zijn lijstje.
Hij zat ook fout met TSMM

Ik snap dit echt niet. Als jij de heks niet bent, dan is Lyonn 100% heks. Waarom breng je die twijfel steeds opnieuw naar boven?
 
Reactiescore
61
Ik snap dit echt niet. Als jij de heks niet bent, dan is Lyonn 100% heks. Waarom breng je die twijfel steeds opnieuw naar boven?
Ik geef hem 50% kans om heks te zijn.
Heel simpel ik ben het niet, we zijn met 4 spelers over dus een van de 3 is het dan, en aangezien ik het wel met mike eens ben dat jij wolf bent blijft er een 50% kans over dat Lyonn heks is.
Vind het wel grappig om te lezen dat ik eerst zo goed als bewezen heks ben omdat ik een actie heb gedaan terwijl ik de hele dag niet online was geweest, om dan nu te lezen dat Lyonn 100% zeker de heks is o_O
Wel sneu dat ons tijgertje hierin helemaal vergeten wordt.
 
Reactiescore
976
Nogmaals: moest ik wolf zijn, was Yube lunchen echt dom. Ik was gisteren reeds zeker dat Lyonn heks is, en heb dat ook duidelijk te kennen gegeven. Naar het einde van het spel moet je zo zoveel mogelijk bewezen goedjes eruit krijgen, anders heb je problemen. Het niet lunchen van Lyonn is in mijn geval echt onverklaarbaar, omdat ik er geen enkel profijt aan had dat Lyonn erin bleef.

Het valt bovendien toch écht wel op dat AB zijn vizier op Lyonn trachtte te plaatsen (mss de reden waarom Lyonn niet werd gelunched?) en toen Mike op mij stemde, AB heel snel volgde.

Indien het oordeel van Jokersbrain nog zou helpen: hij besloot mij BM te maken, terwijl hij evengoed AB of Yube BM kon maken (wij 3 werden wrs door hem als vos gezien). Jokersbrain heeft bij elk potje dat wij samen spelen argwaan ten opzichte van mij, maar wrs brachten bepaalde elementen doorheen dit potje hem ertoe mijn goedheid correct in te schatten (oa. wrs de lynchfixatie van materlotti de infectiewolf op mij).

Ten slotte mss nog kort de afsluitende opmerking van Riprobin aanhalen. Ik heb het gevoel dat hij gisteren écht de tijd heeft genomen om één en ander uit te pluizen om zich te verdedigen, in tegenstelling tot ik nu wegens tijdsgebrek. Zijn oordeel was niet dat ik de laatste wolf zou zijn, maar wel AB.

Anyway, als ik lynch word, well played @altijd bezig.

Mike als jij 't bent, dan ga ik gek worden.
 
Reactiescore
976
Belangrijkste vind ik eigenlijk echt wel dat Anthraxxis de eerste dagen met geen enkel woord over mij gesproken heeft. Ik was één van de actiefste speler, als G/S zou het toch veel makkelijker zijn om mij er dan in eerste instantie uit te proberen werken? Klopt echt totaal niet.
 
Reactiescore
723
altijd bezig
Ik dacht dat @Lyonn nog ging komen en dat er nog een beetje interessant gediscussieerd kon worden en dat het niet meteen 3v1 ging worden en dan het geschreeuw langs 1 kant: ik ben de wolf niet, ik ben de wolf niet.
Gisteren stond lyonn ook op AB, dus ik dacht dat hij mee discussie op gang kon brengen.
Ik dacht een beetje extra reactie uit te lokken.
 
Reactiescore
723
@Sule Silmad @Jo Han
Waarom is de post van anthraxx verwijdert? Wegens welke reden?

Het kamp is bijna afgelopen, vandaag of morgen gaat iedereen met de trein naar huis. Vanavond zal walter zijn laatste of voorlaatste verhaaltje vertellen bij een gezellig kampvuur. Er zijn zelfs enkele oud kampleden die speciaal een treinticket betaalden en naar het kamp terugkeerden of even een terugkeer maakten van hun weg naar de hemel om dit verhaal aan te horen. Deze vriendelijke zielen tonen respect voor onze kampleider die moeite deed om voor ons plezier te brengen!

Lyonn en altijd bezig zijn op dit moment nergens te bekennen op het kampeerterrein. Zelfs een tafelpoot betaald nog meer respect naar Walter toe.
 
Reactiescore
534
@Sule Silmad @Jo Han
Waarom is de post van anthraxx verwijdert? Wegens welke reden?

