[Speeltopic] WvW #321 - Discord Wars

Reactiescore
1.577
WVW #321 - Discord Wars: to peer or not to peer

Het is maart 2021. De Lage Landen worden al een jaar geteisterd door een vreselijk virus. Een verwerpelijk gebroed zoekt onderdak op een online chat van een gepasseerd internetspel. Ze vinden er een plek die doorheen de jaren altijd een veilige haven geweest is. Althans dat hoopten ze…

Jarenlange afwezigheid van deze strijders deed de community die hen ooit op handen droeg geen goed. De balans was uit evenwicht. Oppergod Buckje had de teugels strak in handen. Op een getroebleerde cruiser na zwaaiden de buckers hier nu de plak. Was dit dan het einde van de veilige haven?


1618558919429.png
 
Reactiescore
1.577
Instellingen:

Klaagmuur: uit.
Tips: mogelijks verborgen in verhaalkes.
Netwerken: uit maar ik kan niets controleren natuurlijk?
Claimen: aan maar je bent een bewezen mietje als je dit doet?

Deadline stemmen: variabel tussen 22:00 en 00:00 uur.
Lunch en speciale acties enkel via forum naar nonkel jos.
Lynch: rood en dik gedrukt in topic. Twee deadlines gemist = ripkes.
Pls traps: groen en vetgedrukt in het topic.
BM-stemming: blauw en vetjes in het topiks.

Inactiviteit wordt streng aangepakt.

Er zijn drie kampen.
1. Het vrije verzet (goedjes) - kennen elkaar niet
2. De buckjers (wolven) - kennen elkaar
3. De zonnetjes (twijfelaars en dus 'neutraal') - kennen elkaar

Al deze rollen zitten er mogelijks in. Wellicht hinten eventueel verborgen tips naar een mogelijk aanwezige rol.

Het vrije verzet
  • rukurt: deze gouwe ouwe luistert enkel naar muziek die dateert van voor het niet nader genoemde obsoleet dorpenuitbouwspel met graphics uit 1998. Boomer pur sang die met enige moeite weliswaar erin slaagde Discord te installeren op zijn smartphone. (dorpsoudste)
  • dash: jantje modaal met een saaie baan (9-to-5), twee kids en een bazig vrouwke - het toonbeeld van burgerlijkheid (burger)
  • CL: jaagt op schoontjes maar schiet wellicht pas raak na zijn dood? (jager)
  • simeco: deze gewiekste en sluwe onderkruiper draait iedereen een rad voor de ogen. Raakt soms verstrikt in eigen web van leugens. (vos)
  • anthraxxol: een allemansvriend die er met zijn allemansvriendelijkheid iedere dag voor kan zorgen dat iemand de lunch overleeft (beschermengel).
  • bappos: vuurt aan de lopende band billenkletsers op je af waardoor je jezelf door de kop wenst te schieten (beul)
  • nonkel jos: overleeft de ene coup na de andere, staat op na permabans en blijkt dus immuun voor bijna alles - behalve misprijzen van zijn eigen volk (Ijzeren Hein, sterft enkel door lynch)

Buckjers:
  • materlotti: weet niet wat hij doet, maar gokt af en toe wel eens raak (welp - groeit op na drie dagen?)
  • Milow: infiltrant in de andere Discord om overlopers te cancellen (zienende wolf - enkel op even dagen)
  • skysheriff: deze wolf vindt het niet fijn als hij door de mangel wordt gehaald en heft prompt de Discord op als hij wordt gelyncht (explosiewolf - neemt laatste poster voor deadline mee in zijn dood)
De zonnetjes:
  • miketijger: toont zich loyaal aan beide kampen, wordt bij een gelijke stand in de lynchstemming aan de schandpaal genageld en sterft dus bij een ex aequo. Vervangt de lynch niet.
  • famdecibel: toont zich loyaal aan de opperleider en moet dus altijd op dezelfde persoon stemmen als de BM (enkel voor lynchstemming).
  • mohniels: een junkie verslaafd aan pillen. Kiest op oneven dagen of hij de pil zelf slikt of in iemand anders strot duwt. Pil bevat een voordelig of nadelig gevolg. Gevolgen worden pas bekend zodra pil geslikt wordt.
  • arbeitman: zo donker dat hij niet gezien kan worden (vos en wolf krijgen 'dashba' (burger) te zien).
  • combino pastasaus: aasgier die forumspellen van een ander steelt, maar ook geniet van andermans miserie. Wanneer een speler inactief wordt uitgeschreven, mag de combino eenmalig gebruik maken van die kracht (dit wordt via PM gedaan aan de spelleiding).

