[Speeltopic] WvW #319. Red Riding Hood

Reactiescore
122
Speeltopic 319.

1607261741943.png

Lang geleden was er een pact gemaakt tussen de bewoners van het middeleeuwse dorpje diep in de bossen en de wolven die uit de bergen afkomstig waren. In ruil voor het slachten van vee bij elke volle maan, zouden de wolven zich koest houden en de burgers van het dorp niet lastig vallen. Deze maandelijkse offers begonnen hun tol te eisen voor de burgers. Ze hadden niet genoeg om nog een half jaar door te komen en de laatste keer hadden de wolven zich ook wat agressiever gedragen. Alsof ze al wisten dat de burgers het niet meer voor elkaar konden krijgen.

De burgers besloten in het diepste geheim om in het gemeentehuis plannen te maken over hoe ze dit het beste konden aanpakken. 'We moeten de bewoonde wereld opzoeken', noemde er één. De andere schudde zijn hoofd. 'Ik ben hier opgegroeid en ik ben niet van plan om weg te gaan.' De burgemeester gaf aan dat de wacht 's nachts verdubbeld diende te worden. 'Heren, om ons dorp te beschermen zullen we meer moeten doen dan enkel de wacht verdubbelen', sprak één van de meer begaafde burgers. 'De enige oplossing is om deze wolven bij de wortel uit te roeien. We zullen die bergen inmoeten.'

De vrouwen keken bevend toe hoe de mannen zich klaarmaakten om met fakkels en hooivorken op weg te gaan. Het zou nog een spannende nacht worden..

1607261779032.png

Er klonk geschreeuw midden in de nacht, veel van de burgers waren er al thuis gekomen leek het. Maar er was echter geen goed nieuws. 'Er waren geen wolven te bekennen', riep één van de mannen van een grote hooivork. Maar toen werd de aandacht getrokken door een gruwelijk tafereel. Verderop, voor het gemeentehuis waar de burgemeester zijn zetel heeft, stond een enkele speer in de grond. De burgemeester kwam achter zijn troepen vandaan gesprongen en schreeuwde het uit. Het hoofd van zijn vrouw was gespiest door één van deze speren. Het bloed drupte nog steeds langs de speer omlaag op de grond. De burgemeester viel op zijn knieën voor het hoofd van zijn vrouw en begon te huilen. Toen de wijzere man van eerder hem probeerde te troosten, zag hij op de grond een dagboekje liggen. Het was het dagboek van de vrouw Hij raapte het boekje op en bekeek of er iets van informatie in stond. De vrouw had best een mooi en net handschrift, maar op de laatste pagina stond geen net handschrift, het leek alsof het in alle haast was geschreven en de woorden die op de pagina stonden, zorgden voor veel schrik bij omstanders. Het zou het laatste zijn wat ze ooit geschreven had, maar het lijkt erop dat het haar nog wel gelukt was om de rest te waarschuwen. Op het nog leesbare gedeelte stond het volgende.

4 december 2020, 00:12 uur.
'Ik vertrouw de jacht niet. Ik geloof niet dat onze mannen sterk genoeg zijn om deze wolven uit te roeien. Ik hoop zo erg dat het ze lukt. Ik vind het helemaal niet prettig om alleen in een donkere kamer te liggen. Ik hoop het zo erg. Ik ga nu proberen te slapen.'

4 december 2020, 02:59 uur.
'Heel raar, maar Alicia kwam net aan de deur of ik het goed vond als zij ook in het gemeentehuis zouden mogen overnachten. Ze was samen met haar zoontje van 15 jaar en ze waren nogal bang toen ze alleen thuis waren in deze nacht. Ik snap het eigenlijk ook wel. Ik heb ze binnengelaten, ze slapen beneden. Ik heb even twee bedjes klaargemaakt.'

4 december 2020, 03:48 uur.
'Ze zijn hier, schat. Ik ben gevlucht en heb de deur op slot gedaan. Ik weet niet of ze weten waar ik ben, maar ze kwamen net binnenvallen. Alsjeblieft schat weet dat ik van je hou. De wolven zijn geen wolven. Ze wonen hier. Ze leven hier. Alicia veranderde net in een wolf, ik weet niet hoe maar tis echt. Ik heb een mes bij me.
Ze weten van je plan om ze uit te roeien, alsjeblieft alsjeblieft. Ik ga proberen uit het dorp te vluchten. Als ik het niet red, weet alsjeblieft dat ik van je hou.'

De man besloot om het gemeentehuis in te stappen en trof daar een zwaargewonde Alicia aan. Ze had een messteek in haar maag en het leek er niet op dat ze het ging overleven. Haar zoontje zat over zijn moeder heen gebukt en was aan het huilen en schreeuwde, 'Doe iets alstublieft!'. 'Er is niets dat ik voor je moeder kan doen, jongen', zei de man.
Alicia blies haar laatste adem uit en ze transformeerde in een bijzonder harige wolf. Haar zoontje schrok en schreeuwde 'WAT?!'. Het zoontje geloofde zijn ogen niet.

