Zelfpijniging

DeletedUser

Guest
makkelijk het meteen op opvoeding te gooien, je kan nog zo perfect opgevoed worden maar daarmee zou je in jouw ogen dus zulke situaties 100% voorkomen :confused::confused:

*word aub wakker uit dat sprookje als je dat geloofd en zie het leven met alle ellende die je toch wel op je dak krijgt. Als het erop aankomt is 95% van het oplossen aan diegene zelf*

Sorry als ik me aangesproken voel terwijl dat misschien niet eens zo is, maar ik bedoel dat de opvoeding wel een factor is van alle frustratie die je op je dak krijgt. Net zoals pesterijen dat zijn, het maatschappelijke systeem en hoe de maatschappij daarmee omgaat, en met jezelf in de knoop zitten.
Ik zie mezelf niet in een droom zitten, amar toch denk ik ook dat alle problemen wel door factoren komen, en niet omdat het allemaal toch wel aan bod komt. Het si zo dat heel veel voor je word bepaadl in deze maatschappij, maar in een vrijer land heb je daar minder last van. Dan krijg je echter wel andere problemen.
 

DeletedUser

Guest
kan wel alles gaan citeren maar ben ik eeuwig bezig ;)

je kunt snijden zielig noemen maar voor vele lijkt het de enige oplossing... je kunt hier boos tegen worden gaan lopen schreeuwen en schelden maar daar help je deze vorm van zelf pijnigen niet mee hoor... vele mensen die snijden kunnen en/of willen niet praten en/of kunnen het bij niemand kwijt... daarom denken ze dat snijden de enige ''oplossing'' is... maar dat is zeer zeker niet zo... vele verklaren hier te snijden door emoties en omdat ze veel mee gemaakt hebben dat is de grootste bullshit die er is ik ben momenteel 17 bijna 18 en vecht al 4/5jaar met vele problemen die niet op te lossen zijn o.a mijn moeder die zware borderline stoornis heeft... mijn moeder snijd zich eigen en heeft meerdere malen een ZM poging gedaan en gebruikt drugs en etc. etc.... mijn vader heeft een zware depressie mijn zus heeft een zware depressie maar doen niks aan zelf pijniging maar toch... zo kan ik een heel lang verhaal vertellen hoe verneukt mijn leven wel niet is... maar wat ik duidelijk wil maken is betekend dit nou dat ik me eigen moet gaan snijden omdat ik uit deze situatie nooit uit zal komen??? nee ik probeer me sterk te houden wat niet altijd even makkelijk is ik gebruik niks drink tegen woordig ook niet meer want laatste avondje stappen kwam uit om 2 gebroken vingers een kapot rolluik en dubbel glas dat kapot was... ik heb agressie problemen en heb vaak me handen gekneusd geslagen (wat ik momenteel niet meer doe) ik praat over mijn problemen heb 2 geweldige vriendinnen die alles voor me betekenen en waar ik alles bij kwijt kan zonder dat het naar iedereen toe gaat... wat wil ik hier mee zeggen??? dat je beter kunt praten... praten helpt op proppen helpt niet uit eindelijk komt alles er uit maar dan alles in 1x en dat is geen pretje.... het is moeilijk om te praten er over aangezien alles weer omhoog komt die problemen heb ik zelf ook gehad hoe ik ben gaan praten moet je niet aan mijn vragen heb zelf eerst altijd me mond gehouden en alles op gepropt liet niks merken maar werd wel zeer agressief en heb daardoor meerdere malen gevochten.... ik praat tegenwoordig aardig wat en dat is een ''oplossing'' voor mijn... ik heb zelf ook vrienden/vriendinnen gehad vooral meisjes die vele problemen hebben ik sta altijd klaar voor ze en ook al ken ik ze pas net ik heb een rustige invloed op vele en ze vertrouwen me snel... heb vriendinnen ook van snijden afgeholpen door maanden lang rustig tot ze in te praten en hun vertrouwen te winnen en te zorgen dat ze het niet meer doen... ook meiden en jongens met ZM nijgingen heb ik geholpen die momenteel vrij ''gelukkig'' zijn op de problemen na...


sorry voor de spellings fouten slechte zins opbouw enzo ...
 

