[Speeltopic] WvW 296 A new beginning

Reactiescore
1.049
Lyonn had eerder in een post burger geclaimd. Lekker makkelijke claim. Toen hij vervolgens een paar minuten voor de dl zei dat hij speciaaltje was, werd dat (imao in ieder geval) echt heel erg verdacht. Dat is een typische wanhopige laatste move.

Bovendien is Lyonn niet meer echt een onervaren speler te noemen, heeft er al heel wat potjes op zitten.

Maar goed, ik snap je logica ja, zeker als het op dat moment zo snel gaat als het ging. Vervolgvraag dan: waarom vond je het blijkbaar wel een slim plan om op Greengang te stemmen? Aangezien je uiteindelijk nog wisselde van Lyonn naar Greengang.
Zelfverdediging... Ik stond op dit moment hoog in de lijsten en was 1 vd 3 mogelijke lynches.

Aangezien Lyonn dus op dat moment geen keuze meer voor mij was was het Greengang of ik die eruit zou gaan (verwachtte ik na die claim( waardoor je dn automatisch op de ander stemt. Want ik ben van plan voorlopig te blijven!
 
Reactiescore
1.039
Is er een makkelijke manier om te zien hoe vaak iemand heeft meegedaan waar je alleen maar op ctrl.+f hoeft te drukken?

Verder heb ik maar 1 iemand Lyonn zien verdedigen en dat is Kerouac, vind dit ietwat vreemd aangezien hij het baseert op een gevoel. Maarja, wie kon nou helemaal weten dat Lyonn een welp was?
 
Reactiescore
2.196
Weppen en woffen kennen elkaar niet dus je kan er weinig over zeggen met verdedigen. Misschien mensen die langer speelde merken andere manier van posten maar dat is ieder voor zich.
 
Reactiescore
2.386
Ik heb nergens Lyonn verdedigd. Ik vond hem zelfs in het begin verdacht handelen.
Toen hij op het einde begon te springen, had ik toch een oprecht gevoel. Dan kies ik voor diegene die voor mij verdachter is. Daarbij is dit spel gebaseerd op gevoel, dus me daar op nemen lijkt me nogal vreemd?

Als ik met Lyonn was gekoppeld, was ik nu ook dood.
 
Reactiescore
1.707
Ik denk dat glenn bewe z en goedje is. Een wolf wil geen beslissende stem hebben bij een lynch en hij had dit tamelijk wel.

Het net sluit zich al om de wolven!!!
 

DeletedUser40402

Guest
Ik vind het best opvallend hoe weinig Anthraxxol momenteel aanwezig is in het potje. Ben ik niet direct van hem gewend.

1 ik wil ze gerust verwijderen als jij daar blij van word. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die post heeft zonder inhoud? Klopt ze voegen niks inhoudelijks toe, maar wil dat dan zeggen dat ik ze niet mag posten? Of niet mag praten, ik denk dat je zo ook gespreksonderwerpen kunt aanknopen of stof krijgt tot nadenken.

2 ik ontken het niet dat dit een meeloopstem is, maar denk beter zo een stem met een beetje aanvulling dan stemmen zonder argument of waar je je niet in vind.

3.
Dit was niet de bedoeling om beginners mee te krijgen of wat dan ook. Daarom ook stefan zijn naam en niet zijn spelersnaam. Dus redelijk over nagedacht omdat niet iedereen een RL naam kan koppelen aan een spelersnaam. Dit was meer een trolpost dan een post met een reden.

4.
Ik geef de voorkeur aan meer posts dan enkele posts en daarop afgerekend te worden. Lijkt me niks mis mee en echt verdedigen doe ik niet, want mij lijkt dat je dan beter als wolf andere spelers probeert verdacht te maken en de aandacht op iemand anders te schuiven of meer de focus probeert te zetten op iemand die al verdacht is en daarop nog gaat doorzetten. Wat ik dus niet gedaan heb.

Tuurlijk ben je niet de enige die post zonder inhoud, maar ik verwacht iets meer van een ervaren persoon dan van de andere personen die maar wat inhoudsloos meedoen.

2,3 en 4 kan ik een beetje samenvatten als voorzichtig wat proberen, nooit voluit ervoor gaan, maar wel genoeg om er achteraf op terug te vallen.

