[Speeltopic] WvW #253: Weerapen van Wakkerdam

Reactiescore
2.196
Als aap had ik er veel meer spektakel van gemaakt. De wolven verliezen zo echt roemloos terwijl ze met z'n zessen waren. Ik was echt met een leuke strategie op de proppen gekomen. En nee, ik die aap blijk na er drie apen er te hebben uit gestemd is niet leuk.

Ik ga kijken naar je stemgedrag. Voor mij ben je als je wolf bent geinfecteerde, dus sowieso zou je morgen er pas uit gaan zou je lynch worden.

McAwesome
 
Reactiescore
2.196

Als 2de

Greengang.

Ik had nog niet gestemd.

Als ik goed gekeken heb 5de, wel heeft

Thewolfflord

kevindemen

Heb toch alleen nog maar fout gezeten. Kevindemen past ook prima in de puzzel.

Als 3de.

Als we dan de post van kevin erbij pakken:

Ook van mij eens een overzichtje hoe ik over spelers denk.
5. Capricorno --> Kwam voor mij gevoelsmatig vanaf het begin al goed over. Als ik mij even in de huid van een wolf verplaats, zou ikzelf het logisch vinden hem wel te overwegen hem te laten infecteren, Perhaps is dat gebeurd. Al is infectie geen prioritieit maar begingwolven spotten.
7. *Netsky/Lunatic Ace/LittleDevil --> Is zodanig vaak vervangen dat hij blijkbaar mogelijk van belang is in aantallen voor dit spel,
om dit spel niet de winst te geven aan slecht door pure inactiviteit van goed. Verder ging Netsky voor BM zoals ik dag 1 al opmerkte, wat ik een wolf niet snel zie doen want een ziener bekijkt naar mijn ervaring de BM vaak vroeg.
8. Kevindemen --> Lijkt mij duidelijk goed.
9. .TimeForPlanB --> Vind hem kritische vragen stellen. Echter nog niet overtuigt.
12. Freerk Jan/Marneus Calgar ---> Wolf. Volgens mij is er zelfs uitgespeeld dat er een scenario geschetst probeerde te worden door wolf WBJIO dat ze beiden goed zouden zijn, zodat als 1 dood gaat de ander niet meer verdacht zou worden. Daarnaast zegt hij dat BI is gered door het doodsdrankje. Ik neem aan dat hij levensdrankje bedoeld. En dan: die informatie kan hij maar op 2 manieren hebben: a) hij is heks; b) hij is wolf. In situatie a zou het spelbedervend zijn want dan zou er indirect geclaimed worden uiteindelijk.
14. McAwesome --> Zie hem lange inhoudelijke post maken. Kritisch. Maar voor mij is niet altijd duidelijk wie hij verdenkt. Verder door zijn postgedrag en meedenken schaar ik hem vooralsnog onder mogelijk goed.
16. Yankee --> Vind ik dit spel verschrikkelijk irritant, bederft voor mij ook enigszins het spel. Eerder neigde ik hem op goed te zetten door zijn gemekker, maar vind hem zeer gehaaid reageren en ook alles behalve overtuigend. Zowel door Green als Joker (beiden wolven) verdedigd.
Nog iets: "Gefeliciteerd, je hebt me door. Ik ben een speciaaltje, oh nee. Gaan we dit gezeik weer krijgen? Haha. Drupmuts." Probeer je hiermee heks te hinten, wat dat is spelbederf. Je hint een speciaalrol te hebben, maar er is nog maar 1 speciaalrol over dus lijk je indirect te hinten.
22. Thewolfflord --Wolf. Ik zie geen enkele reden om hem op goed te zetten eigenlijk als ik zijn input lees. Zwaar ondermaats.
Verder zaten zowel TheWolfLord als WBJIMO op Joker13 bij stemming 1 en latere speeldagen in de discussie ook. Afgesproken onderling?
23. Beast Incarnate. ---> Bederft voor mij het spel. Desondanks als ik mijn irritaties betreft zijn speelgedrag even aan de kant zet: als wolf zou ik overwegen hem te laten infecteren, maar gezien hij gisteren een wolf eruit heeft laten werken gok ik niet dat hij is geïnfecteerd, noch beginwolf. Wel leest hij ontzettend selectief en slecht. Mijn indruk is dat hij de helft van de post over het hoofd ziet. Hij zag zelfs een triple post van mij over het hoofd met een stem erin.