DeletedUser

Guest
Ik wil niet vervelend doen, maar je zou inderdaad wel wat meer alinea's of leestekens mogen gebruiken. Het is moeilijk om het verhaal te volgen op deze manier.
Maar verder, over de inhoud, wil ik nog even zeggen dat jij het dus een goede oplossing vind om met andere te praten.

Ik weet alleen niet of dit voor mij gaat werken. Ik snij me niet of wat, maar laat heel moeilijk gevoelens los. Uiteindelijk hoopt dit zich vaak op tot grote dingen.
Maar ik vind het vaak zo vervelend om iemand anders met mijn problemen op te schepen. Ook vind ik het vervelend over die dingen te praten.
Meestal wil ik namelijk gelijk een groot verhaal maken om echt alles te kunnen zeggen wat erbij hoort. Dit is alleen erg slaapverwekkend en irritant om aan te horen. Daarom doe ik het niet.
Ik sla ook liever spullen kapot dan ik bij mensen doe, dus zet ik ook liever mijn MP3 extra hard ipv erover te praten.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil niet vervelend doen, maar je zou inderdaad wel wat meer alinea's of leestekens mogen gebruiken. Het is moeilijk om het verhaal te volgen op deze manier.
Maar verder, over de inhoud, wil ik nog even zeggen dat jij het dus een goede oplossing vind om met andere te praten.

Ik weet alleen niet of dit voor mij gaat werken. Ik snij me niet of wat, maar laat heel moeilijk gevoelens los. Uiteindelijk hoopt dit zich vaak op tot grote dingen.
Maar ik vind het vaak zo vervelend om iemand anders met mijn problemen op te schepen. Ook vind ik het vervelend over die dingen te praten.
Meestal wil ik namelijk gelijk een groot verhaal maken om echt alles te kunnen zeggen wat erbij hoort. Dit is alleen erg slaapverwekkend en irritant om aan te horen. Daarom doe ik het niet.
Ik sla ook liever spullen kapot dan ik bij mensen doe, dus zet ik ook liever mijn MP3 extra hard ipv erover te praten.

ik heb veel verneukt door mijn IRL problemen o.a dus school in het begin heb dus nooit geleerd om met fatsoenlijke zins opbouw te werken en met o.a punten komma's Enzo... sorry daar voor


Ik heb inderdaad een goede oplossing gevonden maar ook een oplossing voor vele andere... hoezo voor andere??? omdat ik ook altijd open sta voor andere die problemen hebben en willen praten maar het aan eigenlijk niemand kwijt kunnen... het klopt ook dat praten niet makkelijk is hoor heb dat zelf ook nooit gedaan eerst maar uit eindelijk komt alles er in 1x uit en dan alles tegelijk...

ik help vele andere waar onder ook mensen die niet kunnen/willen praten... is kwestie van maanden lang goed praten en hun vertrouwen winnen (en er zeer zeker geen misbruik van maken) uit eindelijk komt het er beetje voor beetje uit... en als dat zo is praten ze ineens een stuk makkelijker...

vele denken dat ze mensen op zadelen met hun problemen dat klopt inderdaad ook maar ik zie dat nogal anders... ik help graag mensen en sta altijd open om iemand te helpen ook al mag ik diegene niet echt... vele roepen ook sorry dat je naar mijn ''gezeik'' luistert... ik zie het niet als gezeik meer een kreet van ik wil graag geholpen worden en/of me verhaal even kwijt :)


dingen kapot slaan heb ik ook gedaan maar uit eindelijk denk ik van waarom heb ik dat gedaan??? spijt heb ik niet aangezien ik enkel me eigen er mee had.... heb meerdere malen me hand en vingers gebroken....

