Zelfgemaakte gids, zijn er opmerkingen?

DeletedUser

Guest
Ik schrijf deze gids in de hoop dat andere mensen hier ook wat aan zullen hebben. Deze gids is bedoeld om mensen die meerdere dorpen hebben te helpen om hun dorpen te organiseren.

Goed initiatief, enkel ben ik het niet met alle punten eens (als een van de weinige :p)

Tip 1: Nummer je dorpen!
-Je kan ze cronologisch nummeren(van eerst geëdeld naar laatst geëdeld)
-Je kan ze ordenen in versch. dorpen nl. aanvalsdorp, verdedigingsdorp en bouwdorp (zie tip)

Ik benoem ze allemaal hetzelfde, enkel om mijn tegenstander het moeilijker te laten maken.

Tip 2: Maak aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen!
-Zorg dat de aanvalsdorpen alleen maar aanvallende troepen hebben
-Zorg dat de verdedingsdorpen alleen maar verdedigingstroepen hebben

Je hebt ook nog kata, ZC en VK dorpen :D

Tip 3: Maak een selectie van troepen!
-Aanvalsdorp: Bijlstrijders, lichte cavalerie, rammen en verkenners zijn hier belangrijk.
-Verdedigingsdorp: Speervechters, zwaardvechters, boogschutters, ridder, zware cavalerie, rammen

rammen moet zijn kata's

Tip 4: Zorg voor een juiste verhouding tussen je troepen!
-Aanvalstroepen: Zorg dat het aantal lichte cavalerie gelijk is aan 1/6 van het aantal bijlstrijders(bv. 3000 bijl, 500 LC; 12000 bijl, 2000 LC). 1000 verkenners en 100 rammen zijn voldoende.
-Verdedigingstroepen: Zorg dat het aantal speervechters en het aantal zwaardvechters gelijk blijft. Het aantal boogschutters is gelijk aan 1/4 zwaardvechters(of speervechters vermits deze toch gelijk zijn). Zware cavalerie is handig voor een snel verplaatsting maar niet zo effectief als de (trage) zwaard- en speervechters. Rammen moeten niet per se in het verdedigingsdorp geproduceert worden, ze mogen van je aanvalsdorp komen. Rammen zorgen er voor dat de schade aan de muur beperkt wordt.

Wie hier nog iets aan toe te voegen heeft, doe maar :)

100 rammen is veels te weinig. 219-300 is goed.
Verder -->
verhouding bijl:LC:BB
2:1:0,10-0,25
 

DeletedUser

Guest
Opmerkingen:

-verhoudingen van troepen is afhankelijk van de wereldinstellingen! Vooral het ontwikkelingensysteem speelt hierin een grote rol!

-nummer je dorpen niet. Geef ze allemaal dezelfde naam. Zo verwar je je tegenstander, het geeft je een enorm voordeel.
 

DeletedUser

Guest
Zwaar noob guide :eek: Ik zou bij verdediging ipv rammen meer zware cavalerie doen, en anders katapulten, en verkenners zou ik beter bij verdedigingsdorpen zetten.

Maar goed, de indeling is sowieso al zwaar noob :eek:
 
Bovenaan