Dat geloof

DeletedUser

Guest
tot nu toe zijn alle ideeën met een priester afgekeurd, ik kan mij niet voorstellen dat deze het wel gaat halen...
 

DeletedUser

Guest
tot nu toe zijn alle ideeën met een priester afgekeurd, ik kan mij niet voorstellen dat deze het wel gaat halen...

Over deze moet twijfel geweest zijn, anders stond hij zonder aarzelen onmiddellijk bij "Afgekeurde Ideeen"
Het komt misschien inderdaad door de radius.
 

DeletedUser23115

Guest
Vroeger was er ook geen geloofradius.

Klopt als een bus!!

Over deze moet twijfel geweest zijn, anders stond hij zonder aarzelen onmiddellijk bij "Afgekeurde Ideeen"
Het komt misschien inderdaad door de radius.
Ik heb ook de indruk dat het door de geloofradius komt.
Anders zou dit idee idd direct bij 'afgekeurde ideeën' staan.
 

DeletedUser15024

Guest
die 1 april grap zou me wel leuk lijken met die kruisboogschutters enzo en met dat rare gebouw(adelshoeve met een opslagplaats lv1 erbovenof):bboog:
 

DeletedUser

Guest
die 1 april grap zou me wel leuk lijken met die kruisboogschutters enzo en met dat rare gebouw(adelshoeve met een opslagplaats lv1 erbovenof):bboog:
Het is niet de bedoeling dat er iedereen begint de spammen. Blijf gewoon bij het idee of verklaar gewoon waarom het idee goed of minder is. Want ik zie veel voor- en tegen-standers. Maar er zijn slechts enkele die hun mening duidelijk kunnen brengen en kunnen verklaren waarom het idee goed of minder is. Andere mensen geven dan een opmerking terwijl die al posten geleden is verklaard. Dus het is best dat je het even overloopt voordat er kritiek wordt gegeven.

edit: verder is het idee klaar dus er mag van mij part een besluit worden genomen als het idee zal worden doorgegeven of niet.
 

DeletedUser

Guest
hoop dat die doorgevoert word lijkt me leuk nieuw poppetje
krijgen we ook een nieuwe smiley op het forum?
 

DeletedUser23115

Guest
edit: verder is het idee klaar dus er mag van mij part een besluit worden genomen als het idee zal worden doorgegeven of niet.
Ik hoop dat het idee wordt doorgegeven.
Aangezien het idee 'volledig' is uitgewerkt denk ik dat we iets meer kans maken.
Andere ideeën zijn wel ook volledig uitgewerkt, maar hier hebben we elk klein detail uitgewerkt.
Van gevechtsysteem tot smiley (zie verder in mijn post)

hoop dat die doorgevoert word lijkt me leuk nieuw poppetje
krijgen we ook een nieuwe smiley op het forum?

Dat klopt.
Als er een nieuwe poppetje is, dan is er ook een nieuwe smiley op het forum.
Die van 'de priester' natuurlijk!! :D
 

DeletedUser7252

Guest
Ik wil niet heel lullig doen, maar zijn jullie te lui om even te lezen?

Voor je post bij het ideeën forum

En voor degene die nu nog steeds te lui zijn om even te klikken en dat klein stukje tekst te lezen,
ik citeer;

Beste spelers,

Wegens het groot aantal ideeën dat er dagelijks binnenkomt zullen vanaf nu geen antwoorden meer gegeven worden op de afgekeurde ideeën waarom deze afgekeurd zijn.

De reden waarom jou idee is afgekeurd zal hoogstwaarschijnlijk te wijten zijn aan 1 van de volgende redenen:

Jou idee is al voorgesteld, gebruik alsjeblieft de zoekfunctie!


Jou idee is een te grote aanpassing aan het concept van het spel.Het concept tribalwars is af, de volgende zaken zullen dus op dit moment niet ingevoegd worden:
Nieuwe eenheden


Andere soort afbeeldingen (Sci-fi, Woestijn, Romeinen,... ) Gebruik hiervoor grafische pakketten


Geluid


Aanpassingen aan het gevechtsysteem/Troepensysteem/Startsysteem/wereldkaart


Speciale werelden: werelden met speciale instellingen, Nederland vs België, 4stammensysteem of iets dergelijks, dit is exclusief voor de speed-werelden!


Jou idee zou te veel serverruimte gebruiken en zou dus enkel serverproblemen verzorgen.


Jou idee zou vragen om heel het spel+spelcode om te gooien en opnieuw te schrijven.

De goedgekeurde ideeën blijven ideeën die mogelijk doorgegeven worden naar het hoofdkantoor, Als ze goedgekeurd zijn is de kans nog steeds vrij klein dat ze ingevoegd worden.
Al hebben we al enkele ideeën gehad die doorgevoerd zijn

Graag ook geen aparte topics openen, of de forum-mods vragen waarom jou topic afgekeurd is.

Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Leiding tribalwars.nl

Dit lijkt me voldoende.
 

