Het grote bevindingen topic van '59

Reactiescore
428
Veel te veel pp spelers op deze wereld.Zonder er een massa pp in te gooien kan je nooit al meer dan 30 dorpen hebben als je al die munten en de kostprijs van de edels berekend.

Niet alleen op deze wereld
Tw is ook geinfecteerd met het grote geld
Het is tegenwoordig niet alleen op tw maar op alle spellen waar een nummer 1 kan zijn
Het gaat er om hoeveel je erin pompt
Wij krijgen nu ook wat aanvallen van chill zo nu en dan maar tactiek hebben ze niet
Maar ja punten of score zegt niks als je toch wint door geld te gebruiken
Ik vind het knapper als iemand nu in top 100 zonder pp te gebruiken dan met pp top 10
 
Reactiescore
141
Die voorsprong die je hebt opgebouwd met PP raak je nog lang niet kwijt. Zal pas later in de wereld gebeuren
 

DeletedUser25273

Guest
Jammer dat het pay to play is geworden en limited haul maakt het alleen maar lastiger om op activiteit en strategie te winnen. Vond het toen ik begon met TW toch leuker. Soms is verandering echt geen vooruitgang. Maar InnoGames zal er zo wel meer aan verdienen, dus doet het niet ter zake dat de beste spelers niet meer winnen. Sowieso heeft het toelaten van meerdere spelers op één account destijds al veel kapot gemaakt. Als ze eens een oldschool server maken zonder accountmanager, zonder farmlimiet, zonder de enorme voordelen voor spelers met geld, zonder vlaggen en kerken, zonder boerderijlimiet en gewoon 1 speler per account, ben ik weer van de partij.
 

DeletedUser79044

Guest
Een Reactie van chill
Nee denkt het niet

Deze komt er maar echter niet veel zin in om het er allemaal over in discussie te gaan.

Als aller eerst roald bedankt voor de super post :)

Om het kort te houden de BB dorpen zijn bonus gs dorpen anders was dit al nooit gedaan.
Er zit overal wel een reden achter.
Interns mensen hebben het druk op anderen werelden moeten gaan blokken voor tentamens etc etc.

over de bedroefde stats wat je zegt lijkt mij wel mee vallen tegenwoordig.

verder vind ik dat deze stats in het begin nog niet veel waard vind.
de wereld is nog maar net begonnen.

Gr,
 
Reactiescore
1.019
mwah, als je een goede speler bent raak je die niet kwijt tot de 10 mil ofzo
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Die voorsprong die je hebt opgebouwd met PP raak je nog lang niet kwijt. Zal pas later in de wereld gebeuren

mwah, als je een goede speler bent raak je die niet kwijt tot de 10 mil ofzo

Wat Clickb*it zegt. De combinatie goede spelers + pp gebruik kan zeker op deze limited haul wereld een oninhaalbare voorsprong geven. Natuurlijk zijn er factoren die non-pp gebruikers kunnen laten inlopen. Bijvoorbeeld als een pp-gebruiker een moeilijk front heeft en geen andere groeimogelijkheden. Één geluk, vaak zijn de hardste gebruikers niet de (aller)beste spelers. Kwaliteit is (tot op een zekere kwantiteitsverhouding) waardevoller dan kwantiteit. Met tot op zekere kwantiteitsverhouding doel ik simpelweg op het feit dat 1 op 7 (20 dorpen tegen 140 dorpen) niet echt haalbaar meer is voor kwalitatieve partij. Maar het gros van de pp-abusers zal op den duur haar mooie ranking verliezen inderdaad.

Deze komt er maar echter niet veel zin in om het er allemaal over in discussie te gaan.

Als aller eerst roald bedankt voor de super post :)

Om het kort te houden de BB dorpen zijn bonus gs dorpen anders was dit al nooit gedaan.
Er zit overal wel een reden achter.
Interns mensen hebben het druk op anderen werelden moeten gaan blokken voor tentamens etc etc.

over de bedroefde stats wat je zegt lijkt mij wel mee vallen tegenwoordig.

verder vind ik dat deze stats in het begin nog niet veel waard vind.
de wereld is nog maar net begonnen.

