Het grote bevindingen topic van '59

Reactiescore
1.049
Het staat buiten kijf dat propaganda invloed heeft. Op wereld 38 hebben we collectief propaganda gevoerd over het wanbeleid in Faith, gedacht door 1 leider, de speler stopte, het account ging op delete en doordat een deel van het vallende faith overliep naar onze bondgenoot wonnen we de wereld (korte variant). Op wereld 42 is het van WAO streng bekritiseerd door allerlei partijen, dit worp niet zulke duidelijke vruchten af als hierboven maar het zorgde er wel al voor dat men veel eerder voor Vitae of Seau zou kiezen dan voor WAO (of rush, zelfde geval). Zelfs op deze wereld bleek de 'kracht' van een stab-topic (wat ook propaganda is = direct oproepen tot een boycot tegen de 'overtreders'). De één neemt het serieuzer dan de ander en wat is daar mis mee? Ik heb meer plezier aan sparsessies over stambeleid of het schrijven van propagandaposts (wat gewoon goed is voor discussie-vaardigheden) dan eindeloos een kansloos ''C'' knopje in te drukken om GS te farmen (al is dit een LH maar je snapt mijn punt).

Timen kan iedere noob zich aanleren evenals farmen en duizenden fakes smijten, deze drie dingen hebben twee gelijkenissen. Ze zijn tijdrovend en je hebt er geen reet aan in het echte leven. Als dertien jarig knulletje las ik dit forum ook al nauwlettend en zag ik, over het algemeen hoogopgeleide personen, flinke posts schrijven met voor mij allerlei onbekende woorden. Ik wilde dat ook kunnen, beetje bij beetje leerde ik alle definities en strategieën die je kunt toepassen in propaganda. Ik besteed gemiddeld nog geen 15 minuten aan dit algemeen forum per dag, terwijl menig w60'er alleen al 2 uur per dag aan het farmen is. Ik ben er zeker van dat mijn propaganda meer invloed heeft, naast het feit dat ik er veel plezier uit haal, is het ook nog kleine 'baggage' voor het echte leven. Het algemeen forum heeft mij wel geleerd om sneller en sterker mijn mening te kunnen onderbouwen met argumenten en ook gemakkelijk door ongefundeerde uitspraken van anderen heen te prikken. Ik ben zelfs van mening dat wel meer mensen iets hebben opgestoken van de tw-gerelateerde leidinggevende activiteiten, AF-activiteiten of communicatief goede gesprekken. Mijn excuses dat ik de laatste dagen wat beschouwender (kan de juiste term niet zo goed vinden nu) reageer, ben wat belangrijke keuzes aan het maken nu :)
Uiteraard, Je vriendin is belangrijker :D
Maar Roald aan veel punten blamen 2 partijen zich. Is het dan geen onnuttige P&P gezien beide partijen er van kunt beschuldigen?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik vind eigenlijk dat P&P over interns externs fusies etc maar een dom ding is.
Iedereen doet eraan als het hem uitkomt, Dus laten we daar de bekken over dicht hoyden

Maar Roald aan veel punten blamen 2 partijen zich. Is het dan geen onnuttige P&P gezien beide partijen er van kunt beschuldigen?

Ik zie niet in waarom het onnodig zou zijn. Stel het zou hier de mentaliteit zijn dat iedereen elkaars boerderijen mag katapulteren, dan moeten we dat allemaal maar normaal gaan vinden omdat het onzinnig is om te bespreken? Mij best dat Chill ladingen dorpen aan het internen is maar er is ondertussen al veelvoudig bewezen dat internen vaak een slechte keuze is (het winnen van kwantiteit die je al hebt = verspilling van edels). De mate van internen, welke zeker niet vergelijkbaar zijn tussen Vinage en Chill, is dus wel degelijk het bespreken waard als je het mij vraagt. Is het dan gek dat men refereert naar bewijzen dat je daarmee (zeer vaak) niet het beste pad bewandeld. Ik ga mij helemaal niet mengen in de ''oh maar jullie internen dat!'' ''Ja maar jullie dit en dit!''. Ik ben slechts van mening dat je het niet kunt wegwuiven onder het mom onnuttige P&P.
 

DeletedUser69389

Guest
Internen is gewoon iets slechts. Vaak wordt het door newgens gezien als eerste optie bij bijvoorbeeld een inactief account terwijl het in de praktijk meestal de slechtste optie is. Juist omwille van de edelverspilling.
 

DeletedUser78434

Guest
Is niet te doen, omdat niet iedereen 100% eerlijk is over zijn interns.

Ik heb toevallig van de week gekeken, vin zat tussen de 30-40 stuks, Chill gaat er overheen (ik heb die van Chill niet geteld) LW, fear hebben dit samen ook al

Uiteraard zal er aan Vin kant her en der ook een 'gratis' dorp zijn gepakt naast oud stamgenoten/MB's/DU's te edelen. Maar zo op het eerste gezicht dus het bovengenoemde aantal.

Dat Chill meer interns heeft is zeker waar, maar ook zoals eerder aangegeven is er bij LW, Fearless en ook bij mij(mugi) sprake van een voor afgesproken fusie/intern.

