Zelfgemaakte gids, zijn er opmerkingen?

DeletedUser

Guest
Ik schrijf deze gids in de hoop dat andere mensen hier ook wat aan zullen hebben. Deze gids is bedoeld om mensen die meerdere dorpen hebben te helpen om hun dorpen te organiseren.

Tip 1: Nummer je dorpen!
-Je kan ze cronologisch nummeren(van eerst geëdeld naar laatst geëdeld)
-Je kan ze ordenen in versch. dorpen nl. aanvalsdorp, verdedigingsdorp en bouwdorp (zie tip)

Tip 2: Maak aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen!
-Zorg dat de aanvalsdorpen alleen maar aanvallende troepen hebben
-Zorg dat de verdedingsdorpen alleen maar verdedigingstroepen hebben

Tip 3: Maak een selectie van troepen!
-Aanvalsdorp: Bijlstrijders, lichte cavalerie, rammen en verkenners zijn hier belangrijk.
-Verdedigingsdorp: Speervechters, zwaardvechters, boogschutters, ridder, zware cavalerie, rammen

Tip 4: Zorg voor een juiste verhouding tussen je troepen!
-Aanvalstroepen: Zorg dat het aantal lichte cavalerie gelijk is aan 1/6 van het aantal bijlstrijders(bv. 3000 bijl, 500 LC; 12000 bijl, 2000 LC). 1000 verkenners en 100 rammen zijn voldoende.
-Verdedigingstroepen: Zorg dat het aantal speervechters en het aantal zwaardvechters gelijk blijft. Het aantal boogschutters is gelijk aan 1/4 zwaardvechters(of speervechters vermits deze toch gelijk zijn). Zware cavalerie is handig voor een snel verplaatsting maar niet zo effectief als de (trage) zwaard- en speervechters. Rammen moeten niet per se in het verdedigingsdorp geproduceert worden, ze mogen van je aanvalsdorp komen. Rammen zorgen er voor dat de schade aan de muur beperkt wordt.

Wie hier nog iets aan toe te voegen heeft, doe maar :)
 

DeletedUser

Guest
rammen bij deff dorp?

En ik ben niet eens met de indeling van de dorpen ;-)

Lc moet ongeveer 1/2 zijn van je bijl. Dus bij 6000 bijl, 3000 lc.
 

DeletedUser

Guest
Tip 3: Maak een selectie van troepen!
-Aanvalsdorp: Bijlstrijders, lichte cavalerie, rammen en verkenners zijn hier belangrijk.
-Verdedigingsdorp: Speervechters, zwaardvechters, boogschutters, ridder, zware cavalerie, rammen

Ik neem aan dat dat kata's moest zijn.
 

DeletedUser

Guest
rammen bij deff dorp?

En ik ben niet eens met de indeling van de dorpen ;-)

Lc moet ongeveer 1/2 zijn van je bijl. Dus bij 6000 bijl, 3000 lc.
Zijn er spelers die dit kunnen bevestigen?

Ik neem aan dat dat kata's moest zijn.
Toen ik nog op de Engelse wereld 2 speelde(1 jaar geleden) werd er gezegd dat rammen kunnen voorkomen dat je muur verder naar beneden gaat.

Is iedereen akkoord met de verhouding van boogschutters tegenover zwaardvechters?
 

DeletedUser

Guest
mitrhil zei:
Het aantal boogschutters is gelijk aan 1/4 zwaardvechters(of speervechters vermits deze toch gelijk zijn).

Mijn mening daarover is, dat je even veel boogschutters moet hebben als zwaarvechters.

En je moet geen rammen in je verdedigings dorp hebben, omdat die 0,0 verdedigings waarde hebben.

In je aanvalsdorp moet je ongeveer 200-300 rammen hebben om de muur helemaal naar beneden te halen.

