Golden Awards

Reactiescore
1.094
Nja nu wereld gespeeld is mijn laatste lijstje.

Beste speler:
De 2 die het t beste deden in mijn ogen waren de accounts Christo et Ecclesiae & Kabouter Plop
Eerste veel vijandelijke overnames en goed deffen (als ze niet lagen te maffen :D) , op de tweede werd gewoon uistekend gedeffed.
Beste stam: Church
De beste stam speler: Charlie Chapelin & ook mogen Mier616 en Azertje een eervolle vermelding krijgen van mij
Het grootste ego: Dead Souls heeft echt een attitude... Kan maar niet verkroppen dat zijn stam is weggespeeld. Mike heeft standaard plek hier.
Beste leider: Tja, ik moet eerlijk zijn in de beginfase verliep het alles behalve vlekkeloos, miss kwam het doordat Kars leider zou zijn, maar misschien ook omdat we Mental hadden opgericht, wat ook niet liep.
Yoeri is daarom in mijn ogen beste leider.
Slechtste leider:
Diplomatiek van IB hield in veel buffers verkrijgen en zo veel mogelijk mensen anti-church maken, en ze daarna internen. En Dust heeft naar mijn mening verkeerde keuzes gemaakt en daardoor hun eigen groei belemmerd.TA had net als Church teveel hooi op zijn vork genomen combi van ligging en heeft geloof ik met iedereen diplomatieke EN vijandelijke verbanden gezocht, waardoor ze eigenlijk alleen in de core lagen. Ook niet tactisch. Als ik er 1 zou moeten kiezen, kies ik voor TA leiding.
Meest overschatte stam:
Ik moet Mats denk ik gelijk geven, en zet hier ook Church neer. Toen Church werd opgericht werden gelijk alle ogen daarop gericht, voornamelijk omdat er mensen liepen die "meerdere classics hadden gewonnen". Nou is dat laatste niet onwaar, maar de groep was (en dat ik dat zeg, is eigenlijk ook raar sinds ik maar 1 nlc hiervoor heb gespeeld) heel nieuw zeker met de komst van Phuture Noize & MVZ. Church heeft zichzelf niet overschat, maar ik denk dat vijanden dat wel hebben gedaan.
Meest onderschatte stam: SMURF, een defensieve muur, die toeslaat op het juiste moment. Ik denk dat ook hun tactisch hele slimme keuzes hebben gemaakt, en ze mogen best trots zijn dat ze de wereld uitspelen.
Meest overschatte speler: Ik vond Minister van Justitie erg tegenvallen toen ze front tegen ons hadden. Ik vond de aanvallen op HansGretel echt nergens op slaan tbh. Minister had zo'n onlogisch front tegen ons, dat ze al gauw moesten komen met edelclears, want met 3 frontoffjes ga je niks bereiken. Echter liepen die regelmatig tegen wel de 5 uur, waardoor Tragic, Christo, MVZ, Azertje, Gig Graham II, en Charlie nog de edelclears konden blokken. Om ons vervolgens te scouten en te constateren dat bijna al onze mobiele deff nog aanwezig is (duh) en de volgende dag PRECIES hetzelfde te doen.

Stel er werd uberhaupt een dorpje overgenomen, dan verschoof door het minieme front, het front zo snel, dat minister na hoogstens 2 of 3 dorpjes al uitgeedeld was. Het is overigens nog van toepassing te vermelden dat dit gepaard ging met een stuk of 1000 aanvallen van gezamelijk fault, royboyz en denrubbens, en gemiddeld 17 aanvallen per dorp uit ministers achterland. De kwantiteit was erg indrukwekkend, maar het ontbrak aan alle kanten aan kwaliteit. Verder was het ook zo dat alexander en minister nooit tegelijk aanvielen, en als ze het deden had een van de twee, 1 of 2 dagen ervoor al zijn frontclears doodgelopen (vaak alexander). Wat de aanvallen ook uiterst voorspelbaar maakte.

