[Speeltopic] WvW #253: Weerapen van Wakkerdam

DeletedUser466

Guest
Zou je ook maar enige verdediging geloven?

Ik ben de op time na de eerste die achter BI aanliep:
Ik geef alvast aan dat ik dit plan mooi vindt.
Met de hoeveelheid wolven is een eendracht wel belangrijk.
@Lunatic Ace Niet blindelings volgens; als er een beter plan is dan kan dat overwogen worden. Maar dit plan begint iig solid.

Ik heb de rollen van Freaker Player, Anthrax en Yankee uitgevogeld voordat ze dood gingen.
Daarnaast was mijn god BI(die toch redelijk overzicht over alles iedereen begon te krijgen) er op een gegeven moment ook van overtuigd dat ik goed moest zijn...

Hoe lastig kan het zijn. Zoals Anthrax zou zeggen; ik post slecht, maar ben niet slecht.

Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen en het is mij een raadsel;

Little devil; zijn voorganger(lunatic) heeft niks inhoudelijk gepost (ook geen ja-knik of nee-knik post)
McAwesome: Tja, heeft zijn last-minute stem, die toch niet doorslaggevend was....
Marneus: Gedraagt zich al het hele potje als goedje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser48278

Guest
Je kunt je zo goed verdedigen dat het aannemelijk wordt ja, waarom niet? Het is niet zo dat ik graag wil dat je aap bent. Ik wil winnen, that's all.

Je citaat zegt bar weinig als je vervolgens steeds laat stemt. Je voegde je daad amper bij het woord. Het is een maar een uitspraak die je daar doet, gevolgd door een open deur, en de regel daarna nog eentje. Zelfs Beast Incarnate. kan eventjes mis hebben gezeten. De infectie was nog niet bekend, dus het kon nog meerdere kanten op. Tsja, en die rollen, dat was ook niet meer heel erg lastig. Anthraxxis viel niet voor niets dood en Yankee had al een halve claim gedaan. Freaker Play was ook niet zo lastig. Raar dat je mijn rol nog niet weet, maar goed, je moest wellicht een stok tussen de deur houden voor het geval je op me moet stemmen.
 

DeletedUser466

Guest
Zoals ik al zei:
Je luistert toch niet...
Ik mag helaas ook niet bewijzen dat ik burger ben

Om deze ronde compleet te maken: Little Devil

Ik heb altijd al op iedereen willen stemmen in een ronde.

Trouwens, ik snap ook wel dat ik het beste in het profiel pas:
McAwesome en Little Devil 'bewezen goedjes', omdat ze dag 1 op een weerwolf stemde.
Marneus de hele pot erg actief bezig met zoeken.

De eerste dag stemmen op een wolf(die niet eens dood gaat) blijft gewoon geen 100% waarheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser48278

Guest
Nee, ik ook niet. Kijk, de feiten spreken in je nadeel en ik probeer puur naar de feiten te kijken.

Er is een minieme kans dat McAwesome met Jokersbrain heeft afgesproken om last-minute te gaan stemmen zodat McAwesome zich daarmee later zou kunnen indekken. Maar ik vind hem het gehele potje meer inhoudelijk aanwezig dan jij en behalve een stemschema heb je niet iets wat direct in je voordeel spreekt.
 

DeletedUser48278

Guest
Sowieso is het ook raar dat je eerst op me stemt, puur uitgaande van een post van Beast Incarnate., en nu ineens me als goedje bestempeld. Dat spreekt je eerdere uitspraken over 'zelf nadenken' wel enigszins tegen.
 

DeletedUser466

Guest
Dat is ook de reden dat ik de kat uit de boom kijk en laat stem.
Toen er minder mensen in zaten ben ik ietsje actiever geworden. Dat was trouwens al voor de eerste harde beschuldigingen tegen mij...

Maarja; zoals je al zei. Dat feiten spreken tegen (Dus je luistert niet meer). Ik ga nu echt weer op me tentamen focusen en hopelijk verander je nog van gedachten.
 

DeletedUser48278

Guest
Ik ken je niet als wolf, maar dat geldt voor iedereen. Je was vrij inactief, dus je zult vast niet veel inspraak gehad hebben wat betreft de lunch. En wat betreft BI: daar heb je dan nog wel een punt.
 

DeletedUser18987

Guest
Eindverhaal

Het was dan eindelijk de dag waar iedereen in Wakkerdam op had gewacht. Het was tijd voor de grote apotheose in de strijd tegen die verduivelde apen. De chimpansees, de oerang-oetangs, de gorilla's en de bavianen waren bijna uitgeroeid na een indrukwekkende opmars. De eerste dagen hadden de inwoners van Wakkerdam namelijk geen enkele kans gehad tegen die vervelende beesten maar plots roken ze de overwinning. Het behoud van Wakkerdam was nabij, dichter dan dit bij het behoud van Wakkerdam konden de inwoners niet komen. Het gevoel van glorie brandde al aan de lippen van burgemeester Marneus Calgar. Hij wist welke taak hem in het geschied lag, hij moest de inwoners naar de overwinning leiden. Het was namelijk een grote trend geweest in de afgelopen dagen, de burgemeester die aan de grondslag van geweldige gebeurtenissen stond. Marneus Calgar riep de drie laatst overgebleven inwoners net voor de schemering begon bij elkaar. Het was tijd voor de grootste beslissing uit de geschiedenis van Wakkerdam, zouden de inwoners in staat zijn om Wakkerdam voor altijd en eeuwig te behouden?

