[Speeltopic] WvW Speed #12 - Zondag 23 oktober om 20:00 uur!

DeletedUser74005

Guest
Instellingen
(DZ)

Aantal spelers: 16
Klaagmuur: Nee.
Eindtijden stemmen:
Dag 0 (BM) - 20:15 uur
Dag 1 (Lynch & Lunch) - 20:30 uur
Dag 2 (Lynch & Lunch) - 20:45 uur
Dag 3 (Lynch & Lunch) - 21:00 uur
Dag 4 (Lynch & Lunch) - 21:15 uur
Dag 5 (Lynch & Lunch) - 21:30 uur
Dag 6 (Lynch & Lunch) - 21:45 uur
(etc.)
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op Skype)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (Vernoem de Lunch in de titel van de Wolvenchat)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Alleen als ik tijd over heb
Hints: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan


Mogelijke Rollen


Goedjes

Burger

- Een rol zonder speciale krachten.


Wijze Burger

- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/inbrekers etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Beul

- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.

Levensheks

- Heeft een levensdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Doodsheks

- Heeft doodsdrankje.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager

- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.

Raaf

- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.

Inbreker

- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.

Slet

- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Slechtjes

Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Welp

- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Verhullende Wolf

- De verhuller kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van de dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Slechte beul

- De slechte beul kan net zoals de echte beul iemand vermoorden.
- De slechte beul telt mee voor de slechtjes! Wanneer er dus 5 spelers zijn, waaronder 2 goedjes, 2 wolven en 1 slechte beul, zijn de slechtjes in de meerderheid en winnen ze.
- De slechte beul weet aan het begin niet wie de wolven zijn en vise versa.
- De actie gebeurt overdag en er zal dan komen te staan, dat het een actie was van de Beul!
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.

Slechte raaf

- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf telt mee voor de slechtjes! Hij weet alleen aan het begin zelf niet wie de wolven zijn en de wolven kennen hem ook niet.’
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.


Overige Rollen:

Mythomaan

- Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze inbreker wordt hij inbreker. Bij alle overige rollen wordt hij burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.

Fluitspeler

- Een slecht persoon die verbannen is. Hij zal terugkeren als fluitspeler om het spel alleen winnend af te sluiten.
- Per nacht zal de fluitspeler 2 mensen betoveren. Diegene die en betovering over zich heen krijgt mag dit niet vermelden, mocht dit wel gedaan worden zal diegene direct gedood worden!
- De fluitspelers is een alleenstaander en werkt met niemand samen. Als iedereen een betovering over zich heeft, is het spel afgelopen en heeft de fluitspeler gewonnen.
- De fluitspelers is voor alles vatbaar, oftewel een heksendrankje, ziener en andere dingen zijn mogelijk om tegen de fluitspeler te gebruiken. Fluitspeler mag zijn geliefde niet betoveren.

Burgemeester

- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:
Overdag:

Wijze Burger
(Slechte) Beul
(Slechte) Raaf
Lynch

Nacht:

slet/inbreker
Lunch
Levens/doodsheks
Welp
Fluitspeler
Mythomaan
Verhullende Wolf


Jagersactie: wanneer hij sterft.

Overige Informatie


    • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Dus bij 3 goedjes/3 slechtjes, winnen de slechtjes.
    • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
    • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood.
    • Wanneer een speler tot 2 keer toe niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen.
    • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.
    • Het verwijderen van posts is niet toegestaan!

EXTRA!!!:


    • Koppel(s) is/zijn vooraf ingedeeld door de spelleiding!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Deelnemers:

1. Tigor -> Beulactie Dag 4 -> Burger
2. DirkJannus -> Gewonnen met de Goedjes!
3. Lytho -> Lunch Dag 3 -> Fluitspeler (Verhuld)
4. Jokersbrain (BM) -> Gewonnen met de Goedjes!
5. Wolvalist -> Lunch Dag 2 -> Burger
6. Monobear -> Lunch Dag 5 -> Beul
7. Jessicavd -> Lunch Dag 4 -> Heks (Verhuld)
8. Freakerplay -> Lynch Dag 1 -> Burger
9. Calamus Incendium -> Lynch Dag 4 -> Verhullende Wolf (Verhuld)
10. Big [spatie] Bear -> Lynch Dag 2 -> Wijze Burger
11. Sander14 -> Lynch Dag 6 -> Verhullende Wolf
12. McAwesome -> Lynch Dag 3 -> Inbreker (Verhuld)
13. GreenGang -> Lynch Dag 5 -> Slechte Beul

14. Capricorno -> Gewonnen met de Goedjes!
15. Skeilah -> Gewonnen met de Goedjes!

16. Svennieboys -> Foutieve Zwarte Dood -> Burger

Rood = Dood
Blauw = BM
Groen = Gewonnen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Gebeurtenissen:

Momenteel zijn er nog géén gebeurtenissen!

WIL JE NOG MEEDOEN? STUUR MIJ DAN EVEN EEN BERICHT OP SKYPE OF OP HET FORUM! INSCHRIJVEN KAN TOT 20:15 UUR!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
656
Hai Wolvalist hier,

Ik wil me graag te verkiezen stellen als BM.
Waarom hoor ik je denken!
Hele goeie gedachtegang!
Nou, ik ben Wolvalist, BOEM
 

DeletedUser18987

Guest
Ik stel me beschikbaar als BM! Ben laatste tijd in vorm als wolvenjager en ik ben cool, groetjes!
 

DeletedUser66944

Guest
Lytho

Ik stel voor om lytho te lynchen dan heeft de tegenstandige partij een kans.

PS: ik had toch niet op voorhand gepost wrm krijg ik weeral een kutrol?
 
Reactiescore
167
have fun ;)
BM naar Lytho omdat hij in het vorige "grote" potje zo goed was
 
Reactiescore
656
Ik wil graag Freaker verkiezen als BM
 

DeletedUser77639

Guest
Lytho

Ik stel voor om lytho te lynchen dan heeft de tegenstandige partij een kans.

PS: ik had toch niet op voorhand gepost wrm krijg ik weeral een kutrol?
Waarom nu al een lynch stem zetten. niet eens een goed argument. wil je nu al van een "goede" wolvenjager afzijn wolfje?
 

DeletedUser72524

Guest
Stem gaat naar Lytho, ik zelf wil ook benadrukken dat ik beschikbaar ben als BM!
 

DeletedUser75237

Guest
Bij deze stel ik mezelf niet beschikbaar als BM, m'n stem gaat op Lytho. Wegens goede wolf-opspoorskills. Voor vragen daarbij verwijs ik iedereen door naar het vorige potje :smile:.
 

DeletedUser18987

Guest
Jessicavd

Vorige potje meteen als eerste de lunch.
Ze zal daarom nu zoveel haten voelen voor wolven dat ze ze allemaal afslacht.
Goede keus voor burgemeester dus.
 

DeletedUser32020

Guest
Ik claim Wijze Burger. Er zitten GEEN welpen in het spel dus ik kan rustig claimpjes doen. Stem op mij als bm btw
 
Bovenaan