Meest onderschatte speler: Volgens mij hebben ze zich in Dust wel een paar x vergist in de spelers van SMURF.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Paar uit Dust, aantal uit Anvers & Heel Church
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Vooral die ene dude van BamiXLikker. Voornaam begint dacht ik met een R. Man wat een blaaskaak in die skypelogjes. Heeft een of andere aversie voor Church en speelde daarom ook puur en alleen voor overwinning, ten koste van alles (recruits, bijna smeken om joinen van Dust leden, interns). Absoluut geen respect voor.
Mooiste spelers naam: Die van Christo
Mooiste stam naam: Onze volledige stamnaam is wel tof :D
Het tofste topic: Top/Flop Stammen
Het domste topic: /
Favoriete forum poster: Zaeres & EagleEye. & Stinkaap Joel
Minst favoriete forum poster: Die deadsouls vind ik echt een pannekoek, mike was ook vaak argumentsloos, en vind rupelsoldaten ook niet sterke poster.
Dikste wannabe op het forum: Deadsouls
Dikste wannabe in het spel: Fluffybutdangerous, hele account mag van mij opgehoepeld. Geen goed woord voor over.
Mooiste profiel foto van spelers: Charlie
Mooiste profiel foto van stammen: /
Mooiste actie van de wereld:

Tja die snipe van Joa op 3ms blijft wel echt ziek nice.

Meest belovende speler voor de toekomst: Tja meeste zijn al ervaren ^^ smurf spelers dan maar.
Meest belovende stam voor de toekomst: SMURF (op andere werelden dan)
Grootste blunder: Afwezig zijn op dag dat we massa kregen. Verder heel veel onnodige edels doodgelopen als acc.
Voor wie heb je nu echt respect: Mensen die willen strijden op een classic.
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Co's & buurtjes
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 2248860

Guest
Grootste blunder: Afwezig zijn op dag dat we massa kregen. Verder heel veel onnodige edels doodgelopen als acc.

Doel je op jezelf persoonlijk? Want er was zo goed als altijd wel iemand aanwezig.

Zal zelf ook nog eens een lijstje posten, misschien is het wel interessant om eens te zien hoe jullie vijand het heeft beleefd. Wel nog eens aanhalen dat ik van begin februari tot eind maart/begin april gespeeld heb, dus over wat er daarvoor kwam kan ik niet oordelen.

