Scripts - Privé of publiek?

Mogen scripters hun scripts privé houden?

  • Ja, scripters mogen hun scripts privé houden voor vrienden/stam

    Stemmen: 36 36,4%
  • Neen, alle scripts moeten publiek beschikbaar worden.

    Stemmen: 63 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    99

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.417
En dan heb je het nog niet eens over het feit dat de meeste tw'ers die it'er zijn tijdens hun werk gemakkelijker tw kunnen spelen dan de spelers die ander werk hebben.

Dat gaat je nog vies tegenvallen, grote open ruimtes met teams om je heen, monitoring tools en dergelijke beperken je hier in best wel.

Daar buiten vertrouwen en inzet voor je eigen werk alswel als morele bezwaren en dergelijke
 
Reactiescore
1.040
Dat gaat je nog vies tegenvallen, grote open ruimtes met teams om je heen, monitoring tools en dergelijke beperken je hier in best wel.

Daar buiten vertrouwen en inzet voor je eigen werk alswel als morele bezwaren en dergelijke
Ik papegaai alleen maar wat sommige it'ers roepen in chats hoor:tongue:
 
Reactiescore
766
Dat gaat je nog vies tegenvallen, grote open ruimtes met teams om je heen, monitoring tools en dergelijke beperken je hier in best wel.

Daar buiten vertrouwen en inzet voor je eigen werk alswel als morele bezwaren en dergelijke
Dat zijn de mensen die als hoge icters voor professionele bedrijven in teamverband werken. Niet de gemiddelde tw ICT-student die 20/7 achter zijn laptop zit voor school en alles daaromheen. No hard feelings naar me boys die ICT studeren:)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.417
o ja true, als student heb je tijd zat, zeker als je opleiding niet uit les maar continu projecten bestaat.

moet zeggen dat de baan me toch 10 keer beter bevalt
 
Reactiescore
1.075
De vraag is waarom zou het toegelaten zijn om privéscripts te mogen maken en gebruiken. Je geeft een valid point over dat onvergoed werk etc. Maar het komt bijna als een slachtofferrol over. In mijn ogen is het simpel, je speelt de game zoals die is opgesteld. Ben je niet tevreden over sommige functionaliteiten heb je 3 opties:

1) Je gooit de verbetering op als ideetje voor inno (maar dan moet inno daar resources in steken en zoveel community gevoel hebben ze niet)

2) Je maakt het script zelf, laat het goedkeuren en daarna wordt het door inno/mods openbaar gezet op de juiste plaats.

3) Andere game spelen


Mijn verklaring i.v.m. deze punten. Een game zou moeten streven naar eerlijkheid van kansen. Twee spelers die de game willen spelen zouden dezelfde mogelijkheden moeten hebben. Een privéscript (los van het werk dat persoon A erin steekt) geeft deze persoon meer opties dan persoon B die niet de technische bagage heeft om zo'n script te maken. Scripts zoude voor iedereen moeten zijn of voor niemand.

Dat de persoon die er tijd en moeite in steekt een vergoeding krijgt vind ik dan wel terecht. Mods steken hun tijd ook in TW zonder ingame voordelen te krijgen. Ze krijgen een pp vergoeding en zijn vooral gedreven op community gevoel en engagement. Dus ik zie niet in waarom een scripter niet onder diezelfde termen zou kunnen werken. Je maakt scripts voor de community of je maakt ze niet. Privéscripts zijn 'egoistisch' al wil ik niemand verwijten. Het is innogames die een beter beleid had moeten voeren door privescripts niet toe te laten.

Op de reactie 'met deze regeling zouden er veel minder scripts zijn' wil ik alvast het volgende reageren. Als dat het geval is bewijst het dat het egoïstisch gedreven is voor eigen voordeel en dus niet thuishoort in een 'competitieve' online game.

Dat er geen eerlijkheid van kansen is door iemands financieel vermogen om pp abuser te spelen ben ik me echt wel van bewust. Dat is een fuck-up van inno en niet nodig als reactie op bovenstaande standpunten.



Nogmaals ik vind het een absurde gedachtengang om de scripter zijn tijd als argument te gebruiken om hem een voordeel te geven op anderen. Onder dat motto ben je in principe een pp voorstander want tijd en geld, en scriptskills zijn resources die niet iedere speler in dezelfde mate heeft.