Ik heb net nog even de laatste paginas opnieuw gelezen en kwam dit bericht van @glenn485 tegen:




Nu is het niet persé de inhoud die me doet twijfelen aan glenn, maar meer de timing van dit bericht. Dit bericht werd geplaatst net NA de deadline maar voordat de uitslag bekend was. Hier komen toch vaak berichten te staan die een beetje vergeten worden.

- Waarom plaatste je dit bericht niet 30 minuten eerder?
of
- Waarom niet 30 minuten later nadat de uitslag bekend is?

Nu valt het er allemaal net tussen en zal waarschijnlijk niemand jou argumenten in acht nemen, maar kun je straks wel mooi zeggen dat je probeerde om mee te helpen zoeken naar wolven door deze post aan te halen.

De reden is eigenlijk best simpel, te laat begonnen met het topic nog eens te doorlezen. Ik was nog aan het verzamelen toen ik zag dat ik de deadline niet meer ging halen. Toen ging ik op lyonn en postte gewoon deze post zonder direct een stem te zetten. Ongelukkig tijdstip, maar ik ga niet direct wachten om het op een beter tijdstip te laten vallen, als het nodig was viel ik er wel op terug achteraf.

Wat was de reden dat je voor Lyonn koos en niet voor TLF?

Een plausibele theorie uitkiezen en proberen iets toe te voegen aan het potje, dat is inderdaad super wolfs. Je zal toch maar als goedje een bijdrage leveren aan een potje, dat is idioot.

En ten tweede, twee van die posts zijn niet echt verdedigingen en de ander is een verdediging omdat een speler had geclaimd. En een claim ga je niet al op de eerste dag vermoorden. Dus wat probeer je hier nou eigenlijk te zeggen, behalve dan dat Tigor aan het WvW'en is?

De theorie op TLF vond ik sowieso veel te makkelijk, op basis van 1 post waarin hij een vraag stelt iemand lynchen, nee daar ben ik niet geneigd direct in mee te gaan. Ik had ook eerder al mijn twijfels geuit bij Lyonn, maar vroeg me af of hij een slechtje was of gewoon dom was, achteraf bleek het beide te zijn.

Ik vind het overigens wel heel frappant hoe hard je Tigor hier verdedigt, zeker omdat ze zichzelf ook al prima had verdedigt.
 
Reactiescore
1.707
Anthraxxol heeft een vitaal beroep en kan niet de hele dag online zijn om te reageren. Echter draag ik nog genoeg bij want al 3 wolven en 2 goedjes gevangen
 
Reactiescore
768
Ik vond deze stem heel opvallend, om een paar redenen: Time organiseerde volgens purpletail een reddingsactie. Time zette zijn stem niet op een andere speler, dus de enige manier waarop hij een reddingsactie kon uitvoeren, is Lyonn redden door niet meer op hem te stemmen. Dan zou het raar zijn dat Time niet gwn z'n stem verandert naar TLF/Greengang. Dus hoe is dit precies een reddingsactie?
Ten tweede, als je dan denkt dat Lyonn een wolf is, waarom stem je niet gewoon op Lyonn? Volgens onderstaande quote overwoog je op onder andere hem te stemmen.

Het lijkt er heel erg op dat je je vooral probeert aan de stemming te onttrekken: je wijst drie verdachten aan en stemt vervolgens op een vierde persoon die ook helemaal geen andere stemmen heeft.

Ik ben geen speler die zomaar met de meute meeloopt. Ik heb vaak zat op Town of Salem gezien dat er wordt getrolld en dat mensen te snel meegaan met mensen waarop gestemd wordt. Hoewel de eerste dag bijna altijd een random lynch is, ben ik normaal zelf voorstander om een troll te lynchen. Die ruis wil ik in het onderzoeksproces vermijden. Dat waren gisteren Lyonn, Anthraxx en Nelis (op kleine schaal).