Beste speler: Vrij moeilijke keuze, zowat elk acc waarmee ik in aanraking ben gekomen uit Church heeft fouten gemaakt, maar ook mooie dingen laten zien. Intrinsiek zijn Christo (buiten Ambrose) en Tragic volgens mij de beste accounts, maar die hebben te weinig laten zien om deze nominatie te verdienen vind ik. Dan kies ik toch voor Charlie Chaplin, omdat ze heel veel voor hun stam hebben gedaan, heb ik me laten vertellen. Volgens mij ook het actiefste team.
Beste stam:Church, lijkt me logisch, classic gewonnen tegen een kwantitatieve overmacht. Dan heb je verdiend gewonnen.
De beste stam speler: Tgoh, uit Dust was dat voordat ik kwam blijkbaar Timon en uit Church zal dat dan wel Charlie geweest zijn als ik het zo hoor.
Het grootste ego: Lex tallionis, ik ken hem niet, maar op het af vond ik hem enorm arrogant overkomen. Inhoudelijk vond ik zijn posts weinig voorstellen en hij eindigde steevast met een sneer, die dan over het algemeen nog nergens op sloeg.
Beste leider: Melle zou een goede leider zijn als hij eens actief zou spelen, maar jammer genoeg is dat al verdomd lang geleden. Denk dat Yoeri wel weer goed zal geleid hebben, alhoewel die mijns inziens vrij inactief was, dat acc groeide amper op een bepaald moment.
Slechtste leider: IB-leiding, wat een kutstam was dat.
Meest overschatte stam: Zeker IB, een aantal maand geleden zeiden een aantal mensen op het af dat -gesteld dat wij Church zouden verslaan-, we het zouden afleggen tegen de kwantiteit van IB. Wel, ik was er toen al van overtuigd dat als dominosteentjes zouden vallen en dat is achteraf ook gebleken. Er waren daar amper mensen actief en de meerderheid van diegene die actief waren, hadden de kwaliteit van een gemiddelde casual speler. Ik had persoonlijk ook Church overschat, ik ben niet gewend dat we zonder veel moeite 20+ dorpen op een dag konden noblen. En dat was niet occasioneel, meermaals gebeurd.
Meest onderschatte stam: SMURF, we zagen het als een noobstam, achteraf bleek dat ze konden snipen, shitload aan deff hadden en die ook nog slim gebruikten. Dus wel goed gedaan van die spelers.
Meest overschatte speler: Ik had Gig wel overschat denk ik. Zag er op voorhand een vrij solide team uit, maar hebben toch iets te veel steken laten vallen.
Meest onderschatte speler: Morillo, wordt iets te veel afgedaan als een sukkel. Uiteindelijk was Rene een van de actiefste spelers in Dust en deed in de mate van het mogelijke altijd zijn best voor de stam.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: De Dust-leden die actief waren en een aantal Church-spelers. Zou ook leuk zijn als we team Christo terug aan onze zijde krijgen, het vergaat ze te gemakkelijk aan de verkeerde kant heb ik het gevoel.
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Howlin en kornuiten & inactieve noobs die zich toch moeien.
Favoriete forum poster: TCOMC is over het algemeen vrij juist met zijn analyses, alleen vit hij iets te veel op details vind ik. Sseg postte ook altijd met respect en inhoudelijk.
Minst favoriete forum poster: Howlin, ik heb hem alleen posts zien maken die gaan over mij persoonlijk en over mijn verleden op de classics. Vrij irrelevant en storend. Ook Amokro heeft inhoudelijk weinig bijgebracht. Moet wel zeggen dat ik soms echt kan lachen met zijn posts.
Dikste wannabe op het forum: IB-leden.
Mooiste actie van de wereld: De laatste massa van Gig heeft Church echt enorm goed opgevangen, hoedje af. Denk lans de andere kans dat ook wij als Dust een aantal mooie acties hebben gedaan, op verschillende Church-leden.
Meest belovende speler voor de toekomst: Timon
Voor wie heb je nu echt respect: Voor Yoeri heb ik best wel veel respect (in het spel zelf welteverstaan). Start zowat iedere classic, maakt een stam, houdt ze bij elkaar en wint de wereld. Het wordt stilaan een standaard scenario. Denk dat classic 12 de wereld wordt om die ban te breken.
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Menig Church speler zorgen er door hun vijandelijkheid tegenover mij wel voor dat ik over het algemeen wel alles op alles zet voor winst en het beste van mezelf geef?

Dixi.
 
Reactiescore
1.094
Doel je op jezelf persoonlijk? Want er was zo goed als altijd wel iemand aanwezig.

Er was niemand van HansGretel die hele dag. Daar doelde ik op.

EDIT: En volgens mij ook bij lange na niet altijd een vv'er hoor :p gezien de hoeveelheid ongetagde aanvallen die liepen toen :p

Meest overschatte speler: Ik had Gig wel overschat denk ik. Zag er op voorhand een vrij solide team uit, maar hebben toch iets te veel steken laten vallen.

Ik heb niet snel kritiek op iemands mening maar ik begrijp deze niet heel goed eerlijk gezegd:p
Gig miss niet beste laten zien al was het een zeer lastig klein cluster, tegenover aanvallen vanuit 2 stammen.

Maar dat 'op de voorhand' begrijp ik niet zo goed, want het acc werd gestart door Joel en Sverre en die zijn denk ik voor de echte grote aanvallen kwamen al gestopt of waren inactief. Joel o.a. door examens.

Ik wil niemand tekort doen van hun want ze hebben allemaal goed stand gehouden, maar het team 'Gig' veranderde constant en degene die eigenlijk zouden ondersteunen moesten opeens niet alleen een acc draaiend houden maar ook zwaar actief deffen.
Dusja vind het geen geweldige prestatie maar gezien de omstandigheden op het account vind ik ze absoluut niet onderschat ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
978
Minst favoriete forum poster: Howlin, ik heb hem alleen posts zien maken die gaan over mij persoonlijk en over mijn verleden op de classics. Vrij irrelevant en storend.

Prima dat je dat vind, maar dat jij wilt dat het irrelevant is maakt het nog niet irrelevant. Als jij onterecht gaat huilen tegen Church dat ze indirect backstabben over een random speler van een andere stam die praktische hetzelfde deed als jij niet zo lang geleden, is dat vrij relevant en niet te vergeten hypocriet.

