Zelfpijniging

DeletedUser58575

Guest
- Een fruitsla maken

Dit is wat er letterlijk staat Mooteman. Ik had het over zijn puntje van de fruitsla. Niet die van de fruitmix. De fruitsla staat vrij ver onderaan. Je hebt het over een heel ander puntje.

Opletten Mooteman, opletten!

Stalov zei:
Ik bedoel nou ook weer niet "FUUCCCKK YEAAAAH IK HEB HIER EFFE FRUITSLA FAGGOTS!!!88!!111 YOLO SWAG!!"

Niet? Dat stelt me dan weer van je teleur. Zo zie je maar weer: Een onbuigzaam communist is iemand die steevast meebuigt met de partij.
 

DeletedUser55797

Guest
Dit is wat er letterlijk staat Mooteman. Ik had het over zijn puntje van de fruitsla. Niet die van de fruitmix. De fruitsla staat vrij ver onderaan. Je hebt het over een heel ander puntje.

Opletten Mooteman, opletten!

woops wss overheen gelezen x'D

Maargoed. De meeste mensen die dit doen zullen er idd een kick van krijgen, gelukkig weet ik niet of dit waar is, nooit uitgeprobeerd namelijk.
 

DeletedUser57892

Guest
Als je op de limieten van je lichaam zit en dan gewoon door gaat, is dat ook zelfpijniging?
 

DeletedUser

Guest
Jazeker insanemans. Vegeta pijnigde zichzelf wel degelijk in die trainingsmachine wanneer hij dat roze hemd van bulma kreeg.
 

DeletedUser55797

Guest
Als je op de limieten van je lichaam zit en dan gewoon door gaat, is dat ook zelfpijniging?

Ligt eraan, als je er zeer van bewust bent dat je op je limiet zit, en dan nog express door gaat, vind ik hier wel onder vallen. Maar wel onder een andere omstandigheden.
 

DeletedUser

Guest
Zelfpeiniging doen ze ook, zodat ze een poosje lichamelijke pijn hebben, waardoor ze hun geestelijke pijn niet voelen.
 

DeletedUser55797

Guest
Zelfpeiniging doen ze ook, zodat ze een poosje lichamelijke pijn hebben, waardoor ze hun geestelijke pijn niet voelen.

het 1 ruilen voor het andere..
Zou het liever andersom doen.. Van jezelf pijn doen krijg je littekens.. Als je mentale pijn hebben, dat kan je nog door andere dingen kwijt.. Sommige mensen door te praten, sommige door te zingen, sommige door te tekenen! iig, iedereen heeft wel een andere uitlaad klep dan jezelf pijn doen, dat is het laatste wat je wilt!
 

DeletedUser

Guest
het 1 ruilen voor het andere..
Zou het liever andersom doen.. Van jezelf pijn doen krijg je littekens.. Als je mentale pijn hebben, dat kan je nog door andere dingen kwijt.. Sommige mensen door te praten, sommige door te zingen, sommige door te tekenen! iig, iedereen heeft wel een andere uitlaad klep dan jezelf pijn doen, dat is het laatste wat je wilt!

Hier ga je toch wel veel te kort door de bocht. Als je liever mentale pijn wilt dan lichamelijke, vraag ik me wel even af of je ooit al wel eens echt mentale pijn hebt gekend. En als littekens hetgeen is waar je je zorgen over maakt. Littekens zijn zo erg nog niet. Misschien ben je dan een beetje lelijker in de ogen van de maatschappij, maar goed, voor de rest heb je er niet echt last van denk ik (of het moet natuurlijk een erger soort litteken zijn, zoals littekens achtergelaten door ernstige brandwonden). En vergeet niet dat geestelijke pijn ook littekens achterlaat.