irritant om aan te horen is voor vele anders... vaak hebben jongens geen zin om te luisteren dat klopt en zelf ook gemerkt maar een goeie vriendin luistert 9/10x wel hoor :) temmiste bij mijn toch wel ;)


maatschappelijk werkers en psychiaters hebben vaak geen zin omdat vele van hun dwingen en/of mensen onder druk zetten om er over te praten daar help je deze groep mensen niet mee help je ze enkel dieper in de put


wederom sorry voor spelling fouten en etc etc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maakt niet uit. Het zijn allemaal goede dingen die je zegt hier, en ook je verhaal is mooi om te lezen :)
Zal het inderdaad maar bij mijn vriendinnen proberen, aangezien mijn vrienden er vaak geen zin in hebben.
 

DeletedUser

Guest
Maakt niet uit. Het zijn allemaal goede dingen die je zegt hier, en ook je verhaal is mooi om te lezen :)
Zal het inderdaad maar bij mijn vriendinnen proberen, aangezien mijn vrienden er vaak geen zin in hebben.

dat onderste klopt... voral bij vrienden die weinig tot niks hebben mee gemaakt hebben hier geen zin in of lullen het door als je er ooit ruzie mee zou krijgen ;)

meisjes zijn daar stukken gevoeliger voor en zijn vaak ook trots op een jonge die durft te praten en zijn emoties durft te tonen ook al is dat niet makkelijk ;)

zou zeggen probeer het eens misschien lukt het

veel sterkte kerel!:)
 

DeletedUser61433

Guest
Wat vind ik van zelfpijniging?

Persoonlijk vind ik het erg als iemand dit doet.
Het is wel een keuze die ze zelf maken. Vaak is het ook gewoon omdat het de enige manier is waardoor ze hun goed voelen.
Ik vind wel dat iemand die hem zelf pijnigt hulp nodig heeft.
Je kan niet door het leven gaan terwijl je jezelf dagelijks pijnigt.

Je ziet ook vaak dat er moslims/joden wat het ook is hunzelf pijnigen.. ja wat kan je er tegen doen?
 

DeletedUser

Guest
Wat vind ik van zelfpijniging?

Persoonlijk vind ik het erg als iemand dit doet.
Het is wel een keuze die ze zelf maken. Vaak is het ook gewoon omdat het de enige manier is waardoor ze hun goed voelen.
Ik vind wel dat iemand die hem zelf pijnigt hulp nodig heeft.
Je kan niet door het leven gaan terwijl je jezelf dagelijks pijnigt.

Je ziet ook vaak dat er moslims/joden wat het ook is hunzelf pijnigen.. ja wat kan je er tegen doen?

wat bedoel je met hulp?
 

Deleted User - 44652

Guest
filmpje niet eerder gezien, maar 't hakte er hier wel in iig.
 

DeletedUser

Guest
Doet me denken aan een vraag die ik ooit kreeg op een fysica-examen: "Je kijkt in het water en ziet jezelf. Je smijt nu een steen in het water en ziet jezelf niet meer" hoe heet dit verschijnsel?

Ik antwoordde zelfpijniging.
Ik pijnig mezelf trouwens wel eens als ik op een andere plaats ook pijn heb om de pijn te verdelen over 2 plaatsen waardoor ik er minder op let.
 
Reactiescore
770
Gefaalde bump.
 

DeletedUser10982

Guest
Ze voelen dan dat ze leven ;)
Klopt, dat zeggen ze.
Kan je allemaal wel een mooie uitleg om geven maar uiteindelijk gaat het in de meeste gevallen
om de Endorfine die vrijkomt bij het verwonden. ;)

Dit klopt, maar de meeste mensen die snijden weten hier niet van en zijn onbewust aan de endorfine kick verslaafd, die hun weer wat vrolijker maakt.
 

Deleted User - 44652

Guest
Waarom dat? Het is gewoon een uitdrukking, als je zegt het slaat hier in zou het een zelfde soort reactie zijn.
 
Bovenaan