nog iets :
hoeveel velden mag je priester maximaal afleggen?
en mijn 2de vraag :
werkt het net zoals de ridder dat je de priester in ieder dorp kunt schuiven met "priester hierheen stationeren".
Momenteel 4 met level 1 systeem en afdalend geloof:
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%
Nee, met deze volgende suggestie hierboven en het aanpassing van het gevechtsysteem van priester vs priester zal de priester weer productief worden.
edit: het is nu zeer moeilijk om het idee bij te houden want waar de discussie zit klopt totaal niet meer bij pg 63. Deze pas ik pas aan als het idee weer stabiel is.
edit 2: Gaat iedereen akkoord met het nieuwe priesterseffect. Het oude (3 vakjes met 100% geloof zal wegvallen)
Verwerking
& Aanpassing van priester buiten de radius.
De priester kan nu max 4 vakjes uit de radius. Maar het geloof verzwakt telkens wanneer je een vakje uit de radius komt. Bij het level 3 systeem kan hij tot 6 vakjes.
1-level systeem
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%
3-level systeem
lv 1
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%
lv 2
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 92%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%
lv 3
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%
& Aanpassing ridder item.
- Je kan 1 vakje verder, dan met geloof 55% (andere effecten van item zijn niet bijgerekend)
- 5% extra geloof (buiten radius, met een beperkt limiet van 5 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]
- 5% extra geloof (alleen bij stamleden buiten de radius, met een beperkt limiet van 8 vakjes buiten de radius. En de priester moet mee gaan!!) [Het geloof kan niet hoger dan 100%!!]
& Bonusdorpen
Type 1:
- 20% snellere productie in de kerk
Type 2:
- 50% snellere productie in de kerk
Type 3:
- Radius 3 groter
Type 4:
- Radius 1 groter
- 15% snellere productie in de kerk
& Gevechtssysteem (voorbereiding)
Om te beginnen heeft de priester geen aanval. Net zoals de verkenner. Bij komt dus eerst in het gevechtsysteem. Dus er wordt gebruik gemaakt van het verkennerssysteem. Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen. De priesters vechten dus eerst in het aanvalssysteem. Bij een overmacht, dus wanneer 75% of meer van de aanvallende troepen sterft dan sterven ook de priesters. Als verdediger is dat 90%.
1a. Priesters verplaatsing
Met de priester in een aanval kan je geloof hoog houden tot 4 vakjes. Hoog is eigenlijk niet het woord. Het geloof zal hoger liggen dan normaal:
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90% geloof
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80% geloof
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70% geloof
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60% geloof
1b. Priesters verplaatsing level 3 systeem
Met de priester in een aanval kan je geloof hoog houden tot 6 vakjes. Hoog is eigenlijk niet het woord. Het geloof zal hoger liggen dan normaal:
lv 1
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
4 velden buiten radius (priester moet me gaan): 60%
lv 2
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 92%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 85%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 75%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%
lv 3
1 veld buiten radius (priester moet mee gaan): 95%
2 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 90%
3 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 80%
4 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 70%
5 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 65%
6 velden buiten radius (priester moet mee gaan): 60%
2. Aanvalsvolgerde
Zolang er niet meer dan 75% van de aanvallende of 90% van de verdedigde van de troepen word deze volgorde beschouwd: Priester, verkenners, andere troepen. Die priester vecht dus alleen tegen zichzelf net als verkenner. Enkel bij een overmacht kan hij dus gedood worden door anders troepen. Het gevecht van de priesters zal dus uitmaken hoeveel geloof je hebt.
3. Priestersgevecht
Even volgens de aanval: je valt met 5 priesters aan. De verdediging heeft er 3. Jij verliest dus 1 priesters terwijl de verdediging er 2 verliest. De aanvallen worden dus gelijktijdig berekend. Dus om een aanvallende priester te doden via verdedigende priesters heb je er 3 nodig voor er 1 te doden. Bij de aanval is dat maar 2.
4a. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 90% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 90%
25% dood = geloof 80%
50% dood = geloof 70%
75% dood = geloof 60%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 90-80% liggen
4b. Geloofbalans in gevechten bij 2 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 80% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 80%
25% dood = geloof 72,5%
50% dood = geloof 65%
75% dood = geloof 57,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 80-72,5% liggen
4c. Geloofbalans in gevechten bij 3 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 70% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 70%
25% dood = geloof 65%
50% dood = geloof 60%
75% dood = geloof 55%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 70-65% liggen
4d. Geloofbalans in gevechten bij 4 vakjes buiten de radius (level 1 systeem)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 60% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 60%
25% dood = geloof 57,5%
50% dood = geloof 55%
75% dood = geloof 52,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 60-57,5% liggen
4e. Geloofbalans in gevechten bij 1 vakje buiten de radius (level 3 systeem lv2)
Om te beginnen heeft je aanvallende priesters 92% geloof. De verdediging normaal 100%. De verdediging heeft zoals in het vorige voorbeeld 3 priesters en de aanvallende 5. Nadat de priesters gevochten hebben kan het geloof worden uitgerekend:
Aanvallende priesters:
0% dood = geloof 92%
25% dood = geloof 81,5%
50% dood = geloof 71%
75% dood = geloof 60,5%
100% dood = geloof 50%
Het geloof zal dus tussen de 92-81,5% liggen
De uitwerking van het gevechtsysteem is te groot om in één post te krijgen. Ik zal ze over meerdere posten moeten verspreiden. namelijk 31, 35 en 37.