Alle scripts zijn uiteidelijk ontstaan vanwege prive redenen. Denk maar aan sangu, creed package, deze zijn ook maar na verloop van tijd compleet openbaar gemaakt.het scripten in tw is vooral fout gelopen vanaf het moment er snellijst scripts mogelijk waren. Vanaf de start dus. Daar valt weinig tegen te doen. Echter is het wel een oplossing voor scripters en de community dat een script openbaar gemaakt word na een bepaalde periode en de scripter er een beloning voor krijgt.
 
Reactiescore
766
Alle scripts zijn uiteidelijk ontstaan vanwege prive redenen. Denk maar aan sangu, creed package, deze zijn ook maar na verloop van tijd compleet openbaar gemaakt.het scripten in tw is vooral fout gelopen vanaf het moment er snellijst scripts mogelijk waren. Vanaf de start dus. Daar valt weinig tegen te doen. Echter is het wel een oplossing voor scripters en de community dat een script openbaar gemaakt word na een bepaalde periode en de scripter er een beloning voor krijgt.
Het is imo het een of het ander. Of je krijgt een beloning, of je mag m zelf even gebruiken (testen). Anders heb je nog steeds het oneerlijke voordeel wat je juist niet wilt hebben.

Ik ben het ermee eens dat een beloning op zijn plaats kan zijn. Maar aan de andere kant, als ze verplichten het te openbaren, en mensen zoals warre hebben geen zin meer om te scripten, ben je direct van het probleem af ;)

Je ziet nu dat het overgrote deel van de community ervan af wil, dan moet je optreden, simpel. Enige die ik hier voor zie zijn, is warre/aanhang. Niet gek, aangezien zij deze scripts hebben.
 

Deleted User - 24028

Guest
Het is imo het een of het ander. Of je krijgt een beloning, of je mag m zelf even gebruiken (testen). Anders heb je nog steeds het oneerlijke voordeel wat je juist niet wilt hebben.

Ik ben het ermee eens dat een beloning op zijn plaats kan zijn. Maar aan de andere kant, als ze verplichten het te openbaren, en mensen zoals warre hebben geen zin meer om te scripten, ben je direct van het probleem af ;)

Je ziet nu dat het overgrote deel van de community ervan af wil, dan moet je optreden, simpel. Enige die ik hier voor zie zijn, is warre/aanhang. Niet gek, aangezien zij deze scripts hebben.
Denk dat dat lelijk tegen slaagt wat je nu zegt. Ik ben gewoon de enige scripter die op het af komt...

Kijk maar naar duckje zijn post. Er circuleren 20 van dat soort scripts schrijft hij. Dat maakt dat er al meer scripters zijn dan ik alleen (snap hoe dan ook niet waarom ik hier altijd persoonlijk aangesproken en zelfs aangevallen wordt). En dan zijn er nog mensen die scripts gewoon willen behouden omdat ze ze graag gebruiken.
 
Reactiescore
2.496
Even ter correctie: Er zijn niet 20 verschillende scripts er zijn per wereld een 20tal accounts waar zulke scripts gebruikt worden.

Groeten
 
Reactiescore
766
Denk dat dat lelijk tegen slaagt wat je nu zegt. Ik ben gewoon de enige scripter die op het af komt...

Kijk maar naar duckje zijn post. Er circuleren 20 van dat soort scripts schrijft hij. Dat maakt dat er al meer scripters zijn dan ik alleen (snap hoe dan ook niet waarom ik hier altijd persoonlijk aangesproken en zelfs aangevallen wordt). En dan zijn er nog mensen die scripts gewoon willen behouden omdat ze ze graag gebruiken.
Lees hieronder het antwoord van duckje. Jij bent degene die het toendertijd aan het verdedigen was op het af en heb redelijk wat Posts mbt scripts van jou af zien komen. Vandaar dat jouw naam dan meestal wordt gebruikt.

Je laatste zin begrijp ik niet? Ze willen ze behouden omdat ze ze graag gebruiken? Als ze openbaar zijn kunnen ze ze nog steeds gebruiken, alleen niet meer als ENIGE. En dat is waar de community zich tegen keert.
 