Iedereen wist dat het een zenuwslopende lynch ging worden, ook burgemeester Marneus Calgar. Hij besloot daarom als nuchtere Fries maar dat het tijd was om te stemmen. Hoe sneller ze het dorp hadden behouden, des te beter. Marneus Calgar zelf en McAwesome waren de eerste twee die gingen stemmen. Het was onduidelijk op wie zij hadden gestemd maar de geruchten gingen dat Thewolfflord het haasje zou zijn. Thewolfflord was namelijk druk bezig met zijn tentamen maar who the f*cks cares about tentamens wanneer er in je dorp een strijd om leven en dood gaande is? Thewolfflord hield ondanks dit uiterst verdacht gedrag voet bij stuk dat hij geen weeraap was. Zelf stemde Thewolfflord op .LittleDevil, hij vond de rest gewoon aardig overkomen en .LittleDevil vertoefde nog niet zo lang in Wakkerdam. De voorgangers van .LittleDevil waren ook rare snuiters geweest die met tijdmachines naar Amsterdam gingen dus het kon niet anders dan dat .LittleDevil weeraap was. De reactie van .LittleDevil daarop was enkel dat het veel te spannend was, zo'n strijd om leven en dood. Daarom besloot .LittleDevil zichzelf maar van een lynchstem te onthouden op de laatste dag. Dan heb je geen enkele invloed uitgeoefend maar dan kun je het in ieder geval ook niet verpesten.

7. LittleDevil
12. Marneus Calgar --> Thewolfflord
14. McAwesome --> Thewolfflord
22. Thewolfflord --> .LittleDevil

Het was tijd om de stemmen te tellen en Thewolfflord was zoals verwacht het haasje. Thewolfflord wist wat er ging komen en wist dat hij snel met een plan moest komen. Het was namelijk belangrijk voor hem om te kijken hoe de overige inwoners zouden reageren wanneer hij zou zeggen dat hij een weeraap was. Marneus Calgar reageerde met een glimlach, McAwesome met een strakke blik en LittleDevil moest huilen. Marneus Calgar vond het tijd om een einde te maken aan het leven van Thewolfflord en pakte zijn inmiddels roestige Elfstedentochtschaatsen uit zijn tas. Met die scherpe ijzers aan de onderkant zou hij deze weeraap eens lekker open rijgen. Hij vond wel dat het spectaculair moest gebeuren en gooide de schaatsen daarom van een flinke afstand naar Thewolfflord. Die had daarom precies genoeg tijd om zijn jachtgeweer te pakken. Hij was namelijk gewoon een burger maar wel een alerte burger. Hij had namelijk het laatste weerapenalarm gewonnen en op die manier een jachtgeweer verdiend. Thewolfflord besloot om met dit geweer LittleDevil neer te knallen. Die moest namelijk huilen op het moment dat Thewolfflord zei dat hij een weeraap was. Het kon daarom gewoon niet anders dan dat LittleDevil de laatste weeraap was en de spanning meer kon houden.

Echter bleek LittleDevil ook maar gewoon een gevoelige inwoner te zijn geweest die de spanning echt niet aankon. De voorganger van LittleDevil was namelijk Lunatic Ace en die had allebei de drankjes al ingezet. Geweldige acties van Lunatic Ace overigens maar daarmee had LittleDevil zo weinig invloed op het spel kunnen uitoefenen. Eigenlijk was het jagen op weerapen ook genoeg niks voor zo'n gevoelige inwoner als LittleDevil. Inmiddels was het al donker geworden buiten en McAwesome voelde dat in een weeraap aan het veranderen was. Hij ging snel achter Marneus Calgar staan, die nog altijd met verbazing naar het schouwspel stond te kijken. Ineens waren er twee goedjes dood en dat betekende dat alleen hij nog over was van de goedjes. Hij wist daarom ook automatisch dat het nu een strijd op leven en dood ging worden, man tegen aap. Gelukkig had Marneus Calgar jarenlang judo beoefend en daarom probeerde hij razendsnel om te draaien. Zo ver kwam het echter nooit want McAwesome zat al in de nek van Marneus Calgar en beet deze arme burger helemaal kapot.

McAwesome ging de volgende morgen naar de apenrots en keek uit over een volledig uitgemoord Wakkerdam.
 

DeletedUser66944

Guest
@thewolfflord in het vervolg als het 3 goedjes vs 1 slechtje is en je ziet dat je de lynch wordt, doe dan een claimdood zodat het 2v1 wordt en ze nog een kans extra hebben om te winnen :p
 

DeletedUser466

Guest
@thewolfflord in het vervolg als het 3 goedjes vs 1 slechtje is en je ziet dat je de lynch wordt, doe dan een claimdood zodat het 2v1 wordt en ze nog een kans extra hebben om te winnen :p
Dat zou laf zijn :)
Ik had trouwens eerst me schot op Awesome, maar ik zou het kut hebben gevonden als Little devil de wolf bleek te zijn. Awesome verdiende de overwinning meer dan hij
 

DeletedUser63354

Guest
100% lynchscore. Wolfjes lunchen omdat je goed zit. Groter compliment kun je niet krijgen.
Verder ook erg goed geleid. Zelf heb ik na een dag als deze nooit nog de motivatie om een verhaal te schrijven, maar jullie zijn dat blijven doen en hebben verder ook geen fouten gemaakt. (volgens mij)

Burgerevents waren een leuk extraatje.

En dan nu nog even iets om over te spreken. De 1/4 verhouding? Meegevallen of tegengevallen?
 

DeletedUser66944

Guest
Is niet laf, is strategisch. Dan heb je tenminste nog wat aan je dood :D
 
Bovenaan