De man zei dat er maar één manier was om van deze wolvenplaag af te komen.

1607261797563.png


Aantal spelers: 20+
Klaagmuur: Nee.
Hints: Nee.

Eindtijd stemmen: 22:00
Verhaaltjes: Geen verhaaltjes. Uitslag zsm erna.
Speciale Rollen naar: Blue
Weerwolven Moord naar: Blue
Lynch: Rood en vet in het topic.

Burgemeester: Blauw en vet in het topic op dag 1.


Netwerken/Claimen: Uit/Aan.

Nachtvolgorde:
Lynch
Beschermengel
Lunch / Lijk
Grafdelver
Levensheks
Welp/Wolp
Heks
Zienende krachten (Orakel, Dorpsgestoorde,)
Mythomaan
Wijze
Slaapschutter
Stalker
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
122
Rollen: (niet alle rollen zullen erin zitten)
Goedjes

Burger

Een simpel goedje.

Heks
Heks: Ja. Levens- en doodsdrankje. Levensdrankje kan niet op zichzelf worden ingezet.

Dorpsoudste
Kan eenmalig een lunch overleven. Als de dorpsoudste is gestorven, verliest de beschermengel zijn krachten.

Beschermengel
Verliest zijn krachten wanneer dorpsoudste sterft. Mag iedere dag iemand beschermen tegen de lunch, maar niet 2x achter elkaar dezelfde en ook maar 2x maximaal dezelfde persoon. Mag zichzelf beschermen.

Dorpsgestoorde
Stuurt elke dag 5 namen op naar de spelleiding, hij zal van deze 5 namen, 3 rollen ontvangen in random volgorde. Mag maar 3 namen opgeven van de namen die hij de dag ervoor ook opgaf.

Orakel
Mag een visioen sturen over de rol van speler A naar speler B. Speler B krijgt dus enkel de rol te horen.
Hierbij mag je niet 2 nachten achter elkaar dezelfde speler betrekken in dezelfde rol. Dus niet 2 dagen achter elkaar dezelfde ontvanger, en niet 2 dagen achter elkaar dezelfde persoon 'zien'.

Wapensmid
Mag elke derde nacht een jachtgeweer geven aan een zelfgekozen persoon. Hij mag geen jachtgeweer aan zichzelf geven en ook niet een tweede keer aan dezelfde persoon.

Wijze burger
Mag eenmalig in het spel aan de spelleider vragen hoeveel er van een bepaalde rol zit. Bijv. 'Hoeveel infectiewolven zitten er in deze ronde? 1.' Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van de beginlijst. Mythomanen die een andere rol overnemen worden hier bijv niet meegenomen.

Stalker
Mag eenmalig een speler 's nachts 'stalken'. Hij krijgt dan te horen of deze speler snachts een actie heeft uitgevoerd.

Neutraaltjes

Slaapschutter

Mag iedere dag een speler aanwijzen die niet heeft gestemd en hij zal deze dan vermoorden. Als de slaapschutter zelf niet stemt of vergeet zijn actie te doen (wanneer er wel mensen zijn die niet hebben gestemd), sterft hij. De slaapschutter wint wanneer hij alleen overblijft of wanneer hij de laatste overgebleven persoon samen met 1 partij is. (dus 5 wolven, 1 slaapschutter -> slaapschutter wint)

Mythomaan
Kiest op dag 2 iemand waarvan hij de rol wil overnemen. Ziet hij een slechtje (behalve welp), wordt hij wolf. Ziet hij een zienende rol, krijgt hij ook een zienende rol. Bij alle andere rollen (dus ook welp), wordt hij burger. De mythomaan wordt gezien als burger zolang hij nog niet is veranderd van rol.

Grafdelver
De grafdelver mag vanaf nacht 2 het 'graf' delven. Als hij dit heeft gedaan, wordt degene die lunch was het 'lijk'. Zij vormen dan samen een neutrale partij en moeten samen winnen. Het lijk mag elke nacht iemand vermoorden vanaf het moment dat alle wolven dood zijn of de grafdelver dood is. Het lijk kan zelf niet meer worden gelunched of geïnfecteerd. Hij kan enkel sterven door de lynch of door de acties van speciale rollen (Heks, Beul, Welp, Jager etc). Het lijk kent de grafdelver niet, maar de grafdelver het lijk wel. De grafdelver kan niet meer winnen als het lijk is gestorven (tenzij laatste overlevende persoon of 1 vs 1 situatie en grafdelver is BM)

Cupido
Koppelt zich voor de eerste deadline aan een andere speler. G/G wint samen met goedjes. G/N wint samen met de neutrale alliantie. G/S wint samen en S/S met de slechtjes.


Slechtjes

Weerwolf

Een simpele weerwolf. Mag iedere avond iemand lunchen.

Welp
De welp is een weerwolf in wording die in een onbekende nacht opgroeit. Hij mag elke nacht proberen iemand te welpen. Hij doet dit door de juiste rol te raden. Dit kan alleen op speciaaltjes.

Wolp
Dit is een wolf met welpkrachten. Mag eenmalig proberen iemand te welpen.