Deleted User - 487776907

Guest
pg77xu.jpg
 
Reactiescore
2.386
Denk dat dat lelijk tegen slaagt wat je nu zegt. Ik ben gewoon de enige scripter die op het af komt...

Kijk maar naar duckje zijn post. Er circuleren 20 van dat soort scripts schrijft hij. Dat maakt dat er al meer scripters zijn dan ik alleen (snap hoe dan ook niet waarom ik hier altijd persoonlijk aangesproken en zelfs aangevallen wordt). En dan zijn er nog mensen die scripts gewoon willen behouden omdat ze ze graag gebruiken.
Het is zo dat je de opmerkingen op scripters in het algemeen, meestal persoonlijk opvat. Hierdoor stellen mensen scripters = Warre = scripters.
Ikzelf kan ondertussen ook al een behoorlijk scriptje in elkaar flansen, maar niet op de manier dat jij dat doet. Ik voel me dan ook totaal niet aangesproken als men over scripters in het algemeen praat. Maybe proberen om ook in het algemeen te antwoorden, in naam van alle scripters, ook al zijn er niet veel meer over.

Naast jou ken ik enkel @Buurman Bolderbast die ook nog een doorwinterde scripter is. Misschien kan hij ook eens zijn mening geven?
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ik zal maar even de koe bij de hoorns vatten, de nieuwe regels met farmscripts komt door een script van warre die je aan kan zetten, weglopen van je pc en hij blijft voor je doorfarmen. Is op een of andere manier een fout gemaakt dat dit is goedgekeurd door tw, nu dus gecorrigeerd. Ik wil er wel mee zeggen wat voor de meeste al duidelijk is: warre is geen scripter die de community helpt. Hij heeft met hand en tand geprobeerd dit script privé te houden waardoor zijn stammen in essentie allemaal een farmbot hadden. Ik heb hem echt al jaren geen constructieve bijdrage aan tw zien leveren, tegelijkertijd komt wel het gros van de bots van zijn hand.
Er zijn al heel lang geen nieuwe scripts op tw bijgekomen die handig zijn door scripters, alles is privé of gaat richting (ontraceerbaar) botgebruik. Ikzelf gebruik alleen nog sangu voor de tagger tijdens het deffen, wat tw denk ik ook zelf vrij simpel zou moeten kunnen invoeren. Zo denk ik dat we als communiteit de belangrijke dingen wel uit scripts kunnen halen en doorgeven aan het twteam. Er wordt nu imo echt overdreven gedaan over de bijdrage van de scripters aan de community, maar al jaren is het bijna niks anders dan privescripts of bots. Dat warre, een fervent botter, het er niet mee eens gaat zijn kon je verwachten maar ik denk dat je sneller te hard dan te zacht hier moet optreden. Scripts verbieden zou een hoop meer problemen wegvegen dan dat het maakt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik zal maar even de koe bij de hoorns vatten, de nieuwe regels met farmscripts komt door een script van warre die je aan kan zetten, weglopen van je pc en hij blijft voor je doorfarmen. Is op een of andere manier een fout gemaakt dat dit is goedgekeurd door tw, nu dus gecorrigeerd. Ik wil er wel mee zeggen wat voor de meeste al duidelijk is: warre is geen scripter die de community helpt. Hij heeft met hand en tand geprobeerd dit script privé te houden waardoor zijn stammen in essentie allemaal een farmbot hadden. Ik heb hem echt al jaren geen constructieve bijdrage aan tw zien leveren, tegelijkertijd komt wel het gros van de bots van zijn hand.
Er zijn al heel lang geen nieuwe scripts op tw bijgekomen die handig zijn door scripters, alles is privé of gaat richting (ontraceerbaar) botgebruik. Ikzelf gebruik alleen nog sangu voor de tagger tijdens het deffen, wat tw denk ik ook zelf vrij simpel zou moeten kunnen invoeren. Zo denk ik dat we als communiteit de belangrijke dingen wel uit scripts kunnen halen en doorgeven aan het twteam. Er wordt nu imo echt overdreven gedaan over de bijdrage van de scripters aan de community, maar al jaren is het bijna niks anders dan privescripts of bots. Dat warre, een fervent botter, het er niet mee eens gaat zijn kon je verwachten maar ik denk dat je sneller te hard dan te zacht hier moet optreden. Scripts verbieden zou een hoop meer problemen wegvegen dan dat het maakt.
Oei oei iemand is jaloers en kwaad omdat hij niet kan tippen aan mijn niveau ingame :$

Je mag veel van me zeggen. Maar ga me niet zwart maken door iedereen hier te doen geloven dat ik met illegale scripts en bots speel. Want dat is simpelweg niet waar.

