[Speeltopic] WvW #319. Red Riding Hood

Reactiescore
1.804
Jezus jongens rustig ik heb best een drukke werkdag. Vandaar dat ik hier niet echt tot posten toekom. Dat heeft weinig met mijn rol te maken.

Goed. Ik ben nog niet toe geraakt gisteren door te nemen, maar ik ga nu even reageren op wat me tot nu toe vandaag is opgevallen. Ik zie geen reden waarom ILT zou liegen over het ontvangen van een orakel. Dan rest de vraag inderdaad over wie het gaat. Conclusie eerder vandaag was dat dat wel eens ik of Dash moet zijn: ook daar ben ik het mee eens, dit zijn de meest waarschijnlijke opties. Ik ken mijn eigen rol dus het zal jullie niet verbazen dat ik naar Dash kijk. En bovendien ook om onderstaande redenen:
Als we dit spel zo willen spelen prima, maar ik ken mijn rol en wil best claimen aan het eind van de dag mocht het nodig zijn. Dat liever dan een lynch eraan verspillen.
Ik vind het ontzettend wolfs om al een dag op voorhand aankondigt dat je wel zal claimen op het moment dat het nodig is. Komt bij mij over als nu al een narratief voor een geloofwaardige claim opzetten. Terwijl IEDEREEN in de gevarenzone normaal gezien wel zal claimen? Lijkt me dus eerder een tactische dan een oprechte zet.

Ook dit vond ik opmerkelijk, zoals ik gisteren al opmerkte. Dash zegt dat hij het niet logisch vindt om gelynchet te worden obv een 'vermoedelijk' orakelactieke (de quote ben ik blijven vergeten kopiëren). Maar wanneer ik de bal terugkaats...
maar je vindt mij op basis van dezelfde vermeende actie wel een mogelijke lynchoptie?
Puur omdat het zien van een bm vaak een nobrainer is voor veel mensen.
Dan plots kan het wel? Nochtans gaat het over dezelfde orakelactie en is hij een even logisch target. Meer zelfs, hij is een veel logischer target. Er wordt altijd gezegd dat de BM vaak op nacht 1 geziener wordt, maar in realiteit gebeurt dit echt helemaal niet zo vaak. Veel aannemelijker is het dat het orakel ILT wou laten weten of hij op het juiste pad was met zijn verdenking.
Waarom zou het orakel jou eruit pakken? Je weet dat ik je hierin niet 100% vertrouw nog niet althans. Je snapt best wel met welke redenen.
Kan je dit even toelichten? Ik zie het vaker terug komen dat ILT hier niet zuiver op de graat is maar zie niet in waarom.
Mijn verdachten voor nu zijn materlotti, KS, pr0sieb en vooral ll0ll King

Ik kijk het verhaal van het orakel nog even aan, want voor nu is het puur giswerk dat er naar dashba werd gekeken. Dat materlotti zo makkelijk meeloopt, stemt me dan ook niet gerust.

ll0ll King gewoon omdat hij net als vorig potje niet verder komt dan inactiefjes aan te vallen,terwijl hij zijn eerste potje als een hyperactieve iets zocht in elk klein detail
Wellicht omdat hij in het eerste potje de grond werd ingeboord omdat hij hyperactief was?

blond, simeco of jij zijn mijn rode stem vanavond.
dat is al een zekerheid.
Ik ben 100% zeker dat het orakel niet over mij gaat.
Reden:

Ik geloof ILT dat er een Wijze Wolf inzit, en dat hij dus het orakel gekregen heeft. Simeco lijkt mij als BM het meest logisch om als eerste te bekijken.
Zoals ik eerder al zei: het wordt vaak gezegd dat de BM vaak bekeken wordt op dag 1, maar in realiteit gebeurt dat amper.
Dash was mijn eerste vermoeden vooral doordat ILT ook op Dash ging, maar doordat Dash mogelijks gaan claimen + ILT die zelf zei dat Simeco waarschijnlijker is ga ik toch eerst voor Simeco.

