Zelfgemaakte gids, zijn er opmerkingen?

DeletedUser

Guest
ik ben het niet eens met jou 12000 bijlstrijders , zelf zou ik eerder gaan voor

6000 bijlstrijders
3000 lichte cavalerie
300 rammen

in mijn opinie is dit de beste aanval :cool:
 

DeletedUser1665

Guest
ik ben het niet eens met jou 12000 bijlstrijders , zelf zou ik eerder gaan voor

6000 bijlstrijders
3000 lichte cavalerie
300 rammen

in mijn opinie is dit de beste aanval :cool:

Yep, ik ben het er ook niet mee eens met die 12K bijl, maar ook niet met jouwn aanvalsleger. Ik mis toch de bb (bereden boog). Als je kijkt als in dat dorp boog staat dan gaat het sneller dood dan met lc of iets anders ;)
 

DeletedUser

Guest
maak wanneer je geen pa hebt een a4tje met daarop een soort van kaart met dorpen die je hebt, geef elk type dorp een andere kleur en nummer ze, werkt het snelste
 

DeletedUser

Guest
Ik onthoud gewoon welk dorp wat is, en in welke buurt het ligt... :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Yep, ik ben het er ook niet mee eens met die 12K bijl, maar ook niet met jouwn aanvalsleger. Ik mis toch de bb (bereden boog). Als je kijkt als in dat dorp boog staat dan gaat het sneller dood dan met lc of iets anders ;)

niet echt neem een dorp van 10K boog en 10K zwaard
stuur er eens
8,6K bijl
2,5K lc
400 ram op

of
dat maar dan met meer bb let op bb=5 mannetjes, lc maar 4, in verhouding zal de lc altyd winnen ;)
 

DeletedUser974

Guest
niet echt neem een dorp van 10K boog en 10K zwaard
stuur er eens
8,6K bijl
2,5K lc
400 ram op

of
dat maar dan met meer bb let op bb=5 mannetjes, lc maar 4, in verhouding zal de lc altyd winnen ;)


Je zegt het zelf al :rolleyes:

Doe hetzelfde eens bij een dorp van 5k speer 5k zwaard en 10k boog?^^
 

DeletedUser

Guest
Ik schrijf deze gids in de hoop dat andere mensen hier ook wat aan zullen hebben. Deze gids is bedoeld om mensen die meerdere dorpen hebben te helpen om hun dorpen te organiseren.

Tip 1: Nummer je dorpen!
-Je kan ze cronologisch nummeren(van eerst geëdeld naar laatst geëdeld)
-Je kan ze ordenen volgens waar ze liggen

Tip 2: Maak aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen!
-Zorg dat de aanvalsdorpen alleen maar aanvallende troepen hebben
-Zorg dat de verdedingsdorpen alleen maar verdedigingstroepen hebben

Tip 3: Maak een selectie van troepen!
-Aanvalsdorp: Bijlstrijders, lichte cavalerie, bereden boogschutters, rammen en verkenners zijn hier belangrijk.
-Verdedigingsdorp: Speervechters, zwaardvechters, boogschutters, ridder, zware cavalerie

Tip 4: Zorg voor een juiste verhouding tussen je troepen!
-Aanvalstroepen: Zorg dat het aantal lichte cavalerie minimum 1/4 van het aantal bijlstrijders is(bv. 3000 bijl, 500 LC; 12000 bijl, 2000 LC). 1000 verkenners en 200-300 rammen zijn voldoende.
-Verdedigingstroepen: Zorg dat het aantal speervechters en het aantal zwaardvechters gelijk blijft. Boogschutters moeten ook gelijk zijn aan het aantal eenheden zwaardvechters, mag ook meer. Zware cavalerie is handig voor een snel verplaatsting maar niet zo effectief als de (trage) zwaard- en speervechters.