Edit: Ook dit:
Rammen zorgen er voor dat de schade aan de muur beperkt wordt
klopt van geen kant.
Rammen beschadigen de muur van je tegenstander. En zorgen er niet voor dat de schade van je muur beperkt wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Over tip2:

Als je een PA hebt kan je ook groepen maken dat is makkelijk om te zien wat je verhoudingen zijn tussen de aanvals en verdedigingsdorpen
ook kan je daar zien wat precies al je verdedigingsdorpen zijn het is nog al irritant om het te onthouden
Dus je kan het gewoon instellen
ook kan je ZC dorpen maken is het zelfde als verdediging maar dan snelle verdediging bijv: als je stamleider bent verwachten je leden snel ondersteuning zo vertrouwen de leden de leiding meer

GR
 

DeletedUser

Guest
Over tip2:

Als je een PA hebt kan je ook groepen maken dat is makkelijk om te zien wat je verhoudingen zijn tussen de aanvals en verdedigingsdorpen
ook kan je daar zien wat precies al je verdedigingsdorpen zijn het is nog al irritant om het te onthouden
Dus je kan het gewoon instellen
ook kan je ZC dorpen maken is het zelfde als verdediging maar dan snelle verdediging bijv: als je stamleider bent verwachten je leden snel ondersteuning zo vertrouwen de leden de leiding meer

GR

Zie zijn tip 1.

-Je kan ze ordenen in versch. dorpen nl. aanvalsdorp, verdedigingsdorp en bouwdorp (zie tip)

Dus dat had hij al toegevoegd.
 

DeletedUser

Guest
En je moet geen rammen in je verdedigings dorp hebben, omdat die 0,0 verdedigings waarde hebben.

Rammen beschadigen de muur van je tegenstander. En zorgen er niet voor dat de schade van je muur beperkt wordt.


Rammen hebben wel degelijk een -beperkte- verdedigingswaarde, en zullen er dus ook ietwat voor zorgen dat de schade aan je muur beperkt blijft.

Maar de interpretatie van Mithril is wel fout denk ik, het is niet zo dat rammen een speciale functie hebben in de verdediging.

Conclusie : geen rammen/katapulten in een verdedigingsdorp (of dan misschien in w1 voor fakes).
 

DeletedUser

Guest
Over tip2:

Als je een PA hebt kan je ook groepen maken dat is makkelijk om te zien wat je verhoudingen zijn tussen de aanvals en verdedigingsdorpen
ook kan je daar zien wat precies al je verdedigingsdorpen zijn het is nog al irritant om het te onthouden
Dus je kan het gewoon instellen
ook kan je ZC dorpen maken is het zelfde als verdediging maar dan snelle verdediging bijv: als je stamleider bent verwachten je leden snel ondersteuning zo vertrouwen de leden de leiding meer

GR
Idd, met premium account kan dit. Maar ik hield er rekening mee dat 99% van mijn stamleden geen PA hebben.

Mijn verhaaltje van de rammen zal ik dus moeten verwijderen, Derrek kon het niet beter verwoorden, ik heb het wss fout geïnterpreteerd.

Nu zit ik nog altijd met het probleem van die boogschutters. Dit is eingelijk iets totaal nieuw voor mij en ik zou graag willen weten of het produceren ervan zijn geld waard is (zit in wereld 3)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Rammen hebben wel degelijk een -beperkte- verdedigingswaarde, en zullen er dus ook ietwat voor zorgen dat de schade aan je muur beperkt blijft.

Maar de interpretatie van Mithril is wel fout denk ik, het is niet zo dat rammen een speciale functie hebben in de verdediging.

Conclusie : geen rammen/katapulten in een verdedigingsdorp (of dan misschien in w1 voor fakes).

Rammen hebben wel het minimale verdedigingswaarde van alle troepen, niet?
 

DeletedUser4796

Guest
Bij tip 1 nog een extra optie:
- nummering op locatie. Dit wordt vooral handig als je veel dorpen hebt en het overzicht dreigt te verliezen.

Ordening op aanvals/verdedigingsdorp zou ik afraden, omdat vrij snel duidelijk kan worden voor tegenstanders wat de rol van jouw ordening is.
 

DeletedUser

Guest
ik ben met heel wat dingen niet akkoord.

maar iedereen heeft zijn eigen idee daarover,
dus vind ik het een beetje nutteloos hierover te discussiëren.

maar kata's en rammen zeker niet in een defence dorp.

over verhouding kan je verschillende keuzes maken.
bvb een dorp met wat meer bijl, of een dorp met meer lc
of 1 met meer BB
dan kun je je eerste veeg afstellen op de defence van je tegenstrever.
 

