Ik snap wel dat de discussie er over ontstaat, het is namelijk in verhoudingen niet fair meer. Nu ga ik er wat nostalgie bij halen. Vroeger werden massa's tot in den puntjes uitgekiend, en hadden goed in elkaar gezette massa's vaak ook effect. Vandaag de dag worden er zeker nog goede massa's gepland, maar als de vijand ziet wat er binnenkomt gooit men al snel het sloop script van warre aan of met stuurt een counter van fakes via 1c zonder moeite.
Opzich heb ik met het bovenstaande geen probleem, waar ik wel een probleem mee heb is dat het niet meer in verhoudingen staat. Als ik er voor kies om een speler aan te vallen dan ben ik via 1c binnen een half uur klaar en heb zo 1000-2000-3000 aanvallen lopen op mijn target, ik ga dan zelf vrolijk op bed en kijk morgen wel even hoe het allemaal loopt. Ik hoef er namelijk toch geen moeite voor te doen.
De deffer in deze situatie zal niet binnen een half uur klaar zijn met alles, voor dodgen, het account goed zetten enz enz. Nu hoor ik jullie denken 'Ja dan moet je je account maar in orde hebben' dat klopt, maar we weten heel goed dat dit bij de meeste accounts niet het geval is.
Dat CbC zegt dat er erg goede defferspacks bevinden, agreed. Doch moet de deffer aanzienlijk veel meer moeite doen met het voorbereiden en het actief verdedigen van een massa en zal deze op het gebied van tijd altijd het onderspit delven dan de aanvallende partij.
Ondanks dat ik ook one command gebruik ben ik wel van mening dat het afgeschaft dient te worden, het haalt een groot deel van het tactische aspect, de reden dat we dit spel spelen, weg. Daarnaast staat het totaal niet in verhouding en word het de spelers te makkelijk gemaakt.
zonder 1command,sloopAP of welk ander legaal aanvalsscript dan ook kan ik alsnog minstens net zo snel veel aanvallen verstuurd, gebruik bijvoorbeeld een excel bestand om linkjes te genereren (en daarvan zijn er genoeg) en als je die dan allemaal opent en simpelweg met t-timen verstuurd kan dat minstens net zo snel, denk zelfs wel sneller omdat je dan niet gehinderd word door de laadtijd van de scripts, in geval van slopen heb je dan hooguit dus nog 1 extra simpel snellijstscriptje nodig (zoals het sommigen nu wel zal opvallen is dit wat ik nu beschrijf eigenlijk wat de meeste aanvalsscriptjes doen (enige wat 1 command daarnaast doet is dus de dorpen direct inlezen vanuit tw maarja dat kun je ook zo in een excel plakken)
maar simpelweg heel snel aanvallen versturen heeft totaal niets met het tactische aspect van het spel te maken, per tegenstander verschilt het weer welke tactiek het beste is en die tactiek zul je toch echt zelf moeten bedenken want dat kan een script niet.
en dat deffen vaak veel meer tijd komt is over het algemeen zo doordat de accounts niet goed op orde zijn, want met goede scripts kan dat anders nogsteeds snel, wel is het zo dat deffen altijd meer tijd zal kosten, al zou er in dit spel geen enkel script zijn dan nog zal deffen veel meer tijd kosten da aanvallen, want ook zonder scripts kunnen aanvallen relatief snel worden verstuurd (in vergelijking met het deffen want met deffen moet je dus sowieso meer online zijn om te dodgen/bijstacken/schuiven met troepen/snipen)
dus wat jij zegt klopt zeker niet helemaal, maar het is idd zo dat niet iedereen eraan denkt dat er ook andere manieren zijn, waarvoor je die stam/privé scripts als bijvoorbeeld sloopAP helemaal niet nodig hebt, enige wat je nodig hebt is een externe planner (linkjes generator dus eigenlijk) en een browser (met t-timen, of welke manier dan ook maar want t-timen word vaak geassocieerd met opera 12, terwijl er in nieuwere browser ook wel manieren voor te vinden zijn) en dus als je wilt slopen hooguit 1 extra snellijstscriptje maar ik denk zo dat slopen zelfs wel zonder extra snellijstscriptje kan als je een handig bent met het instellen van je browser
dus ik ben zeker niet voor het verbieden van die scripts want dat zorgt alleen maar dat spelers stoppen en de verhoudingen tussen personen die handig zijn met een pc (+ degenen die een scripter kennen die wel wil helpen) en de personen die niet zo handig zijn met de pc erg oneerlijk worden (tenminste ik heb die scripts echt niet nodig om snel aanvallen te kunnen versturen)
en zoals Zaeres al zei is het juist makkelijker te overleven als iemand continu hetzelfde script gebruikt want de meesten versturen dan toch continu op dezelfde manier, dus dit soort scripts hebben echt vrij weinig met het tactische aspect van het spel te maken.
en vreemd dat men met aanvalsscripts moeite heeft omdat het zogenaamd oneerlijke voordelen ten opzichte van de verdediger oplevert terwijl bijvoorbeeld het ID-taggen, wat juist voor de verdediger handig was onmogelijk is gemaakt, dus lijkt mij dat je op deze manier gwn elke keer wel over bepaalde scripts kunt gaan zeuren omdat als je het 1 verbied dat dan een ander script wel weer bepaalde voordelen oplevert