En persoonlijk vind ik iemand onterecht als backstabber bestempelen meer storend dan iets uit een vorige classic naar voren halen, maar hey dat is ongetwijfeld mijn mening en niet de jouwe. :D

Minst favoriete forum poster: Denk dat classic 12 de wereld wordt om die ban te breken.

Als Yoeri niet start en een stam begint, wie weet.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Menig Church speler zorgen er door hun vijandelijkheid tegenover mij wel voor dat ik over het algemeen wel alles op alles zet voor winst en het beste van mezelf geef?

En dit is op meerdere manieren grappig. :D
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
30
Het grootste ego: Lex tallionis, ik ken hem niet, maar op het af vond ik hem enorm arrogant overkomen. Inhoudelijk vond ik zijn posts weinig voorstellen en hij eindigde steevast met een sneer, die dan over het algemeen nog nergens op sloeg.

Het is lachwekkend dat je iemand als egoïstisch bestempelt wanneer diegene wat kritiek uit op je poststijl. Daarna ben je volgens mij wel gestopt met het zogenaamd interessant wetenschappelijk posten, dus kennelijk heeft het wel geholpen :D. Daarnaast zijn arrogantie en egoïsme twee verschillende dingen, maar dat zou ik een wetenschapper als jij niet uit hoeven te leggen natuurlijk.
 

Deleted User - 2248860

Guest
Er was niemand van HansGretel die hele dag. Daar doelde ik op.

EDIT: En volgens mij ook bij lange na niet altijd een vv'er hoor :p gezien de hoeveelheid ongetagde aanvallen die liepen toen :p

Is nu wat laat om nog eens die discussie te voeren, maar er was van 7-10 zeker onophoudelijk iemand en daarna kan het wel zijn dat er af en toe niemand was. Maar het kwam echt niet door inactiviteit dat het front zo leegstond, dat kwam volgens mij doordat er een shitload aan edels kwamen die met shortrange deff moesten gestacked worden, waardoor er ook nog een heleboel dodgefouten gemaakt werden. Er zat op een gegeven moment trouwens ook iemand die niet kon snipen dacht ik, die zat dan te met shortrange deff, wat nogal onbegonnen werk is.

Ik heb niet snel kritiek op iemands mening maar ik begrijp deze niet heel goed eerlijk gezegd:p
Gig miss niet beste laten zien al was het een zeer lastig klein cluster, tegenover aanvallen vanuit 2 stammen.

Maar dat 'op de voorhand' begrijp ik niet zo goed, want het acc werd gestart door Joel en Sverre en die zijn denk ik voor de echte grote aanvallen kwamen al gestopt of waren inactief. Joel o.a. door examens.

Ik wil niemand tekort doen van hun want ze hebben allemaal goed stand gehouden, maar het team 'Gig' veranderde constant en degene die eigenlijk zouden ondersteunen moesten opeens niet alleen een acc draaiend houden maar ook zwaar actief deffen.
Dusja vind het geen geweldige prestatie maar gezien de omstandigheden op het account vind ik ze absoluut niet onderschat ofzo.
Ik kwam toe in medias res, dus dat was maar even snel vernemen wie er op welk Church-account speelde. Dus ik kreeg het initieel team mee, wie er inactief was of niet wist ik toen nog niet. Dat ze toen bij de eerste massa enorm veel verliezen hebben geleid, was dus voor mij een verrassing. Ik had ze dus wel degelijk overschat.

Prima dat je dat vind, maar dat jij wilt dat het irrelevant is maakt het nog niet irrelevant. Als jij onterecht gaat huilen tegen Church dat ze indirect backstabben over een random speler van een andere stam die praktische hetzelfde deed als jij niet zo lang geleden, is dat vrij relevant en niet te vergeten hypocriet.

En persoonlijk vind ik iemand onterecht als backstabber bestempelen meer storend dan iets uit een vorige classic naar voren halen, maar hey dat is ongetwijfeld mijn mening en niet de jouwe. :D

Wacht, ik noemde die Smurf dude een stabber, wat ook effectief zo was. Hij viel namelijk Malle Makkers aan terwijl er een nap was. Hoezo onterecht? Church heb ik nooit verweten een backstab gepleegd te hebben.