+ nogmaals duckje spreekt over meerdere scripts... (20 ging idd over iets anders). Dus er zijn andere scripters die het ook hebben gemaakt, maar het ie wederom weer alleen mijn schuld...

Voor de duidelijkheid: ik ben volledig voor verstrenging van de script regels (waarvan dit een goed voorbeeld is). Ik ben alleen tegen het afschaffen van scripts in zijn geheel en tegen het dwingen van scripters om zaken publiek te maken.
 
Reactiescore
5.702
Warre gaf zelf een aantal jaar geleden al aan dat packs er mede voor zorgen dat er werelden gewonnen worden. Buiten honderden andere factoren speelt dit wel mee. TBR, sangu, Dei, creed, allemaal stammen die een scriptpacks hadden dankzij in de stam spelende scripters.
Het wint je de wereld niet, maar het helpt wel.

Aangezien er dus een “klein” verband zit tussen scripters en wereld winnen, moet er wel serieus naar gekeken worden.
Wat door zowel Tim als Big Banger al is aangegeven, of TW moet het gross zelf implementeren. Of gewoon alles weg.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Oei oei iemand is jaloers en kwaad omdat hij niet kan tippen aan mijn niveau ingame :$

Je mag veel van me zeggen. Maar ga me niet zwart maken door iedereen hier te doen geloven dat ik met illegale scripts en bots speel. Want dat is simpelweg niet waar.

+ nogmaals duckje spreekt over meerdere scripts... (20 ging idd over iets anders). Dus er zijn andere scripters die het ook hebben gemaakt, maar het ie wederom weer alleen mijn schuld...

Voor de duidelijkheid: ik ben volledig voor verstrenging van de script regels (waarvan dit een goed voorbeeld is). Ik ben alleen tegen het afschaffen van scripts in zijn geheel en tegen het dwingen van scripters om zaken publiek te maken.
Warre, jij bent de reden dat de nieuwe regels zijn ingevoerd als je het nog niet wist. Je hoeft hier echt niet schijnheilig te komen doen, het is algemeen bekend dat je bot.
En je bent dus nog tegen vrij veel dingen die ingevoerd kunnen worden, de 'legale' bot die je nu had gemaakt is er niet per se een voorbeeld van, maar je wilde het wel per se prive houden.
Het is vooral dat je hier een beetje het voortouw neemt en anderen je misschien zien als iemand die juist de community erg helpt met zijn scripts. Voor de beeldvorming is het wel belangrijk dat men weet dat jij juist een van de weinigen bent die altijd de grenzen van de regels opzoekt en er regelmatig overheen gaat.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Oh @Big Bang. Dus warre is weer zwarte schaap omdat hij dit soort script zou kunnen maken? Kom op zeg er zijn meer scripters die dit prima kunnen maken en dit enkel privé houden. Warre is inderdaad de enige die publiek post maar dat betekend niet dat er geen andere scripters zijn.

Dus kom niet aanzetten met het komt door warre want dat is het laaste wat waar is.

Warre is een goed persoon die zelfs voor andere scripters hulp bied bij het maken van scripts. Dit kost hem een hoop tijd, maar hij vindt het leuk om te doen en om zo ook de rest van de spelers te helpen. Hij helpt mij regelmatig met stukjes script omdat ik het niet klaar krijg.
 
Reactiescore
2.444
Oh @Big Bang. Dus warre is weer zwarte schaap omdat hij dit soort script zou kunnen maken? Kom op zeg er zijn meer scripters die dit prima kunnen maken en dit enkel privé houden. Warre is inderdaad de enige die publiek post maar dat betekend niet dat er geen andere scripters zijn.

Dit is dan ook geen topic tegen Warre maar een discussie over scripts in het algemeen. Gezien Warre de enige is die hier constructief reageert als scripter is het logisch dat hij het gros van de mensen die er tegen zijn over zich heen krijgt.
 