Het kamp is bijna afgelopen, vandaag of morgen gaat iedereen met de trein naar huis. Vanavond zal walter zijn laatste of voorlaatste verhaaltje vertellen bij een gezellig kampvuur. Er zijn zelfs enkele oud kampleden die speciaal een treinticket betaalden en naar het kamp terugkeerden of even een terugkeer maakten van hun weg naar de hemel om dit verhaal aan te horen. Deze vriendelijke zielen tonen respect voor onze kampleider die moeite deed om voor ons plezier te brengen!

Lyonn en altijd bezig zijn op dit moment nergens te bekennen op het kampeerterrein. Zelfs een tafelpoot betaald nog meer respect naar Walter toe.

Posts van dooie of niet-deelnemers word standaard verwijderd/verplaatst. Ik krijg zojuist van de spelleiding in me oortje gefluisterd dat de dooie weer mogen posten, dus post van Antrax staat er weer;)
 
Reactiescore
1.804
Liefste dagboek,

Vandaag was de dag. De dag waar we al de hele week naartoe leefden. Aan de ontbijttafel stonden alle gezichten strak gespannen. De muren waren gedestabiliseerd, vandaag zouden we Bastenaken definitief innemen. Walter Model had zich deze ochtend afgezonderd van de groep. Zelfs ik voelde dat ik hem nu gerust moest laten. Op de tonen van Erika blonk hij zijn machinegeweer bijna obsessief op. “Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein…”, neuriede hij zachtjes mee.

Klokslag 0900 ‘s ochtends ging onze finale putsch van start. Daar gingen ze. Lyonn, Westfrontkip, Altijd Bezig en Miketijger. Zij aan zij. Kameraden. Doorheen deze week hadden ze een hechte band opgebouwd met elkaar: Verschillende kameraden verloren, de lokale bevolking geterroriseerd, en het graf van Calamus Incendium bedoezeld met verschillende lichaamssappen. Al deze herinneringen moesten vandaag culmineren in een ultieme overwinning.

Al om 1030 hadden we de hele oostkant van de stad ingenomen. Daarbij waren langs onze kant helemaal geen verliezen geleden. We waren volledig in de overwinningsroes. Het centrum van de stad kwam dichtbij. Als we daar onze vlag konden hijsen, was het voorbij. Plots bewoog altijd bezig niet meer. Hij was nochtans nog bij bewustzijn, maar sloeg er niet in een centimeter te bewegen. Posttraumatische stress? Ik weet het niet, maar we lieten hem ter plekke achter. Het is niet dat hij tot dan zo nuttig geweest was? Walter kraste nog een adelaar in zijn voorhoofd en richtte zijn blik dan naar het centrum.

De strijd voor het stadscentrum was hevig. Het lawaai van de artillerie achter ons was oorverdovend. Ik zag Walter in een Flak afweergeschut zitten en ervan genieten vliegtuigen uit de lucht te knallen.

Groepsleider SturmbahnKip leidde onze troepen. Tegen 1300 leek de binnenstad in onze handen te zijn. Hadden we gewonnen? Was de strijd gestreden? De overgebleven soldaten van de lokale bevolking staken een witte vlag de lucht in. Ze gaven zich over!

Oh dagboek wat was ik blij! De oorlog was eindelijk voorbij. En Walter Model had me beloofd dat hij me na dit kamp zou meenemen naar Argentinië, om te ontspannen! Wat keek ik ernaar uit met hem te genieten van een grote biefstuk met een glaasje Malbec? Wat een leven gingen we tegemoet.

Maar, oh dagboek, de opluchting was van korte duur. We lieten de tegenstander te dicht komen en het bleek zowaar een valsstrik. Ze schoten Lyonn in zijn been en maakten van de verbazing gebruik ons allemaal te boeien. Gek genoeg bleef Westfrontkip buiten schot. Stond hij aan de kant van de slechtjes? Was hij een verrader?

Westfrontkip nam het woord. “Achtung achtung, folgen sie mir bitte zum Bahnhof.” Tot ieders verbazing richtte hij zijn geweer echter ook op de lokale bevolking. Aan elkaar geketend liepen we in een lange rij richting het station.

Er stond een oude trein klaar, en één voor één werden we verplicht op te stappen. Met veel rook en lawaai kwam de oude knar in beweging. De trein rolde traag maar gestaag het station uit. In de verte hoorde ik Westfrontkip nog roepen

Veel plezier op kamp!”

Ik ben benieuwd, liefste dagboek, waar deze treinrit ons zal brengen….
 
Bovenaan