De wereld is nog relatief jong, er zijn nog weinig dingen gebeurd. Ik denk dat we niet te veel moeten hameren op interns of iets, maar ingame meer moeten laten zien aan alle kanten.

Hoe staat het met jullie (aankomende) BG met A.?
 
Reactiescore
537
LW heeft in zijn eentje al het totaal aan interns van Vinage :p

Over A. kan ik enkel zeggen dat ze anti chill zijn, meer niet ^^
 

DeletedUser69389

Guest
Ik heb toevallig van de week gekeken, vin zat tussen de 30-40 stuks, Chill gaat er overheen (ik heb die van Chill niet geteld) LW, fear hebben dit samen ook al

Uiteraard zal er aan Vin kant her en der ook een 'gratis' dorp zijn gepakt naast oud stamgenoten/MB's/DU's te edelen. Maar zo op het eerste gezicht dus het bovengenoemde aantal.

Dat Chill meer interns heeft is zeker waar, maar ook zoals eerder aangegeven is er bij LW, Fearless en ook bij mij(mugi) sprake van een voor afgesproken fusie/intern.

De wereld is nog relatief jong, er zijn nog weinig dingen gebeurd. Ik denk dat we niet te veel moeten hameren op interns of iets, maar ingame meer moeten laten zien aan alle kanten.

Hoe staat het met jullie (aankomende) BG met A.?
Me dunkt dat daar geen sprake van zal zijn. Aangezien er i.t.t. bij Chill bij Vinage wel spelers zijn met karakter en die niet akkoord zouden gaan met een vergaande samenwerking om daarmee de wereld naar Vinage zijn hand te zetten. Zo speel ik niet en zo spelen er meerdere spelers in Vinage niet en zouden daar ook nooit mee akkoord gaan. In tegenstelling tot Chill die dat wel aantoonbaar doet/deed met het recruiten van Romische Reich bijv.

Ik heb medelijden met wijlen Winston Churchill dat jullie jezelf durven te identificeren met deze Britse held.
 

DeletedUser69389

Guest
Of Churchill een Britse held is ook betwistbaar ^^
Dat is zeer zeker waar. Ik durf wel te stellen dat ik een Churchill kenner ben doordat ik mij gedurende de tijd in hem verdiept heb. Sterker nog. Ik beschik over zijn eigen memoires over WW2. Hij heeft zeer zeker geen absolute schone handen

Bijvoorbeeld zijn verzoek om "geestelijk gedegenereerde " mensen te steriliseren zal ik nooit goedkeuren. Net als dat ik ook weet dat hij verantwoordelijk is voor de gigantische blunder ten tijde van de Eerste Wereldoorlog bij Gallipoli of de bombardementen op Hamburg en Dresden.

Allemaal daden die niet konden en/of mochten gebeuren. Echter stond hij er wel toen het Verenigd Koninkrijk en eigenlijk Europa een sterke leider nodig had. Engeland was het laatste bolwerk die Hitler diende te veroveren in W-Europa om zijn plannen te realiseren. Maar op het moment dat velen dachten dat de dagen van het Verenigd Koninkrijk geteld waren stond hij op en loodste hij onder zijn leiding met zijn vertrouwelingen Verenigd Koninkrijk door het oog van de naald tijdens The Battle of Britain. Dat Europa is zoals het nu is is voor een groot deel aan hem te danken en dat deed hij door te vechten, te knokken en nog eens de mouwen op te stropen. Iets wat ik bij dit Chill niet zie.
 

DeletedUser8174

Guest
Kom op jongens wereld politiek lijkt me nu niet direct iets om hier te discussiëren :p
 
Reactiescore
1.049
Martijn ik erger me een beetje aan je arrogante houding waarbij Vinage geweldig is en Chill de hel...
Jij weet niet hoeveel wij hebben afgeslagen, Ik weet alleen al van ons acc dat we ook veel dingen hebben afgeslagen. Maar stel wij krijgen 2x zoveel aanbiedingen dan nemen we in verhouding zelfs minder aan...
 

DeletedUser69389

Guest
Martijn ik erger me een beetje aan je arrogante houding waarbij Vinage geweldig is en Chill de hel...
Jij weet niet hoeveel wij hebben afgeslagen, Ik weet alleen al van ons acc dat we ook veel dingen hebben afgeslagen. Maar stel wij krijgen 2x zoveel aanbiedingen dan nemen we in verhouding zelfs minder aan...
Ik zeg nergens dat Vinage geweldig is en anders mag je dat hier quoten. Bijvoorbeeld de veelbesproken NAP ben ik ook geen voorstander van. Al kon ik daar ook niet op reageren omwille van privé. Wat mij betreft mogen accounts als Zuur en Das Romische Reich gewoon wegrotten en geen eens kans maken op eventuele winstkansen.

Hoeveel jullie afslaan boeit mij geen hol. Je plaatst een loze bewering zonder onderbouwing, maar daar zijn jullie fan van bij Chill... Hoeveel jullie afslaan is alleen maar gissen. Echter is het allang aangetoond dat jullie stabs goedkeuren en er op los internen/externen. Ja stabs goedkeuren. Accounts die gestabt hebben in je stam opnemen is dtabs gedogen en oogluikend toestaan.
 
Bovenaan