Olympische Spelen - Rio 2016

DeletedUser24685

Guest
Al bij al mooie spelen voor de belgen. Inderdaad wel pech met al die 4de plaatsen, vooral Van Acker, Achab 4x100 meterploeg hadden gewoon in die top 3 gemoeten. Maar anderzijds kan je dan weer stellen dat we 'geluk' hadden met de medailles die we haalden. Van Avermaet was nooit favoriet als Nibali niet onderuit ging, 90% van ons land had nog nooit van Thiam gehoord & Timmers zwom de wedstrijd van zijn leven. Enige medailles die wel te verwachten waren zijn die van de Red Lions en d'Hoore. Belgie heeft gewoon geen absolute favorieten voor medailles in eender welke discipline, en zelfs met alleen 2 gouden medailles zouden dit topspelen zijn geweest.
 

DeletedUser16768

Guest
Al bij al mooie spelen voor de belgen. Inderdaad wel pech met al die 4de plaatsen, vooral Van Acker, Achab 4x100 meterploeg hadden gewoon in die top 3 gemoeten. Maar anderzijds kan je dan weer stellen dat we 'geluk' hadden met de medailles die we haalden. Van Avermaet was nooit favoriet als Nibali niet onderuit ging, 90% van ons land had nog nooit van Thiam gehoord & Timmers zwom de wedstrijd van zijn leven. Enige medailles die wel te verwachten waren zijn die van de Red Lions en d'Hoore. Belgie heeft gewoon geen absolute favorieten voor medailles in eender welke discipline, en zelfs met alleen 2 gouden medailles zouden dit topspelen zijn geweest.

Jij kent dus niet zoveel van wielrennen merk ik :p.
 
Reactiescore
976
Wat maakt dat uit?

Lijkt me duidelijk, dat was namelijk mijn punt dat ik naar voren wou brengen. We hebben 4 4de plaatsen, terwijl we maar 6 medailles hebben. Ik doelde dus niet op het aantal, maar het aantal in verhouding met de behaalde medailles.

Al bij al mooie spelen voor de belgen. Inderdaad wel pech met al die 4de plaatsen, vooral Van Acker, Achab 4x100 meterploeg hadden gewoon in die top 3 gemoeten. Maar anderzijds kan je dan weer stellen dat we 'geluk' hadden met de medailles die we haalden. Van Avermaet was nooit favoriet als Nibali niet onderuit ging, 90% van ons land had nog nooit van Thiam gehoord & Timmers zwom de wedstrijd van zijn leven. Enige medailles die wel te verwachten waren zijn die van de Red Lions en d'Hoore. Belgie heeft gewoon geen absolute favorieten voor medailles in eender welke discipline, en zelfs met alleen 2 gouden medailles zouden dit topspelen zijn geweest.

Bedoel je de 4x100 meter zwemploeg? Daar een medaille zou ook onverwachts geweest zijn hoor.

Twee medailles zou te weinig geweest zijn, want we kwamen naar de spelen met een paar 'zekerheden' op medailles. Die zekerheden hebben weliswaar allemaal niet naar de verwachtingen gepresteerd. Gelukkig waren er veel die boven de verwachtingen gepresteerd hebben.

Het niveau bij het hoogspringen is echt triestig. Thiam zou met haar 1.98 van de zevenkamp goud behaald hebben.
 

DeletedUser16768

Guest
Lijkt me duidelijk, dat was namelijk mijn punt dat ik naar voren wou brengen. We hebben 4 4de plaatsen, terwijl we maar 6 medailles hebben. Ik doelde dus niet op het aantal, maar het aantal in verhouding met de behaalde medailles.

De verhouding met het aantal sporters uit Brabant die een top 8 plek hebben gehaald is ook veel hoger bij België dan bij Nederland.
 

DeletedUser72524

Guest
Oneens, wij in Nederland vinden een medaille meer bijzonder dan in de VS. Waar de België het behalen van een medaille nog meer bijzonder vindt dan wij Nederlanders. Puur omdat zij het minder gewend zijn, dus een 4e plek daar komt harder aan dan bij ons.
 

DeletedUser16768

Guest
De mensen die een medaille gewend zijn, zullen minder tevreden zijn met een 4de plek omdat er meer verwacht wordt, bij de belgen niet.
Zo kan je nog wel 30 dingen opnoemen die voor beide kanten spreken. Een 4de plek komt hard aan, ongeacht hoeveel medailles je hebt.
 
Reactiescore
976
Net zo'n relevantie als jouw vergelijking.
Wat maakt het nou uit hoeveel medailles je hebt? 4de plek komt net zo hard aan voor een land.

Bullshit. Dus wanneer je 0 medailles haalt en 3 keer 4de, komt het even hard aan als wanneer je 10 medailles haalt en 1 keer 4de?
 

DeletedUser72524

Guest
Zo werkt het niet bappos! Als je 100 keer op een dag een vallende ster ziet dan vind je de 100e toch ook minder bijzonder dan de eerste?
 

DeletedUser72524

Guest
100x dezelfde vallende ster maakt die 100ste niet minder mooi.

Ik kan hier een discussie aan gaan. Maar ik kan beter zeggen dat jij een geweldige kijk op het leven hebt, maar jammer genoeg hebben de meeste die niet en vinden zoals ik inderdaad de 100ste minder mooi/bijzonder!
 
Bovenaan