Het is lachwekkend dat je iemand als egoïstisch bestempelt wanneer diegene wat kritiek uit op je poststijl. Daarna ben je volgens mij wel gestopt met het zogenaamd interessant wetenschappelijk posten, dus kennelijk heeft het wel geholpen :D. Daarnaast zijn arrogantie en egoïsme twee verschillende dingen, maar dat zou ik een wetenschapper als jij niet uit hoeven te leggen natuurlijk.
:D. Het ging helemaal niet over enkel die post. Het gaat erom dat je inhoudelijk werkelijk geen zak bijbrengt en je je toch genoodzaakt voelt om sneren te geven. Dat is bovenal lachwekkend eigenlijk, zeker omdat je hier een maandje of 3 rondloopt. T ging trouwens inderdaad niet over egoïsme, my bad.
 
Reactiescore
1.094
Is nu wat laat om nog eens die discussie te voeren, maar er was van 7-10 zeker onophoudelijk iemand en daarna kan het wel zijn dat er af en toe niemand was. Maar het kwam echt niet door inactiviteit dat het front zo leegstond, dat kwam volgens mij doordat er een shitload aan edels kwamen die met shortrange deff moesten gestacked worden, waardoor er ook nog een heleboel dodgefouten gemaakt werden. Er zat op een gegeven moment trouwens ook iemand die niet kon snipen dacht ik, die zat dan te met shortrange deff, wat nogal onbegonnen werk is.

Nee er was per ongeluk alleen vooruit gewerkt in een bepaalde groep, dus toen om 5 over 7 iemand inlogde waren er al tientallen dodges gemist. Dus 1 co die s morgens heel ff zat moest alles tegelijk doen, dodgen, en edels.
Ik heb nog via mijn mobiel de eerste 2 recaps gedaan omdat de andere via pc moest dodgen. Volgens mij was er tussen kwart over 10 en 1 helemaal niemand meer. En daartussen was het redelijk onbegonnen werk.

Ik kwam toe in medias res, dus dat was maar even snel vernemen wie er op welk Church-account speelde. Dus ik kreeg het initieel team mee, wie er inactief was of niet wist ik toen nog niet. Dat ze toen bij de eerste massa enorm veel verliezen hebben geleid, was dus voor mij een verrassing. Ik had ze dus wel degelijk overschat.

Kan kloppen, maar dan heeft dat team geen steken laten vallen want ze speelden niet zeg maar :p
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
978
Wacht, ik noemde die Smurf dude een stabber, wat ook effectief zo was. Hij viel namelijk Malle Makkers aan terwijl er een nap was. Hoezo onterecht? Church heb ik nooit verweten een backstab gepleegd te hebben.

En dat gebruikte je pure om Church onterecht mee zwart te maken doordat we er zogezegd van af wisten en met die gedachte alsnog met die speler samenwerkte/vv'den.
 

Deleted User - 2248860

Guest
En dat gebruikte je pure om Church onterecht mee zwart te maken doordat we er zogezegd van af wisten en met die gedachte alsnog met die speler samenwerkte/vv'den.
Ik maakte Church helemaal niet zwart? Tering zeg :D.

Nee er was per ongeluk alleen vooruit gewerkt in een bepaalde groep, dus toen om 5 over 7 iemand inlogde waren er al tientallen dodges gemist. Dus 1 co die s morgens heel ff zat moest alles tegelijk doen, dodgen, en edels.
Ik heb nog via mijn mobiel de eerste 2 recaps gedaan omdat de andere via pc moest dodgen. Volgens mij was er tussen kwart over 10 en 1 helemaal niemand meer. En daartussen was het redelijk onbegonnen werk.
Nja goed, ik wil er geen discussie over starten, heeft geen zin meer en het is al een hele tijd geleden.

Kan kloppen, maar dan heeft dat team geen steken laten vallen want ze speelden niet zeg maar :p
Er speelden wel meer spelers, die er meestal wel waren en die ik best wel hoog inschatte, die niet erg goed gedeffed hebben.
 
Reactiescore
978
Ik maakte Church helemaal niet zwart? Tering zeg :D.