DeletedUser25181

Guest
:eek:

ik vind het idee wel geestig
en heb het met veel interesse allemaal gelezen
is zeker een pluspunt zo kan je dan iets verder gaan met je troepen
anders moet je altijd rond je dorp blijven
zo kun je dan ook nog eens iets verder edelen
en wat de geloofradius betreft
vind ik goed hoe hij nu is en met de priester nog beter
ik hoop dan ook dat deze goedgekeurd word
aangezien er normaal geen nieuwe units doorkomen

dus ik zeg:


GA ERVOOR!! :D
 

DeletedUser

Guest
Ik wil niet heel lullig doen, maar zijn jullie te lui om even te lezen?

Voor je post bij het ideeën forum

En voor degene die nu nog steeds te lui zijn om even te klikken en dat klein stukje tekst te lezen,
ik citeer;



Dit lijkt me voldoende.
Denk je nu werkelijk als ik die post niet ken. Deze post is er vooral om te vermijden dat er teveel nutteloze ideeën worden ingezonden. Als er een nieuwe unit in een idee komt wil dat niet zeggen dat het een slecht idee is. Maar 99% is dat wel zo. De priester is telkens afgekeurd maar nu met de geloofradius is er weer een kans.
 

DeletedUser7252

Guest
Denk je nu werkelijk als ik die post niet ken. Deze post is er vooral om te vermijden dat er teveel nutteloze ideeën worden ingezonden. Als er een nieuwe unit in een idee komt wil dat niet zeggen dat het een slecht idee is. Maar 99% is dat wel zo. De priester is telkens afgekeurd maar nu met de geloofradius is er weer een kans.

Dus je beweerd nu dat Duckje dat post om spam over nieuwe units te voorkomen?
Ik geef je weinig kans dat dit idee doorbreekt, omdat sommige mensen het dan toch nog proberen :rolleyes:.
 

DeletedUser

Guest
Dus je beweerd nu dat Duckje dat post om spam over nieuwe units te voorkomen?
Ik geef je weinig kans dat dit idee doorbreekt, omdat sommige mensen het dan toch nog proberen :rolleyes:.
De ideeën die ze willen vermijden zijn ideeën zoals boogschutters. Aggresieve units dus. Dat is omdat ze de ballans willen stabiel houden. Men heeft een gigantisch werk gehad om de boogschutters stabiel te plaatsen tegenover de andere eenheden.
 

DeletedUser

Guest
De ideeën die ze willen vermijden zijn ideeën zoals boogschutters. Aggresieve units dus. Dat is omdat ze de ballans willen stabiel houden. Men heeft een gigantisch werk gehad om de boogschutters stabiel te plaatsen tegenover de andere eenheden.

uh nu spreek je jezelf tegen :
je wilt dat het stabiel blijft maar met die priester van jouw haal je de balans volledig weg doordat het een onwijs sterke unit is in combi met de kerk.
 

DeletedUser

Guest
uh nu spreek je jezelf tegen :
je wilt dat het stabiel blijft maar met die priester van jouw haal je de balans volledig weg doordat het een onwijs sterke unit is in combi met de kerk.

de priester is geen poppetje die aanvalt maar een poppetje die zorgt dat alle troepen iets beter zijn
de priester zal ook altijd verliezen als hij moet vechten of het moet priester tegen priester zijn
 

DeletedUser

Guest
uh nu spreek je jezelf tegen :
je wilt dat het stabiel blijft maar met die priester van jouw haal je de balans volledig weg doordat het een onwijs sterke unit is in combi met de kerk.
Voor de zoveelste keer de priester is een non-agressieve unit!!!!!! Hij heeft geen aanvalskracht. Dus er is geen stabiliteitsverandering
 

DeletedUser

Guest
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het gevechtssysteem, en misschien zou dat beter veranderd worden. Nu zou je de priester dus laten doodgaan zoals bij edelmannen, dwz bij de helft van de gedode troepen. Maar, om je geloof uit te rekenen moet je dus eerst weten of hij dood zal gaan of niet? (met alle complicaties zoals priesters bij verdedigen, aantal priesters bij aanval, etc.)
Mogelijke oplossing, niet echt realistisch.

Mijn voorstel is:

Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen.

Priesters als OS sturen is mogelijk (dan heb je er 12 nodig om een aanval te zuiveren van priesters). Het kan dus ook zijn dat er enkel priesters terugkeren van dorpen, zoals ook al bij verkenners het geval is.

Het geloof wordt berekend op basis van het % aantal resterende priesters.
100% dood = 0% geloof
75% dood = 25% geloof
50% dood = 50% geloof
25% dood = 75% geloof
0% dood = 100% geloof

Geloof bij de verdediging is dus ofwel 100% ofwel 0%, aangezien er geen priesters kunnen gedood worden.

Uiteraard, als het aangevallen dorp in de geloofsradius ligt van het dorp van de aanvallende troepen, zijn priesters overbodig voor de aanvaller. Priesters als verdediging hebben is aan te raden, ook al heb je een kerk in je dorp, gezien het feit dat ze het geloof van de vijand kunnen kelderen.