DeletedUser

Guest
Tip 1: Nummer je dorpen!
-Je kan ze cronologisch nummeren(van eerst geëdeld naar laatst geëdeld)
-Je kan ze ordenen in versch. dorpen nl. aanvalsdorp, verdedigingsdorp en bouwdorp (zie tip)

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Als je je dorpen chronologisch nummert, is het ontzettend gemakkelijk voor de vijand om te zien welke dorpen pas veroverd zijn, en dus waarschijnlijk minder goed verdedigd.
Als je ze nummert volgens type, vraagt het maar een scoutrapport van een paar dorpen en even doordenken om de logica te ontdekken, en dan ken je de inhoud van élk dorp.
Voor mij is het simpel: dorpen worden niet genummerd, maar krijgen een willekeurige naam.
 

DeletedUser2826

Guest
Tip 1: Nummer je dorpen!
-Je kan ze cronologisch nummeren(van eerst geëdeld naar laatst geëdeld)
-Je kan ze ordenen in versch. dorpen nl. aanvalsdorp, verdedigingsdorp en bouwdorp (zie tip)
- In nummering doe ikzelf ook, waarom? Geen flauw idee ... (wss niet creatief genoeg omsteeds een unieke naam te vinden :p)
-
Ordenen volgens aanval/verdediging: krijg een foute V.v. die dit doorgeeft en je kan je gehele dorpschikking opnieuw doen, bij mij staan ze gewoon random door elkaar. (geordend via groepen)

Tip 2: Maak aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen!
-Zorg dat de aanvalsdorpen alleen maar aanvallende troepen hebben
-Zorg dat de verdedingsdorpen alleen maar verdedigingstroepen hebben
Logisch denk ik ....

Tip 3: Maak een selectie van troepen!
-Aanvalsdorp: Bijlstrijders, lichte cavalerie, rammen en verkenners zijn hier belangrijk.
-Verdedigingsdorp: Speervechters, zwaardvechters, boogschutters, ridder, zware cavalerie, rammen
Je concept is goed, maar schrap de rammen (@verdediging), verder mis ik in je aanval ook nog bereden boogschutters ...

Tip 4: Zorg voor een juiste verhouding tussen je troepen!
-Aanvalstroepen: Zorg dat het aantal lichte cavalerie gelijk is aan 1/6 van het aantal bijlstrijders(bv. 3000 bijl, 500 LC; 12000 bijl, 2000 LC). 1000 verkenners en 100 rammen zijn voldoende.
-Verdedigingstroepen: Zorg dat het aantal speervechters en het aantal zwaardvechters gelijk blijft. Het aantal boogschutters is gelijk aan 1/4 zwaardvechters(of speervechters vermits deze toch gelijk zijn). Zware cavalerie is handig voor een snel verplaatsting maar niet zo effectief als de (trage) zwaard- en speervechters. Rammen moeten niet per se in het verdedigingsdorp geproduceert worden, ze mogen van je aanvalsdorp komen. Rammen zorgen er voor dat de schade aan de muur beperkt wordt.
Hangt per speler af, mijn exacte samenstelling ga ik hier niet open en bloot plaatsen. ;)
 

DeletedUser974

Guest
-Verdedigingstroepen: Zorg dat het aantal speervechters en het aantal zwaardvechters gelijk blijft. Het aantal boogschutters is gelijk aan 1/4

Waarom heeft iedereen zo'n pesthekel aan boogschutters :rolleyes:

Zijn stats:

• Verdediging tegen infanterie 50
• Verdediging tegen cavalerie 40
• Verdediging tegen boogschutters 5

Lijkt me duidelijk, zeer sterk, alleen tegen bb zwak.

Laten de stats (en mijn eigen ervaring) nou toevallig bewijzen dat bb (in W2) zelden word gebruikt:

Totaal aantal troepen:

620,97 miljoen 761,61 miljoen 274,36 miljoen 348,14 miljoen 50,79 miljoen 91,01 miljoen 15,15 miljoen 52,24 miljoen 9,00 miljoen 1,48 miljoen 12.586 58.364
 

DeletedUser3750

Guest
Heb me laats eens laten overtuigen over boogshutters (en dat gebeurt niet snel), dus ik ga ze zeker meer gebruiken!

Verder, de verhouding van je dorpen is voor iedereen anders. Zou er niet eens proberen een tip over te maken, want dat is voor veel mensen anders.
 
Bovenaan