Speciale acties

  • pls traps
Elke dag valt een speciale actie weg te geven. Deze is doorgaans in het voordeel (muizenval, drankje, infectiepil, raafstemmen, liefdespijl, rattenval, beulactie, …), maar kan ook nefaste gevolgen hebben. Je weet op voorhand niet wat er in het cadeau zit. Jullie kiezen wie de actie krijgt door te stemmen in het groen (vetgedrukt).

  • de peer
Als je het eerst een foto of afbeelding van een peer post op precies 06:00, 13:37 of 00.00 krijg je 1 punt. Bij 3 punten krijg je een extra stem. Gelieve je eigen punten bij te houden.

  • support
Ben je het niet eens met de lynch? Dan kan je support indienen. Aangezien dit een tergend traag en formeel proces is, overbruggen zowel aanvrager als diegene met de meeste stemmen de deadline. Wie op moment van aanvragen van support (via een officiële supportaanvraag in het topiks - paars en vetgedrukt) aan kop staat, overleeft dus de lynch. Alsook de aanvrager zelf gaat vrijuit. Mag niet gedaan worden door degene die aan kop gaat (3x in totaal, inzetbaar vanaf 21:50).

Extra regels
  • Iedereen moet door zijn of haar medespelers aangesproken worden met Herr/Fraulein. Als je dit drie keer vergeet, verklap ik je rol aan een willekeurige speler. Dit wordt niet bekendgemaakt.
  • Posts mogen niet langer zijn dan 100 woorden (dubbelposten brengt geen soelaas, maar daag me gerust uit). Wie zich aan deze regel vergrijpt, verliest zijn lynchstem.

Volgorde
1. Lynch
2. Beschermengel
3. Lunch
4. Welpactie
5. Heks met levensdrankje of doodsdrankje
6. Zienende wolf
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.577
Deelnemers:

1. jojor
2. Dash

3. Freaker Play
4. MOH
5. Laila
6. Combino
7. smieco
8. Killingspreee

9. Ctrl Alt Delete
10. DenDuvel

11. bappos
12. I Like Trains

13. WatBlaasJeInMijnOor?
14. spieder
15. Calamus

16. chmegers
17. miketijger
18. arbeitman
19. blond
20. anthraxx
21. Jokersbrain
22. rukurt

23. Pr0blieep
24. Anders59

25. Candiu
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.577
Gebeurtenissen

Dag 0 - ItsDash verkozen tot burgemeester
Dag 1 -
Lynch materlotti (CL)
Dag 1 - Lunch ItsDash (bappos)
Dag 1 - Laila aangeduid als nieuwe BM
Dag 2 - Lynch arbeitman (skysheriff) - Freaker play (dash) sterft door explosie
Dag 2 - Lunch Laila (arbeitman)
Dag 2 - Calamus Incendium aangeduid als nieuwe BM
Dag 2 - Inactiviteitsdoden
Dag 3 - Lynch Rukurt (materlotti) - geen lunch
Dag 4 - Supportaanvraag - Lynch Candiu - geen lunch
Dag 5 - Supportaanvraag - Lynch Combino Pastasaus (nonkel jos)
Dag 5 - Lunch sieb (simeco)
Dag 6 - Lynch Bappos (miccie)
Dag 6 - Lunch speeder (dash)
Dag 7 -
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.286
ik ben de geschikte BM. vooral omdat ik mijn rol nog niet heb en iedereen weet dat de wolvenchat als eerste wordt gemaakt
 
Reactiescore
1.286
herr rukurt gaat dat niet lang volhouden denk ik idd herr arbeitman. maakt hem wel een goede BM :biggrin:
 
Reactiescore
999
COMBINO

als mentor ken ik mijn pupil Herr Combino door en door dus als hij slecht is valt hij sowieso door de mand, en als hij goed is ook.
 
Bovenaan