Dash lynchen is voor mij zeker ook goed. Als hij gaat claimen kunnen we dan nog altijd zien wat we ermee doen.
@I like trains. heeft nog niet toegelicht waarom het waarschijnlijker is dat het over mij zou gaan dan over Dash. Misschien kan hij dat nu even doen? (tenzij ik erover gelezen heb). Verder heeft ILT er even hard het gissen naar als de rest over wie het orakel gaat hoor.
Flauw. Hij post maar om te posten. Niet actief zoeken, komt met ja niks, Geeft geen inbreng, loze beloftes. Maw een waardeloze bm. En dan vermoed ik gewoon dat hij wolf is.
Wat een nare post dit? Heb gewoon weinig tijd gehad tot nu toe. Vind je me daarom wolf? Ik ben meer van je gewoon.
Als Simeco niet met meer komt vandaag, lijkt het me natuurlijk heel duidelijk en hoeft Dash niet voorbarig te claimen.

@killingsspreeee jij benoemt Mike enkele keren, al schat ik de kans dat een orakel hem zou bekijken toch nog een stuk kleiner. Simeco>Dash>>Mike qua kans, lijkt me. Dit omdat Mike gewoon te weinig actief is om nu al een zienersactie aan te geven.

Simeco dus. Waarschijnlijk wijs wolfje.
Ben ik niet dus beter stem je niet op mij. Gek hoe jij plots de shift naar mij maakt terwijl je dat eigenlijk nergens hard maakt.
mocht er een wijze burger in het spel zijn, is dit een goed moment om te kijken of er meerdere wijze wolven in het spel zitten - slechts een suggestie

verder blijf ik het heel voorbarig vinden dat er gekeken zou zijn naar dash of simeco en voor de rest alle andere opties worden uitgesloten. Of heb ik wat gemist?
Opmerkelijk dit overigens. Nonkel probeert de aandacht te verleggen, weg van Dash en mij. Dit doet hij meermaals. Blijft maar op ll0ll king pushen obv een, vind ik persoonlijk, vrij matige reden. Ook eerder vandaag had ik de indruk dat ze het best wel met elkaar konden vinden, bvb in de beschuldigingen naar materlotti etc.

Zo opzichtig zouden zij niet spelen als ze beiden wolf zijn. Wat ik echter niet uitsluit is dat ze een koppel zijn, wellicht dan g/s. In dat geval zou het me niet verbazen moest ll0ll king effectief wolfke zijn. Ik herinner me de ronde waarin snipvis en nonkel jos g/s koppel waren. Daarin ging nonkel ook al van in het begin omwille van een matige reden op CI. Nadien bleef hij daar maar op pushen om hem op lynch te krijgen.
 
Reactiescore
1.804
Jezus jongens rustig ik heb best een drukke werkdag. Vandaar dat ik hier niet echt tot posten toekom. Dat heeft weinig met mijn rol te maken.

Goed. Ik ben nog niet toe geraakt gisteren door te nemen, maar ik ga nu even reageren op wat me tot nu toe vandaag is opgevallen. Ik zie geen reden waarom ILT zou liegen over het ontvangen van een orakel. Dan rest de vraag inderdaad over wie het gaat. Conclusie eerder vandaag was dat dat wel eens ik of Dash moet zijn: ook daar ben ik het mee eens, dit zijn de meest waarschijnlijke opties. Ik ken mijn eigen rol dus het zal jullie niet verbazen dat ik naar Dash kijk. En bovendien ook om onderstaande redenen:

Ik vind het ontzettend wolfs om al een dag op voorhand aankondigt dat je wel zal claimen op het moment dat het nodig is. Komt bij mij over als nu al een narratief voor een geloofwaardige claim opzetten. Terwijl IEDEREEN in de gevarenzone normaal gezien wel zal claimen? Lijkt me dus eerder een tactische dan een oprechte zet.

Ook dit vond ik opmerkelijk, zoals ik gisteren al opmerkte. Dash zegt dat hij het niet logisch vindt om gelynchet te worden obv een 'vermoedelijk' orakelactieke (de quote ben ik blijven vergeten kopiëren). Maar wanneer ik de bal terugkaats...


Dan plots kan het wel? Nochtans gaat het over dezelfde orakelactie en is hij een even logisch target. Meer zelfs, hij is een veel logischer target. Er wordt altijd gezegd dat de BM vaak op nacht 1 geziener wordt, maar in realiteit gebeurt dit echt helemaal niet zo vaak. Veel aannemelijker is het dat het orakel ILT wou laten weten of hij op het juiste pad was met zijn verdenking.

