Het grote bevindingen topic van '59

DeletedUser77689

Guest
Alles is vanuit tig kanten te bekijken. Door de aanvallende toon richting roald gaat iedereen ervanuit (omdat dit de regel is op AF) dat ik reageer vanuit een pro chill perspectief enkel omdat ik niet mee ga in roald zijn mening(oppervlakkig zeg). Terwijl ik enkel objectief probeer te reageren, en ja tuurlijk reageer ik ook uit een vooringenomenheid maar die vooringenomenheid is gericht naar dat elke fucking forum poster vanuit een egocentrisme reageert waarin hij/constant bevestiging vind bij diegenen die hij/zij veren in de reet duwt. Bevestiging van anderen is de grootste reden waarom het gros hier van de posts geposts worden. Niet omdat mensen zichzelf willen ventileren maar omdat ze bevestigd willen worden.

Heeft even geduurd om te beseffen dat dit altijd al aan de gang was toen ik het AF joinde. Heb er zelf ook even aan meegedaan in de tijd dat ik in AMB zat op w55, ik begon mee te praten met diezelfde spelers waar ik voorheen altijd een woordenwisseling mee had. Terwijl ik er eerst altijd andere meningen op na hield. Dat is ook de reden waarom ik mezelf genoeg getriggered voelde om op het Forum te gaan reageren van een wereld waar ik nauwelijks tijd aan besteed. De reden dat rechters ten aller tijde onpartijdig moeten zijn is omdat ze anders geen rationele beslissing kunnen nemen. Niet voor niks dat rechters gewraakt kunnen worden.

Snap bijvoorbeeld niet dat mensen een stabtopic serieus kunnen nemen als er niet een duidelijke structuur is, en een onpartijdige kant die de beslissingen neemt. Ik zie alleen maar dat er consensus komt in wat er precies stab is geweest en wat niet, mensen worden veroordeeld en nu moeten ze gecompenseerd worden(uiteraard) maar de partijen die besluiten wat een gepaste compensatie is zijn tevens de partij die de compensatie moet verrichten. Vervolgens zie je ze zeggen: we hebben gedaan wat we zelf bedacht hebben, voor ons is het nu opgelost.

Kinderachtigvoorbeeld (infantiel voor de superieure onder jullie) tijd:

Bart: He jongens jullie zijn een stelletje hypocrieten.
Jongens: We voelen ons gekwetst.
Bart Hier *aait over de bolletjes van de jongens*, nu is alles weer goed.
Jongens: Wij zijn nog steeds niet tevreden.
Bart: Jawel ik heb jullie gecompenseerd dus alles is goed.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Hij zou per speler per stam die cijfertjes op moeten sommen om conclusies te kunnen gaan trekken, elke stam heeft spelers die helemaal never nooit een barb pakken behalve als het gewoon een mooie is en andere spelers helemaal verzot zijn op die dingen. Dat de ene stam dan 2x ''zoveel'' barbs heeft gepakt en hij daar dan over komt zeuren terwijl hij weet dat hij van heel veel mensen (iedereen die tegen chill is) bijstand gaat krijgen. Waarom zou iemand uit chill de moeite gaan doen om daar tegenop te discussiëren terwijl iedereen die mee doet aan deze p&p aanval toch niet objectief gaat zijn.

Dus deze zin van jou: Dat procentuele verschil zegt helemaal niks. Mag je vaker gebruiken.

Even los van je metafoor, ik snap mensen die veel waarde hechten aan de hoeveelheid likes niet zo goed. Als ik vanaf nu op elke wereld, elke twee weken een 'welke tien' en golden awards lijstje ga maken waarin ik zo een vijf accounts per onderdeel noem waaronder elke actieve poster en ondertussen geen enkele post meer schrijf in de praathoek etc. heb ik binnen een half jaar driemaal zoveel likes als posts.

Verder lees ik enkel kritiek op de manier waarop ik mijn conclusies trek maar zie ik je nergens ook maar één conclusie ontkrachten. Verder vind ik je eigen conclusie echt heerlijk en zeer sterk! Zie hieronder.

''hij weet dat hij van heel veel mensen (iedereen die tegen chill is) bijstand gaat krijgen''

Misschien moet je eerst eens gaan kijken waarom het is dat 'heel veel mensen' tegen Chill zijn of waarom jij en het gros van de Chill spelers dat überhaupt zo ervaren. Het meest plezante van het niveau op het AF tegenwoordig is dat men niet eens actief propaganda meer hoeft te voeren tegen vijandelijke stammen, Chill zet zichzelf al continu neer als de meest gehate stam terwijl die woorden nooit spontaan uitgesproken zijn door Vinage of een andere oppositie partij. Les 1 propaganda; als je continu maar een bepaald beeld neerzet zal het op een gegeven moment waarheid lijken voor de buitenwereld.