Alhoewel er hier veel leuke spelers tussen zitten zijn er voor mij gewoon enkelen die de sfeer verzieken,
door persoonlijke aanvallen maar ook door bijzonder veel kinderachtig gedrag of gespam,
wat mij sterk doet overwegen om na dit potje inderdaad ook niet meer terug te keren.

Trouwens hoe communiceren de wolven eigenlijk bij jullie daar er geen verborgen boards aangemaakt kunnen worden?

Maakt capri en McAwesome meer een goedje en maakt Wolfflord en Marneus wolf.

Laatste 2 wolven zijn dan capri en McAwesome.
 

Deleted User - 2265087

Guest
capricorno je hebt nu drie dagen achterelkaar geprobeerd de stemming nog te beïnvloeden dat is echt geen toeval. Ik ben geen wolf, Time is het niet en bij Devil is er hooguit een kleine kans op infectie, die ik bij McAwesome groter acht.

Tuurlijk probeerde ik de stemming te beïnvloeden, omdat ik al 3 dagen lang alleen maar zie dat iedereen gewoon stemt wat BI stemde.

Als aap had ik er veel meer spektakel van gemaakt. De wolven verliezen zo echt roemloos terwijl ze met z'n zessen waren. Ik was echt met een leuke strategie op de proppen gekomen. En nee, ik die aap blijk na er drie apen er te hebben uit gestemd is niet leuk.

Ik dacht dat je eerder zei dat je er geen zin meer in had? :p

Maakt capri en McAwesome meer een goedje en maakt Wolfflord en Marneus wolf.

Laatste 2 wolven zijn dan capri en McAwesome.

Jij weet dat die redenatie flauwe kul is? Indekken noemt men dat.
 
Reactiescore
2.196
Ik denk eerder dat capri infectie is, dit omdat ze raar doet na dag 3.
Marneus en Capri staan recht tegenover elkaar, die zie ik niet samen wolf. Dan is het dus mcawesome en marneus of capri.
 

DeletedUser48278

Guest
Aangezien jij BM ben ga ik wel met je mee straks maar ik wil eerst zien wat McAwesome en capricorno nu gaan doen.
 

DeletedUser48278

Guest
Nee maarja, moet toch een gokje wagen. De kans dat jij goed bent is vele malen groter dan bij McAwesome en capricorno. En beide op iemand anders stemmen is niet echt handig.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Wat ik nou zo stom vind van dit potje is dat er geen enkel argument wordt gegeven sinds al een paar dagen..
Ik ben geen wolf, maar goed, ga ik jullie niet meer van kunnen overtuigen en ik heb koppijn (altijd als ik in dat zwembad heb gezwommen..).
 

DeletedUser75237

Guest
Ik weet van mezelf dat ik geen weeraap ben. De andere spelers in het potje zijn gewoon allemaal nog potentieel wolf, de ene al meer dan de andere. Time4PlanB is vast niet voor niks BM gemaakt door Gilles dus is allicht het meest te vertrouwen. Desondanks vind ik z'n argumentatie om op mij te gaan dan weer, zeg maar, onbestaande. Laat ik het zo zeggen: ik heb net als Marneus de afgelopen dagen wolven eruit gestemd, soms eerder en soms met een latere stem dan hem. Die post van kevindemen zeg helemaal niks. En 2 wolven kunnen prima tegen elkaar in gaan op het forum, om juist de goedjes te doen denken dat ze zeker niet bij elkaar horen...

Ik heb op dag 1 GG eruit proberen stemmen, daarbij gehinderd door Jokersbrain die vrijwel gelijk met mij alsnog op Xilios ging. GG was op het randje van dood, zou ik als wolf op dag 1 een slechtje eruit stemmen, dat slaat nergens op. Ik was ook de eerste die GG verdacht in het topic, waarna Blueknife als eerste op hem stemde.