Mijn stem ging naar Time omdat ik wist dat die niet gelynched zou worden. Deze stem had ik geplaatst van mocht Lyonn een wolf zijn. Hoewel Time niet op iemand anders had gestemd kon het zijn dat hij eerst op Lyonn had gestemd nadat hij de reacties van andere las die allemaal op Lyonn ging. Naarmate zijn post kwam en las dat er een evenwicht kwam in TLF, Greengang en Lyonn had hij d.m.v. een terugtrekking zijn 'medewolf' kunnen beschermen. Mijn stem zou in die situatie (mocht Lyonn idd een wolf zijn) een connectie kunnen zijn naar de volgende verdachte. De goedjes zouden dan ook de link kunnen leggen dat ik geen wolf ben. Het zou nergens op slaan als ik een 'wolf' (Lyonn) zou laten sterven, Time die dan hem zou proberen te redden last-minute en ik vervolgens op hem zou stemmen.

Maar aangezien Lyonn geen wolf was, is het verband van elkaar kennen, geen waarheid. Daarbij is voor mij Time ook geen verdachte meer. Hopelijk heb je hiermee en helderder beeld :)
 

Deleted User - 487963986

Guest
Oww kak dat bewaren werkt nimmer zeker ? Ff terug zoeken
 
Reactiescore
167
Oke duidelijk @glenn485,

Het is niet dat ik mijn lynch stem op jou zou zetten vanwege het tijdstip dat je iets plaatst, maar het viel me gewoon op omdat er wel redelijk wat moeite in leek te zitten en dit veel meer op zou vallen als het iig na de resultaten geplaatst was (als je snapt wat ik bedoel...)


Ik vond de inhoud verder wel interessant, ik ga de posts van tigor nog eens goed doorlezen want normaal gesproken is ze vaak wel echt on point als goedje (vandaar ook mijn BM stem op haar). Jou post laat me dus aan de ene kant denken dat zij inderdaad alleen maar opvullings posts maakt, of misschien heb je er gewoon een paar uit gefilterd om het te laten lijken dat ze dit doet, terwijl ze ook gewoon hard bezig is met zoeken.
 
Reactiescore
723
WVW 1.PNG
De citaat van purpletail en de tekst eronder hebben me doen inzien om purpletail in het oog te houden.
De potentiële reddingsactie is een sterk verwijt naar Time, waarover niet genoeg nagedacht was. Omdat hij misschien een wolf was en wist dat Time geen wolf is?

Anthraxxol heeft een vitaal beroep en kan niet de hele dag online zijn om te reageren. Echter draag ik nog genoeg bij want al 3 wolven en 2 goedjes gevangen
Het is de 2de dag en je blijkt met zekerheid getallen te geven. Of is dat een hint naar ons van een speciale rol die je hebt?
 
Reactiescore
1.049
Bekijk bijlage 18606
De citaat van purpletail en de tekst eronder hebben me doen inzien om purpletail in het oog te houden.
De potentiële reddingsactie is een sterk verwijt naar Time, waarover niet genoeg nagedacht was. Omdat hij misschien een wolf was en wist dat Time geen wolf is?


Het is de 2de dag en je blijkt met zekerheid getallen te geven. Of is dat een hint naar ons van een speciale rol die je hebt?
Als het een hint is is het totaal onhandig om dat hier neer te kwakken want de wolven lezen evengoed mee.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ik gooi het even over een andere boeg.
Wat mij vooral opvalt is dat capri vandaag meer naar de voorgrond treed voor de deadline was ze er wel maar niet zoals vandaag.

Ze poste wat postjes en pikte op een aantal in.
Wat mij vooral bij blijft zijn deze:

Ik snap jullie stemmen jongens, dat was mijn logica ook toen ik mijn stem zette. Maar als Hannibal Lecter een wolf is, dan kan hij bijzonder overtuigend een naïeve beginneling spelen. In ieder geval, hij heeft geclaimd (en daarna die post aangepast) en ik zie niet echt een reden om aan die claim te twijfelen.

Heel fijn dat je dit in de spotlights wilt zetten, maar jij en Keroauc zijn de enige die dit gezien hebben. Voor de rest niemand, jij weet even goed dat je hem dan zeker niet moet lunchen omdat je dan verdacht word. En om je als goedje te zien post je dat je de claim gezien hebt. Zodat er geen twijfel mogelijk is. Maar toch is er altijd twijfel. Bij mij zint er nu na, je kan dit visje opwerpen en kijken hoe sportief de wolven zijn, als ze sportief zijn lunchen ze een inactieveling. Zoals ze gedaan hebben. En zo blijf je als goedje bestempeld want hannibal leeft nog. Of hannibal word geluncht, en alles wijst naar jou en kerouac zijn kant, en kan je aanwijzen van hela ik wist zijn claim ze hebben me er willen inluizen.