Een voorbeeld: Amerikaanse toeristen die naar Nederland komen denken maar al te vaak dat wij in Nederland daadwerkelijk op klompen lopen. Onzin, als je nog iemand wilt vinden die op klompen loopt (en dat niet doet voor toeristen) zul je goed moeten zoeken. Al lange tijd is Nederland op het vlak van watermanagement met afstand de grootste en meest ervaren speler wereldwijd, het is een zeer hoog aangeschreven en lucratieve export-dienst. Door klimatologische veranderingen neemt de vraag naar deze diensten (neem orkaan Irma) en vooral waterveiligheid enorm toe. Als Nederland vanaf vandaag al die traditionele ''onzin'' laat varen en juist bekend gaat staan om haar deltawerken, om het veiligstellen van New York, Miami en Bangladesh (waar jaarlijks duizenden mensen de dood vinden door overstromingen), het verbeteren van het Suez en Panama kanaal en dat soort activiteiten dan zal het wereldwijde aanzien van Nederland enorm groeien. Waarschijnlijk zal het aantal toeristen dat zal komen voor onze afsluitdijk, neeltje janse, het al bekende kinderdijk of kleinere projecten zoals de Rotterdamse Maastunnel aanzienlijk groeien. Het is maar welk beeld je collectief afgeeft.

Dit is nu de derde keer dat ik iemand zie schrijven ''wat triest dat iedereen, (of: heel veel mensen), Chill zo haten'', op deze manier zal de reputatie van chill enkel maar verslechteren en doe je Vinage slechts een gunst. Dus herpak jullie nou verdorie eens een keer, stop met piepen en start met wat tegenpropaganda!
 

DeletedUser69389

Guest
Mooie post @Roald97 , maar aan echte P&P wordt nog weinig gedaan. Men kruipt liever in een slachtofferrol en gaat de ander dan beschuldigen van moddergooien in combinatie met loze beschuldigingen te strooien.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Hier, boven de rivieren, is carnaval maar een triestig gebeuren. God wat een openbaring toen ik voor het eerst in aanraking kwam met het carnaval in zuiden (Eerst Maastricht, toen Aachen (DE) en toen Breda). Dit jaar helaas geen carnaval voor mij, ik houd het bij een paar speciaalbiertjes in een belgisch biercafé te Utrecht, wel veel plezier Rogier, hopende dat je je onder de rivieren bevindt :D
 

DeletedUser

Guest
Even los van je metafoor, ik snap mensen die veel waarde hechten aan de hoeveelheid likes niet zo goed. Als ik vanaf nu op elke wereld, elke twee weken een 'welke tien' en golden awards lijstje ga maken waarin ik zo een vijf accounts per onderdeel noem waaronder elke actieve poster en ondertussen geen enkele post meer schrijf in de praathoek etc. heb ik binnen een half jaar driemaal zoveel likes als posts.

Verder lees ik enkel kritiek op de manier waarop ik mijn conclusies trek maar zie ik je nergens ook maar één conclusie ontkrachten. Verder vind ik je eigen conclusie echt heerlijk en zeer sterk! Zie hieronder.

''hij weet dat hij van heel veel mensen (iedereen die tegen chill is) bijstand gaat krijgen''

Misschien moet je eerst eens gaan kijken waarom het is dat 'heel veel mensen' tegen Chill zijn of waarom jij en het gros van de Chill spelers dat überhaupt zo ervaren. Het meest plezante van het niveau op het AF tegenwoordig is dat men niet eens actief propaganda meer hoeft te voeren tegen vijandelijke stammen, Chill zet zichzelf al continu neer als de meest gehate stam terwijl die woorden nooit spontaan uitgesproken zijn door Vinage of een andere oppositie partij. Les 1 propaganda; als je continu maar een bepaald beeld neerzet zal het op een gegeven moment waarheid lijken voor de buitenwereld.