Kan je dit even toelichten? Ik zie het vaker terug komen dat ILT hier niet zuiver op de graat is maar zie niet in waarom.

Wellicht omdat hij in het eerste potje de grond werd ingeboord omdat hij hyperactief was?


Ik ben 100% zeker dat het orakel niet over mij gaat.

Zoals ik eerder al zei: het wordt vaak gezegd dat de BM vaak bekeken wordt op dag 1, maar in realiteit gebeurt dat amper.

@I like trains. heeft nog niet toegelicht waarom het waarschijnlijker is dat het over mij zou gaan dan over Dash. Misschien kan hij dat nu even doen? (tenzij ik erover gelezen heb). Verder heeft ILT er even hard het gissen naar als de rest over wie het orakel gaat hoor.

Wat een nare post dit? Heb gewoon weinig tijd gehad tot nu toe. Vind je me daarom wolf? Ik ben meer van je gewoon.

Ben ik niet dus beter stem je niet op mij. Gek hoe jij plots de shift naar mij maakt terwijl je dat eigenlijk nergens hard maakt.

Opmerkelijk dit overigens. Nonkel probeert de aandacht te verleggen, weg van Dash en mij. Dit doet hij meermaals. Blijft maar op ll0ll king pushen obv een, vind ik persoonlijk, vrij matige reden. Ook eerder vandaag had ik de indruk dat ze het best wel met elkaar konden vinden, bvb in de beschuldigingen naar materlotti etc.

Zo opzichtig zouden zij niet spelen als ze beiden wolf zijn. Wat ik echter niet uitsluit is dat ze een koppel zijn, wellicht dan g/s. In dat geval zou het me niet verbazen moest ll0ll king effectief wolfke zijn. Ik herinner me de ronde waarin snipvis en nonkel jos g/s koppel waren. Daarin ging nonkel ook al van in het begin omwille van een matige reden op CI. Nadien bleef hij daar maar op pushen om hem op lynch te krijgen.
Ohja dit vergat ik nog te zeggen, belangrijke toevoeging. Er is volgens mij een logische reden dat nonkel iedereen weg van Dash en mij probeert te halen. De meesten gaan er nu van uit dat dash of ik wijze wolf is. Stel: vanavond word ik eruit gelynched en ik blijk gewoon goedje. Dan gaat iedereen uiteraard meteen op Dash. Dat wil nonkel natuurlijk voorkomen, omwille van de reden in laatste alinea bovenstaande post. Omdat hij weet dat als ik lynch ben, Dash ten dode is opgeschreven en hijzelf dus wellicht ook.
 
Reactiescore
1.577
hoppaaaa nog eentje die met g/s-koppel op de proppen komt :biggrin::biggrin: de geest van @famdecibel is heel aanwezig dit potje, dat verwarmt mijn hart

lynch dashba gerust, ik steek er mijn hand niet voor in het vuur. enige reden dat ik het spectrum breed wil houden, is omdat er geen plausibele reden is waarom er nu voor de wijze wolf enkel naar simeco of dashba wordt gekeken - ik lees enkel omdat het 'logisch' zou zijn? tja, wat als het orakel nu een van de stemmers op ll0ll King is?

ll0ll King is gewoon wolfke, ik stel voor dat jullie de rode stemmen op hem zetten en dan zullen de wolfkes het warm onder de voetekes krijgen - daaruit kunnen we wellicht veel leren
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Ik zat hier tijdens het schijten ook al aan te denken
 
Reactiescore
1.577
dat verschillende mensen eraan denken betekent wellicht dat het niet zo onwaarschijnlijk is??

als twee mensen op min of meer dezelfde manier tegen een situatie aankijken, hoeft dat niet meteen te zeggen dat ze g/s zijn, ik heb die fixatie op een koppeltje nooit goed begrepen

desalniettemin zit je er met je analyse niet helemaal naast - voor wolven kan het heel clever zijn om nu te sturen dat jij of dashba wel gezien moeten zijn door het orakel als jullie beiden goedjes zijn, waardoor we meteen twee sterke spelers verliezen en we vervolgens nog geen sikkepit wijzer zijn geworden. voor dat scenario wil ik ons behoeden
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.032
Waar ik overigens daarnet aan dacht, wat als ILT inderdaad gewoon het orakel heeft gekregen maar zelf (wijs) wolfke is. Zoals iedereen kan zien, gaat iedereen in de tegenovergestelde richting kijken, ILT is zelf wel zo slim genoeg om te beseffen dat we inderdaad meteen naar Dash en Simeco gaan kijken, waardoor hij zelf de dans ontloopt en toch 2 makkelijke lynches heeft gecreëerd . Of zoek ik het te ver?
In ieder geval, als diegene, die we vandaag lynchen obv. ilt's orakel, toch goedje blijkt, moeten we zeker naar hem kijken, denk ik?
 