Reactiescore
766
Oh @Big Bang. Dus warre is weer zwarte schaap omdat hij dit soort script zou kunnen maken? Kom op zeg er zijn meer scripters die dit prima kunnen maken en dit enkel privé houden. Warre is inderdaad de enige die publiek post maar dat betekend niet dat er geen andere scripters zijn.

Dus kom niet aanzetten met het komt door warre want dat is het laaste wat waar is.

Warre is een goed persoon die zelfs voor andere scripters hulp bied bij het maken van scripts. Dit kost hem een hoop tijd, maar hij vindt het leuk om te doen en om zo ook de rest van de spelers te helpen. Hij helpt mij regelmatig met stukjes script omdat ik het niet klaar krijg.
Hij helpt alleen zijn eigen stam, dus wat je zegt is niet waar. Hij helpt letterlijk niemand anders dan zichzelf en dat is waar het om draait.

Als er bewust voor gekozen wordt om voordeel te behalen wat andere niet hebben dmv scripts, moet daar een halt toe worden geroepen. Deze discussie heb ik al vaker gevoerd op wereldfora en ben dan ook blij dat die nu hier gaande is. En dat er een flink aantal medestanders zijn omtrent dit punt.

En wat hierboven wordt gezegd klopt ook. Warre is de enige scripter die het hier probeert te verdedigen dus hij krijgt de reacties.

Hij reageert selectief en praat om de feiten heen. Het is nou eenmaal niet eerlijk. En als je dan scripts gaat vergelijken met werklozen. Sjongejonge dan ben je als poster echt in een dieptepunt beland.

Dat hij het niet leuk vindt, dat mag, dat die gaat stoppen met scripts schrijven, mag ook. Maar dat moet niet de reden zijn om het te tolereren. Als ik niet zelf mag bepalen wie mijn scripts krijgen, schrijf ik niets meer? Prima, schrijf je toch lekker niets meer. Want dat is wat hij aanhaalt, zijn goed recht, maar voor mij treurig.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Oh @Big Bang. Dus warre is weer zwarte schaap omdat hij dit soort script zou kunnen maken? Kom op zeg er zijn meer scripters die dit prima kunnen maken en dit enkel privé houden. Warre is inderdaad de enige die publiek post maar dat betekend niet dat er geen andere scripters zijn.

Dus kom niet aanzetten met het komt door warre want dat is het laaste wat waar is.

Warre is een goed persoon die zelfs voor andere scripters hulp bied bij het maken van scripts. Dit kost hem een hoop tijd, maar hij vindt het leuk om te doen en om zo ook de rest van de spelers te helpen. Hij helpt mij regelmatig met stukjes script omdat ik het niet klaar krijg.
Nee, ik heb het bij Duckje gemeld en daardoor is deze regel ingevoerd. Komt dus 100% door warre. Warre is geen goed persoon die al jaren bots verspreid in de community, misschien dat jij het niet weet, is wel zo.
Sowieso kom aub met wat anders dan anderen doen het ook, warre is veruit de grootste speler hierin en daarbuiten helpt het de hele discussie ook niet verder.
 
Reactiescore
1.094
Warre gaf zelf een aantal jaar geleden al aan dat packs er mede voor zorgen dat er werelden gewonnen worden. Buiten honderden andere factoren speelt dit wel mee. TBR, sangu, Dei, creed

Even deze insinuatie de wereld uithelpen, zelfs met 'buiten honderden factoren' doe je naar mijn idee het Creed package wel echt veel te veel eer aan. Het package werd pas in een later stadium beschikbaar voor de stam, de meest cruciale fases (start en mid) waren al doorlopen. Het had een paar handige functies voor het deffen met de kleuren voor incs, clear counters met hoeveel clears een bepaalde stack hield. Maar that's it.

No offense naar louis verder, een van de personen waarmee ik beste contact had en het langst mee heb gespeeld. Maar hij heeft zelf toendertijd al aangegevendat het pack qua code giga lelijk was, en laat ik het zo zeggen, hij was niet de enige scripter die dat vond. En hij zei dat notabene over zijn eigen werk, was volgens mij ook de eerste (en miss wel laatste) keer dat hij iets maakte. Support voor Creed pack stopte volgens mij al vrij snel.
 
Bovenaan