Een voorbeeld: Amerikaanse toeristen die naar Nederland komen denken maar al te vaak dat wij in Nederland daadwerkelijk op klompen lopen. Onzin, als je nog iemand wilt vinden die op klompen loopt (en dat niet doet voor toeristen) zul je goed moeten zoeken. Al lange tijd is Nederland op het vlak van watermanagement met afstand de grootste en meest ervaren speler wereldwijd, het is een zeer hoog aangeschreven en lucratieve export-dienst. Door klimatologische veranderingen neemt de vraag naar deze diensten (neem orkaan Irma) en vooral waterveiligheid enorm toe. Als Nederland vanaf vandaag al die traditionele ''onzin'' laat varen en juist bekend gaat staan om haar deltawerken, om het veiligstellen van New York, Miami en Bangladesh (waar jaarlijks duizenden mensen de dood vinden door overstromingen), het verbeteren van het Suez en Panama kanaal en dat soort activiteiten dan zal het wereldwijde aanzien van Nederland enorm groeien. Waarschijnlijk zal het aantal toeristen dat zal komen voor onze afsluitdijk, neeltje janse, het al bekende kinderdijk of kleinere projecten zoals de Rotterdamse Maastunnel aanzienlijk groeien. Het is maar welk beeld je collectief afgeeft.

Dit is nu de derde keer dat ik iemand zie schrijven ''wat triest dat iedereen, (of: heel veel mensen), Chill zo haten'', op deze manier zal de reputatie van chill enkel maar verslechteren en doe je Vinage slechts een gunst. Dus herpak jullie nou verdorie eens een keer, stop met piepen en start met wat tegenpropaganda!

Dit is werkelijk waar lachwekkend wat je hier probeert

Jij bent degene die chill alleen maar zwart kon maken en af kon zeiken en dan typ je nu dit lachwekkende verhaal?
Dat het aan chill zelf ligt omdat hun letterlijk zwart op wit zetten wat jij met een heel verhaal typt van 10 paginas om eromheen te draaien dat iedereen jou blijft accepteren etc etc.


Heeft het je toch iets gedaan die onzinnige post van hem.

Het Niveau van het AF hoeft niet hoog te zijn naar mijn mening.
Het Niveau ingame kun je beter is opkrikken @Roald97
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Dit is werkelijk waar lachwekkend wat je hier probeert
Nog meer veren in je eigen poep stompen joh.
Jij bent degene die chill alleen maar zwart kon maken en af kon zeiken en dan typ je nu dit lachwekkende verhaal?
Dat het aan chill zelf ligt omdat hun letterlijk zwart op wit zetten wat jij met een heel verhaal typt van 10 paginas om eromheen te draaien dat iedereen jou blijft accepteren etc etc.

Verder is @underground tacticz. een poep kruiper om nu veel te liken op je post zodat je @ZiuBird inhaalt
Heeft het je toch iets gedaan die onzinnige post van hem.

Het Niveau van het AF hoeft niet hoog te zijn naar mijn mening.
Het Niveau ingame kun je beter is opkrikken @Roald97
Dit is precies wat Roald bedoeld. Mooie bevestiging van zijn post... Inhoudsloze kreten en bullshit posten. De enige stam die zichzelf zwart maakt is Chill door een zwalkend moralistisch beleid te hanteren. Niet suits, niet TikTak, Niet Vinage. Nee Chill.

Daarnaast like ik niet om het liken. Dat is iets voor newgens zoals jou... Klaarkomen op het aantal likes. Het gaat om inhoud en mensen onderuit halen met argumenten en bewijs. Het AF was zeker vroeger ook een echt wapen voor ingame. Maar newgens ontkennen dat graag om hun eigen falen op het gebied van politiek & propaganda te maskeren.

Volgens mij doen wij als Vinage niet aan extern2win, r2w en stabbers toelaten binnen de stam. Om nog maar niet te spreken over de vele sneue figuren die Chill al bij de basis had.... Die er alles voor over hebben om te winnen, zelfs als dat ten koste moet gaan van hun stamgenoot.
 

DeletedUser78552

Guest
Jongens waar gaat dit nou toch over? Wie weet ligt het aan mij maar vergeet niet wat tribalwars is. Het is niet meer dan een spelletje op een website. In mijn optiek gaat al dit gezeur nergens meer over. Een punt maken over een vieze actie kan ik begrijpen, maar deze hele discussie is toch een beetje zinloos tijdverdrijf.
 