Reactiescore
1.804
Waar ik overigens daarnet aan dacht, wat als ILT inderdaad gewoon het orakel heeft gekregen maar zelf (wijs) wolfke is. Zoals iedereen kan zien, gaat iedereen in de tegenovergestelde richting kijken, ILT is zelf wel zo slim genoeg om te beseffen dat we inderdaad meteen naar Dash en Simeco gaan kijken, waardoor hij zelf de dans ontloopt en toch 2 makkelijke lynches heeft gecreëerd . Of zoek ik het te ver?
In ieder geval, als diegene, die we vandaag lynchen obv. ilt's orakel, toch goedje blijkt, moeten we zeker naar hem kijken, denk ik?
Dit lijkt me alleen waarschijnlijk als er geen orakel in zit. Dat risico zou ILT zo snel na de DL niet nemen denk ik?
 
Reactiescore
338
Ik denk: want als ILT denkt dat er geen orakel is en er is er toch een dat dan kan opstaan en valt ILT door de mand?

Edit: iets te enthousiast met men 'dan'
 
Reactiescore
999
Ik moet zeggen dat Simeco zijn post wel indruk op mij heeft gemaakt. Ik zal de posts van ILT voor zijn orakelclaim nog eens bestuderen.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.032
omdat een eventueel orakel weet aan wie hij/zij het orakel geeft??
Stel: Combino geeft een orakel aan Denduvel. Plots zegt ILT: ik heb een orakel gekregen.

Dit risico zou hij toch niet nemen?
Wat gaat het orakel doen? Claimen met het gevaar van gewelpt te worden???
De persoon die het 'echte' orakel gekregen heeft, denkt dan toch gewoon meteen dat er 2 orakels inzitten? Dus die maakt zich geen zorgen, toch?
 
Reactiescore
397
Waar ik overigens daarnet aan dacht, wat als ILT inderdaad gewoon het orakel heeft gekregen maar zelf (wijs) wolfke is. Zoals iedereen kan zien, gaat iedereen in de tegenovergestelde richting kijken, ILT is zelf wel zo slim genoeg om te beseffen dat we inderdaad meteen naar Dash en Simeco gaan kijken, waardoor hij zelf de dans ontloopt en toch 2 makkelijke lynches heeft gecreëerd . Of zoek ik het te ver?
In ieder geval, als diegene, die we vandaag lynchen obv. ilt's orakel, toch goedje blijkt, moeten we zeker naar hem kijken, denk ik?
Sterk punt, dit moeten we inderdaad niet uit het oog verliezen!

Ben ik overigens de enige die de discussie van verdenking van simeco aan nonkel z'n front weinig overtuiging mee vind nemen en het gevoel heeft dat dit een toneelstuk is?
 
Reactiescore
1.804
Ik moet zeggen dat Simeco zijn post wel indruk op mij heeft gemaakt. Ik zal de posts van ILT voor zijn orakelclaim nog eens bestuderen.
ik zal vanavond met iets anders indruk op je maken :wink: :wink: :wink: (dit is geen claim wel een belofte :wink::wink::wink::wink::wink::wink:)
 
Reactiescore
1.804
Wat gaat het orakel doen? Claimen met het gevaar van gewelpt te worden???
De persoon die het 'echte' orakel gekregen heeft, denkt dan toch gewoon meteen dat er 2 orakels inzitten? Dus die maakt zich geen zorgen, toch?
Hm. Er is echter niets dat wijst op een tweede orakel? Immers maken we maar gewag van 1 orakelactie op dit moment.
 
Reactiescore
358
@I like trains. heeft nog niet toegelicht waarom het waarschijnlijker is dat het over mij zou gaan dan over Dash. Misschien kan hij dat nu even doen? (tenzij ik erover gelezen heb). Verder heeft ILT er even hard het gissen naar als de rest over wie het orakel gaat hoor.