Praten, zingen, tekenen en weet ik nog allemaal kan weliswaar helpen, het verwerkingsproces versnellend. Het is een uitlaatklep, maar je vergeet je pijn er niet door. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik kan me inbeelden dat je het wel vergeet als je jezelf fysiek pijn doet, en dat is volgens mij de (of een van de) reden waarom iemand aan zelfverminking doet: de mentale pijn is zo groot dat je er even van weg moet. In dat opzicht zou je het kunnen vergelijken met drugs en alcoholmisbruik. Natuurlijk is het geen oplossing, evenals drugs en alcohol geen oplossingen zijn, maar als je lijdensweg zo zwaar is, gaan sommigen gewoon op zoek naar dingen die hen alles doet vergeten, die hen naar een andere wereld brengt, los van het lijden dat ze kennen.
 

DeletedUser

Guest
Leuk topic hier TW bied het aan dat mensen over zelfpijndiging kunnen praten

Dat TW het een topic als toestaat niet tegeloven


Tw bied dus de mogelijkheid aan dat mensen dit dus kunnen lezen en hier mischien last van mee hebben dit mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Tw zou dus verantwoordelijk kunnen zijn dat iemand wat hier staat en leest mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Dit is echt te erg voor woorden

Daarom mischien een idee om het topic tesluiten en weg tegooien zo dat niemand dit meer kan lezen

Bedankt
 

DeletedUser

Guest
Ja of mensen gaan het niet meer doen omdat ze er over praten. Of censuur moet niet de insteek zijn. Zoiets.
 

DeletedUser

Guest
Leuk topic hier TW bied het aan dat mensen over zelfpijndiging kunnen praten

Dat TW het een topic als toestaat niet tegeloven


Tw bied dus de mogelijkheid aan dat mensen dit dus kunnen lezen en hier mischien last van mee hebben dit mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Tw zou dus verantwoordelijk kunnen zijn dat iemand wat hier staat en leest mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Dit is echt te erg voor woorden

Daarom mischien een idee om het topic tesluiten en weg tegooien zo dat niemand dit meer kan lezen

Bedankt

Misschien is het ook een idee om jouw profielplaatje weg te gooien, het is nog shockerender dan dit topic. En als je dan toch een sessie zelf-reflectie aan het houden bent...waarom dan niet eens je eigen taalgebruik onder de loep nemen? 't Is maar een suggestie.

Maar even ernstig: dit is een topic in het onderdeel "serieus vrij forum". Dit gedeelte van het forum heeft als doel op een ernstige manier te discussiëren op al dan niet actuele thema's uit onze samenleving. Als hierbij taboes worden doorbroken kan dat alleen maar gunstig zijn.

Er wordt in dit topic helemaal niemand opgestookt om zichzelf te verminken, integendeel, men probeert inzicht te krijgen in het thema in de hoop signalen van zelfverminking sneller op te merken, of nog, om misschien een klankkast te vinden voor zij die met gelijkaardige situaties worstelen.

Het is niet omdat het thema wat minder prettig lijkt dat het daarom in de taboesfeer moet terecht komen.
 

DeletedUser

Guest
Leuk topic hier TW bied het aan dat mensen over zelfpijndiging kunnen praten

Dat TW het een topic als toestaat niet tegeloven


Tw bied dus de mogelijkheid aan dat mensen dit dus kunnen lezen en hier mischien last van mee hebben dit mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Tw zou dus verantwoordelijk kunnen zijn dat iemand wat hier staat en leest mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Dit is echt te erg voor woorden

Daarom mischien een idee om het topic tesluiten en weg tegooien zo dat niemand dit meer kan lezen

Bedankt

Het gaat hier over zelfverminking he, niet over geweld tegen anderen.

Ik ben het helemaal met Braafjes eens. We trachten hier een discussie te houden waarin we inzicht verwerven over het waarom, niet over het hoe. Niemand is hier aan het zeggen welke methode beter is dan een andere, of iets wat daarop zou lijken. Ik denk niet dat er hier zelfs veel mogelijkheden aan bod zijn gekomen, integendeel: de overgrote meerderheid van degenen die hier reageren zouden het zelfs niet overwegen het zelf te doen, en anderen zulk gedrag aanpraten al helemaal niet. Misschien dat je in het vervolg eerst het topic leest voordat je reageert?
 