Reactiescore
1.478
@Roald leeft voor de discussie, meespelen in tw maakt het alleen gemakkelijker voor hem om het te krijgen
 

DeletedUser77942

Guest
Ik vind eigenlijk dat P&P over interns externs fusies etc maar een dom ding is.
Iedereen doet eraan als het hem uitkomt, Dus laten we daar de bekken over dicht hoyden

Hier kan ik me in vinden
De meeste die de kans krijgen op een intern of een extern accepteert die gratis dorpjes

Dus onzin over dit mag zowizo stoppen
 
Reactiescore
1.168
Ik vind eigenlijk dat P&P over interns externs fusies etc maar een dom ding is.
Iedereen doet eraan als het hem uitkomt, Dus laten we daar de bekken over dicht hoyden

Ben ik niet met je eens. P&P over -wat voor onderwerp dan ook- werkt. Daarnaast doel je hier op Vinage en ik kan jou vertellen dat als Vinage inderdaad elke kans zou pakken dat wij als stam heel wat hoger zouden staan dan waar we nu staan. Vinage heeft wel 20 of meer sollicitanten (in welke vorm dan ook) afgewezen. Voorbeeld; bijna alle leden van Syn hebben wel gesolliciteerd en zijn allemaal afgewezen. Bijna elk lid van ~rota~ had gesolliciteerd en zijn allemaal afgewezen. Ook aanbiedingen als mb/du zijn afgewezen.

Tuurlijk zijn er soms kansen die je niet moet laten liggen, maar dan moet je zeker van je zaak zijn. Naar de toekomst kijken, zijn het wel echt aanwinsten? Wat kan je ermee op langer termijn etc etc.

Zoals het er nu uitziet pakt Chill elke kans en zijn ze zelf op zoek naar die kansen. BG met Suits; extern van Risky; Last whisper die elke MB van hem internt; Metallynx. Die zijn er nog maar een paar, maar ik weet zeker dat als we wat beter gaan zoeken dit veel meer worden.
 
Reactiescore
539
Nja prima, geen bg van suits. Maar suits raakt wel dood door het internen van een van de leiders.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Het staat buiten kijf dat propaganda invloed heeft. Op wereld 38 hebben we collectief propaganda gevoerd over het wanbeleid in Faith, gedacht door 1 leider, de speler stopte, het account ging op delete en doordat een deel van het vallende faith overliep naar onze bondgenoot wonnen we de wereld (korte variant). Op wereld 42 is het van WAO streng bekritiseerd door allerlei partijen, dit worp niet zulke duidelijke vruchten af als hierboven maar het zorgde er wel al voor dat men veel eerder voor Vitae of Seau zou kiezen dan voor WAO (of rush, zelfde geval). Zelfs op deze wereld bleek de 'kracht' van een stab-topic (wat ook propaganda is = direct oproepen tot een boycot tegen de 'overtreders'). De één neemt het serieuzer dan de ander en wat is daar mis mee? Ik heb meer plezier aan sparsessies over stambeleid of het schrijven van propagandaposts (wat gewoon goed is voor discussie-vaardigheden) dan eindeloos een kansloos ''C'' knopje in te drukken om GS te farmen (al is dit een LH maar je snapt mijn punt).

Timen kan iedere noob zich aanleren evenals farmen en duizenden fakes smijten, deze drie dingen hebben twee gelijkenissen. Ze zijn tijdrovend en je hebt er geen reet aan in het echte leven. Als dertien jarig knulletje las ik dit forum ook al nauwlettend en zag ik, over het algemeen hoogopgeleide personen, flinke posts schrijven met voor mij allerlei onbekende woorden. Ik wilde dat ook kunnen, beetje bij beetje leerde ik alle definities en strategieën die je kunt toepassen in propaganda. Ik besteed gemiddeld nog geen 15 minuten aan dit algemeen forum per dag, terwijl menig w60'er alleen al 2 uur per dag aan het farmen is. Ik ben er zeker van dat mijn propaganda meer invloed heeft, naast het feit dat ik er veel plezier uit haal, is het ook nog kleine 'baggage' voor het echte leven. Het algemeen forum heeft mij wel geleerd om sneller en sterker mijn mening te kunnen onderbouwen met argumenten en ook gemakkelijk door ongefundeerde uitspraken van anderen heen te prikken. Ik ben zelfs van mening dat wel meer mensen iets hebben opgestoken van de tw-gerelateerde leidinggevende activiteiten, AF-activiteiten of communicatief goede gesprekken. Mijn excuses dat ik de laatste dagen wat beschouwender (kan de juiste term niet zo goed vinden nu) reageer, ben wat belangrijke keuzes aan het maken nu :)
 
Bovenaan