Tip 5: Zorg ervoor dat een paar aanvalsdorpen verschillen van elkaar!
-Zet in een paar dorpen bereden cavalerie zodat je een tegenstander met veel boogschutters kan tegenhouden
-Zorg ervoor dat de verhouding tussen je bijlstrijders en lichte cavalerie telkens anders is(Bv. in het ene dorp 6000 bijlstrijders en 3000 LC en in het andere dorp 12000 bijlstrijders en 2000 LC). Zo kan je de verdediging van je tegenstander effectiever neerslaan.

Heb het aangepast volgens jullie tips, ben nog van plan om nog een paar andere gidsen te maken.
 

DeletedUser

Guest
niet echt neem een dorp van 10K boog en 10K zwaard
stuur er eens
8,6K bijl
2,5K lc
400 ram op

of
dat maar dan met meer bb let op bb=5 mannetjes, lc maar 4, in verhouding zal de lc altyd winnen ;)

Probeer eens

5.7k bijl
3.3k lc
300 ram

400 ram heeft ook nog vrijweinig nut.
 

DeletedUser

Guest
Probeer eens

5.7k bijl
3.3k lc
300 ram

400 ram heeft ook nog vrijweinig nut.

als ik mijn combo gebruik, gaat de muur naar 8 en bij jou naar 11 en ik kill meer troepen (dit is getest met 10K zwaard en 10K speer)

nu zal ik eens 5K speer 5K boog en 10K zwaard nemen
reslultaat met mijn combo:muur naar 10, 2873 speer en boog dood en 5745 zwaard dood

met de jouwe:muur naar 12, 3028 speer en boog dood en 6056 zwaard.

Doordat de meesten gemixte boog en speer nemen is de jouwe idd beter buite in W1 omdat m'n daar geen boog kan maken =) :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Paar opmerkingen:

Het is NOOIT verstandig uit de naam te laten blijken of het over aanvalsdorpen of verdedigingsdorpen gaat.
Das namelijk handige info voor de vijand.

Rammen in een defencedorp: Hoogstens een 4-tal om een fake treintje op te zetten als je kan aannemen dat je slachtoffer het begintijdstip van de aanvallen moeilijk kan backtime.

Aanvalslegers: Ik bouw die op volgens snelste bouwtijd. Is ongeveer 6k bijl 3k LC + rammen. Opgebouwd vanaf nul in 9.3 dagen (op w4 dan toch).

Meeste spelers bouwen ook net iets meer zwaard dan speer dacht ik. Ik ben daar zo niet mee bezig.
 

DeletedUser39327

Guest
Wat is dan echt de perfecte aanvalsdorp?

En de perfecte Verdedigings dorp?
 

DeletedUser

Guest
al die berekeningen vind ik maar niets, ik opteer steeds voor het leger dat het minst lange bouwtijd heeft, zo kan je vaker en sneller sturen, is mijn mening ;)
 

DeletedUser

Guest
Waarom heeft iedereen zo'n pesthekel aan boogschutters :rolleyes:

Zijn stats:



Lijkt me duidelijk, zeer sterk, alleen tegen bb zwak.

Laten de stats (en mijn eigen ervaring) nou toevallig bewijzen dat bb (in W2) zelden word gebruikt:

Totaal aantal troepen:

620,97 miljoen 761,61 miljoen 274,36 miljoen 348,14 miljoen 50,79 miljoen 91,01 miljoen 15,15 miljoen 52,24 miljoen 9,00 miljoen 1,48 miljoen 12.586 58.364

niemand heeft de best aan boog je mag er gewoon niet mee overdrijven omdat ze echt veel te zwak zijn tegen bb.
Het nadeel is ook de lange opbouw er aan het duurd al langer om def te maken als off en boog maakt het alleen nog erger, maar zekerst doen zou ik zeggen als er de tijd voor hebt en niet overdrijven
 

DeletedUser

Guest
Toppie!
Ga hem gelijk toepassen.:D Iedere noob die geloofd wat ik zei is gek
Eindelijk een topschema!
 
Bovenaan