Ik heb het hele spel gezocht naar verdachten, en dat ook zo concreet mogelijk gemaakt. Marneus heeft het hele spel wat mensen beschuldigd van weeraap zijn, maar werd eigenlijk nooit concreet. Hij heeft er heel wat goedjes uitgestemd. Thewolfflord voegt het hele spel niets toe, stemt enkel en dan ook nog eens enkel op goedjes en doet verder niks, ik val hem daarop aan, en een uurtje of 2 later heeft hij ineens een mooi overzichtje van alle stemmen, waarmee hij éénklaps ook yankee probeert verdacht te maken. De kans dat hij dat overzichtje op voorhand gemaakt heeft is quasi onbestaande, laat ik het zo zeggen. Ook loopt hij nu elke keer mee, en draagt zelf 0,0 argumentatie aan waarom hij wat stemt. Ook hier, ik zie 0 argumenten om op mij te stemmen, maar alsnog loopt hij mee. Ik blijf erbij dat dit gewoon een weeraap is wat uit z'n schulp kwam toen hij er op attent gemaakt werd amper iets mee te doen in het potje.

Ik acht de kans dat Capri weeraap is trouwens best groot, daarom ga ik ook op haar. Ik heb nog eens teruggelezen en ze gedraagt zich gewoon anders dan voor de infectie plaatsvond .Het lijkt me plausibel om er vanuit te gaan dat zij het infectietarget geweest is. Daarom dan ook m'n stem op Capri. Met als overgebleven weeraap thewolfflord.

Ik denk dat Marneus gewoon goedje is, evenals TimeforplanB. Devil ook, maar dat was al duidelijk door z'n voorgangers.

Bij deze m'n post, doe ermee wat je wilt. Ik haal wél argumentatie aan, ben benieuwd naar jullie antwoord erop.
 

DeletedUser466

Guest
Kan Awesome's argument niet zo snel controleren, maar ik geloof het voor nu maar xD
 
Reactiescore
2.196
Ikke geen aap, maar capri is infectie en mcawesome komt redelijk oprecht over dus dat wil ik liever morgen uitzoeken.

Iedereen komt laatste 10 minuten aan.. is niet mijn schuld. Ik had al laten weten dat ik ze beide wolf acht.
 

DeletedUser466

Guest
Als Awesomes verhaal klopt:
De laatste wolven:
5. Capricorno / 12. Freerk Jan
7. *Netsky->lunatic ace
 

DeletedUser48278

Guest
Mja die vervanger van Netsky valt misschien dood als de leiding z'n eigen regels wat handhaaft.
 

DeletedUser18987

Guest
Lynch dag 7

Het was tijd voor de een-na-laatste dag in de strijd tegen de weerapen. Dat kon dus ook betekenen dat dit überhaupt de een-na-laatste dag was in de geschiedenis was van Wakkerdam. Om dat te voorkomen, zullen de inwoners van Wakkerdam nog twee dagen juist moeten stemmen. Vandaag was de eerste van deze twee dagen aangebroken, een spannende lynchstemming stond te wachten. Spannend als in van levensbelang, het was minder spannend wie er uiteindelijk dood zou gaan. Alle inwoners van Wakkerdam hadden gemerkt dat Capricorno zich sinds die infectienacht vreemd gedroeg. Daarnaast was het voor iedereen zo klaar als een klontje dat Kevindemen een oogje had op Capricorno. Nu gisteren is gebleken dat Kevindemen de infectie-aap was, kon het eigenlijk niet anders dan dat deze rare aap Capricorno had geïnfecteerd. En dat was ook precies wat er was gebeurd, Wakkerdam kon zich dus opmaken voor een bloedstollende apotheose tijdens de slotdag.

5. Capricorno
7. LittleDevil --> Capricorno
9. .TimeForPlanB --> Capricorno
12. Marneus Calgar --> Capricorno
14. McAwesome --> Capricorno
22. Thewolfflord --> Capricorno

Was burger.

Tijdens de eerste drie dagen van het spel.
 
Bovenaan