Deleted User - 44652

Guest
Dit topic is ook toegestaan, het is hier het serieus vrij forum, en ook taboe's kunnen hier gesproken worden, zolang het maar binnen de forumregels valt.

En dit is een discussie over zelfpijniging, geen aanzetting tot, of verheerlijking van zelfpijniging.
 

DeletedUser

Guest
Leuk topic hier TW bied het aan dat mensen over zelfpijndiging kunnen praten

Dat TW het een topic als toestaat niet tegeloven


Tw bied dus de mogelijkheid aan dat mensen dit dus kunnen lezen en hier mischien last van mee hebben dit mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Tw zou dus verantwoordelijk kunnen zijn dat iemand wat hier staat en leest mischien wel bij zich zelf of andere zou kunnen gaan toepassen

Dit is echt te erg voor woorden

Daarom mischien een idee om het topic tesluiten en weg tegooien zo dat niemand dit meer kan lezen

Bedankt

Maar wat nou als je in dit topic enkel gevoel krijgt van "ik ben dus niet de enige" en zo minder aan zelfpijniging gaat doen. Wat als mensen hier oplossingen bieden voor zelfpijniging en daardoor jouw verwerkingsproces sneller maakt?
Nog nooit aan gedacht?

Er staan hier trouwens geen methoden opgesomd over hoe je jezelf zou kunnen pijnigen. Alleen waarom mensen het zouden doen.
 

DeletedUser55797

Guest
Hier ga je toch wel veel te kort door de bocht. Als je liever mentale pijn wilt dan lichamelijke, vraag ik me wel even af of je ooit al wel eens echt mentale pijn hebt gekend. En als littekens hetgeen is waar je je zorgen over maakt. Littekens zijn zo erg nog niet. Misschien ben je dan een beetje lelijker in de ogen van de maatschappij, maar goed, voor de rest heb je er niet echt last van denk ik (of het moet natuurlijk een erger soort litteken zijn, zoals littekens achtergelaten door ernstige brandwonden). En vergeet niet dat geestelijke pijn ook littekens achterlaat.

Praten, zingen, tekenen en weet ik nog allemaal kan weliswaar helpen, het verwerkingsproces versnellend. Het is een uitlaatklep, maar je vergeet je pijn er niet door. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik kan me inbeelden dat je het wel vergeet als je jezelf fysiek pijn doet, en dat is volgens mij de (of een van de) reden waarom iemand aan zelfverminking doet: de mentale pijn is zo groot dat je er even van weg moet. In dat opzicht zou je het kunnen vergelijken met drugs en alcoholmisbruik. Natuurlijk is het geen oplossing, evenals drugs en alcohol geen oplossingen zijn, maar als je lijdensweg zo zwaar is, gaan sommigen gewoon op zoek naar dingen die hen alles doet vergeten, die hen naar een andere wereld brengt, los van het lijden dat ze kennen.

Geloof me, ik ken wel mentale pijn hoor! Maar ik heb een andere uitlaadklep dan mijzelf pijn te doen. Ik ga bijvoorbeeld tekenen met kei hard muziek op. Of alles uithuilen op mijn kussen en ´m fijn knijpen... En met littekens bedoel ik niet dat het er alleen ´lelijk´ uit ziet, maar meer dat mensen meteen een oordeel over je hebben als het zichtbaar is. )jezelf in je polsen snijden terwijl je een t-shirt of hemt draagt. Geestelijke pijn houd inderdaad ook littekens achter, maar die heb je sws al in je hoofd zitten! En met lichamelijke littekens word je er alleen maar meer op geconfronteerd.

Ik heb zelf ook geen ervaring met met mijzelf te pijnigen, maar ik zal iig eerst alle opties uitproberen voordat ik het zal doen. Sommige mensen die het doen weten niet wat ze er mee moeten doen, en dit is welliswaar een makkelijk manier. Misschien niet wetende dat ze nog een uitlaat klep hebben! Want ik geloof niet dat mezelf pijnigen het enige is wat mij de pijn kan doen vergeten.
 
Bovenaan