Gr,

Wat ik al eerder zei, bonusdorpen van 200 punten zijn gewoon niet rendabel om te edelen. Je zou voor de grap eens moeten berekenen hoeveel maanden/jaren het duurt voordat zo een actie rendabel is, ik kan je zeggen; het is niet rendabel. Neem als vergelijking het edelen van een dorp met 2500 punten (ook niet echt spectaculair, maar nooit duur). Ik weet dat jullie er ladingen pp in steken om zulke bonusdorpen snel te uppen, mogelijk dat +30% gs dorpen relatief snel (na een maand of 2 a 3?) renderen. Maar +33% kazerne of +10% bevolking edelen en snel uitbouwen is gewoon een verspilling van je premium punten. Je edelt dan beter een normaal dorp en steekt de premium punten in iets wat wel zal renderen, desnoods het goedkoper snel uppen van geedelde dorpen die al redelijk opgebouwd (2500 pt o.i.d.) zijn. Maak de rekensom maar eens als je het tegendeel wilt bewijzen.

Wat betreft de interns, akkoord. En natuurlijk zijn start-game statistieken nog niet alleszeggend, maar het zegt wel al een boel over de start van wereld 59. Namelijk dat premium punten de grootste rol spelen en dat de ene stam een stuk meer / minder slechte/ goede keuzes maakt.
 
Reactiescore
536
Jammer dat het pay to play is geworden en limited haul maakt het alleen maar lastiger om op activiteit en strategie te winnen. Vond het toen ik begon met TW toch leuker. Soms is verandering echt geen vooruitgang. Maar InnoGames zal er zo wel meer aan verdienen, dus doet het niet ter zake dat de beste spelers niet meer winnen. Sowieso heeft het toelaten van meerdere spelers op één account destijds al veel kapot gemaakt. Als ze eens een oldschool server maken zonder accountmanager, zonder farmlimiet, zonder de enorme voordelen voor spelers met geld, zonder vlaggen en kerken, zonder boerderijlimiet en gewoon 1 speler per account, ben ik weer van de partij.

De grote demo73 laat zich weer eens zien, leuk :)
 

DeletedUser76987

Guest
Ik vind het enorm jammer dat je als gewone speler nergens meer komt. je bent sowieso al verplicht om van begin af aan premium account aan te schaffen als je sneller wilt groeien. wil je meer gs dan moet je de extra gs inschakelen... al de spelers die nu in de top 5 stammen zitten, ik vraag mij echt af wie van hen nog weet wat backtimen, snipen, ... is. Ze hebben geld dat ze in dit spel willen investeren maar voor de rest kennen ze niets van dit spel! en dat vind ik echt enorm jammer! buiten premium account om meer gebouwen tergelijkertijd te kunnen uitbouwen gebruik ik niets van alles wat pp kost. Gewoon omdat ik er tegen ben... Wij zijn een kleinere stam maar ik geloof in onze stam en we zullen zien wie het langste overleeft! :)
 
Reactiescore
1.167
Jammer dat het pay to play is geworden en limited haul maakt het alleen maar lastiger om op activiteit en strategie te winnen. Vond het toen ik begon met TW toch leuker. Soms is verandering echt geen vooruitgang. Maar InnoGames zal er zo wel meer aan verdienen, dus doet het niet ter zake dat de beste spelers niet meer winnen. Sowieso heeft het toelaten van meerdere spelers op één account destijds al veel kapot gemaakt. Als ze eens een oldschool server maken zonder accountmanager, zonder farmlimiet, zonder de enorme voordelen voor spelers met geld, zonder vlaggen en kerken, zonder boerderijlimiet en gewoon 1 speler per account, ben ik weer van de partij.

Helaas zal dat nooit meer gebeuren.
 