Je bent en blijft de BM - iets wat de kans altijd groter maakt dat jij gezien bent.

Ik vind het persoonlijk moeilijk te kiezen tussen jullie 2. Deels ook omdat jullie allebij gisteren in de fout gingen qua Time, en terwijl ik absoluut niet wil dat het orakel nu al gaat claimen, verkoos ik tot nu toe om zelf de leiding in het stemmen niet te nemen, maar enkel mijn hypothese over wie ik gezien zou kunnen hebben te delen.

Er zijn duidelijke argumenten voor zowel jou als Dash en dat snap je duidelijk ook. De komende uren zullen dan ook heel veel beslissen.

Waar ik overigens daarnet aan dacht, wat als ILT inderdaad gewoon het orakel heeft gekregen maar zelf (wijs) wolfke is. Zoals iedereen kan zien, gaat iedereen in de tegenovergestelde richting kijken, ILT is zelf wel zo slim genoeg om te beseffen dat we inderdaad meteen naar Dash en Simeco gaan kijken, waardoor hij zelf de dans ontloopt en toch 2 makkelijke lynches heeft gecreëerd . Of zoek ik het te ver?
In ieder geval, als diegene, die we vandaag lynchen obv. ilt's orakel, toch goedje blijkt, moeten we zeker naar hem kijken, denk ik?

Alternatief scenario als ik wijze wolf zou zijn: ik doe dit gewoon helemaal niet en neem geen onnodig risico hierin? Vroeg of laat zou ik hier door door de mand vallen. Tigor refereerde al naar een vorig potje waarin ze mij als wolf een orakelbericht doorgaf, dat potje heb ik toen gewonnen zonder medewolven te verliezen mede dankzij het in de doofpot stoppen van het orakel.

Wat gaat het orakel doen? Claimen met het gevaar van gewelpt te worden???
De persoon die het 'echte' orakel gekregen heeft, denkt dan toch gewoon meteen dat er 2 orakels inzitten? Dus die maakt zich geen zorgen, toch?

Oké. Als iemand anders een visioen ontvangen heeft zwijgt deze persoon wel opvallend he? Again, vroeg of laat zou het sowieso uitkomen dat ik hier over loog. Als slechtje zou het zo veel makkelijker zijn om het in de doofpot te steken, of te claimen dat er een goedje gezien werd.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.032
Je bent en blijft de BM - iets wat de kans altijd groter maakt dat jij gezien bent.

Ik vind het persoonlijk moeilijk te kiezen tussen jullie 2. Deels ook omdat jullie allebij gisteren in de fout gingen qua Time, en terwijl ik absoluut niet wil dat het orakel nu al gaat claimen, verkoos ik tot nu toe om zelf de leiding in het stemmen niet te nemen, maar enkel mijn hypothese over wie ik gezien zou kunnen hebben te delen.

Er zijn duidelijke argumenten voor zowel jou als Dash en dat snap je duidelijk ook. De komende uren zullen dan ook heel veel beslissen.



Alternatief scenario als ik wijze wolf zou zijn: ik doe dit gewoon helemaal niet en neem geen onnodig risico hierin? Vroeg of laat zou ik hier door door de mand vallen. Tigor refereerde al naar een vorig potje waarin ze mij als wolf een orakelbericht doorgaf, dat potje heb ik toen gewonnen zonder medewolven te verliezen mede dankzij het in de doofpot stoppen van het orakel.



Oké. Als iemand anders een visioen ontvangen heeft zwijgt deze persoon wel opvallend he? Again, vroeg of laat zou het sowieso uitkomen dat ik hier over loog. Als slechtje zou het zo veel makkelijker zijn om het in de doofpot te steken, of te claimen dat er een goedje gezien werd.
Als je (wijze) wolf bent, loop je helemaal geen risico? Meer nog, stel nu dat je inderdaad het 'echte' orakel hebt gekregen en je bent slechtje, kan je dit zomaar naar buiten brengen als niemand van je medewolven bij de logische verdachten van je orakel zit, toch? Dan verdienen jullie enkel maar 2 makkelijke lynches.
Verder, de reden dat je geen risico loopt is omdat niets zeker is bij orakel. En net van die onzekerheid of twijfel kan je goed gebruikmaken als wolf.
 
Bovenaan