Dit zijn de 2 scenarios waarin je als goedje word gezien nu. Of Je bent zelf een wolf en weet heel goed dat je hem niet moet luchen, omdat je anders verdacht word. En je dus het extra in de verf zet om de mogelijke welp er van te overtuigen hem op en rol te welpen. Wat ik vele waarschijnlijker vind.

Het is niet Anthraxxis maar wel Stefan ofc.

Een van de posts van Hannibal staat rechtsonder dat hij is bewerkt, daar stond eerst een hint naar een rol. Je mag een tekst wel bewerken (tenzij de spelleider expliciet aangeeft dat het niet mag). En de enige reden dat hij het bewerkte is omdat ik dat zei. En ja, je moet je op m'n woord geloven, dat is soms hoe dit spelletje werkt. Naast mij heeft ook Kerouac de claim gezien
Waarop heb ik nog niet gereageerd dan? :O
Ik wil je ook best cola oid geven hoor? :)

Hier ook weer het benadrukken van de claim. Maar voor de rest ben je gewoon aanwezig en zoek je niet. Je pikt wel in maar thats it.

Blijkbaar wilde je hier een reactie op. Ik vond het meer een opmerking dan een vraag oid. Hannibal was verdacht bezig en ik moet bekennen, ik had in m'n hoofd dat hij er al wel een paar potjes op had zitten (waardoor hij had moeten weten wat claimen etc is.) en zichzelf dus probeerde iets meer 'noobachtig' te maken dan hij was. Maar heb het na m'n stem ook gecheckt en hij heeft maar een potje gespeeld die bovendien twee-en-een-half jaar geleden was, dus dat is een stuk minder vaak dan ik in m'n hoofd had.

Wow, ik dacht eerst: hoe kun je een verdenking plaatsen op iemand die überhaupt maar iets van een of twee posts heeft, maar Lyonn heeft het voor elkaar gekregen heel veel posts te maken waarvan geen een ook maar een klein beetje blijft hangen. Is inderdaad wel een heel goede om in de gaten te houden.

Huh, hoezo 'na wat denken een oproep'? Wat bedoel je er precies mee? Niet claimen lijkt me over 't algemeen toch wel redelijk vanzelf sprekend.

Ik blijf er bij dat je je hier in een goede positie wilt stellen door te zeggen niet claimen, maar ik blijf het verdacht vinden om het te herhalen. Hier geed je ook toch een beetje mee te zijn waarom lyonn verdacht is. Maar wederom niet echt zelf zoeken.

Ik vind dat laatste zo'n simpel argument. Op die manier kun je elke verdenking die op dag 1 wordt geplaatst wel verwerpen: 'ik maakte deze post expres om reacties uit te lokken!'.

Even een tip: ik snap dat je denkt van 'ik ben nieuw, ik weet niet wat ik moet doen/waar ik op moet letten', maar probeer niet met mensen mee te lopen. Denk kritisch na, stel vragen als je iemands post raar vindt. Daar komen vanzelf reacties op en misschien maakt je dan wel eens een opmerking die stom is, maar daar leer je wel het snelste en meeste van!

Ik hoop dat je dat nu ook niet doet bij mij want mijn stem en reacties blijven op jou staan.

Het hele probleem is juist dat je totaal geen aandacht op jezelf legt. Je posts zijn zo onbelangrijk dat ik ze allemaal op eentje na was vergeten.

Ik kon één potje vinden, #280, dat hij meedeed. Weet je je zeker dat je je niet vergist?

Woow, Greengang probeert mensen te beïnvloeden om op iemand te stemmen die hij verdacht vindt. Wat bijzonder, dat doen we nooit in WvW! Lyonn

En hier de stem. Met een beetje aanvulling maar niet echt een steenharde argument. Nee ik vertrouw jou niet.