Reactiescore
1.019
Wat Clickb*it zegt. De combinatie goede spelers + pp gebruik kan zeker op deze limited haul wereld een oninhaalbare voorsprong geven. Natuurlijk zijn er factoren die non-pp gebruikers kunnen laten inlopen. Bijvoorbeeld als een pp-gebruiker een moeilijk front heeft en geen andere groeimogelijkheden. Één geluk, vaak zijn de hardste gebruikers niet de (aller)beste spelers. Kwaliteit is (tot op een zekere kwantiteitsverhouding) waardevoller dan kwantiteit. Met tot op zekere kwantiteitsverhouding doel ik simpelweg op het feit dat 1 op 7 (20 dorpen tegen 140 dorpen) niet echt haalbaar meer is voor kwalitatieve partij. Maar het gros van de pp-abusers zal op den duur haar mooie ranking verliezen inderdaad.



Wat ik al eerder zei, bonusdorpen van 200 punten zijn gewoon niet rendabel om te edelen. Je zou voor de grap eens moeten berekenen hoeveel maanden/jaren het duurt voordat zo een actie rendabel is, ik kan je zeggen; het is niet rendabel. Neem als vergelijking het edelen van een dorp met 2500 punten (ook niet echt spectaculair, maar nooit duur). Ik weet dat jullie er ladingen pp in steken om zulke bonusdorpen snel te uppen, mogelijk dat +30% gs dorpen relatief snel (na een maand of 2 a 3?) renderen. Maar +33% kazerne of +10% bevolking edelen en snel uitbouwen is gewoon een verspilling van je premium punten. Je edelt dan beter een normaal dorp en steekt de premium punten in iets wat wel zal renderen, desnoods het goedkoper snel uppen van geedelde dorpen die al redelijk opgebouwd (2500 pt o.i.d.) zijn. Maak de rekensom maar eens als je het tegendeel wilt bewijzen.

Wat betreft de interns, akkoord. En natuurlijk zijn start-game statistieken nog niet alleszeggend, maar het zegt wel al een boel over de start van wereld 59. Namelijk dat premium punten de grootste rol spelen en dat de ene stam een stuk meer / minder slechte/ goede keuzes maakt.
dit vind ik zelf een leuke factor van het spel in de start hoe gebruik je de pp die je hebt het beste. je beschrijft het hier mooi voor de mensen die liever bbs edelen dan die farmebn
 

DeletedUser73250

Guest
Helaas zal dat nooit meer gebeuren.

Waarom niet? Ik denk als er voldoende spelers zijn die overeen stemmen om nog 1 keer zo een wereld te openen dat dit haalbaar moet zijn, waarom zou InnoGames dit aanbod niet serieus nemen? Wij zijn nog steeds in een zekere zin de klant van InnoGames en zij willen inderdaad zoveel mogelijk kapitaal halen uit hun bedrijf, maar ik denk dat af en toe eens een geste zeker geen overbodige luxe is. De helft van de vroegere spelers zijn al weg, en nog een deel is weg door deze hedendaagse winstmakende evenementen etc ... Als ze nog wat kwaliteit binnen tribal wars willen gaan ze ooit eens moeten buigen voor onze voorstellen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Doe geen moeite, zelfs een goed voorstel gemaakt door @underground tacticz. En dat word gewoon keihard genegeert. Vind ik jammer

Klopt inderdaad. Persoonlijk denk ik dat het aandeel van de mensen die voor al dit soort 'vernieuwingen' zijn even groot of zelfs groter is dan het aantal mensen die liever terug in de tijd zouden gaan (zoals ik zelf). Echter is de partij van het 'vroeger was alles beter' een stuk beter vertegenwoordigd op dit forum, wat eveneens verouderd is. Ik denk dus dat de beeldvorming die je krijgt op dit algemeen forum geen reële afspiegeling is van wat de community nou echt wilt. Al vind ik dat minimaal 1 op de 10 werelden toch wel naar de wensen van de (imo) minderheid gezet mag worden...

