[Speeltopic] WvW #253: Weerapen van Wakkerdam

DeletedUser18987

Guest
WvW #253: Weerapen van Wakkerdam

Door Svennieboys en Westkip

De inwoners van Wakkerdam zijn dolblij, de ooit zo gevreesde weerwolven zijn uitgeroeid. Het dorp is weer van het volk, eindelijk verlost van de moordlustige wolven. Burgemeester Jan Jansen is zo trots als een pauw dat hij het volk heeft geleid op weg naar een rustig Wakkerdam. Om deze grootse prestatie te vieren, zal dit weekend een groot feest worden georganiseerd. Eindelijk is de tijd van ellende voorbij en is het tijd voor een gezellig hapje en drankje onder genot van heerlijke muziek. Tijdens dit gezellige festijn blijkt dat de opluchting onder de inwoners van Wakkerdam gigantisch is. Eindelijk verlost van die vervelende weerwolven, een goede reden voor de meeste inwoners om zich compleet te laten gaan tijdens het grootse feest. Op zaterdagnacht strompelen nagenoeg alle inwoners ladderzat maar compleet voldaan naar huis. Zondagochtend is de kater gigantisch maar na de nodige vitaminen voelen de meeste zich weer fris genoeg om ook van de laatste feestdag een succes te maken. Ook zondag is het weer enorm gezellig in het pittoreske Wakkerdam. Het is inmiddels donker geworden en iedereen begint zich langzaam op te maken voor de sluitingstoespraak van burgemeester Jan Jansen met bijbehorend vuurwerk totdat een meisje gillend komt aanrennen.

Het gezicht van het meisje is spierwit en ze mompelt wat onverstaanbare woorden tussen het gillen door. Niemand heeft een flauw idee wat het meisje zegt maar een oplettende inwoner zag dat het meisje uit een steegje vandaan kwam. Deze oplettende burger besluit om samen met enkele andere inwoners eens poolshoogte in het steegje te nemen. Daar blijkt waarom het meisje zo enorm ontdaan is… Midden in het steegje ligt het levenloze lichaam van burgemeester Jan Jansen. Het is meteen duidelijk dat deze burgmeester niet aan een natuurlijke dood is gestorven. Op allerlei plekken in het lichaam van Jan Jansen zijn happen genomen. De meegelopen inwoners van Wakkerdam zijn er kapot van en keren enorm ontdaan terug naar het dorpsplein. Daar worden de overige inwoners op de hoogte gebracht. Tussen de tranen door dat de ellende nog niet definitief voorbij is in Wakkerdam, komen er diverse discussies op gang:

- ‘Zijn er weer nieuwe weerwolven?’
- ‘Waren dit niet wat vreemde happen voor weerwolven?’
- ‘Wat kan het dan zijn geweest?’
- ‘Ik denk dat het aliens zijn.’

Inmiddels is het meisje echter enigszins gekalmeerd en kan ze weer normaal praten. Uit haar woorden blijkt dat ze op het moment van de aanval net langs de steeg liep. Daar zag ze hoe de burgemeester werd toegetakeld door een stuk of vijf extreem grote apen. Ze kon haar ogen niet geloven en is compleet in paniek weggerend. Apen? Nu de weerwolven eindelijk achter de rug zijn, blijken er weerapen in Wakkerdam te zitten. De inwoners van Wakkerdam kunnen het niet geloven maar weten dat ze nog meer dan ooit tevoren samen zullen moeten werken om Wakkerdam en hun levens veilig te krijgen. Het is zaak om deze weerapen zo snel mogelijk uit te roeien!


Aantal spelers: 24 stuks.
Klaagmuur: Nee.
Hints: Nee.
Jager: Ja, stuurt zowel Svennieboys als Westkip elke dag een privébericht met daarin het dodelijke schot indien de speler die dag doodgaat.
Heks: Ja, beschikt over zowel een levensdrankje als een doodsdrankje. Stuurt de naam van de spelers waarop een drankje wenst ingezet te worden voor de deadline in een privébericht naar zowel Svennieboys als Westkip.
Dorpsoudste: Ja, kan eenmalig de weerapenmoord/lunch overleven.
Beschermengel: Ja, kan een speler per nacht beschermen tegen de weerapenmoord/lunch. Stuurt de naam van deze speler voor de deadline in een privébericht naar zowel Svennieboys als Westkip.
Ziener: Ja, even ziener. Kan op even nachten de rol van een speler inzien. Stuurt de naam van deze speler voor de deadline in een privébericht naar zowel Svennieboys als Westkip.
Beul: Nee.
Priester: Nee.
Slet: Nee.

Cupido: Ja, koppelt zo snel mogelijk na de start van het potje twee andere spelers.
Geliefden kennen elkaar: Ja, worden zo snel mogelijk op de hoogte gesteld via een privébericht door zowel Svennieboys als Westkip en kennen de cupido ook.
Geliefden samen winnen: Ja, moeten samen blijven leven. De geliefden moeten samen winnen ongeacht goedje/goedje, goedje/slechtje, slechtje/slechtje. De cupido wint met de geliefden maar hoeft niet te blijven leven.

Apen: Vijf apen, waaronder een infectie-aap.
Baby-aap: Nee.
Infectie-aap: Ja, de infectie-aap is een van de vijf apen en mag vanaf nacht 3 infecteren door een privébericht naar zowel Svennieboys als Westkip te sturen. De nacht van de infectie zal er geen lunch plaatsvinden. De geïnfecteerde inwoner van Wakkerdam zal zijn oude rol verliezen tijdens de infectie.
Sjamaan: Nee.
Ketter: Nee.