Infectiewolf
De infectiewolf mag eenmalig een speler infecteren. Dit kan op ieder moment en gaat dus niet in plaats van de lunch. De geïnfecteerde speler wordt Weerwolf.

Wijze Wolf
Mag eenmalig in het spel aan de spelleider vragen hoeveel er van een bepaalde rol zit. Bijv. 'Hoeveel infectiewolven zitten er in deze ronde? 1.'

Sjamaan
Is een slechte ziener. Mag elke avond een naam opsturen waarvan hij de rol te zien krijgt. Komt in de wolvenchat wanneer hij een weerwolf ziet.

Dag 1.
Bm-stemming dag 1.
Lynch dag 1.
Lunch dag 1.

Dag 2.
Lynch dag 2.
Doodsdrankje dag 2.
Slaapschutter dag 2.

Dag 3.
Lynch dag 3.
Lunch dag 3.
Welp/Wolp dag 3.
Slaapschutter dag 3.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
122
Spelerslijst

1. Bappos - Heks - Lunch dag 6.
2. ItsDash - Stalker - Heks dag 2

3. Simeco - Wijze Wolf - Lynch dag 2
4. Calamus Incendium - Slaapschutter dag 2 - Mythomaan + Koppel

5. Combino Pastasaus - Wolp - Lynch dag 7.
6. Een niet dubieuze naam Arbeitman - Wijze Burger - Overlever
7. I like trains. - Wapensmid - Lunch dag 5.
8. TimeforplanB - Burger - Lynch dag 1

9. DenDuvel - Weerwolf - Lynch dag 5.
10. Mohniels - Burger - Overlever
11. Tigor - Beschermengel - Lunch dag 3.
12. Laila - Burger - Lunch dag 1
13. miketijger - Stalker - Lynch dag 4.

14. xena prinses - Slaapschutter - Lynch dag 6.
15. Pr0blieeb - Wolp - Lynch dag 3.
16. nonkel jos - Burger - Slaapschutter dag 5.

17. ll0ll king - Burger - Slaapschutter dag 3
18. materlotti - Dorpsgestoorde + wapen - Lunch dag 7.
19. Candiu - Cupido - Liefdesverdriet dag 2 (Koppel met CI)
20. Killingsspreeee - Orakel - Welp/Wolp Dag 3

21. Anthraxxol - Grafdelver - Lunch dag 4.
22. Kerouac - Wolp - Jagersschot dag 7.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
122
Eerste lynch/lunch/Bm-stemming is morgen 7-12-2020 om 22:00.

Jullie mogen posten. Succes.
 
Reactiescore
338
Vorig potje stond men stem op nonkel als ik me niet vergis, zowel nonkel als simeco hebben toen sterk gespeeld, op hun klein conflictje na. Dus om het evenwicht te bewaren simeco
 
Reactiescore
397
Bappos de beste BM uiteraard.

Hoezo vond je KS als goedje een meerwaarde? Zat er ook regelmatig naast @I like trains.

BM stem van mij op Simeco

Niemand zit altijd goed. :biggrin: Daarnaast heb ik de gave om altijd een goedjesrol te krijgen. Goede stem dus!

Mijn burgermeesterstem zal overigens ook gaan naar simeco. Speelde wederom goed als een goedje en daarnaast staat de spotlight altijd op simeco waardoor hij waarschijnlijk snel gezien zal worden.
 
Reactiescore
2.368
Tigor, zelfde reden als anders. :smile:

E; @Blue tof verhaaltje trouwens
 

Deleted User - 487974942

Guest
Note: ik heb me ingeschreven als pr0blieeb dus ik doe ook niet mee als nonkel gaat los, heb dit ook zo aangegeven aan de spelleiding
 
Reactiescore
2.368
Vorig potje werd er gevraagd wat die reden was. Toen was je antwoord dat je Tigor het beste kent, en dus goed kan inschatten of ze goed of slecht was. Vorig potje werd Tigor nacht 1 geïnfecteerd, maar ik moet gemist hebben dat je haar toen gevangen hebt?
Nee klopt, ik werd te vroeg gelynched. Maar ik heb direct bij haar aangegeven dat haar lange post van die avond (toen ik dood ging) veel te fake was en ik haar ging verdenken mits ik nog in leven was. Ook bij KS heb ik dit gezegd in een chat toen ik dood was. Screens kun je krijgen op discord :wink:
 
Reactiescore
1.449
Nee klopt, ik werd te vroeg gelynched. Maar ik heb direct bij haar aangegeven dat haar lange post van die avond (toen ik dood ging) veel te fake was en ik haar ging verdenken mits ik nog in leven was. Ook bij KS heb ik dit gezegd in een chat toen ik dood was. Screens kun je krijgen op discord :wink:
Achteraf is altijd makkelijk praten he.
 
Reactiescore
2.368
Achteraf is altijd makkelijk praten he.
Well no want ik wist niet dat ze infected was toen ik zei dat ik haar verdacht vond. Maar goed haha, ik ga hier echt niet meer over verder
 
Bovenaan