Er worden "achter-kamer-politieke spelletjes" gespeeld binnen je stam. Hans Gretel pakt een vv binnen smurf. Van diegene die ons gestabt heeft nota bene. Of anders gezegd, Church ziet er geen graten in samen te werken met stabbers. Normen en waarden noemen ze dat dan :rolleyes:.

Dat is totaal niet zwart maken nee. :rolleyes:
 
Reactiescore
1.094
Er speelden wel meer spelers, die er meestal wel waren en die ik best wel hoog inschatte, die niet erg goed gedeffed hebben.

Niet van het initieel team in ieder geval. Zijn paar pas erop gekomen/overgestapt toen het acc al paar x dorpen was verloren. En die waren absoluut niet actief genoeg om met ze 2e of 3e het acc bij een dergelijke druk goed te kunnen onderhouden.
 
Reactiescore
978
Als je ziet dat ik daarna ga nuanceren is dat het inderdaad niet.

En dat slaat op absoluut helemaal niks. Eerst onterecht een stam volledig proberen zwart te maken met een post, waarbij je vervolgens tegenposten krijgt hoe retarded je bezig bent om vervolgens te gaan nuanceren om maar iets terug te kunnen zeggen. En dan is die belachelijke zwart maak post opeens niet meer bestaand?

Net zoals bij je stab. Omdat je iets weg en vergeten wilt hebben, wilt niet zeggen dat het weg en vergeten is.
 

Deleted User - 2248860

Guest
En dat slaat op absoluut helemaal niks. Eerst onterecht een stam volledig proberen zwart te maken met een post, waarbij je vervolgens tegenposten krijgt hoe retarded je bezig bent om vervolgens te gaan nuanceren om maar iets terug te kunnen zeggen. En dan is die belachelijke zwart maak post opeens niet meer bestaand?

Net zoals bij je stab. Omdat je iets weg en vergeten wilt hebben, wilt niet zeggen dat het weg en vergeten is.

Zucht :p. Ik ga zelfs de moeite niet meer doen om er verder op in te gaan.
 
Reactiescore
978
Zucht :p. Ik ga zelfs de moeite niet meer doen om er verder op in te gaan.

Omdat er dan ook niks op te zeggen valt. Jij ontkent Church te hebben zwart gemaakt terwijl die post letterlijk het tegendeel bewijst. Dat je daarna het terugneemt or whatever boeit totaal niet en maakt die zwart maak post niet ongedaan.

Dat je zoiets niet snapt is wel heel treurig.
 

DeletedUser

Guest
Intrinsiek zijn Christo (buiten Ambrose)

Siemen toch!! Je doet me verdriet!!
Tis ook al een tijdje geleden dat jij wat presteerde op classic he?
Op classic 6 deed je in ieder geval geen hol, op deze viel dat ook wel erg tegen.
Snap wel dat je een beetje gefrustreerd raakt, maar dat moet je toch niet op mij afreageren!
 
Reactiescore
510
Nja nu wereld gespeeld is mijn laatste lijstje.

Beste speler:
De 2 die het t beste deden in mijn ogen waren de accounts Christo et Ecclesiae & Kabouter Plop
Eerste veel vijandelijke overnames en goed deffen (als ze niet lagen te maffen :D) , op de tweede werd gewoon uistekend gedeffed.

Namens alle actieve co's een VV'ers bedankt :)
 

Deleted User - 2248860

Guest
Siemen toch!! Je doet me verdriet!!
Tis ook al een tijdje geleden dat jij wat presteerde op classic he?
Op classic 6 deed je in ieder geval geen hol, op deze viel dat ook wel erg tegen.
Snap wel dat je een beetje gefrustreerd raakt, maar dat moet je toch niet op mij afreageren!
Je komt zelf nogal gefrustreerd over :D. Dat terzijde, hoelang is het geleden dat jij nog een classic speelde, op deze na?
 

DeletedUser

Guest
Ik speelde classic 6, sindsdien geen echt mooie instellingen meer gezien. Hier ook enkel beginnen spelen omdat ik gevraagd werd.

PS: Ik ben niet gefrustreerd hoor, ik spoog bijna mijn chocomelkje over mijn toetsenbord toen ik je lijstje las!
 
Bovenaan