Eindtijd stemmen: 22:00.
Acties van speciale rollen: Naar zowel Svennieboys als Westkip in een privébericht.
Weerapenmoord/lunch Naar zowel Svennieboys als Westkip in een privébericht.
Lynch: Dikgedrukt en in het rood in het topic.
Burgemeester: Ja, dikgedrukt en in het blauw in het topic. Zal op de eerste dag worden verkozen.

Netwerken/Claimen: Netwerken en claimen zijn beide ten strengste verboden. Communicatie buiten het topic is enkel toegestaan voor de weerapen en de cupido met de geliefden.
Extra instelling: Ook burgers zullen bij aanvang van het potje een privébericht krijgen van de spelleiding met daarin de rol. Elke nacht zal er een opdracht in het topic verschijnen waarbij burgers door middel van opdrachten als bomen klimmen en bananen schieten extra krachten zoals bijvoorbeeld een dubbele lynchstem of een beulactie kunnen winnen.
Extra instelling: Spelers kunnen ten allen tijde worden vervangen door de spelleiding bij vrijwillige terugtrekking, onvoldoende stemgedrag, onvoldoende postgedrag of onsportief (troll)gedrag. Indien geen vervanging ter beschikking, zullen de desbetreffende spelers doodvallen. De spelleiding zal er alles aan doen om vervanging te regelen in plaats van doodvallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18987

Guest
Spelerslijst

1. DemocratischeZwijmelaars --> Beschermengel (jagersschot dag 3)
2. Tigor --> Jager en geliefde (burgerstemming dag 3)
3. Lytho --> Dorpsoudste (beulactie dag 4)
4. Monobear --> Burger (lunch dag 1)
5. Capricorno --> Geinfecteerde burger (lynch dag 7)
6. Energy --> Ziener en geliefde (liefdesverdriet dag 3)
7. *Netsky/Lunatic Ace/LittleDevil --> Heks (burgerschot dag 8)
8. Kevindemen --> Wolf (lynch dag 6)
9. .TimeForPlanB --> Burger (lunch dag 7)
10. Jokersbrain --> Wolf (doodsdrankje heks dag 5)
11. .Royalist. --> Burger (lynch dag 2)
12. Freerk Jan/Marneus Calgar --> Burger (lunch dag 8)
13. The joker13 --> Burger (inactiviteitsdode dag 4)
14. McAwesome
15. Freaker Play --> Burger (lunch dag 4)
16. Anthraxxis --> Cupido (claimdood dag 5)
17. Yankee60 --> Burger (claimdood dag 6)
18. WatBlaasJeInMijnOor? --> Wolf (lynch dag 4)
19. Jessicavd --> Burger (lynch dag 3)
20. TheManWithItzBlueKnife --> Burger (lunch dag 2)
21. Xilios --> Burger (lynch dag 1)
22. Thewolfflord --> Burger (lynch dag 8)
23. Beast Incarnate. --> (lunch dag 6)
24. Greengang. --> Wolf (lynch dag 5)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4045

Guest
Ik zal me maar verkiesbaar stellen als BM ;)

Succes aan de burgers! Dood aan de apen!
 

DeletedUser

Guest
Iedereen een leuke pot toegewenst. Ik stel me hierbij ook meteen kandidaat voor het burgermeesterschap.

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_images(4).jpg

Vanaf morgen post ik trouwens op Marneus Calgar als Duckje de mail veranderd heeft.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Heel veel plezier jongens en meiden!

En ik ben als altijd beschikbaar voor BM! :)

E: Lytho, anders is dit spelletje maar zo saai :(
 

DeletedUser66944

Guest
Succes iedereen! Nu hebben we toch enige zekerheid over de hoeveelheid slechtjes :D

Bm stemmen zijn altijd welkom al zijn er wel geschiktere kandidaten.
 
Reactiescore
167
Have fun allemaal :)

Ik ga voor Lytho als BM, simpele keuze want vorige potje was hij master
 

DeletedUser74597

Guest
Ik wil graag stemmen voor BM in ontvangst nemen ...

Let the game begins
 

DeletedUser466

Guest
Goeie avond,

Let the game begin, alle wolven kapot maken. Ben benieuwd hoe of er nieuwe tactieken zijn ontstaan ondertussen.

:)
 

DeletedUser66944

Guest
Goeie avond,

Let the game begin, alle wolven kapot maken. Ben benieuwd hoe of er nieuwe tactieken zijn ontstaan ondertussen.

:)
Er zijn inderdaad nieuwe tactieken. Zo zijn er geen wolven, maar apen. Als je toch wel wolven wilt kapotmaken ga je op jezelf moeten stemmen vrees ik.
 
Reactiescore
1.015
Goedenavond bende ongeregelde foorapen!

Deze keer wil ik geen BM worden, geef die maar elders. Voor mijn BM wacht ik de activiteit van Twanneman(us) af --> zie je de woordgrap :D?
 

DeletedUser35251

Guest
Succes allemaal :D Heb al een aantal potjes niet meegespeeld dus ken helaas niet iedereen. Wil je mijn BM stem? Dan zul je me moeten overtuigen!
 

DeletedUser66129

Guest
Top :D

Ik ben zeer zeker beschikbaar voor BM. Naar wie mijn stem gaat, ik denk weer Capricorno omdat ik haar gewoon goed ken of er moet iemand zijn die er in mijn ogen tussen uit springt en dat ik dan eventueel daar op stem.
 
Bovenaan