Ik vind het enorm jammer dat je als gewone speler nergens meer komt. je bent sowieso al verplicht om van begin af aan premium account aan te schaffen als je sneller wilt groeien. wil je meer gs dan moet je de extra gs inschakelen... al de spelers die nu in de top 5 stammen zitten, ik vraag mij echt af wie van hen nog weet wat backtimen, snipen, ... is. Ze hebben geld dat ze in dit spel willen investeren maar voor de rest kennen ze niets van dit spel! en dat vind ik echt enorm jammer! buiten premium account om meer gebouwen tergelijkertijd te kunnen uitbouwen gebruik ik niets van alles wat pp kost. Gewoon omdat ik er tegen ben... Wij zijn een kleinere stam maar ik geloof in onze stam en we zullen zien wie het langste overleeft! :)

Dag buurman, ik weet niet of je hier serieus gestart bent. Zowel, dan zijn je huidige 2.815 punten niet te wijten aan het pp-voordeel wat andere hebben maar aan eigen inactiviteit of capaciteit. Een speler zeer dicht bij je zit richting de 20.000 en heeft niet eens een premium account (goed voor rang 100-150), het levende bewijs dat je op zich wel 'ver' kunt komen, in ieder geval verder dan rang 1033. Zoniet, beschouw bovenstaande zinnen als ongeschreven.

Verder klopt het wel dat je verplicht ben om PA te hebben en is wat extra gs ook prettig als je wilt meekomen tot de top 200. Echter is het tegenwoordig wel gemakkelijk gemaakt om dit te kunnen financieren. Als je één wereldje passief premium punten gaat verdienen, haal je er al gauw 3 a 4000 binnen. Naar mijn idee is wereld 59 een extreem lucratieve wereld voor de gs-verkopers (gezien gs nog steeds veel opbrengt). Hoedanook, met 4000 premium punten, waar je een week of 4 twee keer per dag 5 minuten voor moet inloggen, is al genoeg buffer om een lange periode PA en je extra GS'en geactiveerd te hebben. Ik denk dat het 'moeten' hebben van PA/extra gs dan ook geen hekelpunt hoeft te zijn. De grote achterstand op de meeste spelers in de top 50/100 is te wijten aan de premium beurs of het steken van premium punten in evenementen. Hierbij moet je al gauw denken aan 10.000-20.000 pp, maar ook 50.000 of meer zijn reële getallen waarvan ik weet dat sommige spelers op deze wereld het al gebruikt hebben.

Ook zijn er wel voldoende spelers die die 'echte skills' die je beschrijft kunnen. In mijn opinie zijn dat slechts een paar standaard trucjes en beginnen echte skills pas bij het hebben van inzicht op situaties, vaak verkregen door ervaring. Maar ook sterke communicatie (diplomatiek) en vooral activiteit spelen grote rollen. Die paar trucjes kan iedereen zich aanleren, echter komt het wel eens voor dat mensen het niet kunnen, zoals je zegt. Maar dat zijn er niet heel veel (mag ik hopen dan..)

Ten slotte bewonder ik je optimisme, wat betreft je stam.
 

DeletedUser77717

Guest
Ik ben rank 76, en heb 0 premiumpunten gekocht, puur op wereld 58 een paar weekjes gs verkocht,
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
@voorever, zoals je kunt zien in de farmstatistieken per dag behalen de spelers boven de 150k nog elke dag een nieuw farm-record. Dat wil zeggen dat het farmlimiet nog altijd stijgt.
 
Reactiescore
428
@voorever, zoals je kunt zien in de farmstatistieken per dag behalen de spelers boven de 150k nog elke dag een nieuw farm-record. Dat wil zeggen dat het farmlimiet nog altijd stijgt.

wat @driesbiljart al zei
ik bedoelde niet met punten maar met grondstoffen zelf
eenmaal bij 150k kun je niet meer
met andere woorden voor spelers zonder pp wordt het binnenkort heel moeilijk
Kan trouwens niet wachten op w60
1 van de mods geef ons eens een sneakpeak als ik het nu niet te onbeleefd vraag;);););)
 
Bovenaan