Plus je begint vandaag pas echt met zoeken maar nog niks concreet.

Blij met een welp uit het spel, jammer dat het verder nog niet heel veel kan opleveren qua slechtjeslinks, omdat de welp en wolven elkaar niet kennen nog. Maar goed, beter dan een goedje eruit :D

Verder denk ik dat we het er allemaal over eens zijn dat Bev man dood is gegaan door de lunch en niets anders?



Ik vind je enthousiasme fijn, maar het is ook wel nice als mensen aan wie vragen gesteld worden ze zelf kunnen beantwoorden :)

Geen kritiek trouwens, maar wilde het even zeggen.



Heb je gedronken? :p

Niet gedronken nee xD


Je mag wel claimen alleen het is niet aan te raden: welp (al hebben we daar geen last meer van) en bewezen goedjes hebben een relatief grote kans op infectie. Dus vandaar dat claimen in een vroeg stadium nooit zo handig is.


Waarom vond je het geen slim plan om Lyonn te lynchen?



Waarom denk je dat Lyonn en TLF allebei goedjes zijn?



Wat was de reden dat je voor Lyonn koos en niet voor TLF?



Ik vond deze stem heel opvallend, om een paar redenen: Time organiseerde volgens purpletail een reddingsactie. Time zette zijn stem niet op een andere speler, dus de enige manier waarop hij een reddingsactie kon uitvoeren, is Lyonn redden door niet meer op hem te stemmen. Dan zou het raar zijn dat Time niet gwn z'n stem verandert naar TLF/Greengang. Dus hoe is dit precies een reddingsactie?
Ten tweede, als je dan denkt dat Lyonn een wolf is, waarom stem je niet gewoon op Lyonn? Volgens onderstaande quote overwoog je op onder andere hem te stemmen.

Het lijkt er heel erg op dat je je vooral probeert aan de stemming te onttrekken: je wijst drie verdachten aan en stemt vervolgens op een vierde persoon die ook helemaal geen andere stemmen heeft.

Een plausibele theorie uitkiezen en proberen iets toe te voegen aan het potje, dat is inderdaad super wolfs. Je zal toch maar als goedje een bijdrage leveren aan een potje, dat is idioot.

En ten tweede, twee van die posts zijn niet echt verdedigingen en de ander is een verdediging omdat een speler had geclaimd. En een claim ga je niet al op de eerste dag vermoorden. Dus wat probeer je hier nou eigenlijk te zeggen, behalve dan dat Tigor aan het WvW'en is?



Dat is het irritante van Nederlands (en veel andere talen) - 'zijn' kan verwijzen naar Hannibal en naar Lyonn. Ik ga er vanuit dat Hannibal niet suïcidaal is en dat "zijn" dus verwijst naar Lyonn.



Klopt. Uiteindelijke stand was

4x Greengang
4x Lyonn
3x TLF
2x Anthraxxol

En dan nog een paar mensen met 1 stem op zich. Lyonn ging dood omdat bij gelijkspel de stem van de BM dubbel telt en ik had op Lyonn gestemd.



Het is heel erg afhankelijk van het verloop en activiteit van het potje of de eerste paar dagen makkelijk of moeilijk zijn. Zoals anderen al zeiden is het jammer dat de welp eruit ging, een wolf zou chiller zijn geweest, want dan hadden we kunnen concluderen dat er een reddingsactie gaande was. Want in feite is dat wel wat er gebeurde, een reddingsactie van Lyonn. Alleen zegt dat nu niet zoveel helaas (tenzij de wolven hadden gegokt dat Lyonn welp was want hij speelde dat laatste uur echt heel verdacht).

Er was iets mer deze post waar ik nog op wilde reageren, ff terug doorlezen. Maar ik zit dadelijk weer op mijn werk.

Edit: waarom wil je weten waarom ze lyonn gestemd hebben? Zijn net z'n meeloopstem als dat jij hebt gezet. En zoals als zo vaak gezegd is. En dit ook pleit het je niet vrij omdat je een welp er hebt uitgestemd. Want wolven kennen geen welpjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.039
Glenn heeft de claim ook gezien zei hij, zijn er drie waarvan er twee n.a.v. de claim hun stem op mij hebben doorgestreept.
 
Bovenaan