Als het dorp overgenomen wordt, zijn alle verdedigende priesters sowieso dood.
Als het verdedigende dorp onder invloed is van de geloofsradius, tellen dode verdedigende priesters niet mee bij de berekening van het geloof, het is en het blijft 100%

Voorbeeld: Aanvaller valt aan met 2000 bijl, 1000 lc, 3 priesters, Verdediger heeft 1000 speer & zwaard met 5 priesters, het dorp is niet oiv de geloofsradius.
De verdediger verliest 1 priester, de aanvaller ook. De aanvaller is 1/3 van zijn priesters kwijt, dus krijgt hij 66,6% geloof. De verdediging verliest 20% van zijn priesters, dus krijgt hij 80% geloof.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het gevechtssysteem, en misschien zou dat beter veranderd worden. Nu zou je de priester dus laten doodgaan zoals bij edelmannen, dwz bij de helft van de gedode troepen. Maar, om je geloof uit te rekenen moet je dus eerst weten of hij dood zal gaan of niet? (met alle complicaties zoals priesters bij verdedigen, aantal priesters bij aanval, etc.)
Mogelijke oplossing, niet echt realistisch.

Mijn voorstel is:

Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen.

Priesters als OS sturen is mogelijk (dan heb je er 12 nodig om een aanval te zuiveren van priesters). Het kan dus ook zijn dat er enkel priesters terugkeren van dorpen, zoals ook al bij verkenners het geval is.

Het geloof wordt berekend op basis van het % aantal resterende priesters.
100% dood = 0% geloof
75% dood = 25% geloof
50% dood = 50% geloof
25% dood = 75% geloof
0% dood = 100% geloof

Geloof bij de verdediging is dus ofwel 100% ofwel 0%, aangezien er geen priesters kunnen gedood worden.

Uiteraard, als het aangevallen dorp in de geloofsradius ligt van het dorp van de aanvallende troepen, zijn priesters overbodig voor de aanvaller. Priesters als verdediging hebben is aan te raden, ook al heb je een kerk in je dorp, gezien het feit dat ze het geloof van de vijand kunnen kelderen.

Als het dorp overgenomen wordt, zijn alle verdedigende priesters sowieso dood.
Als het verdedigende dorp onder invloed is van de geloofsradius, tellen dode verdedigende priesters niet mee bij de berekening van het geloof, het is en het blijft 100%

Voorbeeld: Aanvaller valt aan met 2000 bijl, 1000 lc, 3 priesters, Verdediger heeft 1000 speer & zwaard met 5 priesters, het dorp is niet oiv de geloofsradius.
De verdediger verliest 1 priester, de aanvaller ook. De aanvaller is 1/3 van zijn priesters kwijt, dus krijgt hij 66,6% geloof. De verdediging verliest 20% van zijn priesters, dus krijgt hij 80% geloof.
Ik merk een fout in deze suggestie: 50% geloof betekent dat de troepen buiten de cirkel zitten. Lager dan 50% is het dus niet.

Verder is er een priesterslimied. Bij deze suggestie zou je ze weer vrij mogen trainen. Daar ben ik een voorstander van.

Ik zou wel de 75% dood van troepen dat de priesters sneuvelen er wel bijhouden.

Even je suggestie aanpassen:

----------------------------------------------------------
Omdat priesters mannen zijn van God, heeft iedereen respect voor hen. Zij worden niet gedood door ordinaire gevechtstroepen. Enkel andere priesters mogen hen veroordelen en uitbannen (zie inquisitie in de Middeleeuwen). Het komt erop neer dat er 3 priesters nodig zijn om 1 priester uit te schakelen voor verdedigers, aanvallende priesters moeten slechts met 2 zijn om 1 uit te schakelen. Bij een overmacht, dus wanneer 75% of meer van de aanvallende troepen sterft dan sterven ook de priesters. Als verdediger is dat 90%.

Priesters als OS sturen is mogelijk (dan heb je er 12 nodig om een aanval te zuiveren van priesters). Het kan dus ook zijn dat er enkel priesters terugkeren van dorpen, zoals ook al bij verkenners het geval is.

Het geloof wordt berekend op basis van het % aantal resterende priesters.
100% dood = 50% geloof
75% dood = 60% geloof
50% dood = 75% geloof
25% dood = 95% geloof
0% dood = 100% geloof

Geloof bij de verdediging is dus ofwel 100% ofwel 50%, aangezien er geen priesters kunnen gedood worden.

Uiteraard, als het aangevallen dorp in de geloofsradius ligt van het dorp van de aanvallende troepen, zijn priesters overbodig voor de aanvaller. Priesters als verdediging hebben is aan te raden.

Als het dorp overgenomen wordt, zijn alle verdedigende priesters sowieso dood.
Als het verdedigende dorp onder invloed is van de geloofsradius, tellen dode verdedigende priesters niet mee bij de berekening van het geloof, het is en het blijft 100%

Het laten kelderen van geloof van de verdediging heb ik weggeschrapt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De veranderingen:
- Priesterlimied vervalt
- Aanpassing van gevechtssysteem: zoals priesters vechten tegen priesters, je kunt dus nu de priesters gebruiken om je te verdedigen tegen andere priesters.

Gaat iedereen hiermee akkoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan