[Speeltopic] WvW #341 Chess: White vs Black

Reactiescore
397
Naar aanleiding van de post van Nonkel ben ik zojuist gaan kijken of zijn beweringen over @Blue kloppen. Voor de lynch zat ik al te denken aan de verdachten van Blue die hij had op dag 2. Hij kwam namelijk met CAD, daarna materlotti (deze stemt hij ook) en wist me te herinneren dat hij ook Tigor verdacht (bewezen goede beul met optie tot lieveling, g/s dan zou ze imo een wolf beulen zoals al aangehaald door Bappos(?)).

Daarnaast kon ik me nog een potje herinneren die ik eind 2020 (#318) speelde met Blue. In deze pot was hij infectiewolf en kon ik me net als dit potje in veel posts van hem vinden. Hij was zoals nonkel aanhaalt heel sturend en vraagt anderen vaak om meningen. Daarnaast viel mij zojuist op dat hij ook af en toe een quote pakt en deze dan als opvallend of verdacht aanmerkt.

Quotes dit potje

Door het gebrek aan inhoud wordt het wel vrij lastig om nu iemand gericht eruit te stemmen.

Op basis van gevoel neig ik nu naar Simeco of Speeder. Maargoed, ik zal nog eens het topic doorlezen nu ik nog even de tijd heb.
Speeder. van wie de meesten het er over eens zijn dat hij waarschijnlijk goedje is, is samen met simeco de verdachte van Blue op dag 1. Hij stemt 8 minuten voor sluitingstijd op Speeder. Hij benoemd hij in de middag op dag 1 al.
Ik vind dit trouwens ook echt zo'n lekker geniepig postje, @Tigor93.
Wat zijn jouw bedenkingen op dit moment?
Hier een voorbeeld van hoe Blue een post eruit pikt van Tigor93, het als 'geniepig' beschouwd en op deze manier mensen aan Tigor doen laten twijfelen. Dit doet hij in #318 ook een tweetal keer.

Ik heb even een aantal posts van Ctrl Alt Delete en Tigor onder de loep genomen naar aanleiding van mijn vorige constatering. Wat mij voornamelijk opvalt bij Ctrl Alt Delete is dat er meerdere van dit soort 'gemakkelijke' kritische posts te vinden zijn. Kritisch posten wordt aangemoedigd, maar dit lijkt wederom niet gericht te zijn op het vinden van wolven, maar voornamelijk op het vinden van posts die hij dan niet kan begrijpen. Zie hieronder 3 voorbeelden:



Je geeft hier drie keer aan dat je iets niet helemaal begrijpt. Nogmaals voor de mensen die mijn vorige post niet hebben gelezen: Naar mijn idee zijn dit soort posts verdacht. Dit komt omdat een relatief 'gemakkelijke fout' op deze manier rechtgezet wordt, zonder dat er direct een link wordt gelegd naar het verdachte gedrag van een slechtje. Naar mijn ervaring springen wolven graag op onlogische posts om daar een punt van te maken, zodat er iig geen risico aan hangt dat het lijkt alsof ze enkel maar 'meelopen', maar ook daadwerkelijk input hebben.

@Ctrl Alt Delete, waarom enkel benoemen? Vond je dit verdacht of wat zit erachter?



Hier geef je aan dat je het topic hebt doorgelezen, maar je geeft ook aan dat je niets kan zeggen over de gemakkelijke lynchstemmen. En waarom? Omdat je dan als wolf wordt gezien? Het wordt juist aangemoedigd om deze 'gemakkelijke lynchstemmen' van kritiek te voorzien. Gemakkelijk stemmen is juist een actie van een slechtje immers.


Opzich is het goed om te zien dat je je niet hebt willen onttrekken van de stemming. Kun je uitleggen waarom Bappos voor jou geen verdachte is. En kun je uitleggen waarom jij vond dat Bloodwolf zich 'zo' in de picture zette?
De goed uitgewerkte post die de stemming tegen CAD in werking zet. Hij benoemd hier twee goedjes als verdachten: CAD en Tigor. Hij besluit zelf later op de dag voor een ander goedje te stemmen: materlotti. De post is goed uitgewerkt en het klinkt alsof hij achter zijn verdenkingen staat. Daarom is het wel heel opvallend dat hij niet naar deze verdenkingen handelt. Blue is een speler die een goede reputatie heeft en daarnaast zichzelf goed kan verwoorden. Dit noemen van een naam door een prominente speler start uiteindelijk een rits van stemmen.

Daarnaast is het heel opvallend dat we hem op dag 1 Simeco en Speeder. zien benoemen als verdachten en hier op dag 2 eigenlijk amper op terug komt. Hij ziet natuurlijk de stemming en hoe die verloopt dus daar kan hij conclusies wat betreft Speeder. aan verbinden, maar het is opvallend dat hij deze verdachten aan de kant schuift en met een drietal andere verdachten op dag 3 aankomt (CAD, materlotti en Tigor).
Ik wil meer input hebben van Tigor, omdat ik haar juist wel als verdachte zie.
Hierboven nogmaals de verdenking aan Tigor haar front. Hij kon niet weten dat ze later die avond zou beulen.

Quotes uit #318
Heb even een tweetal korte quotes uit potje #318 gepakt om mijn punt kort te onderbouwen en deze post beperkt te houden. Hierin zie je in quote #1 en #2 dat Blue regelmatig naar meningen van andere spelers vraagt. Ter verdediging van Blue is dit iets wat ik ook graag doe. Ik vind echter de gelijkenis met dit potje en dat potje tussen zijn posts wel heel graag. Daarnaast handelt hij uiteindelijk niet naar zijn verdenkingen. Ik kan me herinneren dat in één van mijn eerste potten terug ILT dit ook heel graag deed (#315). Zelf namen benoemen en dan uiteindelijk een ander de beslissing laten maken om iemand er zelf uit te stemmen. Dit doet Blue al tweemaal in de eerste twee dagen (Speeder. en CAD).

Daarnaast zie je in quote #2 ook dat hij iets doet wat hij in bovenstaande quote ook bij Tigor doet. Hij benoemd een post kort en opvallend. Vermoedelijk hoopt hij dat anderen hier daarna op verder borduren.
Ik heb het idee dat we nu met een vast groepje aan het posten zijn en dat er verder niet echt input komt. Wellicht dat er meerdere mensen na etenstijd zich ermee zullen bemoeien.

@Calamus Incendium
@I like trains.
@een niet dubieuze naam
Deze post sprong mij in het oog btw. Compleet afzijdig houden van de lynchstemming terwijl Materlotti door niemand nog is benoemd.



Overigens vind ik dit ook veels te easy hé. Nonkel eruit stemmen omdat je hem oprecht verdacht vindt, vind ik oké, maar niet omdat iemand Bm is eruit kegelen. Lekker motiverend.

@nonkel jos, wat vind jij van Kerouac en ItsDash?

Tenslotte nog kort over de stemmingen. Hij stemt op 21:52 uiteindelijk op Speeder. terwijl hij hem al eerder die middag benoemd heeft als één van zijn twee verdachten. Vlak daarvoor 21:47 maakt hij een post waarin hij Speeder. nogmaals benoemd als zijn grootste verdenking van de mensen die op lynch staan. Op het moment van maken van de post staat Bloodwolf op 7 stemmen en Speeder op 4 (de stem van CAD was nog niet gemaakt toen Blue de post maakte). Ik vind het lastig inschatten of hij wellicht al vroeg met de post is gestart aangezien er tussen 21:30 en 21:40 ook de nodige stemmen binnenkwamen. Wat een zekerheid is, is dat Speeder niet op lynch stond. Op de posts van 21:30 van Blue geeft Candiu namelijk een tussenstand (bappos 4, bloodwolf 3 en speeder. 2). Blue geeft zijn redenatie heel laat en stemt nog later. Hij past voor mij in het patroon van een goedje (verwacht ik dan) stemmen die tweede op de lynch staat en niet de lynch wordt. Zo wordt hij er uiteindelijk niet uitgepikt als verdachte stemmer en daarnaast heb je de mogelijkheid om Speeder. erna nog eens uit te stemmen.

Dag 2 komt Blue met de verdenking aan het front van CAD en Tigor. Dit doet hij al voor het middaguur. Om half twee herinner ik hem er nog aan dat hij geen stem heeft staan. Uiteindelijk stemt hij om 6 uur op materlotti. Terwijl op dag moment zijn verdachte CAD en Combino op 2 stemmen staat. Quoten, iemand verdacht noemen en uiteindelijk kiezen voor een ander lynch target.

Tldr
Blue heeft tot nu toe veel verdachten genoemd, veel hiervan zijn al goedjes gebleken (materlotti, CAD). Daarnaast zijn er enkele waarvan ik de kans heel groot acht dat ze goedjes zijn (Tigor en Speeder.). Hij heeft de pech dat van deze verdenkingen ineens een aantal mensen onverwacht goedjes lijken (beulactie Tigor, materlotti door de beulactie op CAD). Hij speelt heel erg sturend en laat uiteindelijk anderen beslissingen nemen. Dit deed hij ook in #318. Blue
 
Reactiescore
559
Ik ben het met je eens, Blue is inderdaad de verdachte wolf
ik weet het niet met jou, normaal ben je veel meer uitgesproken.
en neem je ook meer het voortouw.

Naar aanleiding van de post van Nonkel ben ik zojuist gaan kijken of zijn beweringen over @Blue kloppen. Voor de lynch zat ik al te denken aan de verdachten van Blue die hij had op dag 2. Hij kwam namelijk met CAD, daarna materlotti (deze stemt hij ook) en wist me te herinneren dat hij ook Tigor verdacht (bewezen goede beul met optie tot lieveling, g/s dan zou ze imo een wolf beulen zoals al aangehaald door Bappos(?)).

Daarnaast kon ik me nog een potje herinneren die ik eind 2020 (#318) speelde met Blue. In deze pot was hij infectiewolf en kon ik me net als dit potje in veel posts van hem vinden. Hij was zoals nonkel aanhaalt heel sturend en vraagt anderen vaak om meningen. Daarnaast viel mij zojuist op dat hij ook af en toe een quote pakt en deze dan als opvallend of verdacht aanmerkt.

Quotes dit potje


Speeder. van wie de meesten het er over eens zijn dat hij waarschijnlijk goedje is, is samen met simeco de verdachte van Blue op dag 1. Hij stemt 8 minuten voor sluitingstijd op Speeder. Hij benoemd hij in de middag op dag 1 al.

Hier een voorbeeld van hoe Blue een post eruit pikt van Tigor93, het als 'geniepig' beschouwd en op deze manier mensen aan Tigor doen laten twijfelen. Dit doet hij in #318 ook een tweetal keer.


De goed uitgewerkte post die de stemming tegen CAD in werking zet. Hij benoemd hier twee goedjes als verdachten: CAD en Tigor. Hij besluit zelf later op de dag voor een ander goedje te stemmen: materlotti. De post is goed uitgewerkt en het klinkt alsof hij achter zijn verdenkingen staat. Daarom is het wel heel opvallend dat hij niet naar deze verdenkingen handelt. Blue is een speler die een goede reputatie heeft en daarnaast zichzelf goed kan verwoorden. Dit noemen van een naam door een prominente speler start uiteindelijk een rits van stemmen.

Daarnaast is het heel opvallend dat we hem op dag 1 Simeco en Speeder. zien benoemen als verdachten en hier op dag 2 eigenlijk amper op terug komt. Hij ziet natuurlijk de stemming en hoe die verloopt dus daar kan hij conclusies wat betreft Speeder. aan verbinden, maar het is opvallend dat hij deze verdachten aan de kant schuift en met een drietal andere verdachten op dag 3 aankomt (CAD, materlotti en Tigor).

Hierboven nogmaals de verdenking aan Tigor haar front. Hij kon niet weten dat ze later die avond zou beulen.

Quotes uit #318
Heb even een tweetal korte quotes uit potje #318 gepakt om mijn punt kort te onderbouwen en deze post beperkt te houden. Hierin zie je in quote #1 en #2 dat Blue regelmatig naar meningen van andere spelers vraagt. Ter verdediging van Blue is dit iets wat ik ook graag doe. Ik vind echter de gelijkenis met dit potje en dat potje tussen zijn posts wel heel graag. Daarnaast handelt hij uiteindelijk niet naar zijn verdenkingen. Ik kan me herinneren dat in één van mijn eerste potten terug ILT dit ook heel graag deed (#315). Zelf namen benoemen en dan uiteindelijk een ander de beslissing laten maken om iemand er zelf uit te stemmen. Dit doet Blue al tweemaal in de eerste twee dagen (Speeder. en CAD).

Daarnaast zie je in quote #2 ook dat hij iets doet wat hij in bovenstaande quote ook bij Tigor doet. Hij benoemd een post kort en opvallend. Vermoedelijk hoopt hij dat anderen hier daarna op verder borduren.



Tenslotte nog kort over de stemmingen. Hij stemt op 21:52 uiteindelijk op Speeder. terwijl hij hem al eerder die middag benoemd heeft als één van zijn twee verdachten. Vlak daarvoor 21:47 maakt hij een post waarin hij Speeder. nogmaals benoemd als zijn grootste verdenking van de mensen die op lynch staan. Op het moment van maken van de post staat Bloodwolf op 7 stemmen en Speeder op 4 (de stem van CAD was nog niet gemaakt toen Blue de post maakte). Ik vind het lastig inschatten of hij wellicht al vroeg met de post is gestart aangezien er tussen 21:30 en 21:40 ook de nodige stemmen binnenkwamen. Wat een zekerheid is, is dat Speeder niet op lynch stond. Op de posts van 21:30 van Blue geeft Candiu namelijk een tussenstand (bappos 4, bloodwolf 3 en speeder. 2). Blue geeft zijn redenatie heel laat en stemt nog later. Hij past voor mij in het patroon van een goedje (verwacht ik dan) stemmen die tweede op de lynch staat en niet de lynch wordt. Zo wordt hij er uiteindelijk niet uitgepikt als verdachte stemmer en daarnaast heb je de mogelijkheid om Speeder. erna nog eens uit te stemmen.

Dag 2 komt Blue met de verdenking aan het front van CAD en Tigor. Dit doet hij al voor het middaguur. Om half twee herinner ik hem er nog aan dat hij geen stem heeft staan. Uiteindelijk stemt hij om 6 uur op materlotti. Terwijl op dag moment zijn verdachte CAD en Combino op 2 stemmen staat. Quoten, iemand verdacht noemen en uiteindelijk kiezen voor een ander lynch target.

Tldr
Blue heeft tot nu toe veel verdachten genoemd, veel hiervan zijn al goedjes gebleken (materlotti, CAD). Daarnaast zijn er enkele waarvan ik de kans heel groot acht dat ze goedjes zijn (Tigor en Speeder.). Hij heeft de pech dat van deze verdenkingen ineens een aantal mensen onverwacht goedjes lijken (beulactie Tigor, materlotti door de beulactie op CAD). Hij speelt heel erg sturend en laat uiteindelijk anderen beslissingen nemen. Dit deed hij ook in #318. Blue
sjee ks hier heb je een hoop tijd in gestoken :O
ik ga voorlopig mee met jullie blue
 
Reactiescore
1.539
geen zin in quotes en citaten, maar in essentie komt het hierop neer:

- stemt met redelijke overtuiging en een grondige argumentatie op spieder, maar dekt zich tegelijk ook meteen in want geeft toe niet overtuigd te zijn van een van de drie lynchtargets op dat moment zijnde bappos, bloodwolf en speeder (--> voorkennis?)
- daags nadien rept hij met geen woord meer over spieder, en richt hij zijn pijlen op CAD en Tigor (die burger bloodwolf eruit hebben gestemd)
- zodra hij merkt dat er mensen mee zijn met zijn verdenking op CAD, keert hij op zijn stappen terug en richt hij zijn pijlen op spelers die snel meegaan op CAD (materlotti in het bijzonder, maar ook Floofy)

De tactiek is heel simpel: met vrij matige argumenten in een mooie tekst doet Blue constant aan namedropping en leidt hij zo de kudde naar goedjesdoelwitten. Intussen paait hij ervaren spelers als Tigor. Met resultaat, want de beul (niet toevallig Tigor) wipte CAD (goedje) en nadien werd ook nog eens materlotti (goedje) gelyncht. zonder de raaf had hij ook spieder aan de galg gehangen (van wie ik meen de rol te vermoeden)

Blue doet zich voor als een actief zoekend medeschaap en heeft het potje stevig in handen, maar is eigenlijk een wolf in schapenvacht. Ik ken deze tactiek goed want pas hem ook graag toe als wolf en heb Blue hem al eerder zien toepassen.
Kom hier nog eens op terug aub, hoezo had je mij aan de galg gehangen en wat is m’n rol?
 
Reactiescore
409
De reactie van simeco vind ik raar hij stemt net op tijd
En laat er na blijken dat hij de vorige paginas niet heeft gelezen
 
Reactiescore
332
ik weet het niet met jou, normaal ben je veel meer uitgesproken.
en neem je ook meer het voortouw.


sjee ks hier heb je een hoop tijd in gestoken :O
ik ga voorlopig mee met jullie blue

Ik had ook best een theorie kunnen schrijven, maar zat op dat moment op telefoon. Nonkel beschrijft ook prima de situatie, dus zie er geen nut van in om dan nog een extra post met hetzelfde verhaal in eigen woorden te schrijven.

De laatste keren dat ik met deze groep mezelf op dag 1 in de aandacht zette door uitgesproken te zijn werd ik ook dag 1/dag 2 gelyncht omdat de rest op de achtegrond blijft of trollt, dus ik leer van m'n fouten en word pas meer vastberaden als ik zeker ben van m'n zaak. Anders deelt men hetzelfde lot zoals Blood/Mono elk potje en word je gelyncht op activiteit.
 
Reactiescore
1.577
Kom hier nog eens op terug aub, hoezo had je mij aan de galg gehangen en wat is m’n rol?

Ivm mogelijke welp lijkt me dat niet zo opportuun
Naar aanleiding van de post van Nonkel ben ik zojuist gaan kijken of zijn beweringen over @Blue kloppen. Voor de lynch zat ik al te denken aan de verdachten van Blue die hij had op dag 2. Hij kwam namelijk met CAD, daarna materlotti (deze stemt hij ook) en wist me te herinneren dat hij ook Tigor verdacht (bewezen goede beul met optie tot lieveling, g/s dan zou ze imo een wolf beulen zoals al aangehaald door Bappos(?)).

Daarnaast kon ik me nog een potje herinneren die ik eind 2020 (#318) speelde met Blue. In deze pot was hij infectiewolf en kon ik me net als dit potje in veel posts van hem vinden. Hij was zoals nonkel aanhaalt heel sturend en vraagt anderen vaak om meningen. Daarnaast viel mij zojuist op dat hij ook af en toe een quote pakt en deze dan als opvallend of verdacht aanmerkt.

Quotes dit potje


Speeder. van wie de meesten het er over eens zijn dat hij waarschijnlijk goedje is, is samen met simeco de verdachte van Blue op dag 1. Hij stemt 8 minuten voor sluitingstijd op Speeder. Hij benoemd hij in de middag op dag 1 al.

Hier een voorbeeld van hoe Blue een post eruit pikt van Tigor93, het als 'geniepig' beschouwd en op deze manier mensen aan Tigor doen laten twijfelen. Dit doet hij in #318 ook een tweetal keer.


De goed uitgewerkte post die de stemming tegen CAD in werking zet. Hij benoemd hier twee goedjes als verdachten: CAD en Tigor. Hij besluit zelf later op de dag voor een ander goedje te stemmen: materlotti. De post is goed uitgewerkt en het klinkt alsof hij achter zijn verdenkingen staat. Daarom is het wel heel opvallend dat hij niet naar deze verdenkingen handelt. Blue is een speler die een goede reputatie heeft en daarnaast zichzelf goed kan verwoorden. Dit noemen van een naam door een prominente speler start uiteindelijk een rits van stemmen.

Daarnaast is het heel opvallend dat we hem op dag 1 Simeco en Speeder. zien benoemen als verdachten en hier op dag 2 eigenlijk amper op terug komt. Hij ziet natuurlijk de stemming en hoe die verloopt dus daar kan hij conclusies wat betreft Speeder. aan verbinden, maar het is opvallend dat hij deze verdachten aan de kant schuift en met een drietal andere verdachten op dag 3 aankomt (CAD, materlotti en Tigor).

Hierboven nogmaals de verdenking aan Tigor haar front. Hij kon niet weten dat ze later die avond zou beulen.

Quotes uit #318
Heb even een tweetal korte quotes uit potje #318 gepakt om mijn punt kort te onderbouwen en deze post beperkt te houden. Hierin zie je in quote #1 en #2 dat Blue regelmatig naar meningen van andere spelers vraagt. Ter verdediging van Blue is dit iets wat ik ook graag doe. Ik vind echter de gelijkenis met dit potje en dat potje tussen zijn posts wel heel graag. Daarnaast handelt hij uiteindelijk niet naar zijn verdenkingen. Ik kan me herinneren dat in één van mijn eerste potten terug ILT dit ook heel graag deed (#315). Zelf namen benoemen en dan uiteindelijk een ander de beslissing laten maken om iemand er zelf uit te stemmen. Dit doet Blue al tweemaal in de eerste twee dagen (Speeder. en CAD).

Daarnaast zie je in quote #2 ook dat hij iets doet wat hij in bovenstaande quote ook bij Tigor doet. Hij benoemd een post kort en opvallend. Vermoedelijk hoopt hij dat anderen hier daarna op verder borduren.



Tenslotte nog kort over de stemmingen. Hij stemt op 21:52 uiteindelijk op Speeder. terwijl hij hem al eerder die middag benoemd heeft als één van zijn twee verdachten. Vlak daarvoor 21:47 maakt hij een post waarin hij Speeder. nogmaals benoemd als zijn grootste verdenking van de mensen die op lynch staan. Op het moment van maken van de post staat Bloodwolf op 7 stemmen en Speeder op 4 (de stem van CAD was nog niet gemaakt toen Blue de post maakte). Ik vind het lastig inschatten of hij wellicht al vroeg met de post is gestart aangezien er tussen 21:30 en 21:40 ook de nodige stemmen binnenkwamen. Wat een zekerheid is, is dat Speeder niet op lynch stond. Op de posts van 21:30 van Blue geeft Candiu namelijk een tussenstand (bappos 4, bloodwolf 3 en speeder. 2). Blue geeft zijn redenatie heel laat en stemt nog later. Hij past voor mij in het patroon van een goedje (verwacht ik dan) stemmen die tweede op de lynch staat en niet de lynch wordt. Zo wordt hij er uiteindelijk niet uitgepikt als verdachte stemmer en daarnaast heb je de mogelijkheid om Speeder. erna nog eens uit te stemmen.

Dag 2 komt Blue met de verdenking aan het front van CAD en Tigor. Dit doet hij al voor het middaguur. Om half twee herinner ik hem er nog aan dat hij geen stem heeft staan. Uiteindelijk stemt hij om 6 uur op materlotti. Terwijl op dag moment zijn verdachte CAD en Combino op 2 stemmen staat. Quoten, iemand verdacht noemen en uiteindelijk kiezen voor een ander lynch target.

Tldr
Blue heeft tot nu toe veel verdachten genoemd, veel hiervan zijn al goedjes gebleken (materlotti, CAD). Daarnaast zijn er enkele waarvan ik de kans heel groot acht dat ze goedjes zijn (Tigor en Speeder.). Hij heeft de pech dat van deze verdenkingen ineens een aantal mensen onverwacht goedjes lijken (beulactie Tigor, materlotti door de beulactie op CAD). Hij speelt heel erg sturend en laat uiteindelijk anderen beslissingen nemen. Dit deed hij ook in #318. Blue
tldr

maar steel gerust mijn shine jij vies serpent
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Nog iets gebeurd hier, vandaag weinig tijd en mijn medische toestand laat het me voorlopig niet toe alles kritisch te lezen

Heb immers zwaar katerke en zie het leven er niet door zitten!!!
 
Reactiescore
1.736
Nog iets gebeurd hier, vandaag weinig tijd en mijn medische toestand laat het me voorlopig niet toe alles kritisch te lezen

Heb immers zwaar katerke en zie het leven er niet door zitten!!!
Drink wat biertjes en je voelt je weer top
 
Reactiescore
122
Zoals gezegd zou ik er gisteravond niet zijn. Het verbaast me dan nogal als ik zie hoeveel man hier direct op meeloopt.

Ik zal me vanmiddag of vanavond verdedigen. In de tussentijd vraag ik de priester om mij te checken zodat men zich in ieder geval vast op een ander kan focussen.
 
Bovenaan